Új hozzászólás Aktív témák

  • newclass

    tag

    válasz Moddingfan #218 üzenetére

    Talán nem haragszik meg a cikk szerzője, ha bemásolom ide. (linket nem találtam, feltölteni sem tudom sehova)
    Szóval:
    ''A következőről a történet: A bitumenlap drágasága elriasztott a zajcsillapítás rögös útjára való rálépéstől, de pár hét elteltével mégsem hagyott nyugodni a dolog, ezért a haverom, akivel közösen szereltük az egész kocsit, ajánlott egy másik alternatívát. 100%, hogy ez nem olyan jó, mint a bitumen, viszont kölcséghatékony és (számomra) eszméletlen nagy változást hozott a kocsi hangjában.Biztos Te is ismered a Dynamat termékeit....na a bitumenlapokon kívül van nekik egy 1 literes folyékony hangszigetelő cuccuk, ami ha megköt, olyasmi állaga lesz, mint (lehet, hogy hülye hasonlat) a gumi és finom homok keverékének (megkötve törik). Szóval ez a Dynamat cucc 7000HUF környékén mozog per liter (az Alfatec-nek is van ilyen terméke, náluk Blue a neve). Na a haverom már dolgozott ilyennel (egy kecskeméti autóhifi stúdióban tengette napjait) és megtalálta ugyanezt (vagy majdnem ugyanezt) az anyagot festékboltban 1300HUF-ért. Ennek a pontos neve: HB BODY 950 Antichip. (Kék,sárga dobozban van, leírásként rajta van, hogy hangszigetelő, alvázvédő, rücskösítő) Még a kiszerelés, meg a doboz is dettó ugyanaz, csak a cimke más....na meg persze az ára. A kocsi két első ajtajára rákentünk 3 doboz ilyen cuccost, megtámogattuk kétoldalú ragasztószalaggal rögzített hangfalszivaccsal (tudod, az a dudoros felületű) és láss csodát, valami eszméletlen hagminőségbeli különbség van az eredeti állapot, meg a szigetelt állapot között! Öblösebb, tisztább, egyszerűen jobb hallgatni...zörgés pedig semmi!
    A Dynamat cuccal mindez 21000HUF-ból jött volna ki, plussz erre még rájön a szivacs 1200HUF-os négyzetméterára (mondjuk ennek a fele éppen elég volt a két ajtóba), mi meg kihoztuk a projektet mindennel együtt 4100 pénzből!

    Két ajtó leszigetelésének kellékei:
    - Nitro hígító (nekem volt itthon, de ha neked nincs, nem gond, mert literje kb. 300Ft)
    - Ecset (tetszés szerinti méretben, persze nem érdemes se túl kicsit se túl nagyot venni)
    - Dudoros (tojástartó szerű) felületű hangfalszivacs (ajtómérettől függően), vastagsága kb. 2 cm.
    - 4-5 centi széles kétoldalú ragasztószalag (lehetőleg ne valami olcsó gagyi fajta)
    - 3 doboz 1 literes HB BODY 950. Festékboltban ismerhetik ''RÜCSI'' néven. Létezik fekete és szürke színben is....valószínűleg tök mindegy, hogy melyiket veszed, de mi a feketét használtuk.

    Folyamat:
    - Ajtókárpitok leszedése, hangszórók kiszerelése
    - A kárpit és az ajtó fém részei közötti szivacs eltávolítása (!!!maradjon egyben, lehetőleg ne szaggasd el, mert erre még szükség lesz!!!) Valószínűleg kétoldalú ragasztóval van rögzítve, de mivel feltehetőleg vettél ilyet, a leszedett szivacsot simán vissza lehet majd rakni az őt megillető helyre.
    - Az ajtó belsejében is előfordulhat vékonyabb szivacsréteg/szivacsdarabok (nekem volt)....ezeket szedd ki! Nagy valószínűséggel ezeket is kétoldalú ragszalaggal rögzítették (ha nem új az autó, akkor valószínű, hogy ezek már eléggé el vannak öregedve, könnyen ki is jönnek).
    - Ajtóban lévő csatlakozók/kábelvégek leszigszalagozása (nehogy belefollyon a szigetelőanyag)
    - Az ajtót merevítő összes csavar átnézése, nem e esetleg ki vannak lazulva, a kilazultak meghúzása!
    - Az ajtók belsejének kitisztítása porszívóval, ronggyal, majd hígítós ronggyal. Át kell törölni az egész ajtó belsejét, valamint a kárpit által takart részeket hígítóval, mert enélkül a kosz/zsír/stb. miatt nem fog megtapadni a szigetelőanyag!
    - Kb. 2-2,5 dl ''RÜCSI'' 0,5-0,75 dl hígítóval keverj össze, ezzel el lehet kezdeni kikenni az ajtó besejét, valamint a kárpit által takart részeket (figyelve az ajtónyitó bovdenre/el.ablak motorjára/stb. Ezekre értelemszerűen ne kerüljön!) Először csak vékony réteget lehet felvinni a hígító hozzáadása miatt, de pont ez a lényeg, a többi réteg ezen fog megtapadni.
    - Ha kész hagyd száradni! Hogy ne unatkozz, közben kezdd el lekenni az ajtó és a kárpit közül kiszedett szivacs ajtó felé eső részét (a kárpit felöli rész szűzen marad) is. Itt nem kell hígítani a ''RÜCSI''-t, a szivacs elég szépen szívni fogja magába a cuccot. Éppen ezért itt sem elég egy réteg, ne sajnáld, mehet rá legalább 3 réteg jó vastagon. (persze minden réteg felvitele előtt várd meg míg az előző réteg megszárad)
    - Ezután vissza az ajtóhoz, a vékony réteg száradása után nyomhatod rá a hígítatlan RÜCSI-t. Ha esetleg maradt a hígítottból, nem gond, nyugodtan öntsd hozzá a hígítatlant és dolgozz azzal.
    - Most jön a kárpit belső (gyk. ajtó felöli, nem látható) része...ezt is kend ki több rétegben, de figyelj az anyagokra!!! Textil részre ne nagyon kenj, mert lehet, hogy átüt és az nem néz ki igazán jól a kocsiban ülve (foltos lesz, stb.), tehát a textil felületet hanyagold! 90%, hogy a kárpit belső felülete nagyrészt azért műanyag és mivel ez nem engedi át a cuccot, erre nyomhatod is a rétegeket.
    - Folytasd addig a rétegek felvitelét az ajóra/szivacsra/kárpit belső felére, amíg 1,5 doboz anyagot el nem használsz. Lehetőség szerint azért az ajtóba jusson a legtöbb (legvastagabb) réteg, ott is legjobban a hangszóró mögötti területre koncentrálj, de az a legjobb, ha mindenhol ugyanolyan vastag!
    - Száradás után nincs más dolgod, minthogy méretre vágod a hangfalszivacsot szikével, a hátulját megtámogatod pár csík kétoldalú ragasztóval és az ajtóba szerkeszted a gyárilag benne lévő szivacsok helyére. Figyelj arra, hogy a szivacs ne akadályozza az ablak mozgását az ajtóban! Ez főleg el.ablaknál kellemetlen. A másik dolog amire figyelni kell, hogy a szivacs ne érjen le az ajtó belsejének az aljára. Hagyj legalább 1-1,5 centit, hogy az esetlegesen beszívárgó víz ki tudjon folyni, ne rekedjen meg a szivacsban!
    - A hangszórószivacs(ok) beküzdése után jöhet a kárpit és az ajtó közötti szivacs felragasztása. Szerintem könnyebb, ha az ajtóra ragasztod a kétoldalú ragasztót és úgy illeszted rá a szivacsot, nem pedig fordítva!
    - Hangszórók visszaszerelése, csatlakozók/kábelek helyrerakása.
    - A kárpit visszaszerelése
    - Ezek után jöhet a másik ajtó is.... :) ....célszerű meghallgatni a kész és a még szűz ajtó közötti különbséget...szerintem még az eléggé botfülűek is hallják!

    A csomagtérajtót is meg lehet oldani ugyan ezen az elven. Én valószínűleg a csomagtér két oldalát is megcsinálom.
    Pár napig még valószínűleg érezni lehet majd a hígító szagát nem is kicsit, de egy idő után el fog tűnni.

    PERSZE AZ ESETLEGES KÁROSODÁSOKÉRT, HIBÁKÉRT, (ÚJ AUTÓ ESETÉN ESETLEGES GARANCIAVESZTÉSÉRT) NEM VÁLLALOK FELELŐSSÉGET!!!! CSAKIS A SAJÁT FELELŐSSÉGEDRE VÁGJ BELE AZ ÁTALAKÍTÁSBA, HA VALAMI NEM JÓL SÜL EL NE ENGEM OKOLJ!!!''

Új hozzászólás Aktív témák