-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lite
őstag
válasz davidcsaba93 #76290 üzenetére
Szia! Milyen kereted van rá? Illetve az erőstő, amivel hajtanád, 2 vagy 4 ohm stabil? Új vagy használt?
-
Lite
őstag
válasz darthdenes #76294 üzenetére
Szia!
Ennek a piszkálásával csak óvatosan! Ezt az erősítőt direkt a nehezen módosítható gyári rendszerek upgrade-jének szánták. Ezen nem véletlenül nincs külön tápcsatlakozó (az az 59x sorozat jellemzője, hogy külön tápolható és akkor már rendes teljesítményre képes), illetve a 4 Ohm-nál kisebb terhelést is csak a nagyobb széria (59x) szereti, ahol váltókapcsoló van rajta, de teljesítményben nem változik, csak az impedanciát módosítja. Kicsi D-osztályos erősítő, nem a 3 Ohm-ra van tervezve, szinte biztos, hogy gyors halál lesz a vége... Ha a hangerővel szeretnél előbbre jutni, akkor pl. vegyél Blam Relax szettet, ami 4 Ohm-os, de nagyon magas az érzékenysége - és meg is érkeztél.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz davidcsaba93 #76303 üzenetére
Ami a low budget egyik kiemelt versenyzője, az a Focal Sub P25 DB, ennek 21,2 L-es láda volt a tökéletes, szóval 20 l-ben már gyönyörűen fog szólni. Duplatekercses, 2 vagy 8 Ohm, 250W, nagyon érzékeny. Símán kihajtja az erősítőd. Új ára olyan 100-125 EUR (a sugárzó) szokott lenni.
A 25-ösök ligájának tetején, ha zárt ládáról beszélünk, akkor sok autóhifisnek ez a végállomás:
JL Audio 10W3v3-4. Innen már csak nagyon sok pénz elégetésével lehet drasztikus javulását elérni. Nekem 24 l-es zárt ládában csodát művel.De a JL-ek jellemzően zárt ládára vannak tervezve, kis térfogatra, szóval azokkal nem lősz mellé...
Például:
10w0v3-4
8w1v3-4 - ez csak 20as, kis ládához, de overkill az erősítőd neki
Nem JL-ből:RS-X 10 - zártban 20 liter az ajánlott
cwrt102 - kifejezetten helytakarékos (lapos kivitelű), de bírja a gyűrődést, elég "amerikai" hang
cwrt82 - mint a fenti, csak 20-as sugárzó, még kisebb ládábanÉs ha valami brutálisat szeretnél, a Focal nagytesója, 35 l-es ládában tökéletes.
Minden ajánlásom csak zárt ládára vonatkozott. Ha jelentősen nagyobb lesz a térfogat az ajánlott / optimálisnál, lassúnak fogod érezni a hangját. Az ajánlott és az optimális nem mindig esik egybe! Javaslom a WinISD, UniBox programokkal való tervezést, vagy Androidon a SpeakerBox Lite-ot.
Ha egy kicsit kisebb a láda az optimálisnál, vatelinnel be lehet csapni, bizonyos korlátok között.Ládát készen vennél, vagy csinál(tat)nál?
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz szbalogh #76307 üzenetére
Figyi, szerintem ezt fordítva szerelted be... Az alja és a döntés (ha jól láttam a képeken) arra való, hogy minél inkább magad felé tudd fordítani a mélyközepet... Vagy, ha nagyon íves az ajtó, ne a pedálokra szóljon a sugárzó. És kárpit mögé nem szokás koaxot tenni, hanem komponens szettet. Ha kevés a hely, abból vannak lapos (kb. 4 cm teljes magasságú) mélyek, az átlag 6,8-7,5 cm magassággal szemben pont ilyen miatt. A Polo-ban tutira van vagy az A oszlopon, vagy a szélvédő alatt magasnak hely.
Egyébként a P&P beépítése egyáltalán nem bonyolult, ott a táppal variálnak. Más kábelkötegnél talán nem is kell majd egyáltalán. Sőt, ott szubot is szerel, az már garanciavesztés...
A szigeteléshez gratula, az nagyon nagy előrelépés lesz a hangban!
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76311 üzenetére
Én onnan néztem, hogy a támasztó peremet vágta le. Bár lehet, hogy tévedtem...
-
Lite
őstag
Kábelezést átnézted? Mintha egy kontaktod valahol nem lenne az igazi (kilazult), vagy a fejegység is ludas lehet (egyik rca csatlakozónál testelés eltört/elengedte a forrasztás, random úthibákon elmozdul, stb.).
A magassugárzót direktben, váltó nélkül (akár a sajátja, akár a fejen vágva) nehogy rákösd a cuccra, gyorsan el fog halálozni!
Esetleg más kábelnél hiba, ami szikrázik és megzavarja azt a magast? A két sugárzót megcserélve (jobb-bal) is ugyanez a helyzet?
-
Lite
őstag
válasz Rush77 #76331 üzenetére
Szia!
Ebből a csapatból a Hertz-et választanám, mivel az a legérzékenyebb, így fejről hajtva a legtöbbet ebből lehet kihozni. Minőségre azért ez nagyon az alap kategória. Ennél kicsit jobban járhatsz a Gladen Alpha sorozattal, ami 3 Ohm-os kivitelben, szintén elég érzékeny szett, hangerőben ugyanide fogsz érni, de kezelt ajtók esetén sokkal jobb minőséget fog nyújtani. Ha egy kis erősítőt is betennél, egész más világ nyílna meg...
A fejegységről nincs tapasztalatom, bár ahogy olvasom, ez elől 2, hátul 1 DIN?
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Rush77 #76333 üzenetére
Ha hátsó ajtókba nem kerül új hangszóró, vagy nem lesz használva, azzal ne foglalkozz. Sokadik lépés lenne a kocsi teljes rezgéscsillapítása...
Ez a fejegység kicsit furi nekem. Van ugyan szub kimenete, de nincs időkorrekció, sem DSP. Csak egy 10 sávos EQ. Viszont így - FELTÉTELEZEM - az aktív vágást nem tudja. Innen kezdve az első ajtóban a szettet saját váltójával kell használni, tehát az első ajtókhoz elég a 2 csatornás erősítő.
Ha szubot vagy hátsó ajtókat is szeretnél, akkor érdemes a 4 csatis, vagy még egy 2 csatis (hidalható), vagy 1 monoblokk a szubnak.Ha nem fejleszted tovább a rendszert (azaz csak az első ajtók megdolgozva, abban szett, gyári váltóval), akkor elég egy korrekt kis 2 csatornás erő.
A gyárinál akkor lesz jobb a szett, ha az ajtó ki van szigetelve és tudod EQ-zni. Erőstővel meg főleg.
Az üres ajtóba betéve viszont csalódás lesz! A gyári cucc azért ki van találva valamennyire, az ajtóhoz, fejhez készül. Ellenben, ha beleállsz a szigetelésbe, akkor azért jelentősen jobb lesz a vége, beálltások után.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Rush77 #76337 üzenetére
Ebből a repertoárből egyértelműen a DPX-5200BT a nyerő, ha a DAB nem kell (Magyarországon néha van kísérleti adás, de konkrétan semmi értelme).
Ami pro a Pio-khoz képest: újabb, magasabb bitrátájú , stb. file-okat is lejátszik (192kHz/24bit), wav és flac formátumban is (Pio csak flac 96/24, wav 48/24 max)
Ami con a Pio-khoz képest: bonyolultabb a crossover része (bár finomhangolhatóbb), kicsi máshogy működik az időkorrekciós blokk, mint a Pio-n, de ugyanúgy elérhető vele a kívánt hang!Ami viszont az összesnél gáz: Preout 2-2.5V ?! Ez azért már évekkel ezelőtt, főleg a Kenwood-oknál 4V volt (erősítő használata esetén van jelentősége, amúgy nem).
Update: Kenwood DMX9720XDS abszolút csúcs. 5V preout, mint a régi szép 80PRS-en...
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Rush77 #76340 üzenetére
Nem szentírás, de a 4V-os fejegységekkel általában (nem 100%-ban!) kevesebb volt a zajosodási gond, kevésbé érzékeny a környezetére. Minőségre nem emlékszem, hogy lett volna különbség (álló motornál)
De a profi(bb) és komoly fejek azért nem véletlenül nem 2V-osak. Lásd a talán legnépszerűbb fejet az autóhifivel komolyabban foglalkozók körében: Pioneer 80 PRS, ami 5V-on megy...(Saját tapasztalatom, hogy ugyanabban az autómban, ugyanaz a hangtechnika/rendszer kínlódott a 2.5V-os Pio-val, sípolni kezdett, vagy az index zavarta, ha olyan kedve volt, a generátorzajt is összeszedte, vagy ... Szóval elegem lett, kihúztam a fejet, kicseréltem egy Kenwood KMM-304-re (4V-os kimenő) és láss csodát, soha többé nyűg vele.)
Mondjuk, ha nem egy nagy dögöt akarsz tenni a kocsiba, hanem egy kicsi D-osztályos erősítőt a kesztyűtartó mögé (pl. Focal Impulse 4.320), semmi gondod nem lesz, ha rövid, jól árnyékolt kábellel, ügyesen elvezeted a jelet (mindent a fejen fogsz állítani, nem kell sokat az erősítőhöz nyúlkálni).
Ha a csomagtartóba kellene elvinni a jelet és majd aktívra áttérsz (lejtő... ) , akkor azért már több rizikót tartogat...[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Rush77 #76346 üzenetére
Jók a JVC-k. A Kenwood-dal már valóban egy cég, régen kb. az volt az érdemi különbség, hogy a hangjuk egy kicsit eltért. A Keni volt az elektronikusabb, a JVC középtartománya kicsit más volt, azaz, aki elektronikus zenét hallgatott, annak talán inkább a Keni jött be, hangszeres zenére pedig talán inkább a JVC. De utána a rendszer többi része még nagyon sokat befolyásolt...
Nyugodtan veheted, ez a lényeg. De ponotosan mit is szeretnél a fejtől? Ezek már nem érintősek!
Amit néztél, annak a DAB nélkül verziója (van egyáltalán DAB antennád a kocsiban?):KW-X850BT , bár ez csak 2.5V...
Illetve mennyire fontos a nagy felbontású zenék lejátszása? Mert ezek csak FLAC 96/24-et tudnak. (Ami bőven elég, csak vannak olyan mások, mint én, aki már WAV-ban rögzíti a zenéit... )
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Rush77 #76350 üzenetére
Itt nincs hülye kérdés, sem hülyeség. Azért van a fórum, hogy egymás szívásait az autóhifi világában minél jobban lerövidítsük, a pénztárcát kíméljük.
Szóval: az elképzelés nem ördögtől való. Hasonló projekten dolgozok én is (garanciális kocsiban garanciavesztés nélkül, meg utána családkompatibilis módon = gyerek hátul is hallgatják a zenét, de a szubtól nem akarom, hogy megsüketüljenek = csak az ajtók kimaxolva).
A fejről hajtás nem lehetetlen, de ehhez a legérzékenyebb hangszórók kellenek. A gyári hangot azonban elég macerás lesz megközelíteni. És a fej a 4 hangszórós üzemmódban általában nem engedélyezi a DSP-s üzemmódot (vágás, időkorr, stb.) = azaz semmit sem nyersz vele.
Amit javaslok (mivel gondolom nem garanciális a kocsid, már bátrabban hozzá lehet nyúlni, de nem állat módon):
- Vegyél egy 2DIN-es fejet (a a 2 DIN kell egyáltalán), aminek van első-hátsó (tehát min. 2 pár rca) kimenete.
A lejátszott formátumokra figyelj, azért abból tudjon ezt-azt!- Vegyél egy Axton A592DSP erősítőt, ennek húzz direkt tápot és földet az akkumlátorról (10-es vezeték elég, 20A-es biztosítékkal, valami ilyen, de az akksira testelj vissza! )
Ez az erősítő képes 4 hangszórót rendesen meghajtani, ajtónként tudsz mindent állítani, jelen esetben a 4 ajtót külön tudod eq-zni, az időkorrekció nem lesz érdemes/releváns ebben a felállásban. Illetve a saját BT rendszerén telefonról bármi rá tudsz küldeni (minőségi zenehallgatás), akkor nem a fejről jövő jel fog szólni.- Ajtókat szigeteld ki, az STP kitűnő holmi (legalábbis én nagyon szeretem).
- Vegyél két szett azonos hangszórót. A fenti erősítő esetén vagy 4 vagy 2 Ohm-osat. Az említett Gladen a 3 Ohm miatt itt nem okés.
Pl. [link] vagy [link], vagy [link], vagy [link], [link], vagy [link]És ennyivel meg is jöttél.
(Esetleg a hangszóróknak az ajtóba direkt kábelt húzni a csatlakozókon keresztül...Minden ajtóba 1 pár, azt a keresztváltóba, onnan már úgyis más a szitu...)
U.i.: Azok az erősítők, amiket írtál, erősen a felejtős kategória szereplői. Az AS pedig overkill lenne, az sok tápot igényel. SQ-ban azért nem cél a generátor kinyírása, az autó felgyújtása... )
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Rush77 #76352 üzenetére
Pont az a lényeg, hogy a fejeken a 4 hangszórós üzemben NEM megy a dsp nagy része. Ezért jársz jól egy egyszerűbb fejjel + egy pici DSP-s digitális erősítővel. A DSP akkor teljesedik ki, ha csak az első ajtókban vannak hangszórók és a középmélyet, magasat, szubot külön kell kezelni és külön erősítők is hajtják, illetve ilyenkor nem használjuk a gyári fizikai keresztváltót, illetve külön kábelezést kap minden sugárzó.)
Javaslom még megtekintésre a kisebbik Axton-t (542) és az Excursion-t, bár ezekhez az ISO csatiba bele kell majd piszkálni, hogy rendes tápja legyen (a QuadLock is talán csak 20A-t tud).
Illetve a környező EU országokból ezeket általában olcsóbban be lehet szerezni! Főleg akcióban!
A hangszórókat is megnézném, mert még sok esetben németeknél az is olcsóbb és ide simán szállítanak.
Íme!Én a fejen és a hangszórókon hoznám vissza az árkülönbözetet, a DSP-s erősítő dobja a legnagyobbat a rendszeren...
Olcsóbb szettekből: [link] , [link] , [link] ezeket mondjuk. Megtakarítottál sok erősítőre fordítható pénzt...[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Rush77 #76354 üzenetére
Jó kis szett lesz ez...
A beszerelés és a tartozékok igényét együtt kezelném. Kérdezd itt és itt, illetve ha "fészbúkon" benne vagy autóhifis csoportokban, fognak tudni mondani ügyes kezű kollégát, aki privátban vállal.Ha minden összeállt, ne lepődj meg azon, hogy a beálltásokkal sokat fogsz babrálni, mire a tényleg neked tetsző hangot kapod. Ez természetes folyamat.
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76357 üzenetére
Az az erősítő igen gyenge ahhoz a szubhoz. A Kicker-ek amúgy sem a hihetetlenül magas érzékenységükről híresek... Ehhez egy combos monoblokkot javasolnék, lehetőleg D-osztályút. Plédául ezt vagy ezt - ez utóbbi 4 Ohm-on 30A-t eszik padlógázon. ÉS RMS 350W a 300W mélyedre. Szóval ez már kihajtja, vállallhatóan.
A Focal-ból nem tudsz átállni aktív első szettre? Mert ahhoz bőben elég lenne, még a hangja is megjönne. Ha igen, a 85A-es generátor lazán elbírná (normál hangerőn kb. a negyedét használná). Az akksiről sokáig zenét hallgatni azért nem szerencsés, két erősítős felállás esetén.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76361 üzenetére
Huhh, ezt kicsit nem értettem... Ja, de, csak az lenne a kérdésem, hogy milyen fejről hajtod a rendszert?
Ezzel az erőstővel azt nem tudod megcsinálni, hogy a közepet és a magasat szétválasztod (2,2kHz a max vágás, ezzel még igen könnyen elégeted a csipogót). Amire az erősítő képes, hogy levágja a szub frekvenciáit, azaz a középmélyre nem küld olyan jeleket, amiket nem tud lejátszani, vagy amit még éppen le tud, de borzasztó energiákat emészt fel. (Ezért is érezhetted, hogy a régi, hidalt teljesítmény után elég gyenge lett a hangja - mindezt úgy, hogy a hidalásnál feleződik a damping, még jobban leng a sugárzó, romlik a kontroll...).Ha a fej tud magas-közép-szub csatornákat kezelni, akkor ez erősítőn semmit sem kell álltanod, majd a fej intézi. Ha a szub külön erősítőt kap, ez az erősítő játszi könnyedséggel fog üzemelni, főleg, ha az első szettet 63, vagy 80 Hz-en megvágod alul. (A szubot meg felengeded a monoblokkal 63 Hz köré.) Meg fogsz lepődni, mennyivel jobb lehet a hangja...
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76363 üzenetére
Utánanéztem, ki mit tud. A hangszórók slim kivitelűek, sok basszust nem várnék tőlük, jó ötlet a szub. Viszont 91dB érzékenyégűek, csodálkozom, miért kellett hidalva hajtani.
Én így csinálnám:
- Fej front rca out-ra kötném a Focal-t.
- Fejen 80Hz-es szűrőt alkalmaznék, a mélyet ne ez a csatorna vigye.
- Erőstő 2 csatonájára a középmélyek direktben (a keresztváltó ezekkel gyárilag sem foglalkozik!), de ugye 80 Hz alatt már vágva, nem fog erőlködni.
- Másik 2 csatornára a gyári keresztváltókat kötném, abba a magasakat, csillapítás nélkül (kapcsolójuk alapállásba). Az intézi a vágást.
- Így a front szekció hangereje külön állítható lesz (általában sok a magas, most beállítható lesz, az erősítő gain-jeivel).- Fej rear rca-ra kötném a szubot.
- Ezt a fejen is lehet álltani és a majdani erősítőn is a vágást. 63Hz körül kezdenék (esetleg 80, de akkor a front 100Hz-en legyen).
- Hangerőszintek, esetleg pici eq beállítás.A vágásokat először -12dB/oktáv meredekséggel csináld! Elvileg így fog szépen összeszólni, de ha fázishibád van, meredekebb vágásokkal (ami eltolja a fázist) össze lehet illeszteni.
Ha a magas nem áll össze, akkor a keresztváltó UTÁN fordítsd meg a bekötést. Visszavesz a harsányságból.
A szub polaritását is felcserélheted, ha nincs mély (kioltás miatt). De először az eleje álljon össze, egy szép tiszta, feszes, mélyhiányos hangot kell kapnod...[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76366 üzenetére
Na igen, ebből a szett alját tudod levenni, illetve a szub tetejét. Vagy fogod és mindent az erősítőkön vágsz.
-
Lite
őstag
válasz Rush77 #76365 üzenetére
Axton AE652 volt. Azért kár nekifogni az egésznek... A Hifo-t nem ismerem, alapból régi márka (mondjuk az Axton is), ez vmi nagyon belépő kategóriás szett.
De, ha ennyire bejön a német vonal, akkor egy-két tipp:
Sounstream
ESX
Alpine
Crunch
Vibe
Ground Zero Iridium
BlamEzek közül, kb. ami tetszik, ezekkel azért lehet valamit kezdeni, meg azért bőven van feljebb.
-
Lite
őstag
válasz Rókabajusz #76371 üzenetére
Pl. ez.
-
Lite
őstag
A kattogást ráadott gyújtásnál, de nem járó motornál is hallod?
Ha 0-s hangerőnél hallható valami, az általában az előfok túlerősítési hibája lehet, vagy spontán elromlott. Mennyire van a fejen a gain állítva (nincs véletlen a szub hangereje nagyon feltolva rajta)? 4V kimenőnél az már a hangerőszabályzó potméter kis hibája esetén is adhat ki jelet...
Annak a JVC-nek azért szépen kell szólnia... -
Lite
őstag
válasz fojtviki #76381 üzenetére
Ezt azért járó motornál is ki kellene próbálni. Ha ott nincs gond, akkor a kábel nem kevés. Ezen a távolságon, annak az erősítőnek pont jól méretezte. (Mondjuk, ha 16-ost húzott volna, akkor a jövőre nézve maradt volna tartalék, így ez a rendszer plusz erősítővel már nem bővíthető.)
Mondjuk, az akkuról zenélés nem hosszútávú sport, pláne nem nagy hangerőn, ahol a szub csúcsai azért berántják a rendszert rendesen...
Illetve, azért annak az erőstőnek éppen a maximumán van a szub.Egy lényeg: tetszik a kapott eredmény a megrendelőjének. = Élvezetes zenehallgatás.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Badboys #76390 üzenetére
Attól félek, ez autóelektronikai "ügy" lesz. Lehet, hogy a kocsiban van gyári, ami megadta megát és csak azt kellene cserélni. Ilyeneket főként a kocsi saját fórumában (Face?) fogsz megtudni. Ha ott minden rendben, a kocsi nem befolyásol, akkor kell megnézni, milyen antennára van szükség...
-
Lite
őstag
válasz SoulReaver #76387 üzenetére
Mondjuk, az azért gáz. A saját vasamnál a 12V-ot magabiztosan tartja az akksi, amint beindítom a motort, 14-14,2V közé (néha 14,4) felugrik. Ott már a generátor nagyon rádolgozik.
Ez alapján , ahogy Lusu is írta, a kontaktok tisztaságát ellenőrizd elsőként. Aztán a többi... -
Lite
őstag
válasz SoulReaver #76393 üzenetére
Pont ezért kérdezem, mert azt a teljesítményt jól méretezte a szaki, azzal nem szabad(na) ilyen gondnak lennie, ráadásul szerintem 40A körül lehet a biztosítékod, amit járó motornál, ha az akksid rossz lenne is, a generátor röhögve elvinne.
Viszont, ez a bass boost dolog érdekes. Nincs elég mélyed a kocsiban? Azzal a sugárzóval azért bőven kellene lennie... Ha kioltás miatt eltűnik a mély (fázishiba), akkor azon más módon lehet / kell segíteni.
Innen nézve viszont lehet, hogy tényleg hibás az erőstő, vagy nem hibás, csak az iszonyatos terhelés ellen védi magát, ami bass boost miatt (gondolom, a gain sem 60-70% körül van rajta beállítva) megjelenik. Meg említetted az 50Hz-es emelést is (a leginkább energiaigényes rész).
Ha lekapcsolod az ilyen eq-kat és boost-ot, akkor is csinálja? Vagy az első szettet lekapcsolva?
-
Lite
őstag
A gyújtást azért kérdeztem ,mert ha ráadod, a mágnesszelepek elindulnak, ami ha hibás, zavarni fogja a rendszert, már álló motornál is.
Akkor mi történik, ha az erősítőbe dugott RCA-t teljesen más eszköz RCA-jára dugod (jel nélkül persze)?
Kicsit olyan, mintha az erőstő földelése nem lenne rendben. A fejegység pedig a gyártási minőségtől függően segítene rajta.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76395 üzenetére
Ha külső kábellel visszatesteled az akkumlátorra, akkor is van zaj?
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76407 üzenetére
Ha kikötött hangrendszerrel is hallod, akkor az nem onnan jön.
Egyébként a kipróbáláshoz (nem hülyére hajtva, csak TÉNYLEG kipróbálni) elég lenne egy 2.5-es villanyvezeték, hogy a föld működik-e. Ez már kb. 0 hangerőnél is működhet. -
Lite
őstag
válasz Karcsiiik #76488 üzenetére
A szigetelés okés, a szivacsnak ott van igazán szerepe, ha a sugárzó nagyon beszól az ajtókárpit alá, olyankor egy tölcsért szokás képezni a sugárzó köré elsődlegesen, utána pakolni a kárpitra, illetve, ha zörög a kárpit (de csak kicsit). Viszont a kárpit általában jobban szokott zörögni, így egy kis bitulapot arra is lehet tenni.
Nekem pl. így van:A magasakra két dolgot tudok javasolni:
1. fordítsd meg a polaritásukat (ha gyári keresztváltót használsz, akkor a váltóból kijövet, de a mély polaritásához ne nyúlj), ha erőstőn van, aktívban, akkor csak ott kell felcserélni a +/- hangszóróvezetékeket.2. cserélj hangszórót, a Hertz alsóbb kategóriás sugárzóinál erre többen panaszkodtak, ez sajna jellemző rájuk.
#Bull Boss: teljesen frankó az a szigetelés, a lényeg, hogy légmentesen zárjon. (Zárt hangdobozt készítünk az ajtóból, már amennyire ez lehetséges.)
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Gino20 #76499 üzenetére
Húha, itt van ám keveredés... Az a 2 Ohm-os mélyközép az első ajtó hangszórója, Ti viszont a szubot cserélnétek.
Figyi, a szub az egy 2x8 Ohm-os, duplatekercses mélysugárzó, tekercsenként 100W. Ha ebbe 2 Ohm-os sugárzót teszel, vegyél nyugodtan egy új erősítőt is egyből...Ide 3 féle ellenállásban gondolkodhatsz: 2x8 Ohm, 4 Ohm (ezek, ha a bekötésben nincs trükk gyári kábelezés szmpontjából), akkor csereszebatosak, vagy 1x8 Ohm (de ez sokkal halkabb lesz, bármi is az érzékenysége).
Teljesítményben a 2x100 Watt-ot ne lépd túl, szimpla tekercs esetében max 200 W.
Ami fontos: az érzékenység (minél nagyobb, annál hangosabb lesz) és az optimális térfogat. Olyan sugárzó kell bele, ami erre a 15 literre van tervezve / optimalizálva. A többit kínozhatod, feleslegesen.
Ilyenekben gondolkozz:
Az is jó, amit találtál, de ott a 2 db 2Ohm-os tekercset sorba kell kötni, úgy megvan a 4 Ohm, mehet a cucc...
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Gino20 #76503 üzenetére
Szia!
Attól félek, nagyon nem értettél meg, vagy nagyon nem értesz ehhez az egészhez, így komoly kárt tehetsz az autóban (az autóhifi gyönyörű nagy elektromos tüzet tud csinálni!!!). Illetve fizika...
Amiért ezt mondom:
1. Igen, az a kis ezüst vacak az erősítő.
2. Méretéből és a csatornák számából már erősen tippelhető, hogy ez egy digitális végfok (többnyire D-osztályúként emlegetik.)
3. A digitális erősítőkre nagyban jellemző, hogy érzékenyek a impedanciára, azaz a tervezettől nem szívesen térnek el, vagy nem változik a teljesítmény, vagy nem szeretik a hidalást.
4. Erősítőre a tervezettnél nagyobb impedanciájú hangszórót rá szabad kötni, sokkal halkabb lesz, de kárt az erősítőben nem okoz. Kisebbet nem, attól az erősítő hamar/azonnal elhalálozik.
5. Az autóhifiben szokásos a duplatekercses mélynyomó, tekercsenként azonos impedanciával. A 2, egyenként 8 Ohm-os tekercs, amivel találkozol, ha párhuzamosan van kötve, akkor az erősítő felé 4 Ohm lesz az eredő ellenállás, ha sorba kötöd, akkor 16 Ohm.
6. Ami mélyet linkeltél, az 2x 2Ohm-os, azaz párhuzamosan 1 Ohm-ot kapnál, ha sorba kötöd a tekercseket, akkor viszont 4 Ohm-od lesz, ami pont jó erre a célra.
7. A 10 láb az erősítőn nem csak a hangszóróknak van. Legnagyobb valószínűség szerint 5+1 csatornád van, (BE, Center, JE, BH, JH és a szub), bár a szub lehet kettő is. A többi tüske kell(het) adatátvitelre és tápnak is. Így 2x 10 tüske lesz az inkább.
8. Mivel ez egy gyári rendszer, így előfordulhat, hogy a 10 hangszóró külön van hajtva, aktív vágásokkal, bár ez kicsit meglepne. Nem kizárt, de nem valószínű.
9. A gyári rendszer, Superb-t említettél, ugye, valószínűleg MIB2.5 rendszer lesz, azaz a MOST150 protokollal, optikai kábelen (2 szál!) kommunikál a kocsi zenelejátszó rendszere az erősítővel. Amivel csak annyit szeretnék mondani, hogy ezt az erősítőt egyetlen másikra sem tudod cserélni, még autovillamosságis sem, ha nincs hozzá MOST interface (Zen V néven keresheted, kb. 1000 EUR).
10. Ha már MIB3 a rendszer, akkor végképp esélytelen a csere, mert az meg már Ethernet csatlakozón megy, ahhoz még nem létezik nyilvános adapter. De ez MIB 2.5 lesz...
11. A nem gyári erősítő tápoláshoz a gyári csatlakozó kevés lesz, plusz áramot kell húzni neki, ami nagy valószínűséggel megzavarja a kocsi rendszerét. Csak szívni fogtok.Amit javaslok, mint megoldás:
Egy akkora kocsiban 1 db műanyag házas, 16 cm-es mélysugárzó semmit sem ér. Nem fog tőle remegni a tükör... Erre még a JL Audio sem lesz képes. Ha több mélyet szeretnétek (gyanítom, ezért is adta meg magát a cucc), cseréld ki a kinézett vagy valami hasonló mélyre, hogy működjön a szub. 4 Ohm!!! Az ajtókat szigeteljétek ki, akkor a két első ajtó mélye jelentősen javulni fog. Ezzel már kellemes valami összehozható.
Ha sokkal több mély kell, akkor egy 4 Ohm-os, 150 W körüli, nagy érzékenységű ( 91-94 dB ) , 25, inkább 30 cm átmérőjű sugárzó (pl. Gladen M sorozat) fog kelleni, különálló, passzív mélyládában kössétek rá a gyári szub csalakozójára. Ezt egy autóvillamosságis meg tudja csinálni.
-
Lite
őstag
válasz Gino20 #76505 üzenetére
Nekem is van VW csoportos autóm, a fejből nem jön ki 55 Hz alatt állítólag semmi (a gyári hangrendszer esetén, ha nincs gyári erősítő, ezt egy Golf VII-nél megmérték, a leginkább a bal front a lineáris és mély, a jobb front még szo-szo, a hátsók katasztrófák = ez aki nagy jelszinten lopja a jelet, annak releváns info). A mélyet sokkal inkább az első ajtókban elhelyezett 18 cm-es mélyközepek adják, erre javasoltam, hogy az ajtószigeteléssel sokkal-sokkal jobb eredményre fogtok jutni.
Ne lepődj meg, de nekem a mozirendszeremen 2 db XTZ 10.17 Edge van.... Pontosan értem, miről beszélsz...[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz kovbandi82 #76506 üzenetére
Ilyen esetben valami teljesen közös testpont lesz a RCA-knak, Pio fejegységen láttam hasonló közösítést.
Belül nem látszik semmi? Mennyire zajos, ha a házához testelsz? -
Lite
őstag
válasz Gino20 #76509 üzenetére
Az már jó irány, ami a javaslatom lenne, itt néhány hozzászólással lentebb (talán Lusu fórumtárstól származik) volt részletezve, mit hol és mivel szigeteljünk. A bitulap jó, ha van fémréteg is rajta. Ami itt népszerű, jó vele dolgozni, az az STP, Silent Coat, ezek ára emészthető, kezelhetőségük jó. Kicsit olcsóbban van a Hanno Protect PF830 (a 820 építőipari, azt hagyjuk), ami sárnehéz, nehezebb kezelni, de ha egyszer fent van, akkor már okés, bár idővel repedezhet, viszont olcsóbb.
(Nekem volt /van Hanno is, meg STP. A következő beavatkozásnál már csak azt fogom használni.)
Az ajtónak a külső és belső felét is le kell zárni vele, a kárpitra mehet szivacs, bár én ott is STP-vel merevítettem. (Képet nemrég betettem, tekerj vissza kb. 10-20 hozzászólást, erről van értekezés, pont jókor jöttél. ) Szivacs is lehet, de csak mértékkel.Anno néztem én is Arendal-t, én zárt láda mániás vagyok, helyem viszont volt 2 kisebbnek (35 cm szélesség, oldalanként, a nappali bútornál). Oda 2 Arendal nem fért volna, és amikor megláttam, hogy az XTZ milyen Black Friday akciót nyomott, hááát... Azonnal lecsaptam rá. A 2 láda ára szállítással együtt volt a legolcsóbb Arendal árával azonos. Annyival meg az Arendal egyébként sem jobb, hogy annyival többe kerüljön - legalábbis nekem nem éri meg, most rendben van a hang a szobában. Házimozi-topicból lopom, hogy sok esetben jobban jár valaki azzal, ha több jó mélyládát el tud helyezni a szobában (jobban javítja az akusztikai hibákat), mintha egyetlen csúcsszupermegahipergiga ládája lenne
-
Lite
őstag
válasz kovbandi82 #76510 üzenetére
Ez volt a végeredmény a Pio-nál:
Belül így volt közös, gyárilag:
A legegyszerűbben az tudod megcsinálni, hogy az egyik rca külsejét egy vékony vezetékkel a házához érinted.
Ha nem segít, egy hosszabb vezetékkel megpróbálhatod a kocsi több pontjához érinteni, ha sehol nem szűnik meg a zaj, akkor viszont máshol lesz a baj. -
Lite
őstag
válasz Gino20 #76513 üzenetére
Sok sikert a cimborádnak, annyit azért még hozzátennék, ha egy F3 = 66 Hz pontú hangszórónak tetszik számára a szubteljesítménye, hááát....
Nyugodtan szigetelje ki az első ajtókat, nagyobbat fog szólni, mint most a szubbal. Vagyis inkább megjelenik az igazán mély hangok tartománya.Ugyanaz a fal, de a szobában máshogy vannak a reflexiók. Van mikrofonom, már tanulom a méregetést, eddig mindenkinek tetszett, amit hallott.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz kovbandi82 #76515 üzenetére
Valószínűleg a testek közösítettek, tehát egy pont esetén, ha működik, elég lesz mindegyikre.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- RAM topik
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Synology NAS
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- EA Sports WRC '23
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Fotók, videók mobillal
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Megnyugtató hírek érkeztek az új Battlefield játékkal kapcsolatban
- Apple Watch
- További aktív témák...
- Elasó Msi Gaming Trio RTX Geforce 3060 TI 8GB videókártya.
- Rollei Compact Traveler No. 1 állvány gömbfejjel + hordtáska, dobozában
- Smart Keyboard Folio - MAGYAR - HIBÁTLAN - 11 inch - LEGOLCSÓBB
- Kingston FURY Beast 16GB (2x8GB) DDR5 5600MHz
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 16 Pro 128GB White Titanium ! 1ÉV APPLE GARANCiA
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen