-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
kigoi
senior tag
Az nekem is kicsit soknak tűnik,nálam 850 volt de nemrég átállítottam próbára most,650hz a magas és a mélyközép közti különbség.
Magas 18al vágva,mélyközép 12vel.
Ha meglesz a hs28vol akkor azt tuti le engedem 2,5Khz-ig,viszont akkor gyanús hogy a közép is maradni fog annyin max meredekebben vágva.
Ezt úgy csak akkor tudom meg ha már ott tartok és hallom. -
CsIrKeRaToR
tag
2. Akkor újonnan 30k környékén nem is lehet jót venni?
3. Majd megnézem,de szerintem azok.
Rossz volt a link. A 165-öset akartam linkelni az nem slim.
"Egyszóval dőljünk hátra és nézzük ahogy a közizlés prostituáltként árulja magát az útszélen és a becsület a szeretettel karöltve kivérzik az árokban."
-
LógaGéza
addikt
30fokot ír előmelegítésre, azt biztos megkapja a napon
vasi89
3ajtós Civic 7gen (ilyesmi, csak más színben - és felnivel ) - azért látszik, hogy elég nagy az ajtó, kb 140cm széles."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
gery08
csendes tag
Picipeti, köszönöm a segítséget, nézegettem az autó belsejét, és nem szívesen dobnám ezt a szép harmóniát, valamint a kék-piros belső színjátékot egy másik fejegységért.
footy, hol érdemes venni bele rcd310-et?
találtam például ilyet használtan:
http://racing-bazar.hu/egyeb/zene/vw_rcd_310_cd_mp3_gyari_radio_2din
vagy esetleg a német ebayről berendelni egy újat?:
http://www.ebay.de/itm/VW-Radio-CD-mp3-RCD-310-Passat-Golf-6-Caddy-Touran-Eos-Polo-CC-Sharan-Tiguan-NEU-/270926680901?hash=item3f147d1345
A fejegység lenne a legégetőbb, ugyanis jelenleg csak rádiót tudok rajta hallgatni, ami borzasztó.
Illetve szigetelésnél, és erősítőnél milyet lenne érdemes?
Jól tudom, hogy az RCD310-ben bluetotth, aux, és mindenfélék vannak? -
varydave
tag
Sima fej van benne, csak már a sötétebb előlapos. Ajánlottak egy Alpine PXE-H650-et mérőmikrofonostul mindenestül 35-ért, úgyhogy azért még fontolgatom a dolgot. Más fórumon mondjuk nem vetették el a gyári fej -> dsp -> erősítő kombinációról meghajtott hangszóró ötletem. Annyira azért nem vagyok vájtfülű, hogy az utolsó rezzenést is teljesen tisztán akarom hallgatni, viszont szeretnék egy komolyabb első szettet és persze megtartani a gyári kinézetet is.
[ Szerkesztve ]
-
trance89
őstag
milyen sebesség és dimmer jelet? ha ezalatt azt érted hogy gyújtáskor/ledöglesztéskor nem kapcsol be/ki automatikusan akkor ez a legkevésbé sem érdekel, nekem tökéletesen megfelel ha csak kézzel kapcsolható
először egy RCD510-en gondolkoztam de egyáltalán nem olcsó és mivel can gateway-t is kellett volna hozzá cserélnem ezért elég hamar elvetettem ezt az ötletet, ezzel az 1din-es pioneer -el pedig mindenképpen jobban járok -
Lovi24
senior tag
Hidd el,nem fogok a kardomba dőlni Az én fülemnek kellemesebb hangzást biztosít. Ráadásul így,hogy a hátsó ajtókban még a gyári van bent,sajnos össze lehet hasonlítani...
Akkor már adhatnál tippet is,hogy ehhez a fejhez mit lehetne berakni előre (komponens) és hátra (koax).
Mélyebben nem tudtam beleásni magam a Bosch fej tulajdonságaiba,mivel túl sok mindent nem lehet fellelni róla egyelőre. Erősítőt,subot nem is álmodnék hozzá,mert nem tudom miként lehetne hozzárakni.
Csak 4 normális hangszórót szeretnék,ami kb 50-be beleférne.
A fejet nem cserélném ,a gyári tulajdonságai miatt (kormányról vezérelhetőség,bluetooth,tolatókamera és viszonylag jó rádió ). Ajtó szigetelésnek sem tudom,hogy neki mernék-e állni,lévén elég új még az autó.
Előre is köszönöm a segítséget!Nem fogok szellemi harcot vívni azzal, akinek nincs meg a megfelelő fegyverzete!
-
Lovi24
senior tag
Köszi a tippeket!
Úgy érzem ,egyelőre marad úgy,ahogy van... hideg van a szereléshez és a garázs meg kicsi.
Ráadásul el kell gondolkodnom,mi hogy legyen.
Gondolom akkor kell jelszint átalakító is. Visszaolvastam miket ajánlottatok,nem olcsó a jobb fajta abból sem. Nem használtam még ilyet soha,nem tudom mennyire ront a minőségen (gyári fejet sem tudom hova lehetne sorolni minőségileg)
Tavasszal majd újratervezés lesz....Nem fogok szellemi harcot vívni azzal, akinek nincs meg a megfelelő fegyverzete!
-
Lovi24
senior tag
Az autó egy 2015-ös Suzuki Vitara,egy Bosch fej van benne.
Nem sok infó van róla,lényegében mindenki a Mirrorlinkkel küzd,mert ugye a biztonsági előírások érdekében ( 1-2 program kivételével ) nem megy csak behúzott kézifékkel és csak pár droidos telóval.....
Itt egy kép a hátuljáról :
Egyedül a pirossal bekarikázott csatira nincs dugva semmi. A menüben szerepel aux/dvd csatlakoztatás gondolom az lehet,de gyárilag nem adtak hozzá ilyen csatit sem.Nem fogok szellemi harcot vívni azzal, akinek nincs meg a megfelelő fegyverzete!
-
Osynho
addikt
Ez szerintem a vásárlói igények miatt is van így. Zene szóljon mindenhonnan, a magasak szúrják ki a fület, a mély dübörögjön, bőgjön. A jó hifihez kell egy kis "érés". Hallgatnának 1-2 hetet rendesebb rendszert a delikvensek, nem kellene a huppogós-szurkálós cucc milliókért.
-
pengusz77
senior tag
Mostanában megint volt téma a szigetelés, és elgondolkodtam én is ezen a szigetelés tömege témán.
A PF830 asszem 5kg/nm, többen írták, hogy kb. 1,5nm a két elő ajtó. Mennyire megterhelő egy ajtónak ez a plusz terhelés (kb 4kg)? Ugye rájön még a hangszóró súlya+a beépítő kereté. Főleg egy régebbi, alsó kategóriás autónál. -
Speeedfire
nagyúr
Nem raktam. Nem tudom, hogy milyen kábel van ott. Oda is kellene egy 20-as táp az akku és a kasztni között?
lautnermark: Kasztni és a blokk?[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
Oké, bekötöm a nagyobb kábelt a negatív sarura. Viszont egy kondit is beújítok, hogy ne az akkut rángassa az erősítő.
Kondiból van valami ajánlott? 1F-ost gondoltam, az kb elég lenne egy jó darabig.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
Elna telep? Ez a sima elna kondikra épül?
Valami ilyesmire gondoltam? Vagy esetleg valami használt dietz vagy hasonló kondira.
PiciPeti: De ez nem kondi, ez inkább fesz. stab.Nem csak gyors töltésleadásra képes, hanem stabilan tartja a feszültséget is.
A stabil feszültség nem annyira fontos az erősítők szempontjából. Inkább az alacsony impedancia. Bár ez is frekcenviafüggő. Bár tény, hogy egy kondinak még mindig jobb paraméterei vannak impedancia szempontjából, mint egy akkunak.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
Elna telep? >>> Igen
Ez a sima elna kondikra épül? >>>Igen, de nem tudok neked tipust mondani. A CS-n lattam mar parszor eladot.Egy ilyen képet sikerült találni. Nekem ez egy sima kondierdőnek tűnik. Nem értem miért lenne jobb, mint a sima db. Max nagyobb a szűrés. Ránézésre még csak nem is low-esr. Amit megértenék.
Illetve ha jól számolom ez olyan 0.6-0.7F lehet.
Valami ilyesmire gondoltam? >>> Inkabb ne
Vagy esetleg valami használt dietz vagy hasonló kondira. >>> Vegkepp ne
Megindokolnád?[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
Aham ilyesmi szokott lenni, de eddig altalaban sarga(gondolom van valami erre jo tipus) kondikbol van megepitve. Engem nem erintett a dolog ezert nem is astam bele magam melyen a temaba.
Ha jól tudom, akkora szín az a feszültség miatt lehet eltérő.Az olcso kondi kinyirja az aksit (allando fogyaszto) es megoli a dinamikat a zeneben.
Állandó fogyasztók jelenleg is vannak a kocsiban (idő, km óra állás, riasztó, immobilizer).
Gondolom a fesz jelzés miatt fogyaszthat állandóan. A dinamikát viszont nem értem. Ez csak egy puffer. Feltölt, majd kisül.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
Nem azt mondom, hogy nem hiszek neked. Csak egyszerűen szkeptikus vagyok. Építettem már erősítőt, meg dac-ot is és a táp kondik nagyon sokat használtak a tiszta, dinamikus hangban.
Emiatt próbálok rájönni a miértekre.
kacsa7:
Az akkut rángatja azért hülyeség, mert így a kondit rángatja, amit ugyanúgy leszív és a kondit kell visszatölteni
Igen, így a kondit rángatja. De a kondi ezt jobban tolerálja, mint egy hagyományos akku. A kondit pedig nem kell folyamatosan vissza tölteni, hiszen a legtöbb áramot a mélyláda erősítő viszi el. Ami nem folyamatosan brummog, hanem csak akkor ha épp olyan frekvenciát kell kiadni.Viszont amíg a kondit töltöd vissza, ugyanúgy leesett feszt kap az erősítő, ami ugyanúgy rontja a dinamikát.
Ha nincs kondi, szintén leesett feszt kap. Ugyan az.Az ELNA kondisor azért jobb, mert ezerszer jobb minőségű alkatrészekből van összerakva és ami értelmes az LOW ESR, így az egész folyamat gyorsabb.
A minőség és a low esr nincs összefüggésben a gyorsasággal. A low esr és a minőség csak a hangra van tekintettel, nem a dinamikára. Mivel az elektrolit kondikban "mozgó" alkatrészek vannak. De mint fentebb is írtam, érdekes tényező még a kondi belső ellenállása is, mivel így a használat közben a kimeneti impedancia is más. Ami az erősítőt erősen befolyásolja.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
Szerintem rakd ossze a hifit rendesen(nem csak a komponenseknek kell normalisnak lennie hanem a kabelezesnek (a testeleseknek is!)),
Írtam, hogy az akku negatív pólusára is 20-as kábelt fogok tenni a kasztnira. Ezen kívül szerintem a kábelezés oké. 20-as kábel végig az elosztóig, 64-es minőségi akku, minőségi rca. Még a generátoros kábelt meglesem, hogy milyen.ha van haverod akinek van kondija akkor rakjatok be probakeppen (lehetoleg vakteszt legyen).
Itt szerintem egy kis félreértés van. Nem a minőségi zenehallgatás az elsődleges a kocsiban. Általában 128-192-es mp3-akat hallgatok. Az otthoni rendszeren is. Ha minőségi zenét akarok hallgatni, akkor arra ott a fejes és a dac.
A feszültségesés és akku kímélés miatt akarok kondit, ha pluszba kicsit szebben szól, akkor még jobb. De nem szempont. Soknak éreztem, hogy leesett a fesz 12.5-12.8-ra nagyobb mélyek hallatán. Pedig nem is volt tökig tekerve a poti.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
Nem csak az atmero, hanem az osszetetel is lenyeges. (Bar ha jartas vagy elektronikaban akkor ezt ugyis tudod.) Budget megodasnak a hegeszto kabelt szoktuk javasolni, azzal nem nagyon lehet mellenyulni. (Nem tudom milyen van bennt most)
Nem a legócskább, de nem is a legdrágább kábelt használtam.En amiatt nem raknek be kondit, hanem mashol keresnem a megoldast, inkabb a kabelezes es az aksi iranyaban.
Lehet, hogy akkor egyelőre hanyagolom a kondit. Berakom a plusz kábeleket, aztán meglátom, hogy mi változik (már ha változik valami).Köszi az eddigieket.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
-
stickermajom
addikt
Elég plug and play a dolog, youtube videót követtem a berakásához. Ugye annyi, hogy a kábel egyik vége megy a gyári kábelvégre, a másik vége pedig a fejegységbe. Gyakorlatilag megközöli. Innen vezettem át a Gatewaybe menő kábelt a kesztyűtartóba. Ez utóbbi a fejegység oldalán a CD váltó kimenetbe megy, plusz kapja a delejt a megközölt kábelről.
A régen használt AUX nem volt árnyékolt, de ott alapból nem jelentkezett a zaj, ha csak simán MP3 lejátszót, vagy telefont kötöttem rá. Viszont amint az adott eszközt elkezdtem tölteni a szivargyújtóról megjelent a zaj. Úgymond szerintem itt érthető is lenne a földhurok, mert talán két körön van a fejegység és a szivargyújtó, így a kettőt összekötve okozhat gondot. Most bluetoothon próbáltam telefonálni/zenét hallgatni a Densionnel és így is jelen van a generátor zaja. Viszont nem értem, hogy mitől veheti fel a zajt, mert ugye pont a megközölés miatt a delejt is ugyanonnan kapja a fejegység és a Dension, illetve gyanítom a földpont is ugyanaz.
(ha baromságot írok szóljatok, annyira nem értek hozzá, csak egyetemi elektronika tárgyból + fórumon olvasott dolgokból próbálom összerakni a képet)
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
Közben olvasgattam tovább, szerintem nálam is előjött a hírhedt generátorzaj, amiről annyit írtok itt a topicban.
Bár nem ismerem teljesen a Dension felépítését, de létezik, hogy a megközölt kábelből ami megy a kütyü felé, az a táp + RCA együtt? Mert így akkor valóban tudna zajt összeszedni és értelmet nyerne, hogy CD vagy rádióhallgatás közben miért nem jelentkezik.
Az a baj, hogy egy csatlakozója van a végén, ha végigfóliázom a kábelt, akkor bezavarhat a végén a csati is még? -
tomic
addikt
Bele fér még igen.Megnéztem ezt szettet. A kérdésem annyi lenne,hogy ugye ebbe van a sima és az (S)-es változat.Sima változatot tudnék viszonylag olcsón használtan beszerezni.A bajom csak az,hogy rajta van az nagy műanyag keret.Ezt le lehet fejteni róla? Focalról le tudtam és azt bele tudtam faragni a gyári helyére az ajtóba.
A másik bajom annyi,hogy ha beszerzek két párt ezekből akkor frekvennziaváltóval mi lesz? Kell hozzá szereznem egyet ha egyikhez sincs?
Audison Voce AV K6 amit néztem még,bár ez már erősen a felső határ nálam.Erről van valami infó?simi811118Kábelt meg tudom fordítani,de másik kábelekkel én nem kísérleteznék.Semmi kedvem hetente a kárpitot lecibálni az ajtóról.Inkább keresek valami mást.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest