-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lite
őstag
válasz
Marchello19 #77364 üzenetére
A sugárzó duplatekercses, tekercsenként bírja a 225W terhelést folyamatosan, pillanatnyi csúcsokban a 450W-ot. A teljes terhelhetőség a bekötés formájától függ, párhuzamos vagy soros.
Amit én tennék, ezt sorosra kötve (4 Ohm) meghajtanám egy 300W RMS /4 Ohm teljesítményű monoblokkal. Bőven kifogástalan lenne. A 225W-ot mire kihasználod zenénél, a füled is fájni fog.
A sugárzónál erősebb végfok kell, a túl nagy teljesítmény lekoppintja a nyomót (hallasz majd koppanást, ekkor elérte a kitérése maximumát), de valószínűleg nem megy tönkre, ha azonnal visszaveszed a hangerőt.
A sugárzókat a torzítás égeti le, ezért jellemző az autóhifiben, hogy az erősítő van túlméretezve, ne adjon ki torz/erőlködős jelet, ami hazavágja a tekercset. És ugyebár a feszültség is ingadozik, ami a teljesítményre is hatással van... -
Lite
őstag
válasz
sfknasty #77374 üzenetére
Azért az általad linkelt hangszórók és a 200k-s keret között van számtalan olyan megoldás, ami sokkal közelebb fog állni az igazsághoz. Ha hajlandó vagy méretezett mélyládát készíteni vagy készíttetni (FB csoportban többen is foglalkoznak ezzel, korrekt pénzért), akkor nagyon kinyílik a világ. Javaslataim alább, bele tudsz férni a keretedbe és nagyon jó hang kihozható (nincs közöm a bolthoz, az egyszerűség kedvéért linkelem innen a típusokat, németből még olcsóbban is megszerezhetőek néha):
Szubok (egy JÓ 25-ös már bőven elég, nem mondtad, milyen autó, de nekem a 4,8m-es szedánt átküldte, szóval zenére...):
Focal SUB P 25 , Audio System HXD 10 SQ , Gladen SQX-10
Ha durvulnál, akkor a 30-asok: Gladen SQX 12 , Eton PW-12 , és végezetül egy pincemélyre menő régi kedvencem Focal Sub P 30 DB - ez duplatekercses, 8 Ohm-on tudnád csak használni.Illetve, a JL Audio szubokat most itthon nem nagyon árulták, de a 10w3v3 sorozatot olyan 300 EUR körül adják az EU-ban, abból a 4 Ohm-os egy 21,2 literes zárt ládában tökéletes.
Hangszórók: Eton Pro 175 , Focal PS 165 FE , Blam L165A , Eton POW 16P , DLS RC-6.2 , Audison Voce AV-K6 , Focal PS 165 SF , és a végére, ha ez tényleg a Rainbow SL-C sorozat utángyártása, messze elégedett leszel - Musway ML6.2 C...
A fentiek mind messze a Kicker-ek felett állnak. Jó beállításokkal bőven frankó lesz bármelyik.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz
Marchello19 #77377 üzenetére
Kiváló döntés!
-
Lite
őstag
válasz
Golota #77390 üzenetére
Értelemes sajnos nincs. És azt az előnyt nem is tudom, melyik tudja még, hogy a csak a Quadlock csatlakozóról kapva áramot is működik, nem kell külön tápolást megoldanod. Mindösszesen egy 20 EUR-os kábelt kell megvenni és semmi barkácsolás, csak plug&play.... Nem zavar be sehova sem.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz
Golota #77394 üzenetére
Persze, ez is jó, csak ennek azért kisebb a teljesítménye. Illetve később nem köthető külön áramforrásra, csak adott p&p kábellel / iso csatlakozós megoldással (ezt adják hozzá). De, ha csak erre a kocsira tervezed, tökéletesen megfelel. Arra figyelj, hogy ez nem bírja a 2 Ohm-ot, kizárólag 4 Ohm-os (vagy nagyobb impedanciájú) hangszórókkal működik, de az 592 igen (bár teljesítményben nincs különbség a 2 és 4 Ohm között)!
-
Lite
őstag
válasz
dobobazsy #77399 üzenetére
Ha a vezető oldalára állítottad be a színpadot, akkor máshol nem nagyon fog összejönni.
Egyébként a mélyet úgy tudod megnézni, hogy a balanszot tekergeted. Ha valamelyik oldalra kitolva felerősödik, akkor valóban fordítva lett bekötve.
Milyen távolságra tolta ki a kalibráció? -
-
Lite
őstag
válasz
hatala #77404 üzenetére
RCA kimenet biztosan nincs, általában nagyon zárt rendszerek, így egy magas jelszint-átalakítóval fogod tudni a jelet kivinni az erősítőre. Valószínűleg Ethernet-en keresztül kommunikál a kocsi, a MIB3-tól vezették be a MOST150 helyett, de onnan digitális jelet lelopni még sehol sem láttam.
Az áramellátás passz.
-
Lite
őstag
válasz
Kh@oSz #77411 üzenetére
Nagyobb ellenállást mindig rá szabad kötni, az az N/A furcsa, valószínűleg nem akarták kiírni,hogy 200W.
De azért szerencsésebb, ha a szub erősítője többet tud teljesítményben, mint a meghajtott sugárzó.
Szumma nagyon ki lesz csontozva, nagy hangerőt ne várj, a végén a torzítás megugorhat, kinyírja a sugárzót. -
Lite
őstag
válasz
Viktor26 #77414 üzenetére
Amiket régen nagyon szerettek, az a Silent Coat, az STP silver (személyes kedvencem), illetve most ezt javaslom: Comfortmat Cobra
-
Lite
őstag
válasz
Tarajos sün #77423 üzenetére
Semmiképp sem nevet ki senki a 150k-s keretért. Sőt! Szerintem a legjobbkor jöttél a kérdéseddel, mert:
ahogy #Lusu leírta a kimenetek minőségét, Te pedig linkelted a kimeneteket, le is szűkült a számodra járható út = a fej rca kimenetein (FL, FR Out-ok és a Sub) kell jelet adnod a DSP-s erősítőnek, ami... bár kereten felül van jelenleg, azért most jön a Black Friday őrület, és ennyi pénzből hirtelen lehet majd venni ide erősítőt, itt érdemes nézelődni, és a számodra szimpatikusat megkeresni,hol lesz a legolcsóbb. Ezzel kb. a kereted felét - 2/3-át elhasználod, a maradékból venni kell egy korrekt hangszórószettet, pl. 1, 2, 3 - amit a legolcsóbban találsz, de azért az eredeti ára ne legyen ez alatt, viszont ismét a BF a barátod.
A szubot a rock/metál vonalon nem érdemes erőltetni elsőre,ott jó beállításokkal akár el is viszi a front szett az egész produkciót. Ezt most hagyd ki, úgy a 150 már tényleg nem lesz elég.
Számításaim szerint, ha jó akciók lesznek (mert tavaly voltak!), akkor ez eddig 110-130k között megáll. A maradékból kell venni az ajtókra szigetelést és a vezetékek-csatlakozók (táp, biztosíték, rca,hangszóró), ami nagyjából beleférhet a keretedbe (110k-tól számolva biztosan, 130 azért már inkább nem). Ezután beszerelés és nagyon sok állítgatással messze jutsz majd a mostani hangtól...
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz
Marchello19 #77438 üzenetére
Ezt hangszórójavítással foglalkozó szaki véleményezze. Szobai szubon volt hasonlóm, leszakadt a lengőcséve, 5000 Ft volt a javítása. Mondjuk, ilyen előtörténet hihetősége gyorsan borul, ha ilyen gyorsan feladta a motyó. PEdig az Eton-nak nem szokása.
A láda kérdést pedig javaslom úgy megoldani, hogy a FB autóhifis csoportban megkeresed Rábl Bencét, ő profi ládákat épít, a méreteket Te adod meg, miután a sugárzódhoz optimalizáltad mondjuk WinISD-vel. Hidd el, megéri, nekem a JL így lett a number one szubom.
-
Lite
őstag
válasz
totyino77 #77462 üzenetére
Semmit nem kell mókolni a szettel! A front szekciónál a magasak elé be kell kötni a kondenzátort, és úgy rákötni a mélyközepekre. Ezek mennek az első ajtóba, a megfelelő keretekkel.
A hátsó hangszórók koaxok, azokat csak be kell tenni és bekötni az erősítőre. 4 csatis az erősítő, 4 ajtóban lévő szettet hajt. Adott kábelköteggel rá kell kötni a kocsi fejegységére.Attól, hogy előre komponens, hátra koax hangszórószett kerül, az akkor is csak 4 csatornának számít!
(Szettnek egyébként is úgy állítanak össze mindent, hogy egyértelműen összerakható legyen, nulla mókolás, semmi felesleges holmi benne...)[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz
tomisanzero #77487 üzenetére
Az ötlet jó, de bitulap ide önmagában talán nem lenne elég, viszont vannak spec anyagok (ezek leginkább egy bizonyos mennyiségű bitulapozás után kerülnek fel és elég sokat javítanak a helyzeten. Itt néz szét!
-
Lite
őstag
válasz
Illusion1010 #77559 üzenetére
Ez már 100x jobb kombó...
A szubon még egy picit javítanék, de a többi fain...
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz
chopin42 #77654 üzenetére
Volt olyan Octavia-m, ott az 1 DIN-es fejegység alatt elvileg egy rekesz van, ami egy laza mozdulattal kivehető és pont 2 DIN-es fejegységnek van hely. Amit linkeltél, eredeti fejegység, az csak zenére szolgált, bármit teszel a helyére, nem fog semmivel sem összeakadni. Szóval szabad a vásár, amelyik 2 DIN-es fej tetszik, azt válaszd. A tolatókamera képét valószínűleg mindegyik fogja mutatni, amelyik multimédiás / érintőképernyős, viszont nem rémlik, hogy milyen egyéb funkciókat kellene még kezelnie - az enyémen nem volt multikormány, a klímapanel pedig külön dolog, az marad is a kocsiban, semmi köze a zenei részhez.
Szerintem fényévekkel jobb hangminőséget kapsz ezzel, féláron: [link]
-
Lite
őstag
Attól függ. Ha magadnak megcsinálod (nem rakétatudomány, csak el lehet vele p.csölni), akkor anyagárat kell számolj, ebből 10 lap elég lesz az első ajtókra (hátra már nem marad valszeg) - ez így most 23E + posta.
A hangszórókkal addig nem foglalkoznék, amíg nincs kész az ajtó. Nagy meglepetéseket tud okozni, ha jó közegbe kerül. Sok esetben a full gyári cucc is bőven szintet lép, ha szigeteleik az ajtókat. Szóval egyszerre csak egy dolog...
-
Lite
őstag
válasz
egykettő #77660 üzenetére
Hűha, ez jófajta kalandjáték lesz...
Sorban:
1. az erősítő harmatos lepke..ng, még hidalva is max 160W RMS/4 Ohm, ezzel szemben a sugárzó 300W RMS / 4 Ohm = nagyon nehezen fogja hajtani, könnyen torz jellel le fog égni a nyomó. A híd miatt a damping feleződik, egy ilyen refiládánál a kontroll eléggé alacsony szinten lesz (nem lesznek pontos mélyhangjaid, kicsit szétfolyósnak fog tűnni a zene). Szumma nem ehhez a nyomóhoz való. Ezzel front szettet kellene hajtani.2. az erősítő, ha jól néztem, nem tud nagy jelszintet fogadni, amit pedig a fejegységről csapolnál, az már erősített kimenet, tehát kell egy jelszint-csökkentő, ha nem akarod megsütni az erősítőt 2 mp alatt.
3. a refis szub mindig lutri, azt nehezebb a kocsihoz hangolni, gyári cuccra kötve kicsi az esélye a pontos illeszkedésnek. Szóval készülj arra, hogy nem fog tetszeni a kapott eredmény.
4. ehhez az erősítőhöz a 10-es kábel / 40A elég. De! szubokhoz azért ennél komolyabb tápellátó rendszereket javasolt beépíteni, itt konkrétan a 25-ös hegesztőkábelt mondom alapnak, 80A biztivel, akkumlátorra visszatestelve (nem kasztnira!). A jövőben azért ez eléggé kibővíti a lehetőségeidet.
5. az kifejezetten jó ötlet, hogy nem a csomiban van az erő, hanem az ülés alatt! Nyáron, ha a klíma pont oda (is) fúj, megváltás az erősítőnek, télen a meleg hamarabb üzemi hőfokra hozza, jobb a szellőzés, stb. Én kifejezetten pártolom ezt a fajta beépítést!
6. autóhifiben minél rövidebb jelkábeleket használni szintén szerencsés, nagyon sok zavart össze lehet (és össze is fog) szedni az alacsony szintű jelutakon. Szóval ezzel megint csak nyersz, nem beszélve költségvonzatról, hiszen így csak egy vastag hangszórókábelt kell vinned a kocsi felétől hátra, ami a legolcsóbb eleme a rendszernek...
Üdv a lejtőn!
-
Lite
őstag
Az erősítőt ülés alá rakni semmilyen hátránnyal nem jár, előnnyel annál inkább (jobb szellőzés, nyári klímázás is ráfúj(hat), kevesebb kábel = kevesebb zavar összeszedési lehetőség, stb. )
Szigetelés: ahogy a többiek írták, a bitulap a lényeg, a hangelnyelő szivacs elhagyása nem tragédia. A lényege a dolognak, hogy rezgést csillapítasz és zárt hangdobozt készítesz az ajtóból.
-
Lite
őstag
válasz
IntelKiller7 #77715 üzenetére
Amivel a legjobban jársz, az a Focal IS VW 180 szett. Ez speciálisan ehhez a kocsihoz lett fejlesztve, a gyári fej kitűnően hajtja, a gyári csatlakozóval sem kell mókolni.
Egyéb esetben beépítő keret kell, vagy 16-osra lépsz vissza, vagy beleraksz 20-ast (de azt a fej nem fogja megfelelően hajtani valószínűleg.
A B8 első hangszórója 180 mm átmérőjű, a hátsó viszont 155 mm = csak, hogy még véletlenül se legyen egyszerű...
[ Szerkesztve ]
-
-
Lite
őstag
A végére pedig egy fontos info: ne felejtsd el a polaritásokat és a kioltást. Mert szét EQ-zva, fejegységgel kínozva egy mélyközepet, ami fordított fázisban működik és a két sugárzó kioltja egymást, nos, azt a kigyulladásig hajthatod, egy deka mélyet sem fog adni.(Azt már többször tárgyaltuk, hogy hangszórót nem a teljesítmény, hanem a torzítás égeti le). A fejegység egyébként sem meggyőző, a Nakamichi valaha nagy név volt a magnódeckek világában, aztán eltűnt. Most kb. pont semmi köze a régi céghez. Ha megnézed a kínálatot, mindegyik készülék egy normális gyártó 1:1 másolata kívülről. A tiéd egy Kenwood KM-304BT másolata. Ha azt egy az egyben ellopták, akkor annak harmatos f0s a gyári erősítője és pont erősítő kiszolgálására tervezték.
De vissza a fázisokhoz: a rossz fázis egyik tipikus jellemzője a "nincs mély, kiemel a közép, sz*r a magas".
Először csak a két mélyközepet kösd be és ha alakul a hang, a magasakat csak utána. Ha elsőre nincs mély, de a balansz eltolásával megjön, akkor az egyik sugárzó fordítva van bekötve, ha kapásból olyan a hang, mintha szét akarná húzni a fejed, akkor mindkettő rosszul van bekötve. Amikor ezzel megvagy, kezdődhet a játék a magassal. A legtöbb esetben sok a magas, elnyomja a mélyet, visít, stb. Ilyenkor szokás a magas polaritását megfordítani. Az esetek 90%-ban ez rendbe is teszi a dolgokat.(Több olyan fórumtársról tudok, akiknél a végső beállítás az lett, hogy: magas fordított, mélyközép normál, szub fordított polaritás.)
A dobozt pedig már leírták. Ezért kezdődik minden azzal a nyomorult ajtószigeteléssel... Az az első lépés, a gyári hangrendszert is feljebb emeli egy-két kategóriával.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
Huhh, attól tartok, valami félrecsúszhatott. Ha beütöttem itt a keresőbe a fejet, aki csak találkozott vele, nem volt elragadtatva tőle, sőt, volt, akinek problémája is volt.
A normál hangfal egy kész hangdoboz, teljesen másként fog viselkedni, főleg, ha betetted az autóba.A szigetelés és a hangszórók rendben lesznek. Ahogy néztem, 91 db érzékenység, az még nagyon is a fejről hajtható kategória. De a jelenlegi fej lesz a ludas. A polaritáson még próbálkozz majd, hogy a magast (és csak azt!) megfordítod.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.