-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
opeter70
senior tag
Feltaláltad a spanyolviaszt.
"Úgy gondolom a megoldás az lenne, ha a fejegységen a hangerő állapotának a jelét is átvinnék az erősítőre"
Pontosan ez történik, amit leírtál.
A fejegység hangerő állapotának megfelelő jelet az RCA kábel viszi hátra az erősítőhöz."És amikor a fejegységen hangerőt állítok, akkor azzal az erősítőnek a hangszabályozóját tudnám állítani"
Minek? Ha már egyszer hangerőt állítasz a fejegységen akkor miért kellene az erősítőn mégegyszer hangerőt állítani? (Éppen ezért (ahogy a kollégák már előttem leírták), nincs hangerőszabályzó az erősítőn)
Ha "kis" jelet kap kicsit erősít, ha "nagy" jelet kap, nagyobbat erősít.[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz B-enji #39701 üzenetére
Azért én nem fogalmaznék ennyire sarkosan.
Nálad lehet, hogy más a probléma. Pl zöröghet a zárszerkezet, az odavezető bowden, az elektromos kábelek, amelyek a hátsó ajtóhoz vezetnek. Sőt még a merevítéseknél a nem megfelelő ponthegesztés is.
Ez a kijelentésed akkor lenne helytálló, ha megcsinálnád a szigetelést Dynamattal, vagy STP-vel és teljesen elmúlna minden zörgés. Ráadásul, ha lehetséges, független "hallgatósággal" tesztelve, hogy a drágább termék miatti placebo effektust is ki lehessen zárni.Innentől már nem (csak) neked szól, hanem általános vélemény következik:
Természetesen nem vonom kétségbe, hogyaz említett termékek jobbak, mint a Soudaband, de ne higyjük már azt hogy attól valami iszonyú nagy csodát fogunk hallani (vagy éppen "nem hallani").
Azért a Soudaband sem marcipánból készült.
Kisebb különbségek lehetnek, de azért azt tudomásul kell venni, hogy minden ilyen termék ugyanúgy bitumen alapú és alakasírozott (vagy anélküli) és a bitumen mint olyan, a tulajdonságánál fogva csillapít. Legfeljebb a sűrűségében, vagy fajsúlyában lehet eltérés, ami tény, hogy jelenthet különbséget a zajcsillapításban ezt nem is vitatom. Én inkább ezeket a "gigászi" különbségeket vonnám inkább kétségbe.
Volt itt régebben olyan megjegyzés valakitől (sajnos már nem emlékszem, hogy kitől), hogy ő meg tudja "hallani" a különbséget az STP Gold és az STP Silver között.
Na erre én befizetnék!És akkor mi a helyzet a "köztes" termékekkel? (Pl. Hanno protecto PF830, Amortson, Sinus Live ADM és társai)
Ezek kifejezetten autós felhasználásra készültek, rezgéscsillapítás céljából. Akkor ezek most jók, vagy szarok?Összehasonlító tesztet csak igen kevés ember tud csinálni az ilyen termékek között, mert ahhoz pontosan ugyanazt az autót, pontosan ugyanazzal a hangrendszerrel szerelve lenne értelme vizsgálni az eltéréseket.
Gondolom a fent említett kolléga is leszigetelte az autóját STP Silverrel és másnap levakarta és felrakott helyette Goldot, hogy össze tudja hasonlítani. Az hogy másik autóban jobbnak véli valaki az egyik terméket a másiknál, az millió egyéb paramétertől függ: A lemezek vastagsága, a gyári illesztések, az összeszerelés minősége és nem utolsó sorban a beszerelt hifi lánc.Félreértés ne essék, én sem javaslom feltétlenül a Soudabandot, de szerintem nem is kell feltétlenül rohanni a boltba a legdrágább termékért, csak mert egy jól csengő márkanév van ráírva. Egy közepesen drága termék gondos és szakszerű felhelyezése hozhat legalább olyan jó eredményt, mint egy pár hanyagul "feldobált" lap a márkás termékek közül.
Elnézést, hogy ilyen hosszú voltam és remélem nem gázoltam senkinek a lelkivilágába.
-
opeter70
senior tag
válasz Tripperes #39707 üzenetére
Kicsit kiforgatod a szavaimat, de nem baj.
Akkor fordítsuk meg a kérdést:
A Fenner szettemhez is rohanjak Dynamat-ot venni?
Én sem a Soudaband mellett kardoskodom, de azért az arányokat is meg kell tartani.
Figyelembevéve, hogy egy Dynamat Extreme-mel a két első ajtót (ajtónként kb 1,5 m2-el számolva) kb 55 ezerből lehet leszigetelni. Ugyanezt a Hanno Protecto-val megteszem 15 ezerből.
Tudod mit? Azt a 40 ezres különbözetet inkább egy (vagy 2) kategóriával jobb szettre költöm.
Most csak egy példa így hasraütéssel:
Ha van mondjuk 60-70 ezrem egy első szettre szigeteléssel együtt, akkor vajon melyik megoldás fog jobb eredményt hozni?
Egy AS MX szett + Dynamat Extreme szigetelés, vagy mondjuk egy AS X-ION szett Hanno Protectoval ugyanannyiért (sőt még kevesebbért)?
Te melyiket vennéd? Melyiknél fogsz elérni jobb hangminőséget?
Természetesen, ha korlátlan a keret, akkor nincs ilyenről vita, nyilván egy Utopia szett "mögé" nem teszek olcsó szart, de úgy gondolom, az autóhifizők nagy része nem fog a 20-30 ezres szetthez kétszer annyiba kerülő szigetelést venni. -
opeter70
senior tag
válasz Tripperes #39711 üzenetére
Na ugye, hogy vannak azért arányok.
Erről beszélek én is.
De akinek még ennél is kevesebb pénze van, az mit csináljon? Ne is hifizzen?
Kíváncsi lennék, hogy neked autóhifi kereskedőként hány vevőnek sikerült "lenyomni a torkán", hogy vegyen a 20 ezres szettje mellé 30 ezerért szigetelést.
Mert lássuk be ők vannak többségben. Ha visszaolvasol a fórumban, láthatod, hogy hosszú idő óta egyetlen kolléga volt itt, aki 100 ezer ft feletti szettre kért ajánlást. Az AS MX-et vagy a Hertz DSK-t keresők viszont 2 naponta megfordulnak itt. Őket bajos lenne rábeszélni 25-30 ezer ft értékű szigetelésre, amikor a nagy részük úgy általában a szigetelés fontosságával sincs tisztában.Abban egyetértek veled, hogy a jó alapot meg kell teremteni, mert később sokkal nehezebb levakarni egy olcsó szigetelést.
-
opeter70
senior tag
válasz Tripperes #39716 üzenetére
A Soudaband kontra Dynamat, Stp vitát már szerintem rég lezártuk. Az a két véglet, de te még mindig ezen lovagolsz.
Az a kérdés, hogy az általad preferált szigetelések minimum 2-3-szor jobbak-e, mint az általunk (általam) említett középkategóriás cuccok (Hanno Protecto, Sinus Live ADM, stb). Mert az ára alapján ennyivel többet kellene tudnia.Esetleg műszaki adatokkal is alátámaszthatod.
Ismerjük mindannyian az említett márkákat, én személy szerint nem is vitatom, hogy nagyon jók, Egyszerűen csak arra akartam rámutatni, hogy kissé túl vannak árazva.[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz Tripperes #39718 üzenetére
Amíg meg vagyok elégedve a jelenlegivel, addig nem vakarom le
Viszont ha már így belemélyedtünk a vitába, adhatnál tanácsot erre: (#39520) opeter70
-
opeter70
senior tag
Nincs valakinek véletlenül elfekvőben egy Alpine beszerelő fémkerete? Megvenném!
Nemrég vettem egy használt Alpine fejet, de csak itthon jöttem rá, hogy hozzá kapott keret teljesen "típusidegen". Úgy értem, hogy nem kattannak be a pöckök a helyükre, mert teljesen más a kialakítása. -
opeter70
senior tag
Nem tud valaki esetleg egy ilyen védőrácsot eladót?
30-as mélynyomóhoz kellene...Az is segítene, ha tudnátok olyan üzletet Bp-n, aki ilyet árul.
Köszi! -
opeter70
senior tag
válasz olahpal82 #39862 üzenetére
3 utas???
Előtte még azt írtad, hogy X-Ion 165-öd van. 3 utasra akarod cserélni?
Ahhoz minimum 6 darab erősítőcsatorna szükséges. És akkor a mélynyomó még sehol sincsen.
Külön csatornapár hajtaja mélyközepet, a közepet és a magasat.
Ilyenkor az aktív fejenek tudnia kell a szett mindegyik hangszórjának a vágási pontját.
Létezik még félaktív 3 utas rendszer is, de azt sem egyszerű megoldani, mert ott aktív és passzív vágás is van vegyesen.
Egyébként egy 3 utas szettet "fülre" nagyon nehéz jól beállítani. Ha nincs jól beállítva (vágási pontok, vágási meredekségekVágási Feristb... ), akkor rosszabb lesz a végeredmény mint egy egyszerűbb 2 utas esetében. -
opeter70
senior tag
válasz kacsa7 #39892 üzenetére
"...rosszabb esetben viszi az erősítőt is magával."
Főleg ha a táp Vargáné és társa korporésüntől származiknokia5201978: Ha már mindenáron számítógép táp, akkor valami márkásabbat nézzél, ami legalább 20A-t képes leadni valamelyik 12 Voltos ágán.
De a legjobb lenne egy erre a célra épített tápegység.[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz nokia5201978 #39895 üzenetére
Nem 12 volton, hanem az egyik 12 voltos ágán. Mivel ezeknél a tápoknál kevés kivételtől eltekinve 2 ágra van osztva a 12 voltos rész. Ha még minőséget is akarsz, akkor mélyen a zsebbe kell nyúlni, mert az ilyen tápok kb 20 ezernél kezdődnek.
Egyébként pedig közel sem ideális egy erősítő meghajtására, egészen egyszerűen azért, mert nem erre találták ki.Egyébként ha a tápra szánt összeget és a "pana" erősítő árát összerakod, abból már minőségi szobai sztereo erősítőt vehetsz.
-
opeter70
senior tag
válasz lautnermark #39924 üzenetére
1000 köszönet!
-
opeter70
senior tag
válasz olahpal82 #39926 üzenetére
Ezzel csak az a probléma, hogy az RCA (jelen esetben) analóg jelet továbbít, míg az optikai kábel digitálisat.
Ahhoz, hogy ez megvalósítható legyen, a fejegység kimenete után kellene A/D konverzió, majd az erősítőnél ugyanez vissza analógra.
Ami már olyan minőségromlással járna (és költséges is lenne), hogy nem érné meg. -
opeter70
senior tag
válasz Angyom #39989 üzenetére
Sajnos a gyártók valamiért csak a belépő kategórában favorizálják a flac lejátszási képességet. Középkategórián felül szinte alig van flac képes fej.
Ha a tápkábeled 25-ös, akkor miért akarnál negatív kábelnek 35-öst?
A pozitív és negatív kábeleknek illik egyforma átmérőjűnek lenni.
Tökéletesen megfelel oda is 25-ös testkábel. Főleg, hogy rövidebb is, mint a pozitív.gabber01: ismét beelőztél
[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz HereGod #40029 üzenetére
Én viszont méretben még lejjebb is merészkednék, minőségben viszont egy picit feljebb és ezen is elgondolkoznék a helyedben: [link]
És még a csomagoknak is marad hely. Hehe, ez csak vicc volt, a Ticoban üresen sincs hely a csomagoknak.
De a mélynyomót komolyan tudom ajánlani. Én egy Matizban hallottam zárt ládában, zseniálisan szólt.Vagy ha a ládát meg tudod magadnak oldani olcsóbban, akkor itt van láda nélkül 13 ezerért: [link]
Egyébként azt javaslom, hogy előbb rakd össze az első szettet egy jó 4 csatornás erősítővel és amikor már az szól, azután próbálj bele többféle mélynyomót.
-
opeter70
senior tag
Sajnos most a nagy hidegben teljesen meghalt az akkum, amiről nemrég beszélgettünk itt a fórumban.
Milyen akkut tudnátok ajánlani Thaliaba ami elfogadható minőségű és nem is túl horror az ára?
Gyárilag 55 Ah-s volt benne, de a mostani is már 65-ös volt 600A indítóárammal.
Valami ilyesmi kellene nekem emberi áron.
Mit ajánlatok? Ti milyen akkut használtok?
Anyagi okokból a speciális akkuk (Pl Optima, Exide Maxxima és társai) kizárva, tehát "normál" akku kellene. -
opeter70
senior tag
Na meg is rendeltem, amit Daywalker kollégával szinte egyszerre néztünk ki. [link]
Akkumax-nál ugyanez 2500 ft-al drágább.
Ennél jobbakat csak jóval drágábban találtam, de mint mondtam, max 20 ezer körül van most a keret.Remélem valami igaz is a marketingszövegéből:
"A sok villamos fogyasztót tartalmazó járművek igénye szerint tovább fejlesztett típusváltozat"
"Magasfokú és luxus felszereltségű (gyári alap + opcionális kiegészítő) gépjárművekhez"Hát a hifim ha nem is luxus, de opcionálisnak opcionális.
Egyébként ez a 600 amperes indítóáram nem is olyan rossz.
Ugyanennyi pénzért a Yuasa csak 390 ampert tud. [link] -
opeter70
senior tag
válasz gyikhuszar #40068 üzenetére
Valószínűleg a hangszóróddal lesz baj, de mielőtt kiszereled azért a biztonság kedvéért teszteld végig az egész láncot.
Szerencsére nem olyan bonyolult:
Először cseréld meg, az erősítőbe menő rca kábel bal-jobb oldalát. Ha a recsegés "átmegy" a másik oldalra, akkor a fejegység, vagy az RCA kábel a ludas.
Ha viszont továbbra is a jobb oldal recseg, akkor az erősítőn cserérld fel a hangszóró kimenetek jobb-bal oldalát. Ha a recsegés most a másik oldalról szól, akkor az erősítővel van valami gond.
Ha ezek is rendben vannak, akkor jön az, hogy átcseréled az első hangszórókat. Itt ugyanaz a helyzet, mint amit fent leírtam. Ha a recsegés most a másik oldalról szól, akkor irány egy hangszórójavító!
Ha továbbra is a jobb első recseg, akkor a hsz kábel, vagy esetleg a keresztváltó a hibás.
Végső esetben akár még a váltókat is átcserélheted.Daywalker: Én is a Szondiba jártam hozzájuk régebben, azóta kénytelen vagyok kimenni a másik üzletükbe a Jászberényi út elejére (Kőbánya élessarokhoz közel).
Amit linkeltél sajnos nem ismerem, de attól még lehet jó. -
opeter70
senior tag
válasz gyikhuszar #40070 üzenetére
Küldtem pü-t.
-
-
opeter70
senior tag
Na urak, egyelőre visszamondtam az akku megrendelésemet, mert a régit sikerült megmenteni.
(Csak azért nem rakom off-ba, mert ugyan nem kimondottan hifi téma, de mint tudjuk, az akku a hifi lánc nagyon fontos eleme)Szóval hétvégén kivettem az akkut és minden mindegy alapon letépkedtem a tetejéről a matricát és kicsavartam a cella dugókat. Hát mit ad isten, az összes cellában a lemezek teteje kilátszott a savszint alól.
Fogtam egy üveg deszt. viszet és szépen feltöltögettem a cellákat az előírt magasságig.
Utána rendesen feltöltöttem és egyelőre tökéletes lett.
Na ennyit a "gondozásmentes" akkukról...Ez volt pénteken délelőtt, utána jártam vele úgy, hogy ment a hifi, a fűtés, a világítás (szóval kapott terhelést rendesen), majd péntek délután letettem az autót. A következő indítás Vasárnap délután (48 óra múltán) történt és a 0 fokos hideg ellenére is úgy indult, mint a "kisangyal".
Viszonyításképpen korábban ha este 8-kor leraktam az autót, akkor reggel 8-kor (tehát 12 óra után) sem volt már hajlandó normálisan indítani.
Na ennyit számít az, ha rendben van a savszint.
Nem is értem, hogy hogy gondolják a gyártók ezt a gondozásmentességet. 4-5 év alatt a szellőzőnyíláson simán el tud annyi párologni, hogy lényegesen csökkenjen a teljesítménye. -
opeter70
senior tag
válasz #81556480 #40149 üzenetére
Az "csak" rezgéscsillapító. Bizonyára hangszigetel is valamennyit, de (mint ahogy korábban már jeleztem) neked inkább ez lenne jó: (#40139) €uro
-
opeter70
senior tag
Igaz, csak éppen nagyon nem ugyanarról beszélünk.
Az autóhifiben autóhifiben elsősorban a lemezek rezgését (vagy rezonanciáját ha így jobban tetszik) csillapítjuk, valamint zárt "hangdobozt" igyekszünk létrehozni a bitumen lapok segítségével.
Ennek viszont semmi köze a klasszikus értelemben vett hangszigeteléshez, még ha (megtévesztő módon) szigetelésnek is hívjuk.
LaciCRM-nek a kívülről jövő hangok szigetelése a célja, pl. hogy a motor hangja kevésbé jusson be az utastérbe. Erre viszont a bitumenlap önmagában alkalmatlan, vagy legalábbis közel sem éri el a kívánt hatást.[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
Bár már régen tanultam fizikát, de megpróbálom. "Szigetelés" nélkül egy autóajtóban lévő hangszóró rezgésbe hozza az ajtó külső és belső lemezeit, amelyek a saját frekvenciájukon elkezdenek rezegni, és nagyon csúnyán beleszólnak a hangszóró hangjába. Nem tudom máshogy megfogalmazni, de "kopogós", "zizegős", rezonálós hang lesz a végeredmény.
A bitumenlap a magas csillapítási tényezőjénél fogva ezeket a rezgéseket letompítja, így ezek nem tudnak beleszólni a hangképbe.A klasszikus értelemben vatt hangszigetelés lényege pedig, hogy két szomszédos térbe minél kevésbé juthasson át a hang. Ezt általában olyan porózus anyagokkal valósítják meg, amelyek nagyon sok apró légbuborékot tartalmaznak és ezáltal gátolják meg (vagy csökkentik) a hangrezgések átjutását egyik térből a másikba.
Ilyen anyagok pl a különböző üveg-, vagy kőzetgyapotok, a polisztirol lapok (köznyelven hungarocell) különböző fajtái, vagy az egyéb szivacsos szerkezetű, habosított anyagok, mint pl a polifoam.
Ezeknek nagyon jó a szigetelő képességük, a csillapítási tényezőjük viszont nem igazán.Nézzél bele pl. egy gipszkarton válaszfal belsejébe, ott még véletlenül sem 2-3 mm-es bitumen lapokat raknak közé, hanem 5-10, esetenként 15-20 cm vastag kőzetgyapot, vagy esetleg polisztirol lapokat.
Mégegyszer mondom, az autóban nem az az elsődleges cél, hogy a kívülről jövő hangokat csökkentsük (persze ez sem hátrány), hanem a lemezek saját rezgését próbáljuk csökkenteni.
[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz fnsteam #40240 üzenetére
"...meg kaptam olyan tanácsot is hogy a 77es nagy bele és nembírja feltölteni ezért villog , aztán ezt eladtam és vettem egy 55öset és ugyan ez a problem"
Te most komolyan vettél egy kisebb akksit, hátha attól megoldódik az áramellátási problémád?
Már ne is haragudj, de ez egy nagy butaság volt.
Az ilyen tanácsadó is nagy szakember lehet...
Akkor ennyi erővel tehettél volna bele egy 7Ah-s robogó akkut, azt biztosan fel tudja tölteni. -
opeter70
senior tag
válasz lautnermark #40287 üzenetére
Fordítva.
A dinamó egyenáramot termel, a generátor pedig váltót.
Egyébként pedig mindegy, mert a generátor váltóáramát egyenirányítják. A dinamónál ezt "megspórolják". -
opeter70
senior tag
válasz philoxenia #40293 üzenetére
Így alapból nem.
Adapter kell mindegyikhez, ami sajnos vetszekszik az általad kinézett készülék árával. [link]
Ez mondjuk azt hiszem nem pont Berlingohoz van, de a nyagyságrend ugyanaz.Ugyanígy voltam vele én is a Renault-nál, de aztán az árakat látva gyorsan letettem róla.
Nem olyan nehéz megszokni a "nélkülözését". Nekem 1 hónap múlva már egyáltalán nem hiányzott. -
opeter70
senior tag
válasz lautnermark #40318 üzenetére
Egyértelmű: Használt szettet kaptál. Persze az is lehet, hogy "csak" demofalban volt benne, de ne ettől legyen már "akciós". Sőt, lehet, hogy ez még rosszabb, mint egy simán használt, mert a demo falban boldog-boldogtalan küldi full hangerőn, bekapcsolt loudness-el SAL meg MNC fejekről.
Próbáld meg visszaküldeni/vinni! Persze valószínűleg azt fogják mondani, hogy "használt" szettet nem vesznek vissza.tresh: Lehet, hogy már így is ráfogják, hogy ő már beépítette.
fnsteam:
"...egy 24 ah körüli nagy indítóáramú akkuval mennyire lenne jobb a helyzet..."
Na mondom én: Innen már csak egy lépés a 7 Ah-s robogó akksi.
Ha jól emlékszem PiciPeti már elmagyarázta, hogy a kapacitásnak ahhoz semmi köze, hogy a generátor fel tudja-e tölteni.
Persze a nagy indítóáram nagyon fontos, de 24 Ah kapacitás akkor is kevés lesz.
Egyébként pedig csinálj egy ilyen próbát:
Töltsd fel teljesen az akkut egy külső töltővel, szereld be, de ne indítsd be a motort és kapcsold be a zenét! Egy jól feltöltött akkuról néhány percig kutya kötelessége minden hifinek gond nélkül működni, még töltés nélkül is.
Ilyenkor is villognak a lámpák? Ha rögtön bekapcsolás után is villog, akkor ki lehet zárni a kapacitással és a generátorral kapcsolatos kérdéskört. Akkor mégegyszer neki kell esni és módszeresen átvizsgálni a csatlakozásokat.
Egyébként pedig még valamit próbálj meg:
Nézd meg a fejegység áramellátását. Erre nincs semmiféle logikus (fizikai) magyarázatom, de láttam már olyat, hogy egy szimpla fejegységről hajtott rendszer is villogtatta a lámpákat. Adjál ideiglenesen a fejegységnek közvetlenül pozitívot és negatívot az akkuról valami tisztességes kábellel. Nézd meg, hogy így tapasztalsz-e változást. -
opeter70
senior tag
válasz Daywalker #40339 üzenetére
De legalább van garázsod, ahol tudsz szerelni (feltételezem, hogy nem kint a hidegben és esőben flexelsz meg szigetelsz ).
Nekem is van ugyan, de olyan keskeny, hogy az ajtót is alig tudom kinyitni benne úgyhogy hifi szerelérse alkalmatlan. Úgyhogy én tavaszig csak szövögetem a terveket, hogy mit fogok majd csinálni a kellemes napsütésben. -
opeter70
senior tag
válasz dreizwanzig #40364 üzenetére
" Az ajtóban lévő gagyi papírmembrános nokiák helyére meg nem igazán lehet berakni semmit."
Ugyan már! Tanulj Daywalker kollégától! Elő a flexet aztán hadd szóljon! Olyan nincs, hogy valami nem megy be valahova.
A viccet félretéve, én is addig faragtam a Thalia ajtaját, gyártottam sorban a kiemelőgyűrűket, míg be nem fért a 16-os szett a 13-as helyére.
A legszebb az egészben, hogy még az eredeti állapot visszaállításának a lehetőségét is megtartottam.
Ráment egy komplett hetem, de nem bántam meg. -
opeter70
senior tag
Kíváncsian várom a beszámolót a Focal hangjáról.
Erősítőt még soha sem hallottam a cégtől és egy kis fenntartással kezelem a dolgot, mert én személy szerint úgy gondolom, hogy a cipész maradjon a kaptafánál, a Focal meg a hangszóróknál.
De ne legyen igazam és reméljük az elektronikái is legalább olyan jók, mint a hangszórói! -
opeter70
senior tag
válasz VMatteo #40402 üzenetére
"...az állandó pozitív kábelben lévő biztosíték elszáll, 1A-es biztosítékról van szó"
Talán mert kicsi a biztosíték.
Ez az 1 A-es biztosíték hogy került bele?
A fejegységekben általában 10 A körüli biztosték van. Akkor ezt hogy akarod megtáplálni egy olyan tápvezetékről, amiben 1A-es biztosíték van?
Elméletileg 1A-es áramnál 14.4V x 1A = 14,4W teljesítményt fog leadni a készülék.
És akkor még nem számoltuk a végfokok hatásfokát (ami kb 60%) és a cd meghajtó, a tuner, a kijelző és a többi elektronika áramszükségletét.
Ha ezeket is beleszámoljuk, akkor csatornánként kb 2W (!) kimenő teljesítméynt fog elbírni az 1A-es biztosíték.
Ha ennél feljebb tekered, akkor elszáll. Ez ilyen egyszerű.[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz VMatteo #40409 üzenetére
Nem tudom. Csak annyit tudok, hogy ha a fejegységben 10A-es biztosíték van, akkor a tápvezetékbe is minimum ugyanakkor kell, mert különben mindig ki fog égni.
Próbáld már megérteni: Ha a fejegységnek pl. 10A áramra van szüksége, akkor az a 10 ampert hogy akarod eljuttatni hozzá egy 1 amperes biztosítékon keresztül???Egyébként nem értem, hogy miért is kell az oda, hiszen a fejegységben ott a biztosíték.
Ha a kábelezés gyári és nem lett megbuherálva, akkor az autó biztosítéktáblájában is van egy biztosíték.
Ez már összesen kettő. Teljesen felesleges oda egy harmadik. Egyébként itt senki sem fog látatlanban neked arra garanciát vállalni, hogy nem fog leégni az autód, mert ki tudja, hogy mi, hova van már utólag kötve. Aki egy fejegységhez beszerelt egy 1 A-es biztosítékot, az más "galádságra" is képes.
Egy biztos: Nem a biztosítéktól fog leégni. -
opeter70
senior tag
válasz VMatteo #40412 üzenetére
Na ugye!
Akkor most jön a találós kérdés: Hány amperes biztosíték kell az oda vezető vezetékbe, hogy a fejegységhez el is jusson az a 10 A áram?Egyébként mint említettem, valószínűleg teljesen felesleges oda az a bizti.
Gyanítom, hogy azért kerülhetett oda gyárilag, mert a gyári fejnek nem volt sajátja. -
opeter70
senior tag
válasz namyang #40445 üzenetére
Nem jellemző, hogy a szettekhez kábelt adjanak.
Esetleg a magassugárzókhoz, de azoknál is inkább csak ahhoz, amelyiknél a hangszóró vezetékbe integrált hangváltó van.
Ha jobban belegondolsz, a gyártó nem tudhatja, hogy fejegységre akarod-e kötni, vagy hátravinni az erősítőhöz. Ha hátra vinnéd, akkor Daewoo Tico-hoz, vagy S80-as Volvohoz elegendő kábelt csomagoljanak?
Nem tudhatja azt sem a gyártó, hogy milyen minőségű kábelre van szüksége a usernek.Mondjuk én nem bánnám, ha minden szetthez egy party-limuzinhoz elegendő Kimber 8 TC-t csomagolnának.
A gyári csatlakozót általában le szokták vágni, de sokkal jobban jársz, ha inkább behúzol mellé valami tisztességes kábelt. Így megmarad a gyári csatlakozó is autó eladás esetére.
[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
Urak!
Van arra valami ötletetek, hogy hogy lehet megmérni egy 1 F-os kondi valós kapacitását?
Van egy ilyen kondim, ami már évek óta pihen a polcon (minimum 5-6 év, de előtte használtam is kb 2 évet).
Eladnám most egy ismerősömnek, de igazából nem szeretném becsapni mert nem tudom, hogy így kb 8 évesen mennyi maradt még az eredeti 1F kapacitásából. Mert az idők folyamán csökkent valamennyivel az szinte biztos.
Mi a véleményetek? Egyáltalán csökkenhet jelentősen az évek folyamán a kapacitás?Milyen műszer kellene hozzá? Mert egy sima egyszerű multiméterrel biztos nem lehet megmérni.
Persze ráköthetnék egy izzót és mérem a kisülési időt, de nincs viszonyítási alapom.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Linux kezdőknek
- Xbox Series X|S
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Dave the Diver - Napokon belül érkezik a Godzilla DLC
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mobil flották
- Milyen autót vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
- További aktív témák...
- MacSzerez.com - iPad Pro 11" M2 / 4.Generáció / 128GB / Wifi / Asztro / Garancia!
- Eladó Philips TAB8505/10 soundbar, tökéletes állapot!
- ZOTAC Geforce RTX 3080ti Trinity OC
- LENOVO LEGION IDEAPAD Y520-15IKBN , i7 7700HQ , 1050 Ti , 12GB DDR4 , 128GB m.2 , 1TB HDD
- MSI STEALTH 16 Studio A1VGG. i9-185h - 64GB - 2TB SSD - 4070 8GB - közel 3 év gari - Win11Pro
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen