-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
opeter70
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok nekem ajánlani Budapesten megbízható autó erősítő javító szakembert?
Olyat, aki valóban ért is hozzá, és ha lehet, akkor ne csillagászati árakon dolgozzon.Előre is köszönöm!
-
opeter70
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok nekem ajánlani jó minőségű, de még megfizethető 13 centis hangszórószettet?
Egy Magnat RX-44 -el lenne hajtva. -
opeter70
senior tag
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, nem találtam megfelelőbb topikot a kérdésemnek.Kábelezéssel kapcsolatban lenne kérdésem:
Mennyire elfogadott az, hogy az erősítő negatív tápkábelét hátul az autó testpontjára kötjük?
Van olyan jó a kasztninak a vezetőképessége, mint pl egy 35 mm2-es tápkáblenek?
Úgy láttam, hogy legtöbb kábelszettet 5+1 m-es kiszerelésben árulják...Korábbi autóimban is volt már hifi, de ott mindig végigvezettem a negatív tápkábelt is az akkuig, mondván, hogy így biztosan egyforma lesz a vezetőképessége a pozitív és negatív tápkábelnek.
Mostani autómban viszont helyhiány miatt problémás lenne elvezetni a negatívot.Mi a véleményetek, egy 20-as vagy 25-ös tápkábel esetén beköthetem a negatívot az autó hátsó testpontjára, vagy inkább próbáljam valahogy előrevinni az akkuig?
Előre is köszönöm a válaszokat!
-
opeter70
senior tag
Sziasztok!
Megpróbálnám mégegyszer a kérésemet, mert korábban nem kaptam megnyugtató választ rá.
Tehát egy kicsit konkrétabban:
20-as vagy 25-ös tápkábel esetén elegendő az autó testpontjára kötni a negatívot?
Képes a kasztni megfelelően átvinni a fenti kábelméretnek megfelelő áramot?
(Természetesen a megfelelő fémtiszta kontaktus elöl-hátul az alap)A negatív kábelezésnek nem anyagi (nem döntene nyomorba az 5m negatív kábel megvásárlása ), hanem inkább technikai akadályai lennének:
Szűk tűzfal átvezetés, stb....Azért merült fel bennem, mert nagyon sok kábelszettet 5+1 méteres kiszerelésben árulnak, tehát biztos, hogy van létjogosultsága ennek is. A kérdés csak az, hogy 20-25-ös tápkábel esetén is elegendő-e a kasztni testpontja.
(Az erősítőben 2X40 A biztosíték van.)Előre is köszönöm a választ!
-
opeter70
senior tag
válasz k-feri65 #30612 üzenetére
Értem, köszi!
A korábbi autóimban mindig külön vezettem az akksitól a negatívot, a mostaninál viszont tényleg nagyon macerás lenne. Szűk a tűzfal átvezetés, a küszöbborításokban sincs hely a 2 kábelnek, úgyhogy testelni fogok, lesz ami lesz.
Gondolom egyébként ez is kábelvastagság kérdése.
Egy 50-es tápkábelnél, 100-120 A-es max áramnál már biztos, hogy én sem kötném testre. -
opeter70
senior tag
Szerintem nem kell ennyire túlmisztifikálni a dolgot, az áramnak nincs "vezetési sebessége" és nem tud "gyorsabban lemenni róla a fesz"
A lényeg itt mindössze az, hogy szinte biztos, hogy az áramkör pozitív ága (kábel) és negatív ága (kasztni) nem lesz azonos átmeneti ellenállású.
Vagy a kasztni lesz jobb vezető, vagy a kábel (ez kábelvastagságtól és az autó összeszerelési minőségétől is függ, pl. ponthegesztések minősége).Valamikor régen, amikor még mélyebben ástam magam az autóhifibe, olvastam egy szaklapban, hogy ez az ellenállás különbség az áramkör két ága között okozhat zavarokat (sípolás, nem kívánt zajok) a rendszerben.
De az is lehet, hogy ennek csak high-end rendszerekben van jelentősége, az enyém pedig közel sem az.[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz Nokedli92 #30629 üzenetére
Köszönöm a tanácsot!
Mint írtam, nálam a tökéletes fémtiszta csatlakozás alap dolog. Ez a minimum, amit egy jó kontaktusért megtesz az ember.
De ahogy elnézem, elöl az akkutól a testhez menő gyári kábelt is ki fogom cserélni, mert siralmas amit ezek gyárilag testkábel gyanánt odatettek.
Kb 10-es vastagságúnak nézem és leginkább hegesztőtrafó kábelhez hasonlatos.
Hiába lenne hátul jó testem minőségi kábellel, ha elől meg ez a tyúkbél kötné össze az akksit a kasztnival. -
opeter70
senior tag
válasz Nokedli92 #30643 üzenetére
Azt, hogy mekkora és milyen típusú láda lenne hozzá ideális, azt nem csak az erősítő, hanem az autó is meghatározza.
Ezért kockázatos építeni, vagy építtetni, mert semmi sem garantálja, hogy jól fog szólni, még akkor sem, ha helyesen van méretezve a láda.
Ezért szokták azt mondani, hogy mélyládát csak kipróbálás/meghallgatás után szabad megvenni.
Az is autó függvénye lehet, hogy zárt, reflex, vagy bandpass rendszerű láda a megfelelő.Személyes tapasztalat:
Az én Phoenix Gold XS mélynyomóm reflex ládába szerelve már a harmadik autómban teljesít szolgálatot és amíg pl a 3-as Golfban gyönyörűen muzsikált, most a Thalia zárt csomagterében csapnivalóan szól.Egyébként ha már itt tartunk, én is kérnék tanácsot a tapasztaltabbaktól:
Zárt csomagterű (lépcsőshátú) autókba általában melyik ládatípus a legmegfelelőbb a fentiek közül? -
opeter70
senior tag
válasz zolikaDB #30646 üzenetére
A mostani is reflex, valahogy mégsem szól olyan jól.
Akkor kipróbálok majd más térfogatú és hangolású reflex ládákat is.
Free air-t miatt nem szeretném szétvágni a kalaptartót.PiciPeti: Nem szeretem a bandpass ládák búgó hangját. Inkább a precízebb megfogott mélyeket szeretem.
Síalagút meg nincs is a Thaliában.Viszont erről támadt egy ötletem:
A kalaptartóból kiveszem a gyári 13 centis hangszórókat (úgyis ki vannak kötve), csak a rácsot hagyom a helyén.
Így nem lenne teljesen zárt a csomagtartó, hanem a két lyukon keresztül átjárás lenne az utastérrel.
Nem biztos, hogy bejön, de egy próbát megér.Vagy így gondoltad a bandpasst, hogy maga csomagtartó funkcionálna kvázi bandpass ládaként?
-
opeter70
senior tag
válasz PiciPeti #30725 üzenetére
Megkérdezhetem, hogy mi a rendszered többi eleme?
Én is épp újrakábelezésen gondolkozom, lehet, hogy megfontolom ezt a Cordialt én is.
Kár, hogy autóban nem lehet olyan könnyen meghallgatni kábeleket, mint szobában.
Könnyebb lenne választani, mert így könnyű mellényúlni is.
Örülök, hogy neked bevált!A hangváltóval kapcsolatban nem tudok tanácsot adni, sosem raktam még közvetlenül erősítő mellé.
Kábelvégnek viszont a villás sarut javaslom. Esetleg forrasztással megerősítve.
Vagy ha olyan az erősítő, hogy "bedugós" a csatlakozósor (nekem ilyen van), akkor jó minőségű érvéghüvely.
A csupasz kábel beszorítása valahogy nekem nem szimpatikus. Persze attól még lehet jó. -
opeter70
senior tag
válasz PiciPeti #30732 üzenetére
Az első szett erősítőjénél valami hiba van. Vagy nem jót linkeltél, vagy jót linkeltél, de nem jót írtál.
A linken ugyanis egy P4125 van.4 csatornás erősítővel hajtod az első szettet?
Hogy oldottad meg? 2-2 csatorna hidalva?
Mert gondolom aktív rendszer nem lehet, ha passzív váltót használsz. -
opeter70
senior tag
válasz norbert087 #30803 üzenetére
Nem jöttél rossz helyre.
Az, hogy mennyi az értéke, relatív. Én pl 20 ft-ot sem adnék érte, valószínűleg valami ilyesmire célozhatott a kolléga is. De ezzel nem szeretnélek megsérteni, mindenkinek szíve joga olyan hangrendszert választani, amilyen neki tetszik.A SAL-nak vannak szobai hangfaltervei, de nem tudok róla, hogy autós mélynyomóhoz is lenne ilyen.
De talán meg lehet próbálkozni az itt található mélyláda tervekkel.[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz norbert087 #30810 üzenetére
Ha egy egyébként is érzéketlen hangszórót teszel zárt ládába, akkor még nagyobb erősítő teljesítmény kell ahhoz, hogy tisztességesen meg lehessen szólaltatni.
A reflexcsőnek nem csak a hossza, hanem az átmérője is befolyásolja a hangolást.
-
opeter70
senior tag
Nem kétlem, hogy igazad van, de ettől még nem fogom hanyatt-homlok lecserélni rá a Phoenix Gold-omat.
Ami SAL cuccokat hallottam szólni, azok alapján megvan a márkáról a véleményem.
De ettől még valóban lehet 1-2 jobban sikerült szériájuk.
Ugyebár vakok között félszemű a király. -
opeter70
senior tag
válasz gabber01 #30873 üzenetére
Nincs rá szabály. Ahogy neked jobban tetszik a hangja. De ez függ az autó akusztikájától is.
Nekem a jelenlegi mélynyomóm (Phoenix Gold XS) a korábbi ferdehátú autómban nagyszerűen szólt, a mostani zárt csomagtartósban pedig csapnivalóan. Olyan puffogós hangja volt és bármennyire is tekertem le a frekit, hátulról hallottam szólni, különvált az elsőszettől. Végül egy régi hifis ismerősöm javasolta, hogy próbáljam meg a fázisfordítást. Nekem nincs kapcsoló az erősítőmön, ígyhát egyszerűen megcseréltem a kábeleket és bejött!
Végre most már nem válik külön a basszus az elsőszettől, és a hangja is sokkal zeneibb.
Azt azért hozzá kell tenni, hogy így mennyiségében némileg kevesebb lett a basszus, tehát kasztniszétrázó "utcazenészeknek" nem ajánlott a művelet.
Van akinél persze nem hoz változást (pl nálad) és van akinél ront a hangzásképen, de egy próbát megér.De hogy ne csak magyarázzak, kérdeznék is:
Egy tápkondi el tud öregedni? Mennyi az élettartama egy ilyennek? Úgy értem, hogy mennyit veszít a kapacitásából az idők folyamán.
Van itthon egy 1F-os, de lehet már vagy 7-8 éves. A rendszerbe bekötve nem hozott lényegi változást, így nem tudom, hogy "működik-e". Lehet ennek mérni valahogy a kapacitását? -
opeter70
senior tag
válasz zsloti #30908 üzenetére
Mondjuk 10 ezer ft-ból nem fogod megváltani a világot, de a gyárik helyett a márkás alapkategória mindenképpen jobb lehet egy Aveoban.
De ha már cseréled, akkor inkább az elsőket cseréld először!
Egyébként tisztességes autóhifiben nincs is helye hátsó hangszóróknak (a mélynyomó kivételével).
Gondolj bele: Egy koncerten sem a hátad mögött játszanak a zenészek.
De ha mindenáron meg szeretnéd tartani a 4 hangszórót, akkor is az elsők cseréjével kezdd![ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz zsloti #30910 üzenetére
Nem ismerem az általad megjelölt típusokat, de nekem a Pio egy kicsivel szimpatikusabb.
Mint előttem valamelyik kolléga leírta, túl sokat ne várj ezektől.
A gyárinál azért biztosan jobb lesz.
Az ideális megoldás egy komponens szett lenne, amelyikben különálló magassugárzók vannak és hangváltók. Ezek általában szebben is szólnak és a magassugárzót tetszőleges pozícióba helyezheted, ami lényegesen javítja a hangzást. (Viszont ez sajnos nem jön ki 10-ből)A mélynyomó egy másik történet, ahhoz már erősítő kell és tisztességes kábelezés.
Ha nincsen sok pénzed, akkor fokozatosan építsd a rendszert.
A gyári (első) hangszórók után a gyári fejegységet is ajánlatos lecserélni, később pedig innen lehet tovább építkezni, ha lesz rá pénzed (erősítő, mélynyomó, kábelezés, stb) -
opeter70
senior tag
Hát, ha te kipróbáltad már akkor hiszek neked.
Megmondom őszintén, komolyabb szettet sosem kötöttem fejegységre, így valóban nincs tapasztalatom ebben. Kipróbálni sajnos nincs lehetőségem, mert ahhoz át kellene kábeleznem az egész autót.
gtamate2:
Lehet, hogy a Lacettiben valami normális hagszóró van, de az én 12 éves Thaliámban iszonyatosan silány minőségű 13cm-es volt gyárilag.
Volt vagy 15 dekás az egész, olyan vékony újrahasznosított papír membránnal, hogy ha ráfújok már deformálódik, és a csúcs a kb 4cm átmérőjű mágnes a fenekén. (Nem azért mert neodímium volt, sima ferrit mágnes... )
Szóval vicc az egész. Erre aztán köthetsz Nakamichi-t is, akkor sem fog jobban szólni.
Ezért van rossz véleményem a gyári hangszórókról.
Persze most az alsókategóriás autókról beszélek, a közép, vagy prémium kategóriák némelyikébe már elég tisztességes hangszórókat szerelnek."13-asból nem igazán hallottam még olyan nagyon szépen szólni hangszórót"
Az enyémben most egy Hertz HSK 130 van, és nagyon szépen szól.
Van összehasonlítási alapom, mert a korábbi autómban ugyanennek a 16 centis változata volt és fenntartásokal kezeltem a "kisebb testvért", de pozitívan csalódtam.
Ugyanolyan jól szól és ami meglepő, semmivel sincs kevesebb mélye mint a 16-osnak (pedig ettől féltem legjobban). Esetleg nem megy olyan mélyre (60 Hz helyett 80 körül kell megvágni) de ezt egy jó mélynyomó mellett úgysem hallod meg. -
opeter70
senior tag
Tudnátok ajánlani jó ár-érték arányú hangszórókábelt kb 1000 ft/m-ig?
A jelenlegivel nem vagyok túlságosan megelégedve.
PiciPeti már ajánlotta a Cordial CLS225-t, de azért más javaslatot is meghallgatnék, kinek mi vált be.Volt itt nemrégen egy másik kérdésem is:
Egy tápkondi el tud öregedni?
A mostani egy 1F-os és kb 6-8 éves lehet (ebből 2 évet a polcon állt) és nem tudom, mennyit veszíthetett a kapacitásából ennyi idő alatt. Nem tudom, milyen eszközzel lehetne ezt mérni. -
opeter70
senior tag
válasz maxmax2 #30943 üzenetére
Ha jó hangzást akarsz, akkor nem fogod megúszni az ajtópanelt és ajtókárpit kivágást.
10 cm-ből egyszerűen nem lehet kihozni normális mélyközép tartományt.
Tudom, mert ugyanebben a cipőben járok én is.
A feleségem Suzukijába próbáltam jobb hangot varázsolni, de a gyári 10 centis helyre bármit is raksz, nagyon magasba fog húzni a hang.
Próbáltam bele minőségi komponens szettet is, de egyszerűen fizikailag kevés a 10 cm membránátmérő.
Koax hangszórónál pedig a magassugárzó még abból az amúgy is kicsi hasznos membránfelületből is elvesz sokat.
Ha mindenképpen ragaszodsz a gyári helyhez, akkor minimum egy AS MX 100-at javaslok, de ezzel sem lesz tökéletes a kick-bass tartomány. -
opeter70
senior tag
Próbáltam meggyőzni az asszonyt, hogy a Suzukiba a 10-es elsőszett mellé egy 16-os mélyközéppel és egy erősítővel milyen remek félaktív 3 utas rendszert lehetne építeni, de valahogy hallani sem akart róla.
-
opeter70
senior tag
válasz gabber01 #30952 üzenetére
Na jó, de ez az ő autója (ezt elfelejtettem mondani).
Leginkább csak ő hallgatná.
Engem csak elkapott a "gépszíj" és eljátszottam a gondolattal, mert az enyémben nincs 10 centis hangszórónak hely.
Sose halottam még 3 utas rendszert szólni, bár állítólag elég nehéz jól beállítani műszerek nélkül. -
opeter70
senior tag
válasz Joe fiú #30990 üzenetére
Akkor most Gladen vagy nem Gladen?
M vagy MX ?Vagyis ez az M széria az MX utódja?
Ha valakinek esetleg van tapasztalata, hogy ez hogy viszonyul hangban az MX-hez, ossza meg velem (velünk)!
Árban mindenesetre nagyon jó.
Egyébként ha jól látom, az X-ion-ból is csak X lett. -
opeter70
senior tag
válasz PiciPeti #31003 üzenetére
Így igaz, teljesen egyetértek.
gabber01: Hogy miért nem gyárt a Ferrari olcsó kiasutót? Mert ők meg tudnak élni a "nagyautókból" is. Lehet, hogy ugyanezt a Morel nem engedheti meg magának.
Egyébként pedig gyárt olcsó kisautót: Fiat-nak hívják, ugyanis a Ferrari a Fiat konszern tulajdonában van.Amúgy meg pl. szidjuk és lebecsüljük itt a koax hangszórókat, de a Morel még koaxból is tud csodát csinálni.
Ezt az Integra-t gondolkodás nélkül bevállalnám, de gondolom rajtam kívül még sokan mások is. -
opeter70
senior tag
válasz PiciPeti #31008 üzenetére
Jut eszembe, már régen meg akartam kérezni tőled:
Hogy sikerült behúzni az ajtóátvezető gumiba a Cordial CLS225-t?Én is szemezek ezzel, vagy hasonlóval (KáCSa is árul hasonló kettős szigetelésű kábelt), de annyira szűk az ajtóátvezető gumim, hogy a sima másfeles kábelt is alig bírtam behúzni.
Egy 7-8 mm külső átmérőjű kábelt szinte fizikai képtelenség lenne. -
opeter70
senior tag
Na most volt csak időm végignézni a teljes beépítési folyamatot.
Zseniális beépítés. Főleg az A oszloppal való szobrászkodás mestermunka.
Jól szétvagdosta a srác a Volvot.
Visszavonom a hangszóró elhelyezésére tett "igénytelen" jelzőt, bár azért azt továbbra is fenntartom, hogy én semmilyen hangszórót nem tennék le így a földre, pláne egy ilyet. -
opeter70
senior tag
Meg tudná mondani valaki, hogy pontosan mennyi a külső átmérője egy "szabvány" 16 centis mélyközépnek?
Sajnos nincs kéznél ilyen, mert 13-as elsőszettet használok (a gyári is 13-as volt), de megkísértett a gondolat, hogy talán be tudnám préselni a 16-ost is.
Annyi biztos, hogy 163 mm a rendelkezésre álló hely, ha ennél nagyobb a 16-os mélyközép, akkor felejtős.
Van ezek között egyáltalán eltérés, vagy a gyártók ragaszkodnak a szabványmérethez?Köszi!
-
opeter70
senior tag
válasz zolikaDB #31058 üzenetére
Tanácsot kérnék, látszólag igen egyszerű dologban:
Keresek 40A-es késes biztosítékot (erősítőbe), de sehol a világon nem találok.
Kerestem egy csomó elektronikai boltban, autósboltokban (Homasitánál is), de mindenhol csak 30 A-es a legnyagyobb.
Egyedül autóhifi kereskedébe nem mentem még be, mert azok sajnos elég messze esnek tőlem Budapesten.
Lehet, hogy ott kellene keresnem?
Vicces, hogy egy 50 ft-os dologért már több 100 ft-ot eltelefonáltam és legalább egy ezrest elautóztam
(persze itt most nem az összegen van a hangsúly, hanem az arányokon)
Ötlet? -
opeter70
senior tag
válasz Joe fiú #31061 üzenetére
Köszi, én is az autós izzókészlethez nyúltam először, de nálam is csak 30-as van.
Sőt úgy veszem észre, hogy autókba nem is tesznek ennél nagyobbat.De azért nem egy erősítő van, amelyik 40A-es biztosítékkal üzemel, gondolom, hogy lehet valahonnan pótolni azokat.
Na mindegy. Addig is a Massive monoblock kényelmesen elmuzsikál 30-as biztivel is csak hát úgy vagyok vele, hogy ha már 40-eset terveztek bele, akkor legyen 40-es.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!