-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
opeter70
senior tag
"Tanulság,ha küldesz postával hangszórót építs köré beton bunkert mert nem vigyáznak rá."
Nekem mondod?
Én nemrég kaptam egy elsőszettet postán, azóta is a hangszórójavítónál van az egyik mélyközép.
Valószínű, hogy odacsapták valamihez szállítás közben és a mágnes kimozdult a középpontból, ezáltal megszorult a tekercs.A te hangszóróidal mi történt?
-
opeter70
senior tag
válasz Joe fiú #37721 üzenetére
Én is a külön erősítőre szavaznék. Főleg, hogyha amúgy is ott van kéznél.
Nem biztos, hogy a szubból ki tudnád hozni a maximumot a 4 csatornással.
Viszont ha nem is akarod aktívban hajtani az első szettet, az X-ion 165 az AQ 75.4 2-2 csatornáját még hídban is elbírná szerintem. -
opeter70
senior tag
válasz Joe fiú #37753 üzenetére
Ha 2 Ohmos a szett, akkor vissza az egész. Ezt nem tudtam. Akkor viszont ne hidald az erősítőt!
Hídban már tényleg sok lenne neki. Nem néztem utána, de gondolom, hogy a Steg 1 Ohm stabil tehát elbírná, de az már akkor sok lenne szegény első szettnek.
Akkor inkább hagyd üresen a maradék 2 csatornát.
Aztán később hátha elcsábulsz az aktív hajtás felé. -
opeter70
senior tag
Ha valaki nagyon olcsón szeretne 4 csatornás erősítőt venni, akkor találtam egy szuper vételt:
[link]
Ennyit szerintem a MÉH telepen is adnának érte színesfémhulladékként
Nem egy atomerőmű, "csak" 2x35 + 1x70 W, de ez garantáltan leadja azt ami rá van írva az utolsó wattig.[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
Na urak, megjött az első szettem mélyközepe a hangszórójavítótól.
Tökéletes lett!
Nagyon profi az ember, le a kalappal előtte, és ráadásul aprópénzért megcsinálta.
Akit érdekel, szóljon és megadom a telefonszámát és a címét.
Vállal tekercselést is nagyon jó minőségben és bármilyen más hangszórójavítást is.Az enyémet szerencsére nem kellett tekercselni, annak semmi baja nem volt, hanem "csak" a mágnes mozdult ki pár tized mm-t a középpontból és ettől szorult meg a tekercs.
Szét kellett szednie az egészet, membránt, pillét, tekercset, újraközpontosítani a mágnest, majd összerakni.
És mindezt 3000 ft-ért.Azt mondja, hogy valamihez odacsaphatták, talán a posta, talán az előző tulaj, és ettől mozdult el a mágnes.
De állítólag az ajtóban a tartósan rácsöpögő víztől is elengedhet a ragasztás.
A tanulság ebből az, hogy ha postán vesztek hangszórót, alaposan csomagoltassátok be, ne csak a mebrán felőli oldalon, hanem a mágnes környékét is.Na ennyi az én kis "kalandom". Holnap jön a meghallgatás.
-
opeter70
senior tag
válasz nope00 #37859 üzenetére
Rákötni rá lehet, bekapcsolni már nem biztos.
A "dupla kötés" alatt gondolom párhuzamos kapcsolást értesz.
"A hangszórók gyengék, nem terhelnék túl"
A hangszórók "gyengeségének" semmi köze ahhoz, hogy az erősítőt túlterheled-e.
Egy 10 Wattos hangszóróval is túl lehet terhelni egy erősítőt, ha az mondjuk 0,5 Ohmos impedanciával rendelkezik (ilyen mondjuk nincs a valóságban, csak a példa kedvéért írtam).A 4 és a 8 ohmos hangszórót párhuzamosan kötve, 2,66 Ohm eredő impedanciát kapsz, amit általában azért még elbírnak az erősítők, de a végeredmény finoman szólva is kétséges lesz.
Kezdjük ott, hogy a 4 Ohmos hangosabban fog szólni mint a 8 Ohmos.Túlterhelni inkább a hangszórókat fogod, ha a saját megítélésed szerint is azok "gyengék" (bármit is érts a gyenge kifejezés alatt). Egyébként gyenge vagy erős hangszóró nincs, csak kevésbé, vagy jobban terhelhető.
Olvasd el inkább az első hsz.-t és gondold át újra ezt az egészet!
-
opeter70
senior tag
válasz KRISSTUS #38109 üzenetére
"...kaphatott egy ütést/rúgást mert a mûanyg membrán eltörött, a közepe behorpadt."
Nem kéne boxzsáknak használni a mélynyomót.
Egyébként pedig próbáld meg őt: 06209438336 Bp. VIII. Koszorú u.-ban van a műhelye (a nevét sajnos nem tudom).
Nagyon porfi az ember és nem is dolgozik túl drágán. Ha meg lehet javítani, akkor ő biztos meg tudja.
Persze azért nem ártana, ha lehetne kapni a hangszóródhoz való eredeti gumiperemet, vagy "recone kit"-et, mert úgy lenne az igazi."...a membrán meg lett ragasztva..."
Ennek viszont nem biztos, hogy fog örülni, mint általában semelyik szakember nem örül annak, ha "belekontárkodnak" (már megbocsáss) a szakmájába.
Legyen az hangszórójavító, tetőfedő, vagy mosógépszerelő.... -
opeter70
senior tag
válasz Khaosz55 #38149 üzenetére
Kiegészítve a gabber01 által elmondottakat, az is lehet, hogy túl magasra engeded fel a szubot. Magasabb frekvenciákon ugyanaz a teljesítmény nagyobb hangnyomást eredményez, ezért is érezheted túl hangosnak.
Elég sok ládának (főleg a reflexeknek ) van 60Hz környékén egy nagyobb "púp" a frekimenetében.
Próbáld meg úgy, hogy 50Hz körül vágod meg a szubot, az első szettet pedig leengeded 60 Hz-ig. A kettő közötti "lyukkal" ne törődj, majd a váltók meredeksége kiegyenlíti. Szóval én a helyedben a vágási pontok változtatásával játszanék.
Esetleg megpróbálhatsz egy fázisfordítást is, néha az is jó eredményt hoz. -
opeter70
senior tag
válasz Pr0GrEsSiVe #38254 üzenetére
A monoblock erősítők 90%-án 2x2 csatlakozó van, amelyek ahogy az előttem szólók is leírták, belül párhuzamosítva vannak. Ha az 2 csatorna lenne, akkor nem hívnák monoblocknak.
Egyébként pedig ezt azért teszik rá, hogy ha netán 2 hangszórót akarsz rákötni, akkor ne kelljen egy csatlakozóba beleerőltetni a 2 vezetéket.m3gtr: Ötletem az van: Vegyél komplett szettet! Külön-külön összeválogatott mélyközép-váltó-magas komponensekből iszonyú nehéz jó hangot csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz Joe fiú #38262 üzenetére
Valaki esetleg tudna véleményt írni ezekről az AS M szériás mélynyomókról aki már hallott ilyet?
Persze Imi-n kívül, mert ő az eladó.
Na jó, egye fene, te is véleményezheted.
Milyen a hangja? Milyen típusú ládába javasolt?
És végül, miben különbözik az M12 az MX 12 Plus-tól?[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz KonzolKartel #38273 üzenetére
Biztosan jó szakember, de azért az nem nem egészen úgy megy, hogy "bőven fér még rá...".
Valószínűleg a gyárban nem véletlenül tekercseltek rá annyit, amennyit.
És a nagyobb menetszámhoz nagyobb mágnest is fog rárakni? Hiába van több rátekercselve, ha a többlet menet úgymond "kilóg" a másgneses térből.
A nagyobb teljesítményhez erősebb pillét, merevebb membránt is be fog szerelni?
Egyébként a nagyobb menetszámmal inkább csak nagyobb lesz az ellenállása, kisebb semmiképpen. Hacsak nem vastagabb, vagy más anyagú huzalból tekercseli. -
opeter70
senior tag
Urak!
ESX Signum SX1240 szubot hallott már valaki? Vélemény esetleg róla?
Adatlap: [link]Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
Előbányásztam régóta őrzött Autóhifi magazin gyűjteményemet, mert emlékeztem rá, hogy abban volt egy teszt róla.
Egyébként 2000-ben még "csak" 1.300.000 ft volt az ára.Néhány idézet a tesztből:
Mélyközép sugárzó:
"A membrán eddig még sosem látott sokkomponensű alkatrész, papírhordozón megolvasztott kőzetréteg (!!!) teszi lehetővé az egymásnak ellentmondó követelmények kielégítését: egyszerre merev és könnyű..."Magassugárzó:
"...maga membrán amorf ásványi szálból szőtt szövet..."
"... a mozgórész mögött gondosan hangolt üreg található, mely pontosan a káros rezonanciák frekvenciáján csillapítja a legtöbbet..."A váltó:
"A készülék háza, súlya, mint egy végerősítőé (gyaníthatóan az árából is kitelik néhány), a belseje meg igazi műszaki csemege..."
"Minden belső vezeték a Kimber 4PR fonott kábeléből készült..."A hang:
"... rendkívül egységes, nyugodt, bársonyos hang, nem fedett, vagy lomha, henem élettel teli..."
"... karaktere mint egy Audio Research-é..."
"...Mindegy milyen zenével eteted, csak az nem, hogy milyen végfokot kötsz elé. Töredelmesen bevalljuk, nem találtunk hozzá olyan autós végerősítőt, mellyel ki tudta volna futni magát. A hozzáférhető Audisonok, Phoenix Goldok, Soundstreamok nem tudtak mit kezdeni vele. A Rockford Fosgate 1100a2 aztán már elkapta a grabancát, csak ő meg stílusban tért el tőle."
"A 220 V-os Proceedben (kis Mark Levinson) végül megtaláltuk az üdvözítő megoldást, aki Rainbow Reference-re vágyik, előbb potens erősítő után nézzen!"
"Sok százezres szobai dobozokat utasított maga mögé..."Ezek kizárólag idézetek, nem az én szavaim, de 2000 óta, amikor először olvastam róla, azóta eszembe jut még néha, hogy mi a jó franc tud egy hangszórószetten másfél millióba (vagy ma már 2 és fél millóba) kerülni.
Arról nem beszélve, hogy az egyik legjobbnak tartott Focal Utopia szettet is megkapod valamivel 1 milla alatt.[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
Na most képzeld el, mi lett volna, ha egy komplett autó árába kerülő szettet lefikáztak volna a tesztben.
Egyébként nem kétlem, hogy jó, sőt nagyon jó, de osztom a véleményedet, hogy ha bármennyi pénzem lenne is, akkor sem vennék ennyiért első szettet.
Azért mondjuk egy Utopiat talán bevállalnék...
És akkor arról még nem volt szó a tesztben, hogy milyen mélysugárzó az, ami méltó lenne (és illeszkedne) ehhez a szetthez.[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz Daywalker #38370 üzenetére
Szobai dobozba szerelve, szobai végfokkal tesztelték. Ezért tudták összehasonlítani.
Nem védeni akarom őket, csak a tényeket írom le.
Annak idején, amikor még létezett ez az újság, rendszeresn olvastam és onnan tudom, hogy szobában is tesztelték az autós hangszórókat.
Persze sosem lehet tudni, hogy ezekből a tesztekből mennyi a "fizetett reklám" és mennyi a valóság.
De próbáltak volna rosszat írni egy ilyen drága szettről.
Egyébként innen a fórumból BBéci tudna erről többet mondani, mert ha jól tudom, dolgozott ennek a lapnak is anno. -
opeter70
senior tag
válasz Daywalker #38375 üzenetére
Ha belegondolsz, azért nem egyszerű autóhifi cuccokat tesztelni, mert ahhoz minden alkalommal szét kellene faragni valakinek az autóját, hogy beférjenek az adott hangszórók amiket tesztre kapnak.
Mert ugye a 16,5-es hangszóró sem mindig szabvány méret, létezik 17, sőt 18 centi átmérőjű is. És akkor még ott vannak a 13-as hangszórók.
Egyébként ha jól tudom, sok készüléket a főszerkesztő autójába beszerelve is meghallgattak. -
opeter70
senior tag
válasz imi314 #38380 üzenetére
Ez egy ún. biampolható váltó, tehát elvileg (ha akarod) külön erősítőcsatornával tudod meghajtani a mélyközepet és a magasat.
Ha nem szeretnéd biampolni, akkor a W/F IN-be és a T/W IN-be kösd az erősítőből kijövő kábelt (ez lesz a bemeneti jeled). A W/F OUT-ba a mélyközép hangszóróhoz menő kábelt kösd (ez lesz a kimeneted a méylközép felé), a T/W OUT-nál ugyanez a helyzet, csak arra magasat kötöd.
A jumperek:
A T/W control feliratúval tudod csökkenteni a magasak szintjét (hangerejét), ha szükség van rá.
A MID control feliratú jumperrel azt tudod állítani, hogy a mélyközepet vágja-e felül, vagy rángedje-e a felső freki tartományt is.Ezek mind meghallgatás után dőlnek el, tehát bekötés után még ne dugd el nagyon a váltót, hogy tudjál rajta állítgatni.
-
opeter70
senior tag
válasz imi314 #38384 üzenetére
Nem kell, ez csak egy lehetőség.
Ha csak 1 hangszórókábeled van, akkor ugyanazt kötöd mindkét bemenetre.
Én úgy csinálnám, hogy az erősítőből kijövő kábelt bekötném a W/F IN-be és ugyanabból a csatlakozóból egy kis darab jumper kábellel átkötném a T/W IN-be. Persze más módon is elágaztathatod a bejövő kábelt, de szerintem így a leglogikusabb. -
opeter70
senior tag
válasz Pr0GrEsSiVe #38429 üzenetére
Természetesen ez esetben az erősítő által leadott teljesítmény megoszlik a 2 hangszóró között, tehát ha igaz a 900W (nem néztem utána az erősítődnek), akkor elméletben 450-450 wattot fognak kapni a hangszórók.
-
opeter70
senior tag
Urak!
Lehet, hogy hülye kérdés, de szerintetek meghibásodhat úgy egy erősítő, hogy szól ugyan, de halkabban, mint ahogy kellene?
Gondolok itt pl. arra, hogy ha kimegy benne egy tranyó, akkor mi történik?
Működik tovább, de halkabban, vagy olyankor teljesen "megsüketül" az az oldal?A másik kérdésem Signat RAM3 tulajokhoz szólna:
Engem már a megvétel óta zavar, hogy a freki állító potméternek nincs végállása. Körbe-körbe lehet forgatni.
Közben hallhatóan szabályozza a frekvenciát ahogy tekerem, de szerintem egy potinak nem így kéne működnie.
A bemeneti szintszabályzó, az ok. Az koppan mindkét végállásban.
Megtennétek, hogy megnézitek, hogy a tiéteknem van-e végállása a freki állító potinak?
Köszönöm! -
opeter70
senior tag
válasz imi314 #38575 üzenetére
Köszi Imi, megnyugodtam.
gabber01, KRISSTUS: Értem én, hogy mire gondoltok, de azoknál a fajtáknál a készülék kikapcsolt állapotában "hatástalan" a tekergetés. Ennél viszont ha beállítom valamilyen értékre, akkor bekapcsolás után az az érték lesz érvényben ahova tekertem. Azonkívül mellette az erősítő házon be vannak jelölve a frekvenciák. Az ilyen végállás nélküli "potmétereknél" (pl. fejegységek, házimozi erősítők nagy többsége) nincsenek dedikált értékek megadva, mert nem is lenne értelme.
Pont ezért is furcsa nekem, hogy körbeforog. Na mindegy. Ha Iminél is ilyen, akkor ez gyárilag ilyen.
Más erősítőkön nem találkoztam még hasonlóval, pedig láttam egy párat.
Pl. a másik Signatomnál (ROM2), koppan mindkét végállásban a frekiállító potméter.Most már ki fogom próbálni, hogy akkor mi van, ha lefelé mutatva függőleges állásba tekerem, ott ahol már nincs jelölés. Vajon ott milyen értéken fog vágni?
-
opeter70
senior tag
Tudja valaki esetleg, hogy egy jó állapotú akkunál terhelés alatt (indítózás közben) hány voltra szabad leesni a feszültségnek?
-
opeter70
senior tag
válasz gabber01 #38587 üzenetére
Persze, fel van töltve. Egész éjjel ment csepptöltésen.
Az előzmény az volt, hogy a feleségem tegnap délután el akart vele indulni, és szinte meg sem forgatta az önindítót.
Gondoltam azért, mert olyan keveset jár az autóval (és akkor is rövid távokon), hogy attól merült le.
Most feltöltött állapotban terhelés nélkül 12,5 voltot mértem rajta, de továbbra is alig forgat.
Indítózás közben viszont leesik 7-8 voltra és ráadásul utána már csak 11,5 voltot mutat nyugalmi állapotban is.
Szinte biztos, hogy cellazárlatos. -
opeter70
senior tag
válasz gabber01 #38589 üzenetére
Nem tudom pontosan, de 5 már biztos van.
Ha másért nem, akor már csak a kora miatt is csereérett.
Mondjuk volt már olyan akkum amit 7 éves korában kellett csak cserélnem, de úgy tudom, ezeknek általában 5 év körül van az élettartamuk.Csak az tévesztett meg, hogy van rajta egy ilyen kis "kukucskálónyílás" (bocs, nem találtam jobb szót ) ami színnel jelöli, az akku állapotát.
Aszerint még jó, de közben beszéltem egy akkus emberrel, és azt mondta, hogy ennek nem szabad hinni.[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz gabber01 #38598 üzenetére
Multimétert már tényleg aprópénzért hozzádvágnak bárhol.
Mondjuk láttam már 270 ezerért is.
[link]
Az nem tudom, mit tudhat ennyi pénzért, gondolom hónap végén kölcsönad. Ez a minimum.
De kapsz ugyanitt már 2 ezerért is:
[link]
A Voltcraft viszonylag jó.A lakatfogókkal az a baj, hogy csak váltóáramot tudnak mérni a működési elvükből kifolyólag.
Egyenáramot nem.
Annak idején én is meg akartam mérni apám professzionális lakatfogójával az erősítőim áramfelvételét, aztán csodálkoztam, hogy miért nem sikerül.
Aztán fater felhomályosított, hogy ez csak váltóáramra jó. -
opeter70
senior tag
Elnézést, helyesbíteném magam, nem tudtam, hogy már ilyen is létezik:
A leírás alapján ez már tud egyenáramot is mérni:
[link] -
opeter70
senior tag
válasz Wackond #38619 üzenetére
Én is arra tippelek, hogy a poti megadta magát.
De akkor viszont ezt a hozzászólást nem tudom hova tenni:(#38575) imi314 válasza opeter70 (#38573) üzenetére
Nekem is körbe körbe forog. Azt hittem csak az enyém "hibás" de akkor úgy néz ki ez gyárilag ilyen. Egyébként engem is nagyon idegesít...
Lehetséges, hogy 2 ugyanolyan erősítőnek ugyanaz legyen a baja?
Mert ilyet még én sem láttam sehol máshol, hogy körbeforogjon.
De ettől függetlenül hallhatóan szabályozza a frekvenciát.Most már tényleg érdekel a dolog, úgyhogy kérném a további RAM3 MKII tulajokat (tudom, hogy vagyunk még itt egy páran), hogy legyenk olyan kedvesek és nézzék meg, hogy náluk van-e végállása a freki állító potinak!
Köszönöm!
-
opeter70
senior tag
válasz Varesz_86 #38625 üzenetére
Vállalható.
Végre egy korrekt termékleírás:
"A MAC Xtreme csomag tökéletes megoldás, hogy az első lépcsőfokot teljesítsd az autóhifi világában. Ez a tökéletes párosítás lehetővé teszi, hogy autód hangzásvilágát feldobd egy kis basszussal."Ennyi. Semmi több. Ha mindenképpen új kell, akkor vállalható!
-
opeter70
senior tag
válasz PiciPeti #38649 üzenetére
Ez igen!
"Svájci bicska"
Vagy "túlélőcsomag"kigoi: Nem biztos, hogy a banándugóval van baj.
Én ilyen dugót használtam korábban:De sajnos nekem is lötyögött az aljzatban. Mígnem aztán összetalálkoztam több olyan ládával is, amibe nagyon széppen szorosan belecuppant.
Szóval a banán aljzat volt rossz minőségű a ládámon.[ Szerkesztve ]
-
-
opeter70
senior tag
válasz Geri89 #38684 üzenetére
A garancia szerintem sokadrangú szempont. Erősen függ attól is, hogy hol veszed a készüléket.
Nem egy olyan üzlet van, ahol az ISO csati összedugásához is szakszervíz számlája kell a beszerelésről a garancia érvényesítéséhez. Erről mindenképpen tájékozódj előbb, ha fontos a garancia.
Renault gyári hangszórók mellé egyébként tök mindegy, hogy milyen fejegységet veszel. Oda akármilyen belépő cucc is megteszi. -
opeter70
senior tag
válasz LógaGéza #38706 üzenetére
Mi köze van a kék kábelnek a szarul szóláshoz és a fejfájáshoz???
Ne vezessük már félre a kollégát!"Nekem pl arra volt kötve az erősítő kapcsolása.... Nem lett semmi bajom attól, hogy nem volt bekötve, csak a fejem fájdult meg"
Ha arra volt bekötve az erősítőd kapcsolása, akkor hogy kapcsolt be az erősítőd, ha be sem volt kötve?
Márton:
Az alapesetben a motoros antenna vezérlésére való. Ha az nincs, akkor valóban az erősítő ki-be kapcsolását tudod vele vezérelni a "remote" csatlakozón keresztül.
Semmi varázslat nincs benne, a fejegység bekapcsolásakor +12 volt jelenik meg a kék vezetéken.
Ha a fentiek közül egyik sincsen az autódban, akkor akkor ne kösd be, ellenben jól szigeteld le a végét, nehogy letesteljen. -
opeter70
senior tag
válasz LógaGéza #38708 üzenetére
Ok, akkor a fejfájást már értem.
A "szarul szólás"-t viszont még mindig nem.
Ha be van kötve a kék vezeték, akkor bekapcsol az erősítő, ha nincs bekötve, nem kapcsol be az erősítő.
Ez ennyire egyszerű.
Mégegyszer mondom, a hangminőséghez semmi köze. Pontosan a fenti ok miatt.Ez már nem neked szól, hanem általános vélemény:
Minden rosszindulat és bántó szándék nélkül mondom (akinek nem inge ne vegye magára), ezek szerint nem véletlen, hogy sok kereskedő a fejegység beszerelését is szakműhelyhez köti garancia esetén.
Pedig igazán nem nagy történet. ISO csatlakozónál mindössze 2 egyszerű dologra kell figyelni: Az egyik a piros-sárga csere bizonyos esetekben és ezen kívül a kék vezeték bekötése.Én már kötöttem be szálanként is ISO csatlakozót, mert a Golfomból a kretén előző tulajdonos valamilyen érthetelen okból levágta az ellendarabját. Na az nem volt egyszerű, mert még a színek sem stimmeltek. Úgy kellett "kilámpázni" egyenként a vezetékeket.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Milyen videókártyát?
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Kutya topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- YouTube
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest