-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabady
aktív tag
Akkor az én 300/1300-as pio nyomómhoz bevállalhatok egy mac audio fearless 2200d-t, amit 650/1800??
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
PiciPeti
őstag
Jah értem, akkor félreértettem ezt:
"400W RMS terhelhetőségű nyomónak 6-700W RMS teljesítményű erősítő az ideális általában."
Szerintem fordítva.Úgy értettem, hogy arra gondolsz egy 700W-os subhoz 400W-os erő illik.
Az a Brax finom lehet. Milyen hsz kábel az? Valami régebbi Kimber, vagy Sinus Live?
-
Gabady
aktív tag
Hát úgy gondoltam, hogy elég azt az erősítőt félgőzön hajtani, akkor is kiszolgál... Mekkora erősítőt javasolsz hozzá ?
Lenne még egy jelölt. Mac audio fearless 2000. ez elv. 300/750W.*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
kacsa7
őstag
Attól még mert egy erősítő ki tud magából tolni 1000W-ot, nem kell, hogy annyin is használjam. Saját példám. Alpine 150W terhelhetőségű nyomót hajtottam először Alpine 3549 erősítővel, ami 300W-ot tud hídban, majd ezt cseréltem 3544-re, ami ugyanaz a család, tehát ugyanaz a hangzásvilág, csak épp a 3544-ről 400-600W között jön le valahogy. Természetesen a negyedén sem használom, mégis ég és föld lett a kettő között a kapott hang. Egyszerűen ezerszer könnyebben mozgatja a membránt, mert van az erősítőben tartalék. Én ebben hiszek, mert ezt tapasztaltam és sokan vagyunk még ezzel így SQ vonalon, pedig a nyomóm hangereje úgy le van véve, hogy nem nagyon hallani, hogy ott van.
Nyilván egy Brax szinten már nem biztos, hogy ez lesz a helyzet, de az erősítők 90%-ánál ez inkább működik. -
lautnermark
aktív tag
Akkor most a Blau subon meg fog halni? 100 W a terhelhetősége és a HXA 20-ról kb. 230-240 W lejön. Köszöni szépen, jól van. Nem árt a többlet kakaó, csak ésszel és füllel kell hallgatni.
A másik: többen is megénekelték már, hogy a Kicx pro6020-nak (100W) 200-250 W-t illik megadni, hogy rendesen dolgozzon. Na most akkor, hogy is van ez? -
kacsa7
őstag
Mint minden a világban. Piacgazdaság. 1 szóval leírtam mindent. Ettől még nem gondolom, hogy ami 10 éve történt, abból érdemes kiindulni, és amiatt elvetni egy márkát. Persze sokan meg pont a múltból élnek. Tökéletes példa rá autóban a Mercedes. A régiek szuper jók voltak, megbízhatóak. Na hát ez ma már abszolút nincs így...
1-1 jó vagy rossz szériával meg lehet alapozni a jövőt, de azért nem venni pl. DLS-t, mert 10 éve volt egy ilyen húzásuk, szerintem butaság és szűklátókörűség. 1 millió oka lehetett egy ilyen döntésnek, és lehet azóta már rég egész más a tulajdonosi kör, egész más a vezetés stb. Mások az elvárások. -
No.01
őstag
Huhhh. orulok, h nekem ennyire durva es osszetett gondjaim nincsennek.
Persze manapsag szinte minden megoldhato, csak ido, utanajaras es penz kerdese.
PiciPeti
Kicsit belemaszva a dologba en is tallatam ilyen-olyan univerzalis ontanulos tavokat amikkel egyutt tud mukodni a kormanyra vezerelt utolagos hifi, de egy 2013-as Honda Jazz-rol beszelunk. Mutatom:
Termeszetesen az mienk balkormanyos, de az a lenyegen nem valtoztat. Kellene v.milyen atalakitokeret es az ugy mar tobb lenne annal mint amire szuksegem van. Pont igy vagyok az erositovel is. En ksi naiv azt hittem, h egy egyszeru komonens szett cserevel javithato lenne a hangzas (a "szivacsozast" az elso ajtokba meg beleszamoltam mert arrol itt is ill mashol is jokat irtak)
Igazabol azert batorkodtam kerdezni, mert anno v.hol (persze most nem talalom a linket) de belefutottam egy olyan hangszoro szettbe ahol ki is volt emleve, h ilyen es ilyen tulajdonsaga vegett hol mukodik a gyari fejegysegekkel is...
Akkor ez igy teljesen felejtos? (nekem ugy tunt, h a gyari hangszoroknal gyakorlatilag szinte barmi jobb lenne)
[ Szerkesztve ]
-
Szajo
őstag
Ez teljes mértékben igaz, rossz az akusztika múltkor pknt én kérdeztem hasonlót.
De azt hozzá kell tenni, hogy ez olyan mint aki egy a8 audiból ül át egy swiftbe annak egyértelműen egy sz*r lesz a swift...
Tehát igen rosszabb mint a normálisan kialakitott hangrendszer, de az tapasztalat, hogy egy olcsó mnc helyett (vagy gyári helyett) ha veszel valami értelmes 10cm est azért dob rajta, érezhető.
Ha a füled megszokta az eddigi hangzást és előtte is 10cm esen hallgattad akkor nem lesz vele gondod érezni fogod a különbséget.[ Szerkesztve ]
-
Reneolus
tag
Milyen a karaktere, rock zenéhez passzol szerinted?
Illetve a nagy kérdés, hogy EG10 -el van szerelve a láda, mert akkor gondolom az ETBR112 -ben EG12 lehet a hangszóróHelix P DSP, JVC R981BT, Morel MT23/Soundstream Reference 300, DLS UP6/Emphaser EA2190, Emphaser EG12 (ETBR112)/Signat RAM3 MKII
-
Speeedfire
nagyúr
Tudom, hogy nem akkora meló. Már csak az ablakelemlőt kellett volna kiszedni, meg kb 8 csavart. Viszont szeretnek átázni ezek a szigetelések, mert széria hiba. Ami úgy néz ki, hogy nálam még jó "kopp-kopp". Addig viszont nem szívesen bontanám meg.
Egyszer viszont mindenképp eljön az ideje. Viszont különösebb hibányérzetem nem volt a rendszer összekötése utána.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
Meg lehet persze, de a gyári szigetelést sehol se tudod megvenni, csak szervízben.
Szóval, ha levételkor az a ragasztott tömítés kap egy kicsit, márpedig tuti, hogy kap, mert szivacsos gumi. Akkor jön a szopóroller.
De mint írtam, egyelőre nincs hiányérzet.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
-
Speeedfire
nagyúr
Már 3 autós üzletben néztem ilyen szigetelőt, de nem találtam. Konszern fórumokon is nézelődtem, de nem találtam ilyenből utángyártottat. Egyedül a butil szalagot írták nekem eddig.
Ez egyértelmű, de azt azért mind a ketten tudjuk, hogy egy autó hifi sosem lesz olyan, mint egy otthoni.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Lusu
aktív tag
PC-ről az USB író felé szerintem még megvan a hibajavítás az adattovábbítási folyamatban amit a CDíró mint külső egység is használ, hiszen egy adat CD megírásánál nem megengedhető egyetlen bit elvesztése sem.
Az audio CD nem tartalmaz hibajavító kódokat, (bár nem ismerem a pontos folyamatot) grabbelésnél gondolom nem teszi hozzá a rendszer és ha az USB kábel minősége hibát okoz az nem lesz javítva a vételi (PC) oldalon, és rosszabb minőségű zeneként érkezik.
Ugyan nem ismerem az új DSP-k BT illetve Wi-Fi protokolljait, de ha a streamelést hibajavítással végzi, akkor gyakorlatilag totál mindegy a forrás, a zenét tartalmazó adathalmaz legyen kifogástalan. Valamint az érdekelne még, konkrétan a rainbow megoldásánál, hogy a külső Wi-Fi modul és a DSP közötti USB kábelen milyen adatok mozognak, hogy kell-e a méregdrága kábel, vagy oda is jó a mezei. Ha ez a DSP így működik, akkor végre megcsinálták azt amin már legalább egy éve agyalok, hogy mi a francért nem csinálta még meg egyik gyártó sem
-
fagylalt
senior tag
Akkor segítetek ezt rendbe rakni a fejemben. Javítsatok ki, mert nem vagyok biztos benne.
Tehát egy rendszer lehet:- aktív, ha a vágást a fejegységen végezzük el, továbbá minden rendszer komponensét külön erősítő csatornáról hajtjuk meg
- passzív, ha vágást külön hangváltóval végezzük el és itt egy erősítő csatornán lehet több komponens isA 2 utas azt jelenti, hogy van egy mélyközép és egy magas, míg a 3 utasnál van egy mély is?
Jól mondtam?
[ Szerkesztve ]
-
#28001792
törölt tag
Hogy az autóhifi csak álló helyzetben.. én nagyon jól elvagyok 130-nál is,és még hallgatni is lehet a zenét.. Pedig mikor legutóbb szólt valami a kocsiban,csak egy fej hajtotta.. De nagyon szívesen próbára bocsátom majd bárkinek,aki szerint nem lehet egy autóban csak álló helyzetben zenét hallgatni
És hogy ládával a házimozit.. évekig be se kapcsoltam kb a mélyet,és nem is hiányzott..
[ Szerkesztve ]
-
#28001792
törölt tag
Vagy nem ültél még rendesen szigetelt,és jól megépített ajtós autóban.. de persze ízlés dolga is lehet. A másik dolog,a házimozi. Legutóbbi rendszerem otthon,egy Heco Metas xt31-center,két 701-es victa,két 301-es victa háttér,és egy 251 a sub. Kco rca a ményhez,flw 40,és flw 25 minden hangfalhoz,később sommerra cserélve. Erő egy pio vsx 521k. Nem a világ teteje rendszer,de talán egy közép katba már beférek vele.. És mint mindentőll,van bőven feljebb,de nem éreztem hiányát,még akkor sem,ha értem a cikket
-
#28001792
törölt tag
Az off részéről csak annyit,hogy én azért a belépő kat fölé tenném,tisztában vagyok azzal is,hogy az ember a sajátját mindig jobbnak gondolja. De túl sok van még alatta,és persze felette is.De vissza az autóhifihez. Ha bíráskodtál,akkor még inkább kíváncsi leszek rá,hogy ha meghallgatod,milyen,lehetőségekhez képest leg objektívebb véleményt fogsz mondani.. És nekem nincs ekkora tapasztalatom,ettől még az álláspontom nem változik
-
HIJ
őstag
Én ebayen találtam gyári egysegeket kb 200 euro -tól, de nem tudom h ennek mik a feltételei. Tehát hogy fogadja e az autó vagy össze kell e őket párosítani vagy pl ha megvenném, akkor van e megfelelő kábelezés a komolyabb fejegységhez. Nem tudom mert a Stilom még nem volt ilyen okos...
-
#28001792
törölt tag
Köszönöm eme remek észrevételeket,de több sebből is vérzik a dolog. Hogy mi a véleményed erről a ládáról(jelenlegi külső)egyértelműen mutatja,hogy nem sok beépítésen vagy túl,pedig 86-vagy 96 óta járod a ranglétrát.. lusta vagyok visszaolvasni.. Hogy hogyan épül fel a láda,arról nem tudsz semmit,de a tutit megmondod
Hogy az erő beépítésénél van e hely szellőzni,a padló hogy van felépítve szintén nem tudod,de kioktatni azt próbálsz
Ha netán valaki tapasztaltabb,nagyon szívesen meghallgatom a véleményét,esetleg meg is fogadom. De ehhez kicsit több kell,mint csak úgy idedobni pár hangzatos szót,úgy,hogy nem ismered a dolgokat
-
rob210
nagyúr
A szellőzés valóban lényeges.
Én amatőr vagyok, vagy még az se.
De az erősítőm két szélére két 4cm es venti fel van rakva, ami a hűtőbordák közti légáramlást segítik.
Viszont ez a megoldás elég zajos.
Ha nem szól a zene odafigyelve lehet hallani a két ventit.
Erre szívesen fogadnék valami bevált jobb megoldást.
Hely van bőven, de a nyári nagy melegben a csomagtartóban néha 50-60 fok is tud lenni ezért tettem be anno a rásegítést.Illetve olyan hangszigetelő rezgés elnyelő anyagot, amit nem kell külön ragasztgatni, azaz öntapadós és nem lesz 30 kiloval nehezebb a kocsi tőle tudsz/tok ?
Renault power
-
lautnermark
aktív tag
Neked röntgen szemed van? Miért ne lehetne a "beépítésben" egy ventilátoros hűtőcsatorna kialakítva?
A láda színeivel meg a gyantával/gittel mi a gondod? Minden láda így néz ki a kárpitozás alatt. Csak a "show" miatt gyantáznának? Ezek szerint Te még nem láttál ajtóban hangszórópanelt kárpitozás nélkül? Akkor ne is lássál sosem, mert tuti infarktust kapnál a látványtól.[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
-
kacsa7
őstag
Időkorrekciónál elinduláshoz nagyon jó viszonyítási alap a mérőszalag, DE én még nem hallottam élő embert, akinek az alapján jó lett volna. Ezt bármelyik hozzáértő megmondja. Ha ennyire rémesen egyszerű lenne a dolog, minden botfülű be tudná állítani.
A másik kérdésem ehhez kapcsolódóan. Ha ez ennyire egyszerű, akkor hová fogod a mérőszalagot egyik és másik oldalt? Mihez méred a távolságot, amelyik mért értéket beírva tökéletes időkorrekciót kapsz? Mert ezerféleképp lehet mérni. Bal fülhöz, jobb fülhöz, fejközéphez, fülmagasságban, vagy hová?
Ilyen dolgokat még fel sem hoztunk, hogy a fázismenetbe minden beleszól. Csak ha az EQ-n vagy a vágáson állítasz, már lehet az időkorrekción is módosítani kell. Az egész képez egy nagy egészet. Ha az egyikhez nyúlsz, akkor lehet utána állítani kell a többin is. Nem véletlenül egy végtelenségig tartó játék az aktív rendszer. -
Akos1994
aktív tag
..csak azt ne mond,hogy passzívban még soha nem volt olyan problémád, hogy hopp ebben az autóban kicsit kiemel a magas, hopp abban meg pont a váltási frekinél nagyon kiemel.. Aztán a harmadiknál meg szegényes a középtartomány.. Idáig két különbőző komponens szettem volt, mindkettő egykori új árát tekintve inkább 40-50 ezer felé húzott, és pont azért váltottam most a harmadiknál aktívra, mert mindegyik (eddig próbált) autó ajtajában valahol kimemelt mindegyik.. Egyébként más bajom nincs a passzívval, de ha éppen nem oda esik a hiba, hogy EQ-val el tudnád kenni a zavaróbb kiemelést vagy épp lyukat akkor cseszheted. Most így aktívban ezeket likvidálni tudtam, és ez máris egy nagy előrelépés volt. Az más kérdés, hogy ha ez meg van még + a végtelenségig el lehet vele játszani, de passzívban még ettől a lehetőségtől is elvágod magad.
-
PiciPeti
őstag
A fél kézzel, telefonálás közben átdugomtól a lehetetlenség átdugni-ig mindennel találkoztam már.
Japán autókba jellemzően könnyen megy, egyszerűségre törekszenek, Németek általában bonyolult csatlakozóval szerelik, de van hely. Franciáknál jellemzően se hely, se lehetőség, Koreaiak meg félúton a német-japán között...
-
Akos1994
aktív tag
Igaz nem annyira a kérdésedre válasz, de szerintem totál kiszámíthatatlan, másrészt nem évfüggő, ma lestem be a 20 éves F Astra kábel átvezető gumi "harmonikái" alá és előre elsírtam magam, hogy ez mekkora sz..ás lesz, ha neki állok a hétvégén.
Szokásos spéci csati, és természetesen minden hely lefoglalva, mert ebben minden extra benne van, kp.zár, el.ablak, fűthető el. tükör.. Végső esetben nálam előkerül a fúrószár, és a gyári hsz. vezeték helye lesz kivésve kicsit nagyobbra.. Csak egy új autónál kicsit fájdalmasabbnak érezném.
Új octaviahoz képest mondjuk a Fabia 6Y ezeréves, (de nagy valószínűséggel ezeket az átvezetőket nem cserélgetik évente a konszernél) és ott is ilyen műanyag spéci dugó volt, de szerencsémre abban nem volt semmi extra szinte.(#60125): Jah a parametrik EQ jogos úgy biztos egész jól be lehetett lőni, csak kár, hogy elég kevés fej tudja.. Azért nem is ugrott be nekem alternatívaként..
PiciPeti: Basszus, én mindig pont akkor kezdem átrakni a motyót amikor épp tali van..
[ Szerkesztve ]
-
hatnor
tag
Nem sajnos.
Leengedett állapotban az ablak és az ajtó között 50mm a távolság, az ajtókárpit 1cm vastag,az ajtókárpit és a műszerfal között kb 1,5-2cm a hely, ahol még a rácsnak is el kéne férnie :-/
130assal ilyen baj nincs mert az elférne a műszerfal előtt, csak a 165ösnek az ablakemelő miatt nem tudom arrébb fúrni a helyét, és a széle beleér a műszerfalba. Toyota Hiace egyébként.Ezek közül esetleg valamelyik jó lehet?
JBL GX600C
Rockford Fosgate R1675-S
Hertz DSK 170.3[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Dell XPS 15 9570 Notebook/Laptop, 15,6" 4K Touch, I7-8750H CPU, 32GB DDR4, 512GB SSD, GTX 1050 TI, W
- Szinte új Meta Quest 3 - 128GB + BoboVR M3 Pro fejpánt + extra akkuk dokkolóval / 2,5 év garancia
- Samsung Galaxy A71 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Használt iPad Pro 11" cellular (1. gen) - 256GB + Logitech billentyűzetes tok + Apple Pencil (USB-C)
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával