-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
icerockk
tag
Sziasztok!
Teljesen új vagyok a fórumon, sőt az auto-hifiben is, de úgy éreztem, hogy muszáj regelnem, mert van egy pár (jó pár) kérdésem, amit fel kell tennem hozzáértőknek. Az építést egy Peugeot 206-ba tervezem, gyári helyekre, hátsó hangszórókat valószínűleg kikötöm, és az első szettben gondolkodom komolyabban. A variációk Focal Ps 165, Audison Voce vagy Audio System HX 165 Phase (mind2 típus használtan jöhet csak számításba), illetve esetleg u-Dimension u-Jr6Comp. Ezek 50-60 ezer körül mozognak, van ami újan ennyi (Focal, u-Dimension), van amit használtan néztem ilyen árban (Audison és Audi System). Persze az is kérdés lenne felétek, hogy ezek közül mit, illetve melyik márkát ajánlanátok Ti, de az első igazán komoly kérdésem, hogy 3 erősítő márka (és típus) között vacillálok az első szett hajtására. Segítsetek nekem, mi lenne megfelelő:
1. Steg AQ45.4
2. Audison SRx4
3. u-Dimension Jr.4-300A fent említett szettek közül még abszolúte nem fix, hogy mi lesz a vége, egyenlőre csak elképzelés és terv, viszont arra gondoltam, hogy először az erősítőt veszem meg, és majd ez hajtja hídban az első szettet (remélem nem lövök nagyon mellé sem a szett elképzelésében, sem az erősítőkben).
Milyen tapasztalataitok vannak ezekkel az erősítőkkel kapcsolatban, mire érdemes vigyázni, melyik az ami kiemelkedik HANGBAN! nem telejsítményben, illetve melyiket érdemes beszerelnem a kis Peugeotba szerintetek
Bocsánat, ha elsőre nagyon bő lére eresztettem a mondókámat, de ha segítenétek, akkor nagyon hálás lennék, és honorálnám még néhány kérdéssel a közel jövőben
-
icerockk
tag
Sziasztok!
Köszönöm szépen mindenkinek az eddigi hozzászólásokat Akkor ezek szerint nem lövök nagyon mellé a Steg erősítővel, valószínűleg az lesz a befutó. Úgy tervezem, hogy (ha szerintetek kell) hídban hajtanám vele az első szettet, passzívan, a gyári váltókkal. Szóval a kérdés, szerintetek jobb lesz a dinamika, ha hídban használom az erősítőt és kell-e a tartalék előre? Mert ha nem kell, elég mondjuk 2x40-60 W az első szetteknek, akkor nem veszek 4, inkább valami 2 csatornásat, mondjuk Audison SRx2 vagy Steg QM 45.2x (bár több helyen olvastam, hogy ilyen teljesítménnyel sokan a csipogókat hajtják aktív rendszerben )
4 mm2-es kábelt szeretnék majd behúzni, de azt olvastam több helyen is, hogy az autó-hifi cégek termékeit kerüljem el kábelek terén. Nem tudom pontosan milyen követelményeknek kellene megfelelni mondjuk egy RCA vagy hangszóró kábelnek a kocsiban, de én a KÁCSA Audio termékeit néztem, szobai hifi-ben állítólag jók. Onnan gondoltam beszerezni a hangszóró és RCA kábeleket. A táp természetesen valami komolyabb autó-hifis kábel lesz. Kérdés, hogy jó úton haladok-e, vagy inkább más márka mellett tegyem le a voksom, aki kifejezetten autó-hifi kábeleket gyárt?
Jajj igen, még egy fontos kérdés... ha nem túl nagy kérés, akkor legyetek szívesek ajánljatok nekem olyan 25 cm-es mély hangszórót, ami kielégítően szólhat egy Audison SRx1 monoblock-kal. A végfok a mélyládához már meg van, a Peugeot csomagtartójába szeretnék egy szép hangú zárt ládát, és ehhez szeretnék ötleteket. Márka is jó, Audio System gondolom mélyben is erős, Gladen ugye gondolom ugyanaz a minőség, de ha van más ötletetek esetleg, akkor szívesen meghallgatnám A lényeg, hogy pontos, feszes legyen a mély tartomány, és hát ugye az SRx1 hiába monoblock, azért csak 220 W körül mozog max-ban... Köszi előre is, sziasztok!
-
icerockk
tag
Bocsánat, rosszul írtam, szóval a mély ládához szeretnék 4 mm2-es kábelt, azt olvastam hogy minél vastagabb annál jobb, az első szetthez pedig max 2,5-ös, de ha szerintetek ez is sok, akkor nyitott vagyok minden lehetőségre. A monoblock-kal egyenlőre még nincs tapasztalatom, remélem, hogy elég lesz egy érzékenyebb hangszóróhoz.
Talán ami szóba jöhet még, az valami jobb minőségű dupla tekercses szóró, mert az Audison tud 2x4 ohmot kezelni...Amiket eddig nézegettem, és talán szóba jöhetnek :
1. Gladen Audio RS 10 (ami ellene szól, az a Qt=0,33, ami által gondolom zártban nem teljesítene túl jól...)
2. Hertz ES250D.4 (Qts=0,66 -> ez már zártba való, ha jól gondolom, és a dupla tekercs miatt talán nem rossz választás)
3. Audio System X--ION 10 (de a Qt=0,35, viszont mégis látom zárt ládás kivitelben gyárilag is, nem értem miért... nem egyenlő a Qt a Qts-sel????)
4. Gladen Audio SQX 10 (Qt=0,39, a "High Performance" elnevezés nem tudom, mire utal, de az alacsony Qt érték elriaszt ebben az esetben is...)
5. Focal Sub P 25 DB (Qts=0,431 ez talán már súrolja az alját a zárt dobozba való szóróknak úgy gondolom...)
6. Audio System HX 10 SQ (Qt szintén alacsony, 0,37)
7. Hertz SV 250 (talán ez a legérdekesebb a 99dB érzékenységi adatával, bár Qts ennek is 0,4 körüli, illetve a frekvencia menete nem igazán jó, a nagy érzékenység igazán csak 80 Hz felett jön)Esetleg ezekről tapasztalat, vagy valami más ötlet zárt ládába??
Köszönöm az eddigieket mindenkinek!!!
-
icerockk
tag
Azt szeretném kérdezni Tőled, hogy miért nem gondolod jó erősítőnek a Steg-et arra a szettre? Gyengébb hangban, mint a szett? És esetleg az Audison SRx4-es? Mindkettő hidalva menne, gondolom úgy már elég a teljesítmény... vagy nem igazán jó ötlet a 4 csatornásakat hidalni? Inkább vegyek izmosabb 2 csatornásat?
-
icerockk
tag
Értem, azért gondolkodtam így, mert eddig én úgy tudtam, hogy ha a Qts értéke 0.2 és 0.4 közötti: tipikusan basszreflex láda, ha a Qts értéke 0.5 és 0.7 közötti: tipikusan zárt láda kell a szórónak. Köszönöm a felvilágosítást, megtudtam akkor, hogy nem jó úton haladok!
Megpróbálom megfogadni a tanácsod és keresni valami combosabb 2 csatornás végfokot (a 4 csatis azért volt szimpatikus akár az Audison akár a Steg, mert használtan elérhetőek most a piacon viszonylag korrekt áron). Tudod azért vagyok ilyen kis tesze-tosza, mert nem ismerem az autó erősítők világát, nem tudom milyen egy 4 csatornás hidalva, miért tűnik ez kókány megoldásnak, mit befolyásol a dolog stb...
Még egy apró kérdés, hogy milyen anyaggal érdemes szigetelni az ajtókat? Néztem Dynamat-ot, de marha drága... Nem lehet véletlenül hasonló tulajdonságú, csak nem ennyire marketingelt dologgal megoldani?
Pl.:
http://auto-motor.vatera.hu/auto_hifi/kiegeszito_tartozek/zaj_es_rezgescsokkento_ontapados_bitumenlap_1756082138.html
Azért ez barátibb áron van, és ha kell, több rétegben is fel tudnám vinni, az ár az, ami meghatározza és behatárolja a terveimet :S
-
icerockk
tag
válasz gabber01 #28693 üzenetére
Köszi, hogy hozzászóltál Te is!
De de, mindenképpen tervben van egy mély szekció is, bár az talán majd inkább a rendszer legvégső eleme lesz, csak az infókat próbálom összegyűjteni mindenhez. A monoblokk már adott, Audison SRx1-es. Ehhez mindenképpen zárt ládát szeretnék 25 cm-es nyomóval. Nagyobbnak a szűkös hely miatt nem látom értelmét (peugeot 206 csomagtartója nem éppen nagy durrantás, aki ismeri, az tudja...), mellesleg az utasteret a csomagtartótól szinte semmi nem választja el, és éppen ezért nem szeretnék aránytalan rendszert, ahol mindent túlbömböl a sub. NEM az utcán sétáló csajsziknak szeretnék zenélni
Igen, tudom hogy a számok megvezethetnek, viszont olyan áldatlan helyzetben vagyok, hogy soha nem hallottam olyan rendszert, ami már kicsit is jónak, sőőőt egyáltalán közép kategóriájúnak mondható (a legjobb élmény eddig egy ismerős gyári Audi symphony rendszere... szóval értitek ). És a környezetemben sincs olyan, akinél ezt a hiányosságomat pótolhatnám. Igazából ez lesz a belépés az autó hifi világába, és egyszerűen csak nem akarom elrontani az élményt. Ezért a sok kérdés, és innen ered a hozzá nem értés, ne haragudjatok ha sok butaságot említek... nekem egyenlőre csak a számok és a neten fellelhető vélemények állnak rendelkezésemre.
Kérdésemre válaszolva egy másik fórumon pl azt írták, hogy olyan dolgot kérdezek, mikor a vélemények érdekelnek az erősítőkről, mint ha össze kellene hasonlítani mondjuk azt, hogy az olaszok hogy képzelik el a hangleképzést az erősítőikben -> Audison a német mérnökök gondolkodásával -> Steg. Nekem egyenlőre a célom az, hogy a rendszer egységes legyen, viszonylagosan jó kategóriájú termékekkel. Aztán, ha az idő úgy hozza, akkor lehet rajta természetesen finomítani
-
icerockk
tag
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy ajtó csillapítására megfelelő-e a Soudaband? Lehetséges, hogy volt már itt szó róla, de gondoltam megkérdezem. Olcsóbb jóval mint a Dynamat, de kérdés, hogy mennyire használható, illetve hogy mennyi kell belőle? Köszönöm!
-
icerockk
tag
válasz D.Orion #28802 üzenetére
Hát én lehet, hogy valamit félre értettem, de úgy tűnt eddig, hogy nagyon ragaszkodsz a gyári fejegységhez. Éppen ezért ajánlottak neked ahhoz valami megoldást, hogy azzal tudj okoskodni. Holott 50.000-ért már elég jó fejegységet tudsz venni, ami egy beépítőkerettel (nem tudom hogy 1 v 2 din kell a tiédbe, talán 2, tehát plusz 2600 Ft) simán agyonveri hangban a gyári fejegységet akármilyen Dension vagy Yatour... SZERINTEM!!!
Mellesleg kormánytáv vezérlő plusz 14.000 vagy 26.000, attól függően, hogy milyen évjáratú a 307.
-
icerockk
tag
válasz csiben1 #28850 üzenetére
Furcsa, hogy eddig senki sem ajánlotta, de érdemes elgondolkodnod azon is, hogy azt 30-40 ezret ráköltenéd egy jó szigetelésre az első ajtódon. Valószínűleg ha nincs leszigetelve az első ajtó, akkor azon nem sok minden segít igazán. (Megjegyzem én csak ugatom az autó hifit, a többi kolléga a fórumon sokkal jobban ért hozzá, csak ötletként vetettem fel!)
-
icerockk
tag
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogyan lehetséges az, hogy az Audison SRx4-es manualja szerint is 15A-es biztosítékkal szerelik? Sehogy sem jön ki nálam a 15A ilyen teljesítmény adatokkal. Pláne, hogy a kistestvér, az SRx2-es 20A-es biztivel van szerelve. A manual szerint : Fuse....strip, 15A. Vagy ezt duplán kellene érteni?
Linkelem a manual-t, ha érdekel valakit...
http://www.audison.eu/xml/products/pdf/audison_support_manuals/SRx/discontinued/eng_SRX4manuale.pdf
Segítsetek ezt értelmezni, legyetek szívesek Köszi
-
icerockk
tag
válasz kavics325i #28870 üzenetére
Értelek, az úgy rendben is van, engem a csatornánkénti 170W zavar meg, amit hídban tud... Na az hogy jön ki? Mert a 4x45 Ok, de akkor hídban csak 2x90 ezek szerint? Vagy én vagyok bolond?
-
icerockk
tag
válasz kavics325i #28870 üzenetére
Jajj igen... abból gondolom, hogy az SRx2-es a kistesó, mert az 2 csatornás, szintén 2x45W teljesítmény adattal 12V-on, és mégis 20A-es biztosítékkal. Ebből gondoltam, és ezért is furcsa a 4 csatornáson a kisebb bizti. Vagy csak nekem?
-
icerockk
tag
válasz Joe fiú #28875 üzenetére
Erről lenne szó, ha jól tudom, akkor ez még a régebbi széria:
(azért érdekelne, mert döntés előtt állok, és nagyon szemezek ezzel az erősítővel az első szett hajtására, és hát ugye passzívban és esetleg későbbiekben aktívban is jó lehet, de emiatt az adat miatt megtorpantam)
[ Szerkesztve ]
-
icerockk
tag
Szia! Hát igen, azt gondoltam, hogy nem egy erőgép, de a hangzás lenne számomra a lényeg, és persze az sem utolsó szempont, hogy a mélyszekció hajtására már beszereztem egy SRx 1-est, és szeretném (amennyire csak lehet, és amennyire a pénztárcám engedi) azonos komponensekből összeválogatni az egyes egységeket, gondolok itt jelen esetben az erősítőkre. Meg hát maga az autó is eléggé picurka (Peugeot 206), így nem gondolom, hogy KEZDŐ rendszernek nagyobb teljesítmény kellene. Megkérdezhetem, hogy milyen első szettet hajtott nálad ar SRx 2-es?
-
icerockk
tag
Mondjuk eszerint hozza is azt, ami rá van írva.
[ Szerkesztve ]
-
icerockk
tag
Persze, gondoltam hogy tudja, csak érted, akkor az adatai (bizti) alapján az srx4-es nem tudhatja 4 ohm hídban a megadott teljesítményt... ezért linkeltem, hogy érdekes, hogy ezek szerint van, ahol használhatóak a gyári adatok, mint pl az srx3-as esetében, és van ahol annyira nem, mint az srx4-esnél.
-
icerockk
tag
válasz runner 125 #28907 üzenetére
Én nem akarok beleokoskodni, de 35-40-ért már nem kapsz egy GPS-t? Mondjuk valami MIO-t meg egy ablakra szerelhető tartót?
-
icerockk
tag
Erről a mély szóróról mi a véleményetek?
-
icerockk
tag
válasz k-feri65 #28930 üzenetére
Hmmm érdekes, amit írsz. Mert vártam volna vagy egy ajnározó, vagy egy kicsit lehúzó kritikát, de ez pont elgondolkodtatott. Mert az ára eléggé húzós, 60 ezer környéke, és nem tudom, hogy mondjuk egy Audio System X ION 10-es, ami azért egy 20-assal olcsóbb, mennyivel nyújthat kevesebbet. Bár ár alapján gondolom nem egy kategória a 2 szóró...
-
icerockk
tag
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy tudtok-e valamit a KáCsa audio kábelekről? Ahogy nézem a leírásokat az installációkról, nem nagyon kerülnek ilyen kábelek beépítésre. Viszont nagyon sok a Connection Sonus. Az csúcs kategória?
Apropó ide vág, hogy mit gondoltok, hogyan érdemes megválasztani a hangszóró kábelek átmérőjét az autó hifi installációnál? Mármint első szetthez milyen méretű, illetve a mély sugárzóhoz milyen méretű kábel ajánlott?
[ Szerkesztve ]
-
icerockk
tag
válasz KonzolKartel #29087 üzenetére
Most lehet, hogy nem jó, amit írok, de 2 ohmra egy mély sugárzót, aminek 2x4 ohmos tekercse van, azt nem úgy kell, hogy simán párhuzamba kötöd a 2 tekercset, majd a neutrik 1+ 1- -ba bekötöd? Így 2 ohm igaz?
A speakonnál a 4 pólusú általában a továbbfűzésre használatos nem? Legalábbis PA-ban én úgy tudom, hogy igen...
-
icerockk
tag
válasz KonzolKartel #29091 üzenetére
Én megmondom őszintén, hogy nem nagyon értem amit írsz, ne haragudj. Amit linkeltél, az nagyon jó kép! Azt úgy is kell, csak annyi, hogy a speakon aljzat 1+ és 1- pólusát használod a hangszóró felől jövő vezeték bekötésénél, és a dugónál is ugyanígy, az erősítőből jövő kábelvég bekötésnél. Szerintem ez a legegyszerűbb, leghasználhatóbb megoldás.
Ez lehet segíthet... Speakon bekötés is
-
icerockk
tag
válasz attila666 #29293 üzenetére
Ha jól sejtem, akkor ez az anyag a Soudaband igaz (a méretekből és a képekből gondolom)? Ezek szerint a rossz hírű pletykákkal ellentétben mégiscsak jó ez! Szerintetek ha esetleg 2 rétegben viszi fel az ember mit eredményezhet? Az úgy már 3 mm, súlyban szerintem nem vészes, pláne hogy egy guriga súlya nem éri el a 3 kilót, és nem is kellene az egész az ajtóra... Még ígyis sokkal olcsóbb lenne, mint a dynamat, hatását tekintve viszont nem tudom, ti vagytok az okosok, akik megmondják a tutit remélem
-
icerockk
tag
Sziasztok!
CS fórumon már kérdezgettem és téma is volt (gondolom itt is számtalanszor), hogy szigetelésre milyen alternatíva a SinusLive ADM? A másik fórumon jókat írtak róla, de gondoltam, hogy itt is kérdezősködök, elvégre azért volna ez a felület. Érdekelne, hogy milyenek a Ti tapasztalataitok konkrétan ezzel kapcsolatban, illetve hogy van-e annak valami jelentősége, hogy ezen nincs alumíniumos réteg, mint a Dynamat ill. az STP vagy a Soudaband (bár gondolom ez nem az előbb említett termékek kategóriájában versenyzik akár jó az alus réteg akár nem) esetében.
Köszi!
-
icerockk
tag
Sziasztok!
Tudnátok mondani nekem valamit ilyen szigetelő lapról? Használt már valaki ilyet közületek? Ha igen, mik a tapasztalatok?
-
icerockk
tag
válasz Joe fiú #30260 üzenetére
Kicsit bajban vagyok a tudatlanságom miatt, de ezt most érdekesnek találom.... egyszer hol azt olvasom tőletek, hogy az a jó, ha van dinamika tartalék, és hogy legyen nagyobb az erősítő, mert az max mechanikai kárt tud okozni, leégetni nem égeti a hangszórót, mert nem négyszögesedik be jel, ergo amíg bírja a szóró mechanikailag, addig jól is szól. Most meg azt írtad, hogy az erősebb erősítő szétszedi a szettet, inkább legyen kisebb. Valami nekem nem gömbölyű, segíts ki légyszíves, mert érdekel a dolog.
Mondjuk akkor érthető, ha én értettem félre, és azért ajánlottad neki a kisebbet, mert fölösleges a nagyobbat venni, a kisebb is bőven kihajtja...
Magyarán nem sok értelme van az írásomnak, így a végére kiderült, de már nem törlöm ki, ha ennyit tököltem vele, mire sikerült megfogalmazni
-
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.