-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok.
Új vagyok, mind a fórumon, mind a témában. De nem áll tőlem oly messze a dolog.
Elhatároztam, összerakok egy autóhifit.
Már az elején jönnek is gondok és a kérdések. Ha tudtok, örülnék a segítségnek.
Jelenleg még csak vásárolgatok.Ami már Adott:
- W202 Kombi C mercedes.
egy 4 csatis erőlködő RX44
egy 2 csatis erőlködő RX22
egy Xion-165Első kérdésem az lenne, hogy a hátsó ajtóba 130-as koax lenne gyárilag. Ezt is le akarom cserélni, de azt nem tudom, hogy maradjon e 130-as méret, vagy mindenképp legyen 165-ös. Illetve egy koax itt mennyire befolyásolja a hangképet? Lehet, hogy egyszerűbb volna megszüntetni ezt a hangszórót? Igazából megpróbálnék egy 5 csatis rendszert kiépíteni.
Hamarosan szeretnék venni egy használt(Clarion) 6ch-s aktiv fejet, ha tudtok egy jó vételt, ne tartsátok magatokban.Előre is köszönöm a segítséget és az esetleges helyes irányba terelést.
Üdv! P.
-
olahpal82
csendes tag
válasz Osynho #39855 üzenetére
Értem.
Esetleg ha csak egy közép menne a hátsó ajtókba?
A másik pedig, ha nem foglalkozok a hátsó ajtókkal, akkor érdemes volna olyanban gondolkodni, hogy a RX44 hídban egy dublatekercses subot hajtana, a kétcsatis, pedig megmaradna az első szettnek?
Milyen irányba kezdjek el gondolkodni, kihasználva az adott rendszerelemeket?
Nem szeretem az egyszerű dolgokat. -
olahpal82
csendes tag
válasz Osynho #39857 üzenetére
Igen olvasgatom a fórumot, tanulok ezerrel.
a 4csatis ersőítős és az arról hajtott subot, mintha itt olvastam volna valamikor. Ezért kérdeztem rá.
Egyébként az aktiv fejegység, vagy a szetthez kapott FVX crossover a jobb?
Az RX22-höz mekkora sub passzolna?
Most hirdetnek két fejegységet ami szóba is jöhet, nektek ezekről mi a véleményetek?
- http://www.jofogas.hu/budapest/Clarion_Dxz_928R_radio_cd_18891149.htm
- http://olx.hu/hirdetes/clarion-dx-2848rmc-musicatcher-autos-fejegyseg-ID2BQt5.html#96a7ea46a7 -
olahpal82
csendes tag
Sziasztok.
3 utas első szett meghajtására milyen mód van aktiv fej esetén? Hogy néz ki gyakorlatban?
-
olahpal82
csendes tag
válasz opeter70 #39876 üzenetére
A 3 utassal kapcsolatban csak érdeklődök. Nem tudtam elképzelni, de ezek szerint bele sem akarok gondolni.
Jó nekem a 2 utas szett.
Egy kombi (W202) autóba milyen paraméterekkel rendelkező mély lenne jobb választás? Mondjuk ez lenne majd az utolsó dolog amit beraknék, csak érdekel mi a véleményetek. RX22-höz A zenei izlésem változatos. Szeretem a hangszeres zenét, de a gépzenét sem vetem meg teljesen.
Kit ajánlotok ajtó szigetelésre, valamint erősítő beszereléshez?
-
olahpal82
csendes tag
válasz Osynho #39881 üzenetére
Tulajdonképp meg is tudnám csinálni, műszaki szaki vagyok. Érdekelne is a téma, illetve érzek hozzá késztetést. DE! Pont az én rendszeremen tanuljam ezt meg? A sok apró hibát itt kövessem el? Még soha nem is láttam pölö ajtó szigetelést. Honnan tudjam mire kell odafigyelni? Gondolom a ragacs felvitele nem nagy cucc, csak az út ami odáig visz....
Persze kérhetem murasake urat, hogy adjon pár lapot két ajtóhoz. Azt lesz ami lesz...
SUB
azon kívül, hogy zárt, azon kívül mire figyeljek? egyébként nem is gondoltam másra.FEjegység
linkeltem két használtat, érdemes velük foglalkozni?
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok.
Kellene egy kis segítség ezzel az ajtó szigeteléssel kapcsolatban. Jó lenne egy tutorial, ami leírja mire kellene odafigyelni. Pontosan hova ragasszak bitumenlapot, mennyit stb. A kárpit le és felszerelésénél mire figyeljek, és ehhez hasonlók.
Köszönöm, üdv.
Egy felvetés, lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de hátha már próbálta már valaki:
A jelet optikai kábelen nem lehetne vinni? Vannak RCA-OPT és OPT-RCA átalakítók. Fogalmam nincs mibe kerülne így a dolog, de lehet, hogy ezzel már meg is bukott, hiszen annyi pénzért már jó RCA-t lehet kapni, de mégis elméletben megvalósítható-e, úgy hogy a jel minősége ne romoljon?Üdv.
Még mindig tanácstalan vagyok a használt fejegységekkel kapcsolatban...
Nincs valakinek véletlenül hibás Magnat RX-44-e? A ház miatt kellene.
-
olahpal82
csendes tag
Vettem egy X-ion 165-öt használtan, de a membránszélek oda vannak. Mit javasoltok? Csináltassam? Kinél csináltassam? Figyeljünk e az anyagra? És a legfontosabb, hogy ez miben befolyásolja a későbbi hangzást?
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok,
SOS segítség kellene.
Clarion DXZ928R manualt, honnan tudok szerezni?Úgy néz ki megvan a fejegység.
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok.
Szeretnék meghallgatni olyannak a hifijét, akinek kicsit komolyabb van. Szeretnék tapasztalatot gyűjteni. Ha van olyan aki Kecskemét közelében lakik, és szívesen megmutatná a hangteknikáját szóljon!
Köszönöm, üdv.
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok.
Valaki mondja meg nekem miért lehet az audiosystem FWX hangváltojára akár két mélyközepet tenni? Ez mikor indokolt, mire jó?
Köszi.
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok.
Tanács kellene. Adott egy AS X-ion szett FWX hangváltóval. Hogy a hangváltó másik szub kimenetét kihasználjam, arra gondoltam, hogy felteszek egy középsugárzót(HERTZ HL 70.4 ) az A oszlop aljába. Szerintetek működne? Lehet egy felüláteresztő szűrőt kellene rakni a középhangszóró elé? Elméletileg működne? Vagy butaság lenne? Esetleg mire figyeljek, ha bővíteném a rendszert egy középsugárzóval?
Köszönöm, üdv!
-
olahpal82
csendes tag
Hali
Nem tud valaki ajánlani egy szakit aki az A oszlop kárpitomat át tudná alakítani, hogy fogadja a magas és közép sugárzókat? Magyarán be kellene építeni ezeket oda. Lehetőleg Kecskemét környékén kellene, de talán Pest déli része sem volna rossz.
Előre is köszönöm!
-
olahpal82
csendes tag
válasz WunderKinder #53076 üzenetére
Köszönöm szépen, mindkettőtöknek! Felkeresem őket!
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok!
Nagy dilemmában vagyok. Segítsetek.
Szert tettem egy Hertz HSK 3 utas szettre. Adott egy RX 44 és egy RX 22 arősítő.
Aktív rendszert szeretnék, de a 3 utas szett már meghaladja tudásomat. Segítsetek, hogyan kössem be, hogy élvezhető rendszert kapjak. Nem igazán tetszik így elsőre a saját passzív váltója, lehet még a xion fwx is jobb volt, de hát az csak kétutas volt. Csináltassak egy egyedi 3 utas váltót, több állítási lehetőséggel? (Ha igen milyen is lenne a legjobb) Vagy böjtöljek ki egy Bit One hangprocit? Ehhez a rendszerhez illik az RX széria? Esetleg elégedjek meg ennél a rendszernél a gyári passziv váltóval?
A fej: Clarion DXZ928 (időkorrekciós, 3pár, magas jel)Szerintetek?
Üdv
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok!
Olyan tápelosztót keresek, ahol az aksitól jövő főtáp kábelt nem kell elvágni. Rá tudjam szorítani. Hol találok ilyet?
Köszi.
-
olahpal82
csendes tag
válasz tboy93 #53722 üzenetére
A helyzet az hogy az autó aksija a csomagtartóban van. Megy előre egy vastag kábel az önindítóhoz és azt szeretném féluton megcsapolni. Értelem szerűen nem jó ha elvágom mert az önindító sem szereti ha csökken a keresztmetszet. Új sarut sem akarok belefaragni de egy másik táp képel sem fér már el a régi sarun sem.
Ha nincs ilyen csináltatnom kell. -
olahpal82
csendes tag
válasz B-enji #57179 üzenetére
Sziasztok!
Többször felhívtátok a figyelmet, hogy ne hasonlítsunk szobai és autós hifit egymáshoz. Ne próbáljunk adaptálni szobai cuccot autóba, mert az autós körülmény az sokkal mostohább, mint a szobai egy hangszórónak egy erősítőnek. DE!
Mit lehet elérni egy minőségi autós hangszóró szettel egy neki tervezett dobozba rakva szobában??
sokszor elgondolkodom, hogy akár egy Hertz HSK 3 utas szettet berakok egy megfelelő dobozba. Vagyon mit lehet ebből kihozni?Üdv!
-
olahpal82
csendes tag
válasz Ear001 #57198 üzenetére
Van egy x-ion szettem elfekvőben, lehet azzal megcsinálom. Annak jó hangváltója is van. Akár két mélyközepet is rá lehet kötni. Eljátszom a gondolattal.
Mélyláda téma.
Kombi autóba elég a 25-ös mély? Kinéztem egy Hertz ES subot, de nem tudom 25 vagy 30-as legyen. Szerintetek? RX44ről menne. -
olahpal82
csendes tag
Sziasztok!
Elkezdtem összerakni a rendszert. A nyáron kibitumeneztem. Raktam az ajtókba PF1000-ret és szivacsos 2mm-s lapokat is a rezonanciák megszüntetéséért.(a teljes autoban 6-8 nm cucc került beragasztásra. Még a mennyezet is és a motorháztető is kapott lapot) Az akusztikai rövid zárak megszüntetve.
Közben bekábeleztem(kb 70 méter kanóc). A magas 1,5-ös, a közép és magas 2,5-ös connectiont kapott. A tápkábelek 35-ös és 25-ös heggesztőkábelek Connection osztóval. BT2 rca-k.Most értem el oda, hogy beraktam az erősítőket. Rákapcsoaltam az első szett mélyét és magasát ( a közép hangszóró még nincs bent mert a konzolja még nincs egészen kész).
A hogyantovábbal gondjaim vannak. A fejegységem Clarion dxz928. Időkorr és EQ az megy benne, de a 3 utas szettet nem tudom hogyan rakjam be. Ne foglalkozzak semmivel és egyszerüen csak a FRONT kimenetre tegyem rá a saját hangváltójával és kész. Vagy bontsam ketté, a magasat és a közepet a saját váltójával a FRONT kimenetre a mélyet pedig egy másik váltóval (esetleg egy minőségi aluláteresztővel) tegyem a REAR kimenetre. Persze majdan a SUBot a SUB-ra.
Az utóbbi azért is jobb lenne ha persze lehet ilyet csinálni, mert az időkorrekciót külön lehetne a fent lévő(magas, közép) és a lent lévő (mély) hangszórókra csinálni.
A kérdésem, hogy ezen a fejegységen az EQ tudna annyit vágni, hogy aktivban menjen? Persze 3 utas rendszernél ez megint más, de vajon meg lehet csinálni?Persze rengeteg hibát találtam. Zörög az ajtó, generátorzaj. Hmmm, borzasztó.
Ja, már ez számomra eszméletlen élmény. fantasztikusan szól ez a szett már így is, mi lesz ha kész lesz, atyaég....
Alig várom már, hogy ott tartsak, hogy én is szinpadképet állítgassak.
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok
Vajon nagy butaságot csináltam azzal, hogy egy 3 utas szettet a következőképp kötöttem be 4 csatornás rendszerbe:
A fejegységről jön a 2x2 csatorna az erősítőbe, majd az erősítő FRONT-jára rátettem a 3 utas szett hangváltóját, amire csak a közepet és a magast kötöttem be. Majd az erősítő REAR csatornáira egy másik hangváltó (X-ION FWX)-et kötöttem amire csak a 3 utas szett mély hangszóróit raktam. Persze a hang az pocsék lett az alap bekötéshez képest, de így külön tudom állítani a fent illetve lenti hangszórókat.
Javítsatok ki, ha rosszul gondolkodom, de egy az erre a célra épített hangváltó szett megoldaná a problémát, vagy ezeket is fel tudom használni egy kis trükk bevetésével?Köszönöm! Üdv!
-
olahpal82
csendes tag
válasz kacsa7 #57627 üzenetére
Igen, a Hertz váltója 500nál és 4500nál vált. Az FWX-ét pontosan nem tudom, de bizonyára 2500 körül. Ezen kívül az egy csatornára eső ellenállás sem az igazi, legalábbis azt gondolom, mert gyakorlatilag, minden kresztváltóból hiányzik egy ellenállás(hangszóró) az ideális, tehát a tervezetthez képest. Ezért így ezt a megoldást én sem tartom teljesen jónak, de, hacsak a FWX váltót ki tudnám cserélni egy megfelelő aluláteresztő szűrőre, és a Hertz váltót is megfelelő ellenállás szintre lehetne hozni, akkor talán működik, vagy nem? Nagy hülyeségeket mondok? Vagy felejtsem el ezt a 4 hangváltós mókát.
-
olahpal82
csendes tag
válasz Ranger^41 #57629 üzenetére
Hali
Igen, W202. De sajna nincs képem az ajtókról. Elfelejtettem fényképezni. Nem nagy kaland. Belül a lemezre(külső lemez) PF1000-ret raktam ami csak ráfért, valamint rézkasírozott bitulapot. A belső lemezre szintén PF1000 és 1-2mm-es öntapadós lapok mentek a finomabb helyekre. Figyelni kell, hogy a merevítő rúd ne tudjon összerezegni a lemezzel. Sajnos nálam ezért meg kell bontani majd az ajtót. Valamint vettem 3 doboz rücsit, hogy az ajrókárpit belső felét lefujjam, amit akkor nem tettem meg és most bánok. Tehát tavasszal az is fel megy rá. Persze az autó többi része is ki van tömve(tető, hátsó ajtó, stb).
-
olahpal82
csendes tag
válasz mrhero #57635 üzenetére
Nekem az a meglátásom, hogy bitumenezéssel, meg rücsizéssel sokat lehet tenni a menetzajok ellen. DE! A menetzajok általában olyan dolgokból tevődnek össze, ami ezektől a dolgoktól függetlenek. Olyanra gondolok, hogy szélzaj. Ha egy karosszéria elemen nem megfelelően törik a levegő, a szélvédő pereme nem jól igazodik a kasznihoz, akkor az zajokkal jár, amit bitumenlapokkal nem tudsz kiküszöbölni. Egy jó abroncs választással is sokat tudsz tenni ezek ellen. Ugyanakkor! Nem biztos, hogy ezekre kell koncentrálni, hanem olyan dolgokra, hogy a körülötted lévő kárpitelemek ne rezegjenek ha szól a zene. Ehhez viszont jó zajcsökkentő lapok kellenek, esetleg rücsi a kárpit alá. Persze fontos az ajtók megfelelő bélelése, de ettől még lesz menetzaj.- Szerintem
-
olahpal82
csendes tag
válasz PiciPeti #57647 üzenetére
Az odáig talán nem lesz gond hogy a közepet és a magasat kb egy helyre rakjam, legalábbis egy síkra, hogy pontosan egyforma távolságra legyenek a hallgatótól. Ezt így is gondoltam eredetileg. Ezen kívül csak a szett 16-os mély hangszórója van az ajtóban. A közép és magas menne a saját hangváltójáról, ami az ajtóban van az pedig egyelőre kérdéses.
A dilemma, hogy a szett egy adott csatornán úgy viselkedik akkor is ha a hangváltóra nem kerül rákötésre az egyik hangszóró, mint itt most a mélyhangszóró? Ha ez nem probléma, akkor gyakorlatilag egy aluláteresztő kell a mélyhez 3,1 ohmra és 500 Hz hez igazítva. Esetleg még egy ilyen hangváltó, de a mélynél pedig a magas és közép hangszórók nem lesznek rákötve.Vagy nem?
a szett Hertz HSK163 3utas szett.
-
olahpal82
csendes tag
válasz ---Lasali--- #57706 üzenetére
Hali,
Én PF1000-ret raktam fel, még nyáron is kellett hozzá a hőlégfúvó. Nem az öntapadós részével van a gond, ragad mint állat, hanem, hogy vastag, kemény, nehezen lehet a bordákra formázni, de melegítéssel engedelmes lesz és nagyon jó munkát lehet vele végezni. Az ajtó belsejében is ezt ragasztottam fel a lemezre és erre még bitulapos szivacsot is raktam. Szerintem jó lett. Leszámítva, hogy a lemez és a merevítőrúd összerezeg és most szedhetem szét és még oda kell tegyek valamit. Az ajtó belsejében minden rezegő dolgot rögzíteni, csillapítani kell.
Szerintetek, ha leveszem az ajtókárpitot és a felragasztott ajtóra fújnék még rücsit, az nagy baj lenne? Kábelek, bovdenek csillapítása miatt.
-
olahpal82
csendes tag
válasz PiciPeti #57647 üzenetére
Visszatérve a 3 utas szett 4 csatornára való kötésére. Ehhez van gyári váltó, de nem akarom átkötni, megbuherálni. Ekkor elég volna, ha vennék egy ugyanilyen pár hangváltót és minden csatornán lenne egy, úgyhogy az egyik pár csak a magasnak és középnek vág a másik pár pedig a mély hangszórónak? Nem jelent problémát, ha egy hangváltónak nincs minden kimenete terhelve?
[ Szerkesztve ]
-
olahpal82
csendes tag
Hali
Úgy döntöttem ,hogy építek egy alul áteresztő szűrőt a Hertz HV165L mélyközép sugárzóhoz, ezzel leválasztva az első csatornáról. És így 12 db/oktavos meredekséggel lesz vágva. A következő probléma merült fel. Ez egy 4 ohm alatti hangszóró, de! Az adatlapján(hivatalosan) 3,1ohmot adtak meg, viszont a saját hangváltójából(annak alkatrészeiből) visszaszámolt érték 3,7 ohmra jön ki, és van olyan leírás és adatlap, ahol szintén 3,7 ohmról tesznek említést.
Teljesen más alkatrészek kellenek a két impedancia szinthez, vagy teljesen eltolódik a frekvencia görbe.Szerintetek melyiket vegyem figyelembe? Van e olyan precíz számolás a gyári hangváltó mögött, hogy azt vegyem figyelembe? Lehet a nyugalmi ellenállás az 3,1. De a terhelés alatt mér ellenállás az pedig 3,7. Ezt el tudom képzelni, de vajon helyes e?
Először azt gondoltam, hogy lesz ami lesz megépítem mindkettőt, amelyik jobban szól azt hagyom, de! Csak az alkatrész hozzá több mint húsz ezer jó magyar pénz egy pár hangváltóhoz.
Üdv!
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok
Megoldottam a két pár hangváltó problémáját a 3 utas szetthez. A magasat és a közepet a saját hangváltójával hajtom FRONT kimenetről. REAR-ról pedig kellett mégegy az ajtóban lévő mélyközépnek, de mivel ami volt hangváltó az nem a megfelelő helyen vágta neki a frekit. Na már most elkészítettem neki egy aluláteresztő szűrőt. Tádám:
Tettem bele zobel impedencia korrekciót is. Az biztos, hogy jobb lett. ))
Ja és elkészült a közép és magas az A oszlopra. Tádám:
Amatőr munka.
Üdv! -
olahpal82
csendes tag
válasz Gyumadár #60042 üzenetére
Köszönöm az elismerő szavakat. Első munkám. Szerettem volna tökéletesen megcsinálni. Nagyjából sikerült is az elképzelésnek megfelelően. A tartók nagyon masszívra sikerültek. sokat aggódtam, hogy majd lötyögni fog, de addig gondolkoztam rajta, amíg atom stabil nem lett. 18--as vastagfalú csövet meneteltem meg, ami maga a tartó is és ebben jönnek át a kábelek is.
Az alul áteresztő.
560Hz-nél vág, 12db-vel. (Butt), Hogy miért? Mert a középnek az eredeti hangváltója is itt vág kb. Azt a hangváltót nem alakítottam át biamp-ra inkább építettem egy jobbat. (Jantzen) A gondom vele csak a mérete, ezt nem lehet úgy eldugni. Tettem bele zobelt. Ezt majd kikötöm belőle, hogy vajon hangminőségben milyen különbség van. A gyári váltót is(közép és magas) így meg kéne építeni Jantzenből.
A számításoknál sokmindent figyelembe vettem. Le kellet volna mérnem a hangszórót beépítve, de sajna nem tettem annak ellenére, hogy szinte minden adott hozzá. A lényeg, hogy a számításom alapját a gyári váltóból vezettem vissza, majd ezt korrigáltam. A képletekből adódott kondenzátor méretet több kondiból raktam össze a tisztább hang kedvéért.Fantasztikus milyen szép lett a hangja ahhoz képest. Jövőhéten jön bele a Mosconi AS 100.4. Na majd azzal.....
Egyelőre nincs mélyláda, de nem is hiányzik.
-
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.