-
Fototrend
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
-
félisten
Ha jól sejtem a rendszámok olvashatósága sem elsődleges igény, és indítózáskor sem veszi le tápot a rendszer...
Komolyra fordítva a szót: feltételezem, a G-szenzor sem igazán fontos -- ha már az bekapcsol, akkor arról a híradóból értesülünk... Nem lenne jó egy akciókamera, mondjuk egy SJCAM, ami másra is használható?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Minden elképzelhető és elképzelhetetlen kiegészítő létezik GoPro-alapú kamerákhoz -- akár az sjcammagyarorszag.hu, akár a gitup.hu oldalon találhatsz belőlük egy sort, és ha mindez mégsem elég, akkor bármelyik kínai webáruház keresőjébe írd csak be, hogy gopro mount...
Hitetetlen, hogy mennyi mindenhez és mennyi módon lehet ezeket rögzíteni, a rögzítők és kiegészítőik csereszabatosak és variálhatóak -- és még csak nem is drágák.MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Legfeljebb kíséreli funkcióként, vagy inkább játéknak működhetnek, és nem csak ezért, mert egy olcsó eszköz alacsony fejlettségénél fogva nem lehet elég okos ezen funkciók megfelelő, megbízható szolgáltatására, hanem első sorban ezért, mert ezekhez a jármű egyéb rendszereivel (sebességadatok, irányjelző állapota, kormányállás, stb.) való integráltság kell.
Arról nem is beszélve, hogy Magyarországon az útburkolati jelek minősége sok helyen még a nagyon fejlett gyári rendszereken is kifog.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Így van! A Google autója teljesen nyilvánvalóan, bizonyítottan nagyságrendileg jobb sofőr, mint az átlag úrivezető, és bizony a Tesla rendszere is (a sokat emlegetett halálos balesettel együtt is) jobbat nyújt, mint az ember összességében.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Csabee. #8415 üzenetére
Igen, ahogy Kalandor jelezte, nálunk van a szívás a nem Viofo A118C-vel. Helyesebben már kettővel is.
Én az eredetit venném 10 dollárral magasabb áron.
Amikor beütött a gebasz a be sem induló Blueskysea-kkel, körbenéztem a neten, és az jött le, hogy nem feltétlenül egyedi a problémánk.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
FYI: A118C olcsón.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz yodamester10 #8475 üzenetére
Melyiknek?
Jellemzően beállítható egy lekapcsolási késleltetés.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Autós tápegységekkel kapcsolatban érdeklődnék a tapasztalatok felől.
A118C-t táplálnék, csak gyújtásról, tehát a lemerülés elleni védelem másodlagos.
Vajon ezek a nevesített darabok lennének jók:
Vagy ezek -- ami egyformának tűnnek, de a telefon is egyszerre mehetne róluk a kamerával:
CPT 1 5,5 $
CPT 2 4 $Ti melyiket választanátok?
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Brekecs #8487 üzenetére
Nagyon köszönöm!
Az adaptert egy másik családi autóban pár napja már használjuk, tényleg jó. A fő kérdés inkább az lenne, hogy a kétkimenetes eszközök vajon mennyire jók, ha alulfeszültség-védelemre nincs szükségem.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz balagedebr #8488 üzenetére
Ha bevágnak eléd, és úgy fékeznek le, az teljesen más téma, mint ha csak lefékeznek előtted -- amiről a kérdés szólt.
Ez utóbbi esetben nincs mit sarkítani: MINDIG a hátul levő a hibás, ha belefut a fékezőbe. Akkor is, ha ad absurdum bizonyítható, hogy az elöl haladó rosszindulatúan fékezett. A KRESZ követési távolságról szóló rendelkezése ugyanis objektív jellegű, nem tesz különbséget a fékezési okok között.
Arról nem is beszélve, hogy egy fékezést (még ha esetleg szándékosan, kicseszésből is történt), nagyon könnyű kimagyarázni.
A közúti veszélyeztetést (mint bűncselekményt) meg ne keverjük ide! Ez egy szándékosan elkövethető bűncselekmény, tehát akkor beszélhetünk róla, ha az elkövetője direkt mások testi épségét akarja veszélybe sodorni.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz balagedebr #8492 üzenetére
OFF
Közúti veszélyeztetést állapít meg a bíróság, ha:
- ok nélkül hirtelen fékezéssel lefékezek és a mögöttem közlekedő belém jönNem, ez ebben a formában konkrétan nem igaz. Pont az ok a nagy kérdés. A közúti feszélyeztetés alapvető tényállási eleme az ok, azaz, hogy az elkövető veszélyeztetni akarjon -- ezt pedig bizonyítani kell.
Kénytelen vagyok ismételni magamat: egy sima fékezésnél nagyon könnyű olyan okot kreálni, amivel utólag kimagyarázható a fékezés. És ha meg is áll a közúti veszélyeztetés: ütközés esetén ez nem mentesíti a hátul haladót a szabálysértési felelősség alól.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz taboros #8498 üzenetére
Így van. Csak annyit tennék hozzá, hogy egy bizonyíték figyelmen kívül hagyását formálisan is indokolnia kell a bíróságnak, és jellemzően legalábbis megnézik a kamerafelvételeket.
Én legalábbis nem tudok ezzel ellentétes gyakorlatról.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A KRESZ viszonylag explicite kimondja, hogy autópályán, ahol a párhuzamos közlekedés szabályi érvényesülnek, a sávváltással nem járó elhaladás nem előzés, ha tehát a külső sávban haladva utolérsz egy lassabb, a belső sávban (vélhetően szabálytalanul) haladó járművet, elhaladhatsz mellette jobbról.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz AndrewBlase #8533 üzenetére
Csak az egyértelműség kedvéért:
Lakott területen belül, párhuzamos közlekedésre alkalmas úton forgalomtól függetlenül nincs jobbra tartási kötelezettség,
Autópályán sávváltás nélkül el szabad haladni jobbról a belső(bb) sávban haladó mellett.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Csápájev #8544 üzenetére
A posta katasztrofális, még a karácsonyi káosztól eltekintve is.
Nekem is több olyan csomagom tűnt már el, amiről volt kézbesítési értesítőm, ráadásul rendszeresen ingázom a körzeti és a helyi posta között, mert rendszeresen tévednek el a csomagok a kettő között.
Ma pl. egy egészen nagy csomagot hozott a normál kézbesítő, de mivel nem fért be a postaládába, egyszerűen letette a kapu elé a járdára. Részéről kézbesítve, és mivel sima csomag, visszakövethetetlen. Szerencsém, hogy előbb vettem észre, mint bármelyik "kíváncsibb" járókelő...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Csápájev #8546 üzenetére
A posta a mai szervezetével alkalmatlan a feladatai ellátására. És bizony sokkal többről van szó, mint akármilyen nagy értékű csomag elvesztése. Van olyan ügyem, amiben egy teljes család veszítette el mindenét, mert a kézbesítő tévesen kézbesített, jogerőre emelkedett egy fizetési meghagyás, és mire egyáltalán tudomást szereztek róla, már a teljes vagyonuk végrehajtás alatt állt.
Erre egyébként egy teljes iparág épült rá: kamu felszólításokat küldözgettek szét, és volt annyira rossz a hibaarány, hogy ebből fényesen megéltek.
A kézbesítő a mai rendszerben életre-halálra szóló ügyeket dönthet el, mindennek a háttere viszont távolról sem biztosított.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Rövid helyzetjelentés:
A Git2 akciókamera remekül bevált autós kameraként!Azt ugye tudtam, hogy a szükséges funkciókat (gyújtásra indítás, FIFO, G-szenzor) tudja, de a képe is kifejezetten jónak tűnik éjjel-nappal.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Csápájev #8589 üzenetére
Igen, ez sajnos biztos. Elég sok jogi okoskodás megy a megfogalmazás és más jogelvek összefüggései alapján, de a gyakorlat egyértelműen ez, hogy "tömeges" közterületi felvétel készítése esetén (mint amilyen egy fedélzeti kamera használata) röpködnek az eurótízezrek.
Közterületre néző kamerát egyébként Magyarországon sem szerelhetsz fel a házadra, lentebb már írtam, hogy lelkes jogvédők erre utaznak is.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz szumoo@gmail #8608 üzenetére
Nem kell magyarázkodni, mivel nem a kamera megléte, hanem a felvétel elkészítése az, amit az osztrákok (is) büntetnek. Tehát ha nincs felvétel, nincs alapja a büntetésnek -- és ezt jogállam lévén következetesen be is tartják.
A Citroen kamerájáról nyilván tudnak, tudják, mit nézzenek, ha felszólítják a vezetőt, hogy mutassa meg a felvétellistát.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
-
félisten
válasz sambenez #8615 üzenetére
Igen, de az alapkijelentés így hangzott:
"Bármire is használnád minimum 32Gb."
Ez pedig nyilvánvalóan értelmetlen. A "bármi"-be történetesen bármi, azaz minden beleesik, így a nagyon sokak (a környezetemben MINDEN fedélzeti kamerát használó autós) által kizárólag megcélzott szükség szerinti bizonyítékrögzítés is, amihez szumma 10 perc videó tárolása bőven elég.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz denis.p #8629 üzenetére
A Class10-es kártyák definíció szerint nem 15 Mbps, hanem 10 MBps írásra alkalmasak, ami barátok közt is ötszörös különbség. (Az U3 meg egyébként 30 MBps)
Az A118C nekem 1920x1080p/30/közepes minőségben nagy átlagban 2 MBps (16 Mbps) bitrátájú felvételeket készít, és a Class4-es kártyámon (a felvétel első 2 másodperce után) nincsenek ugrások, szakadások.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Tulajdonképpen ez is történhetett volna (elfekvő kártya felhasználása), de úgy emlékszem, hogy volt egy nagyobb kártyarendelésem, és ahhoz tulajdonképpen kerekítésképp rendeltem hozzá a 4 GB Class4 kártyát.
Mentségemre szolgáljon, hogy én még egy régebbi széria terméke vagyok, ZX81-gyel kezdtem a programozást, és az 1 kB tárterület a fejembe verte a bitekkel való takarékoskodás szentségét, de úgy általában fáj, ha bármi ténylegesen feleslegesnek tartott dologra akármilyen kis összeget is feleslegesen költök el. Bármikor tehetnék a kamerába nagyobb kártyát , 8-16 GB-ost tulajdonképpen ingyen is szerezhetnék, de a saját felhasználási igényeimhez feleslegesnek tartom.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz denis.p #8633 üzenetére
Akkor ott baj van azzal a kártyával. A Class-értékek ugyan névlegesek, de egyben folyamatos írás mellett (mint amilyen egy videó rögzítése) a minimumot jelölik, tehát az általuk jelöltnél egy szabályos kártya nem lehetne lassabb.
De mintha keveredne Nálad a bit és a Byte. Hülye dolog, de b/s-ot hálózati átvitelnél használunk, adattárolók esetén a B/s az elfogadott.MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Csápájev #8640 üzenetére
Éppen hogy nem is annyira! Mert ugye a mozgási energia a tömeggel arányos, de az abroncsok tapadása is nő a nagyobb súly miatt, a fékekben pedig elég brutális tartalék van ahhoz, hogy ne ők legyenek a szűk keresztmetszet.
A teszt második felében a kamion meg van rakva!MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz taboros #8630 üzenetére
A118-at GPS-szel használókat kérdezném: arra van lehetőség, hogy a tracklogot a felvételtől külön is rögzítse, mégpedig felülírás nélkül?
Köszönettel: MaCS
Egyébként megjött a gearbestes kedvezménnyel vásárolt A118C-m, pont két hét alatt, Hollandiából.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Sethdobaloah #8646 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Sethdobaloah #8650 üzenetére
Köszönöm -- akkor ezek működőcuccok. Akkor már tényleg csak az a kérdés, hogy a tracklogot külön fájlból ki tudom-e nyerni.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
félisten
válasz Csápájev #8716 üzenetére
Azt, hogy mennyire van jobb módszer, azt nem tudom, de kötve hiszem, hogy ennél sokkal jobbat találnál.
Pót rögzítő talppal meg tele a net, keress rá az A118 replacement mount szavakra, és egységesen 10 dollárért rengeteget találsz.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Pedig de -- végre volt alkamam kipróbálni, és az A118C-n a kikapcsolási időzítés menüpontja arra vonatkozik, hogy ha kézzel megállítom a felvételt, annyi idő múlva kapcsoljon ki az egész készülék.
Egyébként sikerült beleszaladni egy érdekes hibába: miután most jött meg a tápegység, most került be a kamera fixen a kocsiba. Indulás után vibrált az élő képe, és bár a felvételek képe rendben volt, a hang használhatatlan lett, kb 10 Hz-es folyamatos kattogás volt hallható rajta.
Mint csereberéléssel kiderítettem, az USB-kábel volt a ludas. Az érdekesség annyi, hogy tetszőléges, akár csak 500 mA-es hálózati tápegységről tökéletes a működés, ha viszont akármilyen autó akármilyen autós tápjába (akár 2 amperesbe) dugom, azonnal előjön a jelenség... Nem igazán értem.Kimére egyébként maximum 400 mA (+-10%) az áramfelvétele.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz sony309 #8727 üzenetére
Az azért elég kevéske. Visszamenőleg illene több percet is zárolni. Egy esetleges baleset vagy kisebb esemény után nem valószínű, hogy 5-10 másodpercen belül kapcsol az ember, ráadásul általában az előzmények is fontosak.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz sambenez #8741 üzenetére
Mi viszont úgy használjuk, hogy gyakorlatilag sosem vesszük ki a kocsiból a kamerát / kártyát.
Ha történik valami érdekes, akkor nyomunk egy LOCK-ot, és így nem kell keresgélni, ami kell, ott van az RO-könyvtárban, és érkezéskor azonnal fel is másolható a telefonra.
Szükség szerintem még nem volt rá, pár alkalommal valami érdekesség kedvéért nyomtunk rá -- baromi jó, hogy ott van megkülönböztető könyvtárban a mentett fájl.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz poolbig #8753 üzenetére
A Youtube sosem hiteles forrás, mert nem a natív videofájlt mutatja, hanem tömörít -- ahogy írtad is.
Így hát csak nagyon felületes, a legnagyobb hibák kiszúrására alkalmas csak.Olyan forrás kell, ami nem kódol át.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Assassin's Creed Shadows - A feudális Japán
- MIUI / HyperOS topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Villanyszerelés
- Tőzsde és gazdaság
- TCL LCD és LED TV-k
- 700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Elden Ring - Shadow of the Erdtree teszt
- További aktív témák...