-
Fototrend
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MaCS_70 #4003 üzenetére
Vezetsz kamiont? Természetesen nem vonathoz hasonló méretű fékútra gondolok de a a valós különbség egy átlagos kamion és a videóban szereplő kamion között sokkal nagyobb, mint a videóban szereplő szgk. és egy tetszőleges személygépkocsi között. Ott van mindjárt a rakomány kérdése a rakomány súlypontja, a rögzítés módja, a fékek összehangolása stb. ..és akkor még nem beszéltünk tartálykocsiról, vagy különleges rakományokról...
Természetesen így is lehet:[link] de lehet így is:[link][ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Gépötty
senior tag
válasz MaCS_70 #4003 üzenetére
Ez mondjuk üresen jó is, de láttunk már pár olyan képet, amin a kamion megállt, a hátán szállított cucc meg ment tovább. Elég csúnyán el tud bánni az előtte lévő dolgokkal egy kis kő, vagy néhány csúszó vaslemez - mondhatni életbevágó lehet.
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MaCS_70 #4007 üzenetére
Mihez értenek a szakértők? A közhiedelemhez?
Nekem például nem volt olyan elképzelésem, hogy sokszoros a fékút, ellenben valós helyzetben jelentősen hosszabb, mint személyautóval és ez elég, ha csak a jármű hosszát jelenti, ami 16 méter...
Nézd meg itt mennyi idő alatt áll meg a kamerával közlekedő:[link] A videó szerint kb. 20 másodperc.[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Gépötty
senior tag
válasz MaCS_70 #4010 üzenetére
Lehet, hogy bennem van a hiba, de én nem találom olyan különösnek a kamion lassulását, felhasználásra tervezik a féket is, mint az autó többi részét, és ha a követelmények ezt kívánják, akkor ilyen lesz. Én inkább azt nem értem, miért jó az egynégyes-egyhatos autó alá sima tárcsa, hátul dobfékkel ugyanabban a kaszniban, ahol egynyolchoz már elől-hátul tárcsa (elől hűtött) jár. Nem kell kisebb tömeget megállítania annak sem, semmi nem indokolja, hogy ennyire alul legyen méretezve.
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
TaaT
veterán
válasz MaCS_70 #4550 üzenetére
Magyarországon minden megtörténhet, de az ellenkezője is, vagy a kettő egyszerre.
"Én hivatkoztam arra is hogy a felvételen a GPS adatok is fontosak (a sebesség miatt)"
A GPS-es sebességet ne erőltesd mert nem hitelesített a műszer.
"semmi értelmük és illegálisak."
Megkérdezném a Rezesová ügy bíróját mit szólt volna egy full hd minőségű felvételhez az eseményről és az az előtti-utáni percekről, biztos vagyok benne hogy csak egy válasza lett volna...
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
-
bajvan2
tag
válasz MaCS_70 #4551 üzenetére
Előtted piros a lámpa, ő 10 méterrel korábban veszi el a gázt és már fel is tart. Másfél másodperccel lassabban gyorsul 50-re a lámpától és már fel is tart. Ennyi.
"közvetetten ezek felszámolásán dolgozom."
Én meg a Plútóra szálláson ügyködöm szabadidőmben, na annak is pont ugyanennyi látszata van. -
bajvan2
tag
válasz MaCS_70 #4561 üzenetére
Úgy rémlett van arra is valami, hogy az úttest mekkora részét foglalhatom el, de ezt így hirtelen nem találom.
Úgyhogy mielőtt továbbmennénk tőled kérdem például itt tök random falusi utca: 46.218008, 18.639360
Tiltja valami, hogy megálljak az úttest jobb szélén, ezzel gyakorlatilag akár örökkévalóságra blokkolva a forgalmat? -
Downsampling
senior tag
válasz MaCS_70 #4550 üzenetére
Én bevallom, nem is elsősorban azért szeretnék kamerát a kocsiba (kamionba), hogy adott esetben egy balasetet a bíróság előtt tisztázzak. Sokszor történt velem olyan, amikor a saját munkéltatóm adott alám olyan járművet, amivel majdnem tömegkarambolt sikerült okozni. Ilyenkor a munkáltatóm orra alá nyomnám a felvételt. Őket nem az érdekli, hogy kinek sérül a személyiségjoga, meg, hogy a KRESZ mit mond, hanem, hogy engem belekényszerítsen az ő nagyobb haszna miatt a rizikós és nem tiszta helyzetekbe. Én ezt szeretném ezzel elkerülni, illetve az új munkáltatómnálelejét venni az efféle hozzáállásnak. Sőt, továbbmegyek! A legtöbb cégnél az operátorok méteres pontossággal látják, hogy hol jár az ember a kaimonjával, vagy éppen hol parkol. A télen nem egyszer rám telefonáltak, hogy "Jó reggelt, el kellene már indulni és nem egész nap szunyálni". Nos, ők csak azt látták, hogy egy parkolóban dekkolok. Azt nem látták, hogy körülöttem minden hó és jé volt, s úgy körbeálltak az éjszaka kamionokkal, hogy meg kellett várnom, amíg ők elmentek, illetve, amíg a nap egy kicsit megolvasztotta a síkjeget a parkolóban. Ha ezt utólag az opertáro alá tudnám nyomni egy felvétellel, GPS-kordinátákkal, dátummal, többet nem idegesítenének a hülyeségeikkel. S még sorolhatnám... Jellemzően Németországban az ember mindig belefut egy-két stauba. Tutira nem lehet kivezetni a 2x4,5 órás vezetési időt. De ezt a kutya sem fogja elhinni, ha nem nyomom a képkbe a felvételt, dátummal, koordinátákkal. szóval nekem ezekből lett elegem, ezért is kellene egy ilyen kamera.
-
cigam
félisten
válasz MaCS_70 #4560 üzenetére
???
Vicces is lenne ezzel igazolni egy szabálytalanságot. Ezzel csak arra utaltam, hogy lakott területen belül is inkább a jobb oldalra "tartok". Nem 1x jöttek a seggembe, ill. láttam, hogy mások seggébe mennek attól függetlenül, hogy én/ők 50-55-el mentünk a belső sávban.
Na most ha valamiért hirtelen lassítani kell, 70-80% hogy hátulról beledurran aki nagyon siet. Hiába leszek vétlen, nem hiányzik egy baleset(a vele járó maceráról és anyagi kárról nem is beszélve). Általában "elmenekülök", utat adok az ilyen "fontos" embereknek. (Közben szurkolok, hogy a következő sarkon belefusson egy trafipax-ba)El is gondolkodtam, hogy megkülönböztető jelzést használó járműnek mennyire adhatok elsőbbséget. Pl. nekem piros, de rá kell mennem a zebrára, hogy elférjen mögöttem, vagy becsorogni egy kereszteződésbe, hogy el tudjam engedni. Rengeteg vonulás videót látni a YouTube-on. Érdekes lenne összevágni egy oktatóvideót, ami mutatja, hogy ez így jó, azt nem szabad.
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
-
bajvan2
tag
válasz MaCS_70 #4574 üzenetére
Mivel látom velem már nem kokettálsz, ezért zárásként ajánlok valamit az ismerősöd ügyéhez.
Szépen bérelsz egy jó nagy kivetítőt, meg hangszórókat, felállítjátok körbe a bíróság elé, gondolom szép nagy forgalmas hely és elkezditek nyomatni max hangerővel a baleset felvételét, alá pedig a tisztelt bíró úr véleményét.
Néha meg lehet szakítani olyanokkal, hogy lássátok emberek ezek vagytok ti a pártjaitoknak, a törvényhozásotoknak, a bíróságotoknak, az úniótoknak, ezt lehet eme fenomenális szervezetektől manapság elvárni. Be kell vágni pár lézerblokkolós képet a parlament elől pár sebességmérős jelenettel. Persze oda kell csődíteni pár médiát és pillanatok alatt el is lehet felejteni a bohóckodást.[ Szerkesztve ]
-
negroo
aktív tag
válasz MaCS_70 #4558 üzenetére
"az új Ptk. hatályba lépése, ami már a másokról készült felvételek elkészítését is engedélyhez köti. "
Kivéve ha te büncselekményt veszel fel, akkor kutya kötelesége felhasználni és kizárólag ha kijön a helyszini rendőr Ő is vegye fel az esetett, mert akkor hitelesíted is a felvételt. És nem teszed ki youtubra csak és kizárólag rendőrnek adod át, akkor nem számít bele a személyiség jogokba.
-
Wheelbarrow
aktív tag
válasz MaCS_70 #4632 üzenetére
Túl pörgetitek ezt a külföldön nem lehet dolgot. Rakd be aztán ha esetleg okoskodik a rendőr akkor mond azt, hogy a biztosítód kedvezményt ad ha bekamerázod az autód, céges autónál meg a cég rakta be. Egyébként meg te a tájat filmezed, hogy megmutasd a családnak milyen szép országban jártál, külföldi vagy és nem tudtad, hogy ott nem lehet.
Ha parázol akkor ezért jó a Mobius kamera. Kicsi és nincs kijelzője sem. -
Moleman
addikt
válasz MaCS_70 #4645 üzenetére
Sok helyen olvastam már sokmindent a kivételekről, meg a youtube is tele van Grossglockner Hochalpenstrasse úti videókkal. Tehát ha nyilvánvalóan turisztikai célú a felvétel, kivételt tesznek? Ha egyszer végre újra eljutnék oda, nem szívesen jönnék haza felvétel nélkül, de ekkora büntit nem kockáztatnék érte.
[ Szerkesztve ]
-
Downsampling
senior tag
válasz MaCS_70 #4657 üzenetére
Ezzel teljesen egyet értek. Tényleg egy agyrém a magyar jogszabályzás (szerintem elsősorban a nem konkrétan, illetve nem pontosan definiált fogalmak miatt) a személyiségi jogok és a képfelvétel készítésével kapcsolatban Magyarországon, még a rendőrök sem tudják ezeket rendesen. De Nyugat-Európában egyrészt nem mínusz tizes IQ-sak a rendőrök, nagyon is tudják a jogszabályokat, illetve sokkal szigorúbbak az efféle előírások, és sokkal komolyabban is veszik őket...
Kicsit sajnálom, hogy a kameravásárlásom és az ezzel kapcsolatos aggályaim beletorkollottak egy ilyen vitába, ami nem biztos, hogy éppen idevaló. Szóval bocsánat...
-
Downsampling
senior tag
válasz MaCS_70 #4659 üzenetére
"...nem mentődő felvételen..."
Ez mondjuk tényleg érdekes, nem kis ellentmondás.
Ha a kamera képe (akár álló, akár mozgó) nem "mentődik", akkor az nem felvétel. Az legfeljebb csak annyit jelent, hogy átkukucskálsz az optikán... Annak meg mi értelme?
Ingyen, kamera nélkül is tudok ilyet... -
Downsampling
senior tag
válasz MaCS_70 #4665 üzenetére
De ha jól tudom (mondjuk én még eléggé kezdő vagyok), éppen ezért van G-sensor egyes kamerákban, vagyis ha vészhelyzetet érzékel (bizonyos értéken felüli, különlegesen nagymértékű lassulást), ott megjelöli a felvételt, s csak azt őrzi meg, illetve azt nem engedi felülírni. A többi részét szerintem törölheted is a baleset, vagy a bizonyos esemény után, de mivel azt a bizonyos szakaszt megjelölted (akár manulisan, akár automatikusan a kamera), azt a részt nem teszi manipulálttá, tehát nem vesznek el róla a dátum, idő, GPS, stb. kódok. Tehát te be tudsz mutatni egy olyan felvételt, amin az a baleset szerepel, s azon kívűl semmi más. Persze, lehet, hogy rosszul ismerem (még) a kamerák működését....
Mellesleg nekem eszem ágában sincs megosztani a felvételeimet, akár youtube-on, akár máshol, totál más célokra szeretném használni. legfelejbb szűk körben megmutatni, ha valami érdekeset rögzítettem, de internetre feltölteni semmiképpen. Az onnantól szabad préda (sajnos, mert amúgy az, hogy megosztasz valamit, nem jelenti azt, hogy a felvétel szabadon felhasználható. Csak akkor, ha ezt a szerző külön közli a fotó, vagy videó mellett. Én mondjuk minden fotómat, videómat, amit pl. a fészbúkra felteszek, ellátok vízjellel. Olyannal, amit nem lehet könnyen kiszúrni, s könnyen eltüntetni - igaz, aki ért hozzá, így is el tudja tüntetni, de legtöbb képlopónak ez eszébe sem jut...)
[ Szerkesztve ]
-
Downsampling
senior tag
válasz MaCS_70 #4669 üzenetére
A háttértár méretének korlátozása szerintem nem célra vezető. Egyrészt a kisebb kártyák cserélhetők is, tehát ki lehetne kerülni egy ilyen szabályozást, másrészt egy adott útszakaszon, mondjuk pl. 300 kilométeren akár több olyan eset is adódhat, aminél utólag szükség lehet a felvételre. Én nem gondolom, hogy a kamerákat kellene lekorlátozni (mivel rendelkezünk egyéb olyan eszközökkel is, amikkel jogokat sérthetünk - telefonok, fényképezőgépek, stb.), hanem inkább tényleg tiszteletben kellene tartani a törvényeket, s tényleg valóban értelmes dolgokra használni a kamerát. Az általam felsorolt kamionos helyzetek (amikor jól jön egy GPS-es kamera felvétele) legfeljebb 10-20 százalékban köthető balesethez, vagyis a közlekedéshez. A legtöbb esetben inkább magához a munkámhoz, vagyis a fuvarozáshoz lenne szükséges, mert adódhatnak vitás helyzetek (a leggyakoribb a késések igazolása, időben, térben).
Amit lehetne még tenni, hogy a G-sensorokat másképp hangolni. Hogy miként, azt most nem vágom egyből, de egy kicsit átgondoltabban programozva szerintem jobban lehetne hangolni őket, hogy a vészhelyzetek felvételét automatikusan védetté tegye. Nem egyszerűen arra gondolok, hogy legyen mondjuk 10 G az a lassulási érték, ahol működésbe lép, mert egy gyalogos elgázolása esetén nem fogunk 10 G-vel lassulni. Ellenben egy frontális ütközésnél még a magasabb érték is elég lenne... szóval ez nem olyan egyszerű, így elsőre... de szerintem megoldható, érdemes lehet ezen agyalni...(#4670) philoxenia: a belinkelt cikk 2009-es, akkoriban még nem igen voltak autós fedélzeti kamerák. Illetve azóta kiderült, hogy bizony az ilyen zárt rendszerek felvételeivel is vissza lehet élni. S vissza is éltek sokszor...
[ Szerkesztve ]
-
Downsampling
senior tag
válasz MaCS_70 #4673 üzenetére
Igen, értelek, s egyet is értek. Már egészen onnan egyet értek, hogy felfogni nem tudom, hogy amikor egy súlyos közlekedési balesetnél akár több autóból is lenne hiteles felvétel az esenményekről, ehelyett előtérbe helyezik a személyiségi jogokat. Igen, leht, hogy a felvételen pont rajta lenne egy nagy fejes egy szüke cicababával, mai miatt nem csak családi bukta lenne, hanem akár politikai is, de azért ilyenkor megkérdezném az esetleg elhúnytak családtagjait is, hogy mennyire szarjék le ezeket a jogokat, amikor ők nem tudják bizonyítani, hogy nem az ő szeretett csaldtagja volt a hibás, s mondjuk emiatt elesnek egy igen komoly kártérítéstől. Ne is menjünk messzire, valaki épp a napokban említette a Rezesová-ügyet. Mindenki ismeri. Szóval ez tényleg agymament dolog. Én is azt vallom, aki kimegy az utcára, annak bizony a mai világban vállalni kell, hogy adott esetben szereplője lesz valamilyen nagyobb nyilvánosságra kerülő képfelvételnek. Haladjunk már a korral! Ez így elég vicces, de egyben rémesen szomorú is.
Sajnos az, amit te elfogadható kompromisszumnak gondolosz, az nekem önmagában nem elég. Nekem más célból is szükséges lehet egy-egy ilyen kamerafelvétel. S ha valaki mondjuk a Feket Erdőben autózik, önfedten és mondjuk Full HD-ban, 60 fps-szal filmre veszi a csodás tájat, az egősz autózást? S ezt nem engedik? Akkor annak az embernek nem sérülnek a személyes jogai??? Holott, ha megáll, s előveszi a több millás Canon fotóapparátot, azzal meg lehet??? Idiótaság ez az egész, s hiszem, hogy itt nem a hardverekkel van a gond, azok igenis fejlődjenek szabadon. Ne fejlődést gátoljuk, hanem hozzuk összhangba a törvényeinket, illetve a gondolkodást a technikai fejlődéssel. A történelem már milliószor bebizonyította, hogy a fejlődést legfeljebb (eredménytelenül) gátolni lehet, de megállítani nem. Ezt kellene megérteni. Szerintem. -
Sokka
aktív tag
válasz MaCS_70 #5925 üzenetére
Van Férfi hölgy is
Nem tudtam kihagyni, bocs.
Láttam olyasmit, amire gondolsz, hogy Wifi-vel csatlakoznak a telefonhoz, de azoknál is a készülékben van a kártya helye. Szerintem ott is az rögzít, nem a telefon.
(PL: MiVue 658 Wifi, Prestigio 575W, Blackvue kamerák)Meg vannak eleve autóskamera Appok, (Pl: IOnRoad, AutoBoy, AutoGuard)
Én sokáig ilyeneket használtam, csak az a baj, hogy nagy a fogyasztásuk, eléggé melegszik a teló is (főleg nyáron), meg egy esetleges beérkező hívásnál választanod kell, hogy rögzítesz, vagy telefonálsz. A kettő együtt nem megy.[ Szerkesztve ]
¤>Xiaomi_Redmi_Note_10_5G<¤><¤>70MAI_Pro_Plus<¤>Mibro-A1<¤
-
SteveBeard
senior tag
válasz MaCS_70 #5931 üzenetére
Szia!
Nem kondis, de olcsó, egyszerű, itthoni és fél év garancia is van rájuk.
Szerintem nem túl jó minőségűek, de a kihajtható kijelzős változatot két éve nyüstöli egy kollégám napi használatban.[link]
[link]Ha elég szavazat megy rá, lehet holnap még ennél is olcsóbb lesz.görgess alulraEz kicsit drágább, de egy év gari van rá.
[ Szerkesztve ]
Steve
-
Moleman
addikt
válasz MaCS_70 #5936 üzenetére
Overmaxot még nem taperoltam, de Concorde HD30-at én mernék venni, szerettem a G1W-met (még a 0806 felvétele mellett sem rossz a képe), de nagyon drágállom a dupla árat érte.
Ha számít - nekem a legfontosabb volt -, a G1W a legolcsóbb olyan kamera, amelyiknek már használható az éjszakai felvétele, nem csak egy világos paca fekete háttéren.[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz MaCS_70 #5927 üzenetére
Telefon rögzítése már egyáltalán nem macerás mióta megjelentek a mágneses tartók
[link], [link], [link]
Ilyet már pár hónapja használunk nagyon jó kis cucc [link]( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
cigam
félisten
válasz MaCS_70 #6128 üzenetére
Mert olyan gyengusz akkumulátorokkal van fel szerelve, hogy már új korában(később meg pláne) se bírja a nagy hőterhelést. Ezért aztán lemerült, resetelődött.
Az akkumulátorok szobahőmérsékleten adják le a legjobb teljesítményt. ... A nagyon alacsony hőmérséklet sem hat kedvezően a működésre, a NiMH, az ólom és a li-ion akkumulátorok -20 Celsiusig működnek, egyedül a NiCd képes lemenni -40 Celsiusig. Persze a NiCd ezen a hőmérsékleten a teljesítménye 20%-át képes leadni.
forrás:http://www.technet.hu/
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
havri1
félisten
válasz MaCS_70 #6128 üzenetére
G1W: kb egy éve hozzá se nyúltam a kocsiba levőhöz. Akkumulátorja már új korában szar volt. Kikapcsolásnál kb 2-3 percig még villogna kijelző (ki-be kapcsolgat) ameddig nullára nem merül. Dátumot, beállításokat nem felejti el. De!
Amikor régen néztem, tökéletes volt a kép. Éles minden sarokban. Tegnap néztem, és az egész jobb fele teljesen homályos. Elállítódott a lencse. Nem kizárt, hogy a hideg/meleg miatt deformálódott. Szóval fixen beépítve a G1W nem ajánlott kamera.havri
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...