Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Moleman #4646 üzenetére

    Őszintén szólva fogalmam sincs róla. Hozzám nyilvánvalóan a kedvezőtlenül alakuló ügyek híre jut el, meg persze a szakmai rész. Ez az egész őrület a személyiségi jogok szent védelmében megy, minek következtében a felvételen felismerhető személyeknek elvben szintén milliós kártérítési jellegű tételt is kellhet fizetni, de nem tudom, mi a helyzet pl. akkor ha nincsenek személyek (rendszámok) a felvételen, illetve azok nem felismerhetőek, illetve ha nincs folyamatos rögzítés, csak pufferelés és esemény alapján történő rögzítés.
    Az európai adatvédelmi jog egyik sarokpontja ugyanis a célhoz kötöttség, azaz tiltott lehet minden tömeges/általános adatkezelés, mint pl. a folyamatosan rögzítő kamera.
    Megpróbálok tudakozódni a részletek felől az osztrák kollégánál.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Downsampling

    senior tag

    válasz Moleman #4646 üzenetére

    Teljesen egyetértek Macs_70-nel. S ugyanakkor hozzátenném, hogy az ember nyilván nem kamionnal megy a Grossglocknerre kirándulni (szerintem fel sem lehet vele oda menni, legalábbis érdekes lenne egy-két hajtűkanyarban a 13,6 méter hosszú nyergesszerelvénnyel befordulni...) :) Meg az az út eleve fizetős... én kétszer jártam ott, azon az úton, teljesen fel, a végéig. Oda inkább márkatalálkozókat szerzveznek, meg egyéb túristaporgramokat, én arra felé még rendőrrel nem találkoztam.

    De mint írtam, engem nem érint Ausztria. De azért máshol is elég kemény tud lenni egy-egy kamionkontroll. Ezt a személyautós ember nem is tudja felfogni, hogy mennyire másról szól, s mennyivel többről van szó, mennyire másképp zajlik, mint egy sima közúti igazoltatás. Simán el lehet tölteni a parkolóban, ahova kiintenek, akár egy órát is, még akkor is, ha minden rendben van.
    A 10 ezer euro vs kamera valóban nem éppen arról szól, hogy "engem úgysem intenek ki, velem biztosan elnézőek lesznek". Nem, az osztrák rendőrök korrektek, de nem elnézőek. Azt tudom, ha valakikkel lehet egyezkedni, meg magyarázkodni, azok a délebbi országok, pl. a franciákkal már lehet, de velük is ritkán.Jobb a békesség. Ha ez a kamera dolog folymatos konfliktust eredményez majd, akkor a franc fog kamerázni. Mint mondtam, teljesen más éves szinten egyszer-egyszer Nyugat-Európában személyautóval autózni túristaként, mint kamionnal napi szinten azokon az utakon dolgozni. Ami megnyugtat, hogy nem magyar rendszámú szerelvénnyel fogok dolgozni, s ez sokat javít a helyzeten. A magyarokat, románokat, lengyeleket eleve szívesebben intik ki, mert utálnak minket. Nem, nem elsősorban a sofőrt utálják, hanem azt, hogy pl. a nagy magyar fuvarozócégek lelegelik az EU-s piacot a nyomottáras fuvardíjaikkal, ezért már magasabb szinten gondolkodnak azon, hogy kellene visszafogni minket az EU-s országban való tevékenykedéstől. De mi, sofőrök vagyunk azok, akiken először csattan az ostor. Amíg tudsz a rendőrrel pár szót beszélni, látja, hogy rend van a fülkében (a legtöbb magyar kamionosra a piálós életmód, meg a nagy kupi és igénytelenség a jellemző, sajnos), rendben vannak az okmányaid, a tachográban sem talél semmi kirívót, akkor talán nem nézi meg, hogy mi van a raktérben, ahol bizony nagyon sok mindenbe bele lehet kötni. De abban a pillanatban, hogy valami nem szimpi a rendőrnek, máris kezdi sorolni a szbélytalanságokat, s adhatod össze a büntetési tételeket. Mondom, ez nem túristáskodós személyautózás...
    Nem értek én sem egyet a kamera-tiltással, de a törvény rám is vonatkozik, s egy 10 ezer eurós tételt nem fogok kockáztatni. Ha Ausztrián keresztül kellene közlekednem, ott biztos leszedném a kamerát. De nekem a belga, luxemburgi, francia tiltás azért nem tűnik annyira komolynak, mert sehol sem sikerült még kiderítenem, hogy ez mennyire hivatalos, és hogy mi a büntetési tétele. Majd meglátjuk...

Új hozzászólás Aktív témák