-
Fototrend
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
wrrs
tag
válasz sambenez #18560 üzenetére
Ezt én is vallom. Kizárt, hogy bármilyen (számukra egyébként vacak kínai mind) kamera által rögzített infók és adatok miatt ítélkezzenek. Főleg, hogy e tekintetben olyan laikusok, hogy csak egy IT szakember által bevizsgált felvétel a hozzá tartozó hardverrel lehet ESETLEG bizonyíték. Az oké, hogy ha halál eset van, akkor legalább van amin látszik, hogy mi történthetett.
Én ebben amúgy tovább mennék és ha már ennyire telített a piac kamerákkal, akkor csak a minősített, felügyelt, matricával, sorszámmal, stb. ellátott kamerát fogadnám el, mint bizonyítékot. Vagyis mindenki azt vesz amit akar, de be kéne vinni egy helyi rendőrségre és ezt a procedúrát megcsinálni, pl.
Sajnos az a gond, hogy így 2020-ban már mindenki mindent megenged magának. Live-oznak 200-al, kanyarodnak index nélkül, autóznak öv nélkül, mindenre dudálnak és a lista iszonyat hoszzú. Közepes méretű városban élek és autózok, de szinte reggeltől estig kiszállhatnék pofáncsapkodni valakit. És nem értem az egészet, mert éppen az ilyen dolgok (és idióták) miatt akar és költ az ember ész nélkül ilyen kamerákra. Gusztustalan modorú emberek vannak...
-
Neck
veterán
válasz sambenez #18560 üzenetére
Jó, figyelj, engem nem érdekel , Engem megnyugtat, én szeretem ha rajta van, és nem kell utólag b*szakodni azzal, hogy rátegyem. Remélem soha nem lesz rá szükség , de ha egyszer tudja, akkor tudja.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
kw3v865
senior tag
-
tboldi
nagyúr
válasz sambenez #18611 üzenetére
Szerintem csak megszokás kérdése. Mint írtam, én tükörrel tanultam meg, gyakorlatilag képtelen vagyok máshogy tolatni, mert a tükör rögzült bennem.
Egyébként a kamerával az is a bajom, hogy nem látom a hátsó kerekeket, a Honda Civic 1.5T-vel ezért nem ment a betolatás ide, a tető alatti legbelső helyre (ami a streetview-n üres). Amikor a jobb hátsó pont az épület sarkánál van, akkor kell kezdeni tekerni a kormányt, az egy szem hátsó kamerával ezt egyszerűen nem láttam. 2x is nekifutottam a kijelzőt bámulva, aztán csak a harmadik próbálkozásra sikerült, de akkor már csak a tükrökre hagyatkoztam, és így elsőre sikerült.
[ Szerkesztve ]
-
palwolf
tag
-
Neck
veterán
válasz sambenez #18718 üzenetére
Ja, a kettő között nincs egy mp sem, és az A129 esetében egy 4k szenzorral kell ugyanazt a dinamikát lekövetni. Ahol sokkal nagyobb a különbség az az (és ezt már a múltkor is mutattam egy összehasonlításon, hogy a 70mai a gyors mozgást nem tudja lekövetni, egyszerűen motion blur az egész, különösen a nagyon kontrasztos dolgok esetében (pl rendszám), ez autós felvételek esetén szerintem fontos.
Ebben mindhárom Viofo elveri. Ez amiatt van, mert nem lehet az expo-t állítani (levenni) benne.Ebből a videóból is hoztam egy példát, sokat számít.
A Viofo-mat én is -2/3 EV-vel használom, egyáltalán nem nagyon sötét, még éjszaka sem, viszont a mozgás sokkal tisztább.
Wrrs: a videóban szereplő a129 az a pro, a 4k-s változat. Dupla annyiba kerül, mint az a119, eszerint kell nézni. Az a119v3 az a129 sima változattal versenyez, amitől nappal picit jobb, a nagyobb felbontású szenzor miatt.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
bul07
nagyúr
válasz sambenez #18829 üzenetére
Ó én még rosszabb márkát használok
EAGET T1 (Class 10) kártyát, most augusztusba lesz két éve a 70Mai(D01) írogatja( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
wrrs
tag
válasz sambenez #18855 üzenetére
A Samsung botrány óta ez az emberek mániája, hogy az akksik (LiPo) felrobbanak, meg hogy a napon kigyullad. Ezek csak a rövidzárra (vagy az extrém túltöltésre) és a nagy ütésre kezdik el okádni a füstöt. Nade ami ezekben a kamerákban van az max. a 18650-es, klasszik e-cigis rúdakksi (70mai). A legtöbben egy 3,7V-os, 1,5x1,5cm-es 3mm vastag pindurka van.
Valójában sokkal jobban és többet éri a nap, ha menet közben dolgozik az autóban, ami meg még adja is neki a töltést.Nem azt mondom, hogy nem lehet ezekből baj, de azért sem a 70mai, sem pl. egy Yi, stb. kamera azért nem annyira gagyi, hogy ez tipikus hiba legyen.
Emlékszem, hogy a G1WH időkben sokaknak ez volt a mániája, hogy kondizták a kamerákat.
Azért ennyire nem kell ezt túlagódni. Akinek nem kell akksis az bőséges ráfizetéssel vehet Viofo-t és akkor nyugodtan kel, fekszik. Majd fájhat a feje a kínai hardwire miatt...(Magyar üzletből Viofo-t szerintem nem kapni, de aztán lehet, hogy tévedek és 3x annyiért mégis csak van.)
[ Szerkesztve ]
-
Upo
addikt
válasz sambenez #18862 üzenetére
A szélesebb látószög mint előny se egyértelmű. Nekem a 70mai pro van, ha szélesebb látószögű lenne, akkor csak az A oszlopokból lógna be több a képbe, cserébe a torzabb felvételért. Úgyhogy nekem pont az nem lenne bolt.
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
porker
tag
válasz sambenez #18940 üzenetére
OK: kicsit félreértjük egymást.
A hátsó kamerákat két oldalról lehet megközelíteni:
- olyan kamera ami kifejezetten tolatókamera funkciókkal bír
- olyan menetrögzítő kamera ami hátad mögötti történéseket mutatja
A két kameratípus nyilván más felhasználásra optimalizált. A menetrögzítő kamerák között viszont találsz olyanokat ami jó lehet a tolatási feladatok támogatásában is. Ennek - szerintem - három feltétele van:
- olyan legyen az első egység, hogy mindig láthasd
- a hátsó kamerának elég nagy látószöge legyen
- valós idejű képet mutasson (tehát ne legyen semennyi időcsúszás a kameraképben)
Sajnos e feltételeknek vannak korlátai:
- megfelelő méretű képet (display) csak egy első tükörkamerával kapsz
- a hátsó kamerát optimálisan elhelyezni csak öt ajtós kocsin lehet - és még ott sem minden esetben
Nos én ezek elvek mentén csak a tükörkamerákat tartom használhatónak és a valóban jó felbontású hátsó kamerákat. Persze lehet ilyeneket is kapni [link] csak az ilyenek képe, rögzítési sebessége és felbontása messze van a 2020-ban elfogadható minőségtől (pedig a linkelt egy drágább modell) és hát az se feledjük, hogy elméletileg nem lehet a látómeződben mert az akadályoz a szabad kilátásban ergo veszélyeztet a vezetésben.
Az pedig nyilvánvaló, hogy egy tolatókamera pont oda vagyon helyezve ahol szükség van rá (pl. 30 cm-re az ütköződtől) és így sokkal pontosabban mutatja az autód hátát mint egy menetrögzítő. Tehát ha van a kocsidban amúgy is display akkor ne a menetrögzítővel akard a tolatást megoldani, de ha nincs akkor egy jó fedélzeti kamera segíthet. -
porker
tag
válasz sambenez #18950 üzenetére
"Van egy negyedik feltétel, ami szerintem mindennél fontosabb.
A kép amit látsz olyan legyen mint amikor a tükörbe nézel. Tehát ami jobb oldalon van azt ott lásd ..."
Némelyik olcsóbb kamerának is van ilyen funkciója - de azokat általában kapcsolgatni kell.
A Lamax S9 esetében ez úgy működik, hogy egy dedikált kábelt kell olyan helyre áramforrásra kötni ami tolatáskor ad kakaót (pl. tolatólámpa tápja). Amint az adott vezetéken feszültséget kap a kamera átkapcsol tolatás módba, sőt még a szokásos parkolási segédvonalakat is felrajzolja.
Sajnos semmi nem tökéletes: ennek a kamerának is vannak hibái. Pl. a max 64 GB SD kártya vagy a FHD felbontás (azért első kamerától már többet várnék) vagy épp a lassú WiFi. De van olyan kocsi amibe - ha már kamerát szerelünk be - akkor erre lehet szükség. -
wrrs
tag
válasz sambenez #18977 üzenetére
Kérdés: miért ne?
Az indokot kb. értem, de így alapjáraton egyszerűbb lenne nem?
Érdekes, hogy eddig ez a dolog elkerülte a figyelmem, de most rákerestem és találtam egy ilyet:
[OBD_USB_power]Ebben látok fantáziát hiányzó szivargyújtó esetén (beltéri/lábtér világítás, stb.).
Ráadásul a másik dolog ami érdekel az a HUD. Az is mind be van dugva az OBD-be, ráadásul gyújtásra indulnak.
-
Mela Kehes
addikt
válasz sambenez #19064 üzenetére
Köszi. Megnéztem, szerintem jó lesz. Olvastam, hogy GPS modult lehet venni hozzá. Eddig ez rendben is van, viszont az alábbi hozzászólást nem értem:
"Beállítások után, észrevétlenül teszi a dolgát. Vásároltam hozzá Gps modult, így már két autóban is használhatom.""Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
Zoli-bácsi
senior tag
-
Rebel007
csendes tag
válasz sambenez #19119 üzenetére
Kicsit rosszul fogalmaztam, szóval túl nagy különbséget nem láttam a kettő között és árban van 6-7 ezer forint. Nem akarok filléreskedni, mert jó kamerát szeretnék az autóba de ez mondjuk már egy sd kártya ára. Bár leget, hogy az árukereső.hu összehasonlítása nem a legjobb.
-
lenoma
aktív tag
válasz sambenez #19146 üzenetére
Oké ezt értem.
Eddig zavart, hogy éjszakai országúti videón nem minden képkockán látható a rendszám szemből. Nem vagyok elégedett az éjszakai felvétel minőségével.
Amúgy direkt beleírtam, hogy a 4 lehetőségnél kinél mi lett a legjobb beállítás.
Nálam most x265 ami csökkenti a méretet és ha jól értem egy kicsit ront a minőségen,
illetve a HDR-t kikapcsoltam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- Házimozi belépő szinten
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Dell Latitude E5540, 15,6" Kijelző, I7-4600U, 16GB DDR3, 500GB HDD, Nvidia 2GB, WIN 10, Számla, gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen