-
Fototrend
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
70mai A500S és Viofo A119-G V3 között vacillálok. Szerintetek megéri a felárat a Viofo vagy az A500S is kb ugyanazt tudja? Éjszakai felvételnél mintha egy hajszálnyival a Viofo jobb lenne, de igazából a YT-on elérhető videók alapján nem nagy különbséget látok. Persze ha van személyes tapasztalat mindkettővel, akkor azt megköszönöm.
-
_NCT
őstag
válasz DigitXT #22969 üzenetére
Igen, elég nehéz az alapján választani, de valahogy muszáj összehasonlítani. Azt nem tudom, van-e lehetőség utólagosan, szoftveresen javítani a felvett videó minőségén (élesség, zajszűrés stb.), Viofo nekem mindenhol élesebbnek tűnt picivel az A500S-nél, ami mondjuk éjszaka jól jöhet.
Jah igen, jut eszembe. Ezek közül melyik szereti jobban, hogy az utam befejeztével leveszem, és ha kell újra felrakom. Csillaggarázsban állok, az utcán nem szívesen hagynám az autóban a kamerát. Nem tudni a svédek mikor szeretnének ezzel operálni...
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz DigitXT #22971 üzenetére
Akkor még egy "hülye" kérdés. Van értelme azért A500S-t vennem a Viofo A119V3 helyett, mert tud GPS koordinátát és sebességet rögzíteni? Nyilván a Viofo is bővíthető GPS modullal, de árban már jóval többe kerülne ezzel a setup-al. Főleg a hatósági eljárások miatt kérdezem, hogy jól tudom-e, kell dátumnak, helynek (GPS) szerepelnie a felvételen? Gondolom nem hitelesített eszköz, ezért akár azt is mondhatják hogy nem fogadják el az adatokat rajta.
-
_NCT
őstag
Ez alapján meg is válaszoltam magamnak a kérdést, erősen nice-to-have kategória. Bár ha valakinek innen van személyes érintettsége és tapasztalata, az élménybeszámolókat szívesen várom.
-
_NCT
őstag
válasz Hauptmann #23001 üzenetére
+1. Én már a fix bekötés miatt is parázok, látják hogy használok kamerát + a hátsót nem fogom leszedegetni csak az elsőt, emiatt is tehet próbát valami megélhetési svéd, hátha a kesztyűtartóban vagy bármilyen tárolóban van a kamera, gps stb. Felénk is eléggé megy a portyázó hadművelet itt a XI-ben, katizás, benzin leszívás, feltörések stb, pedig nem a szarabb részén lakom.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Szasztok. Tett már valaki hátsó kamerát, nevezetesen egy 70mai RC06-ot az üveg helyett a műanyag takaróelemre? Ha igen, megtapadt azon is?
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz sambenez #23069 üzenetére
Igazad volt, fólia csak üvegre jó, de a ragacsot nem tudtam leszedni a fóliáról és újra felhasználni, szóval el kellett használnom a második ragacsot, amit adtak a hátsó kamerához. Viszont 05-ös Skyfol fólia mellett az éjszakai felvételek eléggé fájdalmasak lettek hátul, lehet még állítok rajta, de eléggé lesötítette a felvételeket.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Sziasztok! A500S a videók lejátszása közben micro laggot tapasztalok, mind1 hogy letöltöm vagy a készüléken játszom le. High Endurance Sandisk 64 GB Class 10 kártya van benne. Mi lehet a gond? Wdr On, High Compression On, 60Hz a képfrissítés.
Firmware a legfrissebb,1.0.10ww.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Nekem timelapse van beállítva parkoló módban, de érdekesen működik.Elvileg leállítás/gyújtás elvétel után még 20 percig kellene működnie és rögzítenie (így állítottam be), ez kb 10-ből egyszer volt így (miközben kiírja, hogy timelapse módba kapcsol és látom a kamerán, hogy rögzít. Nem tudom mi alapján, de furcsán érzékel. Amúgy tök jó lenne a folyamatos timelapse mode parkolásnál, merrt mire a kamera bekapcsol surveillance módban, 6x elmegy az elkövető.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz WaterWave #23974 üzenetére
Pont a héten voltam szervizben ahol megrázták az autót futómű miatt, semmi. Üveg kopogtatást még nem teszteltem, majd megnézem. Érdekes, mert mikor mostam az autót, arra bekapcsolt, illetve hétvégén 1 db parkolást sikerült time-lapse-ben vennie, ami 20 perc volt, de a többi mintha meg sem történt volna.
Szóval jelenleg elég hektikusan működik, lehet csinálok még 1 factory reset-et, ha az upgrade utáni nem volt elég neki...
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz WaterWave #23977 üzenetére
No megnéztem, most jelenleg úgy működött, ahogy meg van írva. Tehát leállítás után 20 percnyi time-lapse parkolást vett, meglöktem az autót semmi nem történt, de az üvegre kocogtatásra bekapcsolt. Igaz mire feléled, az rengeteg idő, volt vagy 10-15 másodperc. Ezért most állandó felvételre kapcsoltam, remélem nem szívja le az akksit pár nap alatt.
-
_NCT
őstag
válasz ITI-san #23992 üzenetére
Az új fw-el már tudja, gondolom nem módosítják mindig a manual-t minden egyes fw kiadásakor. HW kit 11.4V-ig engedi merülni az akksit, attól nem kell félni, hogy lemerül teljesen (persze ha nem haldoklik alapból az akkud). Én most tesztelem 2 napja 0-24 -ben működik, majd rámérek az akkura ha lesz időm.
-
_NCT
őstag
válasz .Sziszi. #24037 üzenetére
Nos Te sem írtál hülyeséget, megnyugtatlak Ugyanis ma ránéztem az autóra, hétfő óta folyamatos time-lapse módban ketyegett az A500S első és hátsó kamerája és hát igaz, 30 perces etapokat gyönyörűen rögzítette a kamera hétfő óta, de mivel az autót nem használtam napokig, le is copta az akkut. A belső service menü 30%-os akkut írt, de még tudtam vele indítózni és el is mentem egy darabig. A kamera fogyasztását nem tudtam megmérni, mivel elfáradt a kábel és pont elszakadt a forrasztásmentes biztosítéklopóm, valószínűleg túl erősen roppantottam meg annakidején
Rámértem itthon, terhelés nélkül az akku 11.9V feszültséget írt, tehát valóban jól mondod, a HW kit 11.4V-os feszültsége már rég lemerült akkut feltételez, ha sokkal hidegebb lett volna, akkor ennyi, az autó ott marad ahol van (Exide EL600 EFB Start-Stop akku, már 5-6 éves). Úgyhogy én azt hiszem maradok a folyamatos time-lapse helyett a maximum 20 perces rögzítésnél leállítás után.
Viszont ez azt is jelenti számomra, hogy nem lett megoldás arra az esetre, ha valaki parkolás közben meglöki az autót, vagy ráütnek vagy bármi, mert mire feléled a kamera és rögzítene, addigra hűlt helye a tettesnek.
Nyilván, ha valaki nap mint nap használja az autót és a generátor folyamatosan tud tölteni, ott szerintem nem nagyon fordulhatna elő ilyen probléma.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Viofo A129-nél hasonlóan írnak “panaszokat” merülésre, ott ha jól olvastam állítani lehet a hw kit-et, hol legyen a cut-off (Voltage Cut-Off Value 11.8V, 12V, 12.2V, 12.4V) Ez azért jobb, de itt is sokan sírnak, főleg ha gyengélkedik az akku. A legjobb megoldás a plusz akkupakk lenne, de most nem akarok még rálocsolni + 30-40k-t a szettre. Biztos van olyan kamera, ami nagyobb gyári akkuval rendelkezik, de az sem a poor-mans-dashcam lesz.
A táblázat egészpontos, köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz ITI-san #24053 üzenetére
Van autós akkupakk, amit a kolléga is belinkelt azon az oldalon, de ennyit én nem szánok rá. De biztos van olcsóbban is 12V akkupakk, amit tölt a generátor ha be van indítva az autó, illetve a hw kit-et is erre tenném. De ezek már zsebbe nyúlósak…
-
_NCT
őstag
válasz Tommastercs #24077 üzenetére
Arra azért gondolj, hogy li-ion akkuval mi fog történni nyáron az autóban, ha mondjuk tűző napon hagyod…Powerbankos megoldással nem szarakodnék, van erre céleszköz,de nem olcsó.
-
_NCT
őstag
válasz Vismajor01 #24080 üzenetére
Így van. És akkor azt meg sem említettem, hogy a legtöbb akkunál a gyártó is odaírja, hogy ne töltsd és használd egyszerre az akkupakkot-ot, mivel az is eléggé nyírja a teljesítményét. Amúgy külföldi oldalakon is lehet találni olyat, ami bírja a keményebb igénybevételt is, úgy mint a memóriakártyánál itt is érdemes ilyet venni.
-
_NCT
őstag
válasz Laslow #24109 üzenetére
Olvass vissza, beszéltünk róla. 11.4V a cutoff, de nekem 11.9-nél erősen tekergett az önindító, tudtam indítani (4 nap telt el) de ha még pár napig áll (főleg, hogy egyre hidegebb az idő) biztosan ott marad az autó ahol van.
Viofo-nál lehet állítani azt hiszem, hogy mekkora feszültségnél legyen a cutoff. Persze az már egy másik árcédulás történet.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz ITI-san #24124 üzenetére
O3 kombi jelen, simán elér hátulra, még egy 40cm maradt is. Tetőkárpitba dugdostam be, végig felül vezettem el A-B-C-D oszlopnál, arra figyelve, hogy a függönylégzsáknak ne nagyon legyen útban, bár ha gebasz van, azt mondták simán ledobja onnan, szóval a légzsák be fogja tudni tölteni a szerepét.
Van aki rohadtul ráér és a csomagtérajtó kábelvezetőjén keresztül vezeti át, na én azzal nem sz@pattam magam.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz ITI-san #24129 üzenetére
Én ez alapján csináltam. Ha lent vezeted, úgy valóban rövid lehet. De C oszlop belső műanyag octiban így néz ki, a tetőkárpit meg a műanyag csatlakozásánál sem tudod betűrni?
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Nem vagyok túl boldog, meghúzták az autómat parkolóban. Viszont a kamera rohadtul nem kapcsolt be (70mai A500S első+hátsó), ami miatt igencsak bosszús vagyok, hiszen az érzékenység maximumra volt állítva. A timelapse mód működhetett, mert parkolás után nemsokkal történt az incidens, lehet ilyenkor nem kapcsol át felvétel módban, ami a hátsó kamera képét is veszi? A timelapse mód csak az első kamerát mutatja, és pont hátul történt a kocc.
Másik érdekesség, hogy ezek szerint a parking mode nem működik amíg tart a timelapse?
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Ez így über brutál sz@r, nem esett le, hogy nincs hátsó kamera timelapse-ben. Akkor ezentúl mindenhova seggel állok be, hogy legalább az első vegyen.
Kolondrum: most ezért nem szeretnék másik kamerát venni, ez már vagy 2 éve megvan. De hosszútávon lehet elgondolkodom. Az OMNI ha hetekig nem nyúlok az autóhoz lecuppantja az akksit, vagy külön akksival működik?
-
_NCT
őstag
válasz poli27 #27180 üzenetére
Egy ősi dakota közmondás szerint ennek bizony a k*rva anyját!
Van olyan akkumulátor/powerbank szerűség ami kis méretű, usb-n tudom csatlakoztatni az A500S kamerát és ha nyáron az autóban 60 fok van, akkor sem fog szétdurranni? Idegesít, hogy leállítás után max 20 percet tudok timelapse-ben rögzíteni és mint a kolléga sajnálatos esete is mutatja, nem árt, ha tud az első és hátsó kamera rögzíteni.
-
_NCT
őstag
válasz stuka20 #27228 üzenetére
Anno nekem is ez volt a dilemmám, a500s-t vettem, és sosem volt vele bajom, mindenre elég. Egyedül a hátsó kamera lehetne nagyobb felbontású, de akkor meg az árcédula lenne magasabb. Ennyi pénzért szerintem bőven jó, kell bele egy jó endurance kártya és a világból kimegy.
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
70mai A500S + HW kit: azt szeretném, ha a kamera leállítás után is rögzítene, ameddig csak tud. Nem parkoló mód, mert szerintem az nem igazán nyerő, hogy kb 10-15sec mire feléled a kamera esemény során. Timelapse nem rögzít hátul, csak elől, így megint nem igazán nyerő, mindig arra figyelni, hogy az autó segge védve legyen (ez a múltkori kis incidensem óta izgat ennyire, pont a seggét törték meg, és semmit sem vett timelapse módban). Ha kikapcsolom a parking mode-ot és timelapse módot, egyszerűen csak lekapcsol a kamera, hiába van beállítva, hogy folyamatosan vegyen. Gondolom ezt a HW kit csinálja, a firmware nem tudja, arra gondoltam, hogy ha az ACC-t kiiktatom, akkor a fenti kívánt eredményt fogom kapni, tehát folyamatosan rögzít majd a kamera?
Ha most vennék, már nem biztos, hogy ezt a kamerát választanám, lehet inkább a zsebembe nyúlnék, csak legyen normális parking mode (gondolom a Viofo féle buffered mód kellene nekem)...
Köszi!
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Már egy Schottky diódát betettem a pozitív ágra (1N5418), ezzel szépen ejti a feszültséget (0.3-0.4 körül multiméterrel mérve dióda előtt és után, bár ezt random mértem,nem tudom hogy a kamera épp vett-e valamit, lehet terhelés sem volt rajta. Táblázat alapján valahol 0.6-0.7V a nyitófeszültsége 0.1A-nél). Így a 11.4V helyett a lekapcsolási feszültség valahol 11.9-12.1V között lesz.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Szerintetek folyamatos üzemben a timelapse vagy a sima recording móddal is túléli majd nyáron a 60 fokos autóban a kamera, parkolás közben?
-
_NCT
őstag
Összességében a Viofo kamerák jobbak a 70mai-nál? Parkoló mód, felvételek, feature-ök,terméktámogatás tekintetében?
Nekem pl a buffered parking mode és a változtatható lekapcsolási feszültség megnyerő volt bennük.
-
_NCT
őstag
válasz shad83 #27357 üzenetére
Én próbálkoztam diódás megoldással, de szerintem a hw kit érzékeli, ha az áramerősség sem akkora mint kellene lennie, egyszerűen mindig lekapcsolta a kamerát, hiába ejtett a dióda szépen, 11.7-8V akku fesznél már kikapcsolta a kamerát. Lehet másik, kompatibilis hw kitet néznék, aminél normálisabb lekapcsolasi feszek vannak.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Nem sajnos, 11.8V dióda után és úgy is lekapcsolt.Dióda előtt 12.2-3V között mértem. Gyújtáson és menet közben működött rendesen.
Használtam így egy hétig, azt hittem az akku gyenge, de töltés után is ez volt. Végül beletörődtem, amúgy is most már Viofo-ra gyűjtök[ Szerkesztve ]