Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #8539 üzenetére

    Itt nálunk a gyári szűrőt is fillérekért meg lehet venni online. De a legjobb hogy ha pl a Mann a gyártó, akkor megveheted tőlük is még annál is olcsóbban és konkrétan ugyan azt kapod.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #8552 üzenetére

    Emeléshez visszatérve nekem is két megoldásom van rá, az emelő és állítható magasságú fém 2,5 tonnás lábak (4db).

    Illetve csináltam egyet fából, ami egy ilyen kb 15 centi magas rámpa, egyre több és rövidebb rétegekből. Szintén 4db, így ha nem kell kereket leszedni vagy csak gyorsan akarok valamit / nincs kedvem emelővel bohóckodni* akkor csak kidobom, rá gurulok.

    *Kicsit kib@sztam magammal. Mert nekem az emelőt is úgy kellett vennem hogy a nagyobb jobb, így 4 tonnás lett 46kg önsúllyal. Így kétszer is meggondolom hogy biztos kell e :DDD
    A 3 tonnás verziója ugyan ennek 35kg, bárcsak azt vettem volna... Mindegy legalább nem kell kondi bérlet és van benne anyag :)

  • FeRRaR1

    őstag

    Vegyük hozzá a kisebb adagokat meg az általános minőség romlást. M.o.-n már 18-ban is kihívás volt normális tejet venni. Amit ott kinthagyok megromlik. Amit itt megveszek, magasabb minőségű és megalszik. Faterék észrevették hogy a vegyszerek is jöbban működnek ezért ha tudnak innen visznek. Most a boltok hús minőségébe nem megyek bele mert arról regényt lehetne írni de mindenhol romlott.

    Ja meg az EU nem engedi az eltérő benzin árazást más ország lakóinak nem? Nagyon érdekelte őket :DDD

    2ozzmexy

    Mindig ki akarsz bújni a vélemény nyilvánítás alól ;]

    Ami van az nagyrészt szarabb, kevesebb vagy mindkettő és drágább.

    [link] Utolsó kép elég kemény. De hát kinek mit intézett a kormánya...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz barnam_ #8599 üzenetére

    Most volt balhé hogy az euróra átállás 1,6x ár szorzót hozott magával a legtöbb boltban. Úgy voltak hogy most kaszálunk :U

    Magyar ismerőseim mondták akik Németben vagy Svájcban élnek hogy ott is sokat romlott, de még mindig M.o. a legrosszabb ha haza látogatnak.

    Bezzeg a 18-as Horvát nyaraláson mindig csodálkoztam milyen olcsók az éttermek, valamiért az volt bennem hogy 70ft egy kuna, aztán nyaralás után néztem meg hogy 36 volt kb :DDD

    Egyébként amennyi ember annyi féle érzék szerv. Nekünk is az elmúlt 10 évben alakult ki hogy minél jobb minőségű kajákat együnk és néha nehéz beszerezni. Itt megjegyzem hogy a csirke húson a legnehezebb észrevenni, ott az olcsó is jónak érződik amennyiben jól van elkészítve, kivéve levesbe.

    Valaki zenében ilyen hogy kihallja a legkisebb dolgokat és high end hang cucc kell neki, én meg ott nem vagyok ennyire kihegyezve csak közepesen. Sok ismerősöm úgy van vele hogy kaja az kaja és ennyi csak egyen valamit. Mi örömöt és nyugalmat lelünk a főzésben, egy hobbi is hogy jót és jobbat csináljunk.

    Én konkrétan PC, kocsi, kaja téren vagyok a legnagyobb náci. (nem feltétlen kell hogy drága legyen, ha nem jó és minőségi)

    den89

    Illetve ne feledjük hogy ár stop nincs. A Magyarok adóját szedik be és osztják szét (többnyire maguk között) Így amit ott hozzá adtak az hatványozottan rányomta a bélyegét máshol. Lett volna inkább rendes piaci ár, kevesebb manipuláció, jó gazdasági döntések, és nem itt tartana az ország. Eu országok helyett már sok statisztikában Afrikai és Dél amerikaiakkal hasonlítják... A sok nyugger aki megszavazza ezt (ami részben elcsalt) meg azt hiszi hogy varázspálcából jön a pénz.

    Vagy a jó kis Magyar Orosz szerződések hogy mi vesszük a legdrágábban a gázt és olajat tőlük jóval a mostani világpiaci ár felett?

    Na nem folytatom 2ozzmexy-nek nem marad miről írnia ;] (úgyse fog)

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz 2ozzmexy #8605 üzenetére

    Nálam nem tudod kihúzni. Egyrészt mert gondolom egyet értenék, másrészt mert szavakkal engem nehéz bántani és szeretek értelmeset vitázni, beszélgetni, ok-fejteni. (na ezt megint csak nem lehet az ottaniak 95%-val...) Az úgy van és kész. Ő tudja és kész. Megmondták a tv-ben is.

    Aki bunkó paraszt 1 bites ostoros állatka szintjén akar vitázni azt le se sz@rom azért nem érdekel. Aki meg normális, érvekkel támaszt alá és képes változtatni a véleményén ha alátámasztod mi miért van és mutatsz példákat... Vagy azt mondja hogy nem ért egyet ezért és ezért majd megindokolja, lehet nekem nincs igazam valamelyik témában és belátom hogy ebben van valami, többet tud róla. Na ez a ritka mint a fehér holló kategória.

    Jó példa erre egy 56-os menekült ismerősöm, 2 éve még azt mondta minden otthoni ismerőse (nyilván nyuggerek) szerint sose volt még ilyen jó. Majd 3 beszélgetés meg sok cikk elküldése, átolvasása után belátta hogy az ismerősei tévednek, burokban élnek, manipulálta őket a média. Mind ezt nyugdíjas fejjel. Le a kalappal. És nem adtam a szájába semmit csak adtam olvasni valót, és mondtam ezek után mondja el a véleményét. Mind gazdasági blogok, elemző videók és társai.

    Egyébként úgy tudom hogy az IMF hitelt vissza fizették titkosított orosz és kínai hitelekből annak idején. A költségvetési hiány sosem volt még ekkora illetve lehet hogy hamarosan még ezeken felül megint kell majd az IMF de egyenlőre veszik a Magyar állam papírokat, kötvényeket amivel az adósságukat finanszírozzák újra... Akkor lenne baj ha leminősítenék az országot a befektetőknek és nem venné senki. Na akkor szvsz azonnal borulna a bili és IMF.

    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #8616 üzenetére

    Ne hogy beleszóljon az Eu vagy IMF a mutyiba. Erre vigyáznak amennyire lehet...

    Nyugat is hanyatlott kicsit csak a kelet sokkal jobban ;]
    Faterom volt itt most 1,5 év után, leült és úgy kezdte egy nagy sóhaj után hogy nagyon rossz otthon, pedig abszolút nem az a panaszkodós fajta.

    Most csak kicsiben folytatja a vállalkozást hétvégén, és felvették a megyei kórházba (karbantartás részleg) egész jó pozícióra. No meg mióta a házi orvos is azt kérdezte anyámtól van e ismerős a kórházban mert egyébként 9 hónap a vizsgálatára a váró lista...

  • FeRRaR1

    őstag



    Az idei első kocsimosós napon is túl vagyunk. 6 autó, egy nissan X trail meg C1 hiányzik a képekről.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz rbalint88 #8661 üzenetére

    XC nekem tetszik, S80 az örök gyönyör forma. A Toyota randa de occsó' vele járni meg nem kell minden sz@rt fizetni utána illetve kényelmesebb a szörnyű Transit Connectnél. Meg járt rá cégeknek 8k támogatás.

    Fagyiskocsi 4k volt törötten (hátulja enyhén) 1k volt megjavítani és tavaly még beszámításra is 8,5k-t ajánlottak érte. Illetve 6-7 éve van a családban, 4,5 éve nálam soha nem volt gondja így tisztelem :DDD .

    Mindegy ezek hozzák a pénzt a másikak viszik.

    XC-t is egész szép modern formának tartom, főleg hátulról, este meg még inkább ha a ledes lámpák mennek. Ez mondjuk S80-ra is igaz.

    Egészen addig amég egy Macan mellé nem áll. Akkor már nem tűnik annyira modernnek :DDD

    radi8tor

    Tartanám én csak nincs aki megfizeti a jó szakembert :)

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    Héten adtunk fel állás hirdetést. Sok Magyar jelentkezett, de ami meglepő hogy a legtöbb kijönni akart. Intézzünk nekik vízumot, munkavállalási engedélyt meg a szokásost.

    Amit sajnos / szerencsére nem fogunk vállalni soha többé, az utolsó 3 emberrel akiknek segítettem jól megégettem magam. Egyik ráadásul rokon... De hát minek az embernek ellenség ha ilyenek a rokonok?

    Volt egy !78! éves öreg korához képest fiatalos leányzó akinél az asszony majdnem elsírta magát. Leírta a sztoriját, Ő is kijönni akart, takarító tapasztalattal, nagyon kell neki a pénz komoly dolgokra nem részletezem itt.

    Mondtam neki hogy odab@sszak asszony?! Segítünk sok embernek így is, adakozunk, állatokon segítünk... De a cégbe ezt nem keverjük bele és nem kell másnak az ilyen jellegű terhe.

    Minimum tartózkodási és munkavállalói engedély, közepes nyelvtudás, jogosítvány, tapasztalat. Ez a minimum amit kérünk nem egy válogató műsor. Mellesleg rémálom normális alkalmazottat találni.

    radi8tor

    Van az úgy hogy olyan a család... ;]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #8678 üzenetére

    Commercial cleaning. Csak vállalati, ezt fontos leszögezni hogy lakosságit SOHA.

    Tavalyi kedvencem aki elmondta hogy neki minimum 500 font hetibe kell, mert hétfőn vesz 100 fontért drogokat, meg kifizeti a szobáját, többi kaja. Legalább őszinte volt és nem vesztegette az időmet mikor sok sikert kívántam neki.

    Ugyan ezen a héten, megmutatom a munka terület elejét, végét, pontosan mit kell csinálni, pofon egyszerű. Gondoltam én. Mikor már 30 perce nem láttam ès azt se tudom hol van, munkából semmi nincs kész telefonja kikapcsolva... majd még 30 perccel késöbb vissza jön hogy kész. Lehet hogy van átjárása alternatív univerzumokba de semmi nem volt kész. Einsteinünk átsétált az utca másik oldalára, bement egy idegen irodaházba, és ott takarított. :W
    És nem értette hogy mi a baj.

    Azt hittem becsukom a boltot és vissza megyek szakácsnak vagy buszosnak :DDD

    Volt egy másik Magyar aki a próbanapján ecsetelte nekem hogy jó ezt majd nem kell megcsinálni úgy se veszik észre, meg azt se... :C

    Nem is folytatom mert könyvet adhatnék ki.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz rasotamas #8685 üzenetére

    Potters bar környéke, észak London külváros. Essendon-ban a Rose & Crown most az egyik kedvenc vidéki éttermünk, mióta felújították és hoztak egy Michelin csillagos séfet :)

    De egyel mögötte, Letty green-ban a Cowper Arms-ban voltam már fórumtársakkal is :DDD

    Szóval a város és a vidék határán egyensúlyozunk, kifelé mennénk de a munka meg a jó iskola bent van így egyenlőre marad a határ.

    Tsebacsi

    Az a baj hogy sok Magyar megreked egy elég alacsony szinten. Szobát bérlek, sodrom a cigit, füvezek, iszok, ez van ma, ez lesz holnap is...

    Megint van egy csoport, bár egyre kevesebb akik gyűjtenek majd hazamennek és vesznek házat + kocsit kp-re aztán onnan folytatják.

    Mi utoljára mikor bejött a csok, a 10+10 miatt elgondolkoztunk de annyira megszerettük itt hogy úgy döntöttünk maradunk. És most már úgy látom ez a nagyobb csoport aki marad. Azóta is áldom azt a döntésünket. Mert azóta 10x rosszabb lett ott, itt meg nagyot fejlődtünk és a határ a csillagos ég.

    Szinte mindenhol kedvesek veled, ha segítséget kérsz kapsz, hivatali ügyek pofon egyszerűek legtöbbször be se kell menni. Most had ne mondjam a NAV irodában meg az okmány irodában mindenki csak szopatott, nehezített, váratott, semmit sem csinált... Ég és föld a kettő közötti tapasztalatunk. Itt ingyenes a fogamzásgátló és rengeteg egyéb ellátás. Olyan iker specialista orvost kaptunk szülésnél ami olyan gépeket használt amiből 1db volt M.o.-n akkor. Az itteni konkrét kórházban 3db. Annyira jó tapasztalatunk volt mindennel hogy sokszor el sem hittük, A, B, C menüt választhattál, és mind ez nem a privát ha nem az állami kórházban. 12-en voltak bent szüléskor, annyira profik voltak hogy évekig vissza jártunk.

    Hivatalokba ha be is kell menni, még a biztonsági őr is kötelességének érzi hogy a legjobb tudása szerint segítsen, és nem hagy ott, nem küld el, ha nem SEGÍT.

    Mögötted jön a rendőr nem az van benned hogy na most miért fog megbaszni, mert nincs nálam a sárga csekkes bizonylat hogy befizettem e valami lóf@szt. (utolsó Magyar bírságom) Igen lekérdezte, be van fizetve, de akkor is megbüntet 10.000-re mert nincs nálam a sárga bizonylat :W

    Rendőrökkel is személy szerint jó tapasztalatom van.

    Illetve olyan helyeken jártam, Észak Anglia, Cornwall, meseszép. Ezekhez foghatót nem sokszor lát az ember, ahogy elfogy a föld, sziget csücsök, Atlanti óceán, megy le a nap... És minden itt van.

    Csak a legutóbbit leírom bár már tettem fel párképet korábban.

    Cornwall St Michael's mount környéke.

    Atlanti óceánra néző partszakasz, kihalt régi bányavárosok, eszméletlen tájak, akkora méretek hogy hegymászók voltak sok sziklán, nem adják vissza a képek a mélységet és teret de eszméletlen szép. Asszony és két lányom miniben szerepel rajta.

    Aznapi homár nevetséges áron, valami 19 font volt és eszméletlen finom.

    St Michael's mount, híres az ár apály bejáróról, befele sétáltunk, kifele hajóztunk. Bent meg röhögtünk a turistákon mert elég hirtelen jön a víz és fele kifele, fele befele kezdett futni ;]

    A hátsó egy étterem, Atlanti óceán naplemente, megvacsoráztunk, majd van egy kék pad az utolsó sziklán onnan néztük végig.

    Bentről a Királyi család szobájának bejáratától fotózva.

    Innen húzták fel a jeges ládákat.

    Idáig, egy étteremben 2 percre ahol CSAK aznapi kaja volt és életem eddigi legjobb tengeri kajáját ettem, asszony is. Eszméletlen jó és egy ilyen tál körettel volt 13 vagy 14 font.

    Na ez pár kép egy 5 napos túráról, ahol 350 készült. Ez egy arca Angliának, ahova ha a gyerekek kirepülnek lehet le is költözünk egyébként.

    Olyan tiszta minden és olyan alacsony a bűnözési ráta hogy az hallatlan. Londonhoz képest biztos :DDD Annyira kedvesek és jót beszélgettünk, egyik étteremben munkát is ajánlottak. Nem az első eset egyébként de azt mondta költözzünk ide a csodás családommal, hagyjuk ott a fenébe a koszos bűntanyát (vannak olyan környékek is nyilván). Zárás utánig egy órát maradtunk miközben a saját házi sütijeiket adták. (inkább torták) Ad munkát, annyi órát amennyit akarok, jó a pénz, gondtalan életem lesz. Mondom köszönöm, mi is gondolkozunk rajta, és egyszer valószínűleg meglépjük, de még nem most.

    De annyi ilyen arca van, Skócia, North coast 500 túra, Lake distric, itt vagyok 11 éve, de még simán van egy 20-as listám ahova mindenképp el akarok menni.

    Akkor nem beszélva a sok autó + motor buziról, klubbokról, pálya napokról, rengeteg fanatikusról, Goodwood, Silverstone, rengeteg itt gyártott kis gyártó, Ariel Atom, BAC Mono, TVR, Morgan, Caterham..... Lotus is az volt de már nagyobb, Aston, McLaren, de csak benzin gőzös programokból is évekre be lehet tárazni. Legtöbb forma 1-es csapatnak itt van a főhadiszálása.... McLaren, Red bull, McLaren hogy csak párat említsek.

    De ami a legfontosabb, itt szabadnak érzem magam. Nincs határ, nincs limit, akármi lehetsz. Itt a korrupció a 3. legkisebb volt Eu kiváláskor, ott a 2. legnagyobb. Azóta nem néztem de ez nagyon nagyon érződik a dolgokon. Mikor buszoztam nem adtak oda egy útvonalat hiába miénk volt a legjobb pályázat. Azt mondták hogy már van ott kettő hasonló nekünk és ha mind a miénk lenne az korrupció gyanús és oda adták egy másik kisebb de drágább cégnek. :U

    Itt tényleg nyerhetsz pályázatot akárhol. Idegenként. Magyarként.

    Na jó még egy mert ez friss, de elég komoly:

    Downing street 10.
    A világ leghíresebb ajtója. A miniszter elnök lakosztálya. Ide nem lehet bemenni, annyira nem hogy az utca el van kerítve, kordonozva. Nincs túra, nincs jegy, nincs semmi, Angolok se mehetnek be.

    Na de a lányaim :)

    2 akadály volt, és sokmindennek stimmelnije kellett, sok szerencse is volt a dologban de:

    1, Átjutni a kordonokon. Ez nem volt nehéz mivel a volt szomszédunk 25 éve rendőr, és a parlament és a miniszterek védelme a feladata és Ő volt szolgálatban, így a kordonon a tömegből beengedtek minket az utcára.

    2, Bejutni ahova nem lehet. Emma lányom a kockás kabátban megkérdezte hogy bemehetünk? Rendőr nem tudom kopogj be, viccelt.

    Viszont Emma nem az a vicces fajta és komolyan is gondolta, oda ment és bekopogott. Közepes várakozás után lassan kinyílott az ajtó, egy fehér öltönyös ember kérdezte hogy: Miben segíthetek?
    - Lányom bemehetünk?
    Összenéz a rendőrrel, rá a lányokra: Egypetéjű ikrek vagytok?
    - Igen
    Én is az vagyok, akkor gyertek be.

    Winston Churchill bőr fotele, asztala, olyan történelmi ereklyék amiket a British Museumban nem látsz.

    Teljesen körbe vitték őket, fotózni szigorúan tilos volt.

    Illetve ami szerencse hogy ünnepi szezon volt így nem tartózkodtak ott a miniszterek, és nem volt vendég se.

    Olyan termekbe vitték be őket ahol a 25 éve ott szolgáló ismerősünk 2 alkalommal léphetett be.

    És akkor ez az utolsó 4-5 hónapnak egy kis része.

    Nem tudom leírni, átadni hogy mennyire jó nekünk itt. Vannak f@szságok is? Vannak.

    De tényleg szabad vagy, és a te döntésed hogy egy nagy cég vezetője akarsz lenni, vagy informatikus (több ismerősöm is havi 10k felett keres bőven alkalmazottként)

    Saját céggel próbálkozol, vagy leragadsz a segélyes drogos szinten, mert ott is van számos képviselője a Magyar népnek.

    Angliának tényleg 1000 arca van és te döntöd el melyiket választod. Írhatnék könyvet, már majdnem az is lett, de:

    (Rengeteg film forgatási helyszínére is ellátogathatsz, mi is voltunk páron :) )

    rbalint88

    Audi RS5-öt majdnem vettem egyszer, de nagyon kokszosodnak meg beszéltem 2 tulajjal akik meggyőztek hogy jó. Már amikor működik, de az sokszor nincs úgy, és akkor drága ;]

    Ronin S8 nekem is kell, egyik barátomnak van is.

    Nekem egy 911 GT3 4.0 szívó boxer, 510 lóerő, és olyan hanggal hogy úgy kifogok egyet bérelni idén a ringen mint a HUZAT :DDD

    [link] + [link]

    Illetve S80 V8, XC90 V8, XC60 T6 Polestar, V60 Polestar, C30 T5, V70 R facelift, manual. A C30 AWD-re alakítva, építve, kicsövezve, tuningolva ;]

    Nekem a V10 M6 tetszett, de az még BMW téren is különlegesen beteg :N

    Bónusz: [link]

    [ Módosította: radi8tor ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz rasotamas #8697 üzenetére

    De imádom az ilyen "anyákat" akik a gyereket az apa és családja ellen nevelik / hangoljál valamilyen szinten. :(((

    Anyám ugyan ez volt, alkalmazottunk ugyan ez az elvállt felesége, az ő fiának a nője szintén egy az egyben. Több ilyet látok mint normálisan megbeszélni, szétmenni, gyerek érdekeire, életére, boldogságára figyelni... Nem. Csak b@sszunk ki a másikkal amennyire lehet, gyerek meg egy eszköz ehhez. Hiába, anya csak egy van... Ez a második verzió, az elsőt inkább kitöröltem...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz aero. #8730 üzenetére

    Hallottam ilyen sztorikat én is, de nekem teljesen más a tapasztalstom. Sokkal kevesebbet fizetek jó Magyar módjára és a szülészetet részleteztem nemrég, álom jó ellátást kaptunk, meg utána asszony 2 évig minden ellátást ingyen. De nagyrészük azóta is ingyenes, soha nem választanánk másik kórházat szülni.

    Fogorvos, Kaposvárra jártam én is, most nőtt ki így 35 éves koromra 2 bölcsesség fogam, nincs bajuk, meg kettő ferde és nem fog kijönni valószínüleg, de egészségesek, fehérek, nem fájnak. Magyar fogorvos, kettőt azonnal kiszedek, kettő ideg sebészet, bentalvós, minél előbb. Mind ezt magán rendelésben amit gondolom más nevére számolt el államinak akkori jó szokás szerint......

    Itteni fogorvos, legkomolyabb fehér tömés + röntgen és rutin vizsgálat került 42 fontomba. Mondom ezért jártam Magyarba???

    Teljesen más szakvéleménye volt. Ő azt mondta kiszedethetem de minek? Egészségesek, szépek, nem okoznak gondot mièrt stresszelném a szervezetemet?

    Így maradtak, ez volt 2-3 éve, 0 gond. Most kaptam emailt hogy lejárt az egy év menjek rutin csekkre, 1-2 hétre vannak időpontok, attól függően mikori a slot.

    Háziorvos, volt egy anyajegyem a hátamon amivel játszottak a lányok 3 évesen, sáros kézzel kapargatták, 2 napra rá úgy begyulladt mint a fene. AZNAP volt háziorvos időpontom, aznap kaptam gyógyszert ami leviszi, és rá egy hétre időpontot hogy leszedjék ugyan ott mert sebész is az egyik doktor. Bementem, kijöttem 30 perc volt és lekapták, összevarrták mert nagy volt. Mondták sétáljak 30 percet mielőtt vezetek, volt egy atom sima varratszedés és ennyi. Ezért fizettem 0 fontot.

    Asszomynak és lányoknak volt aznapi röntgen. Egyik barátomnak aznapi MRI mikor részegen elesett. De nincs agya ami sérülhet mondtam nekik de túl aggódták :DDD

    Írhatnék példákat még de szerintem a lényeg átjön.

    Mikor a lány véreset köhögött kint volt 10 percen belül a mentős kocsi, 15 a mentő, mondták hogy semmi baja csak gyulladt és nagyot köhögött de bevitték megnézni. Aznap.

    Én is hallom a sztorikat hogy semmit nem csinálnak csak szedj paracetamolt meg így szar úgy szar. A saját tapasztalatom alapján meg azt mondom hogy soha rosszabbat. Nem tudok panaszkodni.

  • FeRRaR1

    őstag

    Fejezzétek be a butaságot. ;] Ha jó gumi kell amivel pályanapozol is akkor PS4 S. Amennyibe csak sima vezetés, néha kanyar vadászat akkor PS5.

    conti se roszabb sokkal érzetre, de a határon igen. viszont 3x olyan gyorsan elkopott ami volt a családban 2 szett... Persze majd megígérték hogy most már nem kopik ám úgy a SP5. Ugyan olyan sz@r volt ebből a szempontból.

    De ha ez meggyőző a ring parkolóba még az autó versenyzők is PS4 vagy 4S-el mennek esőbe. Mert nincs jobb. Apex Porsche GT2 RS MR-is PS4 S-en ment mikor voltunk vele taxizni, Timmel is elemeztük, Michelin. Szárazra csak pályára lehet játszani fél slickekkel olcsóbban. Viszont a Michelin az mindenhol jó, hidegen, melegen, vizesen, szárazon, versenypályán vagy csak a napi rutint tolod tempósan, nem tudsz csalódni bennük. Úgy kanyarodtam vele esőben, ahogy az előtte fent lévő pirellivel szárazon.

    Így én többet nem szopatom magam, ha gumi akkor Michelin. XC-re is PS 4 SUV ment, álom jó.

    Lehet hogy kicsit drágább, de ha 3x annyit bír akkor tényleg drágább? 3x szerelés..... Toyota furgon gyárilag Michelin igaz valami efficency grip 3 vagy mi de nem rosz.

    Faternál konkrétan 3x annyit bírt egy szett Michelin PS4 SUV mint a SP5 SUV. Volvo XC90 D5 AWD.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz tboldi #8764 üzenetére

    Igazából eluralkodtak rajtam az indulatok. Sofőrök 95%-a állítom nem tudná megmondani vak teszten hogy megközelítőleg milyen gumi van alatta... Aki A-ból B-be közlekedő edényezik, és nem terheli nagyon a gumit, annak jó lehet a 4 évszak is akár. Sok barátom is azt rak fel az anyjának meg öreg anyjának ;]

    cappa72

    Írni is jó volt róla. Szívesen megosztja az ember a tapasztalatait értelmes körülmények között. Kolléga fogalmazta meg a legjobban, minden országnak van szaros vödre, kérdés hogy mekkora :)

    Én is meg tudnék élni Magyarban csak nem akarok mert nem bírja a gyomrom.

    Pesti ismerős: Nem olyan rossz ám csak ne legyen igazságérzeted, meg ne sok emberrel oszd meg a véleményedet, meg húzd meg magad és akkor élhető :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #8766 üzenetére

    Viccet félre téve az új 4 évszakosak már nem 2 vödör sz@r kategória, tényleg vannak olyan helyzetek hogy reális alternatíva.

    Sok Németben és Svájcban élő ismerősöm tényleg azt teszi anyjának / öreganyjának hogy ne kelljen 2 szett mert soha nem koptatja el, meg cserélgetni, tárolni. Illetve egyszer feljelentette a szomszéd mert a lakás alatti parkolóba cserélt kereket...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #8770 üzenetére

    Annyira szigorú hogy barátom lányával volt tavon, és mindegyiknek más a szabályzata. Ott max 10 méterre mehettél be és még a vizibicajhoz is külön engedély kellett. Mind a két konkrét esetben kimentek a rendőrök, egyszer mert 10 méternél beljebb mentek engedély nélkül, egyszer meg 'illegális" vizibicaj vezetés. Nem viccelek. :DDD

    Egyik helyen múlt héten találkoztam egy felső közép vezetővel, London szerte nagy cég, testvére Svájcban él, egy órán át mondta a storykat hogy miért büntették meg.

    Egyik ismerősömnek lefoglalták a telefonját és házkutatást tartottak nála mert elküldött egy vicces gifet több embernek FB-n, privátban, ahol úgy tűnik mint ha egy öreg egy csacsit rakna hátulról, de nyilván gif, rettenet minőség, semmi sem kivehető, meg háttal is áll. 2 év felfüggesztettet kapott állat pornográfiáért. Az ügyész az országból való kitiltást javasolta. Szóval a rendőrségnek külön részlege nézi át a PRIVÁT üzeneteit mindenkinek. :F

    Álca hálós trafik, lézer sorompók, kukának, fának, bokornak álcázott, waze amint belépsz letiltja a sebesség kamera jelzéseket mert tilos.

    Ha villantasz valakinek hogy mérnek, feljelentés. Említett ismerősöm ismerőse feltette FB-re hogy itt mérnek, bírságot és 6 hónap felfüggesztettet kapott.

    Tetszenek a vidéki Svájc álom szép helyei, de odamenni is félek. Nem tudom mennyi bírsággal jönnék vissza :DDD

    Jaaa kedvencem, járnak át sokan Németbe húsért, max 2kg / fő. Határon kiintették, húsokat mérlegre és valami 2,1 kg volt. Mondta ember nézze meg rá van írva a csomagolásokra a súly hogy 1,98-ra jön ki, a többi maga a csomagolás. Ez egy 30 perces veszekedésébe került hogy ne vegyék el tőle.

    Én aki minden nap gyorshajtok, 11 év alatt 2 alkalommal láttam kézi sebességmérést, akkor is 6 láthatósági kabátos nagydarab rendőr, holdról is látszanak és iskolák mellett. Ezt is csak ha beszól az iskola vagy lakosság hogy sok a száguldozó. Ott mérjenek is! Mert ez baleset megelőzés...

    Nem úgy kell elképzelni hogy tapadáshatáron tolom neki a városban, de 30-as zónába ha se kocsi, se gyalogos megyek 40-45 mph-t. Autó pályán 80-90 a 70 helyett stb... Persze néha ha olyanom van tolom de az ritka, és inkább kanyargós élvezetes vidéki B utakon. Na jó a hóban 3-4 napig keresztbe közlekedtem a forgalomban is de ez nem mindennapos :DDD Azokat a nézéseket amiket kaptam... 0 csekk, soha egy sem, kamerák legtöbbje rikító sárga, felfestve, kitáblázva, waze szólt eddig mindnél és úgy van beállítva hogy csak akkor mondja ha ténylegesen gyors hajtok.

    Egy szó mint 100, ott is megvolt az Anglia vs Svájcban élés eszme csere és ő is azt mondta hogy itt szabadnak érzi magát, ott nem. Ha bal lábbal kelsz fel nem jobbal, már ott a bírság. Az én ízlésemnek nagyon túlszabályozott, és Svájc az egyetlen (Európai vagy világ szinten már nem emlékszem) ország ahol a GDP 103%-a van kint lakossági hitelben, az összes többi ország 100% alatti. Mondta ismerős hogy ja igen, 100 éves hiteleket is adnak és még az unoka is fizeti, ez ott normális. :F

    Reggie0

    Konkrétan beszéltem a Jonathannal, a sráccal aki Tyre Reviews oldalt és YT csatornát csinálja, angol és a végtelenségig tud beszélni a gumikról. Nézem a videóit, olvasom az oldalát.

    Nézem a Michelin privát teszt beszámolóit. Pálya napokra járok, Porsche fejlesztő mérnökökkel és tesztpilótákkal is beszéltem gumikról. Kiérzem a különbséget pályán egy sima PS4 vagy 4S között. Autó versenyzőkkel beszélek évek óta a ringen, olyanokkal is akik 24 órás versenyt nyertek ott.

    Vagy 6 emberrel tartom valamilyen szinten a kapcsolatot akinek éves Nürburgring bérlete van. Amikor ott vagyok akkor több 10 ember osztja meg a tapasztalait. Itt mindig elő kerül a gumi téma.

    Így úgy gondolom elég jó tapasztalat, és sok információm van a témában. Én is láttam a teszteket, de nekem ez kevés. Lássam azt hogy a Porschékat futtató garázs azt teszi fel esőben, legyen ott tapasztalat hogy igen ez tudja azt amit.

    A PS4 S első tesztje amit hirtelen találtam az 2016-os. 5-6 évig (úgy fest) verhetetlen volt ennek ellenére hogy te is írtad gyorsan változhatnak a dolgok. Nem vagyok márka fanatikus, legyen harc a legjobb helyért, legyen választék. Jót tesz a piacnak és a vásárlók a nyertesek illetve van fejlődés.

    2 conti csalódás és rengeteg tapasztalat után én most azt mondom hogy csak Michelin. Azokban még nem csalódtam egyszer sem. Többi márkában sokszor.

    De ha idén megyek és lesz alkalmam kipróbálni a ringen, megteszem, ha azt mondja ott valaki aki évi több ezer kört megtesz hogy ez már tényleg jó, nem csak mondják...

    Adac igazgató híres mondása csak azoknak a statisztikáknak, teszteknek hisz amiket ő maga hamisított. Félre ne érts nem azt mondom hogy amit linkeltél nem valós. Csak azt hogy nekem ennél több kell, mint egy online teszt. Valós tapasztalat, olyan emberekkel akik sokkal többet mennek mint én és gyorsan. Akiket láttam leírni a véleményüket szinte mind azt írta hogy jól tapad esőben, szárazon, nem tudja mennyire kopik és sok komfortot vesztett a vastagabb oldalfalak miatt. Épüljön fel egy kicsit több infó, tapasztalat és jöjjön ki a PS5 S. Mert pályanapokon keményen tolva se hajlandó elkopni a PS4 S. És ami a legjobban tetszik hogy NINCS gyenge pontja. Szárazon, vízen, hő kezelésben (amit szinte sehol nem tesztelnek), féken, ABS határon, melegen, hidegen, nem tudtam zavarba hozni. Mindig azt mondom hogy a balansz a fontos az élet minden területén. PS4S-nél jobb balanszot nyújtó gumival nem találkoztam. (nem vezettem még SC7-et)

    Majd ha lesz tapasztalatom vele jelzem, áprilisban tervezek ringre menni. Számít a vezetési stílusod, kocsi súlya is. Megtalálták a csoda szert, vagy még nagyobb kopással érték el az eredményeket? Puhább felület, keményebb oldalfal és eltolták a sportos irányba még jobban? Ne adj isten Cup 2 felé? Michelin elkényelmesedett mert sokáig első helyen volt és nem fejlesztett akkorát? Érdekel a téma, illetve biztos jó gumi az emberek 99.9%-ának de engem érdekel a pálya teljesítmény komolyan. Én vagyok az a 0,1% amit a fertőtlenítők se tudnak kiíratni. :DDD

    Kontaktálok 10+ éve gumis ismerőssel, mert ő aztán gumi buzi, mindig kipróbál mindent. Nem mellesleg egy ilyen próba során egy elkerülő út lehajtón fejtetőre rakta az IS200-at.

    Röviden érdekel, legyen jobb, legyen verseny, jöjjön a PS5S mire elkopik a PS4S.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #8776 üzenetére

    Nem ismerem, 2x beszéltem vele. Illetve ugyan ezt írtam le én is.
    Nem mondom hogy nem valós csak több tapasztalatot akarok, több felől.
    Ezért mondtam:
    "Épüljön fel egy kicsit több infó, tapasztalat és jöjjön ki a PS5 S."
    "Nem vagyok márka fanatikus, legyen harc a legjobb helyért, legyen választék. Jót tesz a piacnak és a vásárlók a nyertesek illetve van fejlődés."

    Szóval 1, nem mondtam hogy nem hiszek neki. 2, Ő is azt mondta hogy ha nem sürgős várjam meg a PS5S-t mert a 4S is nagyot durrantott, de ha tolom rendesen és pályázok néha semmiképp ne vegyek PS5-öt mert ugyan úgy elfűteném mint a sima 4-et. Conti nem került szóba.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #8776 üzenetére

    [link] Itt wet handlingen meg a közép mezőnyben végzett. Hibahatáron a PS4S-hez, és egyik sem teszt győztes. Akkor most hogy van ez. Más kocsi, aszfalt, hőmérséklet, más víz mennyiség, nehezebb / könnyebb autó?

    [link] Itt nyerte a tesztet, mégis csak középmezőny a wet handling.

    Ezért tartom amit írtam: "Épüljön fel egy kicsit több infó, tapasztalat és jöjjön ki a PS5 S."

    Az hogy egy teszten így szerepelt nem jelent semmit. Annyi váltózó van hogy sok tesztelés és tapasztalat kell hogy eldönthesd melyik a jobb, de gondolom rosszul egyikkel sem jársz ez szinte biztos. Mármint a SC7-től mert előtte konkrétan rosszabbul jártál nem kicsit.

    Szerk:
    Nem tudom majd ránézek de ez nem verseny pálya. Szinte 100% hogy ez az egyik gumigyártó házi tesztpályája, és nem a Micheliné mert azt megismerném. (Az is simán lehet hogy ahol fejlesztették egyik sokkal jobban szerepel mint a másik.)

    Mivel azt mondja 2021 Októberben volt a teszt, és sajnos nem tudott akkor olyan méretben PS5-öt szerezni ezért szinte biztos vagyok benne hogy Spanyol / Portugál / esetleg Olasz pálya.

    Szerk 2:
    Nem említi és ez gyanús mert szokta. Viszont ezt figyeld mit találtam a háttérben :DDD :

    Az ott egy Continental jel. Szóval a Continental fejlesztő / teszt pályáján volt a teszt.

    Ez 2 dolog miatt aggasztó:
    1, kaphatott preppelt média gumit ami kicsit más mint a bolti.
    2, nyílván hol lesz a legjobb a conti? A saját tesztpályáján.

    Ezért mondom hogy több infó kell, mert nem hazudott, akkor és ott az a kapott gumi volt a legjobb.

    Viszont ez távol áll a teljes igazságtól. Nagyon nagyon távol......
    Jó hogy említetted mert ez nagyon is fontos információ. Még a másik 2 teszten amit linkeltem középmezőny, ahogy a Michelin is, mégis mindenki azzal ment (tavalyig biztos).
    :C

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #8778 üzenetére

    Tessék itt az oknyomozásom:

    Igazolódott a gyanúm, ez a Continental Contidrom házi tesztpálya és fejlesztő központ.

    Szóval a conti vendégségébe voltak és nem egy független teszt amit ő csinált. Már csak ezért nem mérvadó. Ha hozzá vesszük hogy nem ő vásárolta a gumikat ha nem a conti adta... Az már erősen megkérdőjelezi számomra a dolgot.

    Tessék itt a bizonyíték, az egyik legmegbízhatóbbnak tartott gumi teszter is ferdíthet / visszatart fontos infókat. Ez innentől nem egy független teszt, ha nem a conti úgy alakíthatta a körülményeket, víz mennyiséget, akár autó hangolást hogy nekik kedvezzen.

    De hát ilyen világot élünk. Ezért kell információ sok irányból, sok embertől és akkor abból te leszűröd mi a valós.

    Viszont szvsz kitehette volna hogy conti házi tesztjén volt nem függetlenen. Ez így roszabb mint gondoltam. Csak elhallgatjuk, én meg lassítsam képkockákra a videót.

    Jó gumi? Biztos.
    Legjobb? Közel sem biztos.

    Még a kocsi színe is Continental, egy az egyben mint az épület :DDD
    Minél jobban belenézel, lejjebb ásol annál rosszabb lesz.
    Most akkor meglepő hogy annyival jobb volt a Conti ha ahol kifejlesztették próbálták?
    10% két csúcs gumi között? Ja persze meg én vagyok a királynő.
    Miért nem vitték el a Michelin tesztpályájára is......

    Mindegy, befejeztem, megtudtuk amit nem akartunk.
    Ma már minden manipulált.

    Jáááááááááj de nem szeretem ezt a csúszó mászó sumákolást.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz den89 #8786 üzenetére

    Na ez most rosszul esett ;]

    Igen ezért írtam utána hogy sok embernek alternatíva, mert néha elfelejtem hogy nagytöbbségnek csak célszerszám az autó és nincs rá szüksége hogy többet / jobban tudjon. Nem használja ki + macera a csere, tárolás, nem kopik el, meddig tartod meg stb...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz kisza25 #8783 üzenetére

    Én a sailfishre esküszöm, szigorúan acélfelni súlyokkal az alun :DDD

    Év alapján is cserélik azért páran. Ismerek olyat akinek nem kopik el de 4-5 évesen ledobja.

    Nálam nincs ilyen gond, előbb kopik mint öregszik ;]

    Qru

    Hát hogy tapadjon rendesen a Blahán ha nagy gázt kell adni! Mi másért?!

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #8800 üzenetére

    Annyira jó ebből a szempontból a Volvo és Porsche, hogy száraz aszfalton, meleg guminál, tövig nyomod a féket, és ABS darálás közben hirtelen sávot váltasz, akkor sem tudod kihozni a sodrából. Megcsinálja a sávváltást mint ha mi sem lenne természetesebb, nem megy el az eleje, nem kell belenyúlnod, nem mozdul be a hátulja. Szóval itt már sokat számít hogy hogyan programozták fel ezeket, mennyi órát és tesztelést tettek bele.

    bmw egy időben úgy reagált ha az egyik keréken tapadás vesztés volt és nagy hirtelen emelkedőn volt a féktáv hogy azonnal állóra fékezte a másik 3 kereket te meg egyenesen beszálltál a falba. Főleg mikor elkezdett esni és foltosan volt száraz / nedves a ring. Tapasztalt, amatőr sőt még versenyző is járt így.

    Golf R kamu torsen (hátul fékezgetős) ring parkolóba szedik ki a biztosítékot mert egyébként 3 kör alatt 0-ra nyalja a hátsó fékbetét :DDD

    Vannak "érdekes" megoldások na...

    Kopasz pakolgat fel mostanában még anyagot a ringes túrájáról:

    https://youtu.be/DUidu5VR0kw
    53:58-tól elment a tapadás, de vezetői hiba részben mert száraz íven ment vizes pályán. Illetve úgy hallottam használt téli volt az eső gumi :DDD
    (Az se segített hogy beton kemény rosszul beállított futómű volt alatta...)

    https://youtu.be/8a8NA0zoP9I
    8:34 nálam az a szakasz igaz nem összehasonlítható mert itt állt a víz, látszik hogy az előttem lévő kocsi keréknyoma még ott van, vízátfolyások, náluk meg csak szitálás / nedves volt. Direkt nem húztam be száraz ívre ha nem ilyen kettő közötti átmenetet választottam.

    (Apex tulaja előttem a Cayman GTS-ben)

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Vismajor01 #8805 üzenetére

    [link] (fb alert)

    Az a biztos ha hátra teszed a láncot egy első kerekes kocsin nyári gumikkal.
    Ennél tutibb recept NINCS ;]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Vismajor01 #8808 üzenetére

    Vannak olyan szituációk hogy egy enyhe fékezés vagy gázelvétellel súlyt pakolsz ez első kerekekre és jobban betapadnak.

    Igaz a havas / jeges dombon lefelé csúszás pont nem az :DDD

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz 2ozzmexy #8810 üzenetére

    Nagybátyám szerint: Mióta bmw-vel járok mindenki előre köszön az óvodában :DDD

    Természetesen egy lépten nyomon lerohadó szakad, lefingott, 20 éves, jobb kormányos, 530d-ről beszélünk, fapados de ami van benne az sem működik. Csörög, zörög, 0 ráköltés de a feketére festeni a felniket 80k-ért az mehet. Füstöl, üt valami a motortérben... De hát aki menő az menő nem lehet mit tenni ellene :U

    tboldi

    Kell rá egy popcorn ecu nincs mese ;]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz tboldi #8813 üzenetére

    Használd egészséggel, mutatós kisautó.

    Bakker nagyon nem vagyok otthon Olasz verdákban. Viszont a Giulia QV mikor kijött akartam próbálni de nem fértem bele :(((

    Ugyan úgy mint az RX450h-nál itt is bele ért a fejem a tető kárpit szélébe, panorámatetős változat, annyira leengedve az ülés amennyire lehet, és nem kicsit ért bele ha nem a fél fejemet kellett volna adnom érte. Mármint a tesztért, magamnak nem vennék híresen elromló márkát :DDD

    Brera is tetszik formára megjelenése óta.

    Nem értem a mostani Giulia és Stelvio miért nem lett nagy siker, inkább venném azokat mint a mostani híres hírhedt 3-as német PrÉmiJumoKaT. Éljen a havidíjas ülés fűtés :N

    [link] Sokadszorra nézem át, most miattad a V6 kínálatot de soha nem mertem meglépni.
    Kívül belül szép, gondos tulaj mert 4 Michelin van rajta :P

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #8818 üzenetére

    De a conti saját tesztpályáján lehet vízen is elkent volna csak szólok ;]

    Integrale

    2 henger, 4 turbó, mild gay hibrid :DDD

    tboldi

    Kisautóba azért egy jó fajta 155 paci az már komolyan játékos.
    El akarod tenni mutert láb alól? :))

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #8852 üzenetére

    De márka szerviz előtt tolass kicsit a hold felé ;]

    2ozzmexy

    Lehet már leírtam itt de mikor utoljára voltam M.o.-n az S80 V8-al, Angol rendszám, kocsi csillog ahogy szokott, rokonok / ismerősök között cikázunk lassan, határon vagy az alatt. Országút, 70-el megy a jóember buzifasz szépen megvárom az üres egyenest, index, akkora gázt adok vissza se váltott csak nyomatékból elkezd tolni szépen. Azonnal vissza vált mint ha Colin McRae reinkarnációját próbálnám megelőzni, és 110-ig nem engedett el. Ott is csak azért mert meguntam és lepadlóztam. Aztán a szépen megelőzöm majd megyek 90-el helyett lett 130-140 pedig tök nyugis voltam, beszélgettünk, tele a kocsi, rokonokhoz mentünk nem sietve...

    Vagy a kedvencem a szakadt rendőr astra a városban, 4 sávos, mióta utóljára ott voltam a buszvárót meg vagy 5 megálót áttették a külső sávba a padka másik oldalán lévő buszváróból. Jövök ki szépen nyugodtan a körforgalomból, lasú sáv, nem sietek, mögöttem 2-3 kocsinyira az astra a gyorsabb sávban, buszok előttem parkolnak, észreveszem, index, ezt az astra személyes támadásnak vette mivel mellém tolta, kereke a szaggatott vonalon, és húzta rám a kormányt rángatva meg mutogatva mint egy ideg beteg. Valahol le kell vezetnie a feszkót ha már az asszony nem hagyja neki miközben hamuzik a panel 10.-en a májkrémes konzervbe. Legalább is így képzeltem mikor megint lepadlóztam. Pont az nap volt mérés 5 helyen, 3 civil rendőrautó kamerákkal, kivezetőkön drónokkal meg rejtett kamerákkal ment a razzia. Nem lett belőle semmi de én voltam a hülye, nem kell hosszan nyomni a padlót 40-ről hogy nagyon gyorsra lóduljon. Nincs ott járda meg nem volt előttem senki de akkor is.

    Ez a kettő maradt meg a legjobban de volt sok kisebb is.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #8866 üzenetére

    Rosszul fogalmaztam, rendőr astra mint szappantartó astra (F), nekem az a típus, nem konkrét rendőr autó volt. :B
    Sry

    Villanyos keményeket le kell nyomni, tesla model s P100D (700 hp) is valami 10 másodpercig bírta a 250-es limitet majd belassult 220, 210 és olyan 200 - 210 között tudott tartani. Annyit a 20 éves Volvo D5 is tudott tankolástól tankolásig... Ha nem rimac nevera akkor nincs nekik top end, gyorsan kifújnak, legtöbbnek mid range sincs.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz 2ozzmexy #8870 üzenetére

    Ennek nálunk a rövidített verziója megy sok bmw tulajnak. Kormány. Kedvencem mikor behajtott tükörrel mennek, mondjuk az ritkább de mindig lehalok rajta. Tényleg nem kéne hogy márka függő legyen de magasan bmw a legtöbb :DDD

    Nálam valószínűleg az Angol rendszám verte ki a biztosítékot jobbágyunknál. Vagy túl sok volt neki a kerámia a verdán...

    Tegnap olvastam hogy az Angol kormány felmondta a bmw szerződését. Rendőrautók nagy része itt bmw vagy Volvo. Főleg motorikus problémák és tűzesetek miatt. (20 és 30d) Sok tulaj írta alá hogy halogatta a bmw amég lehetett de most van (itt legalább is) visszahívás és cserélnek valamit az egr-nél.

    Megjegyzem a Volvo márkaszerviz parkoló is tele volt motor cserére váró rendőr autókkal. Legalább ott tűz nem volt ;]

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #8876 üzenetére

    Nekem is itt ért véget a Volvo történet. Nem fogok kínai 2 literest venni jóval megemelt áron, rengeteg hibával, alacsonyabb minőséggel. Németesebb lett a forma és a fenntartás is (nem a jó értelemben).

    Nem tetszett még a gázpedál programuzásuk sem, ha letaposod turbo lag de akkora mint a grand canyon, ha elveszed akkor még tolja neki mert valami buzi emissziós norma miatt nem engedheti el a nyomást csak a motorba hogy elégjen ami már felépült... Alapból ha Volvo akkor 5 henger, ez ment generációkon át, mindenki szerette. Különlegesebbek 6 vagy 8.

    Még 2 Volvo jöhet szóba:
    V60 Polestar 3.0 T6
    XC60 3.0 T6 Polestar

    A V60 rendes polestar fejlesztett, az XC csak mint egy trim polestar. Ezek közül még az egyik lesz, aztán ennyi volt. Szép volt, jó volt, soha nem volt Német autóm, a Macan lesz az első saját.

    Ha elektromos akkor meg a Polestar 2 tetszik, szép, letisztult, komoly sport fék és futómű, van benne egy kis őrület amit bevállaltak. Manapság ritka már sajnos. V12 TDi Q7 :U :DDD

    2ozzmexy

    Meg a kocsikat is egyszerűbb teleszórni minden félkész idegesítő, csipogó "biztonsági" retek elektronikával. Mint hogy a sofőröket képezzük komolyabban, és szűrjük a selejtet... Lányom osztálytárs anyukája, új Q7, körbe radar, körbe kamera, egy parkolás alatt 2x törte meg. HOGY A RETKES F.MBA??? Ugyan ez a jogsijára is hogy lehet neki? És ezért se pont nem jár, se büntetés. Volt 3-al lefelé szomszéd, vett egy új i20-at talán, hátul a ház mögött ahol 2 furgonnal is elfértem, kivitte a szomszéd kerítés paneljét tolatás közben. Mind ezt én végig néztem, majd kiszáll, körbe néz: Tudod mi nem vagyunk valami jó sofőrök. :W :W :W

    Akkor anyádért erőlteted. 2 hónap múlva nem volt rajta olyan panel amin nem volt horpadás. A TETŐN IS VOLT. Hogyan azt elképzelni nem tudom... De van jogsija és legálisan közlekedik. Ilyen hülyék nélkül kisebb lenne a forgalom, és kevesebb a kár / baleset.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #8904 üzenetére

    Német autó páyla tesztet néztem róla. Túlmelegedés miatt visszavett. Ugyan ez a Nürburgring. 1 kört nem bírnak úgy hogy nem veszik vissza magukat, de sokszor odáig se jutnak mert a kör felénél már a padlóig nyomott fékpedál sem lassít semmit. Így volt 2022-esekkel is, azelőtt is meg azelőtt is. Polestar 2 az a gyári komoly fékekkel bírja a körözést. Már azt a 3-at amit tud egy akksin ha taposod igazán.

    Viszont itt bejön a degradáció is. Egy időben én is néztem model S P100D-t, beszéltem több tulajjal. 3 tulajból 2 akksi cserés volt 3 éven belül. Ha nyomod neki + gyors töltöd az nagyon nagyon gyilkolja az akksit. Nem azért vesz az ember 700 lóerőt hogy ne nyomja... De igazából a fék és súlyos minőság problémák miatt elvetettem teljesen. Meg 0 élmény. 1 trick pony. Nagyot megy nulláról, aztán ennyi. 0 kapcsolat, 0 érzelem, 0 kötődés, 0 élvezet. (számomra)

    Kopaszék is hoztak egyet Németből ha jól emlékszem 5x álltak meg tankolni amég a diesel passat 1x.

    Mindegy nem vagyok full villany ellenes, városba meg rövidtávra, napi rutinra talán a legjobb. Csak mire jó lenne már be kell dugnod a jogsidat mint az 5. elemben és kb semmit sem tehetsz meg, automatikusan letiltják, büntetnek. Szvsz 10 éven belül lesz chipes jogsi és kötelező lesz új verdákba. De lehet hogy túl sok WEF videót néztem hogy most jön a gyűlés. 15 minute city valaki? :U

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz cappa72 #8906 üzenetére

    Porsche legalább meg merte lépni a 2 sebességes villany autót. A mostani töltés meg akksi technológia még nagyon gyerekcipő ehhez.

    Nekem az új, modern Toyota pözsó elektromos is, hiába 168 mile (270km) a gyári adat, most 10 fok alatt, töltőről lehúzva fűtés, autópálya, reptér oda vissza 80km és maradt benne 31 mérföld... Városba jól bírja de ne hagyd el nagyon a határait.

    Biztos fejlődni fog, csak az elmúlt 10 évben duplázták az energia sűrüséget egységnyi akksiban.

    Mondjuk ezzel legalább megtudtam csinálni ezt a repteret. Zoe-val nem mertem elindulni. Pedig azt hogy emlegették 400km a gyári adat. Aztán jött a WLTP ciklus és már a katalógusban is átírták 300km-re, de 155km volt a táv amit kiírt töltőről lehúzva és nem mertem vele elindulni a 80km útra. Pálya, fűtés, nem bírta volna. Ez a fő szopás most a téli valós táv. Mert atom sz@r. És akkoriban a teslát leszámítva az tudott a legtöbbet papíron... bmw i3 akkori valami 80mile range volt. Na az télen mennyi? Teszkóig talán lejutok tejért?

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz cappa72 #8908 üzenetére

    Zoe nem volt akkora mint egy Clio, minőségre sem, és 3x ár.
    Sokan meg okoskodnak hogy nEm jÁroK bEnZinKúTra azóta. Persze. Inkább oda járok lecsippantom a kártyámat és megtöltöm havi 1-2-3 alkalommal 2 perc alatt mint minden nap kábelezzek, esőben, hóban, majd lehúzni úgyan úgy esőben hóban, utána a retkes vizes akár sáros kábellel kezdjél valamit miközben ázol. Mind ezt családi ház mögött, akkor mit szóljon akinek nincs beálló, ne adj isten panel. Ledobja az erkélyről a hosszabbítót?

    M.o.-n a napelem visszatermelést nem engedik az újaknak mert nEm BírJa a HálÓzaT. Ez is kamu, de ha azt nem bírja akkor majd a sok elektromos kocsit fogja mindenhol. Energia válság idején... Na nem is folytatom.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz rbalint88 #8910 üzenetére

    Még a Volvo V60 D6 se volt rosz eképzelés, ott a takarékos dízel hosszú távra meg a plug in városi futkosásra. Meg még pakolható normálisan.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz rbalint88 #8914 üzenetére

    A beltér minősége meg a platform tetszik, valamennyire pakolható, nyilván nem egy XC90, de az átlagnál jobb. Nekem iskolai lóti futira meg a reggeli körömre elég lenne az áram része, a hosszabb utakra meg a dízel, faterék nyáron voltak vele Montenegróba, 5,9 literes átlaggal, szabályos tempóval. Az azért nem rossz. Itt nálunk nincs rá út adó és behajtási díj se jelenleg. Mérete napi szaladgálósnak pont jó lenne nekünk. Viszont nálam 4-5-6 autó / furgon van. Ha csak egy lenne akkor XC60 méret lenne a minimum. Fosok is a Macantól hogy kicsi lesz, mármint a hátsó ülés meg csomagtartó de nem nagyon fog engem érinteni mert egy helyen fogok ülni, és az nem hátul lesz :DDD Viszont mondtam ma neki ha megint eltolják 3 hónapot én vissza mondom a picsába.

    Passat nyilván nagyobb de valamiért foslágeny ellenes vagyok (magam sem tártam fel a pontos okát, biztos bántott egy vw gyerekkoromban...). Előbb vennék skodát, vagy Golf R32-őt :DDD

    Fő ok hogy nem V60 D6 lett hogy kicsi a kínálat és egyet sem találtam ami ennyire felszerelt mint az XC amit vettem. Mindegyik jóval rondább és közepesen fapadosabb. Beltérben a középső aszimmetrikus légbeömlő bántja kicsit a lelkemet, de egy Poleastar V60 még rajta van a listámon. Benzinesre se kell behajtást fizetni :DDD

    radi8tor

    Zoeban egy jó dolog volt, hogy többért tudtam eladni mint vettem. Annál nagyobb öröm nem volt mint mikor elvitték.
    - Olyan szép kis autó, nem is értem miért adod el?
    - Én sem, lehet megbánom, vigyed gyorsan mielőtt meggondolom magam és élvezd ki :DDD ;]

    [link] Ezt nagyjából tartom azóta is, de sokkal hosszabbra is írhattam volna a negatív listát, kocsi nem adja ki a kábelt, oszlop nem engedi el a kocsit, meg egy ostoba autó volt. Mindene sz@rul működött vagy egyáltalán nem. Se riasztó, se könyöklő, se elektromos ülés egy 2017-es elektromos autóba??? Klíma gombja akkor világított mikor kikapcsolva volt, az összes többi akkor ha bekapcsolva volt. De háttérvilágítás nem volt rajta így mindig fel kellett kapcsolni a belsőt hogy lássad mit is kapcsoltál ki be.... Meg a tompított egy nagy 0. Semmit sem látsz vele, egy online tutorial van hogyan alakítsd át ledesre, illegálisan nyilván de projektoros így nem látszik, műszakira meg lecsavarod alsó állásra. Nem villogtak rám meg nagyjából belőttem a vetítési képet de keljen már lámpát átalakítanod egy szalon új sz@ron....

    Qru

    Évre nem emlékszem hogy mikor jártam utoljára Pesten. 14 vagy 15-ben szerintem. De azt biztosan tudom mikor megyek: SOHA TÖBBET :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #8926 üzenetére

    Képzelem, most már nem csak próbálnának leszorítani, ha nem konkrétan bele terelnének egy buszmegállóba :DDD

    Angliába megszoktam hogy a villogó nyalókás zebránál átengedem a gyalogosokat. Kaposváron, 4 sávos, alacsony forgalom, járda szigetes zebra, lámpa nincs, vár a gyalogos, lassítok, megállok, nem indul. Intek hogy mehetsz, bizonytalan, egyet lelép, majd mellettem a paraszt padló gázzal elmegy a belsőbe körülnézés nélkül, lendületből lepadlózva. Ekkor vissza lép, addigra volt mögöttem 2 autó akik kurva anyáztak és a dudán maradt a kezük.

    Mondom én kérek elnézést. :N
    A hülye Angol egyből jelenetet rendez...
    Kis kultúrát próbáltam vinni a mindennapjaikba.
    Nem sikerült.

    rbalint88

    Egyetértek nagyjából ilyen a kocsi. 2 gyerek de már nincs babakocsi kb elég lenne. De ha nagyon nagy bevásárlás van vagy pakolás csak áthuppanok valamelyik furgonba. Messze utazásnál meg S80, és akkor az a limit azt tölthetik kockára aminek örülök, mert szerintem egy nyerges vontatót is tele töltenének így legalább van limitáló faktor (bár tavaly volt pár belföldi kiruccanásunk az XC-vel az is sima volt). Mikor babák voltak akkor volt az XC90, na az álom volt iker babakocsi + csomagok is elfértek. Jött a család? Elő a 3. üléssort és 7-en voltunk benne meg valamennyi csomag. Az egy nagyon nagyon praktikus és szerethető autó volt. Pláne a V8 :DDD Most is felemlegetik néha a rokonok hogy padlózom és 7 ember élvezi. Na jó a nőstények annyira nem de az az ő bajuk :))

    Macanon nem gondolkoztam annyira, kipróbáltam többet és nagyon magával ragad a vezetési élmény. Kell. Hátul nem is ültem benne, de az XC-be sem pedig megvan egy ideje. Sőt nem is emlékszem hogy melyik évben utaztam hátsó ülésen utoljára. Vagy hogy ebben az évtizedben volt e ilyen :F Általában én vezetek, ha engem vált valaki nagy ritkán akkor is elöl maradok. Amitől tartok az a csomagtartó. Hogy ilyen CT200h méret lesz. Bele fér e a 4 standard ikea pakolós dobozom mint az XC-be... (nem fog)

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Vismajor01 #8929 üzenetére

    Na jó ha a sok HA megtörténik, megint eltolják a Macant, eladom az XC-t, felkerül egy Rebel Blue V60 Polestar akkor MEGVESZEM. Csak a középső venti elrendezés fog bántani lelkileg.

    Az legalább mind maxra felszerelt, csak az 1 szokásos vakgomb van rajta.

    [link] Poén hogy akitől vettem az S80 V8-at 7 éve annak pont van egy ami jó lenne. Csak nem akarok még egy fehéret :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Vismajor01 #8934 üzenetére

    A wrap fóliát szárazon teszik fel, alig véd valamit és össze karcolják az autót vele, tele lesz mikro karcokkal. Mellé maga a fólia is karcos. Rengeteget láttam, voltam is a Yiannimizénél többször. Nekem nem ez kell, ha nem karc mentesség, polír, csillogás. Ha fólia akkor csak is PPF, az véd is meg van rá 10 év garancia.

    Maga a wrap túl vékony, egy pici kavicsot se bír ki, 2-3 évet mondtak max amég biztonságosan fenthagynák és kényesebb is. De alig olcsóbb.

    Nem ezt várom el ennyi pénzért. Amit a PPF-el lehet játszani hogy matt vagy fényes. De az öngyógyuló is, kint hagyod a napon mosás után és a mikro karcokat betölti magán. meg 3x olyan vastag az anyag mint a wrap, és védelemre van kitalálva.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Vismajor01 #8938 üzenetére

    Majd ha összefutunk egyszer viszek polír lámpát és megmutatom mennyire is karcos a felülete meg alatta a száraz felviteltől.

    Biztos fejlődtek meg jobbak de mikor látod hogy a légbuborékokat injekciós tűvel szurkodják rajta felvitelkor te is ledobnád a láncot.

    Szárazon felvitt fólia ront a fényezésen ami alatta van, utána kb teli polír kell neki hogy szép legyen. Tele lesz pókháló karcokkal. De mindegy is mindenki azt teszi fel ami megfelel az elvárásainak / szükségének. Avery jó márka, az az egyik amit Yianninál is használnak. Macanon viszont gondolkozok hogy PPF, matt papaya frosted jégkrém? :P

    Soha nem volt meg egy kocsim se 1-2 évnél tovább csak a Volvo S80 V8. Az már a 8. felé halad. Lassan veterán lesz :DDD

    Qru

    Mondjam vissza a Macant? :N
    De he megint eltolják akkor vissza a foglalót és kalap kabát. Szopassák azt akinek 2 anyja van.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BigBlackDog #8946 üzenetére

    Na igen ezt ki is hagytam hogy a wrappot szikézik a PPF pre cut, méretre vágva jön ki a gépből...

    Vismajor01

    Na jó de az 1.4 lánc evő tsi a túlfújt kokszosodó motorjával jobban mutat a katalógusban nem? ;]

    130-ig segít a villany motor ha jól tudom?

    Qru

    Ja az ajándék Porsche napon már voltam, vissza a pénzt aztán csá ;]

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #8960 üzenetére

    Teljes szárítást nem tudsz csinálni. Eső az szinte vízkő mentes, de a csap víz nagyon nem. Nagyját le lehet fújni gyorsba, de főleg sötét autón nagyon látszik a vízkőfolt ha csak azzal akarod meg úgy már sokáig is tart. Nap meg bele égeti a lakkba...

    Nekem van szűrt vizem, azzal meg lehet csinálni de szinte mindig kell valamennyi rongy.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #8971 üzenetére

    Több eső leviszi a koszt, kévés csak össze gyűjti a felületről is. Meg könnyebben beleszál és ott marad mert nem fogja le annyira a kevés víz a környező port se.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #8977 üzenetére

    Szerinted majd elmennek ezek a ledek 15 évet? :DDD

    Majd halogén átalakító szett aliról, az lesz, meg egy lámpa a fórumban amit majd mindenki berak műszakira...

    Mondjuk egyes Merci modellek már kódolva vannak hogy átrakni se lehessen... Éljen a fejlődés.

    Megint merkedeszből látok a legtöbbet ami hibás. 1-3-5 évesek, nem ég az egyik oldal, villog, részlegesen nem ég... Ezek gyári ledlámpásak. Régebbiek is ahol még sok kis dióda volt össze vissza nem működik itt ott egy és egyre több ismerősnél is.

    Egyedül a Lexuson tudom elképzelni hogy meg lenne ma is a 15 év. Mondjuk a CT200h-m is ledes volt a DRL is meg a tompított is. 2011-es. Tavaly adtam el, előtte nem sokkal kapott egy lámpa polírt és olyan volt mint az új. Kinézetre is, meg esti látási viszonyokban is.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #8982 üzenetére

    Kell aki ért hozzá, jól megcsinálja, van beszerzése, garanciát vállal, legális marad... De egyébként ez is egyre nehezebb mert egyre vékonyabb, kevesebb az anyag, rosszabb ónt használnak, illetve vannak már gyantába öntött részek meg egyéb problémás dolgok.

    Persze mindent lehet, csak mennyiért. Izzó csere -> Xenon csere -> Led forrasztás -> Lézer lámpánál mi lesz? Reped a búra és GTK? :DDD

    Nembeszélve az Audi aktív hűtős megoldásáról. Mint valami 20 éves alaplapi chipset venti. Már csak az miatt sem fog elmenni 15 évet, de szvsz 10-et se.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #8985 üzenetére

    Havidíjas ülésfűtés és centrál zár :U

    radi8tor

    Mindegyikbe be tud jutni a pára + kis bogarak néhány típusnál. Soknál az izzó csere kupakja is egy kalap sz@r, és deformálódik, elenged, beenged, leesik...

    Két évente az S80 is minimálisa a sarkában párás akkor lekapom, kikerázom, hajszárítóval kiszárítom majd vissza. Igaz az kap motortér mosást is néha napján.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák