Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
válasz szabonagyur #12185 üzenetére
-
FeRRaR1
őstag
válasz szabonagyur #12192 üzenetére
Az alkoholizmus és elhízás népbetegség. Családon belül is van számos példa sajnos. Diplomások között is. Már ha az jelent valamit egyátalán.
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #12203 üzenetére
Egye b@ssza, legközelebb adjanak mellé egy Váci utcát és ott helyben felszívom.
Egyébként egyet értek szabonagyur véleményével. Egy káros szenvedély ami népbetegség, és még olajat öntenek a tűzre. Ne hogy valami egészségeset vagy értelmeset adjanak...
Viszont asszony is szólt ehhez egy okosat. Ha tudják az alkeszek hogy ott néha jár pia, majd oda jár mind költeni is. Ami visszakanyarodik a második bekezdésemhez.
-
FeRRaR1
őstag
-
FeRRaR1
őstag
válasz radi8tor #12255 üzenetére
Nem, dehogy. Viszont 3 road trip van idénre tervben és nem akarok mindegyikre a Porschéval menni. Így Scotland inkább Volvo V8, egyébként is rég futott, csajok is hiányolták... Porsche meg inkább Nurburgring.
Mikor ránéztem a fórumra, mar pont eljöttünk ott, 10 percre voltam a pihenőbe. Na azon a tajon végig vezetni. WoW. Mint ha egy másik bolygón lennel, valami eszméletlen. Mi felmegyünk Loch Nessig
Glenfinnan-ben a csajok meg akarnak nézni Harry Potter forgatási helyszíneket.
Itt ahol most vagyunk egy az egyben Colin McRae Rally az összes út. Álltálában egy sav, néha félre álló. Konkrétan asszony is mondta hogy PS2 korszakban játszott vele és egy az egyben arra emlékezteti. Majd lehet lementem a Dash camet mert brutális... De a lényeg hogy a Volvo sínen megy, le robbantani nem lehet úgy érzed. Szakadó esőben olyat mentem hogy hihetetlen, és bőven volt benne tartalék. A Porsche meg játékos, kell neki a hely néha. Pont mondtam is, ilyen szűk helyeken, esőben ismeretlen Pirelliken nem mertem volna közel sem ennyire menni mint a Volvóval, Pilot Sport 4S-en. Ahol az egész kocsi minden apró rézzenetét ismerem, szinte latom előre hol hogyan fog viselkedni. Tudom mire kepes a hozzam hangolt futómű és gumi páros.
-
FeRRaR1
őstag
-30 mm Eibach Pro rugók gyári gátlóval.
Nem rossz a fek, ma is jól teljesített de a Nurburgringen elvérzik így tervbe van egy Polestar 6 dugattyús Brembo szett de nem olcsó, és ritka mint a fehér holló. Na újonnan vehető, majdnem 5000 USDNekem most 19" van fent, a gyári 18-as volt. Az milliméterre volt a nyeregtől.
-
FeRRaR1
őstag
válasz MasterMark #12264 üzenetére
Eredeti Volvo Polestar Performance wheel. Van 19" és 21"-ben.
Találkoztam itt olyannal aki feltette az S80-ra a 21"-est. Szörnyen néz ki és használhatatlan
Viszont a 19"-es ad neki egy szép frissítést és lehetőséget kicsit nagyobb fekre.
-
FeRRaR1
őstag
válasz cappa72 #12252 üzenetére
Fel én
Scotland es ne másszál meg egy hegyet hogy üvölthesd el magad hogy FREEDOM?
Bokám nem díjazta de lefele rosszabb volt. Illetve számtalan mini patak / forrás van ami miatt csúszhat eléggé. Meg persze van nalam 3 fele lábbeli, csak sose cserelem at. Mint a: tükörből tolat, csak nem nez bele. Okleveles hülye vagyok
-
FeRRaR1
őstag
-
FeRRaR1
őstag
Na de ilyen biztos nem:
Leérünk a hegyekől, tábla: friss kagyló eladó.
Bemegyünk a dokkra, senki sehol.
Tábla megint, kagyló erre:
Hatalmas doboz jéggel tele, 2 féle kagyló. 2kg volt £2,5. De becsület kassza, sehol egy lélek csak egy tábla mellette a 2 féle árral. Tiszta, rendezett, reggel fogták. Gondolom haza mentek és volt ott benne rendesen pénz is, a kasszában...Na először csináltunk aznap fogott kagylót, erős a gyanú hogy életünk legjobbja. Ami nagy szó
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz kelly416 #12321 üzenetére
Volvo S80 V8 a válasz, mint mindenre
Elöl hátul fűtött, elöl szellőztetett is, lábát is szedi ha kell és különleges, ritka, álom szépen szól.
Most mivel egy ideje makacs és semmi nem akar tönkre menni rajta, rendeltem hozzá egy nemrég megjelent fékbetétet, hátha hozza amit szeretnék. Pagid Racing Street +. Hátulra 20 előre 10mm szélesítést hogy szebben mutasson. (pláne hogy már a magassága / felni / útfekvése pöpec, csak a hátulja nagyon bent van...) Ez mellé kap egy futómű állítást is ahogy illik.
Endless RF 650 fékfolyadékot amit többek között F1, WRC, Dakaron is használnak
Tárcsa már Japán Tarox, fékcső már fém, így kb ki van maxolva amit ezekkel a nyergekkel tud.
Remélem jó lesz, harap szépen és bírja a terhelést / hőt pályán is. Akkor boldogságom határtalan lesz.
Hátulja kicsit beljebb van mint az eleje:
Illetve kértem ajánlatot titán kerékcsavarokra, ha már úgy is kell a hosszabb... Igen tudom hogy hülye vagyok, nem kell közölni. 20 titán csavar 1,2kg-al könnyebb mint a gyári ami azért beteg. Ugye könnyebb forgó, mozgó kerék, jobb úttartás, kényelem, gyorsulás. Persze egy kerékcsavar ebbe pont hangya f@sz szőrnyit számít, de ha egyébként is vennem kell valamit... Ferrarikon is az van. Na mindegy, értitek, vagy nem?
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz MasterMark #12336 üzenetére
Sima egy dugattyús, de az előző M3-asokon is csak az volt...
A tárcsát nem most szereltem azok 2-3 éves képek, nem először csináltam.Eddig is verseny folyadékot használtam, csak Motul RBF 660-at.
Ami simán kibírt egy évet, nem fut sokat a kocsi, de az Endless még annál is jobb, tartósságban is. Nem versenyzek, csak pálya napozgatok.
Évi 2-3000 mérföldre bőven jó, eddig is csak az egy év lejárta miatt cseréltem mert érzetre nem romlott.Van hozzá közös platformról (Volvo P3 - Volvo V60 Polestar) 6 dugattyús brembo, kicsit nagyobb tárcsával. Ritkán kapható, használtban is ritkább mint a szivárvány mintás holló. Az új szett tárcsával, nyergekkel, betétekkel, csavarokkal és csövekkel meg 5000 euro... Évek óta vadászok rá de csak nem akar össze jönni
radi8tor
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
De igazából csak a fékbetét kínálat a legnagyobb gond. Mármint hogy szinte nem létező. Még egy M3-ra van 40 féle komoly betét szett, addig egy S80 V8-ra alig akad, abból is a legtöbb dobd el kategória. A többi része bírta a pályát, csak a betét felpuhul, elkezd kevésbé fogni és atom gyorsan kopni. Kb 10 kör elég volt a Nürburgringen hogy lenullázak egy gyári ATE vagy ATE Ceramic pad szettet.
-
FeRRaR1
őstag
válasz tboldi #12339 üzenetére
Nem olvastad a teljes hsz-t?
"makacs és semmi nem akar tönkre menni rajta"MasterMark
Én ajánlom hogy Asetto Corsa-ban gyakorold a nyomvonalat kicsit, legalább tudod hogy melyik kanyar után mi jön.
Apex nurburg-nál kérhetsz oktatót, én is kértem tavaly barátnak is, asszonynak is.
Laurin oktatja az asszonyt, én meg figyelem a háttérben. 49 euro egy körre, de előtte is átvesz veled pár dolgot meg utána kiértékel, tanácsot ad. Így őt ajánlom, ha beszélsz a recepciósokkal ott ők tudják bookolni neked.Reggie0
Nem kommentálom, de már nem tudok vissza aludni az is biztos
-
FeRRaR1
őstag
EGY HULIGÁN VAGYOK!
Nem tehetek róla, a körülmények áldozata vagyok.
Elindulok iskola felvételre, Porsche.
Már rosszul kezdődik, busz előttem tötyörög de jönnek szembe, majd kiindexel a megállóba ahol van neki hely félre állni. De nem. Hősünk nem húzódik oda be, elmegy mellette, majd a legvégén megáll hogy senki ne tudjon elmenni mellette. Szembe meg jöttek. Finom gáz pöccintéssel egy kisebb szünetbe elmegyek mellette.Utána jött egy micra. Vagyis vánszorgott, a 40-es zónába 20-al. MPH. Előtte senki, megint kis szünetbe éppen hogy el tudok menni veszély mentesen de már nagyobb gázzal.
Majd a végső tőrt egy honda jazz döfte belém. Zöld lámpa, de nem megy, rövid zöld. Mire letette a telefonját gondolom, sárga volt, elindult én ott ragadtam. Kb habzott a szám.
Jobbra kanyarodnék, de teli zöld, szembe a merkedesz nem vette a lapot, mondom padló. Kocsi sport módban, rendes 90 fokos kanyarodás. Kanyar közepénél úgy kitette a seggét hogy ilyet még nem éreztem. (közúton) Állok a gázon, tekeri a hátulját, és keresztbe csúszva jövök ki a kanyarból miközben a PDK egy nagy durranással elvált és kilő.
Nem kicsit kellett belenyúlnom a kormányba, elég nagyot ellenkormányoztam hogy megfogjam. Én nem vettem el a gázt, de a kocsi se.
Na ekkor 2 utcával arrébb lelassítok és megkérdezem magamat hogy normális vagyok e. Mit csinálok, ezt meglátja egy rendőr és ketté vágja a jogsimat, amit minden nap sokszor használok.
Jó volt de rosszul esett, hogy van ez
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #12403 üzenetére
Nincs. Alapból Normal amiben indul.
Vagyis indulna de mindig át tekerem Sportba.
Van még Sport + és Individual. Ez a 4 állás a Sport Chrono-n. Ezen felül van még elektronika off gomb amit kb soha nem használ senki. Annyira jól van megírva a szoftver, hogy ha úgy gondolja hogy te 30 fokos szögben csúszol és ennek megfelelően ellenkormányozol akkor tudod mit csinálsz és hagyja. Silverstoni Porsche napon beszélgettem fejlesztő mérnökkel.Egyébként mindig ez az alap, gyújtás, Sportba és indít. Ha kell rajt automatika meg még teker egyet mindenen akkor Sport +. Középkonzolon még bele lehet nyúlni hogy nyitva legyen e a kipu, futómű comfortba vissza, ilyesmik. Nagyon jó rendszer, könnyen kezelhető, egyértelmű, átgondolt pont ami kell.
Viszont nem azért vettem Porschét hogy Normal-ban használjam ez az őszinte véleményem. Persze nem kell száguldani ehhez, élmény egyébként is. A váltások, gyorsulás, kormány érzet... Milyen gyorsan és jól reagál mindenre. Hihetetlen mérnöki munka és jól is van így. Én tettem Sportba, én padlóztam le. Csak is az én hibám lett volna ha padkát fogok vagy rosszabbat. Nem csipog, bimbammol, fékezget bele, ha elkened, teszi amit akartál. És ez nagyon is rendben van így.
kelly416
Nem dohányzok, de ma gondoltam hogy rászokok
Te amikor én csúszkáltam az XC60-al télen a nagy hóba. Azokat a nézéseket. Én vigyorgok, gyerekek hátul visítanak, asszony annyira nevet hogy nem tud kimondani egy értelmes mondatot.Nem mindenki de sokan úgy néztek rám mint ha most gyilkoltam volna meg az anyjukat és a hulláján megerőszakoltam volna a lányukat.
Legkevésbé sem érdekelt, hóba csúszva kicsi a tempó, meg nyilván nem emberek és kocsik között csináltam.Qru
Ha a csipsz Tdi ilyenné tett akkor tényleg ne vegyél WRX STI-t (kombit)
Teljesen más: Majd lehet kérek ötleteket mert ha idén nem is jövőre akarunk venni valami sportos manuális olcsóbb játszós rohangálós vasat.
Ami nem ez a vonal mint ami most van. Volvo is Porsche is nehéz, erős AWD és túl gyors.
Valami aminek közelebb van a határa. Lehessen határon autózni mert a Volvóval is veszélyes (nagyon is) a tempó ha azt akarná az ember. Porschéval egyenesen lehetetlen ha nem versenypályán vagy. Mint amire sokan veszik az MX5-öt csak nekem kéne 4 ülés. Lehessen itthon szerelni. Valaminek a sportos kiadása és már többször lyukadtam ki pl a Clio gordinihez. Tuti bent lesz a kalapban. -
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #12408 üzenetére
Kb Clio Gordini árban van, viszont félek hogy nem fogok beférni és a szokásos fejem a tetőt éri probléma lesz...
Mindegy, kipróbálásig bekerül a kalapba [link]
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Ez nem az évek kérdése. Amég versenyzel a vonattal addig nem vagy öreg. Skóciában is megjelent egy vonat mellettem azonnal el kezdtem nyomni
Ennyi, ez a hivatalos meghatározás.kelly416
[link] Nálam bírja
tboldi
A Giulietta valamiért nem tetszik, nem fog meg.
[link] Bekerült a kalapba.Ne ez nagyon tetszik: [link] Prodrive Brera S 2.2 JTS.
molnarpeter
Abarth Puntot néztem, NFS Most Wanted utóérzet
Viszont szerintem a többivel ami szóba jöhet nem rúg labdába.
Sokkal inkább Brera akkor már.Reggie0
Volt párköcsögnekakit ismertem és már akkor se tetszett mert úgy viselkedtek mint ha Ferrarival járnának. De egyébként alapból se mozgat meg bennem semmit. -
FeRRaR1
őstag
VW csoport dízel botrány miatti nagy spórolása főként a VW/Seat/Skoda vonalon érződik. Golf 7-8 is csak egyre rosszabb / idegesítőbb lett. Szerintem. Rosszabb összeszerelés, anyag minőség. Nem néztem utána de gondolom az eladásikon is erősen meglátszik. Régen Dunát lehetett Golfokkal rekeszteni, az volt mindenre IS a megoldás. Volt családba 4-es, nálam egy évig céges 5-ös, és szerettem.
Nem tudom mi történt Integrával. Láttam hogy beszélik hogy elhunyt de nem tudok semmit a körülményekről, soha nem beszéltem vele / jártam utána.
Nekem van pár alap szabályom.
Sebességet úgy választok: Van e másik kocsi, gyalogos, iskola, traffipax, belátom e a kanyart, meg tudok e állni ha szükséges. Szinte minden nap gyorshajtok, de nem agyhalott módjára. Nem kockáztatok. Nem is okoztam SOHA balesetet. Kop kop.Busz áll előttem nézem az első lökhárító alját hogy van e ott láb, mozog e valaki miközben elmegyek. Elég sok mindenre figyelek.
Egyszer mentett meg a Volvo radarja. Pécsen ugye Angol kormányossal, naplemente szembe erősen vakít, fák belógnak, jobbra kanyarodott az út és ott volt egy felhő színével TÖKÉLETESEN megegyező szürke kabátban egy bicajos 0 lámpával amit nem vettem észre. Kocsi piros leddel oda villogtatott a szélvédőre ahova figyelnem kell és bimbammolt kettőt. Ha az nincs, nem tudhatom biztosra de 90% hogy elgázolom.
kelly416
Nem hiszek a szerencsében. Mindennek oka van. Néha nehezen meghatározható, de mindig van.
Qru
Sok kopasz videó után: Kit nem szívatnak ezek?
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
[link] Csak egy baj van vele, hogy kb annyi mint a Clio Gordini.
-
FeRRaR1
őstag
Vehicle Smart az app neve, ajánlom mindenkinek. Be lehet állítani a dátumokat meg hogy miért mikor szóljon. Itt Angliában sokkal többet is tud, lekérdezni állami rendszereket pl, de az alapok gondolom mindenhol mennek.
Most 5 járművel azért az:
Biztosítás x 5
Út adó x 5
MOT x 5 (műszaki)
Éves szerviz x 5Ahol van ott garancia, breakdown cover, stb...
Kb 30 dátumról ad nekem 30 majd 14 majd 7 napos figyelmeztetést. Végén meg b@sztat amég meg nem csinálom. Általában szólnak vagy kapok levelet, de nem mindig szóval nagy segítség, pláne ennyi járművel.
Műszakit meg a szervizt össze szinkronizáltam minegyiknél így az ugyan akkor van. Illetve új autónál 3 évig nincs műszaki. -
FeRRaR1
őstag
válasz kelly416 #12483 üzenetére
Na majd jól ide veszek még egy Clio Gordinit
Nekem se így nézne ki, 2 furgon csak is munka miatt van, a 3. megvolt előtte is.
De 5 kocsit egyébként is tartanék, mármint ideálisan nekem az elérhető álom garázsomba 5-6 kocsi lenne.Volvo S80 V8.
Valami V8 igazi terepjáró.
Porsche telek járó.
Valami gyors pályára való mint egy 911 GT3 (csak olcsóbb jóval ha a realitás a cél).
Valami könnyű manuális játszós.
Valami elektromos retek a környékre ha csak suliba kell felvenni valakit vagy sarki bolt...
Valami klasszikus és amit nagyon szeretnék az a Volvo P1800.
Valami driftre épített könnyű hátul kaparó hidro kézivel
Egy épített pálya gép amit reszelgetek.Asszem átléptem a limitemet, de az utolsó kettő csak opcionális
Volvo S80 V8, Porsche telek járó kb megvan. Elektromos is kipipálható mert beülök valamelyik cégesbe ha kell.
Könnyű manuálisat most keresek...
Egy P1800-at megnéztem tavaly, de nem mertem...
Ezt a képet majdnem 10 éve lőttem, azóta tetszik.
Ez a resto mod amit gyáriak csináltak belőle meg össze maszatolja a gatyámat
[link]
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #12487 üzenetére
Az evolúcióval ellentétesen én most vettem ehónapban a 2 elektromos melle egy benzineset
-
FeRRaR1
őstag
Hihetetlen boldog vagyok a szín választással -
FeRRaR1
őstag
válasz kisza25 #12518 üzenetére
Nézz rá i30 N alkatrészeket. Bár egy felni kétlem hogy elég lesz, lehet inkább le kéne cserélni arra.
Én nem aggatnék rá csak gyári cuccokat. Mint ahogy tettem is, OEM+. Vettem másik felnit, de gyári Polestar Volvo. Vettem másik kormányt de gyári R-Design Volvo, stb, stb.... Szóval nem lóg ki a lóláb.
-
FeRRaR1
őstag
Más, pár napja 34 fokban izzadtam szeptember közepén. Ma reggel 10 fok, na mondom itt a remek alkalom a kormányfűtés tesztre. Eleve hidegek voltak a kezeim, kicsit fáztam.
Ugye fűtött 911 kormánnyal rendeltem a Macan-t. Meglepően jó, nagyon nagy komfort érzetet ad. Sőt inkább úgy fogalmaznék hogy sokkal jobb mint amire számítottam. Majd ha lesz megint nagy hideg, ki se fogom kapcsolni
-
FeRRaR1
őstag
Na ez a komoly autó buz! aki bemegy, mindenből egyet, egyedi színben
Nem vagyok egy Aston fan, bár mindig volt pár modelljük ami nagyon tetszik.
Narancs belső viszont nem kéne
Elég összetett ez a szín kérdés. Van a környékünkön egy narancs Lambo Urus, úgy néz ki mint ha kiszívta volna a nap, ilyen fakult narancs. Van egy Lexus valami, az meg túl sötét, nem szép narancs. Van egy Audi is, az meg mint a vízfesték, nem is metál szerintem. Ez persze ízlés kérdése de a Porsche Papaya az szép felhős időben is a napon meg álom. Szóval élőben kell látni hogy mennyire ütős a szín. Mennyire működik az adott formán. De tisztelem az autós őrülteket. Viszont túl sok a narancs akkor már fekete belsővel kérném.
Ami mostanában mozgat az a full fekete GTS felni. Enyém is szép de felpróbálnám melyik áll neki jobban.Annyi hogy az 21" az enyém meg 20" így ott még van húsa normálisan a guminak nem annyira kényes...
Bár volt nálam a srác alkatrészért, Ő S80-ra is feltette a 21"-es Polestart.
Mondtam is neki hogy nem normális. Sokkal nehezebb, már túl nagy, nem annyira esztétikus, a Volvo S80 meg alapból is ráz kicsit, keményebb rugók és 19"-el méginkébb de nem atom vészes még... Na de ez, leültetve, 21" rágőzölt gumikkal. Na ez már bántja a vesédet és a szemedet, illetve észrevehetően rosszabul megy / fogyaszt.[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #12536 üzenetére
+Qru
Csak kipróbálnám mert most a kocsi narancs / fekete, meg ott egy kis ezüst. Hogy full narancs / fekete. Egyszerűbb, letisztultabb, álltalában az jót tesz a dolgoknak szerintem. Nem tudom mennyire működne itt de megnézném.
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #12544 üzenetére
Most az a Volvo és Porsche is.
rbalint88
Gyárilag a sötétebb lámpákat választottam. Így sötét amennyire lehet és van rajta PPF. Sötétítő fóliát én nem tennék fel lámpára. Általában kreténül néznek ki (saját vélemény, kevés kivétellel)6030D
Most olyan, tetszik is, csak érdekel milyen lenne fekete GTS felnikkel.
Most nagyon bejön a narancs + fekete, lehet majd változik, vagy múlik de most nagyon adja nekem.radi8tor
Most megint ott ettél vagy korábbi képed?[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Környékbeli Aldi (csak kevésbe van ilyen) elkezdett Wagyu húsokat árulni. Úgy hogy felvásároltam a teljes készletet
Teszteltük is, egy tálcán a Fillet, Sirloin és Ribeye.
Illetve saját tojás óta azt is többet toljuk mert nagyon jó és az asszony szerint Super food, jelentsen bármit is
-
FeRRaR1
őstag
válasz rbalint88 #12558 üzenetére
Akkor félre értettem. Érdekes elgondolás de lehet megoldom úgy hogy Photoshop akkor és 2-3 képen fekete lesz.
Illetve nem kardinális probléma, szerintem nagyon szép ami van. Csak érdekelne a full fekete hogy működik, esetleg jobb / rosszabb. Csak egy gondolat hogy majd ránézek ha annyira rá érek. Egyszer. Vagy mondjuk gumi cserekor lehet érdemes festetni / cserélni.
radi8tor
Én is betolnék már egy jó pizzát, van is kemencénk, csak lusta voltam még rászánni magam hogy letakarítsam, elővegyem, bekössem, előző nap bekeverjem, feltéteket bekészítsem... Maga a sütés csak 1-2 perc 500 fokon.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz radi8tor #12561 üzenetére
Mondjuk én vagyok a hülye, mert azért a házi kovászos, 500 fokos kövön sütött veri a legtöbb helyet ahol rendeltem eddig. Itt van és én vagyok az idióta aki nem megy ki
Na majd jövőhéten ha itt vannak a vendégek. Akkor bedurrantom, nem bent koszolunk legalább meg jó show is hogy mindenki össze rakhatja magának a sajátját. -
FeRRaR1
őstag
válasz kisza25 #12563 üzenetére
A Neapolitan hagyományos Olasz pizzához az ajánlott minimum 450 fok: "The pizza must be baked for 60–90 seconds in a 485 °C (905 °F)" Egy - másfél perc.
A New York style 370 minimumnak írják de ugyan akkor abban mindenki egyet ért hogy minél magasabb annál jobb.
Illetve egyszer kérdeztem egy Olasz étteremben a szakácsot hogy mit gondol a 350 fok alatti sütésről és majdnem megölt AKKOR NEM SÜTSZ! AZ NEM PIZZA!
Egyébként imádom mikor az Olasz pincér vagy szakács kiakad. Pl vannak régiók ahol a tenger gyümölcse tésztára illegális sajtot rakni, sértésnek veszik, valahol meg szoktak. Tegnap pont voltam egy Olasz étterembe, asszony tésztájára tettek parmesant, az enyémre nem. Kérdezem a pincért hogy melyik régióból származik ahol tesznek vagy nem tesznek a tengeri tésztára sajtot. NEM TESZEL RÁ SAJTOT! Tönkreteszi a hal és kagyló ízét, elnyomja. Ha kérsz teszek, de ne kérj érted?!Imádok olaszokkal beszélgetni kajáról.
Nade mi olyan 480 fokos kő hőnél rakjuk be. És akkor lejjebb veszed, szóval maga a kő süti meg, és ez a lényege. Ahogy írják 60-90 másodperc ami a képeken van és egy forgatás.
Mivel a kő felfele sugároz a gáz meg akkor nem éget mivel lejebb veszed ezért nehezen tudod megégetni. De nagyon gyorsan kész és figyelni kell hogy forgasd meg 1x max 2x. Nem mehetsz el mellőle olyan gyorsan kész. Ha 60 másodperc akkor az 1-2 forgatás gyakorlatilag rámérünk lézeres hőmérővel, ha megvan a 480 gáz lecsavar minimumra, pizza be. 20 másoperc forgat, még 20 és megnézed, kb 60-80 másodperc és kész. Teljesen más a technikája rendes pizza sütőben, kövön. Illetve számít az olaj mennyisége és minősége. Meddig pihent a tészta, mennyira vastag, milyen a liszt... Asszony ásta bele magát a kémiájába de nagyon jól tolja. Illetve az Olasz szomszédnak saját oliva ültetvénye van Szicíliában, és onnan hozza a saját olaját nekünk. Na ha valamire igaz hogy olyat boltba nem veszel akkor erre nagyon nagyon.
Ooni Koda 16 kemencénk van egyébként, gázos, érdemes benézni pár Ooni csoportba / fórumba ötletekért. Rájön az ember hogy itt is vannak szintek és annyi féle képen lehet csinálni annyi félét... Szóval megértem hogy nem akar mindenki külön sütőt erre, illetve a rossz oldala: azóta hogy mi is csinálunk, nem tudunk rendelni vagy étteremben enni mert messze nem olyanok mint amit asszony kikísérletezett liszt / olaj / pihentetés / hőfok stb, stb...
radi8tor
Korai 996 Turbonak nézem, ismerősnek van 996, szereti is. (Aki vette nemrég a Cayenne Turbot). Első vízhűtéses széria és én is elférek benne. Nekem mondjuk a tükör tojás első lámpa nem tetszik úgy hogy 997-től jöhet szóba nálam[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz rbalint88 #12568 üzenetére
Van fa meg vegyes és csak gázos is. Viszont a fa az még több szívás / takarítás / előkészület és nem tudod annyira hatékonyan szabályozni mint a gázt. Illetve ha annyira kéne a füstös íz valamihez az faforgáccsal + tartóval megoldható.
radi8tor
Akkor jól mondtam, 2001 az 996 széria. Tetszetős, a 997 is ugyan ez kb csak szebb az eleje meg kicsit igazítottak itt ott...
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz kelly416 #12571 üzenetére
Leírhatod megmutatom neki.
Amit mi csinálunk se muszáj, (de le lettem b@szva hogy muszáj) csak ugyan úgy mint a kovászos kenyeret pihentetni kell hogy a rugalmasság / fehérje tartalom kialakuljon.
Érleléssel könnyebb lesz vele dolgozni és teljesen más íze lesz a tésztának. kb 36 órával sütés előtt keverjük be.
[link] Nézd meg a megsült tésztát, tökéletes. Itt elmondják a lényeget. Hőmérséklet, idő, nedvesség tartalom. Sőt konkrétan tőle veszi ugyan ezt a lisztet asszony.
Ebből indul ki kb Ő is. De az a rutin és technika ahogy itt csinálják... na arra törekszünk mi is.
Tiszta Olasz az asszony, már most kaptam vagy 3 leb@szást ha rosszul mondtam valamit a tésztáról. Megnéztük a videót és jelentem pizza lesz hétvégén is
EZ KÉMIA TE NEM ÉRTED! HÜLYESÉGET BESZÉLSZ, NÉZD MEG! Mindegy, elbírom, legalább lesz pizza most meg csinál valami tésztát.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Találtam még képeket:
-
FeRRaR1
őstag
válasz rbalint88 #12574 üzenetére
Osztottunk, szoroztunk, néztünk videókat, előnyök, hátrányok és úgy ítéltük meg hogy sokkal több a hátrány mint az előny. Ooni esetén, de pl fater épített magának hasonló kemencét mint a pizzás videóban amit linkeltem, ott nyilván fa.
kisza25
A kő süti meg úgy hogy lehetséges. Videóban is elmondja az ember hogy sok sütő nem tud 300 felett, ott nagyon fontos a jó kő és tekerd maxra.Az Ooni Koda 16: Before you start cooking, make sure to preheat the oven. The optimal temperature to use an Ooni pizza oven is about 500 °C (950 °F).
Persze hogy meg lehet sütni alacsonyabb hőfokon is. De hogy olyan állagot kapjál mint a videóban, szerintem kell a 400+. Illetve a több jobb, de ipari helyen amit láttam olaszoknál az is egyik 370-en volt a másik 420-on.Lényeg hogy a tészta alulról legyen tökéletes de ne égjen oda, és a feltét ne kapjon túl sok hőt. Sőt inkább úgy mondom hogy túl hosszan. Illetve mi 60% víztartalommal csináljuk a tésztát mint a videóban. Az is lehet egy változó ahogy a liszt is.
Viszont jó party trick a pizza sütő, lenne itt kocsi találkozó tuti berobbantanám, mindenki összerakhatja magának, és eszméletlen minőségű. Útóljára csináltunk vendégekkel: Wow, nektek nem éri meg étterembe menni
-
FeRRaR1
őstag
válasz kelly416 #12576 üzenetére
Majd megmutatom asszonynak, aztán legrosszabb esetben majd én kapok ki tudja miért
De biztos sok embernek hasznos mert az otthoni sütők nem tudnak pizza sütő meleget. Kővel lehet valamennyit csalni. Mi nagyon kaja centrikusak vagyunk úgy hogy beruháztunk egybe. Vagy családi háznál M.o.-n még az játszik amit fater csinált, hogy épített egyet magának. Persze annyira túl méretezett mindent hogy akkora hőt csinál, ott is ilyen 40-60 másodperc egy pizza Előtte ők is tepsibe csinálták de az más volt. Szerették azt is, de az érlelt tészta kövön, magas hőn sütve az teljesen más. Az az igazi Olasz pizza.avl
Sajnos nem tudok segíteni mert nem ott élek. Illetve én "könnyű" helyzetben vagyok mert Szicíliai a szomszéd és Ő hozza a sajátját. Meg néha visz a Ferrari 599 GTO-valradi8tor
Nagy kocsi buz! az öreg Rowankisza25
Egész biztos ki volt találva hogy ahhoz a sütőhöz milyen tészta illik illetve hogyan lesz a legjobb. Ipari méretben biztos más igényeknek is meg kell felelni. Biztonság, költség, meddig lehet tárolni a tésztát, milyen legyen ekkora mennyiségben. Leginkább a víz tartalomra gondolok hogy nem volt ilyen maga mint 60%, lehet csak 40% körül. De ez csak tipp, nem tudod mennyi volt?[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz radi8tor #12582 üzenetére
Meg hogy 2x is megtörte, egyszer telesen újjá építették.
McLaren F1 az egy legenda. Olyanok vették újonnan mint Elon Musk, Jay Leno, Rowan Atkinson...
kisza25
[link] Itt pl a Poolish-t magyarázza el nagyon jól. De megmondom őszintén én nem értem. Mármint ismerem az alapokat meg az elvet. De asszony az érti. Ő magától tudja hogy mi hogyan változik a hő, idő, víz, liszt, poolish más lesz. Na Ő nem kell hogy számoljon vagy gondolkozzon. Tudja. Nekem még számolni kéne erősen, de én meg tudok saját solar rendszert építeniSzóval talán ez a legfontosabb egy étteremben, hogy ott nem kicsi ablak kell hogy akkor a legjobb. Ha nem egy egész nap süthető tészta állandó minőséggel. Szóval azért más valószínűleg.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Melyik tápegységet vegyem?
- Windows 11
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Xbox Series X|S
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen autót vegyek?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs