Új hozzászólás Aktív témák
-
tomcsi23
veterán
válasz #64791808 #3207 üzenetére
TC-n is volt (ha nem azt olvastad), és tényleg az lenne a legjobb, hogy venni külön jobb csatlakozót, meg kábelt és hómméd összerakni.
Fórumtárshoz gurultam anno bikázási céllal (1,9 dízel) és bizony két kábel kellett hozzá, hogy megforgassa (szerencsére volt mindkettőnknek), pedig nem a legócskább volt egyik sem.Munez: 308cc van ismerős nőcinek. 30e km a periódus és km-re pontosan így is számol vissza a fedélzeti - függetlenül a használattól . Na most ő szinte csak városban használja, pár km után már le is parkol. Ennek hatásairól ő nem sejt semmit, csak a gyári ajánlást - amit a szerviz is megerősített, ill. külön ajánlotta - veszi figyelembe. Ha szól a kocsi, elviszi olajcserére. Az első 15e km után azért rákérdezett, hogy kell-e olajcsere (új kocsija, azért igyekszik törődni vele - persze, egy nőhöz mérten), több szervizt is felhívott, mindenhol azzal nyugtatták, hogy majd 30-nál.
DeFranco: az utolsó mondat kellett így reggel.
Whitezo: benzinest könnyen megforgatja, dízel már problémásabb. Munezét meg csak vasúti sín átmérővel lehet beröffenteni.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Napfénysüti #3278 üzenetére
Nemsokára eladó lesz.
Amúgy VTI volt, vagy nem látni?...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz #90933760 #3407 üzenetére
A TSI mitől lenne gyári tuning?
ESP: Kerekek forgását és a kormány állását veszi alapul. Hasznos lehet olykor, visszarak az ívre - ha egy picit túllő az ember, nyilván a fizikát nem tudja meghágni. Fékezi a kerekeket is, ahogy a kipörgésgátló is. Néhol kikapcsolható, de azért ott ül a háttérben és fékezget még ilyenkor is (az elektromos diffizár)....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
-
tomcsi23
veterán
válasz runner 125 #3445 üzenetére
Két fő, népszerű irány van: Osram Night Breaker Unlimited halogén izzó +110%, és
Tungsram/GE MEGALIGHT Ultra +120%. Ill. népszerűségben valamivel mögöttük a Philips X-tremeVision halogén izzó +100%.
Ezek a csúcsizzók jelenleg, hozzájuk képest vannak még kevésbé emelt fényerővel, más színhőmérséklettel is izzók fenti gyártók kínálatában, kinek-hogy-melyik válik be az adott kocsinál.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz runner 125 #3447 üzenetére
Elvileg nem melegebbek, csak az élettartam rovására megy az emelt fényerő, de annyira nem vészes a helyzet.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz runner 125 #3450 üzenetére
Eddig ez a legprofibb izzós oldal (amit találtunk), némelyik webshop még a legalapvetőbb dolgokban sem tud konkrétumokat. Nyilván az a biztos, amit a lámpában látsz.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3467 üzenetére
50-60-as fószer a stiftben a király. Megy kb 60-nal a 90 helyett, hátul famili, azt amikor előznéd meg, elkezdi nyomni neki. Holnap is csavargok egy kicsit vidéken, remélem nem sokan lesznek.
Lehet ott gyújtás, vagy üzemanyag-ellátás gond is. Nem dobott hibát amúgy?
Jaja, a 0-100 nem egyszerű, meg kevésbé életszerű, mint a 80-120-as előzés. Ha úgy alakul, csinálok már egy ilyet is.
Munez: napersze. amúgy a múltkor megküldtem a féket, kapott rendesen és tényleg, mintha elkussolt volna melegen a hátsó nyikorgás. Bár, szerintem lekoptatta azt a részt, amit bemelegedve elért a betét, de hidegen csendben volt.
Farkas: az is jó. Vagy 80-180.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3472 üzenetére
Vannak ilyen surmók, ja. Mondjuk pont a seggéből indultam és szerintem készült is rá.
Motorteret mosogatni - nem akvárium az. max törölgetni szvsz.
Gyertyákat amúgy sem árt időnként cserélni (nálam 60e km a platinumra), meg nem egy nagy tétel.A nyikorgást sok minden előidézheti, rá kell nézni. Itt a hátsó (viszonylag új) fék csinálta a fesztivált, amikor bemelegedett. Tisztára, mint egy szekér, olyan volt begurulni a lámpához.
Piggi: hehe. A kis négyhengeres benzinessel azért valahogy megoldottam.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3487 üzenetére
A 2 tárcsa + szett betét? Mekkora az a tárcsa, 300 mm? Kíváncsi vagyok, milyen nem gagyi szett fért bele ennyiért.
Vilike: Te észrevetted, mikor vason volt? Jó, hardcore menetben persze, de normálban fel sem tűnik, max, ha már kiesik a betét.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3489 üzenetére
Persze, nyilván, meg kell bízni valakiben. Azt azért figyelted unixnál, hogy a tárcsa/db áron van kitéve, azaz x2 (oké, listaár).
DeFranco: dehogy van Fordom, akar a fene annyit szervizbe járni. Konszernes talicskám van.
Hanghatás is megjelenik, ha már nagyon kopott, de általában a belső kopik jobban, így nem feltétlen venni észre a fékhatáson (marad még tartalék). Bár terhelve, pl több 160-0-160-0, vagy hegyi szerpentinen lefele már megviseli a kevesebb anyaggal rendelkező (s emiatt jobban elmelegedő) fékrendszert. Persze némelyik járgánynak egy sima 160-0 is kihívás.
Marad a szemrevételezés - kerékcserénél a belső betétre ránézni, tárcsát könnyebb, mert jobban látható.
Szerk: ja, meg a kopásjelző, ha van, bár akkor még van ott anyag, csak fogyóban.Munez: úgy-úgy.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
Ennek, amit belinkeltem semmi hangja nem volt és volt lassulás is bőven. Jó, nem teljesen vason volt.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3505 üzenetére
Amúgy passzolom, hogy a bosch fékei milyenek, egy átlagos utángyártott szintet csak hoz.
A gumis meg nem feltétlen nézi meg alaposan, nem is azzal foglalkozik. Ránéz, nagyjából jó, akkor rendben van. Főleg, ha csak a külső betétre pillant rá, mert ahogy a linkelt képemen is látszik, a külső (vastagabb) betét még bőven jó lenne, miközben a belső már teljesen elkopott.Nem tudom, a mondinál milyen a fékrásegítés, egy fékfolyadék cserével is lehet némileg segíteni, ha esetleg már régi van benne, vagy levegős a rendszer. A vw mostanában meg eléggé rágyúrt a fékrásegítésre, főleg a városi/női célkocsiknál. Magassarkúban is működnie kell, amikor a kis 40 kilós csaj próbál fékezgetni a városban. pözsónál ugyanez a helyzet, túl van szervózva minden.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3511 üzenetére
Csak kiderülnek a dolgok.
3-4mm betétet cserélni? Ez a belső volt vagy a külső?
Majd azért óvatosan, össze kell kopnia, főleg, hogy használt tárcsára ment.
Ahogy írod, használattól függ, ki mennyit megy el egy fékbetéttel. Egyáltalán nem irreális az a táv sem. Sőt, megnéztem, és én is 55e km-t mentem a gyári tárcsára tett 2. betéttel (elöl) - jó, eléggé elkopott már a végére. Aztán van olyan is, aki pár ezer km alatt lekoptatja a felére....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3514 üzenetére
Fékkel így számolni, hogy 4-5 év tuti? Jó, persze nem mindennapos kérdés a csere, de azt majd úgy is a kopás mutatja majd meg, mikor kell cserélni. Vagy a rohadás, mert nekem kellett már amiatt cserélni, hogy az időjárás egy kicsit megviselte a hátsó tárcsát.
Mondtam, hogy gyorsulásokat is mérj a benzinnel - ami szintén nesze semmi, fogd meg jól lenne, de azért na.
Vilike: nemtom, de tuti valami boyracer.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3519 üzenetére
Itt most akkor szükség van rá.
Miért nyomnád már ki neki? Sosem mersz padlót nyomni, vagy nem forgatod tiltás közelébe? Ami amúgy nem is jelent problémát, ha rendesen be van melegítve, ill. megkapja a rendszeres törődést. Mérsz egy 60-140-et parkettán adott sebességben vagy mittom, olyat, ahol nem túl alacsony fordulatról indul....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz DeFranco #3521 üzenetére
Ha dízel, akkor még érthető is lenne a 3000, de egy benzinesnek, ami 6-7ezret is lazán forog, ott karcsú.
A 4-5k sem a ló túloldala, inkább normál használat. Szerintem semmi kárt nem okoz neki, ha néha tiltásig van forgatva (vagy a közelébe). Viszont a túl alacsony fordulat tuti nem egészséges, és ha valaki csak max 3000-ig forgatja, akkor ott kapja a terhelést kisebb fordulaton is....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz DeFranco #3524 üzenetére
Van nekem is pár ilyen ismerősöm és amikor elvittem egy-egy körre a kocsijukat, utána meglepően tapasztalták, hogy érezhetően jobban viselkedett még azon az alacsony fordulatszám tartományban is. Persze, kikormoltam nekik.
Farkas koma: mire gondolsz?
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3526 üzenetére
Valami olyan tartomány kéne, ahol nem kell váltani és minél nagyobbat át tud hidalni adott sebességben. Itt lehetne összehasonlítani az egyes benzineket pl. Erre gondoltam, itt lehetne látni a különbséget. Amihez persze közel azonos feltételek is kellenének, nyilván azonos útszakaszon.
Ne már, hogy padlózva szenvedteted a motort.
A tartósan meg nem azt jelenti, hogy ne lehetne egy-két alkalommal rendesen kihúzatni, hanem mondjuk Vmaxon tolod neki vagy egy órát. Tehát akkor 5000-nél, 200 környékén még engedik tartósan, a 220-at már nem....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
-
tomcsi23
veterán
Jaja.
5 évet szoktak rá írni, no meg a max km. Legalábbis konszernnél.
Igaz, erre én egy kicsit ráhúztam, korban.Dany: másik fórumon szakadt már el szíj ilyen motoron (mint a szaromban van), valami 350e környékén állt meg az alkatrészek cseréje. Mind a 20 szelep kuka lett, plusz ez-az, dugattyúk is kaptak.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz #90933760 #3575 üzenetére
Oké, többet bír, de mi a helyzet a sallangokkal? Pl. feszítő?
Amikor itt cserélve lett a gyári vezérlés (~110e km), a szíj még egész jó állapotban volt, de a feszítő már lazán tartotta, rendesen taknyos volt. Közel volt, hogy átugorjon, míg a szakadás nem fenyegetett....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3585 üzenetére
Mi az a csücskös?
Amúgy egyforma a mélység (szélein, ill. középen)?
Szerintem a következő szezonban mehetne egy csere, első-hátsó - legalább egy próba erejéig, hogy viselkedik az autó. A kopás ugyanolyan, mint a féknél, a használattól függ....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3588 üzenetére
Mennyire a szélein? Ha középen kevésbé kopik, akkor lehet, nincs rendesen felfújva és többnyire a széleit koptatja, vagy a futómű miatt is csinálhatja. Utóbbi beállítás miatt lehet, vagy eleve ilyen gyárilag.
Az, hogy elbír-e még egy szezont - valószínűleg igen, egy 5 mm-es gumit még nem szoktak ledobni. Inkább az a kérdés, hogy ami hátul volt, az hogy viselkedik elöl, illetve fordítva, mert máshogy állhat a futómű, és így más részén érintkezik a gumi. Mikoriak egyébként?Balto: rücskös gumira nekem más ugrott be.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3611 üzenetére
Hja, a 3-4 éves guminak nincs még semmi baja. 5-6 évesnek sem, ha vigyázva van rá.
Nem kell ezt túlaggódni. Nyilván, az új guminak a legjobb a tapadása, de azért nem túl gazdaságos évente újat venni, ha amúgy keveset jár vele az ember. Aztán van olyan is, aki ezt megteszi, a 70-80%-os gumikat meg elpasszolja még viszonylag kevés bukóval....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen