Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • den89

    tag

    Mindenkinek igaza van valamennyire a leírtakban. Ami úgy gondolom tény, hogy az elmúlt 2 évben nagy mértékben (minimum 40-50%-al) drágult az élet, és az emberek nagyon nagy részének nem lett ennyivel több a fizetése. Nyilván szerintem sem lehet elvárni ekkora mértékű béremelést. Na meg nem mindegy, hogy mekkora bért emelnek mekkora mértékben, ezt írták is feljebb.
    Saját példából tudom: 2 éve a 25 millióért eladott lakásunk most közel 40 milliót ér (bő 50%-al többet). Új autók ára 40-50%-al nőtt, használtaké is nagy mértékben, csak azt sokkal nehezebb összehasonlítani. Lehet egy tévét vagy mosógépet meg tudsz venni hasonló vagy minimálisan drágábban, mint másfél éve, de mire mész vele egy autó vagy lakás árának drágulásával szemben? Az élelmiszerek, szolgáltatások árai átlagban minimum 40-50%-al nőttek. Feljebb linkelte is a kolléga az élelmiszerár inflációt (44%), máshol is 40% körülit olvastam, de ezeket szerintem mindenki látja, és még hol a vége... Fodrász, mozi, színház, üzemanyag (árstop nélkül), stb. is minimum 30-40%-os emelkedés.

    [ Szerkesztve ]

  • den89

    tag

    válasz FeRRaR1 #8767 üzenetére

    Rengeteget fejlődtek a 4S gumik. Szerintem már sokaknak alternatíva lehet/lehetne, csak az emberek többsége fél tőle, illetve nyilván a gumisok is inkább lebeszélik, mint rábeszélik az embert. Aki 80-90%-ban városban, de legalábbis kis távokra (pl faluról bemegy a városba, vagy hétvégén kimegy a mamához 20-30 km-re) használja az autót, belefér egy évben 10-15 ezer km-be, és abban a pár (!) napban, amikor tényleg igazi tél van, tudja nélkülözni, simán jó alternatíva.

    Feleségemnek és faternak is tavaly vettünk a kocsijára, egyelőre tökéletesen elégedettek. Elsődleges kocsimra azért nem veszek, mert azzal többet és nagyobb távokat megyünk, illetve nyáron tűző napon is áll, és minden időjárási körülmények között kell az autó, plusz én azért egy kicsit hevesebb vérmérsékletű vagyok, mint a feleségem, és apám. :)

    Nyilván annak, aki így közlekedik, mint te, a büdös életben nem lesz alternatíva. :D

    [ Szerkesztve ]

  • den89

    tag

    válasz Vismajor01 #8792 üzenetére

    Ezeket jó tudni, hogy igazi téli körülmények között sem hagy cserben, örülök neki.

    Én is azt írtam, hogy max pár nap van igazi tél (azért annyi még van, ha több nem is). :D Azt a pár napot leszámítva pedig teljes nyugodtsággal közlekedünk vele. De ha kellene akkor is az autó, azért nem csinálnék a gatyába akkor sem. :) 4S párti vagyok én is, ahogy a szavaimból kivehetted, csak azért az ember óvatos, főleg gyerekkel. Ha az ember ésszel, odafigyelve vezet semmi probléma egy jó 4S-el, főleg ha anyagilag is jobban kijön (mert nyilván ez sem mindegy. Ha valaki annyit és úgy megy, hogy 1,5-2 év alatt elkopik, akkor kb. értelmét veszti szerintem).

    Volt már, hogy többek között az mentett meg karamboltól, hogy jó/évszaknak megfelelő gumik voltak az autón. Mert ha pl egy picit kopottabb vagy gagyibb márka, és ha csak 20-30 centivel hosszabb a fékút (minőségi nyári/téli vs minőségi 4s esetén azért többnyire még mindig az évszaknak megfelelővel állsz meg előbb), sokat számíthat.

    kisza25 : így van, egyetértek. Nyári-tél gumiból is egyébként a márkásra szavazok.

    [ Szerkesztve ]

  • den89

    tag

    válasz cappa72 #8799 üzenetére

    Szerintem 2. autóra tökéletes, ha belefértek max 15-20 ezer km/évbe. Nálunk az asszony autójába max 7-8 ezer km megy bele, szóval ott minimum 5-6 évre terveztem vele. 1,5-2 évente azért el fogom vinni centríroztatni és átcserélni előlről hátulra és fordítva. :)

  • den89

    tag

    válasz FeRRaR1 #8907 üzenetére

    Ilyen árkategóriában, és hatótávval nem mostanában fog elterjedni az elektromos autó MO-n. Mire odaér, hogy az átlagember 10+ évesen meg tudja venni, addigra meg valószínűleg még veszít is az amúgy sem nagy hatótávjából, és lehet pár éven belül akkucsere, ami kb annyiba fog kerülni, mint akkori árán az autó, de lehet még drágább lesz. Többség ezért sem fogja megvenni akkoriban sem. 10-ből 8-9 ember egy új benzines autót sem tud megfizetni, nem ám ezt. Talán 20-30 év múlva már arányaiban „olcsóbb” lesz és jobban kiépítik addigra a töltőhálózatot is.

    A módosabb réteg pedig szimplán nem veszi, mert leszarja, hogy spórolhatna vele hosszútávon, ne adj isten óvná a környezetet (?), esetleg tölthetné a napelemes házáról, de valószínűleg még szégyellné is, hogy „fűnyírómotoros” autója van, és nem fog azzal szarakodni, hogy pár naponta töltögesse. Náluk kimerül a BMW-AUDI-MERCI SUV, Mustang és társaiban a választék. Tapasztalom, mert egy újonnan beépülő környéken élünk, ahol sok a lóvés ember, és szinte egyáltalán nem látok elektromos autót, annál inkább azokat, amiket felsoroltam. Aki pedig közép-felső középréteg, továbbra sem fog feleslegesen 10-el több milliót kiadni egy autóra, inkább a 10-15 milliós benzinest/hibridet veszi.

    [ Szerkesztve ]

  • den89

    tag

    válasz kelly416 #8980 üzenetére

    Ezt a havi elszámolást (ami egyébként uniós irányelv) az fogja legjobban megszívni, aki jóval nagyobb mennyiségű napelemet rakatott a házára, mint a szükséges, és pl. nyáron sokkal többet termel, mint, amit 1 hónap alatt el tud fogyasztani.

    Mi 3 éve építkeztünk, direkt nem akartunk napelemet (na meg nem is volt rá felesleges 2,5-3 misink). Akkoriban kettőnknek 5 eFt volt a villanyszámla, de még most is, hogy már 3-an vagyunk, 8 eFt. Viszont tavaly gondoltunk egyet, és miért ne alapon (na meg ugye jött a rezsiválság, bár már előtte gondolkodtunk benne) kihasználtuk a 3+3-as támogatást, így a 2,3 milliós 4 kW napelem közel fele annyiból volt meg. De még így is, hogy közel fele áron volt, 8-10 év alatt fog megtérülni, ha mondjuk 1,5-2x ennyi fogyasztással számolok, mint a jelenlegi.

    Szoktam nézegetni a házakat, mennyi napelem van rajtuk, hát szerintem inkább valószínűleg az a jellemző, hogy mindenki bőven fölé lőtt. Fölé is kell lőni, de nem mindegy mennyivel. Nyilván nem tudhatom, ki mennyit fogyaszt. De azért az gyanús, hogy a többség 2-3x annyit rakatott a hasonló méretű/állapotú házára, mint a miénk.

    Barátaink 8 kW-t rakattak fel tavaly, ami éves szinten nagyjából a 2x-esét megtermeli a fogyasztásuknak, megvették már a hőszivattyút is, mert hú de jó lesz, hogy ingyen lesz a fűtés is. Aztán most fogják a fejüket, hogy havi elszámolás lesz…

    [ Szerkesztve ]

  • den89

    tag

    válasz Vismajor01 #9019 üzenetére

    Akkor te már tudsz valamit, amit más még nem. :D Egyelőre én arról tudok, hogy 10 évig még biztos szaldóelszámolás lesz, utána pedig bruttó elszámolás. [link] és [link]
    Ha csak nem arra gondoltál, hogy szigetüzeműre váltasz. De az minimum 1,5-2 Mft plusszban.

    [ Szerkesztve ]

  • den89

    tag

    Az a helyzet, hogy aki megtehetné, nem vesz elektromos autót. Vagy mondjuk 1000-ből 1. Inkább megveszi a benzinzabáló dögöt vagy esetleg a hibridet, leszarja a környezetet, meg hogy mennyit eszik az autó, mennyibe kerül a benzin.

    Vannak előnyei, de egyelőre több a hátránya. Drága, kicsi a hatótáv, macerás a töltés, ha nem családiházban laksz, vagy elmennél 100+ km-re otthonról. Plusz mire oda kerül, hogy az átlagember meg tudja venni, az akku hatótávja már valószínűleg jelentősen csökken, tizenX év után meg már lehet csere, ami több millió Ft. Városban rohangálni, illetve kis távolságokra jó, annak akinek van feleslegesen +5-10 milliója, tudja otthon tölteni, de komolyabb dolgokra még felejtős.

    kelly416: nálunk is az egyik autó régi diesel (15 éves), 1000-1100 km-t megy el egy tankkal, 5,5 literrel elmegy. Tavaly megfordultunk egy tankkal Baska-ról (Dél-Dunántúlon lakunk), pedig a sziget egy részén is körülnéztünk. Mondjuk ezután már nem fogok dieselt venni, és egyre több a javítandó dolog rajta, és aláírom, hogy városban elég szennyező. A 2 éves benzines autónk pedig kb 600-650 km-t megy el. Na ezekhez képest egy elektromos autó hatótávja 200-250 km.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák