Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz #89309696 #5577 üzenetére
Amikor tavaly januárban hozott haza anyum a kórházból, út közben megálltunk egy gyógyászati segédeszközbolt mellett, kellett pár új gumivég a mankómra. Anyum beszaladt, én meg maradtam a Jazz hátsó ülésén felpolcolt lábbal. Közben mellém állt egy ránézésre 70 év körüli banya, jóval közelebb volt a köztünk lévő vonalhoz, mint a másik oldalán lévő padkához, jól neki is baCta a C Corsája ajtaját az enyémnek. Gyorsan lehúztam az ablakot, és kiszóltam, hogy erre miért volt szükség, amire hülye vigyorral azt válaszolta, hogy "mit gondolsz, miért?", majd elviharzott. Sajnos mivel akkor korlátozott voltam a mozgásban, ennél többet nem tudtam tenni.
Mikor anyum visszaért, elmeséltem neki a történteket, és sajnálta, hogy nem volt ott, mert szívesen elbeszélgetett volna vele. Szerencsére a Jazz-nek nem lett látható sérülése, úgyhogy nem vártuk meg, hazamentünk.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Kár, hogy az én ECU-m írhatatlan.
-
tboldi
nagyúr
To everybody:
Sikeresen átment a WagonR, nem találtak semmi kivetnivalót, egyedül a fékfolyadékot mondták, hogy lassacskán cserés lesz (tudunk róla).
-
tboldi
nagyúr
válasz Richard! #5796 üzenetére
Hehe, én januárban viszem a Hondát.
A hátsó lámpákat vissza fogom rakni, az biztos, de az oil catch can nem tudom, hogy szemet szúr-e nekik. És az alsó lemezt sem tudom, hogy hogyan fogadnák.
Gyári szárny, fólia, Osram Night Breaker Laser H4 és Cool Blue Intense W5W izzók, 175/65R14 helyett 185/55R15, de szintén homológ méretű kerekek, EBC Yellowstuff fékbetétek (kicsit kilátszik a sárga) - ezeket hagynám. A H&R rugók legalább bent vannak a forgalmiban.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #5805 üzenetére
Lehet, hogy túlgondolom, de a 2 évvel ezelőtti tapasztalatok alapján érdemes felkészülni a legrosszabbra, legalábbis lélekben mindenképp.
A hátsó lámpa bár E-jeles, de nincs benne ködzáró, úgyhogy a baloldali tolatólámpa helyére raktam a foglalatát egy piros LED-del.
(#5806) kisza25: Az hát!
-
tboldi
nagyúr
A Volvo már bírta, csak zabált is olyankor.
Kéne egy régi 343-as nosztalgiázni, kár, hogy már nem maradt belőlük egy sem. A HaHu-n és a Mobilén sincs túl sok, épkézláb darab meg pláne, és mind facelift utáni 340-es, nekünk még a régebbi volt.
-
tboldi
nagyúr
Kifaggattam apumat, azt mondja, a 120-as már-már 2-esben is fel bírt menni a szerpentinen, de a 100-assal esélytelen volt. Igaz, többedmagával járt akkoriban, lehet, hogy kevesebb ballaszttal jobb lett volna a helyzet.
És jól emlékeztem, tényleg nem forrt fel egyik sem soha.A Volvo* már simán bírta ugyanezt a semmeringi túrát, csak néha kellett visszakapcsolni 3-asba.
A WagonR-rel meg nem jár már hegyes vidéken, csak Gols-ba, de annak olyan rövid a váltója, hogy 5-ösben is felmenne azokon az emelkedőkön.
*1.4-es, Renault-származék motor volt benne 75 lóval, és egy 4 sebességes manuális váltó, ami a hátsó tengelynél kapott helyet a jobb súlyelosztás végett (RWD).
-
tboldi
nagyúr
Amúgy most elméláztam azon, hogy saját dízel autója sosem volt, mindig csak benzines. 100-as és 120-as Skodák, utóbbiból 2 is, egy 2101-es Lada, 2,5 db Volvo 343 (a fél egy CVT-s példány volt, utálta, de megmaradt alkatrésznek), és a WagonR. Pedig a katonaságnál úgy ismerte mindenki, hogy "krazos Tibi", ő cipelte a PRV-lokátort, meg kiképző is volt egy 255-össel (V8 szívó D), a GyÁÉV-nél is sofőrködött mindenfélével, aztán mikor Ausztriában dolgozott (még feketén és schillingért), akkor az iszákos munkatársának szopódízel zőccséges Mercijét is vezette sokszor nyilvánvaló okokból.
Illetve akkor jelent meg a B5-ös A4 is, az osztrák munkaadója az elsők között vett egy egy 1.9 TDI-t, azzal is gurult párszor.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #5902 üzenetére
Ja, nem.
Eszembe jutott még egy: 2001-2002-től, mikor véget ért a feketézés, egy móvári cégnél kezdett el kőműveskedni, ott egy Gazella 2.4 TD volt a céges jármű.
Illetve 2012 óta újra Ausztriában dolgozik egy borászatnál (immár hivatalosan), ő szokta vinni a schönbrunni kastély előtti karácsonyi vásárba a piát, meg néha-néha a környékbeli kisboltokba is, ott egy Citroen Jumper 2.2 HDI van. A főnöknek meg egy V8-as S-Klasse.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #5933 üzenetére
EXIF?
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #6004 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz Reggie0 #6010 üzenetére
A WagonR-ünkön ugyanaz a hátsó lapát van, amivel 17 éve legurult a gyártóssorról, de ez még nem jelenti azt, hogy jól is töröl.
Sosem használjuk, legutóbb is csak azért kapcsoltam be, mert műszakin hozzányúltak, hamarabb kikapcsolták, és nem vízszintesen állt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Folytatás innen: [link1]
Na, anyumat felveszik a győri kórházba, az érsebészetre, csak az erkölcsi bizonyítványra vár, úgyhogy hamarosan indulhat az aktív autókeresés.
..................................................És innen is: [link2], [link3], [link4], [link5]
Tegnap lemostuk, illetve meglett a gyújtáskapcsoló is, bele is fúrtuk a burkolatba (ott van a párkányon), és holnap-holnapután megjönnek az új aksik.
Még az elejére és az oldalára gondoltam egy kb. 2 centi széles gumicsíkot ragasztani. Egyrészt eltakarná a meglévő sérüléseket, másrészt az esetleges jövőbeni koccanásokat valamennyire tompítaná.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Szóba került a YouTube (Mighty Car Mods, DankPods), és onnan jutott eszembe a One More Round. Hasonló volt ezt is feléleszteni.
Azt rendeltem meg, amit linkeltem korábban. Ez a legolcsóbb, ami átalakítás nélkül belemegy.
szerk.: Azt írja az iPon, hogy "az elmúlt hét napban 1 ügyfél vásárolta meg". Az volnék én.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Na, rokikocsi beüzemelve.
Megjött az akkumulátor, rögtön be is szereltem, de a gyújtáskapcsolóval meggyűlt a bajom. A burkolatok összerakásakor lecsúszott a nyákról az eredeti csatija (nem bepattanós), de nem akartam újra leszedni a műanyagokat, mert a jóféle, puha csavarok mind elkezdtek már nyalódni. 30-45 perc vakon tapogatózás után végre sikerült visszanyomnom.
Már csak a tükröt kell megoldani, mert az eredeti helyén lötyög és elfordul menet közben. Első körben egyszerű csőbilincsre gondoltam, amit a kormányra szorítanék. -
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #6033 üzenetére
#6026-os hsz, 2-es link.
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #6035 üzenetére
Ebben a konkrét esetben inkább a roki a jobb kifejezés.
Nagymamámnak gyakorlatilag semennyi porc nincs már a bal térdénél, nagyon fáj neki, még a lakáson belül is mankózik. Elő is volt jegyezve műtétre, hogy kapjon protézist, de közbeszólt a pandémia…[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #6037 üzenetére
A pirossal jelölt részeken lefaragom a szivacsot, hogy a csupasz fémcső kilátsszon, és egyszerűen rászorítom ezt, meg a párját.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #6041 üzenetére
De igen, de esőben úgysem megy sehova. A kétkerekűvel sem ment olyankor, mert fél, hogy beáznak az elektronok.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #6045 üzenetére
Végülis apum maradt az eredeti tervnél és kivágta a szivacsot. Kissé látszik, hogy barkács, de végül is az egész járgány az már gyárilag is, úgyhogy nem feltűnő.
Most már teljesen kész.
[link][ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #6047 üzenetére
Megnyelvtannácizom magam.
* Az első “végül is” külön írandó;
** a második helyett meg legyen inkább az a szó, hogy tulajdonképpen. -
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #6063 üzenetére
#6058
És ahogy molnarpeter írta, szatyorakasztónak kiváló.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Napelem
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Mászós topik - falmászás, via ferrata, sziklamászás, hegymászás
- Azonnali fotós kérdések órája
- Plazma TV topic
- További aktív témák...