Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz 8th #138 üzenetére

    "Az autó inkább a pénzem vigye mint az időmet. Előbbi pótolható, utóbbi nem."

    Jogos észrevétel. De egyébként a pénzed is viszi, nem csak az idődet. Ha mondjuk 100 ezer km-re számolsz egy autóval, akkor mostani üzemanyag árak mellett, 7 literes fogyasztással a közlekedésed 7000 liter üzemanyaggal lefedhető, ami mostani áron kb. 4 millió Ft (40 Ft/km). Ha ettől többel olcsóbb a belső égésű motoros autód, akkor nem is feltétlenül éri meg anyagilag se.

    Mert oké, hogy van "ingyen töltés" (már ha van, mert van napelemed x millió Ft-ért, meg vagy félmilláért kiépített töltőd), de olyan is van, hogy nem tudsz ingyen tölteni.Ha meg alkalmanként kénytelen vagy 2-300 Ft/kWh-ért tankolni (NEM tudom biztosra a mostani "nem teslás" árakat, de sok), akkor már a ~16 kWh/100 km-es fogyasztással is ott vagy a kb. 32-48 Ft/km-nél. Vagyis akár többe is fájhat, mint a belső égésű motoros autók töltése. Amik fogyaszthatnak akár 5 liter alatt is, ha olyanok a körülmények. Ha simán a hálózatról töltöd, mert nincs napelemed, akkor nagyon alsó hangon is 6-7 Ft-tal csökken a Tesla üzemanyagár-előnye.

    Oké, az összevetés nyilván nem ennyire egyszerű, mert szervizköltség (olajcsere-nemcsere), meg minőség (nem feltétlenül pl. a Tesla javára...), meg ingyen parkolás. Viszont messzire gyakorlatilag nem lehet utazni vele. És nem is feltétlenül olcsóbb messzire utazni vele, miközben sokkal macerásabb és egyértelműen lassabb IS. Egy "klasszikus" autóval 1000 km autópályán azért megtehető 9 óra alatt (megállással, tankolással, ideálisan sofőrcserével), egy elektromos autóval viszont ez egyértelműen több idő. Pláne akkor, ha már az indulás előtti "teletankolást" is beleveszi az ember. ;]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák