Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz 8th #38 üzenetére

    Ó, nem kell bemutatni. :)

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • bteebi

    veterán

    válasz 8th #138 üzenetére

    "Az autó inkább a pénzem vigye mint az időmet. Előbbi pótolható, utóbbi nem."

    Jogos észrevétel. De egyébként a pénzed is viszi, nem csak az idődet. Ha mondjuk 100 ezer km-re számolsz egy autóval, akkor mostani üzemanyag árak mellett, 7 literes fogyasztással a közlekedésed 7000 liter üzemanyaggal lefedhető, ami mostani áron kb. 4 millió Ft (40 Ft/km). Ha ettől többel olcsóbb a belső égésű motoros autód, akkor nem is feltétlenül éri meg anyagilag se.

    Mert oké, hogy van "ingyen töltés" (már ha van, mert van napelemed x millió Ft-ért, meg vagy félmilláért kiépített töltőd), de olyan is van, hogy nem tudsz ingyen tölteni.Ha meg alkalmanként kénytelen vagy 2-300 Ft/kWh-ért tankolni (NEM tudom biztosra a mostani "nem teslás" árakat, de sok), akkor már a ~16 kWh/100 km-es fogyasztással is ott vagy a kb. 32-48 Ft/km-nél. Vagyis akár többe is fájhat, mint a belső égésű motoros autók töltése. Amik fogyaszthatnak akár 5 liter alatt is, ha olyanok a körülmények. Ha simán a hálózatról töltöd, mert nincs napelemed, akkor nagyon alsó hangon is 6-7 Ft-tal csökken a Tesla üzemanyagár-előnye.

    Oké, az összevetés nyilván nem ennyire egyszerű, mert szervizköltség (olajcsere-nemcsere), meg minőség (nem feltétlenül pl. a Tesla javára...), meg ingyen parkolás. Viszont messzire gyakorlatilag nem lehet utazni vele. És nem is feltétlenül olcsóbb messzire utazni vele, miközben sokkal macerásabb és egyértelműen lassabb IS. Egy "klasszikus" autóval 1000 km autópályán azért megtehető 9 óra alatt (megállással, tankolással, ideálisan sofőrcserével), egy elektromos autóval viszont ez egyértelműen több idő. Pláne akkor, ha már az indulás előtti "teletankolást" is beleveszi az ember. ;]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz 8th #140 üzenetére

    Nekem (most még) egy 2005-ös :Y Mazda 6-om van, 2 literes szívóbenzines. Viszonylag rövid távon (15 km) használom, vegyes jellegű használatban 8-8,5 liter körül fogyaszt. Autópályán be tud menni 7 liter alá, városban, dugóban araszolva bőven 9 fölé is (de 9-es átlag fölötti tankolásom nem nagyon volt, azok is inkább csak télen).

    1,25 millióért vettem még 2020-ban, "kötelező" szervizeken kívül (olajcserék, szűrők; plusz volt gyertya, biztos ami biztos, illetve kopott fékek/gumik cseréje). Tök kényelmes, elég nagy, viszonylag jól is megy. 1-2 dolog hiányzik belőle csak (pl. Bluetooth a zene miatt :DDD, de amúgy megoldható lenne az is; egy FM transmitter így is van, de az igazából szar). Alapvetően egy egyterű kellene nekem (szeptemberben jön a 3. baba), mert bár még vele is csak 5-en leszünk, de lennének alkalmak, amikor 6-7 embert is utazna egyszerre.

    Új autón is gondolkoztam, már csak azért is, mert a használtak is brutál drágák (6-8+ millió egy jobb). Aztán meg belegondolok, hogy mit kapnék cserébe kb. 15 (tizenöt) millióért, vagy talán többért: új, csillivilli kasztni, pár, többnyire felesleges biztonsági extra (sávelhagyás figyelő asszisztens, adaptív tempomat), BT, valamivel jobb audio (ez mondjuk nekem nagyon fontos), meg persze LED világítás. És persze 1-3 literrel kisebb valós fogyasztás. De ezek együttesen se igen érnek meg plusz tizensok millát, miközben a fenntartása nem sokkal lenne olcsóbb a mostaninál (összetörni, "töretni" viszont sokkal-sokkal drágább lenne). Miközben évi talán 1x ezer km-eket megyek most. :U

    Az a Fabia amúgy szimpi. Egy angol kolléganőmnek egy 1.2-es turbós benzines Fabiája volt. Ahhoz képest, hogy csak egy Fabia (=kiciócó), meglepően jó volt az is. Jól ment, keveset fogyasztott, és ugye a Blútúsz is. :DDD

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák