Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #112609 üzenetére
Elbújsz amögé, hogy "trollkodsz", miközben mondjuk a topikot nem olvasó tagot meg a háta mögött lejáratni próbálod. Gyönyörű, mit ne mondjak. Szokásos műsor. Nyilván nem lehetett volna ezt kommunikálni anélkül, hogy engem belekevertél. Nyilván. Nyilván meg sem próbáltad, jó volt ez neked így, belerúgni abba, akiről azt hiszed, nincs itt, hogy megvédje magát.
Mert tudod jól, hogy nem olvasom a topikot. Persze, azt nem tudod, hogy néha benézek, pont az ilyen gerinctelenségek esetére.Nagyon kemény vagy, hogy van modern dízel autód. Tényleg semmi okod nincs védeni. Semmi. Alig pár tízezer font volt. Nekem nincs dízel autóm, csak ismerőseim, akik ilyeneket tartanak karban. Nekik nincs anyagi tétje, mit mondanak, vagy gondolnak róla. Ráadásul kicsit nagyobb mintahalmazból dolgoznak, mint Sasunk, akinek van/volt mondjuk 3db belőle. Ők meg mondjuk szerelnek több százat minden évben. De Te kemény vagy, mert van ilyened, ezért azt hiszed, már mindent tudsz róla.
Legyél kemény, de engem hagyj ki ebből a hátam mögött!
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #113076 üzenetére
Én vállalom. Meg lett beszélve. Viszont Te ismét felhoztad a témát kb. egy évvel később, teljesen öncélúan, a saját szájízed szerint kiforgatva, ami minimum gerinctelenség ebben a formában. Ez pedig engem mélységesen felháborít. Dobálózol itt nagy szavakkal, amikor éppen Te bújsz el a "trollkodás" álcája mögé? Ez neked a felelősség vállalása? Nevetséges!
Természetesen nem tilos felhoznod, de nem is egy korrekt, egyenes viselkedés. Rendkívül szomorú, ha ezt már neked magyarázni kell.
Kedves barátaim, mint írtam, okleves, gyakorló autószerelők, akik veled ellentétben töménytelen tapasztalattal rendelkeznek az adott típusokkal kapcsolatban. Értem, hogy kemény vagy, mert neked van, tudod otthon fogdosni, meg tekergetni a kormányát, de valamiért mégsem mint autószerelő funkcionálsz....
Anyuci/apuci? Ismét magadról állítottál ki szegénységi bizonyítványt.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #113080 üzenetére
Komolyan mondom, az eszem megáll...
Több tíz? Tessék, kezdd el linkelni! Ne csak ideböfögj egy számot, ez most nem a trollkodás ideje! TÉNYEKET! Szóval kezd el szépen felsorolni, mondjuk csak 10 topikot.Tudom, mit mondtál Habuginak, nem vagyok gyengeelméjű. Ahogy azt is pontosan tudom, hogy le lehetett volna ezt írni a rám való személyeskedő hivatkozás nélkül is.
Igen, pontosan emlékszem mind a dízeles, mind a Crucial-os röhejre. Ott jöttem rá, hogy ebben a topikban semmi értelme kultúráltan vitázni, mert itt úgyis mindig Sas-nak van igaza, akit különben is még a lab501-en is elismernek. Kérdés, akkor miért itt nekünk rontja a levegőt, ha ott ennyire szeretik és elismerik? ....
Igen, ezt már írtam az előző posztomban, hogy oké, legyél kemény, örülök, hogy 17 éve vezetsz dízelt, de ennek mi köze ahhoz, amit a modern dízelekről írtam, amik még úgy nagyjából nem is léteztek 17 évvel ezelőtt? Nem a régi, 10-15 évvel ezelőtti dízelek fenntartási költségeiről írtam negatív dolgokat, hanem a mostani modernekéről. Szerencse, hogy képben vagy, miről volt szó.
Szerencsére nem Te fogod eldönteni, mikor hanyagolok egy témát, vagy sem. Örülök, hogy neked csak ez az egysejtű sík primitív tapasztalat létezik, amikor személyesen megfogdosod, megszagolod, megnyalogatod, de köszönöm, én nem kívánok erre szintre lesüllyedni. Én inkább megkérdezem azokat, akiknek ez a szakmájuk, szenvedélyük, hobbijuk. Neked meg ezekszerint marad a megtapasztalás, majd ha esetleg a megfingott benzinpuma kinyírta a befecskendezésed, akkor majd lesz róla személyes tapasztalatod, akkor visszatérhetünk erre a témára, mert ezekszerint neked csak ez "létezik". Egy élmény lesz az ottani szervíz árakkal, azt garantálom.
(#113082) MiklosSaS: Remek vasárnap délután lehet, amit már csak egy pohár bor mellől lehet elviselni egy PH OFF-topikban. De legalább már értem, miért kell itt a topikban mások állandó szekálásval csökkenteni a kisebbrendűségi komplexusod.
Mindegy, azt garantálom, hogy ha leszállsz rólam, én sem írok ide neked többet. Nem véletlen dobbantottam innen már hónapokkal ezelőtt, én köszönöm nem kérek az állandó "magyarázataidból"...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #113086 üzenetére
Igen, könnyen az fogja. A benzinpumpád csapágykopásából származó finom fémforgács. Aminek a szakszerű javítása, hogy a komplett nagynyomású rendszert egyben cserélik, nagyságrendileg a fél kocsi használtpiaci árának megfelelő összegért.
Mindegy. Szóval szeretném, ha ezentúl nem szerepelnék kommentedben, amennyiben nem vagyok jelen. Tőlem is számíthatsz hasonlóra.
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #113092 üzenetére
Teljesen jogos egyébként a pontod.
Majd azoknak lesznek boldogtalan percei, akik megvették utána jóhiszeműen a kereskedőtől 180 000-ről 80 000-re visszatekerve pár évvel később...(#113093) hackeeeee: Jogos a pont. De ez akkor felveti a kérdést, hogy akkor mégis mi értelme van a modern dízelnek? Régebben azért vettek az emberek dízelt, mert relatíve olcsón lehetett vele sokat menni, akár lendületesen. A mostanival akkor ez bukó. De akkor miért jó? Mert zajosabb? Rázósabb? Környezetszennyezőbb? Körülményesebb?
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #113099 üzenetére
A kis-ccm turbós benzin meg a másik autóipari vakvágány. A gyártónak príma, neked meg pénztemető.
Az összes dízel kávédaráló hangú, persze, tény, hogy pl. kettőstömegű lendkerékkel meg egyéb okosságokkal egész halkra megcsinálják manapság, de simán hallod, mikor elmegy melletted, hogy abba a kocsiba mit kell tankolni.... Szval, érted...
-
HSM
félisten
válasz mackosajt #113101 üzenetére
Valóban, azaz, üzemanyagszivattyú. Jogos.. Bevallom, nekem le se esett, hogy ez a problémája azzal, amit írtam. Jó, nyilván, ha valaki nagyon nem akarja érteni....
Köszi a tippet.
(#113102) #Morcosmedve: Nekem melegen is. Csak olyankor már megszelidített teherautó.
Mondom ezt úgy, hogy alapvetően semmi bajom a jó dízelekkel.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #113123 üzenetére
Jó, értem már. Üzemanyagszivattyú a csoda neve.
Jó, ezek mind jó dolgok. No, nem mintha egy jobb benzinesben ne lehetne nyomaték, sőt, egy jobb benzines akkor sem fogy el, ha húzod a bajszát. Enni azt kér mondjuk, itt a dízelnél a pont. Hosszú út... Azt benzinnel is lehet. Előbb fárad el a sofőr, minthogy a kocsi.
Mint írtam, nekem is régóta vannak főleg dízelek a baráti körömben, ott sem voltak soha komolyabb gondok, de aki ezekben a körökben mozog nem is közös nyomócsöves modern cuccokkal jár. Mint írtam, ez az üzemanyagszivattyús dolog is az új közös csöves járgányok sajátja, a régiekben ha gond is volt vele, legfeljebb kimúlt rossz esetben az adagoló, jobb esetben egy injektor csúcs, és annyi volt a történet.
Ugyanakkor ami a karbantartási költségeket illeti, ott is személyes tapaszatlataim vannak, mivel mint írtam baráti körben is bőven akadtak dízel járgányok. És még a régi, megbízhatóbb szériákból is bőven előfordultak erősen mosolyfagyasztós történetek, pl. amikor kimúlt a ~200 000 forintos kettős tömegű lendkerék, vagy egy bontottan is 50-80 000-et kóstáló turbófeltöltő. De részecskeszűrő/katalizátor téren is vannak horror költségű megoldások dízelnél, ha egyszer megadja magát, szerencsére ebbe senki nem futott bele ismerősök közül. Ezek nagy része benzinesnél ismeretlen fogalom.
Szóval nem kell itt urban-legendekkel jönni. Ezek tények. Amiben nincs benne egy elromlani hajlamos drága alkatrész, arra egészen biztosan nem kell majd költeni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #113130 üzenetére
Azért a kettős tömegű szerencsére jóval később jött divatba a benzineseknél, ahogy a turbó is. A katalizátor persze, van benzinesekben is, csak ugye nem mindegy, hogy egy, vagy mondjuk 3+egy részcskeszűrő is. Ugye, darabonként sokszáz ezer forintos tétel, megérzi a tulaj a két-háromszoros szorzót.
A szivattyún a szűrő nem segít, mert a pumpa után már nincs szűrő, az már nyomás alatti rész azokban, és ha kopni kezd a szivattyú, akkor ha nincs szerencséd ad az üzemanyaghoz némi fémes adalékot, amit a későbbi részek kevéssé fognak értékelni.
Persze, Sasnál nekem is sanszos, hogy ezek a modern zsebbenyúlósabb dízel technikái nincsenek meg addig, míg beindulna a kellemetlenebb fázis.
-
HSM
félisten
válasz #81556480 #113132 üzenetére
Dehogy, mint írtam, nincs bajom a dízelekkel.
De tény, hogy a modern kiadásaiban erősen benne látok egy kisebb anyagi csőd lehetőségét. Mondjuk a modern benzinesektől sem vagyok elájulva, ettől a downsizing turbós benzines katasztrófától is a falnak megyek, szval mondhatjuk, hogy az új motortechnológiákat nem csípem leginkább.(#113133) stratova: Na, végre. Talán jönnek vezethető élvezetes motorok, amik talán kevésbé lesznek környzetszennyezők, mint ezek a kis turbós vackok.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #81556480 #113142 üzenetére
Ha a két kocsi azonos súlyú, és azonosan pontosan kimérve 100LE, akkor azoknak egyformán kell menniük. Nyilván kitalálható ebből, merre kell keresni a különbségeket. (Nagy tempónál bejön a légellenállás is, de ezzel már ne bonyolítsuk a dolgokat. )
A fogyasztás tény, hogy a dízel kevesebbet kér, ezt egy percig sem vitattam.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #81556480 #113144 üzenetére
Teljesen érthető.
Amúgy ezt én is imádom a dízelekben, hogy nem kell annyira forgatni, hogy menjen. Van ismerősnek egy 2,5-es V6 TDI (asszem PD), na egy olyat simán elfogadnék a hülye hangjával együtt.(#113145) #Morcosmedve: Igen, a BMW sosem szerénykedett a katalizátorokkal.
Nem nagy fémdarabokra kell gondolni, hanem pici finom reszelékre a csapágykopásból a szivattyúból. A nagynyomású rendszert vághatja agyon, és elvileg nem tudják rendesen kitisztítani, ezért kell az egész rendszert cserélni, mert ha nem cseréled, a bennmaradt maradék még simán kinyírhat pár cserélt komponenst újra, és összegben még többre is kijöhetsz, mintha egyből bevállalod a nagynyomású rendszer komplett cseréjét.
Benzinesnél más a befecskendezés, ott nem tudok ilyen problémákról.
(#113148) mackosajt: Akkor ezért. Köszi az infót.
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #113176 üzenetére
Mivel alapvetően a szivattyú vagyis inkább pumpa kopásához köthető a jelenség, így gondolom egy megelőző jellegű csere segíthet megelőzni az esetleges bajt.
-
HSM
félisten
válasz Jakuskacsa #113576 üzenetére
Bezzeg én jól le voltam oltva, mikor erre a dologra hivatkozva rosszakat írtam a GTX970-ről...
(#113581) MiklosSaS: Attól, hogy nekem nem volt, attól még az ismerősi körömből elég sok dízel fanatikus van, és ezen kívül is elég sokszor és sokféle dízel autót volt szerencsém vezetni az egészen kicsiktől a kicsit nagyobbacskákig....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Jakuskacsa #113586 üzenetére
Ja... Nem akartam megint flamewar-t... Csak unalmas már az állandó piszkálódás Sas-tól. Most legalább már név nélkül. Végülis ez méltányolandó, legalább megfogadta a kérésem.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz hackeeeee #113706 üzenetére
Az SSD-hez... Én is kipróbáltam ezt a csodát, és azt vettem észre, hogy vicc alacsony pontokat kaptam rá, amikor nem csiga az SSD... Belenéztem a log-ba, és valamiért ilyen 70MB/s-es szekvenciális olvasás/írás értékeket produkált 6-12 másodpercig a 3-400MB/s helyett, és csak utána ugrott fel az SSD-m normális értékére!
Le kellett vagy 6-8X futtatnom, mire a programnak sikerült az SSD-m valós értékeit megmérnie.
Ennek érdemes lehet utánanézned, valamelyik menüből le lehet kérni az SSD eredmény grafikonját.
Elsőre valami 1700-as összpontszámot kaptam, amiből a végére 2700 lett...Amúgy amiatt vagyok benne biztos, hogy nem az SSD a hunyó, mert a világ kb. összes tesztprogramjával megmértem már, használatban is hibátlan fürge, és semmi másnál nem jelentkezett hasonló hiba sem.
-
HSM
félisten
válasz hackeeeee #113724 üzenetére
Hát igen, a többi pontszámod eléggé rendben van.
Amúgy nekem is azért csak 400MB/s a maximum, mert sajna az X58 lapokban csak ilyen sánta SATA3 vezérlő van, amit ennyire korlátoz be az 1X-es PCI-E 2.0, amire csatlakozik. Szerencsére a teszteken kívül semmi hátrányát nem érezni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #113732 üzenetére
Elképzelhetőnek tartom, a böngésző ugyanis egyből dobja a háttértárra a gyorstárnak a betöltött oldalt.
A hatmagosomon is gyorsabb netezni, mint egyszál erőben hasonló kétmagos i7-es notimon. -
HSM
félisten
válasz bandi0000 #113742 üzenetére
Szomorú történet ez egy ilyen drága lapon... Egy akár ezer éves Dual-BIOS Giga lapon ez úgy nézett volna ki, hogy elsőre nem indul a normál BIOS, és a következő próbálkozásra szól neked a másik BIOS-ról indulva, hogy lehet, valami nem kerek az első BIOS-al, frissítse-e vissza a másodikról?
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #113750 üzenetére
Omron relé? Hmm... Milyen hangcsip van azon?
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #113757 üzenetére
Jó, de milyen hangcsip, ami mellé kattogós relét tesznek?
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #113761 üzenetére
Hmm... Szval realtek codec, spekó DAC-al.... Akkor ennek talán már nincs doboz-hangja, mint a sima realtek+erősítő kombóknak.
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #113775 üzenetére
Emlékszem már, egy Maximus VII Ranger volt, az azért nem volt épp olcsó lap.
Ugyanez a marketing bullshhh volt a Giga Z97X Gaming 5-ösöm is.Az x-fi után kifejezetten kellemetlen volt hallgatni őket.
Viszont igen, ez már tényleg lehet jó a DAC-al a tárgyalt deszkán.
-
HSM
félisten
válasz Erdei88 #113843 üzenetére
Először azért látni kéne, mit mutatnak fel... Úgyértem, pontosabban.
Nekem erősen piszkálja az oldalam egy hatmagos rájzen... De sokat nem szánnék én sem a dologra, jól megy a mostani hatmagos szekér is, csak kicsit combosabb egyszál erő, és kisebb fogyasztás, ami néha jól jönne.
-
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #113865 üzenetére
Ez egy remek kis kérdés volt.
Ugye a fő szivatás az, hogy a kanyarodó főútvonal egyenesnek számít-e. Én sem voltam benne 100%-ig biztos, hogy a kerékpáros vagy a gyalogos, de a gyalogosra tettem volna.Amúgy szerintem ez még kb. a legkevesebb, ha nem tudja valaki, én itthon azon szoktam a fejem fogni, hogy olyan alap dolgok nem mennek, mint stop-tábla, elsőbbségadás kötelező, táblával előre jelzett jobbkezes utca.... De úgy értem, heti egyszer minimum belebotlok egy ilyen életveszélyes gyökérbe....
-
HSM
félisten
válasz norbert1998 #113941 üzenetére
"Az
autóvalszemben a gyalogosnak van elsőbbsége"
A jáművel szemben. És mivel a kerékpár jármű, így a gyalogos az első, aki áthaladhat a hatályos KRESZ szerint, nem a kerékpár, hiszen a kerékpárnak, mint bekanyarodó járműnek elsőbbséget kell adnia a gyalogosnak.Teáskanál értelmi szint.... Személyeskedés nélkül nem megy? Olvasni is rossz...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz norbert1998 #113948 üzenetére
Mégegyszer fussunk neki... Hatályos KRESZ-ből:
31. paragrafus, 8. pont:
Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,Valamint a 31. paragrafus hivatkozott 5. bekezdés a, pont:
Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,Szóval nem, nem számít egyenesen haladásnak a most vizsgált kérdés szempontjából.
Szóval tényleg jó lenne az arcodból kicsit visszavenni, és legalább utánaolvasni, mielőtt harmadjára is hülyét csinálsz magadból.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gyuri27 #113953 üzenetére
Nekem a legjobban az angol jogszabályban tetszett, hogy ott szabálytalan, ha a járdán sétáló gyalogost lefröcskölöd az autóddal.
Hasonlítsd ezt az itthoni viszonyokhoz....
Arról sajnos nincs tapasztalatom, ezt mennyire is tartják be vagy éppen nem tartják.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz norbert1998 #113961 üzenetére
Persze, nekem itt sosem lehet igazam, ezt már sokan megállapították.
Erős érvelésed van ám, mást nem tudsz, csak személyeskedni. De látom, hogy itt az alapvető szövegértéssel is komoly gondok vannak, azonkívül a 10-es számkörben számolással, szval inkább nem próbálom elmagyarázni.
(#113977) ELACielvtárs: ODD keretnél 12,7 a nagyobb, a kisebb meg 9 valamennyi. Magánál az SSD/HDD-nél meg amire figyelni kell, hogy van HDD-ből 7 és 9,5mm magas is, míg SSD-ből csak 7mm-es a legtöbb. 9,5mm-es helyre monjduk általában bemegy gond nélkül kiékelve a 7mm-es SSD.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #81556480 #113981 üzenetére
Háát, változó, 8-11K között van, mikor ki mennyiért adja. Csak figyelni kell az aprót, mert nagyon sokan keresnek 10K körül 128GB-os SSD-t, hamar elkelnek a jók.
(#113982) ELACielvtárs : Bizony jó, már fél éve mikor linkeltem is elég jó túlélőképességről tett tanúbizonyságot. [link]
Azóta is nyúzva van, meg se merem nézni barátnő laposában, mennyi van benne most...
Én sajnos "kinőttem", szereztem helyére egy 256GB-os 840 PRO-t, az is príma motyó, de annak azért jobban megkérik az árát. Az a saját notimban dolgozik, elsőgazdis 840 PRO, 128GB-os.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #81556480 #113985 üzenetére
A Kingston-ból vagy kifogsz jót, vagy nem, azt azért nem szokták annyira ajánlani. De van pár jó abból is.
Én azért nem szoktam az egyszerűbb típusokat ajánlani, mert teljesítmény helyett trükkökkel vannak tele, és a várható élettartamuk is sok esetben erősen kétséges...
Az meg aztán végképp hab a tortára, mikor "úgy kell tesztelni", hogy csak 1-esekkel vagy 0-kkal, mert azt tudja jól tömöríteni, és anélkül egy jobb HDD gyorsabban írja magát.... Picit itt azért túloztam....Ja, és a szuperpici méretnek az is hátránya, kevés benne a tárolócsip, gyakran lesz kevés szabad hely rajta, méghamarabb kipurcan.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #81556480 #113988 üzenetére
Mondjuk így tényleg lehet értelme a 64-esnek... Hát, sok sikert, hogy találj megfelelőt.
Hát ezaz, használati élmény... Mondjuk az a jó, amíg nem tudod, milyen a jó SSD, nem fog zavarni a rossz se, hacsak nem valami nagyon pocsék, mert azért a HDD-knél azért a rosszabbak is masszívan gyorsabbak szoktak lenni.
-
HSM
félisten
válasz #81556480 #113991 üzenetére
A rossz SSD az én szememben:
-kiegyensúlyozatlan sebességű, kiszámíthatatlan (pl. tömörítgetős, amúgy lassúcska meghajtók, vagy másik fajta, ami X írásmennyiség után durván belassul)
-gyenge minőségű NAND lapkákat használ: ennek fontossoga nyilvánvaló, X idő vagy használat után le fogod-e tudni olvasni amit rámentettél, avagy sem?Gyakorlaban ez ott jön ki, hogy amikor a windóz kedvesen rád mosolyog, hogy van új frissítés, akkor a következő bekapcsoláskor mennyi idő múlva lesz géped, vagy ha ugyanezt elsüti a játék, vagy telepíteni szeretnél egy nagyobb alkalmazást.
Én nem vagyok az 1FPS-en fennakadós fajta, de 100 és 120 között már látom.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Diablo IV
- Autós topik
- Politika
- Hunt: Showdown
- További aktív témák...
- Dell Latitude 7490,14",FHD,i5-8350U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- HP EliteBook 645 G10 (817M3EA) - ÚJ 14" üzleti notebook - Ryzen 5 PRO, W11 pro, WWAN
- 3 db ICERIVER KAS KS0 PRO
- DOBOZOS MSI Raider GE76: i7 12700H,32GB DDR5,1TB,17.3" QHD 240Hz 400nit 100%sRGB,RTX 3070Ti 8GB 150W
- Asus Tuf Dash 15 i7 11370H/16Gb/512Gb/RTX3060
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest