Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Xmodule

    őstag

    Hali. Ma sikerult eladni a régi kocsimat és most új után nézelödöm. Minden féle képpen kombi kell és az az érzés, hogy egy kényelmes "hajóban" ülök. A vezetési stilusomat leginkább "papásan lassunak" mondanam. Jó azért fel nem tartom a sort mindig annyival megyek amennyivel max szabad. Szóval nem száguldozok. Na most nézegettem 1.8T VW passatokat, olyan 2000-2003-as évjáratig, néztem Nissan Primerat abbol is ott 2002-2003-as evjaratig. Na de amiert ebbe a topikba irog, kineztem egy E36 320i -t ami ugye 1999-es de ez mondjuk nem zavar. Durván 170ezer km van benne szerintem ez nem sok. Mármint amit most eladtam 2003-as Octavia RS-t abban is volt mar 180ezer. Na de engem az erdekelne, hogy kb mennyi a fogasztasa ennek a 320i-nek? Városba nem nagyon szoktam vezetni inkabb olyan 80-100km/h utszakaszon.(melo-haza). A szervizelése is nagyon érdekelne alkatrész árak esetleg a másik két jelöltel szemben (vw passat, nissan primera). Még sosem volt hátso meghajtásu kocsim, mondjuk azt mondják eléggé jól lehet vele bohockodni. Bár itt ugye azt is számitasba kell venni hogy svédországban lakom és itt a hó és a tél kicsit tovább tart. Átszámolva olyan 960ezer ft a kocsi. Ti mit gondoltok esetleg valami tipus gondok vagy amit minden fele keppen nezzek meg amikor elmegyek megnezni a kocsit? Sajnos nincs szerelö ismerösöm, de ugy egy kicsit én is értek a kocsikhoz, csak BMW-hez még sosem volt szerencsém.Köszi

    Vagy esetleg egy picivel több penzert de több km-el két évvel fiatalabb 320i ?

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz menalcas #20800 üzenetére

    Igazából nekem a kinézet annyira nem lényeges. Megbizhato aránylag normálisan fogyaszto (6-7 max 8 liter), és a szervizelése se legyen horribilis. Amugy amit linkeltem elsö kocsinak 10 tulajdonosa volt már. Gondolom ez nem tul biztato. Jo mondjuk ebböl lehetett egy pár auto kereskedö is. 528i 525 523i röl mi a vélemény(persze mindegyik szigoruan kombi)? Egyáltalán mik a különbségek? Amugy ezeknél a kocsiknál föleg ebben az ár kategoriában elég sok a 200-250ezer km-es példány is. Ezeket érdemes lehet megnézni/megvenni? Meg még az lenne a kerdesem, hogy az automata modellek mennyire hajlamosak a meghibasodasra? Sosem volt még automata kocsim de most kiprobalnam ha arrol van szo.

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz ignorant #20802 üzenetére

    Es a fogyasztast mennyivel dobja meg? Mint irtam en nem taposom neki.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Na ma voltam megnézni a 320i-t. Igazábol szerelmes lettem bele:) Kiprobáltam utánna még egy Nissan Almera-t meg egy francia 407-eset de valahogy mindegyik olyan müanyag gagyinak tunt a bmw utan. Kiprobaltam egy 525i-t is de az már tul nagy volt nekem az automata meg abban annyira nem gyözött meg. Kiprobáltam még egy másik 320i-t ami viszont automata volt az tetszett de abba meg az volt a baj hogy belül az egész kárpit tiszta kosz volt kivul meg össze vissza volt tákolva festegetve..:S Viszont a sötétkék amit elöször linkeltem az kulsöleg es belsöleg is toppon van. Söt mivel bör igy kenyelmesebb is. Viszont, amit eszre vettem nala, hogy megyek ugy 100km/h-val es erösen fekezem akkor az egesz kormany es elsö futomü beremeg. Ez jol sejtem, hogy az elsö fektarcsak miatt? A masik meg hogy rakok ide most egy kepet, ami szerintem a szervo olaj tartoja lehet na de az a lenyeg hogy az tiszta kosz. Vajon az honnan lett koszos mert a motor többi resze csont száraz. Marmint nem olyan frissen mosott száraz.
    Ja meg kérdésem lenne hogy utolagosan ilyen 320i be bele lehet e tenni könyök támasztót?

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Xmodule #20827 üzenetére

    Egyébként a kocsi 957ezer FT-nak megfelelö összegbe kerül. A kocsin 4db bmw alufelnis újszerü nyári gumi van és ez mellé még adnak 4db bmw alufelnis újszerü téli gumit is. 2 tulajdonosa volt a kocsinak a legutobbi sok sok évig egy idös 60 valahany éves bácsika volt. A kereskedö nagyon kedves és segitökész volt (találkoztam már nem egy bunkoval is), annak ellenére is hogy csak ma összesen 4db különbözö kocsit vittem el tesztvezetésre. Szóval ennek ellenére is kedves maradt és mondta ha érdekel engem a 320i, akkor hétfön mikor a szalon szerelöje is ott lesz megyek felrakjuk az emelöre és alánézhetek és bármi hiba van a kocsin megcsinálják (föleg a vibrálásra gondolok fékezésnél nagyobb sebességnél.) ez mellet van még pár honap garancia is a kocsira termeszetesen. Amit én viszont észre vettem hogy a kocsin szemböl a jobb odlali lámpa ki van cserélve mármint sokkal ujabbnak nez ki mint a bal oldali talan ezen a kepen lehet is latni amit most ide csatolok. Meg még arra lennék kiváncsi ha hétfön megyek és felemeljuk akkor mikre figyeljek oda nagyon. Pl meg sosem volt kardan tengelyes kocsim ott kell-e valamit nezni? Bocsi a sok kérdésért, de még sosem vettem BMW-t és nagyon nem szeretnék befürödni vele. Amugy még egy aproság, hogy a kocsinak eléggé ilyen idös szaga van. Gondolom az elözö tulaj miatt de ezt szerintem egy kárpit tisztitással meg esetleg valami börre valo apoloval plusz néhány illatositoval meg lehet szuntetni.

    Itt a kép az elsö lámpákrol.

    Néztem a vizsga papirokba (mert megvan egészen 1999-töl! minden egyes) és ott sokban probléma volt a légzsák visszajelzö lámpa világitása, de a neten sok helyen olvastam ezt a hibát. Ez valami konkrét tipus hiba? lehet ez ellen valamit tenni? esetleg valami tipus hibák még?

    amugy a kocsinak a hangja valami leirhatatlanul gyönyörü!:D rendesen mosolyra kerekedett a szám amikor elöször meghallottam.

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    esetleg ez a 318-as jobban megérheti mint a 320-as? Ujabb 4 évvel de több km is van benne 30ezerrel.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz CharlieDrop #20835 üzenetére

    Holnap inkabb elmegyek es kiprobalom az E46-os 318i-t is. Igaz egy E46-os 320i-t is probáltam még pénteken, de az a kocsi már nagyon szét lehett hajtva, legalább is szerintem. Aztán ha nem jön be az sem akkor marad a E36-os 320i. Szerintem az amugy is nagyon jó árban van. Csak azért még is csábit a 2003-as inkább. Meglátjuk.

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz CharlieDrop #20839 üzenetére

    Böven elég nekem a 20i -is. Annyira azért nem vágyom az eröre. Inkább olyan "papásan" nyugodtan szoktam autokázni. Fontos hogy ne rohadjon el mondjuk a következö 5 évben és szerelöhöz is inkabb csak olaj és szürök cseréjére kelljen vinni és, hogy átlagos legyen a fogyasztás is. Legtöbbet 80-as szakaszon autozom(naponta 100km) és igy azért jo lenne ha beleférne a 8-9-es átlagba.

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz CharlieDrop #20841 üzenetére

    Értem. Köszönöm. Körbe néztem de nincsen 23i itt a környéken. 5-ös széria meg már tul nagy nekem. Nincs akkora kocsira szükségem. Marad akkor az E36 320iT meg még holnap akkor meglesem a E46 318iT -t is. De szerintem végül az E36 marad. Nincs rajta úgy rozsda csak egy két ilyen hólyag kezdemény, de mivel egész jó árban adják esetleg rá szánhatok egy ilyen full csiszolás fujást is meglátjuk mennyiért van ilyesmi esetleg. De ez sem eget rengetöen fontos dolgok. 4-5 évet birjon ki nálam az olyan évi 15-20.000km-ert és már boldog leszek:)

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz hdman #20843 üzenetére

    T=Touring=kombi

    :)

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Na ma megvettem az E36 320i kombit.:) de csak holnap megyek érte mert a teljes első féktarcsakat es fekpofakat kicserélik ne legyen remegés fékezés közben. Plusz kaptam a kocsihoz ingyen három hónap teljes cascos biztositast. Azért ez sem mindegy. Meg egy hónap garanciát ( bár mondta az öreg hogy ilyen idős kocsira nem szokott adni). Amugy nagyon jó fej volt az eladó. Meg akkor is kedves maradt mikor szombaton 4 különböző kocsit vittem el teszt vezetni utánna vasárnap mondtam telefonon mégsem kell a BMW aztán pár óra múlva meg gondoltam magam nekem nem kell most passat nekem ez a BMW kell! Felhívtam mondta oké meg van. Ma meg mikor írtuk a papírokat is rendes volt. Találkoztam mar nem egy eléggé bunkó kereskedovel. Pl ma is néztem egy Passatot 2005-os 200.000km aztán mikor látta elkezdtem nézegetni olajat hűtő vizet stb elment oda hívom mondom ez es ez nem jó stb ilyet szól tudja jól mi nem jó most biztos azért mondom mert alkudni akarok fogta magát es elment. En meg oda mentem hozza megköszöntem es eljottem. Hihetetlen volt hogy meg neki állt feljebb. Na de ez a bmw-s rendes volt. Felemelték a kocsit nézzék alá. Motor a tekno tomitesnel kicsit olajos volt de ha gondolom az a tomites sem éppen új a váltó is kicsit olajos volt de nem csepegett csak úgy picit koszos volt. De most nem az hogy gyorsan letorlik stb pedig lett volna rá idejük hogy úgymond elrejtsek. Na mindegy. Remelem sok szerencsém lesz hozza es sok sok km-ert fogunk megtenni együtt:) arra gondoltam holnap elhozom es nézek valami lehetőleg BMW szakit es lecsereltetem összes olajat szurot es felirom valahova legalább ezt tudjam mikor voltak cserélve.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Esetleg valakinek egy ebookban haynes féle bmw e36 hoz? Skoda Octaviasat megvettem amugy de mivel azt a kocsit eladtam igy felesleges

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Gézengúz #20859 üzenetére

    Köszönöm. Ezt megltalam en is de ebben az E36 1999-es évjárat nincs benne. Vagy az minegy? Azonos mondjuk az 1998-assal?

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Gézengúz #20861 üzenetére

    Nincs meg semmi konkrét. Csak szeretek előre felkészülni, nézegetni mi hol hogy van stb. Lehet olaj cseréket is be vállalnam ha talalnek egy emelő helyet.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Vett már valaki ilyen utángyártott emblémát? 1200ft.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz MPowerPH #20924 üzenetére

    Esetleg valami tipp honnan lenne akkor érdemes venni olyat emberi áron ami mondjuk kitart 5évet legalább? Lehetöleg postázás legyen mert svédben lakom.

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Milyen motor olajat ajánlotok? '99 E36 320i. levoil.de oldalon nézegettem. Van erdeti BMW olaj is de van Castrol EDGE FST 5W-30 Longlife is. Vagy esetleg valami másik jobb szerintetek? Tapasztalatok?

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Kicsit paráztam a fogyasztas maitt en olyan 10L/100km-re tippeltem (1999 E36 320i Kombi). Ennek ellenére 8.3L/100km-re kijött. Volt ebben város, pálya, országút vegyesen. Teljesen elégedett vagyok! Ja és pedig most csak felesbe papáztam. :)

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Hello. El szeretnem most adni a E36-omat 99-es 320i kombi170.000km-el. Mar jönnek elö rajta ajtonal meg sárvédönél rozsda buborékok. Amugy nincs vele semmi bajom (kivéve hogy nem automata és nincs benne könyöktarto). Ajanlott egy emberke cserét E39-es 99-es 528i kombi-ra (automata) 270.000km. Igazabol igy tetszene a kocsi mert biztosan kenyelmesebb. Viszont az erdekelne mennyivel fogyaszthat többet(mert többet fogyaszt ez nem vitás), és hogy mennyire rozsdázik, na meg az alkatrész árak. Mert ehhez az E36-hoz nem olyan vészesek az alatrész ára, és a fogyasztás is 8L/100km-en van nálam (napi 70km-eket járok melo-haza). Viszont ugye rohad. Itt svédben meg elég horror áron dolgoznak a lakatosok és fényezök. Erre a pár rozsda buborékra adtak nekem egy 300.000ft-os árajánlatot. A kocsit vettem 900.000ezerért szoval ez nekem annyira nem éri meg. Ti mit gondoltok?

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Egyébként már csak 1 zöld kis jel van a következö servizig, ami nem tudom most csak olaj vagy valami más lesz. De ha olaj akkor azt szeretném itthon magamnak megcsinálni(többi kocsinkba én cserélem az olajat). Viszont ugy tudom kell valami külsö eszköz a BMW-hez amivel törölni kell a komputerbol. EZT néztem ki. Valakine esetleg valami tapasztalata ezzel? Ha az olaj csere villan fel akkor csak olaj,olajszurö,levegö szürö? Ez az elsö BMW-m azért kérdezem ezeket. Ha meg olyan dolog van amit én is meg tudok csinálni akkor miért adjak ki több ezret a szerelönek? Föleg hogy szeretek is ezzel foglalkozni.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Gézengúz #21520 üzenetére

    Az kemény:D Köszi.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz szokeherceg #21543 üzenetére

    10L

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Xmodule #21518 üzenetére

    Megnéztem ma az E39-et. Totális tákolmány volt az auto... Kár, mert amugy tetszett, bár jobb érzés volt vissza ülni az E36-ba. Nem tudom de valahogy nekem ez az 5-ös széria olyan "nagy". Mármint belülröl. Totál elveszek benne. Nem is vagyok egy nagy ember amugy (178/75). Azért egy E46-ra még mindig jobban fáj a fogam.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Hello. Az lenne a problémám hogy reggel -6fok volt es mikor akartam indítani a kocsit egyszerűen nem indult. Csak forgatta de nem indult el a motor. Aztán elkezdtem pumpálni neki a gázpedált es így lassan lassan elkapta de pár másodpercig alapjárat sem volt úgy kellet nyomom a pedált hogy le ne fulladjon. Aztán egy fel perc után mar ment rendesen. Ötlet mi lehet a gond? Mert ez a mai -6 csak a kezdet itt svedben. Lesz itt -25 is.:( 1999 320i kombi e36

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Sziasztok. Kinéztem most egy E46-os BMW-t. Igazábol érdekelne a véleményetek, igy képek alapján mit gondoltok? Persze szombaton elmegyek és megnézem kiprobálom stb. Csak gondoltam több szem többet lát.
    Egy kis info a kocsirol (mivel svéd oldal svédben lakom).

    LINK

    egyik legfontosabb ugy gondolom, hogy 1 tulajdonosa volt a kocsinak összesen (ez 100%)
    220e km
    friss vizsgas, hiba nélküli (itt évente kötelezö)
    amiket ott lent ir (abs,riasztó, ülésfutés...stb)
    amit én észre vettem azért nem full extra mert hátul nem elektromos az ablak (elhanyagolható luxus nekem)
    a képek alapján viszont amit ugy kicsit szemet szurt az a hátso ajtot tarto teleszkopok(remelem ez a neve). olyan mintha csupa rozsda lenne. Ez mitöl lehet? Normalis az ilyesmi?

    Az auto ára amugy átszámolva 930e FT (itt ez a végösszeg nem jön erre rá semmi átiratás eredetvizsga stb).
    Igazábol amit keresek az egy megbizhato jó auto amit kényelmes is vezetni. Naponta vezetek 120km-ert. Szoval évente kb 30ezer km. E36-os 320-asom volt most elözöleg 6 honapig csak már elég sok baja volt igy inkabb eladtam(800e ft ért). Szoval igazabol csak egy kicsit kell hozzá potoljak.

    Esetleg ha van valami kulönleges dolog az e46nál amire oda kell figyelni vásárlásnál. szivesen meghallgatok bármilyen ötletet javaslatot. köszönöm elöre is

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz CharlieDrop #21723 üzenetére

    Mikoriak a facelift utaniak? Sajnos csak vasárnapig van idom kocsit választani. Es ez amugy tetszik. Szeviz könyv is van. Hátul az ajtónál a teleszkóp rozsda nem utal semmi komoly hibára? Hogy érted a hátsó futómű gondot? Ha esetleg az nem éppen a legjobb kb mennyi orvosolni? Mennyire marad tartós? Amugy törve 100% nem volt mert van itt egy fizetős szolgáltatás es ott le informaltam az autót.

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz CharlieDrop #21726 üzenetére

    Es erre valahogy ra tudnék nézni hogy most ott milyen állapotban van?

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz CharlieDrop #21728 üzenetére

    Rendben. Köszönöm szépen. Meglátjuk holnap milyen lesz. Örülnek ha össze jönne a dolog mert mar teljesen lefaradtam agyilag a sok kocsi nezegetesbe. Na meg ugye anyagilag sem olcsó dolog(pl ez az arany e46 200km re van innen(oda vissza)). Irok minden fele képpen hogy alakul a dolog.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Találtam közben egy másikat is Fehér, nem csunya végül is, és 20ezer km-el kevesebb van benne és 1 ével fiatalabb. Bár a fehér azért nem a kedvenc szinem kocsiba.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Ami még érdekelne engem. Hallotam olyat hogy import kocsiktol jobb ovakodni. Pl itt van egy pár olyan auto (pl ez a fehér is), hogy 2-3 éves koráig a németek mondjuk hasznáják, majd jön ide svédbe. Ezektöl miért jobb ovakodni? Ennyire széthajtják a németek? Vagy nem járatják be kellöen?

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Voltunk ma megnézni az arany színü e46-ot. Nem vettem meg. Jól ment amugy kupplung is jó volt (már az elsö pár mm-nél amikor felengedtem elindult a kocsi), kényelmes is volt nem volt lelakva kivéve, és most kapaszodjatok meg! A gázpedálnál de legjobban a kupplungnál olyan lyuk van a padlólemezbe, hogy az brutális. Én ilyet még életembe nem láttam... o.O . Az elözö tulajnak valahogy a sarka lehetett ott, de hogy igy hogy azt nem értem. Na de nem ezért nem vettem meg. Hanem mert mikor kicsavartam a motorolaj beunto nyilás kupakját ez a látvány fogadott:

    Szóval ha jól sejtem a motorolajba ment a hütöviz? Gondolom a hengerfej tömités lehet a hunyo. Kár pedig.

    Na de ezutan elmentunk egy másik helyre (kb 100km-el odébb), megnézni azt a fehér E46-ot amit linkeltem a multkor. A neten nagyon szép képek vanna fent rola mikor odaertunk kint állt a kocsi, akksi annyira nullán volt hogy még a centrál sem nyitott ki. Na de bebikáztuk. A fékek totál be voltak rohadva, aztán mikor mentunk vele egy probakört az elsö 300m után valami hátul a keréknél szolt egy hatalmasat (mintha valami eltört, leszakadt volna) és utánna ilyen surlodo hangot adott ki, de nagyon hangosan... Már csak azért imádkoztam hogy a kereskedöig el tudjak menni. Pedig amugy belulröl nagyon kényelmes sport ulesek voltak benne. Kivulrol már viszont eléggé le volt hurcolva sok helyen rozsda is ette (arany szinun nem volt ennyi rozsda). Szoval vissza vittuk leparkoltam szepen a helyére és elbucsuztam a kereskedötöl. Volt még ott nála bent a boltban egy E39-es 2001-es 530ie kombi 160e km-el. Az nagyon szép volt (bár annál is volt egy kis sárgás hab a kupakban), de nekem az 5-ös széria már sajnos drága (alkatrész,szerviz) szóval ez van. :S Elbenzineztunk 300km-t a semmiért... Már csak a holnapi nap van de nem hiszem hogy lesz masi bömös ugyhogy venni fogok valami olcso ocskaságot lehetöleg minel kevesebb km-el es hajtaslanccal (nissan almera, toyota corolla) valahol max 300e ft ért azt jo lesz amig sierul össze szednem egy kis penzt jobb BMW-re. Mondjuk egy ev mulva.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Utolsó reményem 323 E46 maradt bár kicsit ockodtam a 300e km miatt ami az autoba van. Bár nem tudom ezek a M52 B25 (Vanos), M52 B25 TU motorok mennyit birnak komolyabb beavatkozas nelkul. Nalam az evi 30e km alap. Szoval 3 év alatt majdnem felmegyek majd 400e-re. Ha ennyit kibirna minden komolyabb szerviz nelkul örulnek neki. Ti mit gondoltok? Persze ami kell cserélni valo megejtenem rajta, olaj, szurok stb. (mindenböl gyárit vagy ami eppen a legjobb).

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Hikvision #21752 üzenetére

    Mentem vele autó pályán is es utánna néztem meg es ilyen volt.:( a hűtő vizet is meg akartam nézni de nem tudtam mert az oké hogyha meleg a motor nyomás van a rendszerben óvatosan kell kinyitni a túlnyomó tartályt mert jön ki a sok gőz. De itt konkrétan jött ki a sok hűtőviz. Szóval nem tudtam megnézni mert folyt ki ahogy kicsit le csavartam a kupakot. Szóval akkor szerinted nem hengerfejes? Es a padlón levő lyuk a kuplung meg gaz pedál alatt? Ja azt el is felejtettem megkérdezni hogy az jo ha üresbe a váltó kar igy kotyog? Szóval mintha semmi nem tartana ott. Vagy ez igy oké? Másik meg hogy amikor váltottam es kettesbe raktam es fel engedtem a kuplungot egy nagyot rántott a kocsi. Vagy csak en váltottam rosszul? De mondom csak kettesbe.

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    köszönöm szépen mindenkinek a segitö hozzászolását. Nem birtam ma magammal és elmentem mégegyszer megnézni (200km oda vissza). De megérte. Igazatok volt. Megnéztem a hütövizet kristály kék volt, semmi olaj vagy ilyesmi. Megnéztem az olajnivó pálcát rendesen barnás olaj volt (cserére érett szerinem már(ide jöhetne majd ötletek milyet. Én BMW 5w-40-et raknék bele mint az e36 320i be)), aztán letöröltem rola azt a habot, megvettem hazajöttem vele és sehol semmi nyoma ilyen sárgás habnak a kupakon. Szoval igazatok volt mármint annak aki azt mondta csak kondenz. Gyorsan fel is raktam itthon a téli gumikat (még régebbröl vettem olcson pont ehhez a modellhez e46). Közben ellenöriztem a féktárcsákat/betéteket, hátul kitunö állapot elöl kissé kopottak ott majd csere lesz valamikor a közeljövöben. Amugy minden muködik az auton az utolso lámpáig is. Szoval teljesen boldog vagyok. Rozsda van azaz csak ilyen kis kezdemények egy két pötty de ennyi pénzért elnézem. Majd ha ugy állok akkor elviszem megcsinaltatom. Azt irja viszont amikor gyujtást adok rá, hogy inspection 8000km szoval hogy 8k km mulva inspectiont kell csinalni. Attol én most még lecserélhetem az olajat nem? Mert gondolom akkor majd lesz olaj csere is. Honnan tudom hogy most ez inspection I, vagy II? Mert én most igy elsö körben mondjuk jövöhéten ezeket akartam cserélni itthon: olaj, olajszurö, levegöszurö(föleg ezt mert ez nagyon koszos). Talán egy kicsit szervo olaj folyást mintha láttam volna a szervo tartaly alatt de jobban meg kell nezzem. Szoval nem folyi hanem csak olajos ott. Meg még annak is utanna kell nezzek hogy kell merni a szervo olajat, mert en most igy megneztem jozan paraszti eszem azt mondta hogy kevés van benne mert a kupakon lévö kis muanyag(gondolom az a nivo) éppen hogy csak alul egy kicsit olajos lett. Ugy láttam ott vanna ilyen csikok is gondolom jelölik a szintet. Picit a gáz fura nekem (ugy tudom ebben mar full elektromos) es olyan mintha par tized másodpercel kicsit lemaradna a motor a pedáltol. Szoval megnyomom a pedalt par tized masodperc es reagal a motor. De lehet csak szoknom kell. Elöször az e36 is fura volt sokda octavia RS utan. Föleg ez a pedal hogy lentröl felfele megy. Itt egy kep a kuplung alatti reszröl. A gaz pedal alatt nincs ilyen lyuk ott csak a gumi szönyeg van kikopva amit ki is cserelek. De itt a kuplungnal mar a kocsi karpit is kopott. Hogy hogyan még mindig nem tudom és most igy ötletem sincsen hogyan oldjam ezt meg. Ha esetleg netek van valami ötletetek hogyan lehetne ezt kijavitani szivesen hallgatom(esetleg ha ötlet van arra hogyan keletkezett azt is:) ). Szoval most nagyjabol ennyi. Fogyasztasra is kivancsi leszek. Nem akark most igy tippelni de most vagy az van hogy a mutato maskeppen mutat mint az e36nal mert ott a mutato a tartomany elsö feleben alig mocorgott aztan felétöl a nulláig meg jo gyorsan lement. Itt viszont most ugye 100km-ert mentem vele onnan haza es mar elmozdult elég sokat a mutato (teli tankoltam ott a kereskedönél). De majd a rátankolás megmondja. Fedélzeti kompjuter szerint még vagy 600-700km között tudok menni a benzinnel. Na ez meg a másik, mire rájöttem, hogyan lehet változtatni ezeket az adatokat kijelzö rendszert...(hömérö,átlagfogyi,hátralévö km..stb). BC gombot nyomogattam de nem törent semmi. Aztan valahogy eszembe jutott hogy lehet az indexeléssel kell lapozni... -.-'. Tudom használati utmutato, amit olvastam is de ott valahogy nem értettem meg (svédem azért még nem 100%.os:) ). Na de aztán öröm és boldogság volt. Viszont még annyi lenne a kerdesem, hogy mikor kiirja a szervizig hátralévö idöt és ott azonnal megnyomom a jobb oldali pöcköt akkor kiirja a legutolso fékolaj csere "dátumát!". De hol lehet a dátumot beállitani? Az orára már rájöttem de a dátumot nem találtam. Honnan tudja a dátumot? Vagy azt a szervizben viszik bele géppel? Na most jo sokat irtam.

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    200km-ert mentem eddig a kocsival és már majdnem a felesen van a benzin mutato(teliröl). Kiszámoltam a hátralévö km-ert meg a tank mérete alapján (65L?), ez durván olyan 12L/100km- es fogyasztás, ha nem több. Pedig 90% ban 80-100km/h között mentem országuton. Mindegyik ut legalább 40 perces volt. Na most a kerdesem az lenne, hogy nagyon de nagyon koszos levegö szurö tudja-e ezt okozni vagy itt valami más miatt lesz ekkora a fogyasztás? Mert szerintem ez nem okés. Legalább is elözö e36 320i- kijött 8L/100m alatt. de ha nagyon nyomtam neki akkor is 8,3 volt. Ma azért kompresszorral szépen kifujdostam a levegö szurö bordái közul a soka koszt,port, bogarat. Vészmegoldás amig megjön az új. Az is fura nekem hogy a fedélzeti komputer azt irja átlagsebességem 48km/h ez is fura.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz ignorant #21770 üzenetére

    Pontosan ahogy mondod. Utobbi idöben föleg amig a kereskedönel volt sokat nem mentek vele. Hogyan lehet resetelni? Amugy szerintem termosztát jo, rendesen melegedik be se nem gyors se nem lassu. Fütés is van. Most kivancsi leszek holnap hogy a fogyi csökken e kicsit most hogy kitiszitottam a sok portol meg kosztol a szuröt. Remelem igen es nem tenyleg valami rejtelyes dolog van a kocsival es azert fogyaszt ennyit. De a fura amugy az hogy amikor megyek egyenletesen a muszerfalon levö kis fogyasztas jelzö mutato rendsen mutatja hogy 6-8L/100km között fogyaszt. Most egy peldat mondtam mikor olyan 80-100km/h között megyek.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Hikvision #21772 üzenetére

    Hát ami azt illeti nem sok eröt érzek a kocsiba, de ezt igy nem akarom 100%-ra kijelenteni mert az e36-al is idöbe tellt mire normálisan megtanultam menni (értsd.: ez a gázpedáll hogy a padlobol jön felfele fura na meg ezelött 1.8T 180Le motort hajtottam szoval az egy szöcske volt, most meg ugye elektromos jelados gazpedal ezt is szoknom kell) szoval kicsit olyan papasan nyomom neki. 2-3000fordulat között valtok. Lehet emiatt tunik olyan lomhanak. Holnap reggel kiderul hogy a legszuro volt-e a ludas. De most irtam a szerviznek is mikor lenne idejük egy hiba olvasasra. Amugy a muszerfalon muködik minden lampa de égve semmi sem marad miutan elindutom a motort szoval semmi hibát nem jelez. Alapjárat is egyenletes hidegen és melegen is egyaránt.

    Más: Még anno a sokdához (2003 Octavia RS) vettem egy ilyen BlueTooth ODBII-es csatlakozot amit mobillal parositva pl Torque programmal lehet mericskelni adatokat. Ez az ODBII csatlakozo van ezeben az E46-okban is? Mert a csatlakozot mintha lattam volna kormany alatt. De még annyira nem volt idöm megnezni (sokat melozom, meg a család is...)

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Z0mbi #21781 üzenetére

    Szerintem tudnának. De feltorhetetlen nincs. Meg valaki úgy is ki szivarogtatna a megoldást. Mint mindig

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Na ma voltam szerelönel megkerdeztem mennyiert kötnek gepre a kocsit hogy lassuk van e hiba. Azt mondtak 16.000Ft. Megköszöntem szepen az informaciot es eljöttem. Ennyiert mar inkabb veszek kabelt meg programot es kiolvasom magamnak. Aztan eszembe jutott hogy még anni a Skodahoz vettem ilyen ODBII BT-s cuccot ELM 327 meg androidra megvettem a torque pro alkalmazast is amiben van ECU hiba olvaso. Szoval szepen beuzemeltem es lefuttattam nem adott ki semmi hibat. De amugy azt vettem ma eszre most mar közeledek a 300km-hez a mutato is közeledik a feles állásba de mintha lassult volna szoval szeirntem csak én pánikoltam be. Lehet ebben a kocsiban már rendesen mutatja a fogyást nem ugy mint az eddigiekben hogy egésztöl félig lassan aztan a felétöl nulláig meg dupla olyan gyorsan. De majd hét végén a rátankolás mondja meg 100%-ra hogy mennyi az annyi. Szoval most várok addig. Közben ma megvettem a MAN olaj és levegöszüröt. Alig várom, hogy kicseréljem. Most már csak az olajat várom németböl. Jövöhétre itt lesz az is szerintem.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Hikvision #21797 üzenetére

    Szerelohoz azért nem vittem el mert friss vizsgas a kocsi szóval ha valami nem lenne jo akkor at sem ment volna a vizsgán. Itt svedbe ezt eléggé komyan veszik. MAN szűrő meg itt nincs bármelyik sarki autós boltban szóval rendelni kell. Olaj sincs eredeti BMW csak castrol meg mi egy más (nem vicc) 3-4x es áron. Akkor miért ne rendeljem meg németből varjak egy hetet es meg spórolt pénzt meg költsem másra a kocsin? Pl a láb alá új gumi szőnyeg(BMW). Jo szerelot meg itt nem ismerek de mar infozok ismerosoknel ki kit ajánl. Kontarhoz meg nem viszem. Ez nem Suzuki:) rá tankolok hamarosan es akkor kiderül hogy mennyi az annyi.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Esetleg valakinek valami ötlete hogy azzal a sérüléssel a padlón mit lehetne kezdeni( a pedál alatt)?. Linkelem ujra a képet ha szükséges.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Mit gondoltok erröl a diagnosztikai csomagrol? Egész szimpatikus nekem. Elado is 100%-os. Semmi profi dologra nem akarom hasznalni csak itthoni hobby szinten hibakod olvasas stb. Ezzel mar lehet valos adatokat is merni gondolom. Ára sem olyan vészes. Jo tudom ehhez nem jön már frissités mivel csak 2007-ig gyartott kocsihoz jo. Ti mit gondoltok? Egy ilyen kitt olcsobb mintha 1x elmennek hibakod kiolvasásra. Szoval ha 1x kitudok vele olvasni valami olyan kodot amit megertek es a rossz alkatreszt en is ki tudom cserelni mar megerte nem? Vagy alapbol ugy megyek a szerelöhöz hogy ezt és ezt kellene cserélni. Akkor sem kell mar neki kiolvasni.

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Z0mbi #21823 üzenetére

    Mar megvettem ha megérkezik akkor megírom milyen. Mondjuk 100% ba minden vásárló aki ilyet vett elégedett vele szóval rossz nem lehet.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Cxgrav #21832 üzenetére

    Most ezt komolyan, vagy csak szarkazmus? Bocsi de nekem kicsit két értelmű:)

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Cxgrav #21835 üzenetére

    Nem figyeltem. Természetesen megírom a tapasztalatokat ezzel kapcsolatban, akar egy kisebb cikk kereten belül is. :)

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Ilyen szerkezettel cserélt már valamelyikötök fékfolyadékot? Vagy hogy szoktátok csinálni?

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Hikvision #21839 üzenetére

    Es itt légtelenites alatt gondolom a fék pedál pumpalasat érted. Gondolom ez a kis palack amit linkeltem pont arra való hogy nem kell pumpálni mert nyomás alatt tartja a rendszert. Majd ha kicsit jobb ido lesz megejtem a cserét. Ilyen alap dologért nem szeretnek 30.000ftot fizetni. Ebből 3000ft az olaj a többi munkadíj...

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Na ma megvolt a rátankolás. 8,27L/100KM lett az átlagom. :) Ennek örulök. A fedélzeti számitogép átlagfogyasztás méröjét nem tudom hogyan nullázzam. Megprobáltam a kezikönyv szerint. Odaraktam majd járo motornál benyomtam a gombot de nem történt semmi. Marmint hosszan nyomva tartottam a gombot.

    Ma délután viszont nem az en napom volt. Tankolás után egyböl elromlott a tankajtot kilökö kis szerkezet és nem tudott bekattanni. Emiatt igy nyitott allapotban maradt az ajto. Utanna hazafele jövet az autopalyan kilyukadt a bal elsö gumi... Pont volt a közelben egy gumis az befoltozta, rendesen egy nagy lyuk volt rajta. Itthon meg azt a kis ajto kilökö szerkezetet kiszedtem szetszedtem es a kis fem kart összenyomtam ami van benne es most tökeletesen megy. :)

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    Megjött ma németböl a fincsi 5W-40-es BMW olaj. Ki is cseréltem gyorsan amig még világos volt. Hát a régi olaj már nagyon nagyon fekete volt, de nem is csodálom, mert lassan 3 éve és 16e km-el ezelött volt cserélve (ha a szervizkönyv utáni idöpontban nem cseréltek olajat). Szoval már éppen idelye volt. Viszont a MAN levegö szurövel kicsit szenvedtem, mert pár centivel hoszabb volt mint a BMW szurö ami volt benne. De aztan rajöttem, hogy a szüröház tetejéve raktam be elöbb a szuröt és ugy vissza a helyére. Igy sikerult benyomnom. Végül is nem log ki sehol, csak azért azt vártam volna egy MAN szurötöl hogy az pontosan passzoljon. Más. Amikor az olajszurönek kiszedem azt a részét amibe bele van nyomva maga a szurö ott kell ugye cserélni a nagy o-gyürüt. Azt adják is a MAN olajszurö szetthez (szürö, alátét leeresztö csavarhoz, o-gyuru szuröhöz), na most a szerviz könyvbe azt irja hogy a muanyag végén a két kis o-gyurut is cserélni kell. Miért nem adnak a szetthez akkor olyat is? Most nem cseréltem mert nem tudtam hogy azt is kell, vagy hogy nem lesz benne a szettben. :S Majd legközelebb, addig megtudakolom a méretet. Pollenszüröbol is lehet venni kétfélét. Egyik ilyen szenes azt hiszem másik sima. Ti vetettek már ilyen szeneset? Azt irja az jobban kiszuri a polleneket allergia idöszakban viszont dupla annyiba kerul mint a sima.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

  • Xmodule

    őstag

    válasz Xmodule #21816 üzenetére

    Nos megjött a diagnosztikai cuccos (ODB2 usbs kábel+programok) (utolag kiderult, hogy mivel az én kocsim régebbi 2000-es ezért a teljes 100%-os használathoz minden féle képpen a motortérben lévö 16pines csatlakozot kell használni és nem a kormány alatti ODB2 portot. Igy rendelnem kellet egy 16pin (motortér kör alaku) - ODB2 csatlakozot. Nem volt drága igy sem csak kétszer kellet rendelnem érdemesebb egyszerre rendelni. (van olyan csomag is ahol mind a két kábelt adja). De az ára még igy sem volt vészes szerintem. A két kábeles verzio 12e ft. , akinek meg ujabb tipusu kocsija van ( 2001-2007) annak szerintem elég csak a ODB2-es kábellal(persze ha a srácot elötte megkérdezitek megmondja pontosan). Az meg 8.800ft. Ezek az árak persze ott magyarban soknak tunhetnek, de itt svédben egy sima hibakod olvasás mint mondtam 16.000ft. Szóval nekem minden féle képpen megérte. Maga az egész telepités nem bonyolult. Ami nagyon fontos "szerintem" legalább egy 2 magos CPU, 30+ GB szabad hely HDD/SSD-n. (ez alatt semmi féle képpen ne legyen), és egy min. 15" képernyö. (ebböl talán kisebb is jó, de pl elöször a netbookra tettem fel 11" és volt olyan program ahol sokat kell görgetni jobbra ballra mert nem lehetett látni rendesen, most meg egy 15" notebookon van fent tökéletesen megy). Igazábol a srác nagyon profi modon leir mindent mit hogy kell csinálni (2 DVD-t küld amin a programok vannak és leirások). Természetesen minden angolul van. Amire én eddig használtam: Hibakod olvasás/törlés (itt volt 2 hiba de mivel ezek szerintem régiek voltak és a kocsi is megy gond nélkul töröltem öket ha kicsit jobb idö lesz és nem -10 akkor ujra olvasom elö jön e ujra.), élö adatok kiolvasása (bár ezek sokmindent nem mondtak nekem, ebbe még jobban bele kell ássam magam milyen értéknek mennyi a normális). Futtattam egy hütö ventillátor tesztet csak úgy valami egyszeru proba képpen. Programozni még álltam neki azzal még várok amig jobb idö is lesz és kicsit több idöm. Olvastam rola dolgokat nem tunik tul bonyolultnak az SSS nevu programmal eléggé szájbarágos (szóval semmi ilyen HEXába szeresztés 01001EZ01XX kódólás :) ). Akkor van egy program ami olyasfajta szerviz leirás, kiválasztod mik a tunetek stb és leirja mi lehet a hiba forrása pontosan mit kell csinálni stb. Az a jó hogy ahhoz a programhoz nem is kell rákötni a kocsira a gépet szóval amolyan offline. TIS a neve amugy. Szoval szumma szummára aki ilyesmiben gondolkodik szerintem megéri. Nem kell hozzá nagy mérnöki tudás. A sráccal valo kommunikácio példás! Azt tudni kell, hogy akármikor telepiteni akarod a programot akkor elöször ki fog irni egy Hardver ID számot azt el kell neki kuldeni emailbe és kb 2 perc mulva jön válaszban az aktiválo kod. Ez inább neki egy amolyan biztonság, hogy most nem állok itt neki másolgatni és eladni a programcsomagot amit össze állitott.

    [ Szerkesztve ]

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

Új hozzászólás Aktív témák