Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz Anaren91 #59312 üzenetére

    Feleségem volt kollégája azóta gerincbajos, mióta a kis smart-jába belementek (városon belül).
    Az a kocsi egy mozgó koporsó + a 3hengeres motorja 80ezer km után kvázi kuka.
    Nagyon-nagyon rossz vétel még sima közlekedő-edénynek is!!!

  • BeZol

    őstag

    válasz whitezo88 #59316 üzenetére

    A súly is fontos mellé. Én régebben írtam h volt első generációs mini cooper s a családban, ami 1230kg talán + 163 kompresszoros lóerő, na az tépte ki a kormányt a kezedből már.
    Azóta eltelt nem kevés idő és biztos vannak okosságok h pl. 300 lóerős (ekörül vmennyi) honda civic type r még mindig elől kaparva gyártásba kerül. Nem is érdekel különösebben milyen a váltó ezekben, az elől kaparó 156lóerős diesel peugeot 5008-asban is botrány mikor lepadlózod kis sebességnél, csak kaparnak a kerekek és villog az elektronika...
    Szóval részemről elsőkerék-hajtás súlytól függően 150-200lóerőig, aztán összkerék/hátsó legyen, de inkább hátsó.
    Az, hogy automata v. kézi, döntse el mindenki maga.

  • BeZol

    őstag

    válasz cOxeR #59333 üzenetére

    Ilyen hosszú utakra rokonságból/barátoktól kérnék inkább csere-autót, addig meg élvezzék ki az i3-ast míg távol vagyok, vagy ugye eleve az i3 2. autó kéne legyen, ergo kéne lennie egy családi kocsinak ilyen hosszabb utakra.
    Persze ha vállalkozó szellemű az ember, mehet i3-al messzire :U

  • BeZol

    őstag

    válasz H.Ezredes #59393 üzenetére

    Szép munka :)
    Néha jó lenne ha lehetne szimplán like-okat is dobálgatni :D

  • BeZol

    őstag

    válasz Ck. #59399 üzenetére

    Már F10-esekről is beteg sztorikat hallok néha, képzelheted mi lehet korábbi példányoknál :U
    Itt van pl. ez az E60 550i: [link]

    Képeken gyönyörű, nem látsz problémát.
    Élőben mikor 1 éve februárban voltunk megnézni, hát az egész eleje full kavicsfelverődés, visszapillantók is, ablakoknál a fekete cucc fel van buggyanva, belül kis navis, kormány viszonylag ki van kopva (ülés talán nem), a bal első lámpánál meg gumivmi lógott enyhén kifele.

    Nem tudom változott-e elmúlt bő 1 év alatt a kocsi állapota, de talán egetrengető nagyszervíz sem volt a motoron és a futóművön (ezekre már nem emlékszem), annyi rémlik h ami a motor gyenge pontja, azt már cserélték időben.

    Szóval még erre a "hibátlan" kocsira is simán lehet 2misit rákölteni, és akkor a fékek állapota passz, stb.

    A hangja oltári volt, nagyon tetszett és szépen szedte a lábát, de 4.8misi alatt nem akarta adni anno (megengedheti magának h kitartja az árat), csak hát pl. az 535d-vel chipelést követően porba alázom úgy, hogy 2/3 annyit eszik a kocsi :(

    Szóval nem feltétlen kell azonnal ráborítani egyik kocsira sem 1misit, de ha hosszabb távra tervezel, akkor erősen érdemes, és akkor közben kiderülhetnek turpisságok, de legalább tudod hányadán állsz a kocsinak, csak legközelebb akkor érdemes újra meghirdetni, mikor újra megint esne szét a kocsi :D

  • BeZol

    őstag

    válasz Ck. #59430 üzenetére

    40i-vel jobban tudsz vigyorogni a hangja miatt, főleg ha teszel rá sport kipufogó-rendszert, ill. nekem +1 a 40i mellett, h nem összkerekes, ami zsebbenyúlós mikor elromlik, míg a 435d-ket sztem csak összkerékkel árulták. Ha nem gyorsulgatsz álló helyből és alacsonyabb sebességekről, akkor nem gáz h csak hátul hajt a kocsi.
    Ezt leszámítva egyformán menne mindkettő, csak egyiket kevésbé kell tankolni, kb. 11liter körül jár ismerősöm a 440i kabrióval itt BP-en mászkálva, míg 8,5 körül kijöhet a 435d.
    Ha pedig tuningolgatnál, akkor simán chippeléssel kb. egyformán lesznek erősebbek, de ha komolyabb átalakításokat eszközölnél, akkor a 35d inkább 430 lóerő környéke, a 40i pedig 700 lóerő környékéig is juthat :U

    Én egyébként aszerint döntenék, hogy mennyit mászkálok. Ha sokat, akkor a dieselt venném.
    Ha a használt árakat nézem, akkor pedig a benzinesek jobban tartják az árukat, szóval ha egyforma árban lennének, akkor később jobb deal lehet eladáskor a 40i.
    Én a 40i-t venném, de a 35d-vel sem panaszkodnék. Ugye sportcoupe/kabrio/grancoupe-ról van szó, ide jó a benya, de most pl. az 5GT-met fixen nem vettem volna a 35i motorral, de a 449 lóerős 550i-re csorgatom azért a nyálam :D (6os GT-ből már nem gyártottak ilyen erőset, szóval ritka darabok :) )

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #59489 üzenetére

    Fel kell hozni h mekkora görények voltak h nem szóltak és h ez extra 1k font discountjukba kerül ;] :DDD

  • BeZol

    őstag

    válasz Anaren91 #59518 üzenetére

    Az a baj, hogy sztem az az új céges 318i belül sem lesz igazán prémium.
    Én ilyenkor mondom azt, hogy vagy legyen úgy felextrázva és motorizálva, ahogy szeretném, vagy inkább hagyjuk az egészet a fenébe. Rühellem a kompromisszumokat.
    Lehet amit láttál, az is csak kívülről nagyzol, bent meg szövetülés, kis navi, kézi váltó, alap hifi, manuális ülés, full "fapad". Nekem ez nem prémium, de sokan a külsőségekre mennek, és abban az m-pack nagy felnikkel tényleg odatesz :)
    Inkább más márka de fullosabb felszereltségű és jobban motorizált autóját választanám ilyen esetekben ha annyira kell kocsi, egyébként meg gyűjtögetnék a "kompromisszummentesre".

    FIREBLADE78:
    M3-ason láttam tegnap egy baleset eredményét, citroen c3-as olyat kapott hátulról h kb megsemmisült a hátsó üléssor közepéig. Ha ott ültek (vagy ültek volna, nem tudom), akkor azoknak kampec fixen, na nálam ilyen szempontból a swift is csak egy mozgó koporsó (meg az összes kisautó), a smart-tal az élen :(

    [ Szerkesztve ]

  • BeZol

    őstag

    válasz KAMELOT #59522 üzenetére

    Én első 3 évben 5ből 4szer kézi autómosósokhoz vittem a kabriómat.
    Akkor álltam le ezzel, amikor észrevettem, hogy 2-3 helyen lejött az elejéről a lakk.
    Érdekes módon amikor saját magam mostam a kocsit kézi-mosóban (vagy az udvaron), akkor nem jött le lakk csak rá 2-3 évre (akkor is saját hibámból)...
    Az sem tetszett, amikor frissen tankolva és nullázott fogyasztással elmentem a 3-5km-re levő kézimosóba 6,4l/100km-es fogyasztással a mosóba beállva leadtam a kocsit, és amikor jöttem ki (és még mindig a mosóban állt a kocsi, 1métert nem gurultak vele), akkor 11,4l/100km-en állt a kocsi :o (beindíthatták és 1 helyben bőgethették a motorját...)
    Hosszú évek kihagyása után esküvő előtti napon elvittem a lurdy-nak a mosójába a kocsit h legyen teljes külső-belső tisztítás, hát a jobb oldali ajtó kilincsénél kívülről ahova bemarkolsz mélyedésbe, na ott feljött a lakk :o

    Tanulság: mindent jobb ha magadnak csinálsz...

  • BeZol

    őstag

    válasz malacka87 #59655 üzenetére

    E90 335i-ket nézd meg hol járnak, na kb. ide fog érkezni az F30 35i is idővel.
    F10 nyomottabb lesz árban, de gondolom most is olcsóbb a 3as bömbinél.

    Ismerős 440i kabriója xdrive-os, ha városban szereted lepadlózgatni a kocsit a megengedett sebesség gyors elérése érdekében, akkor lámpától megindulásnál és egy-egy kereszteződésből kikanyarodva mikor ilyen 30km/h környékén lepadlózod, akkor mint amit sinen húznak úgy kilő, nálam az azonos súlyú 5GT (igaz már erősebb) csak villog h halló nincs tapadás :N (pedig a gumim is pöttyet szélesebb hátul)

    60-80km/h környékén már csak taknyosabb időben számítana h összkerekes-e a kocsi.

    Ha a fenti "előnyök" megérnek neked legalább +0,5liter fogyit, +80kg súlyt és idővel egy 800ezer-1,3m Ft közötti szervízköltséget (azt hiszem ennyi), akkor jó az az xdrive ;)

    Én szándékosan xdrive és adblue nélküli kocsit kerestem, mert városban nem száguldozom, nálam csak országúton és autópályán van kihasználva az erő. Amikor meg néha lámpánál gyorsabban akarok elindulni, akkor fél gázzal még bőven jó a tapadás és nagyon lemarad mindenki...

    #59657 Ck.:
    próbáld ki mindkettőt. Alapvetően hosszabbak a fokozatok a benzinesben, ezért nincs annyi váltás alacsony sebességről és a megindulást követően csak pörög-pörög 4000ezernél is feljebb, ezért jobban eloszlik az ülésbe passzírozódás, holott maga a 35d is gyorsan vált csak gyakrabban, na meg nagyobb nyomaték társul olyankor a lóerőkhöz.
    Ízlések és pofonok, ill. ki tudja mekkorák a pontosabb fenntartási költségek, ill. h ha külföldön élsz, akkor ott mennyire tiltogatják a dieseleket, szóval +1 pont a benzinesre emiatt, na meg értéktartóbb is (de csak ha kevés benne a km! :D), ha sokat mész vele mint a dieselekkel szoktak, akkor nyomott ára lesz annak is.

  • BeZol

    őstag

    válasz malacka87 #59664 üzenetére

    Igen, és elég gyorsan váltogat, ezt már képtelenség manuális váltásokkal überelni, az fix.

    Nekem annyi bajom van csak vele, hogy keveslem a motorféket gázelvételnél, manuálisan kéne visszaváltogatnom és ugyanakkora lassuláshoz mint korábban az E93 30D-vel megvolt 2000es fordulat körül, ahhoz itt 3000es fordulat kell, az meg olyan kellemetlennek érződik már nekem.
    Ennek következménye, hogy jóval többször kell fékezgetni, szóval a gyakoribb fékcsere is egy járulékos költség.

    Összességében több a pozitív mint a "negatív", én csak coupe/cabrio-hoz vennék már manuálisat, mert +1 vezetési élményre számomra, de tény és való h pl. dugó esetén baromi nagy könnyebség h nem kell kuplungolni automatával :U

    CharlieDrop:
    ja, ilyen ez a használtpiac :N
    Én először 3as kombikkal szemeztem, aztán kb mind fapados volt, nekem meg full-extra közeli kell. (3as GT detto)
    Aztán ránéztem 5ös kombikra, ott a felszereltség is jobb volt, és még az ár is alacsonyabb volt azonos évjárat mellett...
    Az X-es BMW-k árai szintén "egekben" voltak.
    Aztán igazából az 5GT-nek is elég nyomott az ára (meg a 7es bmw-nek is, 6ost nem néztem), így tudtam megcsípni számomra jó áron (5,7+ktg.-ek) valós 176ezer km-el 7 évesen úgy, hogy faceliftes is. Akkoriban az 535d GT-k és 535d touringok 4,5körültől indultak 2010-2012 közti évjáratokkal és még a 299 lóerős motorral és 260+ezer km-el legtöbbnél. Az F11-ből még be is vállaltam volna, de mikor mentem volna kocsit nézni nem értek rá, közben 5GT-t megnéztem (faceliftest akartam mindenképp), árban a következő LCI 535D GT 6,8misiről indult és főleg 7-7,5misinél mozogtak (azonos km-el) max 1 évvel fiatalabbként, úgyhogy nagyon jó vételnek tűnt és bele is fért így a budget-be.

    Én nagyon szeretem, de vmilyen szinten minden nap elrettent, hogy még mekkora értékvesztés vár rá 3 éven belül, emellett ha elromlik vmi, az horror lesz.

    Ennek ellenére van az az ár, amennyiért elvihetik (ezért is hirdetem), és akkor anyagilag józanabb kocsi lenne belőle + asszonynak is egy kocsi.

    A mai napig nem bánom a vásárlást, mert 4-6 hónapig napi szinten néztem az LCI E61, aztán már E60 kínálatot is, és ha volt is jól felszerelt 535d, mindig kiderült róluk h 450+ezer km-esek és nem 250-300ezer környéke... Kb. havi 1 "kapás" ha volt így az ársáv tetején (2,5-3,5m Ft), de nekem ennyi valós km-el ezek nem fértek bele és muszáj volt fiatalabbak felé kacsingatnom, h még ne legyen a km-állás az egekben + már asszonynak is 2szer becsípődött a dereka a kabrióból kiszállva (8 hónapos terhesen), úgyhogy már muszáj volt valamit venni :U

  • BeZol

    őstag

    válasz Ck. #59680 üzenetére

    Azt kell mondani, hogy még van 3 másik kiszemelt ami a tarsolyban van, utána majd tisztábban látsz és majd eldöntöd, de addig is köszönöd szépen a segítséget.

    Én továbbra is azt mondom egyébként, h ha sokat mászkálsz, inkább a 35d-t, ha viszont évi 15ezer km körülig mászkálsz, akkor kérdés nélkül a 40i-t venném, főleg ha nem zavar a kb. 30%-kal magasabb fogyasztás.

    A 40i egyébként újabb konstrukció lesz, mint az a 35d.
    05/2015–10/2018 - 340i --> maga a motor pont az F30-ban debütált 2015ben
    07/2013–10/2018 - 335d --> maga a motor 09/2011 óta szolgál és F10-ekben jelent meg

    A 2 motor között van közel 4 év különbség :U, szóval +1 a 40i-nek, na meg mert szép hangja van kis piszkálást követően és sztem nem lesz később vele annyi szívás a környezetvédelmi tiltások következtében.

    Én nem mertem a 35i motort bevállalni az 5GT-hez, ahhoz túl nagynak éreztem a testet, viszont ahogy jobb idő lett még itt városban is kocsikázva megállok a 35d-vel 9 literből, ami télen akár 11liter is volt.

  • BeZol

    őstag

    válasz KAMELOT #59683 üzenetére

    Oké, de Te is 400+ lóerőn vagy? :U
    Nálam most ennyi itt BP-en rövidtávozva, de ennyi autópályán 160felett végigrongyolva is.
    Egy fix, a nagyobb test nagyobb tempó mellett iszákosabb, mint a kabrió, azon ha szélvihar volt kint, azt is alig éreztem, ennél meg azért már érezni ha megfújja egy erős oldalszél.

    FIREBLADE78:
    440i kabrió: 11,5literrel járkál haverom úgy, hogy főleg 70es táblás szakaszon rongyol végig (ami elég optimális, ott nekem 8liter alatt lenne), mikor pedig elugrik Eger-be haverokhoz meg vissza, az közel 1 teljes tank.
    Inkább úgy fogalmaznék, hogy meglepően keveset tud enni, ha nem nyomod neki, de h csapatva 10liter, az országúton 70-110 között fékezős kanyarok nélkül, az úgy sima.

    Én is néha direkt országúton mentem közel autópálya-tempóval, mert gyorsabbnak érezted, közben pedig nem is mentél annyira gyorsan a fogyasztás pedig parádés volt.

  • BeZol

    őstag

    válasz Ck. #59728 üzenetére

    Én 35i/40i-ként venném, teljesen más orgánum, sokkal jobban megy, és tuning esetén is jóval több hozható ki belőle.
    Nem mondom, hogy ki kell autózni belőle, mert én sem autózom ki a 35d lelkét minden nap, de amikor gyors ki/besorolás, egy-egy országúti előzés, vagy autópályás veretés jön, akkor jól jön az extra lóerő.
    Természetesen teljesen jó a 328i/330i ereje az ilyen esetekre, mert kb. a 330d-m szintjén mennek, de amikor jól jönne az ennél is több kakaó, akkor rendelkezésre fog állni.
    Én többször is éreztem az E93-asomnál (269 ló), hogy jól jönne még bizonyos esetekben több lóerő (főleg országúti hosszú sorok előzésénél, vagy autópályás kamion mögüli kigyorsításoknál), és a mostani épphogy 400+ lóerőnél (313ról) most azt mondom, hogy ez már teljesen jó. Annyi, hogy az 5GT nagyobb test, tehát 313 lóerősként ment egy lehelettel jobban, mint az E93 330d-m 269 lóerősen, de most már ég és föld :U

    Ha tartósabb ideig tartanád meg a kocsit, akkor +1 a 35i/40i-nek, mert azért ott 3literből hoznak ki 306/326 lóerőt, a másiknál 2literből 245/258 vagy már ki tudja mennyi lóerőt, szóval jobban ki van hegyezve gyárilag a kisebb variáns, jelentsen ez bármit is hosszabb távon.

    És a 3GT? :DDD (LCI előtti, LCI nekem nem tetszik)

  • BeZol

    őstag

    válasz Ck. #59753 üzenetére

    Már írtam, hogy ismerős a 40i-vel városozva 11,5literes átlaggal rohangál, meglepően keveset eszik a tudásához képest az a motor ha csak közlekedsz vele és nem taposod neki.

  • BeZol

    őstag

    válasz Anaren91 #59920 üzenetére

    Bennem mindig megmarad az, amikor a balcsi északi-partján végigcsorogtam lenyitott tetővel (e93 330d 231->269lóerő 1740kg) úgy, hogy nem volt nagy forgalom, klíma nem ment, végig 50-70nel közlekedtem, nagy hifi sem ment sztem végig, és 5,4 l/100km-t dobott nyáron a 28 fok körüli hőmérsékletben.
    Az, amit leírtál, az nekem kb. a balcsira lemenetel volt országúton, és ha betartottam mindent, akkor 6,3, amúgy meg 7,5 körül jártam meg.
    A lényeg, hogy én sokallom amit kaptál, tudnia kéne kevesebbet is, mert ezt a 7,5öt még az 5GT-m is hozni tudja (1940+ kg 313->400+lóerő és elég nagy homlokfelület).

  • BeZol

    őstag

    válasz Anaren91 #59923 üzenetére

    Ja értem, az e93 330d-m is már az alublokkos volt, úgyh akkor nem szóltam, de legalább tudod h mit tudnak az újabbak.

  • BeZol

    őstag

    válasz Gsx-rr #59952 üzenetére

    Nálunk covid-mentes esetben 80+80 (szülőkhöz) ill. 120+120km-es (nagyszülőkhöz vagy balcsihoz, de ugye a balcsi nem lenne oda-vissza azonos napon) hosszabb szakaszok vannak, erre már egy nagy akksis elektromos csoda megfelelne.
    A többi esetre elég lenne egy kisebb akksis elektromos csoda is.
    Szóval nekünk pl. kéne a hétvégékre a kényelem érdekében egy nagyobb hatótávú elektromos, hétköznapokra meg egy kisebb.
    Ha mennénk esetleg külföldre (mostanság mindig repültünk), akkor legdurvább esetben német rokonok meglátogatása és horvát tengerpart jöhetne szóba, ami 800+ km oda, na ezt évente pár alkalommal egy nagy hatótávúval meg lehetne emészteni ha a szándék meglenne.

    Részemről egyelőre a kizáró ok az árazás és h nem tudom otthon tölteni.
    Ha tudnám otthon töltögetni, akkor sztem már bevállalnám a dolgot, csak csorogjanak lejjebb az árak :)

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #59966 üzenetére

    Aha, max Toyota/Lexus vonalon, azok már bizonyítottak, a BMW-k milyen strapabírók hibrid vonalon? Activehybrid szériák emlékeim szerint jól leszerepeltek anno...
    Szóval én plug-in vagy sima hibridet bmw vonalon csak akkor vállalnék be ha tényleg jó lesz x évesen is, nekem ne kelljen belsőégésű + elektromos autók nyűgjeit is cipelnem... (elromlandó alkatrészek tekintetében).

    Gsx-rr:
    sztem meg teljesen jól leírta cOxeR a dolgokat, megvannak a pro és kontrák, aztán majd mindenki eldönti neki mi felel meg anyagilag és élethelyzetügyileg.
    Nem értem miért írkáltok ilyen aggresszívabb stílusban :U

  • BeZol

    őstag

    válasz whitezo88 #60038 üzenetére

    Igen, az 5GT még a 7es bmw alapjaira épült, a 6GT pedig már az 5ös bmw alapjaira.
    Az 5GT-ből is volt kapható 20d a faceliftet követően, a 6GT-ből viszont már a gyártást követő évtől.

  • BeZol

    őstag

    válasz Elims #60134 üzenetére

    Sokkal lassabban melegszik be a motor.
    Sokkal később lesz emiatt pl. télen fűtés benne.
    Megnövekedett lesz erre a bemelegedési időszakra a fogyasztás (főleg télen).
    Amíg nincs bemelegedve szennyezőbb a motor, telipakolja a DPF-et, ami a városi rövidtávok miatt kb. sosem tud majd regenerálni, ezért eltömődik és hamarabb kuka is lesz, pedig nem 2 fillér.
    A diesel elvileg szennyezőbb is, pont városi használatra nem kéne azt venni ha kicsit is zöldek vagytok, ugyanakkor ha 1-2 hetente vannak nagyobb távok is vidékre, akkor nem probléma az eltömődés és "oké" a diesel is.

    Továbbá a 116d egy 1.5literes 3hengeres diesel-motor 2015 óta, én inkább költenék pici plusszt egy 118d-re ami már 2literes 4hengeres, mert bottal nem piszkálnék semmilyen 3hengeres motort.

    Én anno számolgattam magamnak benzines vs diesel-t, és emlékeim szerint 15km-nél nagyobb távolság esetén éri meg dieselt venni.
    Ez a hideg motorral elmegyek reggel dolgozni max 15km-re, délután/este ismét hideg motorral megint megyek 15km-t (+shoppingkör).

    Én pl. 5.5km-re jártam be dolgozni amíg bejártam, be se melegedett a diesel-motor, DE ha nem is minden hétvégén, de minden 2. hétvégén volt egy legalább 75+75km-es rokonlátogás, így a dpf is kiürítette magát útközben, nem voltak problémáim, így "oké" volt dieselt venni, hiszen heti szinten 55km-t mentem városban és 150+km-t városon kívül.

    Úgyh csak a felhasználásnak megfelelően válasszatok diesel/benzinest, ill. szerintem érdemes 80ezer km környéki régebbi darabokat is nézni (csak ha tetszenek neki persze), azoknak még új szaga kéne legyen, vaskosabb ráköltés pedig majd 200ezer km környékén van, úgyhogy ha ez egy 5 éves terv és megvan mennyi az éves futásteljesítmény, akkor úgy nézelődnék, hogy 200ezer km-en belül legyek 5 év múlva, aztán akkor eladni.

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #60146 üzenetére

    Ahol nincs jobb opció, ott el kell tűrni a 3hengert, de így h 1es bömbiből létezik 4 és 6hengeres is (igaz az újban már csak 4 a max), így biztos nem venném 3hengerrel.
    Kíváncsi leszek tartósságra mit alkot majd az a kis turbós fiat, én nem mernék ilyeneket venni. Sztem add el és vegyél 500e-t ;] 3-4szeres áron :F :DDD

  • BeZol

    őstag

    válasz cOxeR #60354 üzenetére

    Nálam már ott tárgytalan egy ilyen, h USA modell :U
    Persze ettől még lehet jó, csak ugye anno vki ügyeskedett vele h európába importálták (mert olcsóbbra jött ki mint az aktuális kínálat EU-ban), és nekem innentől kezdve (még ha nincs is így) egy olyan autó van a képzeletemben, hogy ha már EU-modellre sem tellett és ment az ügyeskedés, akkor milyen ügyeskedések mehettek még az autóval kapcsolatosan.

    Ezzel a benzines motorral pedig fixen nem venném (akkor már legyen a szívó V8... :DDD), mert még dieselként sem fogyasztanak keveset, mert SUV, egyébként 12,5-13,5litereket ehet (spritmonitor.de) és akkor nem nyomtad neki, csak átlagosan közlekedtél :(

  • BeZol

    őstag

    válasz whitezo88 #60360 üzenetére

    Ne is mondd, hétvégén tesztvezettem egy suzuki sx4 s-crosst. Mivel itt van a szokásos útvonalom mellett a márkakereskedés, ezért az értékesítő megengedte h elguruljunk vele a lakásunkig (jó sok fekvőrendőrön át, amiken egyébként tök jól átment), majd vissza, és ez az útvonal 2/3 részben megegyezik a korábbi munkábajárós útvonalammal, csak ugye oda-vissza lett, szóval munkábajárós útvonal 1,5szeresének mondhatnám (5,5km * 1,5).

    Elindulás után 2 sarokkal nulláztuk a fogyasztást.
    1.4-es turbós hibrid 130 lóerővel és kb. 1250kg volt ez a verzió (automata fwd)

    Előtte ecsetelte h 6.5-7l/100km, nagy dugóban max. 7.5liter/100km a fogyasztás és h ő is ilyen rövidebb távokon jár és h ez ennyi.

    Hát 10.7l/100km lett :N (ami a végén csorgott le ennyire, egyébként 11+-t mutatott és nem tapostam meg neki csak 1szer állóról 60ig).
    Persze az egész el lett annyival intézve, hogy még bejáratós a kocsi és azért eszik ennyit.

    Rokonságban is van egy ilyen (csak manuális váltóval), és náluk sem eszik ennyit a kocsi, de nem is mennek az én rövid szakaszomon!

    5GT 3liter biturbó diesel 313+ lóeró 1905+kg automata rwd 10,3literből megoldja ugyanezt a szakaszt (lemértem direkt, mert lakás-meló 8.3l/100km egyébként) úúúúúúúúgy, hogy 300méteren belül ömlik rám a hideg és érzem h a felforrt kocsiba beülve pont mire ömlene rólam a víz már hűl is vissza minden.
    Na a suzukiban (ami szintén tűző napon állt előtte) 2km után sem jött még annyira hűvös levegő + éreztem h enyhén folyamatosan izzadok... (és nem stresszeltem :D)

    Ez a tipikus papíron minden ugyanúgy adott, aztán a való életben meg nem hozza azt amit kéne, mert más a színvonal...

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #60366 üzenetére

    A kabriómban sem jött ennyire gyorsan, a a GT-ben kb. 300m után már ömlik a hideg, az e93-nál kellett egy 600+m (de eleinte inkább langyoskás hideg volt, a GT-ben meg egyből hideg ilyenkor).
    Egyébként a G-szériás 7-est meg ugye anno szétcincálták h izzadnak a kocsiban mert már másfajta a klíma vagy a gáz benne a környezetvédelem miatt :U

    FIREBLADE78:
    hát nem igazán örülök h városban pöfögök vele a legtöbbet, de úgy alakult h már a rokonokat sem kell látogatni vidéken, mert a közelben van egy ház ahol összefutunk, konkrétan csak átgurulok 10percen belül a másik kerületbe :U, a munka home office, bolti rendelés meg kifli.hus, ha kajarendelés lenne, akkor meg netpincérrel meki :DDD vagy zilago-n keresztül menü, ha meg éppen edzenék/fogyóznék, akkor sportfood-ról rendelek csirke-rizs-brokkolit :D
    Úgyhogy ja, eléggé kevés szitu maradt, ami miatt kocsiba kell ülni, az meg városon belül lesz...

  • BeZol

    őstag

    válasz Zewa #60816 üzenetére

    E90 M3 ellen:

    Nekem is régi álmom (E93 M3), de anyagi csőd fenntartani és szervizelni főleg 100-150ezer km környékétől, mert minden horror árú hozzá. Sokkal józanabb választás egy 335i + tuning hozzá, annyi h a szívó V8 hangjáról le kell mondani, de 380+ lóerősen már otthagyja egyenesben az M3-ast (azt hiszem 500 lóerő környékéig húzhatóak a 35i-k), futóművet meg lehet szintén tuningolni, mikor meg nem nyomod neki, akkor meg a fogyasztásuk is barátibb.

    Én akkor tettem le ezekről a régi szívó benzinesekről (M3 V8, M5 V10), amikor láttam hogy mennyire elgyepálja az M5 V10-et egy új 440i xdrive: [link]
    De itt sem sokkal jobb pl. egy M5: [link] (kis pöcköléssel m140i és a 840d is otthagyta volna)
    Itt pedig M3 vs M5: [link]

    Szóval nagyon-nagyon elhivatott bmw-őrültnek kell legyen vki, ha ezek után is ilyet tervezne vásárolni, ugyanakkor nagyjából értéktartóak, mert 8-10millió Ft-os sávban mozognak már 4-5 éve (oké, infláció is volt :U )

    Egy szerelővel konzultálj a típushibákról, hogy mi mikor fárad el és ezek így összesen mennyik lennének x km futás esetén, továbbá kopó alkatrészek cseréje esetén is mennyi az annyi.
    Nekem úgy rémlik h 100-150ezer km után kuka a motorja ezeknek (versenymotor, és nem tudni mennyire figyeltek oda pl. az olajcserékre és mennyire gyilkolták).

  • BeZol

    őstag

    válasz Puma K #60829 üzenetére

    Én úgy tudom, hogy csak autópályán van minimum sebesség, ami 60km/h, úgyhogy kvázi sehol sem anyázhatsz amiatt h túl lassú vki, csak autópályán 60km/h alatt :U
    Tudom, szerintem is szörnyű :N

  • BeZol

    őstag

    válasz crissprivat #60930 üzenetére

    Mikor a kabriómnak (E93 330D) lemerült az akksija hosszabb ácsorgás után (6hónap), ugyanezt csinálta, feltöltöttük akksit és jó lett, de ha nálad biztosan jó az akksi, akkor ja, tényleg vmi köztes dolog lehet, amit én passzolok :U

  • BeZol

    őstag

    válasz Casanova* #61348 üzenetére

    Vegyél hozzá 4évszakos gumit, és akkor gumicserékről is levan a gond.
    / Bridgestone WeatherControl A005 Evo van pl. nekem /

    [ Szerkesztve ]

  • BeZol

    őstag

    válasz vedini #61415 üzenetére

    Gratula a kocsihoz!
    Ha egyszer "német" autópályán jársz, egy 100-200km/h-s mérésre kíváncsi lennék ;] (tudom, neten is vannak, de nah)

    [ Szerkesztve ]

  • BeZol

    őstag

    válasz vedini #61435 üzenetére

    Csak a prémium diesel-t rakd ilyen autóba.
    Tisztább is marad a motor és jobban is megy tőle.
    Sosem felejtem el mikor folyamatosan tapostam neki autópályán de kivételesen normál shell üzemanyag volt a kocsiban, majd tankoltam gyorsan v-power dieselt és érzésre +50 lóerőt kaptam... :DDD (jó így utólag lehet csak visszahűlt a motor és jobban meg tudott indulni így)

    Én is agyaltam anno M550D-n, de kötelezően m-csomagosak és olyan brutál fekvőrendőr van itt nálunk, hogy meguntam a kabriónál már a kötelezően keresztbe gyök2vel átdöcögést...
    A mélygarázsba pedig az 5GT-vel (ugye 5m hosszú) csak azért tudok ki/beparkolni, mert van hátsókerék-kormányzása, egyébként esélytelen lenne a kanyarforduló a feljáróhoz :(

    Cserébe legalább sportos és jól fekszik kanyarban a tied (még ha nem is olyan könnyűek ezek már).

  • BeZol

    őstag

    válasz ddjtomyy #61447 üzenetére

    Az E46 M3 az sor6os, az E90/92/93 M3 a V8-as.

    Mindkettőnek emelkedik az ára vagy minimum stagnál pár éve, DE a karbantartásuk egy vagyon.
    A porschék ára is fordul egyet 9m Ft körültől (legalábbis legutóbb mikor néztem), az már más tészta h vajon van-e vevő rá!

    Faceliftes (2013/7.hó utáni gyártások) 5GT-met 6m Ft-ért hirdetem. Külföldön 7m Ft-tól indulnak (535D), itthon is 7-7,5m Ft-ról, és nincs is nagy kínálat.
    6,3m Ft-ért 0 érdeklődő volt hónapokon keresztül.
    Most 6m Ft-ért van heti 1-2 (csak sokalltam az érdeklődőket, visszavittem 6,3-ra és egyből megint 0 érdeklődő lett).

    Szóval az egy dolog, hogy mennyiért hirdetik a kocsikat, az meg egy másik, hogy vajon el is megy-e annyiért (mert mindenki kitartja az árát, de amúgy senki nem ad értük annyit).

    Erre egy jó teszt lehetne felrakni egy kamu M3 hirdetést a részedről és monitorozni h vajon mennyien hívnak telefonon miatta, mert most az 5GT alapján ársáv legalja vagyok (faceliftesek között) és látod kb nincs mozgás.
    Legközelebb ha használt kocsit veszek, biztos h előtte így felmérem a piac "érdeklődését" az adott kocsi iránt, mert a másik 2 autónkat (amik jó állapotban voltak és jól felszerelve és km sem volt sok + 1. tulajosak volta) is csak ársáv 1/4-énél volt érdeklődő...

    Amúgy meg ha olcsó élményautót akarsz és nem vagy magas ember, akkor vegyél egy MX5-öst, ill. én ajánlom az E93-asokat (keménytetős kabrió), meg úgy mindenféle kabriót (bár én nem vagyok vászontető párti, elég csúnyák korosabb állapotban).

  • BeZol

    őstag

    válasz Anaren91 #61518 üzenetére

    Több mint 1 éve raktam fel hirdetni.
    Fokozatosan csökkentgettem ahogy teltek a hónapok és 0 érdeklődő volt.
    8 -> 7,5 -> 7 -> 6,6 -> 6,3 -> 6 (itt hirtelen lettek érdeklődők) -> 6,6 -> 6,3 -> 6misiért (most megint lettek)
    --> hiába árulják sokan 7-8 közötti áron kisebb vagy hasonló motorral (felszereltség kb azonos ezeknél, csak évjárat lehet frissebb, de ugyanúgy faceliftről van szó, km meg ugyanaz azoknál is), érdeklődők esélyesen nincsenek náluk sem, csak rohad a hirdetés.
    Anno lementettem facelift előtti 5GT hirdetéseket (parkolóba) és ami 5m felett volt, azok közül még mindig van ami ott van :DDD
    Ez az 5GT pl. 6,7misiről kezdte a pályafutását mikor először néztem (2020 júniusban), most is ott rohad, de még sok másikat felismerek képről (csak új lett a hirdetés, nem hosszabbították, ezért eltűnt a parkolómból), és azt is látom, hogy 1 évvel ezelőtthöz a legalja ár fél misivel biztosan lejjebb csúszott.

    --> az 5GT piacon hiába vannak azok az árak amik, esélyesen egyáltalán nem egy felkapott típus, ezért nem elég likvid ahhoz, hogy úgymond normál áron elmenjen, le kell menni ársáv aljára h legyenek egyáltalán érdeklődők.

    A kabriómnál is így volt, ott kb. annyit számított h magyar első forgalombahelyezés és magyar első tulaj + elég sokminden meg volt már rajta motorikusan csinálva, hogy a külföldi tekert km-es bőven rosszabb állapotú vackokhoz képest amik gyári M-pakettal 3.6misiről indultak ugyanezzel a motorral, szóval ehhez képest 3.8-ért vitték el nagy nehezen, de 4misinél is még 0 érdeklődő volt.

    Szóval ki lehet tartani az árakat, de amikor már bő 1 év eltelt és még mindig nincsenek érdeklődők, és már tényleg csak útban van az autó mert már az utódja is megvan, akkor engedni kell az árból.

    Kakukktojások mindig lehetnek, mert én is aszerint néznék autót h mi az ami közel 100%-osan megfelel az elképzelésemnek és erre hajlandó is lennék extra pénzt áldozni, DE eddig 3ból 3 rétegautónál az a tapasztalat eladásügyileg, hogy engem legalábbis ilyen kakukktojások nem találtak be 2év, 1,5év ill. most bő 1 év után sem.

    Ezek után én azt a következtetés vontam le, hogy olyan autót kell venni, amit az átlagos emberek is meg akarnak venni, mert olcsón fenntartható (fogyasztás, szervízktg., meghibásodások száma, éves ktg.-ek), megbízható és jól is tartja az értékét.

    Húgom Yarisát 2012/05-hóban vettük újonnan kereken 5misiért (1.4 diesel, legnagyobb executive felszereltség, extra ledje is van elől, annyi h nem automata). Most 2.2-2.4m Ft-ot ér használtautó.hu alapján, ergo 2m Ft-ért esélyesen pikk-pakk elvinnék (138ezer km van benne azt hiszem).

    Itt a 2013/07 havi 535D GT-m, tehát csak 1 évvel idősebb, újkori ára extrákkal együtt árfolyamfüggően 27-32m Ft lehetett.
    Most 186ezer km-esen 6m Ft-ért alig van vmi mozgolódás iránta. Ha 1 hónappal korábbi pre-LCI lenne, akkor esélyesen 4-4,5-et érne csak... Van itt ám értékvesztés rendesen, míg az egyszerű Yaris-nál meg alig van vmi.
    Azt meg nem is kommentelném, hogy a hibrid yaris, ami 5,35misi lett volna anno hasonló felszereltséggel, az most 3+ misi... :))

    Persze így idősebben már kb. hasonló lesz mindegyiknek a hátralévő értékvesztése, csak nem mindegy, hogy közben kell-e milliókat rákölteni.

    Természetesen ég és föld a különbség felszereltségben, menetteljesítményben és prémiumérzetben, szóval kvázi "nem is probléma" h milliókat bele lehet ölni a bömbikbe :)

  • BeZol

    őstag

    válasz Anaren91 #61521 üzenetére

    Sztem is rusnya a sima 5GT, főleg a feneke miatt a pre-LCI, de az LCI nekem bejövős, főleg ha M-paketos (mondjuk ennek 550i kipufogója van és sztem kicsit el is áll neki):

    [ Szerkesztve ]

  • BeZol

    őstag

    válasz chess001 #61686 üzenetére

    benzines kocsi -> rövidebb távokra mert hamar bemelegszik és üzemmelegen nincs már elszállt fogyasztás (10-15km-ig)

    diesel kocsi -> hosszabb távokra mert nehezebben melegednek be (10-15+ km-től), lásd én kocsim 11,5-12 l/100km télen városban, most nyáron 8,5-9,2 l/100km-rel letudtam ugyanazokat a rövidebb szakaszokat

    A távolságon belül nem mindegy, hogy városon belül vagy kívül, mert elvileg környezetszennyezőbb a diesel a városban, így ott nem illene sokat használni.

    öntöltős hibrid -> városba a legjobb (mi jövő héten hozzuk el feleségem Yarisát, 3,8-4,3 l/100km városban...), mert a legdurvább fogyasztás elindulásoknál van, ami városi dugózás esetén elég gyakori jelenség, ezt a részt viszont átveszi az elektromos motor, így a benzines motornak (ami atkinson ciklusú, tehát eleve hatékonyabb és kevesebbet eszik, cserébe nem megy annyira) csak akkor kell bekapcsolódnia a hajtásba, amikor már optimális a sebesség (ezért optimális fordulatszámon száll be ahol a legjobb a fogyasztása).

    plug-in-hibrid -> ugyanaz mint az öntöltős, csak a tisztán elektromos táv sokkal több (20-70km kocsitól függően), ehhez már tölteni érdemes a kocsit, és ha vki ezen belül le tudja tudni a napi ingázását, akkor teszem azt 2l/100km-es fogyasztásnak megfelelő áramktg.-el közlekedhet otthonról töltve. (bennem viszont felmerül, mi van ha valaki tényleg csak így használja és már x hónapja be sem lett indítva a benzin/diesel motorja :F )
    Amikor viszont lemerült az akksi, akkor sima öntöltős hibriddé válik a kocsi de annál rosszabb lesz, mert sokkal nagyobb súlyt cipel, továbbá a hibridek fő csapásvonala a város, ezért városon kívülre tévedve ott az extra súly a hibrid rendszer + sok-sok akksi miatt.
    Ugyanakkor megvan az a felhasználói kör, aki tisztán elektromosan le tudja tudni a napi teendőit ha rendszeresen tölti, de ha hosszabb távra kell mennie (ami esélyesen sokkal ritkább mint a városban töltött idő), akkor nincs megkötés mint egy tisztán elektromos autónál, mert benzinkutak mindenhol vannak és extrém ritkán kell várakozni + gyorsan teli a tank.

    elektromos -> főleg városba a legjobb mert nem szennyez menet közben, a hatótáv és a töltési lehetőségek függvényében tulajdonképpen mindenre jó lehet, én a magam részéről csak olyan távokra használnám, amikhez max. 1xer kell töltenem (legyen az oda-vissza út során 1 töltés, vagy odamenni, ottmaradni és tölteni, majd x nap múlva vissza), de persze be lehet néha vállalni extrémebb szakaszokat is.
    Az árazásuk újonnan még viszonylag magas, a felárukat nem igazán tudják behozni (még), gyorstöltések esetén sokkal drágább az áram mint otthonról töltve és gyakran nagyon-nagyon messzire közlekedőknek (még) nem megfelelő annyira, de vitathatatlanul ez a jövő és/vagy a hidrogén autók.
    Nyilvános töltők áraival nem vagyok most tisztában, de anno 1 éve kb. 5 l/100km ill. 10-12 l/100km-re jött egy a gyorstöltő sebességétől függően a nyilvános töltögetés, de aki vágja a témát, írhatna aktuális árakat :U (főleg h már nem 400 Ft az üzemanyag litere, hanem 500 Ft)

    A plug-in hibridek és tisztán elektromosok további előnye persze a zöld rendszám, így aki sokat parkolgat pl. BP-en belül, annak ez (egyelőre) elég szép "ajándék", mert ingyen van.

    #################################################################

    Most, hogy új autót veszünk, körbejártam pár szalont, és hát 6+ hónapos szállítások vannak legtöbb helyen :DDD (ami a valóságban 8+ hónap is lehet a végére), úgyhogy csak készletes autót érdemes vadászni.

    Nézegettem spritmonitor.de alapján a sima benzines kocsik fogyasztását, igazából városon belül simán 6,5 l/100km az összes, de akár 8-10 l/100km sem lehetetlen (és most kb 90-160 lóerő közötti tartományokra gondolok), és hát legalább 2 l/100km-rel kevesebbet esznek a nyamvadt öntöltős hibridek, úgyh hiába drágábbak, mi esetünkben 85ezer km után behozza a felárat a hibrid (automata benzines vs automata hibrid), csak hát öntöltős hibrid nem sok márkánál van... Ezek a mild hibridek a szememben parasztvakítások :U (és +1 hibaforrás majd x évesen)

    Plug-in-hibrid-et esélyesen még akkor sem vennék ha jól ki tudnám aknázni, mert nincs kedvem a nyakamba venni a belső égésű és az elektromos kocsik nyűgjeit. (a japánok már bizonyítottak ilyen szempontból a priusokkal)
    Továbbá ha gyakran kihasználnám az akksi kapacitását, akkor az napi szinten simán 2xer teli lehetne töltve (melóba beérkezve, majd hazaérkezve melóból), az simán 600+ ciklus lehet 1 év alatt, tehát 3-4 év után esélyesen gatya az akksi, kérdés milyen gari van rá még ilyenkor.
    És akkor ilyen esetekben hétvégén meg menjek nagyobb távokra h mozogjon a belső égésű motor is :F Inkább nem... :(

    A tisztán elektromos pedig egyelőre viszonylag drága, bár bizonyos típusok esetén egész baráti az áruk (pl. iX3 vs hasonló X3), részemről több töltő (vagy családi ház saját töltővel ;] ) és picit faragottabb ár lenne a kívánt, és utána már teljesen jó vételek lesznek az emberek 80+%-ának, a maradék nagyon sokat közlekedőnek meg marad a diesel ha majd még gyártják 2030 után.

    Nekem vagy egy öntöltős hibrid, vagy egy tisztán elektromos lesz mostani nézeteim szerint a kövi autóm a 35d után, aztán majd meglátjuk h ha aktuális lesz, mit enged a budget :DDD

  • BeZol

    őstag

    válasz Gsx-rr #61714 üzenetére

    Azért nézd meg mennyi töltő volt 9 évvel ezelőtt 2012-ben, mennyi van most, és mennyi lehetne 9 év múlva 2030-ban, úgyhogy ha akarják, megcsinálják, ha nem, nem.
    De sztem év/év %-os változásról biztos találni kimutatásokat, és mint a kamatos kamat, simán meglehet a kellő mennyiség idővel.

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #62021 üzenetére

    Annyit ér amennyiért megveszik.
    Ezt már saját bőrömön megtapasztaltam, hogy hiába hirdetsz vmit akár ársáv alján is (ársáv 3/4-étől ársáv aljáig lecsorogtam az 5GT-vel 1 év alatt), ha nincs érdeklődő, akkor úgyis mindegy. Néha beeshet egy fanatikus akinek kimondottan ez kell, de az ritka, főleg h szinte azonnal megtörténjen.
    Az E93-asomat is ársáv 3/4-ről végül ársáv 1/4-énél sikerült eladni (1 év után), hiába volt "best-buy" azt leszámítva, hogy diesel volt :DDD

Új hozzászólás Aktív témák