Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #53373 üzenetére

    Ezért kell mindenkinek kiszámolnia a saját használatára vonatkozó értékeket. Én csak a tiszta várost számoltam, ami sem a benzinesnek, sem a dieselnek nem jó így h részecskeszűrős, szóval ja, jogos.

  • BeZol

    őstag

    válasz whitezo88 #53439 üzenetére

    A képen sportautomata 6fokozatú váltó van, ami kormányról is működik. Ezek azok, amik felprogramozva sport módban úgy tudnak váltani, mint a zf8 fokozatúak.
    Ami hasonlóan néz ki, de enyhén csavart, az a sima 6fokozatú, az nem tud olyan gyorsan váltani, DE gyorsabb mint a facelift előtti 6fokozatúak.
    És van, aki retrofitel ilyen kinézetű váltókart a régebbi típusba, na az kamu, mint ahogy talán azt is szokták, hogy kap kormányváltót és talán ilyen sportautomata váltókart is a kocsi, de fizikailag még a sima 6fokozat van alatta, nem a sportautomata, ezért fontos a VIN alapján az ellenőrzés.
    Szóval a linkelt kép az sportautomata 6fokozatú váltó, ami olyan gyors tud lenni mint a zf8fokozatúak. Én ilyet terveznék majd e61 lci 35d/50i esetén, de ha nem találok normálisan felszereltet, akkor lehet f11 35d lesz, szigorúan a 299 lóerős változattal (ami még nem xdrive-os), viszont azok meg már zf8fokozatúak, de majd vmikor tavasszal kiforrja magát a dolog.

  • BeZol

    őstag

    válasz cseppelcs #53448 üzenetére

    Nálam (E93 330D) a fékkopásjelző volt a ludas anno, azóta ki van húzva és oda van kötözve.
    Így értelem szerűen folyamatosan nézni kell egy idő után, vajon mennyi fék van, mert nem jelez a rendszer, kérdés h F30-asoknál ez megoldható-e, és h ugyanez okozza-e.

  • BeZol

    őstag

    válasz H.Ezredes #53451 üzenetére

    Pedig előtte ki volt :DD Na majd ha karistol, tudom miért fog :DDD

    Ékszíjas témára nincsen vmi értelmes megoldás?
    Így, hogy hideg van, kint áll a kocsi és csak heti 1szer megyek vele, az első bő 2 percben iszonyat hangosan vonyít, nagyon gáz :DDD
    Mikor napi szinten mentem nem volt ez, és most is csak 2-3 nap állás után jön elő.
    Azelőtt ugye végig garázsban volt ahol sztem 5fok alá sosem ment a hőmérséklet, és hiába hetente mentem csak vele, sosem csinálta.

    Kövi alkalommal eskü felveszem és berakom ide :))

  • BeZol

    őstag

    válasz Puma K #53458 üzenetére

    Én utoljára Óbudai Tesco parkolójában csináltattam: itt
    Nekem olyan kavicsfelverődésem lett, ami picit meg is indult az egyik irányba mire odaértem (pedig 1 napon belül intéztem), és mondta a csóka h ő mindent megtesz, de h 2-3 nap múlva jöjjek vissza és ránéz még1xer, vajon sikerült-e tényleg, mert határeset volt. Szerencsére sikerült elsőre :)

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #53549 üzenetére

    Egyébként itt hirdetik az M5-öst, én azt hiszem 2 hete néztem rá, akkor már tutira ott fityegett.
    15-20ezer Euroért vehették talán :F , még a javítást is hozzászámolva közel 1m Ft nyereséget is elérhetnek rajta, de fél millát tuti.

  • BeZol

    őstag

    válasz Skimaster #53592 üzenetére

    Kb. 800-1000 töltés után az akksi kapacitása 50-70%-ra ugrik.
    Tehát újonnan tudott 25km-t élesben tisztán elektromosan (88 elektromos lóerővel gazdálkodva max 12másodpercig, amúgy kevesebb). Ha csak így használnák a kocsit, akkor 25ezer km után már 13km környékén járna az akksi kapacitása, ami még mindig elég lehet, de itt már rohamosan romlik az akksi, úgyhogy olyan bő 30ezer km tisztán elektromos közlekedés után sima hibriddé degradálódik, ha nem cserélnek benne akksit, ami még mindig nem feltétlen probléma, mert városban még így sem fog sokat enni benzinből, csak ugye egy ideig semennyit sem evett volna.
    Aztán persze tisztán elektromosan nem megy úgy a kocsi.
    Télen fűtés miatt gondolom amúgy is beindul a benzines motor.

    A benzines motor viszont csupán 3hengeres, 1,5literes, 136lovas. B38 motorkód. Németeknél 2 újság tartóstesztjében is kuka lett a motor 100ezer km-nél a 218i-ben.

    Nekem ennyi bőven elég ahhoz, hogy bottal se piszkáljam és olvasgassak tovább a témakörében, bár elvileg orvosolták a problémákat azóta... Ennyit nem ér a zöld rendszám.

  • BeZol

    őstag

    válasz Teemo91 #53691 üzenetére

    Bő 200-250kg-mal nehezebb E93 330D-ről tudok nyilatkozni (manuális). Vidéki városban 7,5, BP-en inkább 8,5liter a normális átlagom 100km-en. Télen 9,3-10,5 közötti (0fok és minusz 10fok). Rövidtáv szintén, de 5,5km.
    A 16-16km-es szakaszon nagyjából már jó vagy, sztem 7,5-es átlagod lehetne.

    A baj az, hogy a motor így a hidegebb időben be sem melegszik ilyen távokon (és emiatt idővel sok más baja is lesz), és nekem kb. 3km után kezd egyáltalán langyos levegőt fújni a fűtés, ellenben a mini cooper s-ünk, ami 1.6 kompresszor 163ló volt, az azonos felhasználás mellett így télen 13,5-et evett (10,5 alatt pedig sosem), de legalább 1km-en belül ömlött a meleg levegő a fűtésből.

    Németeknél tankoláskor beszéltem egy E92 330i tulajjal (3 éve volt kapható akkor), és mikor meséltem neki h autópályán 160-240 között közlekedve 8,3-as az átlagom, ő mondta, hogy neki olyankor 15+, de hogy 12 alá sosem jutott (272 lóerős 30i volt).

    Én is nézegetem, hogy milyen benzinest vegyek ide városba a bő 5km-es szakaszaimra, de amikor egy VW T-Roc 1.5TSI 150ló is benyakalja a 10litert városban (pedig start-stop, meg hengerlekapcs és társai), akkor nem panaszkodom, hogy hasonlóan téli időszakban nekem is ennyi egy talán 300-400kg-mal nehezebb kocsival, mert "szerencsére" 2-3 hetente van egy 75-75km-es szakasz, ami alatt ki tudja kormolni magát a kocsi...

    Egyébként elvileg egr-t kell kiiktatni (kokszosodást okoz), és dpf-et ki kéne iktatni (ami ugye nem szabályos és ha nem egészséges a motor, akkor kormolgat majd normális közlekedés esetén is), és akkor nem nyírod ki rövidtávon a kocsit (csak minimálisan).

    A lényeg, hogy a 30i-vel 11liternél kisebb fogyasztásra nem számítanék városban, ugyanez 30d-vel 7,5nél kisebbre ne számíts.

    Haverom 440i xdrive f33-asa 11,5et eszik városban (326ló), viszont ő kb semmit nem dugózik és 70-90-es tempóban végigcsorog nagykőrösin... Úgy nekem sem eszik 7,5 felett..., úgyhogy városi felhasználások között is elég nagy különbségek vannak!

    Igazából ha nem futtatod meg a dieselt 2-3 hetente egy hosszabb szakaszon h kikormolja magát (feltéve h dpf-ed még bent van), akkor csak a benzines jöhet szóba, de kb. 40%-os extra fogyasztással számolnék. A téli időszakok miatt szintén a benzinest ajánlanám. Egyedül a 16km-es szakaszokra lenne már optimálisabb a diesel (kb. 10km után már meleg lehet az olaj), a 3km-es szakaszokra meg egy elektromos kocsi, de amíg azok 2x annyiba kerülnek mint egy 30i, addig jó lesz a benzines, DE sztem vezesd mindkettőt és döntsd el melyik szimpibb, passzol jobban a stílusodhoz, és ne lepődj majd meg, hogy egy chippelt 30d otthagy a francba ;] (chippelt 30d kb. stock 35i-vel egyenlő, csak 1 kocsihosszt ver rád 90-210 között /fórumkollegával néztük 6-8éve! E93vsE93/, és a 35i már turbós, van benne nyomaték rendesen a szívó 30i-hez képest).

  • BeZol

    őstag

    válasz Anaren91 #53729 üzenetére

    Én egy fokozattal feljebb gondolkodok, mert E60 LCI 535D/550i-n agyalok, viszont csak 6 éves távlatban és a távjaim is rövidebbek, ezért nálam tényleg okébb lehet a benzines, és mióta amcsiknál vezettem v8-as dodge chargert, megfertőzött ;]

    Te 10 éves távlatra vásárolnál. A diesellel tényleg kéne pár hosszabb táv, amit egyébként lehet a benzinessel is levezényelnél.
    Számoljunk inkább az optimistább 15ezer km/évvel.
    Az 30d 7,5-es átlagot, a 30i 11literes átlagot menjen, ez 3,5liter/100km.
    10 év és 150ezer km után a mostani 440Ft-os prémium üzemanyagot tekintve az üzemanyagkülönbség 2.310.000 Ft, ennyivel többet kéne a benzinesbe betankolni (de lehet, hogy többet!), mert én inkább 12+ literrel kalkulálnék...

    HA bármelyiket is vásárolod és rendbeteszed a motort/futóművet + motortérben amik vannak, akkor egy 1,5m Ft-os összegből meg kéne legyél és elkövetkező 150ezer (benzines) v. 200ezer (diesel) km alatt nem is kéne csak olajcseréket tolni.
    Természetesen a korból adódóan 1-2 dolog tönkre mehet majd, de az mindkét verzió esetén játszik. Azt kéne tudni, hogy vajon a 30d-nek mekkora extra költsége van a 30i-hez képest egy komplett motorrendbetétel esetén, hiszen van turbó és dpf is, ill. mindkét motornak megvannak a "típushibái", amiket orvosolni érdemes.

    HA ezekre az összegekre fény derült, ami erősen esélyes h a benzines felé billentené a mérleget, akkor ott az üzemanyagkülönbség, amit viszont toronymagasan a diesel nyer, és a két különbözet alapján biztosan a diesel nyerne összességében. Emellé jön az, hogy a dieselek olcsóbbak használtan (hiszen nyugat-európából özönlenek ide nyomott áron, mert ott kitiltogatják őket a nagyobb városokból) és lehet rajtuk mókolni (chipelve laza 270+ lóerő 600nm nyomaték, dpf nélkül 300 is sima ügy), ugyanakkor biztosan jóval több km is van bennük, mert épeszű ember évi 15ezer km alatti tervezett futásteljesítménnyel nem vesz benzinest újonnan, hanem dieselt fog, ÉS újonnan a 30d majdnem 35i árban ment (mikor 1 éve volt meg a kocsim, akkor néztem a német árakat, és kint konkrétan az e93 330d drágább volt, mint az e93 335i újonnan, gondolom e90 és e60 is hasonlóan alakult).

    Szóval amíg egy benzinesnél talán még alig kell majd hozzányúlni a motorhoz, a dieselnél szinte biztos h egyből szükség lesz a nagyobb összegre, DE a 10 év alatt végül mindkettőbe beleöntenéd ezt az összeget, tehát csak az "ütemezése" a kérdéses a javításoknak.

    Saját véleményem alapján én nem vennék szívó sor6 benzinest, a turbós 35i-ket túlárazottnak tartom (e60-asban pedig csak amcsi piacra gyártottak 35i-t, ami minimális chippel szénné veri az 50i-t is), úgyhogy részemről a téli időszakokat leszámítva (késve lesz fűtés) 25d-30d-35d típusokat ajánlanám (mind sor6 diesel fényévekkel jobb hanggal mint egy 4hengeres 20d), DE csak ha tényleg mész nagyobb távokat 2-3 hetente (ha dpf-et bent hagyod, egyébként ha jól tudom, nem szükséges, de így meg kormol majd és nem is szabályos).

    [ Szerkesztve ]

  • BeZol

    őstag

    válasz Gsx-rr #53734 üzenetére

    Feleségemmel ha megyek vmerre (ami per pillanat az esetek 90%-a), akkor mi is csak egyenesben vagyunk gyorsak (országút/autópálya), városban az útminőség miatt sem megyek gyorsan, meg úgy amúgy sem szoktam csak max +15-20km/h-val haladni, ha pedig netán épp jobb minőségű az út és gyorsabban veszem a kanyart, vagy kikanyarodok egy gyorsan érkező autó elé és ezért gyorsan gyorsítok menettempóra, akkor már jön a rinya jobbról h durván vezetek, úgyhogy minket ha Trabantok nem is (nem látok mostanság), de a Swiftek aláznak minden nap :DDD Mind lámpánál, mind kanyarban. Én személy szerint a kanyarvadászatot ott engedtem el, mikor országúton 70es táblánál 160nal haladva a kanyarban (nem belátható, mert fák jobbra-balra) a kanyar közepénél ott volt egy őzike, aki szerencsére az utolsó pillanatban pont továbblépett...
    De volt már csak kicsit gyorsabban véve a kanyart előre nem látható bicikliscsapat akik nem annyira mentek az út szélén + közben jött szemből kamion, vagy kanyar közepén vészvillogóval álló teherautó. Utóbbi 2 esetben az őzikés szitu tempójával már összetörtem volna a kocsit, szóval én már csak max. belátható kanyarban kanyarvadászkodom, abból pedig nincs sok, főleg nem egyedül közlekedve.

    (#53733) Ļantos : Igen, teljesen jól csináljátok, csak így tovább :K

  • BeZol

    őstag

    válasz NoZoli #53740 üzenetére

    Pont ezt kérdi mindig feleségem is.

    Legutóbbi példa sima sávváltás 60-as táblás részen. Indexelek h sávot váltsak, de látom, hogy ahova besorolnék, a csávó direkt rágyorsít úgy, hogy már én is rágyorsítottam h bemenjek a két autó közé, de így ellehetetlenítette a dolgot (és mögötte is voltak, én meg nem akartam visszafékezni, nem azért gyorsultam fel), közben a sáv megszűnik (buszsávvá válik), de 2 vel előrébb van hely az autók között. Sima ügy volt begyorsulni és előrébb besorolni... A márcsakazértsemengedlekbe emberek pedig így nem igazán tudnak megszivatni.
    Vagy amikor előztem országúton, és akit előztem, nem tetszett neki h a Honda Jazz-emmel előzőm a vw passatját és rágyorsított? Visszaálltam mögé mert kanyar is jött, erre visszalassul 70alá, megelőzném, megint begyorsít... Az ilyen a bmw-m ellen esélytelen, de ehhez kell a 200+ lóerő.
    Autópályán is akad pár kretén, aki belemászik a kocsi fenekébe, DE nem előzne meg! És jön veled mindig annyival amennyivel te mész. Full irritáló, na az ilyennek nyomok egy kövér gázt x km-en keresztül és szépen el is tűnt...
    Utóbbi 2 példával az a bibi, hogy elég sok esetben 2literes dieselekkel vannak ezek a kedvesebb embertársak, ami 150+ lóerő, ezért kell a több kakaó.

    Van 2literes talán 156lovas egyterű diesel is a családban. Az pl. azért olyan "erős", mert így nem probléma lakókocsit húzni vele úgy, hogy mondjuk még 5en ülnek benne csomagokkal, bááár ha jól rémlik akkor így sem tudta autópályán tartani a 100as tempót egy hosszabb emelkedőn a horvátoknál! (elmesélésből tudom, én nem voltam ott akkor)

    Ami még számít, az maga a kocsinak a megjelenése. Kisautóval nem tisztelnek, nem engedenk be sehova, ledudálnak, full gáz. A bmw-vel nem ér ilyennemű attrocitás, előzékeny mindenki legtöbb esetben.

    Én úgy érzem, hogy a 30d egy optimális választás a se nem gyenge, se nem erős mezőnyhöz, közben pedig mégis csak "prémium", mert sor6 más orgánummal. Versenypályán még csak a virtuális térben jártam ill. anyós ülésen abu dhabi-ban, és továbbra is inkább maradok a pc-n való kockulásnál mint hobbi :U
    Ha a fenntartási költségeket nézem, hogy mennyivel lenne több a 30d-hez képest egy 35d v. M50D, akkor egetrengető különbségek nincsenek. +1-2-3 turbó és nagyobb fékek kb., közben sokkal többet sem esznek, hiszen a szokásos tartományban ugyan úgy terhelődne a kocsi 3literes sor6 motorja. Ha kell az extra erőtartalék egy előzéshez v. autópályán haladáshoz (pl. hamarabb felvegyem az utazótempómat, ami így lehet még magasabb is lenne), akkor pedig van hova nyúlni. Nevezhetjük egy biztonsági erőtartaléknak is. Ha kell, előveszed, ha nem, akkor haladsz úgy ahogy eddig.

    Egyébként igen, aláírom én is, hogy alapvetően egy 18d-20d motornál erősebb kocsira nem igazán van szükség A-ból B-be közlekedésre (de 18d-20d motor esetén nem bmw-t vennék, mert más olcsóbb márka is ad 4hengeres dieselt), de aki megteheti h 6 v. több hengerest vesz, vegye csak meg, teljesen más liga :K

  • BeZol

    őstag

    válasz KAMELOT #53748 üzenetére

    Igen, ha nem siet az ember és nem akar idegeskedni, akkor tempomat olyan sebességre, h senkit se kelljen megelőzni, mögöttem lehet kocsisor, de előttem "tiszta" a terep és jó a kilátás a tájra, nem egy másik autó fenekét bámulom. Sokan csinálják, én csak évente 2-3szor, mikor túl hamar érnék oda vhova, vagy szimplán élvezni akarom a kabriózást.

    (#53750) CharlieDrop: hát simán benne van, hogy egy E92-93-nak másabb a megjelenése, mint egy E90-91-esnek, az e46 pedig idősebb és nem coupe/cabriód volt belőle, úgyhogy nálam teljesen mások a tapasztalatok (eddig).

    (#53752) Drago1: igazad van, de a magam részéről két sebből is vérzik az a kocsi. BMW-t nem vásárolnék 4hengerrel (max 28i-30i meg plug-in-hibridek esetén talán nem problémáznék rajta), főleg nem dieselként, mert ocsmány a hangja (bocsi), és az xdrive-ot is kerülném, mert nehezebb kocsi, extra hibaforrás (ami el is romlik és nem 2fillér) és +0,5liter fogyasztás, az meg hogy elinduláskor tutira kilőjön a kocsi, hát pár alkalmat leszámítva nem izgatna (főleg nem 20d-vel, ahol ez télen/esőben jöhet elő, mert nem egy rakéta h száraz aszfalton probléma legyen a tapadással még chipelve sem), ugyanakkor azt a pár alkalmat, amikor szépen megrajzolok egy-egy kanyarívet, azt a bulit megölné az összkerék. Hegyekben jártam már télen is, nem volt (még) problémám eddig, h csak hátul hajt a kocsi.

    (#53755) NoZoli: én csak autópályán nyomom neki, ott nagyon-nagyon ritkán megy el mellettem bárki is. Akik egyáltalán el szoktak menni, azok kocsisoros pályázás közben a jobbról előzgetők (de olyankor én sem nyomom neki, mert látom h nincs hova nyomulni mert egybefüggő sorok vannak). Az a pár kivétel, aki mégis "normálisan" megelőz, azok kevesen voltak és legtöbbször 35d-M50D típusjelzés volt rajtuk, de úgy rámásztak minden autós fenekére még akkor is, amikor nem volt hova lehúzódniuk, hogy az gusztustalan. Viszont van, amikor 1-2 320d/520d tulaj áll bele a fenekembe, mikor látja h nem lehet haladni, mikor meg végre letisztul a sáv, akkor meg sehol sincs (nem bírja kakaóval a tempót vagy csak szimplán 160 körüli az utazója), majd ha a forgalom miatt netán utólér, akkor meg megint belemászik. Legutóbb egy jeep-es csinálta ezt velem, aztán miután vmi oknál fogva 0-ára fékeződött a semmiből a kocsisor (én kb. 1,5-2 autónyi távot tutira szoktam hagyni), és az előttem haladó bmw-s úgy tudott "megállni" h átrántotta a kormányt a másik sávba (belemászott a másik seggébe persze ezért kellett a manőver), addig én tudtam olyan finoman adagolva állóra fékezni a kocsit, h az idióta suv-os ne tőrje szét a kocsim hátulját, mert egyébként ha én is belemászok az előttem haladó seggébe, akkor én ugyan megálltam volna, de h a jeepes belémdurran, az is fix. Érdekes módon utána ő is 1,5-2 autónyi távolságban haladt utánam, gondolom átértékelte nem kicsit a dolgokat...

    Én a magam részéről úgy gondolom, hogy a sor6 benzin is "vérszegény", az M4-es sem tud meghatni, viszont az utolsó strapabíró V8-as motorja a bmw-nek a 367 lóerős 550i-ben volt, ami csak szívó, ezért tisztábban szól a külvilágba is a hangja, de kétlem h 15liter alatt enne pl. városban, talán inkább a 20hoz állna közelebb :( , közben pedig kicsit is chipelt 35d is elkenné a száját, aminek a dieselek között teljesen jó orgánuma van.

    Erről jut eszembe, lehet az újabb fajta 35d-M50d-ket hátsókerekesíteni? Csak mert műszakin ugye ellenőrzik az összkerékhajtást, ezért ha meg is oldható, gondolom papírozni is kell a dolgot, vagy hogyan működik ez? Autópályatempóhoz nem kellene nekem az összkerék, és az extra 80kg-os súlyát sem akarom nap mint nap cipelni, na meg kell egy kis bugi néha a kanyarokba.

  • BeZol

    őstag

    Most, hogy 8-10fok volt napközben, az 5,5km-es városi rövidtávom fogyasztása visszakúszott egyből 8,3-ra a 9,3-10,5-ről (e93 330d).
    Ma kivételesen időre mentünk vidékre (100-100km), waze szerint sem volt dugó, úgyhogy végig tanuló vezető üzemmódban (na jó, azért pl. 70es jelzés után 50esre váltásnál nem fékeztem le azonnal 50re, hanem hagytam lelassulni a kocsit szimplán gázelvétellel) tettük meg a távot (így is várakozhattunk végül bő 20percet...). Ferihegyre vezető gyorsforgalmin ki, majd M0-áson keresztül M3-asra rá, majd a végén pici országút.
    Tehát főleg 70-110-130-as sebességgel haladtam (90nel nem, mert országutas szakasz agyhalál útminőségű, 70-nél többel esélytelen). Az átlagom odafele 5,7, visszafele 6,1l/100km lett.
    Nagyon rég láttam ilyen számokat :DDD (ez a megerősítés számomra, h minden rendben a kocsival a brutális városi értékeket nap mint nap látva :U )
    75perces út volt így a "szokásos" 50perc helyett (olyankor szintén 8,3-as átlagom van, mint a jóidős városi közlekedés esetén).

    Számosítva kb. 25perc "spórolás" kerül kb. 1000Ft-os többletfogyasztásba. Aki rendszeresen ingázik, az gondolom nem hiába megy még ennél is lassabban 110-120-szal (rengeteg autót megelőztem 130al közlekedve...), mert ahogy az elektromosoknak, úgy sztem a diesel/benzines kocsiknak is ekörül lehet az optimális fogyasztása, legalábbis vhol 70-110km/h, esetleg 120km/h-nál még nem kezd el vészesen megugrani a fogyasztás.

    Vajon ha bevállalnék egy E60 550i-t (4.8 V8 367ló), milyen értékeket tapasztalnék? :F

    60ezer km-nél több adatfeltöltésű 231lovas 330d-kre (E90-91-92-93) 7,6l/100km-es átlagot írnak, 367lovas 550i-kre pedig 13,53l/100km-t :DDD Ez +78%, tehát a fenti szakasz "tanulóvezetős" tempóba 10,7, egyéb városi dugózásosban és autópályás száguldozásosban pedig 14,8l/100km esélyes ;]

  • BeZol

    őstag

    válasz BossBoss #53799 üzenetére

    Menj el és nézd meg élőben, tetszik-e egyáltalán..., és tedd ezt azokkal is, amik olcsóbbak/drágábbak.
    Most ültem hétvégén egy 5ösben és x5ösben. Képeken teljesen okénak tűntek, aztán élőben belülről egy leélt vacak volt mindkettő. Az ember képébe hazudják h 220vhányezer km után normális, h a finom gumiréteg kb mindenhol félig le van mállva és h a kormány annyira kopott magad felé, h már láthatóan sárgás :F
    A Seat Alhambránkat néztem meg múltkor ügyfélkapun, hogy mizu vele, és kb. 350-400ezer km környékén jelentkezett a képek alapján annál a kocsinál ilyesmi (de tudom h melósautónak vették meg és tényleg igénytelenek használták, mert nálunk 200vhányezer km-nél még semmi előjele nem volt), persze ahogy a kereskedő is mondta, nem áll semmiből újrabőrözni, olyan lesz mint újkorában.

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #53805 üzenetére

    Haverom tavaly gondolkodott az új porsche boxster spyderben, de 30milla csak az alapár, felextrázva már 40 inkább a kocsi. Ez ugye szintén 4liter szívó sor6, csak itt 420ló, ennek a butítottja az, amit linkeltél.
    Ugye minden autó árából lehet vmennyit alkudni a szalonban, nos itt az értékesítő azt mondta, hogy alku nincs, örülni kell a lehetőségnek, hogy egyáltalán felajánlják, h megvásárolhatod :DDD , mert MO.-ra talán 5db a kvótája, és 2 héten belül 3at már meg is rendeltek.
    Végül letett a kocsiról (meg mert még gumicserére is porsche szervízbe kell menni különben ugrik a garancia, és sima olajcsere is 300ezer Ft...), mert valószínűleg idén vesz autót, ami lehet az új 4es cabrió lesz (ha tényleg ütni fog élőben a bazi nagy vesés forma), a porsche még korai lett volna és fenntartani is horror, főleg h viszonylag sokat is megy a kocsikkal.
    Egyébként +1 indok a porsche ellen az volt, hogy vmikor 2020-21-ben érkezik elviekben az új generáció, mert ez a forma ha jól rémlik 2012-ben jött ki és 2016-ban kapott faceliftet, tehát nagyon közeli az új forma, ami megint 8 évig toppon lesz, ezért sem játszik most egy ilyen boxster/cayman újonnan/használtan.

    De amúgy adom a motort, E92/93 M3 is 4liter szívó 420ló volt, csak V8-ban ;] , meg gondolom nagyobb súllyal is.

    [ Szerkesztve ]

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #53808 üzenetére

    Csak tudod km-korlatozas nelkul 9 evig hosszabbithato igy a garancia! Azert igy mar mas a leanyzo fekvese. (Bar lehet tipusonkent valtozik)
    Ennek feltetele h markaszervizbe hord, marpedig nem 2filler ha vmi elromlik.

  • BeZol

    őstag

    válasz Almos #54109 üzenetére

    Mi mindegyik új autónknál cseréltettük az olajat 5ezer km-nél, hiába nem volt előírva.
    Most azt, hogy meg is csinálták-e, az jó kérdés, mert pl. az egyik kocsinknál tutira nem (elgyengült, és maszek olajcserénél derült ki, hogy 1-2 olajcserét max papíron végzett el a márkaszervíz, annyira rossz volt az olaj már).
    A javarészt városi használat miatt 10ezer km-enként vagy évente cseréltessétek szerintem.
    Szervizest fel kell hívni telón, vagy szimplán az értékesítőt akin keresztül vettétek, hogy mesélje el hogyan állnak a maszek olajcserékhez, mert fontos h a gari megmaradjon ugye.

  • BeZol

    őstag

    válasz Chrys_ #54117 üzenetére

    Micsoda igények :))
    Bennem ilyesmi még fel sem merült. Ülést és kormányt megértem, de könyöktámaszt?! :DDD
    Én eddig csak a Mini-nél éreztem, hogy a manuális váltóhoz lehetne vmi fűtés, mert fémből volt a teteje nagy része, és ráfagyott a kezem télen (nyáron meg égetett).
    Vagy most félreértelmezem, és nem a könyöktámasz tetejét akarod fűteni, hanem a belső részét?
    Nálam (E93) a könyöktámasz úgy hűl le vagy fűtődik fel (belül), ha hátul középen beállítom a tekerőt hidegre v. melegre (két véglet), és közben elzárom a levegő kijutását is. Ilyenkor már a váltókar körül (bal oldalán megy a levegő tovább) érezni, hogy vagy nagyon hideg, vagy nagyon meleg lesz a burkolat. Van még egy kapcsoló is a könyöktámaszban, azt ne kérdezd, vajon mire kell kapcsolni.

    Szóval nálam ez a trükk. El kell zárni a hátsó ülésekhez a levegőt, de max. vagy min. hőfokra kell beállítani, és akkor hűt/fűt elég hamar.

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #54164 üzenetére

    5ösbe meg több extrát tehetsz, így azonos motorral az meg 30+ lesz, és igen, akkor már inkább kicsit többért 5ös, ha nem tartja vki már túl nagynak.

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #54206 üzenetére

    Pedig épp akartam írni, hogy ilyenkor még beleférhet, hogy ha van felszereltségben megfelelő használt 40d vagy 50d annyiért, amennyibe az új 30d kerülne, akkor én mindenképp az erősebb felé ugranék.
    Én még előző X5 30d-t vezettem, hát a 330d után elég lomha volt és kb 160tól már alig gyorsult.
    Az biztos, hogy jobb választás mint a 4hengeres 25d.
    A mostani X5 szériánál 2145kg a 25d 231 le 450nm, 2185kg a 30d 265le 620nm. Nem feltétlen egetrengető a különbség, hogy "érzésre" jól érezhető legyen, de ha fej-fej mellett lennének, feltűnő lenne a dolog. 7,5s kontra 6,5s a 0-100km/h, és 222 vs 230km/h a vége. Ezek olyan különbségek, mint amikor érzésre engem sem ver el látványosan egy 35i/35d, de X5-X6-osokkal konkrét autópályás élményem van, hogy M50D motorral mentek úgy mint a 330d. 160-ig minimálisan gyorsabbak, utána ugyanaz, majd 200-210 után mintha falnak mennének.

    Egyébként nem kell bánni, hogy nem telt 40d v. M50d-re, hétköznapokra bőven jó lesz ez és még így is bőven jobb lesz mint egy A-ból B-be autó. Az X6-os pedig annyiból jobb választás, hogy ha jól rémlik, jobban tartja használtan az árát.

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #54365 üzenetére

    Közel azonos teljesítményekről beszélünk már (vagy többről) így a módosítások után.
    3-4 turbó helyett 2 nagyobb felpiszkálva. Kapásból van x kg súlycsökkenés. 30d kontra 35d szituban ez +70kg a +1 turbó (meg még sok más apróság is, szóval tuti ennél kevesebb)
    Emellett nincs összkerékhajtás sem, az +55kg G30 esetén, E60 idejében +45kg volt.
    Ja és a két kocsi között is van talán 50kg különbség.
    Tehát összességében lehet egy 175kg környéki többletsúly egy M550D-ben.

    Közben meg is néztem, a legújabb 4turbós m550d 1845kg, az f10 1880kg, az e60 35d pedig 1660kg üresen. Ezek szerint nem is lőttem nagyon mellé :)

    Azért egy ilyen súlykülönbség igenis tetten érhető. Persze az összkerekes verziók tutira jobban kilőnek teszem azt 80km/h alatt, főleg ha pocsék idő van, de ha azt kell nézni, hogy ilyen jellegű teljesítményt hogyan érhetünk el a leggazdaságosabban, akkor egy e6x vagy e9x 35d tökéletes kiindulási alap. Szerintem még BMW001 is posztolt anno vmit, h 285tel ment az e92 335d-jével, és az talán "csak" 340 lóerős volt :F
    Ezek a kocsik nagyon tudnak menni, főleg megpiszkálva ;]

    Bocsi, már egy ideje megírtam, csak most posztoltam, így már kicsit okafogyott :U

    [ Szerkesztve ]

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #54569 üzenetére

    Ne is mondd, sztem már fél kisujjnyi vastag por van az enyémen + téligumi a téli felnivel. Eleve kényes a kék fényezés, már pici por is látszódik rajta, de ezt legtöbbször 1 autónyi távolságból lehetett látni, hogy tényleg poros/koszos a kocsi, csak nem fénylett annyira messziről.
    Most viszont már messziről látni h "barnás/szürkés" a kocsi.
    Jöhetne egy esőzés :))
    Esélyes, hogy idén marad a téli gumi + felni és a kocsi sem lesz lemosva. A madárszarokat intézem vizes kendővel, de ennyi.
    Most tök jó lenne családi házban élni :)

  • BeZol

    őstag

    válasz Sn00k #54735 üzenetére

    Az a kötelező+casco tényleg baráti. Ismerősöm a 440i cabrióra évi 850ezret költött (azt hiszem gépjárműadóstul), pedig direkt vidékre van bejelentve (így olcsóbb a biztosítása), viszont mikor vette "még csak" 26 éves volt, de anno direkt végignéztem neki netrisk és társain, mindenhol 1,2millára jött volna ki az éves téma, szóval amit ott helyben a bmw-vel tudott kötni, az volt akkor a legjobb, viszont így közel 4 év után most már olcsóbbra tud váltani más biztosítónál, a bmw-partneres árat lehetne felezni. (most talán 650ezer az éves költség, és 300 környékéről dobta ki a legolcsóbb casco+kötelezőt).
    Aztán hiába van service inclusiveja, az ugye csak gyári periódusra vonatkozik, ha gyakrabban akart menni (pl olajcsere), az zsebbe nyúlós téma, és emellett egyszer trailerezni is kellett a kocsiját (ömlött a füst a kipufogóból, de annyira h a hungárián senki sem indult el mögötte/mellette a lámpánál, mert nem láttak tőle semmit!), ill. azt hiszem a féktéma nincs benne, az pedig 60ezer km-nél első, 80ezernél hátsókat kellett cserélni.

    Szóval ja, bukott bő 10misit 4 év alatt a kocsin, emellett fizetett 3-3,5misit biztosításra, 1misit a fékcserékre + apróságokra, és mindjárt 100ezer km-nél jár 11,5literes átlaggal, az 400Ft-tal számolva 4,6misi üzemanyag.
    Tehát a 23misi környéki kocsival most 31misi környékén jár úgy, hogy minimum 12-őt ér a használtpiacon ha emlékeim nem csalnak (full extrás más kocsikhoz képest, cserébe több a km, míg a többi kocsi elviekben kevesebb km de fapad vagy átlagos felszereltség), szóval 4 év alatt ez közel 20misi bukta. A felhasználási módja alapján 90%-ban elég lenne neki egy i3-as is amit ingyen tankolászhatna és karbantartás sem igazán kell annak, ott kb. csak a biztosítás és értékvesztés játszik, szerintem ott összesen 4misi bukta lett volna mostanra, nem 20, de ha 0km-es egyedileg rendelt erős benzines kabrió kell, akkor ez ennyi :)

    A lényeg, hogy jobb nem is nézni a számokat, főleg nem az első években.

  • BeZol

    őstag

    válasz Sn00k #54742 üzenetére

    Én kocsimat 2008 májusban vettük. Ha azt az összeget (19,5m Ft) anno rá 1 évre tőzsdére raktam volna vagy ingatlanba, most legalább 2xer annyi zsetonom lenne belőle ingatlan esetén, és legalább 4szer annyi tőzsde esetén. Ehelyett az üzembentartás is jóval magasabb lévén bmw, és most jobb esetben ér 4-4,5m Ft-ot a kocsim.
    Gazdaságilag belegondolva jó nagy hülye voltam :D
    Viszont felejthetetlen életre szóló élményeket kaptam, ami ugyan még mindig drágább mintha elmentem volna sok-sok utazásra ide-oda az évek alatt, és amíg első 3 év után azért bánkódtam h azért ez túlzás volt egy kocsiért, így utólag nem bánom.
    Emelett fontosnak tartom megemlíteni, hogy volt legalább 2-3 olyan eset is, amikor egyáltalán nem hajtottam gyorsan, és 100%, hogy ha a régi honda jazz-emmel mentem volna, akkor baleset a vége, mert annak sem az úttartása, sem az elektronikája, sem a féktávja nem nem egy liga a bmw-vel, és ez még normális közelekedés mellett is kritikus tényező volt pár szituációban, amit más autós, vadak vagy megváltozott közlekedési körülmények okoztak. (gyalogos/motoros problémám eddig nem volt :DDD )
    Anno a robogómat is eszerint vásároltam: kötelezően csak ABS-szel. Rá pár hónapra egyik motoros csóka mesélte, hogy az ő szintén új robogója (szintén 125cm3) nem ABS-es, 1 év alatt már 3szor esett el emiatt vele, hiszen blokkolt a kerék és bamm már feküdt is.

    Abban az X3-asban minden megvan ami kell, hiszen SUV-ként még extra biztonságot is ad egy normál autóhoz képest. Én csak azt sajnálom, hogy 2020-ban sem kapni hozzá ülésszellőztetést... talán ülésmasszázst sem, ezért nálam kiesik. Következő autómba ilyen extrákat szeretnék a családi vonalon mozogva, de a buzi vírus miatt esélyes h első babánk kabriós baba lesz :))
    Öröm lesz becsomagolni a babyt + feleségemet hátra minden egyes alkalommal (hely van, csak hát nincs hátul ajtó és kényelmetlenebb a beszállás), vagy majd ideiglenesen cserélek húgommal és használom a Toyota Yaris-át :(

  • BeZol

    őstag

    válasz dreizwanzig #54755 üzenetére

    Nem bontom ki a dolgot jobban, a lényeg, hogy már fillérbaszó lettem és kész :DDD , meg családi ház projekt lesz a prioritás, nem új autó vétel a közeljövőben.

  • BeZol

    őstag

    válasz Drago1 #54762 üzenetére

    Én is hasonlóan gondolom ;)
    Hitel nem játszik, főleg nem autóra, inkább akkor idősebb autó olcsóbban.
    Ja hát majd vmi lesz, július végéig kiforrja magát a dolog :U

  • BeZol

    őstag

    válasz Newlachka #54855 üzenetére

    Igen, beletolod az összeget hogy jó legyen meg minden, aztán amikor jön az eladás meghirdeted átlagár felett ééééés, jó eséllyel nem lesz rá vevőd, a vége pedig az lesz, hogy vhol az ársáv 1/4-ért ha elmegy a kocsi.
    A nagyon nagy többség az ársáv aljáról pecázik és lealkudva megy el a kocsi ársáv alja +10-15%-ért. Tehát erre kell +10-15%-ot rápakolni, ami úgy meg kb. ársáv közepe.
    Én kocsimon is minden rendbe van téve. Felraktam ársáv tetejére, 0 érdeklődő. Ársáv 3/4-ére, úgy is 0 érdeklődő volt és közben eltelt fél év.
    A másik autónkat ársáv 3/4-én hirdettük, 0 érdeklődő. Ársáv közepén volt 1-2 érdeklődő, de végül senki sem vette meg. Így telt el 1 év! Végül ársáv 1/3-a környékén hirdetve (3+ hónap hirdetgetés után!) vette meg egy srác személyi kölcsönnel első autónak 10%-ot alkudva és így jött ki az ársáv alsó átlaga +10% környéke.
    Másik ismerősőm e39-esét hirdeti szintén ársáv 3/4-én immáron 1 éve és 0 érdeklődő (igaz 25tds motor ami kaki, de tényleg valós 253ezer km vagy mennyi).
    Tehát az én személyes és baráti körös tapasztalatom az, hogy az érdeklődők többsége fillérbaszó, a legolcsóbbat keresi és még ha rá is költ egy vagyont mert minden szar benne (hiszen az a trendi h toldozzák-foltozzák a kocsikat, adogatják el 1-2 évente, tekerik a km-t, és végül vkinél robban az időzített bomba), legalább elmondhatja hogy ő legalább olcsón vette és hogy ha drágábbat vette volna, arra is ráment volna ennyi. Na meg úgy is vannak vele, hogy na majd ő rendbeteszi, az a biztos, mert tényleg tudja h meg lett csinálva.

  • BeZol

    őstag

    válasz Szada85 #54902 üzenetére

    Elviekben az "A" verzió a facelift előtti, a "B" verzió a faceliftes verzió.
    Az, hogy a klímapanel és a legalsó kapcsolók között mi a szitu, az a navigációtól függhet, nálam pre-lci-ben pl. 2 lemeznek van hely.

  • BeZol

    őstag

    válasz p0lip #54915 üzenetére

    Azért F10-nél maradva az 520i pontosan ugyan úgy megy 2literesként turbóval, mint az 523i megy 3liter szívóként. 184 kontra 204 ló, 270nm mindkettő, csak a 2literesnek szélesebb tartományban és 7,9 (automatával 8,2-8,3-as) 0-100at írnak rájuk.
    A 245 lóerős 350nm-es 528i (6,2-6,4 a 0-100) pedig veri a korábbi 3liter szívó 528i/530i-t (258-272 ló). Forrás: [link]
    Az 520d meg "ugyanazt" tudja mint az 520i papíron, kivéve fogyasztás :DDD
    És hát igen, egy 518d, az fixen A-ból B-be autó, de egy 20i/20d-vel már szerintem teljesen jól ki lehet békülni (racionális keretek között ennél se több, se kevesebb nem kéne h kelljen), DE ha kell vmi oknál fogva extra erőtartalék egy nagyobb előzéshez, ott hagyni egy idiótát, vagy gyors felgyorsítani autópálya felhajtón h besorolj vhova, akkor ami ezekkel teljes gáz, az egy nagyobb motorú autóval fél-3/4 gáznál is megvan, és van hova tovább nyomni neki, HA szükség van rá. Emellett néha jól esik egy erősebb autónak néha megnyomni neki egyenesben ;] , ill. az erősebb motor általában több hengerrel párosul, aminek teljesen más a járáskultúrája és a hangja is, és ezzel el is érkeztünk oda, hogy véleményem szerint egy prémium autó még attól igazán prémium (összeszerelési minőség, zajszint, anyagminőség, extrázottság, prémiumérzeten túl), hogy 4nél több henger van benne. Újonnan egy ilyen erősebb motorú lépcső talán +1,5-2m Ft-onként elérhető (gazdagabb alapfelszereltséggel is általában), van amikor ennél is több, és használt autóként szervízköltségben érdemben nincsen egetrengető különbség abban, hogy most 4 vagy 6hengeres a kocsi. Több olaj kell bele, nagyobbak a fékek, esetleg 1 turbó helyett 2 van, és 1-2 alkatrész talán picit drágább még. Amikor rendbe kell tenni egy frissen vett használt autót, akkor x összeg felett úgyis mind1 lehet az a plussz 1-2százezer Ft, főleg h x évre leosztjuk. Annyi, hogy drágább a biztosítás, az adó és többet eszik egy ilyen kocsi, na bumm.

  • BeZol

    őstag

    válasz p0lip #54918 üzenetére

    Én 1.2-es honda jazz-ből ültem a 30d-be, ott tényleg mindig padlógázazni kellett (de nagyon tetszett a hangja 5000 fölé pörgetve, de már +1 utassal alig akart menni), és ugye megvan a nagyobb ccm-es szívóknak és a kisebb turbós motoroknak az előnye abban, hogy nem kell annyit váltogatni és megvan nyomatékból minden.
    Magyarul amit erősebb motorral megoldunk szimpla gázadással hangorkán nélkül, azt kisebb motorral visszaváltás és a nagyobb fordulatszám miatt nagyobb zaj kísér. Mindkettő teszi a dolgát a maga módján :)
    Én annyival egészíteném még ki a dolgokat, hogy szüleim szoktak lakókocsizni (utánfutó), és 4-5 fő + csomagok + utánfutóval autópályán dombon felfele a 110et sem tudta tartani a gyárilag 110 lóerős turbódiesel (chipelve volt többre, egyébként 1.9 tdi seat alhambra volt). Amúgy lehet csak 100 a szabályos eleve :U , de hosszabb dombon 90-95-nél többel nem tudott menni a kocsi padlógázon (és a vize is szinte felforrt ilyenkor). A peugeot 5008-as egyterűnk 2liter diesel 150ló (nincs chipelve, 2010-es), és ez már tudja tartani a 110-et ilyen szituban. Tény, hogy ilyenekkel nem száguldozik az ember meg nem is előzget így felpakolva, de ez egy extrém terhelés, úgyhogy aki ilyesmit tervez, az 150 lóerős turbódiesel/turbósbenzines alá ne menjen, mert nem bírja a kocsi, úgyhogy igazából +1 pont a 150-200 lóerős sávnak, hogy alapvetően ennél kevesebb és több is lehetne, de ez az arany középút szerintem.

  • BeZol

    őstag

    válasz Zolom89 #54998 üzenetére

    Nekem 35fokos nyári kánikulában volt ilyen 330d-vel, de az olyan 10-15 perc dugóban araszolás után történt meg, majd 1 óra pihentetés után simán mentem 75+75km-t. Ott is rendben volt a vízszint, de azért töltöttem rá picit.
    A klíma viszont nem hűtött (max hűvöskés levegőt fújt), és mint kiderült, a klíma ventillátora meg volt szorulva, a kocsi hűtéséhez pedig a klíma ventillátora is kell (2 ventillátor dolgozik).
    Csak egy tipp, de lehet, hogy nálad csak a klíma ventillátora küzd, a motorhoz közelebb levő pedig megszorult, mert fordított esetben nem volt ilyen durva túlhevülés 35+ fokban.
    Nem tudom 20d-nél hány ventillátor van, nekem is csak az mondta ezt, aki anno megbütykölte h amúgy 2 van. Aztán más baj is lehet, de az passz, majd szakértők megírják :U

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #55075 üzenetére

    És egy 2-6 év közötti használt X5/X6, 5ös-ben nem gondolkodtál?
    Oké, hogy új autót tudsz venni, mi is ezt tettük szinte mindig a családban :U , de most pl. M550D-t 80+ ezer Euro helyett árulnak 2 éveseket 40-80ezer km-rel 60ezer euroért.
    Én ha találnék számomra megfelelő felszereltségűt + színvilágút + motorizáltságút adott típusból, akkor azért erőteljesen elgondolkodnék, hogy megéri-e 2 év alatt az autó újkori értékének közel 1/3-át elbukni azért, hogy első tulaj legyek és én járassam be + társai.
    2 autót vettek ismerősi körben 2-4 évesen 80ezer km környékén. Kb. megmondhatatlan (ha még pont az aktuális típus kapható a szalonban is), hogy ez most zsír új vagy 2+ éves. Ezt a saját kocsimnál is tapasztaltam, hogy olyan 80-120ezer km közötti sávig elhasználódás pici nyoma sem látszódott (max kavicsfelverődés), és még az újautó illat is megvolt.

    A magam részéről 1 esetben lennék úgymond tántoríthatatlan az új autó vételtől, ha teljesen új a típus és most jelenik meg. LCI-set ilyet szempontból nem vennék (bár kiforrottabb a gyártása cserébe).

    6os GT-t nem jön be? :)) (nekem továbbra is az LCI 5ös GT a favorit)
    Ford Mustang Mach-E? :DDD

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #55077 üzenetére

    Ha F15-öm lenne én sem váltanék másik F15-ösre, de már van G05 pont 1-2 éve (2018/09-hótól látok használtakat, kérdés újkori árhoz képest így 20ezer km környékén mekkora mértékű az árcsökkenés).
    De tovább megyek, szerintem még a 2000-res években volt értelme generációnként autót váltani, de azóta nyugodtan ki lehet hagyni egy köztes generációt, hacsak nincs valami must have extra, ami annyira nagyon kell. Pl. 3as kabrió vs 4es kabrió viszonylatban érkezett 35d variáns, ami előtte nem volt kapható, ill. a csomitartóból lenyitott tetővel könnyebb kipakolászni, de apple car play csak facelifttel érkezett azt hiszem. Ismerős 440i-jében ülve + 250km-t levezetve sem éreztem azt, hogy úh, ez nekem kell itt és most, de lehet csak öregszem :DDD , mert egyébként annyival éreztem csak jobbnak, hogy xdrive miatt álló helyzetből és 50km/h alatt lepadlózva tényleg durván betapadt és kilőtt mintha sinen húzták volna, de amikor már megvan a tempó, akkor nem hagy le csak 220 felettől rendesen, addig kb az amit te is mondasz 25d vs 30d viszonylatban.
    Ezek ellenére ez az ismerősöm most azon agyal, hogy ha tetszik neki az új 4es kabrió ami hamarosan megjelenik, akkor ő is vált az újabbra mostanit beszámíttatva, de ha meg nem tetszik neki, vesz egy Audi R8 V10 Spyder-t :DDD (utóbbit viszont használtan 30+-ért, érdekes h ennél meg nem zavarja ha használt)

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #55080 üzenetére

    Amúgy már több cikkben és videóban is említettek olyat, hogy ugye a PHEV-ek sokszor elég jól tudnak gyorsulni, mert az elektromos motor besegít előzéskor. A baj csak az, amikor épp elfogy a nafta egy kikalkulált előzés közepette és hirtelen hiányzik az elektromos motor +100 lóereje... Szerintem k*rva gáz. Balesetveszélyes + van, hogy még az elektronikájuk is meghülyül éles helyzetben. [link]
    Szóval csak forszírozáskor van gáz, de most minden előzés előtt ellenőrzni kéne, mekkora a töltöttség? :F Kanyarban egy balesetveszélyes szitu megoldásakor meg ha épp behülyül az elektronika? Bottal nem piszkálnám ezeket így ebben a formában!

    530e-nél:
    "Amikor egy a sebességhatár alatt 30-cal totyogó kollégát kielőztem a nyílegyenes úton, hirtelen nem húzott úgy az a 113 elektromos ló, mint vártam és alig tudtam 70-re gyorsítani. Viszont amint tövig nyomat a pedált, hirtelen bekapcsolt a benzinmotor és megugrott az autó – így könnyen befejeztem az előzést. Veszélyben nem voltam egy percre se mert kb. 2 kilométerre sem volt autó szemben, de egy pillanatra ijesztő volt, hogy az előzési manőver közepén nem volt ott a várt teljesítmény. Valószínűleg az alacsony töltöttség miatt lekorlátozta az autó a teljesítményt." [link]

    Volvo V60 PHEV-nél is olvastam már ilyesmit, és gondolom összes többi ilyen PHEV-et érint, aminél teljesítményorientált a dolog, és nem prius kategória.

    Tehát előjöhet a probléma országúti előzésnél (ha épp nincs akkutöltöttség, mert teszem azt már a 10. kocsit előzöd darabokban és még nem töltötte vissza az időközben lemerült akksit), előjöhet tiszta elektromos üzemnél alacsony töltöttségnél, hogy az előírt 100 lóerő környéki kakaót sem kapod meg (csak kb amíg kisorolsz majd nesze neked paraszt), és akkor van a kanyarodáskor fellépő probléma, hogy most vajon van-e erő az akksiban h meghajtsa xy tengelyen a kereket, vagy sem, és akkor mondjuk kanyar közepette lekapcsol/rákapcsol...

    Gáz az egész, és mai napig nem oldották meg. Mondanám, hogy attól még A-ból B-be kocsinak tökéletesek, de ilyenkor is érhetnek ezek a meglepetések...

  • BeZol

    őstag

    válasz jpeetr #55084 üzenetére

    Jól van, akkor reméljük soha nem is jön elő a dolog határhelyzetben.

  • BeZol

    őstag

    válasz jpeetr #55092 üzenetére

    Meg próbáld ki ezt az elektromos only üzemmódot, és amikor már a végét járja, kezdd el padlózgatni, hogy vajon hány százalékos töltöttségtől léphet fel, amit a cikkben is írtak. Ha van kedved persze.

  • BeZol

    őstag

    válasz fero02 #55332 üzenetére

    Hát nekem a BMW-t kb. sosem kóstolják be... Igaz nem hagyományos sedan/kombi + típusjelzés is rajta van.

    Autópályán megesik nálam is, hogy valaki akit utolérek meg akarja mutatni, hogy na majd most szépen otthagy (általában vmi 2liter diesellel), de miután lazán megelőzöm, láthatja, hogy nem egy M-packetos 20d-vel van dolga, és visszaáll a totyogó tempójába... (ha gyenge lenne a kocsi, akkor kb nem lehet ezeket levakarni)

    Nagyon ritkán másznak a kocsi fenekébe (BP-en belül), sávváltáskor szinte mindig előzékenyek, az a pár kivétel aki nem lenne az, az nem tud megfingatni, mert begyorsulok elé és kész. Legutóbbi ilyen emlékem, hogy a sávomban vészvillogóval állt egy autó és ezt a piros lámpánál állva már jó 200-300méterre előre lehetett látni. Én a saját tempómban elindultam, de a mellettem levő új(használt)autós srác is a 3ajtós sportos kinézetű astrájával, és ugyanolyan tempóban ment mellettem (csak ő 3/4 gáznál is többel gyorsított). Lehetett látni, hogy a saját tempóm mellett nem tudok besorolni elé... Gázt adtam, erre ő is, nehogy megelőzzem... Úgyhogy visszaváltottam, rendesen felgyorsultam és behúztam elé a kocsit miközben dudált meg láthatóan anyázott. Nem tetszett neki na :U (Persze el is vehettem volna a gázt mikor sima gyorsítás mellett rágyorsított mellettem, de mi van ha visszalassít szándékosan? Mert ilyet is tapasztaltam már, igaz nem a bmw-vel.)

    Sajnos szinte minden egyes nap látok a közlekedés során egyéb idiótákat, akik éppen vkivel kekeckednek... Mikor a húgom 2012es Toyota Yaris-ával mászkáltam pár hónapig, minden egyes alkalommal "attrocitások" értek. Volt olyan hét, hogy 3szor is ledudáltak :DDD A poén, hogy pontosan ugyan úgy közlekedtem, mint a BMW-vel... De a fenekébe másztak közel 0 féktávot hagyva, volt aki ledudált mert 70nél 70nel mentem (tudom h így kapom el a zöld hullámot), de a legrosszabb a sávváltás. Kisautó létére egyszerűbb dolog kéne legyen, DE aki csak tud, direkt rágyorsít és zárja a "lyukat", nehogy beférj. Veszélyes és kellemetlen az egész, mert persze sávváltáskor a nem tetszésüket úgy fejezik ki, hogy duda és/vagy belemásznak a seggébe a kocsinak. A toyotával még olyan is volt, hogy jobbkezes T-kereszteződésben nem adtam meg az elsőbbséget egy utánfutós mercisnek (megálltam, de ha kikanyarodik, az utánfutója miatt ami sorba beállt volna, blokkolta volna a továbbhaladásomat), és képes volt utánam jönni a benzinkútra (ami ott volt a közelben), hogy ordibáljon a kocsijából kiszállva vagy 3 percig, vagy egy másik jóember, aki annyira nem emésztette meg azt, hogy besoroltam elé (csak a gázt kellett elvennie, semmi fékezés), hogy utána a lámpánál kiszállt a kocsijából, oda jött a kocsihoz (belevert ököllel az oldalablakba, csak szerencsére nem törött be), majd ordibált tovább és leköpte az ablakot... (gyúrós gyerek volt, de nem kopasz! :DDD )

    Na a BMW-vel ilyenek nincsenek, és minden egyes alkalommal, amikor a családban vmelyik másik "átlagos" autót vezetem, keményen meglepődök hogy mi a tököm zajlik itt a közlekedésben?! :(

    Voltam típusjelzés nélküli e60 550i-t megnézni (júl. végén jön a baba, de lehet kabriós baby lesz :DDD ), ott a tulaj azt mesélte, hogy mivel nincs típusjelzés a kocsin, ezért mindenki genyózni akar vele, de olyankor csak jobban rálép V8-nak (akár álló helyben) és elkeni a szájukat. Ő mondjuk pont ezt élvezte, hogy meglepheti vele a többi autóst, nekem meg pont az tetszik, hogy a típusjelzést látva nem genyózik senki...

    Még azokat a jómadarakat bírom nagyon, akik országúton az előzés megkezdését követően rágyorsítanak miközben akár jönnek szemből! Mindig mondom a feleségemnek, hogy na ez a majom is rágyorsított miközben előzésbe kezdtem, csak hát van erő, hogy ez ne okozzon problémát, ellenben a családban volt már olyan, hogy előzés után szintén rágyorsított a másik, de nem volt kakaó a 2liter diesel passat ellen, ÉS amikor elvette a gázt, az is lassított, amikor gyorsított, az is gyorsított, majd jött a kanyar, és végül csak jó nagy fékezéssel tudott visszahúzódni mögé...

    Családi autó témát pedzegetve is folyton felmerül bennem, hogy ugyan felhasználás szempontjából egy hibrid toyota lenne a legoptimálisabb a városi 5,5km-es szakaszokra (elektromosat nem lenne hol tölteni), de egy 11seces 0-100-as autót ott fingatnak meg a forgalomban, ahol csak akarnak mind a road presence, mind a teljesítmény alapján...

  • BeZol

    őstag

    válasz TnS #55372 üzenetére

    Oldala szokatlan, hogy az egyenes megtörik középen és leköltözött az ajtó közepvonalához, ill. a hátsó oldalablak felkanyarodik, ami olyan mazdás nekem. Élőben is látni kell, mert ez így nem okoz instant birtoklási vágyat.

    Szemből/hátulról rendben van, bár hátul túlzásnak érzem a feketét a kipufogó felett, elől meg de jó lenne a rendszámot onnan eltüntetni érzés fog el (csak hát hova?).

    Viszont érdekesség, hogy a 30d motorok 265-ről 286 lóerősek lesznek (és biturbóvá válik), a 40d motorok pedig 340-re ugranak (320-ról).

    [ Szerkesztve ]

  • BeZol

    őstag

    válasz kpal #55617 üzenetére

    Az a baj, minél idősebb egy autó, annál esélyesebb h rohadt sok km van benne úgy, hogy még talán nem is tudsz róla. Ez az X5 hirdetés legalább őszinte...
    Itt van ez a majdnem tényleg fullos, de többi 5ös bmw-hez képest tényleg fullos e61 530d.

    Szóval amikor azt mondod, hogy na jó, talán még nem gáz a 350ezer km környéke, aztán kiderül h évi 50ezer km-eket ment vele vki az első 3 évben (2011.03hó), majd rá 3 hónapra visszább ment a km esélyesen 30ezer km-rel legalább, de nekem gyanús h átlagon felül kocsikáztak x hónapig, azért is lett visszább véve, hiszen később 2011.12 és 2013.08, tehát 1év9hónap alatt belenyomtak 70ezret, majd higgyem el, hogy 2013.08-2019.10 között "csak" bő 75ezer km ment bele 6 év alatt úgy, hogy a km ennyire kerek-perec, majd csupán 3 hónappal később +52ezer km... Jó, biztos vannak elírások is, de egy eleinte évi 50ezres átlagot legalább lenyomó autónak kiesett 6 év időtartama + tekerve volt picit, úgyhogy ez a 350ezres kocsi is jó eséllyel 600-700ezer km között jár már, csak ugye nem ez szerepel a hirdetésben, szóval hacsak nincs "atombiztos" háttere a kocsinak a futásteljesítményt illetően, akkor nyugodtan hozzá lehet csapni 1-2-3százezer km-t mindegyikhez... Pedig tényleg olyan némelyik, hogy meg nem mondanád róla, és mégis.

    Ma voltam LCI F10 535i-t megnézni. Bónusz képek járműszolgáltatási platformon :C
    Rákérdeztem személyesen mit tudnak a kocsiról: "meg volt húzva az oldala és cserélve volt 2 ajtó". Én ezt nem nevezném meghúzásnak, kb. motorossal ütközésnek néz ki a beszakadt fémlemezes ajtó... Viszont tényleg ennyi km-es, tényleg faceliftes és elég sok extra is benne van. Bent a kocsiban volt cetli, eddig 7,5-ért hirdethették, előtte pedig azért állt talán közel 1 évig, mert gondolom újra összerakták az oldalát, ami amúgy közelről így h tudni mit kell nézni, látható (nincsenek teljesen egyvonalban az ajtók). Na mind1, piszkos volt kívül és belül is, semmilyen birtoklási vágyat nem éreztünk h úh, de jó ez a kocsi. Fekete volt kívül és fekete volt belül is + piszkos...

    Utána átgurultunk egy LCI F11 535D xdrive-hoz, ami nem volt bent, mert amúgy "ott van a hirdetésben h telefonon előre egyeztetni kell", mert mint kiderült valami focistra srác bérli tőlük az autót............... Gyors beszélgetés volt, léptünk is le. Francnak sem kell egy jampizós focistahülyegyerek által x hétig/hónapig gondolom 0 törődömséggel használt kocsi (aztán lehet nem így van, de az fix, h nem érdekel már a portékájuk).

    Na mind1, gondoltam leírom miket tapasztaltam.

  • BeZol

    őstag

    válasz SeniorTilla #55633 üzenetére

    Ja hát ez már a sokadik dolog, a fő baj, hogy totál nem fogott meg, ezért eleve felejtős.
    Az 5GT-re ácsingózom most :))

  • BeZol

    őstag

    válasz Clapaucius #55712 üzenetére

    Remélem sima utakon mászkálsz, mert alapvetően én biztosan nem mennék 18" fölé az E93-asomon (gyári m-packet), ez is kényelmetlen már olykor, pedig már sima gumi van rajta, nem defektmentes. A téli 17" teljesen jó, viszont az már túl ballonos megjelenésben.
    Nálam 225ös elsők és hátsók vannak télen, nyáron 225 elől 255 hátul, és szerintem tökéletesen elég ennyi. Btw. érezhetően jobban gyorsul 225ös gumikkal, szóval csak kanyarvadászathoz és állórajtokhoz tanácsolnám a szélesebb gumikat, de ha női utasod van, még a 225ös gumik határaitól is messzi leszel és már szólnak h rosszul vannak a kanyarokban. Annyit azért hozzátennék, hogy ha hátulról látja vki a hátsó kerekeket, akkor azért vmilyen szinten dob a "terpesztésen" az, hogy szélesebb a hátsó gumi :U

  • BeZol

    őstag

    válasz SeniorTilla #55730 üzenetére

    Ne irigykedj :DDD
    2.-3. autónak szerintem is tökéletes, DE én most biztos nem vennék elektromos kocsit így, hogy állami támogatás bejött (és már ki is futott), simán nyomottabb árak várhatóak a jövőben, bár lehet ez már pont meg is jelent az árában és ezért volt érdemes beruházni rá :) (még ha i3-ra nem is jár)

    Pár hete nyomott le egy Tesla Model 3 performance... 180 felett úgy elment mellettem (ekkor ürült ki a külső sáv és álltam tovább a gázon), mint amikor a kamiont előzöm vagy valaki csak félresorol és nem nyomja a gázt tovább, csak tartja a sebességet. A szomorú ebben csak az, hogy padló gázzal haladtam és úgy tette ezt velem :( Iszonyatosan demoralizáló volt :))

    Szóval mint kb. ebben a videóban ahogy megindul a tesla, olyan szinten nyomott le 180 felett, szóval nem csak 0-100-on jók ezek :DDD

  • BeZol

    őstag

    válasz Skizz #55819 üzenetére

    Télre nem használnék vásznat, nem tesz jót neki a -fok, meg eleve kényesebb a vászon, nézd meg hogy néz ki némelyik vászontetős kabrió, ami nem garázsban állt és/vagy télen is használták. Ki van fakulva, akár szakadva is a vászon. Ha egész évben a kabrióval közlekednétek, akkor keménytetős kabriót nézzetek, vagy egy külön autót télire. Ha új autót vennétek, azt mondanám tök8 hogyan használjátok, mert első pár évben meg sem látszik rajta a dolog, de így ennyi idősen pikk-pakk tönkremegy a vászon.
    Mindegyik kabrió beázhat ha valami nem stimmel, de ezt csak egy nagyobb esőzés során tudod meg (esetleg autómosó). Német rokonomnak volt E46 323i-je (újonnan vették), és ők hardtopoztak télire, nem tudom 1es bmw-re létezett-e. Igazából kicsit hozzácsaptok (bő fél misit), és megvan belőle egy E93 320i/320d kabrió keménytetővel. Nekem is ilyen van. Itt már nem áll ki külön az antenna, hogy a jóakarók letörjék :U (sajnos már 1es és 2es kabriónál is láttam, hogy vki szépen letörte nekik)

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #55830 üzenetére

    Az szép :C
    Én meg hosszas huza-vona után egy faceliftes 535D Gran Turismo-t veszek "családi" kocsinak. Tudom, nem óriási a csomagtartója (500liter talán), de nekünk tökéletesen elég ennyi (legalábbis most).
    2010ben volt szerencsém vezetni a még 299 lóerőset belőle Pannonhalma környékén vmi botrányosan úthibás úton, és olyan szinten kivasalta h csak pislogtam...
    Mikor voltam próbaúton a kiszemelt járgánnyal pár napja, akkor direkt pocsék úton mentem vele, és hát igen, még mindig kivasalja :DDD
    LCI E60/61-eseket elvetettem, mert ami stimmelt volna felszereltségben, mindegyikről kiderült, hogy 450+ezer km-esek, volt ami 630ezernél járhatott... (persze hirdetésben 250-300ezer km mindegyik)
    Ültem F10-ben, de hátul szűkösnek tűnt + nem is mozgatott meg a kocsi (pedig átlagos és fullos individualos verzióban is ültem), viszont mikor beültem egy 5gt-be, elfogott a "nosztalgia" és hát az a hátsó lábtér :DDD A gyerkőc tuti nem rúgja majd széjjel a háttámlát.
    Úgyhogy elvileg csütörtökön hozom el, az E93-nak pedig kitartom az árát, aztán vagy elmegy, vagy nem.

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #55833 üzenetére

    Szólj, ha egyszer Ezredesnél jársz, 15-20 percre van tőlem és odagurulok majd :))
    Hát ez nem xdrive, szóval szárazon elvileg 1940kg, a kabrióm 1740kg szintén szárazon. Érzésre kb. ugyan úgy megy mindkét kocsi.

  • BeZol

    őstag

    válasz whitezo88 #55979 üzenetére

    Itt az "új" családi kocsink.
    177ezer km-rel vettem múlt csütörtökön (5,7-ért).
    Teljesen más liga mint a cabrióm, ami most garázsban fityeg, amíg meg nem veszi vki.
    Kb. 160nál van akkora szélzaj, mint előtte 130nál. Úthibák nem igazán érezhetőek (pedig defektmentes gumis, a cabrió sima), egy hajó a kocsi. 150-nél 2500 helyett 2100-on pörög, 180-nál 3000 helyett 2450-en. A fogyasztás viszont 10,2l a 8,3-ról :U (autópálya 180azás).
    Augusztusban megy Ezredes-hez, meglátjuk milyen problémái lesznek :)) , de EGR már cserélve volt rajta :)

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #55984 üzenetére

    Ja hát pár ki-beszállás után már ott a farmer nyoma :DDD
    Rendben, majd írok ;)

    (#55987) FIREBLADE78 : egyelőre autópálya 180-at tudok autópálya 180-hoz hasonlítani. A két kocsi között van legalább 200kg (de lehet, hogy 300kg), és ez nem alacsony lapos, hanem viszonylag magas és amúgy totál függőleges az eleje amit magasan is hord. Emellett szélesebb is, egész sávot elfoglalja. Annyit azért hozzátennék, hogy a 30d chippelés óta fél literrel kevesebbet eszik, majd ha erre kerülne sor, lehet itt is csökkenne a fogyasztás. Meg amúgy ki tudja mennyi ideig állt, az sem volt jó hatással. Most 3szor mentem be melóba városi rövidtávon, és lejjebb ment 10,2ről 10,1re, szóval majd kialakul, mert ilyen esetben is 8,3at evett a cabrió. Alapvetően tutira nem bánom az extra fogyasztást, annyival jóval nagyobb és több funkciót tud + 231 helyett 313 lóerős, hogy ez így kifejezetten még jó is! :B

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #55996 üzenetére

    Igen, egyébként nagyon éles az a váltás is, hogy egyáltalán nem sarkall csapatásra, kicsit sem, mégsem érzem azt, hogy hiányozna valami. Városban is az tűnik fel, hogy szinte semennyire sem hallom pl. azt, hogy mellettem egy diesel teherautó brummog, annyira szigeteli a zajokat, hogy ugyan biztos hallani ha odafigyelsz, de nem éri el az ingerküszöböt.
    Nekem kellemesen jó érzés :U
    Menni megy, elvileg 5,7 alatt van 100on, a kabrió gyárilag 6,7et tudott, én 6,3at mértem vele, ezt meg max 1-2szer lemérem és kész. A lényeg, hogy mint egy hajó végigvigyen a fos magyar kátyúhálózat tengerén :))

    Hát srácok, majd akkor augusztusban ha kész az első nagyobb szervíz, akkor ütközhetünk pl. M5 kivezetős IKEA parkolóban (ha többen lennénk).

Új hozzászólás Aktív témák