Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz rauschie #32 üzenetére

    Ezzel a sebességgel pont az vész el a játékból, ami lenni akar: a stratégia! Ilyen tempó mellett már nem lehet gondolkozni. Reflexszerűen kell megcsinálni mindig ugyan azt. A stratégia és a taktika nem erről szól, hanem a helyzet megismeréséről, felméréséről, és az annak megfelelően kialakított válaszról. A rutin nem egyenlő a stratégiával, söt ellentétes, mert nem kell hozzá gondolkodni, csak ész nélkül cselekedni.

    Az összes RTS-nek nevezett játékból hiányzik az átkarolás, megkerülés, és ehhez hasonló mozdulatok, de azért a többségében gondolkodni is kell. Egyébként az RTS-ek egy az egy ellen csak addig stratégiaiak, ameddig a bázisod felépíted. Ahogy a harcra terelődik a hangsúly simán taktika lesz a dologból, minimális mozgástérrel. És gyakorlatilag mindig ugyan úgy tudod végigrohanni, jobb esetben végigjátszani a pályát.

    A fent említett CC3 (Close Combat III) viszont nem játszható végig kétszer ugyanúgy, pedig 1:1 elleni kűzdelem. A pályán csak taktikai kűzdelem zajlik (egy térkép ritkán nagyobb 600x600m²-nél, de még így is nagyobbnak tűnik egynémelyk mint a Generals térképei), a stratégiai rész a pályák között zajlik (és nem építkezésből áll - ennek egyébként sincs köze a harci stratégiához - , hanem fegyverekkel egységekkel való gazdálkodásból). Haverom csak a demo-ját rakta fel, de annak az egy pályáját sem lehet megunni, mert mindig más a kihívás. Egyébként a Stormregion ezt a játékmenetet vette le a S.W.I.N.E. és a Codename: Panzers esetén, csak teljes mértékben használhatatlan formában.

Új hozzászólás Aktív témák