Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arn

    félisten

    válasz _seth_ #1619 üzenetére

    Ez nem inkabb a fokusszal fugg ossze?

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • p_adam

    addikt

    válasz _seth_ #1619 üzenetére

    Nagyjából leírtad, miért Nem kéne (főleg úgy, hogy drágább is, de előbb-utóbb úgyis lesz alkalmi áron). Túl tökéletes. Nincs benne annyi karakter, nem okoz meglepetést. Az OM 50/1.2 is egy karakteres vintage optika (kb. melyik nem az...)
    Ezt cserélni EF 50/1.2-re volna némi értelme mások véleménye alapján.
    Megjegyzem, van a Canon-Nikon-Sony 50/1.2 trió, ezekben van némi karakter. Ellenben van az új Sigma 50/1.2 DG DN, ennek a képeiben én kb. Semmi extrát nem vélek felfedezni. "Anonymus" 50/1.2 :)

    Ha modelleket fotóz az ember, vagy komoly esküvőt, ahol mindenki ügyel a megjelenésére, vagy pl. vonatból kifele a tájat, ahol a rövid záridőhöz igen előnyös, ha nyitott rekeszen piszok éles, akkor tök jó.
    De 90%-ban magamnak (családnak) fotózgatok, akkor meg az is hozzátesz a képhez, ha az optika lágyít picit (ha nem rekeszem le, erőteljesen túl lehet tolni az f/1.2-t), becsillan, színez, stb. kicsit a elvonja a részletekről a figyelmet, ami embereknél nem feltétlen a legfontosabb.
    Filmekben/sorozatokban is azt látom, hogy ez bizony számít, meghatározza a kinézetet, hangulatot, stb. ad neki egy egyfajta "időtlen" jelleget.

    Mivel ideiglenesen megint RF optika nélkül vagyok (nem sokáig), kb. egy évtized után előkotortam az OM 35-80/2.8-at egy családi rendezvényre (azelőtt is volt, nem használtam, eladtam - vettem másikat...). Megállapíthatom, sokat felejtettem használat terén. Az R6II sem éppen segítőkész R6-hoz képest, elektronikus kontakt nélkül nem mutatja négyzettel, hogy hova nagyít - meg valami precíz adapter kéne, hogy ne degradálja az élességet...
    Na de a lényeg az optika, annak idején abszolút csúcs volt zoom-ok között (ED üveg, lebegőpontos lencserendszer, stb.) ma már tényleg nem ugyanaz (bajusz torzítás miatt inkább csak 40-80mm tartományban használom). De a háttérmosás, telített színek, ezek tényleg kiválóak. Ezek után megint sokáig nem is fogom elővenni, de csak jó lenne videos célokra.

    Egyszer majd A-B összevetem a 28-70/2-vel, hogy látszódjon a különbség. Bár egy állványos teszt mindig kicsinyíti a gyakorlati különbségeket, ahol a fény így-úgy viselkedik stb.
    A 28-70 is azért tetszik, mert 90%-ban f/2-n használom, de még nem perfektül éles, mint f/2.8-tól, főleg 70mm-en.
    De ugyanezen szemléletmóddal nézve ez is kicsit unalmas, csak *** kényelmes :DDD

    Ellenpontnak persze ott van az RF 35/1.8, ez is elég vérszegény, de ettől még sok kép tetszik, amit vele készítettem, így is etalon használati érték/ár tekintetében. A távmérős optikák jobban tetszenek, csak a minimum fókusztáv ciki tud lenni ebben a 28-35 sávban, ND szűrőt is nagyon macerás rájuk rakni, stb.
    De a "zen üzemmód" ekkor van aktiválva, nem akkor amikor a kamera fókuszál és kb. tudom hogy azzal nem kell foglalkoznom.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák