Új hozzászólás Aktív témák

  • kuLi_

    tag

    válasz szebe #57574 üzenetére

    Egyelőre még nem volt időm sem demozni, sem tesztelni, sem nézegetni, melóban vagyok, de hamarosan koccanok haza. Hatalmas wall of text következik, melyet nem akarok FB-re hányni, mert - ismervén az internetet- tévesen felesleges vádaskodásnak tűnhet, miközben nem az, csupán kérdések és egyelőre megválaszolatlan dolgok tömkelege, melyek könnyedén megcáfolhatóak, így egyelőre nincs helye állásfoglalásként sehol. Gondolatmenet, mondhatnók.

    A problémám az egésszel némileg összetettebb. Leszögezném; mat1 nálam még nem csaló, azt majd csak a demók és egyebek alapos megtekintése után tudom majd kijelenteni hogy ez mennyire igaz, de lehet, hogy akkor sem, ugyanis ha valaki kicsit is "ért hozzá", sosem fogod róla kideríteni, hogy huncut. Mondhatjuk úgy is, hogy 100% bizonyossággal csalást csak pörgő aim-re lehet kijelenteni.

    A main issue az alábbiakból ered, kvázi felsorolás szinten, és szorítkozzunk szigorúan egy jelenetre, a CT startról Palace-t ellövésre a Youtube felvétel alapján.

    Plum és DEv elmondása szerint leinfózták mat1nak, hogy jön a Palace, tartsa azt, ezért egyöntetű véleményük szerint (Pixel) ez valójában egy teljesen legit jelenet. Egy kérdésem van csupán; Miért ment oda a prefire? Ezt abszolút nem tartom reálisnak, sem szándékosnak. Azt talán kijelenthetjük és reményeim szerint egyet is értünk abban, hogy ez nem reflex-lövés volt, mint inkább egy amolyan előre-odakurrantás (gyönyörű szó, most találtam ki), kivéve akkor ha <lásd a post végét>. Aki AWP-vel véd egy ehhez hasonló kritikusabb pozíciót, majd képes más információ alapján prefirelni ("nézd a Palacet, jönni fog"), az nem nevezhetőek túl bölcsnek, de alkalmatlannak annál inkább, lévén egy elhibázott lövés és onnantól kezdve elfoglalják a lerakót, rég oldalba lőttek mindenkit, nem kevés idő, míg újra rá tudsz nézni és oda a meglepetés és pozíciód ereje. Simán el fogod inkább ereszteni a biztos lövést a képességeidnek megfelelően, nem pedig játszol a szerencsére, hacsak (a) nem valóban látod, mi történik a falak mögött, vagy (b) épp vagy annyira magabiztos és eltökélt, hogy márpedig te most a fosmákra utazol vagy (c) <lásd a post végét>.

    DEvék belinkeltek mindenhova egy jópofa tanulmányt, amely arra mutat rá, hogy a szem képfelismerése alig 13ms alatt megtörténik az agyban, ez pedig felülírja a korábbi 100ms elméleti maximummal kapcsolatos összes elképzeléseinket. Egyetlen apróságot felejtettek el ezzel kapcsolatban. Míg ez valóban az egyik leggyorsabb művelet(ek egyike?), melyet testünk elvégez, addig ez erősen lebutítva egy szem-agy távolság, és nem beszéltünk arról, míg ez az információ eljut a karodig, míg kattintasz, monitor (ms), etc. Nem vagyok szakértője a témának, ez tény, de nekem anno meggyőző volt egy standardról anno Fribergék azon nyilatkozata, hogy fénykorukban csapatostól átlag ilyen 200ms körül teljesítettek, míg svéd szinten az abszolút nyertes GTR volt valami 140-160 körül.

    A másik link, ami többször szembejött, az az, hogy de_dust2 fakaput is mennyire egyszerű ellőni "rátartva", ami tény és való, bőven van rá időd és lehetőséged, hogy átlag feletti reflexekkel (értsd: CSGO playerként simán) telibe tudd lőni a bután-simán átszaladó játékost. Azt viszont elfelejtették észrevenni, hogy mat1 nem balra tart szorosan a szélre, hanem éppen ellenkezőleg jobbra. Érthető, én jobbra tartanék, de nem reflexből pontra lövök, hanem rárántom (kek), mindenesetre ez így fura. Ebből ered a következő;

    Ami viszont abszolút felkeltette bennem az érdeklődést, az az, hogy a moccanás legapróbb jelét sem lehet érzékelni, miközben rálő, több eset során sem, nem csak a Palace jelenetnél. Én, aki CS-s karrierjének túlnyomó többségét AWP mellett töltöttem, az esetek 99%-ban a flickshotokra gyúrtam, ahogy más is, hogy minden eshetőségben el tudd lőni az ellent, akármilyen szituáció is merüljön fel, míg mat1 mint a beton áll és a kérdéses lövéseknél jelét sem látni annak, hogy benne lennének ezek az apróbb kis 'reflexek'. Megáll, betonkéz, mouse1, megy tovább. Jó ötletnek tartom azt, hogy előszedem suttyomban a Lenovo Y kupás demokat és össze fogom vetni az ottani "stílusával", mert nem lehet ezeket a rámozdulás-reflexeket kiölni, hacsak nem így lősz alapból. Ha ott is így, rátartással lőtt mozdulatlanul, akkor ez erősen enyhíti a körülményeket, sőt.

    Ami még némileg ellensúlyozza ezt az egészet; az egyszerűség kedvéért inkább idézném az alábbi kommentet, mert ez is benne van a pakliban, sőt:

    Your timing and calculation is very wrong, you do nothing to compensate for what the player sees compared to what you see in the demo. Watching at 00:40 seconds you can clearly see the player model moves after dying to the position the player who fragged him saw. He is moved to the position the player that shot him have sent the server when he made the shot, that is lag compensation at work.
    Because it is different from what you see you can not rely on the demo as a representation of what the player saw and you need to compensate for that, which you didn't do.
    You should talk to experts in lag compensation and demo recordings if you really want to pursue this further.

    Illetve az is lemaradt, amire szerintem senki sem gondolt egyelőre;
    A demo 4:3-ban lett kiszedve, míg mondjuk 16:9 vagy 5:4 strechedben full mást látsz. Próbáld ki, én ki fogom.

    Meg tudom érteni Gabiékat btw, szerintem ez az óvás szigorúan a látottak alapján legit. Első nekifutásra szerintem én is így tettem volna, csak az igazság nyilván sosem ennyire egyszerű. Legalább ismét dúskál a Facebook CS:GO-s szekciója izgalmas és feszkóval teli kommentekben és születhetett újabb két tucat világi clickbait cikk.

    [ Szerkesztve ]

    Ez itt a reklám helye.

Új hozzászólás Aktív témák