-
Fototrend
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz sittes79 #4318 üzenetére
"uh szegény fejlesztők a kényelmes székben"
Azt azért tudod, hogy az agy nagyon sok energiát "fogyaszt"? Én többször jobban elfáradok 8 órában szoftverfejlesztőként, mint amikor 8 órában szalag mellett dolgoztam vagy raklapoztam. A különbség, hogy szalagnál nem kell gondolkoznod és annyira figyelni. A testi elfáradás nekem kicsit kellemesebb az agyinál. A szék pedig éppen hogy hátrány, mert jobban eltunyulsz, mint állva szalagnál például. Ezek az én tapasztalataim
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
Az RTX mindig a legpontosabb képet fogja adni, hiszen az RTX nélküli változat csak egy statikus utánzat, ami körülbelüli eredményt ad a fényekről és árnyékokról, de a DigitalFoundry szerint a legjobban kinéző RTX-es játék, szóval várjuk a részletes videójukat róla néhány nap múlva
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
válasz Fitzgerald #13296 üzenetére
A videóban elmagyarázza, hogy %-osan ugyanolyan arányok lesznek gyengébb kártyákon is Ami egy 3090-en legtöbbet eszi az fps-t az egy 2060-on is a legtöbbet fogja enni, tehát ugyanazokat az opciókat érdemes lejjebb állítani.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz cocobanana #15136 üzenetére
Teljesen igazuk van Egyrészt, ahogy Cifu mondja szét kell választani azt, hogy valakinek tetszik a játék meg, hogy van ez az eset. Sokaknak tetszik a játék, a fejlesztők megkapták érte a sok lóvét, szóval ez azt fogja jelenteni, hogy ez a mód elfogadottá fog válni és ezek után nem lesz olyan, hogy bugos a kiadott játék. Ha ezt megengedhetik maguknak, hogy ekkora sz*rkupacot kiadjanak PS4-re és Xbox One-ra, akkor innentől kezdve minden játékra el lehet ezt nézni és majd kijavítják 6 hónap vagy 1 év múlva. Senkit sem érdekel úgy sem, mert jó a játék. Mindenki a pénzével szavaz, szóval a kiadók annyira bugos játékot fognak kiadni, amit még megbocsát nekik a vásárlóközösség. Itt nem a CDPR a hibás.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz [Newman] #15142 üzenetére
Erről nem tudok, nem követem a VR-t, de ebben igazat adok nekik. Amikor arról beszélt a CDPR, hogy azért csúszik a játék, hogy ne legyen bugos...erre így is egy bughalmaz az egész, sőt PS4-en és XBox One-on játszhatatlan, 1 percekre kifagy. 32 éves vagyok, de ilyet én még sose láttam játékban, szóval ez tényleg új alsó szint. Ez azt jelenti, hogy a CDPR végig hazudott ebben az évben, akárhonnan is nézzük. Innestől kezdve ezt is meg lehet tenni Ez nem baj, csak most már így lesz.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz abridabri #15589 üzenetére
Ha elolvasod a patch leírást, akkor írják, hogy 8 és több magnál nincs is értelme, hogy pörögjenek az SMT szálak, mert nem skálázódnak végtelenségig a játékok, hiszen van elég sima mag SMT nélkül is látszik, hogy alig van kihasználva a procid, mert ez a játék GPU limites.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"a PS2-nél még egyetlen hardverre kellett fejleszteni, prev.gen címnél már négyre, a next.gen konzoloknál pedig már 7 platformról beszélünk! "
Senki se mondta nekik, hogy adják ki pl. PC-re. Rockstar is először konzolra ad ki játékot, aztán 1-2 év múlva PC-re, nem egyszerre 7 platformra CDPR beválallta és be is fürödttek vele, ennyi. Rossz döntés. Vállaljanak annyit, amennyit meg tudnak csinálni egyszerre. Ha ez csak Xbox One / One X és PS4 / PS4 Pro nem baj, mert az van a legtöbb felhasználónak. Többivel meg ne foglalkozzanak.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Bile Demon #19615 üzenetére
A különbség több, mint valószínűleg onnan adódik, hogy az Intel procik jóval jobbak játékban, mint az első generációs Ryzenek, sőt ugye még a második generáció sem volt egyértelműen jobb A harmadik generáció már hasonlót hoz vagy kicsit jobbat.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Bile Demon #19618 üzenetére
Jaja, hát a CPU-d 4,5GHz-en főleg üti az első gen Ryzen-t
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
válasz nubreed #22609 üzenetére
DLSS 2.2 nem lesz csak úgy magától, implementálni kell a játékban Ha elolvastad a hírt, akkor tudhatod, hogy jelenleg csak Rainbow Six Siege-ben van 2.2. Ha haszálni akarod más játékban a 2.2-t, akkor meg lehet hackelni azzal, hogy az nvngx_dlss.dll fájlt átrakod más játék megfelelő mappájába, felülírva a játékét.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz CPT.Pirk #23464 üzenetére
Mondták a stream-ben, hogy majd lesznek nagyobb DLC-k és még nagyobb játékmenetet érintő / tovább javító módosítások, de először be kéne fejezniük a játékot 1 év alatt ez azért gondolom menni fog, azaz év végére már nem lesz ekkora bugfix lista. Jövő évben aztán belecsaphatnak a lecsóba. Én is várom már, hogy kész legyen a játék és jövő év elején valószínűleg megveszem.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
Ja, ez változó. Nem véletlen 27" max. az esport játékosoknál, mert a nagyobb monitor értelmetlen, hiszen nem látod a legszélét fejforgatás nélkül, csak egy elmosódott valamit és rontja a teljesítményt Azt, hogy a kép teljes részét jól látod, csak kis képernyővel érhető el.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz nesh_019 #25480 üzenetére
Ray tracing gépigénye nőtt, ezért kevesebb fps:
"Ray traced shadows have been tweaked. Previously they only worked for the light from the sun, which was only outdoors. Now it works for all light sources everywhere, which is why the performance has gone down."
Úgy látom, hogy másfél év után akkor ma tényleg kiadták rendes állapotban a gémet. Egy csekély 1,5 évnyi fejlesztés hiányzott. Lehet nekiállok.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz tibaimp #25494 üzenetére
Egyetlen dolog zavar még videókból, a pop-in. Gondolom sose lesz javítva. Az ősrégi GTA V-ben is jobban oldották meg, itt nagyon feltűnő, de hát sajnos a Cyberpunk 2077 sem igazi next-gen, mivel már jó rég kezdték a fejlesztést. [link] Patch 1.5-öt nézve 29 sec-nél a kocsi fölött és a forgalom irányító lámpa mögött egy oszlop csak úgy megjelenik a semmiből egy mai csúcs gépen...hááát...mi ez kérem szépen
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz tibaimp #25528 üzenetére
Kipróbálom, aztán meglátjuk Ha választani lehetne simán azt mondom, hogy nézzen ki kicsit rosszabbul a játék, de 2022-ben pop-in ne legyen, mert nekem az a legjobban játékélményből kizökkentő dolog, ha a világ nem stabil és a semmiből eltűnnek / megjelennek dolgok. GTA: Vice City-nél 2003-ban még elfogadható volt, de a mai erős gépeknél már inkább puruttya megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz sixpak #25552 üzenetére
Nem fut rosszabbul, csak az RT Shadows beállítás most már minden fényforrásra működik: Cyberpunk 2077 Gets Ray Traced Local Light Shadows on PC Thanks to Partnership with NVIDIA
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Azért a GTA-val példálózok, mert nem rég játszottam az 5-tel és ott nincs ilyen mértékű pop-in, de amúgy semmilyen más játékot nem ismerek az elmúlt évekből, amiben ennyire jelen lenne ez a jelenség, ezért is extrán feltűnő lett nekem a YouTube videókat nézve. Hozzászoktam, hogy a pop-in már a múlté és végre már sose jön vissza, erre most ezzel a játékkal valahogy mégiscsak visszatért. A játékmotor képességét sajnos a víziójuk túllépte és gondolom a vertikalitás miatt kellett ezt meglépniük.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Nem tudom, hogy mennyire igaz, de kis utánaolvasás után ugyanez a probléma megvolt a Witcher 3-nál is és ugye ott nem volt metropolisz:
"Witcher 3 has the same issue to a much lesser extent. I think it's a quirk of the engine CD use"
Ezek alapján valószínűleg csak az engine-jük felelős ezért, nem a mai hardverek limitációja. Reméljük pár év múlva tényleg javítják akár egy Game of the Century újrakiadás apropóján
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz rup1u5 #25619 üzenetére
Cyberpunk 2077 PC Best Settings: Improve Performance By Up To 35% - With Minimal Impact To Visuals! Szokásosan alapos, DigitalFoundry minőség.
Illetve kommentben egy nagyon fontos kiegészítés:
"If you are running RT Lighting and Refections, Turn off Screen Space Refections and Ambient Occlusion. These two are redundant if using the RT versions. You will gain performance with no noticable quality loss."
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz proci985 #25636 üzenetére
5800X még 4 évig biztos tökéletes lesz, hiszen CPU fronton minden mai játék gyakorlatilag 4 magot használ. A legtöbb játékmotor még PS4/Xbox One CPU-hoz van igazítva Ez onnan látszik, hogy a 4 magos Core i3-12100-zal is 100 fps fölött vagy Cyberpunk-ban. YouTube tesztekben mindig vicces nézni, amikor csúcsprocival és RTX3080-nal nyomják és a sarokban látszik a 10-20% CPU használat. A PC-s CPU piac mérföldekkel előrébb jár, mint amit a játékok megkívánnak.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz proci985 #25641 üzenetére
Quad-Cores Are Back! Intel Core i3 12100F Review, Much Better Than Expected
Jól látható, hogy a magok száma semmit sem jelent. 1080p High beállítások esetén a 8 magos 3700X szintjét hozza a 4 magos i3-12100F Játékok szempontjából a minél kevesebb, de minél erősebb magok a legjobb választás. A 6 magos 5600X is keményen alázza a 8 magos 3700X-et. A magszám halmozás sajnos nem nyerő, ha az adott játék alapvetően 4 magra van tervezve és megírva, skálázódás ide vagy oda.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Illetve nézd meg a teszt többi részét is, mert jól jelzi, hogy ez nem Cyberpunk specifikus. A játékok 80-90%-ában a 4 magos i3 gyorsabb, mint a 8 magos 3700X, ami sajnos rosszul öregedett a lassú 1 magos teljesítménye miatt. A Zen 2 architektúra munkára való, ott jól teljesít, mert az összes mag rendesen ki van használva.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz proci985 #25646 üzenetére
Hmm... nézhetsz YouTube videókat, ha rákeresel, hogy "Cyberpunk 2077 i3 12100". Biztosan találsz olyat, ahol nagy crowd density van és az általad keresett helyszín: gyors keresés után ezt találtam, ahol nagyobb crowd van, de több időt nem ölök bele [link]
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz proci985 #25648 üzenetére
Nem akarom a topikot szétrombolni, de valamiért párhuzamot vonsz a mag kihasználtság, azaz a skálázódás és a sebesség között, ami hibás feltételezés Hiába használ ki 12 vagy 16 magot, ha közben a legfontosabb adat, a sarokban lévő fps szám és 0.1%-os fps szám végeredményben kevesebbet mutat, mint egy 6 vagy 8 magos procin. A net tele van videós tesztekkel, ahol a játékmenet is látszik, 20-30 különböző játékra levetítve, szóval ellenőrizheted, amit írtam. Vagy még jobb, lecseréled a lapod, procid egy 5600X-re és meg fogsz lepődni, hogy gyorsabb lesz, mint a 3900X-ed. A topikot meg felmentjük a beszélgetésünk alól.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Erről a helyről beszéltek ugye?
Elég böcsületesen állja a sarat a 6 magos 3600 50 feletti fps-sel és sokszor látom, hogy 1-2 szál CPU használata 10 % körül van. Nekem sajnos nincs VGA-m, de ha meglesz, akkor 5600X-szel meg tudom nézni, ha lesz időm
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz rup1u5 #25671 üzenetére
Sajnos nem ismerem a Cyberpunk világot, mivel még ugye nincs VGA-m, ha minden jól megy jövő héten érkezik, de a neten egy térképet megnézve ez az a hely, amit proci985 említett: Corpo Central. Én e videó alapján még mindig tartom az álláspontom, hiszen látszik a videóban (alulról a 3. sor), hogy csekély 50%-ra van kihasználva egy 6 magos proci, tehát egy 4 magos procin is pont ugyanígy kell futnia, csak 50% helyett körülbelül 80% terheléssel a kevesebb mag miatt 5600X-en pedig majd első kézből prezentálhatom a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz CJ4567 #25678 üzenetére
Rendben, kösz Egyébként ugye attól, hogy nincs 100% proci használat még lehet proci limit, mert az architektúra miatti magok közötti kommunikáció és cache késleltetés ilyenkor a szűk keresztmetszet. Ezért van az, hogy proci cserével akkor is lehet sebességet nyerni, ha amúgy sose volt 90-100% körüli a procihasználatunk.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Köszönöm mindenkinek! A CPU kihasználtságok a várhatót mutatják. Alpi. neked a 8 mag együttesen átlag 50-60% körül ugrál, de ugye előfordul 30 és 80% is. CJ4567 az FSR-es tesztben tényleg próbáltad a lehető legjobban CPU limitessé tenni a játékot és kicsavarni a 6 magos Ryzen 5 3600-ból mindent, ami így a 75-85%-os átlag kihasználtságot nyaldossa, na de egy bőven elfogadható 80fps-t ki is nyomott rup1u5 A sok mag megmenti a régi architektúrás procidat, mert azért vam skálázódás, elég szép teljesítmény tőle.
Ezek alapján egy egy magos teljesítményben nagyon brutál Alder Lake procinak, például i3-12100, ami 4 maggal körülbelül Ryzen 5 3600 teljesítményt nyújt, a corpo centralba is ki kell nyomnia 60fps-t.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz proci985 #25693 üzenetére
Jaja, a 4/8 mag egyébként határeset. Egy modern 6 magos, mint pl. egy 5600X vagy egy Core i5-12400 a leglegdurvább helyzetben se esne 80 fps alá, ha a tesztekben látott 120fps-t vesszük a jobb esetnek. Ennek a játéknak nem kell se 8, se 10, se 12 mag a normális futáshoz. VGA jóval hamarabb beadja a kulcsot Azért majd csak benyomok majd egy mérést az 5600X-emmel.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz tibaimp #25698 üzenetére
Én is kételkedve nézem a dolgokat, mert a 3D cache-es 5800X megjelenése nagyon közel lesz az új Ryzen-ekhez, tehát kérdéses, hogy mennyit fognak belőle gyártani és így az ára is kérdéses. Jó hír viszont, hogy az eddigi procik egyre olcsóbbak. 100 ezer Ft egy 5600X, 120 ezer egy 5800X.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz CJ4567 #25717 üzenetére
Ezt azért csinálták, mert ugye sokaknak az jött le, hogy a patch után esett a teljesítmény Így, hogy kitették külön opcióba az RT árnyékok tuningolt változatát, már nem fog a játék lassabb lenni, igaz a javított RT árnyékok se lesznek, amíg be nem kapcsolja valaki. A módosítás egyébként üdvözlendő minden szempontból, hiszen több lehetőség van a grafika / sebesség finomhangolásra. Hamarosan jönni fog a Digital Foundry videó is.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz CJ4567 #25719 üzenetére
Hát....okosak ezek a srácok, ezek szerint nemhogy azonos teljesítményt, hanem még gyorsulást is csináltak Én adom, hogy lehet ezt még tovább optimalizálni, csak ugye a szegény programozók jól be voltak szorítva a határidőkkel és nem volt elegendő ember se.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
válasz nubreed #25733 üzenetére
Pedig CJ4567 nemrég leírta. A változtatás csak annyi, hogy új RT árnyék beállítás került a játékba, illetve kisebb általános optimalizációk.
nubreed: Magyarázza, ugyanis ha 5GB-os egy fájl és javítottak benne 2 sort vagy egy képet megváltoztattak, akkor ugyanúgy le kell töltened az egész 5GB-os fájlt, nem csak azt a pár MB-ot Ez minden Steam-es játéknál így van. A változtatások mennyisége nem arányos a frissítés méretével.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz WATERDACA #25831 üzenetére
Mert élesítést rak a képre Ugyanezt a hatást éred el, ha monitoron az élesítést csúszkát felnyomod, de ugye ezek fals részletek, mert ha képernyőmentést készítesz és összehasonlítod őket közelről, látszik, hogy valójában ugyanaz a kettő és semmiféle új képinformáció nem keletkezett. Hasonló, mint hangfalon tekergetni a basszus / magas tekerőt. Érdemi változásod nem lesz, akármit csinálsz, csak ha minőségibb hangfalra cserélsz.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Na, tolom a gémet, de van egy hihetetlen idegesítő dolog, amikor behajtok épületekhez vagy csak simán meg akarok fordulni. Ráhajtok a járdára úgy, hogy még 1-2 méterre van tőlem a gyalogos, de felém jön, erre jönnek tovább direkt, neki a kocsimnak. Összeesik és ahogy el akarok menni előre vagy hátra nem tudok mit csinálni eltaposom és jön a rendőrség. Tölthetem be az utolsó mentést... nem egyszer fordult már elő velem. Nem tudtak valami GTA V félét beletenni, hogy ha felhajtok a járdára kikerüljenek Ez nagyon alap lenne...na majd patch 1.6.
A pop-in tényleg nem zavaró, csak esőben. Látszik, ahogy tőled 300m-re vizes lesz az út és tolódik előre a határ, ahogy haladsz, mert utána már a játék nem renderel le semmit és tiszta száraznak látszik.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In
- SSD kibeszélő
- Fotók, videók mobillal
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Óra topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen