Új hozzászólás Aktív témák
-
sto1911
veterán
válasz Aryes #137211 üzenetére
Igen, en kihagytam a sajat hszembol, hogy tomor gumi, felfuggestes nelkul big no-no.
A defekt dolog erdekes, amerre en jartam vele, ott 0 defektem volt, viszont a boszormenyi uti bicikliuton meg mas 2x kapott defektet - talan nem kellett volna oda olyan fat ultetni, aminek szuros termese, biszbasza van...
De az nem a roller/gumi hibaja, hogy defektes lesz.
Orulok, hogy kiemelted a "meg" szot
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz Aryes #137220 üzenetére
elég nagy taplóságnak tartom, mikor egy biciklis a járdán csenget....
Én csak azt tartom taplóságnak, ha úgy csenget, hogy nem is lassít, hanem csak elvárja hogy eltűnjek az útjából. De ha lelassít és úgy csengett, netán elhangzik hogy "szabad lesz?", akkor lehúzódok előle.
-
Shokkolo
addikt
válasz Aryes #137227 üzenetére
Láttam, hogy nem ő írta, csak az ő HSZére válaszoltam.
Viszont továbbra sem értek veled egyet.
A csengőt nem csak veszély helyzetén lehet/kell alkalmazni.
Ráadásul ha szólsz az emberek 40%-a észre sem veszi, lesz*rja.
Ha csengetek legalább odanéz.
Ettől még persze lassítok és nem fogok elütni."A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
Cs1csó
félisten
válasz Aryes #137227 üzenetére
+1 Shokkolo
Nálunk van olyan útszakasz a településen belül ami vegyesen kerékpárút és járda is, amikor közelítek pl. hátulról egy ugyanabba az irányba haladó gyalogoshoz aki egyedül van és rendesen az út jobb oldalán megy akkor csak LASSÍTOK és úgy megyek el mellette, HA ketten vagy többen vannak és akár az egész utat elfoglalják akkor már JÓ MESSZIRŐL csengetek EGYET (CSAK EGYET!) hogy észrevegyenek és persze közben LASSÍTOK is, mire melléjük érek (kb. már 15 méterre tőlük csengetek) addigra remélhetőleg észrevesznek és egy kicsit húzódnak - remélhetőleg - a jobb oldalra és én el tudok menni mellettük - balról, ekkor gyakran meg is szoktam köszönni, hogy elengednek.
Tehát:
- LASSÍTOK
- egyet csengetek
- esetleg még meg is köszönöm, hogy elengednekAmit utálok - mert ugye én is szokta gyalogolni - hogy:
- direkt gyorsíthat is amikor kikerül és elszáguld mellettem
- 1 méterre sincs már (persze száguldás közben) és veszettül csengetna az ilyeneket gyűlölöm.
A csengőt én egyszerűen figyelemfelkeltésre használom, hogy a gyalogosok érzékeljék, hogy közeledek, és fel tudjanak készülni az elhaladásomra mert annál kellemetlenebb nincs amikor épp elmennél mellette és akkor lép eléd (akármi miatt: egy darázs megijeszti, egy gödör vagy tócsa, vagy üvegdarab, xardarab van az úton amit én nem látok ő pedig ki akarja kerülni stb.)Amúgy a csengetésem veszélyre is figyelmeztet ahogy fentebb írtam simán elém léphet és akkor összeütközünk ami mindkettőnknek fájhat.
A legfontosabbnak a lassítást tartom mert van, hogy nem is csöngetek - ezt is írtam - de kb. séta sebességre pl. 6-8km/h lelassítok és sokszor már ez is elég.[ Szerkesztve ]
-
Cs1csó
félisten
válasz Aryes #137262 üzenetére
Örülök, hogy te is így látod. Ez érvényes arra is amikor pl. gyalogosként megyek át egy zebrán gyalogosoknak szóló zöld jelzés mellett, mielőtt lelépek előbb balra majd jobbra nézek és csak utána lépek le mert lehet én látom, hogy szabad jelzés van a gyalogosoknak de a nyerges kamion sofőrje nem
-
copass
veterán
válasz Aryes #137262 üzenetére
tompeti is megmondta: nézel balra, nézel jobbra, megint balra másodszorra.
lányomnak azt tanítom hogy mindig várd meg, amíg valaki lelép a zebrára. ne te legyél az első...folyamatosan jár a fejem, és még így is van hogy rámjön a paraszt a zebrán. vagy átnyomja a rózsaszínen...
azt nem értem hogy miért nem kamerázzák be a forgalmasabb zebrákat úgy hogy lehessen büntetni az elkészült képpel. van már önvezetőótó minden fszom, rendszámot is felismeri a rendszer automatikusan. ott a gyalogos, átmegy előtte az autó vagy mögötte? akkor mehet a csekk. leszoknának nagyon gyorsan ezekről."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
vlevi
nagyúr
válasz Aryes #137276 üzenetére
Nyíregyen ilyen szempontból az egyik kedvenc.
[link]
Itt bakker mindíg fosok, amikor biciklivel vagyok, hogy mikor jön majd egy autós, amelyik úgy gondolja, hogy majd a kereszteződésben megáll. Kocsival pedig azért, hogy mikor száguld ki a házak mögül egy hajtáspajtás futár 50-60-al?
Mert van vagy 10 méter az elsőbbségadás tábla, a keresztben lévő kerékpárút, és a valódi főút között. Asszem csaptak már itt el biciklist amiatt, hogy jött a házak takarásában a kerékpárúton, az autós meg erre nem számolt.
Másik kedvenc kereszteződés is itt van.
[link]
Ha itt jövök biciklivel, akkor nincs elsőbbségem, hogy egyenesen menjek. De, ha elfordulok jobbra, rá a kerékpárútra, akkor lassítás nélkük keresztülhasíthatnék, mert ott már fel van festve a kerékpárút jelzés az aszfalta.
[link]
Nem szoktam ilyet csinálni, csak érzékeltetni akartam a hülye helyezeket.Régebben ez a kereszteződés még jobb volt, mert agyon volt táblázva mindenkinek minden irányból.
Kerékpárút vége, elsőbbségadás kötelező, zebra, sárgacsík, minden együtt.
[kép]
[kép]
Nem értettem, ha kerékpárút vége ki van téve, akkor minek az elsőbbségadás kötelező? Úgyis le kell szállnom, és tolni, akkor meg már gyalogos vagyok.
De közben a másik képen látszik, hogy az autóknak is ki van téve hogy keresztirányú kerékpáros forgalom.
Ha az autónak is van elsőbbségadási kötelezettsége, akkor a kerékpárnak minek? Ráadásul itt a kerékpárút a főúton van. -
vlevi
nagyúr
válasz Aryes #137293 üzenetére
Valahol egyébként volt egy írás arról, hogy bizonyos helyzetekben az úttestről leválasztott külön kerékpárút veszélyesebb is lehet, mint a sima kerékpársáv.
Jelen esetben ez pl. szerintem így van.
A másik véglet viszont az, amikor Pesten, ahol amúgy sincs hely, pl. a körúton, simán felfestenek egy sárga csíkot az aszfaltra, és nem foglalkoznak vele, hogy nem fognak ott elférni a járművek. Természetesen az se jó. Ott jobb lenne elkülöníteni a kerékpárforgalmat, de arra pedig ott nincs hely.
Illetve, amikor 20-30 méterenként van egy kereszteződés, egy mellékutca, akkor az pontosan az előbb említett példa miatt nem jó.
A járdára felfestett sárga bicikli sem jó megoldás, mert a biciklis azt hiszi, hogy innentől kezdve teljes mértékben az övé az út, a gyalogos pedig pont ellenkezőleg gondolja.Az biztos, hogy a fejekben kellene rendet tenni, mert tényleg az a helyzet sok esetben, hogy mindegyik közlekedő (busz, autó, bicikli, gyalogos) csoportban vannak jópáran akik nem veszik figyelembe, hogy rajtuk kívül más is van az utakon, vagy pedig úgy gondolják, hogy mindenki más csak azért van ott, hogy őrá figyeljen, és kikerülje.
Ebben a témában a kedvenc videóm ez : [link] 1:10-nél kezd bedurvulni
Itt se tép senki ezerrel, hanem kb azzal a sebességgel teker csak, ami még az emberi reakcióidő határain belül van, illetve, ha történik is valami [link] , akkor annak a vége nem a szélvédőn bekukucskálás lesz.[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz Aryes #137490 üzenetére
Mindenhol megvan a maga hiányossága a helyi tömegközlekedésnek
De engem az is mérethetetlenül tud bosszantani hogy ha már sétálni kell megállótól 500-1000m megáll az élet, és forradalom kell
Debrecenbe nagyon sok felesleges megálló van, csak azt látni léptem nyomon hogy megálló megálló, és itt a buszokra értem, és bent a központosabb részén nem kívülebb
Én simán hoznék egy olyan szabályt hogy 1000m ként lehet csak buszmegálló, közelebb nem[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Cs1csó
félisten
válasz Aryes #137495 üzenetére
Elégedett voltam vele csak ez az egy olyan furcsa volt, én is emlékszem mikor először voltam ott huzamosabb ideig (2006-ban) már akkor modernebb volt mint Debrecen, 2009-ig ez az előny meg is volt akkor cserélték le a debreceni buszflottát és az már volt közel olyan jó mint a miskolci.
-
bul07
nagyúr
válasz Aryes #137495 üzenetére
Hát mondjuk igen én igázó voltam általános után
1évig napi 30Km,
utána 1év napi 30Km és egy nap még 60Km(reggel mentünk az egyik irányba majd délbe fel a buszra és be a fő iskolába Berettyóújfaluba számítástechnika órára)
Majd utána 5 tanítási év napi 60Km
Tehát csak 7évig ingáztam busszalJa és nem ám 1000m kellet sétálni a buszmegállóig, és nem csak a diákoknak hanem a munkába járóknak is
Volt hogy majdnem futni kellet minden reggel mert 7:40-re ért be a busz és 5perc volt a 1.5Km lévő iskoláigVagy mikkor kiszakadt a busz hátsó kerék felfüggesztése és 10Km sétáltunk az iskoláig
De voltak jó pillanatok is mikkor visszakapták a nagy generálból a buszt és a sofőr letesztelte mit bír, repesztettünk vagy 130-al az Ikarusszal, a óra ki is akadt mert volt egy kis pöcök azt hiszem 115-nél és ott megállt az óra (Ikarus 256 távolsági azt hiszem az volt)
Öcsémről meg ne is beszéljünk Debrecenbe járt a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskola-ba(Vénkert u. 2), reggel a 5:45 busszal indult minden nap, ép hogy beért a 7:45-ös csengetésre
Na mindegy, szerintem a városiak el vannak kényelmesedve ha kell kicsit sétálni
Én ha megyek mondjuk egy napra valamiért Debrecenbe nem fogok fizetni a parkolásért, inkább leteszem a kocsit 2Km-re és sétálok
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz Aryes #137504 üzenetére
Én még mindig azt vallom hogy sűrűn vannak, egy kis mozgás 500-700m gyaloglás meg csak használ az embereknek
Városiak ilyen szempontból el vannak kényelmesedve, és azt is tartom hogy verik a tamtam-ot ha nincs kinyalva a fenekük mert nekik jár
(Így nézve akkor falura is kell tömegközlekedés, mert 500 többet kell sétálni, fizesse az állam a veszteséges cégeket)
Persze ne vedd magadra nagy általánosságba értem, és nem is azokra akik málhával járnak dolgozniItt falun is vannak lusta emberek, sőt, van olyan közmunkás is aki 3milliós kocsival jár be
Én ha városon élnék robogóval vagy elektromos biciklivel közlekednék az tuti, persze nem csapadékos napokon
Na de mindegy változtatni rajta úgyse fognak
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
headhunter
addikt
válasz Aryes #137507 üzenetére
Falusiak vs. városiak, egy kis "humorbonbon"...
Pestiek VS vidékiek. Ki a nagyobb paraszt?
Ennél többet nem kell tudnod Budáról és Pestről... -
-
bobace
őstag
válasz Aryes #137577 üzenetére
Wow, nekem eddig kétszer cseréltek ablakot, és egyszer sem volt külön tétel az elszállítás, szépen bekalkulálta és jobban érzi magát az ember.
Mert mennyit kér, ha publikus? Gondolom ha lenne vonóhorgod, nem kérnél segítséget, de ha olyan drága a szállítás, akkor már megéri egy horgos autót bérelni pár órára akár. Persze plusz macera, hogy ha pl a hulladékudvaraban akarod leadni, akkor szét kell szedned a fát és az üveget, mert gondolom sima építési törmelékként ez nem leadható.Nem az a szabadság, hogy azt teheted, amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz.
-
astorre19
aktív tag
válasz Aryes #137580 üzenetére
Nekem azt mondta az ablakos nem veheti a hulladékudvarba a céges autóval,oda csak lakosság viheti.Hogy igaz e vagy nem nem tudom,de a15k nevetséges összegnek hangzott ahhoz,hogy ne is foglalkozzak vele./ebben benne volt hogy lepakolták a 4.emeletről/
[ Szerkesztve ]
Battletag: SHADOWDRAGON#26677
-
Sanki
addikt
válasz Aryes #137650 üzenetére
Nálunk 1 hónapja van kb, nincs hangja eddig, első napokban alvás után újra meghúztam a csavarokat.
Illetve rokonnál kb 1 éve, ők se mondták, azért is rendeltem meg én is. Most ezért az árért nagyon jó áron van.
Mi 32k-ért vettük, rokon 42k körül.Szerk.: ha lesz is hangja, akkor max valamelyik léc esetleg (de az meg bármikor cserélhető), kicsit domborítottak a lécek, ha ráfekszel, akkor egyenesedik ki nagyjából.
[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz Aryes #137746 üzenetére
Én, még csak nem rég hallottam. Aki nem tudta dekódolni: Mária = ártalmas.
Azon országokban, ahol kötelező az utcán is viselni, lehet az volt a döntéshozók fejében, hogy biztos, ami biztos. Lehet a népsűrűség miatt is, és amiatt is, hogy ha valaki esetleg tüsszentene, köhögne az utcán, akkor nem árt, ha rajta van a maszk.
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Peugeot, Citroën topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- ASUS routerek
- SirRasor: Garmin Venu SQ és Garmin HRM-Dual összehasonlítása, avagy kell-e a szíj?
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Elden Ring
- További aktív témák...
- Üzletből, garanciával, Macbook Air Retina 13" 2020, 8GBRAM 256GB SSD magyar bill
- Lenovo ThinkStation P330 Workstation: 3D tervezésre (CAD), videó vágásra, animációk készítésére(DCC)
- ASUS ROG STRIX RTX 3070 8GB
- Eladó ASUS ROG STRIX SCAR II GL704G kishibás gamer notebook
- ÚJ! // ÁR ALATT! // Edifier S3000 MK II // Muziker garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs