Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • torcsrent

    csendes tag

    válasz Williamgrant #158639 üzenetére

    Ez nem rinya, hanem a szomorú jelen.
    Azt mondanám inkább, hogy a motorok egyre szarabbak, ahogy haladunk előre az időben, és ez pár éve eléggé felgyorsult.
    Az elős kettő és a parkolássegítők alapértelmezettek, de az alábbiakat kétlem, hogy a többség akarná előre/szereti utólag. Mind csak egy idegesítő feature, ami jelentősen meg is drágítja a gépet:
    - Automata segélyhívó rendszert.
    - Vészfékező rendszert.
    - Fancy GPS és / vagy mobil csatlakozást nettel és Spotify appal.
    - Meg egy rakat egyéb hasznos és trendi cuccot.

    Ha a városi használatra vannak kihegyezve, akkor nem sikerült a gyártóknak ez az optimalizáció :D
    Azt pedig, hogy mit kell elfogadni nekünk? Azt nyomják le a torkunkon, ami a gyártók érdeke. Lásd például az egyre szűkülő motor és karosszériaváltozatokat, felszereltségek felét ki sem használjuk, de meg kell venni, mert nincs kisebb változat, stb.

    Garidő alatt derülnek már ki ezek a dolgok, ott tartunk.

  • KROK640

    veterán

    válasz Williamgrant #158639 üzenetére

    Tudom, én eléggé fura, meg "beteg" vagyok, de előbb választanék egy 1965+ -ös Impalat mint egy kb ugyanannyiba kerülő SUVot, az általad felsorolt "feature"kkel, amiből csak a légzsák és az utascella aminek szükségét érezném. Azért épp ezt jrtam, mert '65-től már mai szemmel nézve is eléggé belseje van ezekenek az autóknak (az '50-es évek azért más, mai szemmel nagyon idegen)
    De egyébként még a magasabb fogyasztás szól egy régi amerikai ellen. DE még nincs tele elektronikával, nem kell hozzá bonyolult sok százeres márkaszervizes javítás, kényelem az megvan, és garantáltan egyedi érdekes autót vezet az ember.
    Ráadásul láttam már 1977-es Cadillacet amiben pendriveot fogadó és mp3-at lejátszó rádió volt. (nyilván utólagos okosítás, de a rádió elsőre korhűnek nézett ki, így még az OT rendszámot sem bukta)

    Nyilván egy nagy amerikai tepsi városba annyira nem való, de elővárosra ilyenekre okés lehet. Városba meg (ha csak városon belül mozgok, teszem azt Tóci és pl Nagyerdő (de mondhattam volna Kassai u-t, vagy Acsádi utat stb. között) akkor inkább valami modern kisautót nézék, kis pénzből a 2000-es évek második fele Swifteket, vagy két ajtós H Asra, esetleg többért Opel Adam, Fiat 500 ilyesmiket.
    (ha elegáns sedan kell nyilván Lincoln 1955-2010 között pénztől és kínálattól függően - családira meg Grand Voyager és társai, az itthon is eléggé elterjedt)

    De mint írtam, én másképp látom ezt a kérdést mint az átlag ember, plusz eddig nagyon keveset vezettem, de azt nagyon sok autón (főleg amerikaiakon); és nyíltan bevallom nekem az Amerikaiak felé leejt a pálya; de jelenleg amúgy leginkább sétálok vagy tömegközlekedek :D (és amíg ilyen lesz az országban a helyzet mint amilyen most (főleg a benzinár cirkuszra és a bérekre gondolok), ez nem is igen fog változni)

    Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

  • Antimatrix

    tag

    válasz Williamgrant #158639 üzenetére

    Sziasztok!

    Az "örök autós téma" vagy + Ökör Autós Téma - Ö.A.T.

    Mikor mit vegyünk helyett - most mit NE VEGYÜNK - van inkább
    Egyre többen +engedhetik maguknak 2. autót is igy már családon belűl gyűlik a tapasztalat - és sógorok-komák barátok uncsitesós és munkahelyi körben simán van 10 márka kb 20-30-40 autója 10-12 éves időintervallumon belűl is
    NAGYMÉRTÉKBEN látszik a technikai fejlődés/BAKI / KONSTRUKCIÓS -faktor is
    Kinek milyen autó "MÁRKA" jön be tetszik kaszni felni szín -azt most hagyjuk
    Kinek milyen és mennyi TECHNIKAI "FICSÖR" - kell szükséges - Egyénfüggő
    Ki miben fog meghalni tippelni tudom ruhában - milyen autóban hal meg a 30-40-50 éves NEM AZ AUTÓ GYÁRTÓ HIBÁJA -sajna inkább az egészégügyi hozzáállás az még OKÉ és kb 2 hét mulva ha lesz időm elmegyek

    AKI az utat figyeli és betartják neki is a KRESZ 80%-t legalább - az az esetek 99,76% elég neki a KORMÁNY+FÉK+ GYORS IRÁNYVÁLTÁS opció
    AKI a TELEFONT -INFOPANELT figyeli és betartják neki 80% - OTT KELL TECHNIKAI FICSUR 99,76%-ban - a KORMÁNY+FÉK+ GYORS IRÁNYVÁLTÁS opció MÁR nem müködik
    AKI az utat figyeli és betartják neki is a KRESZ CSAK 20-30%-t
    - az az esetek 50% elég neki a KORMÁNY+FÉK+ GYORS IRÁNYVÁLTÁS opció
    - a másik esetek 50% OTT KELL TECHNIKAI FICSUR 99,76%-ban neki
    AKI a TELEFONT -INFOPANELT figyeli és betartják neki is a KRESZ CSAK 20-30%-t - OTT KELL TECHNIKAI FICSUR 99,76%-ban neki - csak kisebb BALESET lesz belőle

    Ajánlás:
    A SZGK - PÉNZTÁRCA a megvételkor és fent tarthatóság terén is PÉNZTÁRCA FÜGGŐ

    Ezért van annyi tipus és ÉVJÁRAT - és FUTÁSTELJESÍTMÉNY - és FELSZERELTSÉG

    egy autó TIPUST min 5-7 ÉVIG gyártanak (ráncfelvarrás) - ha az a tipus kell 2015 - 8éves 5Mft és neked csak 4MFt van akkor veszel 2013-s vagy többet futott 2015-st
    vagy rosszabb esetben hitelezel és annak mindig megvannak a böjtjei min 3x annyi lesz mire kifizeted/nyügöd mint amit felvettél

    KIVÉTELES esetekben a sógor-koma-barát-kolléga AUTÓSZERELŐ -ez max 3% -vehetsz bármit és abból BÁRMI összejöhet - lehet még egy Prémium is mehet AUGYI BÖMÖS MERCI JAGYUÁR is JÓ lehet de ott matatni kell amikor a csúnya PÉTER kilóméter belefér- vagy elér akkor nullák gyünnek az összeg VÉGIRE - és sehogyan sem a számok elejére

    Város - agglomeráció az esetek 80%-ban ( pl JÓZSA - autópályafelhajtó nélküli változat) aki napi kb 2-5-10km araszol - lámpáktól-lámpáig - ha eljút/átjut még az ELSŐ sárgán is
    - az vagy ELEKTROMOS/ HYBRID autó - esetleg roller/robogó - vagy kicsi/közepes benzin

    Város - agglomeráció az esetek több mint 50-80%-ban ( pl JÓZSA - autópályafelhajtó nélküli változat) aki napi kb 2-5-10km araszol - lámpáktól-lámpáig - ha eljút/átjut még az ELSŐ sárgán is
    Városok között 90km - 130km óra sebesség tartomány kevesebb mint 20-25%
    - az vagy ELEKTROMOS/ HYBRID autó - - vagy kicsi /közepes benzin
    esteleg kicsi turbo diesel - kicsi tömegű autóval ( KOMBI MONDEO/ SUPERB / PASSAT és társai - 4 (4,2m - parkolás miatt)m hosszabb 1500kg fölötti tömeg nem ajánlott)

    Város - agglomeráció az esetek több mint 20-50%-ban
    ( pl JÓZSA - autópályafelhajtó nélküli változat) aki napi kb 2-5-10km araszol - lámpáktól-lámpáig - ha eljút/átjut még az ELSŐ sárgán is
    Városok között 90km - 130km óra sebesség tartomány több mint 20-50%
    Itt minden játszik ami létezik itt már KILÓMÉTER számlálás van
    Havi 1000-km és 4500Km között -váltópont a vegyes használat miatt mindenkinek máshol van
    - az vagy ELEKTROMOS/ HYBRID autó - esetleg roller - vagy kicsi /közepes/nagy benzin
    Havi 1500-km és 3500Km között kicsi dízel - Havi 2500-km felett között közepes dízel

    -váltópont a vegyes használat miatt mindenkinek máshol van
    esteleg kicsi / közepes turbo diesel - közepes tömegű autóval 4-4,5m
    CSAK otthon tudsz a kertben- ház előtt PARKOLNI vagy GARÁZS legyen a SUHANCOK RONGÁLÁSAI MIATT - egy lámpatest TÜKÖR kb 150-200Eft indul LEDES meg 300eFt (4,2m - parkolás miatt odafigyelni városban parkolóházban )m hosszabb 1500-1700 kg fölötti tömeg nem ajánlott de megengedett

    Város - agglomeráció az esetek kevesebb mint 10-33%-ban maximum ritkán max 40%
    ( pl JÓZSA - autópályafelhajtó nélküli változat) aki napi kb 2-5-10km araszol - lámpáktól-lámpáig - ha eljút/átjut még az ELSŐ sárgán is
    Városok között 90km - 130km óra sebesség tartomány több mint - 50-70%
    Itt minden játszik ami TARTÓS létezik - itt már szigorú KILÓMÉTER számlálás van
    Havi 1000-km és 4500Km között -váltópont a vegyes használat miatt mindenkinek máshol van
    - az vagy ELEKTROMOS/ HYBRID autó - - vagy közepes/nagy benzin
    Havi 1500-km és 3500Km között közepes dízel
    - Havi 2500-km felett között közepes TELJESÍTMÉNY optimalizált diesel

    - Havi 3300-km felett között közepes TELJESÍTMÉNY optimalizált /nagy diesel
    -váltópont a vegyes használat miatt mindenkinek máshol van

    közepes/nagy turbo diesel - közepes/nagy tömegű autóval 4-5m
    CSAK otthon tudsz a kertben- ház előtt PARKOLNI vagy GARÁZS legyen a SUHANCOK RONGÁLÁSAI MIATT - egy lámpatest TÜKÖR kb 150-200Eft indul LEDES meg 300eFt
    (4,2m - parkolás miatt odafigyelni városban parkolóházban )m hosszabb 1500- 2000kg fölötti tömeg nem ajánlott de megengedett

    Város - agglomeráció az esetek kb mint 10-25%-ban ritkábban max 33%

    Városok között 90km - 130km óra sebesség tartomány több mint - 66-90%
    Itt minden játszik ami TARTÓS létezik - itt már szigorú KILÓMÉTER számlálás van
    Havi 1000-km és 2500Km között -váltópont a vegyes használat miatt mindenkinek máshol van
    - az vagy ELEKTROMOS/ HYBRID autó - - vagy közepes/nagy benzin
    INKÁBB MÁR DÍZEL

    Havi 1000-km és 2900Km között közepes dízel
    - Havi 2000-km felett között közepes TELJESÍTMÉNY optimalizált diesel

    - Havi 2500-km felett között közepes TELJESÍTMÉNY optimalizált /nagy diesel
    -váltópont a vegyes használat miatt mindenkinek máshol van

    közepes/nagy turbo diesel - közepes/nagy tömegű autóval 4-5m
    CSAK otthon tudsz a kertben- ház előtt PARKOLNI vagy GARÁZS legyen a SUHANCOK RONGÁLÁSAI MIATT - egy lámpatest TÜKÖR kb 150-200Eft indul LEDES meg 300eFt (4,2m - parkolás miatt odafigyelni városban parkolóházban )m hosszabb 1500- 2000kg fölötti tömeg nem ajánlott de megengedett
    ui:
    Amennyiben -szeretnél lakókocsit vontatni ott nagy köbcentis kell mindenből
    vagy utánfutózol - többet nagyobbat hosszabat
    - mindenből több nagyobb hosszabb és drágább kell - ez az össezfüggés

    "Tök érdekes hogy ugyanazon megy a rinya mint húsz évvel ezelőtt. Akkor is volt egy kemény mag, aki 150 évre akart autót venni és szerintük a modernebb változatok motorjai szarok lettek. Hamar döglenek, stb.
    Aztán az akkori állítólagos fosok a mai napig karistolnak az utakon és azok vannak most emlegetve mint "régi jó, megbízható motoros autók"."

    150évre nem veszel autót ez 100% - de mondjuk 10 év az oké de 15évre is már létezik - mondjuk 2 gyermekig
    3 gyermeknél nagyon meg kell időben "tervezni" mert 3 gyerekülés elég kevés szgk-ban fér el vagy max valami 50-60kg vékony ember/hölgy

    Nincsen fos motor - csak mérnökök tervezik járatják minimum 100-150eKm teszten megy át mire sorozatgyártást kap/kaphat -
    SZERVÍZIGÉNYES MOTOR -na az VAN!!!!! - ezért kérik a 5-7év "kötelezően AJÁNLOTT!!! szervízt" -ennek több a költsége de van PAPÍROD róla és ha BAJ NINCS akkor örülsz
    HA BAJ VAN AKKOR meg -> JOGI út
    -M.o-n ez inkább a lehuzás kategóriájába hajlik el - ez van - menj máshova nem csak 1 szerviz van az országban
    20MFt vagy e fölött ha csak 1 szervíz van és az is Bp-n - és az is hagy kivánni valót akkor több EU tagállam - csak van valaki aki Angolul tud - átviszed SZlovákia/Ausztria /Hotvátba - Lengyelbe - SZERVÍZBÉLYEGZŐ- AZ BÉLYEGZŐ
    TISZTELET a JÓ és BECSÜLETTEL DOLGOZÓ SZAKSZERVIZEKNEK -amit itt kell ajánlania topicban - megyeszékhelyenként nem csak 1 van - legyen több pénze és embere a jobbik szervíznek
    Aki meg taknyolni akarja - futóművet/ kormányművet - motort - LELKE és bocsi teste rajta
    - meghuzták és beleködölsz kicsit festékkel otthon haverral - bocsánatos bűn kategória

    Ez a szöveg összetett és nem szösszenet - várok rá kommenteket és reagálásokat és modosítom ha igény mutatkozik rá

    Köszönöm , hogy értelemmel végigolvastad és végiggondoltad az itt leírtakat

    Antimatrix - az az bocsi AUTÓmártix :D

    PH+BIZHATÓSÁG TOP69 -helyén vagyok - innen kezdve exelhetek a PH!-n is :-)))) Hiába mondják Csernobilnak mégis van következménye.- by Slepy- Degenerált Userekről vélemény! -- Az internetem van/nincs az örök bitmezőkön!

  • RandomName

    aktív tag

    válasz Williamgrant #158639 üzenetére

    Hozzátenném, hogy a legutóbbi TotalCar podcast-ben az hangzott el, hogy felmérések szerint a mai fiatalok autóvásárlási szempontjai között elsődleges a telefonintegráció. Annyira, hogy a márka előtt van.
    :)

    "A logout olyan mint egy joghurtkultúra... bedobod a bejegyzést, és minimum 8, maximum 24 óra múlva minden tag a téma egyetemi szintű szakértőjévé válik." By: DeFranco (2016)

Új hozzászólás Aktív témák