Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tm5

    tag

    válasz KROK640 #158659 üzenetére

    Hát, egy ismerős tombolán nyert egy 80-as évekbeli Buick-ot (vagy valami hasonlót). Gépészmérnök, nekiállt felújítani. Már vagy 2 éve csinálja, többé kevésbé járóképes is a gép, de pont olyan mint egy Kádár-kocka felújítása: hozzányúlsz valamihez és két újabb munkát generál.
    Vannak amúgy hozzá alkatrészek is, csak nehéz beszerezni + sok csak a tengerentúlon érhető el. Azért itt is csordogálnak a százezrek. :)

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz KROK640 #158659 üzenetére

    Abszolút off, még helyi sem vagyok, csak ide keveredtem, de engedj meg pár gondolatot:
    A régi autókkal az a baj, hogy sokan nagyon éltetik ezeket, mert "régen minden jobb volt", "régen még volt benne anyag" stb. Csak viszonyítás képpen itt az IIHS - ~mint errefelé az NCAP - tesztje, hogy egy 1959-es és egy 2009-en autó találkozásakor mi történik. Gyakorlatilag egy belvárosi ütközésnél is halott vagy benne. Másrészt, attól, hogy egyszerű a technika, még nem lesz problémamentes, elég patent állapot és gyakori karbantartás kell ahhoz, hogy egy ilyen korú autót napi szinten tudj használni. Ez pedig nem kevés pénzbe kerül. A másik, amit nem árt hangsúlyozni az a méret, az US autók általában nem nagyon vannak 5 méter alatt és a szélességük se esik be 2 méter alá, idehaza pl. kínszenvedés parkolni ezekkel bármilyen bevásárlóközpontnál.

    És végül: az ideális családi szedán számomra a charger hellcat widebody lenne, de sajna nekem sincs erre ~90 ezer euróm. :D

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • Shokkolo

    addikt

    válasz KROK640 #158659 üzenetére

    Én adom az amerikai autót, ha "IDDQD" mennyiségű pénz állna a rendelkezésemre, a 2. autó amit vennék az egy Shelby Cobra lenne...
    De az egy másik liga.

    Ahogy nézem a bezsélgetést, kicsit az az érzésem, hogy elbeszéltek egymás mellett.
    Amiket te írsz lassan már-már a "hobbi" kategóriába esnek (nálam), mert kishazánkban nincs létjogosultsága...
    ...amiket meg Williamgrant említ, azok a modern / jelenkori dolgok, amiknek azért őszintén bevallva racionálisabb döntések itthon.

    Egy "ideális világban" családi szemmel nézve 3 autót tartanék itthon.

    1: egy kis elektromos akármi (egyre jobban bejönnek a kínaiak...) a feleségemnek, reggel elmenni edzeni... igazi városi rohangálós, bőven elég 80-100 km hatótáv, max Szoboszló-Deb oda visszát kell kibírjon

    2: a "családi", valami plugin-hybrid, amibe elfér minden(ki) és kényelmesen utazhatunk.
    (Nagyon bejönne egy Volvo v60 D6...)

    3: és a hobbi, amiben gyakorlatilag semmiféle ésszerüséget nem kell keresni :DDD

    Az 1-es és 2-esbe igenis örülnék ha benne lennének a kényelmi extrák az ésszerüség határain belül, mert ma már pl nem vennék autót ezek nélkül:
    - klíma ***
    - ülésfűtés
    - telefonkihangosító (inkább már carplay / android auto)
    - tempomat

    Ez a 4 dolog nálam alap kritérium... és utána ott lenne a hobby, amibe nem kell semmi csak élvezeti érték, meg ha elgurul a gyógyszer akkor hifi (neeeem, nem a Bose és társai, hanem az a rendes ablakremegtető :DDD )

    ***
    A hajam leteszem, hogy mai napig képesek legyártani és meg is venni olyan autót, amiben 2022-2023-ban kurblizzák az ablakot, és 40fokban veretik a pályán lehúzott ablakkal, mert a klíma "feleslges"...
    ...aztán csodálkoznak hogy konkrétan eladhatatlan a verda a használt piacon

    [ Szerkesztve ]

    "A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"

Új hozzászólás Aktív témák