Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dchard

    veterán

    válasz RoyBatty #25685 üzenetére

    Na akkor mégegyszer: a hálózati működés szempontjából (ide értve a roamingot, CRM-et, számlázást is), pont ugyanúgy működik az E-SIM mint a hagyományos SIM. CRM-ben is csak annyit kell megoldani, hogy most a kártyákhoz tartozó adatokat amiket a gyártótól megkap az operátor, betölti a saját rendszerébe, majd az ügyintéző bescanneli a kiválasztott kártyán lévő vonalkódot (jellemzően az ICCID-t), és a belső rendszer azt összerendeli a HSS-be már betöltött adatokkal, most úgy kell megváltoztatni, hogy ez a pár adat külső forrásból is elérhető legyen (például bediktálja az ügyfél), vagy OTA-n esetleg app-on keresztül leküldhető legyen a telefonnak. Ennyi. Minden más háttérrendszer számára az E-SIM egy normál SIM, a különbség annyi hogy nem foglal fizikailag helyet, mert az általa megvalósított funkciókat (ami nem adattárolás) a telefonban lévő alapsávi egység fogja megvalósítani.

    Sokkal érdekesebb kérdés - ha már Apple - hogy attól hogy egy telefon támogatja az E-SIM-et, amiből alapvetően következik hogy több SIM adatát tudja tárolni a készülék, attól még nem feltétlenül lesz képes arra, hogy egyszerre két hálózattal is működjön, hanem csak váltogathatsz a két hálózat között gombnyomással (mintha fizikailag cserélgetnéd a SIM-et). Tehát E-SIM mellett is dual-"sim"-es telefont kell venni, az nem oldja meg ezt az alapvető problémát.

    MOD: érdemes megnézni pár videót a neten, ahol az E-SIM-et QR kóddal aktiválják interneten keresztül. Ez a valóságban egy app a telefonodon ami a szolgáltatótól kapott adatokat beírja a telefon alapsávi egységébe és kész.

    [ Szerkesztve ]

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

Új hozzászólás Aktív témák