-
Fototrend
Összefoglaló
Kérlek, kérdezés előtt olvasd el!
Digi VoLTE roaming képes készülékek (szükséges a VoLTE működéséhez)
2024. március 1-től
● a DIGIMobil Plusz a jelenlegi 1.830 Ft listaárról és 1.480 Ft kedvezményes árról 2990 Ft-ra nő.
● a DIGIMobil MAX a jelenlegi 1.830 Ft-os listaárról és 1.480 Ft-os kedvezményes árról 2.990 Ft/hó összegre emelkedik.
● A DIGIMobil Junior a jelenlegi 1.250 Ft-os listaárról és 910 Ft-os kedvezményes árról 1.990 Ft/hó-ra módosul.
● Az eddigi 4 forintos percdíj valamennyi belföldi irányba 10 forint lesz.
● A nemzetközi irányú hívások díja az 1. díjzónában 5 Ft/percről 76 Ft/percre módosul.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
Azért ez a lefedettség nem ilyen egyszerű, hogy megszámoljuk hány települést jelölnek lefedettnek. Ahol én lakom ,elvileg lefedett ..., de nálam se kültéri, se beltéri nincs.
A tapasztalatodat nem vitatom, de valamiből ki kell indulni.
A DIGI kültéri lefedettséget jelez a térképén is. Valamilyen paraméternek kell lennie, hogy mikortól vesz fel egy települést a listára. Biztos nem 20-30 %-os települési területi lefedettséget, inkább 70-80 % fölött. Ebbe bőven belefér sok kimaradó helyi lakos.
A lakossági lefedettség pedig egyszerűen kiszámolható. Össze kell adni a felsorolt települések lélekszámát és elosztani 9,5 millióval. Ez a lista alapján könnyen kiszámolható és egy konkrét számot ad ki.A DIGI hasonlóan indul, mint a Westel900 és a Pannon 1994-ben. Budapest, pár nagyváros, az egyszámjegyű utak lefedése az indulásnál. Ez nem érte el a 25 %-os lakossági lefedettséget, mégis élesben indultak el, és utána ütemesen növelték először a lakossági és később a területi lefedettséget. Nekik könnyebb volt, a 900-as frekit használták. A DIGI-nek meg azért is nehéz, mert lefedettségi szempontból Magyarország nagyon jó, és ezt szoktuk meg.
-
sifarr
senior tag
válasz 4Grider #23912 üzenetére
Saját sms gateway-eket használó bankok nagy részétől sem jön meg, mert a 3 nagy hálózatból nem lehet hálózaton belüli sms-el elérni a Digi előfizetőket.
Valóban ez a legkritikusabb probléma a DIGI-s áthordozott számok kapcsán.
De ezt nem a DIGI-nek kell megoldania, hanem a bankoknak.
Aki ebben a bankjánál érintett (nem kap sms-t), az a bankjánál reklamáljon! Jelezze a reklamációban, hogy a DIGI-hez hordozta át a számát.
A bank, ha sms-t használ biztonsági elemként, akkor azt is vállalnia, megoldania kell, hogy minden magyarországi mobilszámra megérkezzen az sms-e, és teljesen mindegy hogy a szám hordozott-e vagy sem. Az a bank magánügye, hogy költségcsökkentésből saját gateway-eket használ. Ha használ, akkor is oldja meg, mert köteles megoldani.
Ha a bank egy ilyen panaszra nem vagy elutasítóan reagál, akkor nyugodtan lehet a bankfelügyelethez fordulni.
Még egyszer: a banknál kell reklamálni!!! -
sifarr
senior tag
válasz 4Grider #23926 üzenetére
Harmadrészt meg a webáruházak/csomagküldő szolgálatok/online bármilyen szolgáltatók/stb. szolgáltatásait csak időnként veszi igénybe a többség, és az sms-ben meg nem érkező kódoknak időnként fontos szerepük lehet.
Nem értek hozzá, ezért nem tudom, hogy a számhordozás csak a DIGI-hez hordozás esetében problémás vagy a többi szolgáltató esetében is vannak gondok.
Mindenesetre a DIGI előfizetéshez egyébként sem árt (pl. lefedettség miatt is) egy "tartalékszám" valamely másik szolgáltatótól. Ilyen sms-es ügyekhez én a tartalékot használnám. -
sifarr
senior tag
válasz DarkByte #24139 üzenetére
Ha éles csomagok váltják a tesztet szerintem új szerződést kell írni, amit alá kell íratni, stb
Nem kell.
A DIGI jogilag pont olyan szolgáltató, mint a másik 3. Ugyanolyan feltételek és jogszabályi kötelezettségek vonatkoznak rá is.
Minden mobilos ügyfél határozatlan idejű szerződést kötött DIGI-vel, nem szerepel benne semmiféle lejárati, "teszt időszak vége" határidő.
Megszűnés esetén ...
A DIGI július 1-től nem kapcsolhatja le a hálózatot, ehhez 30 nappal korábban fel kellene mondania minden mobilszerződést. De "megszüntetést" biztos nem tervez a DIGI.
Az ÁSZF-ben a teszt szó csak a díjcsomag elnevezésében szerepel. Maga az üzem nem teszt, mégha így is szokták hívni. Most is "élesüzemről" beszélhetünk.
Az "éles csomagok" bevezetéséhez nem kell új szerződést kötni.
Bevezethető két formában is.
1) Július 1-től új csomagok, új előfizető csak erre szerződhet, "tesztelőknek" marad a régi.
2) Július 1-től új csomag(ok), a "teszt csomagot" egyidejűleg lezárják és kivezetik. A tesztelők átkerülnek új csomagba.
Ezeket elég 30 nappal korábban hirdetményben közzétenni. Ügyfélnek joga van felmondani, ha nem fogadja el a változást.
Persze biztos "barátságosabban" fogják levezényelni a változást.Ettől még meghosszabíthatja a "teszt időszakot", de annak nem a járvány lesz az oka.
-
sifarr
senior tag
válasz fokati #24159 üzenetére
Szerintetek mit kell tennem?
Várnod, amíg hívnak. Mást nem is tehetsz.Mivel a tesztcsomagban csak az internet az ingyenes, de a hálózaton kívüli hívásokért fizetni kell, ezért addig nem lesz aktív a kártya, amíg nem kötsz szerződést a DIGI-vel.
Ha felhívnak, akkor (valószínűleg szóbeli) szerződéskötést fognak indítványozni. Ha elfogadod, akkor aktiválják a kártyát.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz Lajosnagy17 #24160 üzenetére
Azt nem tudom, hogy Romániában hogyan kezdődött, de ...
Ez valóban valamiféle elindulásra utal, vagy inkább új szakaszra..
Ez alapján szerintem meghosszabbítják fél évvel a teszt időszakot.
A vezetékes előfizetők közül azoknak, akiknek még nincs mobilelőfizetése kiküldenek egy sim-et, felajánlják a szerződést telefonon. Belekezdenek egy direkt marketinges szakaszba. Cél, hogy jelentősen növeljék az előfizetések számát.
Aztán 2021 januártól jön az éles indulás, új csomag(ok).
És persze lemorzsolódás, de akkor már lesz miből. -
sifarr
senior tag
válasz rob2174 #24872 üzenetére
A keresztfiam használja Budakeszin, én meg Egerben élek így ránézni sem tudok.
Azért az egy nap helyi hálózatkimaradás túl sok lenne ...A keresztfiad üljön fel a buszra, menjen be a Széll Kálmán térre.
Ha ott megy neki a DIGI, akkor cellaprobléma, be kell jelenteni.
Ha ott sem megy, akkor SIM-hiba, cserélni kell. -
sifarr
senior tag
válasz rob2174 #24874 üzenetére
Nem is új sim, karácsony óta használja, eddig gond nélkül.
Én két hónap után cseréltettem sim-et. Egyik pillanatról a másikra halt meg. Ilyen megesik, ha nem is gyakran.
Viszont a sim cserélését csak az előfizető (azaz te) intézheti. Ráadásul tőlem elkérték a hibás sim-et is. Nem tudom, hogy ez kötelező-e a cserénél, de tőlem kérték.
Szóval jobb, ha elkéred a keresztfiadtól a sim-et, s rögtön azzal mész cseréltetni.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz Kronos3000 #25158 üzenetére
Én voltam az egyik tippelő,. Például két éve is, pl. itt.
A tippemet most is fenntartom, az utóbbi évek folyamatai alapján még inkább.
Érveim:
1. Az 5G kiépítése - főleg a magasabb frekvenciákon - együttműködésre kényszeríti a szolgáltatókat. Nem települhet minden lámpaoszlopra 4 szolgáltató eszközrendszere, gazdasági okoból sem. Az NMHH is pártolja ezt.
2. Ilyen együttműködés már működik a két T között 800-on, ez is jel.
3. A Voda és UPC egyesülési megtörtént. Már 2 szolgáltató nyújt komplex (vezetékes + mobil) szolgáltatást. Kopog a 3. is a DIGI személyében.
4. A Telenor részesedése csökken, a Voda már lényegében utolérte. A 3-as pont miatt az "egylábas" Telenort lehagyná.A változás a Telenor számára előnyös lehet a következő területeken.
1. Szervezetileg és kész a többiekkel az együttműködésre, átláthatóbb pénzügyi feltételekkel is.
2. Megtisztíthatja az ügyfélbázisát a rengeteg szürke, továbbszámlázós flottától. Beengedhet igazi virtuális szolgáltatókat a hálózatára. Ez kompenzálhatja a részaránycsökkenést.3. (És ez lényeges.) Beengedi a hálójára a DIGI-t, az pedig a kooperációban a vezetékes szegmensére a Telenort. Így a Telenor is kínálhat komplex csomagokat.
Ha a Telenor nem lát lehetőséget a DIGI felvásárlására, akkor csak a kooperáció neki a megoldás. A DIGI-nek pedig ha nem tud jelentős frekikészletet venni, akkor neki is csak a kooperáció a megoldás mobilfronton.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz Halászbá #25172 üzenetére
Szerintem tévedsz.
Meglátjuk. Az idő eldönti, hogy kinek van igaza, akár részben is.Max a három nagy fog együttműködni, az árakat már most is egy szintre hozták.
Ebben tévedsz. Jelentős különbségek vannak a tarifákban és szolgáltatásban.
Prepaid: legolcsóbb a Telekom, utána Voda, legdrágább a Telenor.
Postpaid: Voda, Telenor, Telekom. De itt változik a sorrend, ha egy komplex csomagon belül nézed a mobilcsomag árát.
Ebben lényeges a kínálat. Egy csak hármas (T,T,V) együttműködésen belül a Telenor hátrányban van a vezetékes láb hiánya miatt. -
sifarr
senior tag
válasz Halászbá #25171 üzenetére
Ez csak a pénzmosás egy formája.
Majdnem ezt írta 4Grider is a Telenor topicban.
A cikkből nekem az jön le, hogy a magyarországi Telenor hozta létre a az új céget. Így viszont hogyan menne ez a talicskázás? Mi értelme, szerepe az új cégnek a talicskázásban?
Ha a csehek egyedül hozták volna létre, és bagóért átengedi a mo-i Telenor a hálózatot az új cégnek, és a mo-i Telenor sokat fizet a háló használatáért, akkor se lenne igazából talicskázás. Legfeljebb az AH-tól mint kisebbségi tulajdonostól elvonnák a profitot vagy egy részét.A talicskázásra van sokkal könnyebb út.
A Telenor új nevet, logot kap. Ez a cseheké lesz, mert a norvégoktól megvett többi szolgáltatójuk is ezt fogja használni. Ezek a szolgáltatók (beleértve a magyart is) pedig licencdíjat fognak fizetni a cseheknek. Nem keveset.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz 4Grider #25173 üzenetére
A hármas pontnak nagyon örülne a GVH, mert jó néhány milliárd Ft versenyhivatali bírságot lehetne érte kiosztani.
két hármas pont van, de feltételezem, te erre gondolsz:
3. Beengedi a hálójára a DIGI-t, az pedig a kooperációban a vezetékes szegmensére a Telenort. Így a Telenor is kínálhat komplex csomagokat.
Melyik területen korlátozná, borátaná egy ilyen kooperáció a versenyt?
Vezetékes fronton? A hálózat a DIGI-nél adott. A DIGI most sem veszélyezteti a versenyt. A hálójára "beengedett" Telenor legfeljebb az ő konkurense lehet.
Mobil fronton? A DIGI boldog lenne egy 10 %-os részesedéssel. Add ezt hozzá a Telenor 27 százalékához. Megsem közelíti a Telekom 45 százalékát.Mit kifogásolna a versenyhivatal?
Egyébként is ... A Telekom és Telenor összeállása 800-on versenyelőnyhöz juttatta őket a Vodával szemben. Ezzel sem tudott máig mit kezdeni a hivatal.
-
sifarr
senior tag
válasz DevKiller #25834 üzenetére
Vagy a teljes bedöntés a cél?
Egy szereplő számára igen, ez a Telenor. Nekik elengedhetetlenül szükséges a vezetékes láb a szolgáltatácsomagjukhoz. Egy kivéreztetett Digi akár eladhatóvá is válhat.
Viszont az teszi érdekessé a helyzetet, hogy a Digi Telenor általi felvásárlása nem érdeke a Telekom-Voda párosnak.
A Digi vezetékes fronton jó pozíciókkal bír. Komoly riválisa a párosnak. Nagyon sok helyen párhuzamosan szolgáltat a Digi és a Telekom/Voda (UPC). Nekik nem érdekük, hogy a Telenor riválisuk legyen vezetékes ágon. Viszont érdekük, hogy a Digi vezetékes árszinvonala elérje, meghaladja az övékét. Nekik jó egy döglődő, ráfizetéses, a veszteséget a vezetékesből finanszírozó Digi Mobil. -
sifarr
senior tag
válasz #04535040 #26525 üzenetére
2000 Ft korlátlan digi + 200 perc + 50GB, fizetős sms
Számoljunk egy kicsit a kétezerrel.
Vond le belőle az ÁFA-t, kb. 270.
Vond le a telekom adót, 700.
Vond le a számlázás és a beszedés költségét, kb. 300.
Mennyi marad a DIGI-nek a kétezerből? 730.
Ez elég a cégnek fejlesztésre, működésre, hitel visszafizetésére? Nem hinném.(A kimenő hívások végződtetési díjával nem számoltam, mert befele is jön hívás, azaz bevétel is.)
-
sifarr
senior tag
válasz Lajosnagy17 #26541 üzenetére
Azért az 5990 Ft-on profitnak is kell lennie, aminek elvesztése mellett a fix költségek továbbra is ott maradnak rajtuk.
A vezetékesen valóban van profit. De a fő kérdés az, hogy céges szinten a vezetékes üzletág nyeresége töb-e, mint a mobilüzletág vesztesége. Ha nem több, akkor árat kell emelni a vezetékesnél, amivel több ügyfelet veszít, mint amennyit megtart a mobil miatt.
Ebben a számolásban a DIGI jelenleg rosszul áll. -
sifarr
senior tag
válasz 4Grider #26543 üzenetére
Egyetértek azzal, amit írtál. Azzal is, hogy a kábeltv-én nem túl sok a profit.
Én csak arra világítottam rá, hogy egy veszteséges mobilüzletágat a profitábilis vezetékesnek kell eltartani. A profit veszteség egyenleg pedig tartósan nem lehet mínuszban.
Ebben az elszámolásban áll jelenleg rosszul a DIGI. Hogy ez változik-e, majd a frekik kiosztásánál eldől. -
sifarr
senior tag
válasz Lajosnagy17 #26545 üzenetére
Akkor légyszíves írd le neked mi lenne a gazdasági stratégiád a 700ezer vezetékes és 250ezer műholdas elfizető megtartására.
Ha mondjuk ellenséges környezetben, széllel szemben pisilek, akkor sokkal jobban odafigyelek a legapróbb részletekre is, hogy ne a nadrágom legyen vizes. Például hamár egyszer megégettem magam egy ügyben (Invitel), akkor nem követek el ugyanabban az ügyben egy újabb pitiáner hibát. Ez a jövőre nézve is elengedhetetlen stratégiai elem.Valóban, a vezetékes üzletág ügyfelei megtartásához nagyon kellene a mobil (műhold mindenhol leáldozóban van). Ebben viszont már biztosan eredményes stratégia nincs. A hibázásnak is van ára, amit meg kell fizetni.
Jelenleg csak az a nem optimális stratégia van, hogy fejleszteni kell a mobilt ahogy lehet. Ahogy a külső helyzet is engedi. Leállni már nem lehet.
Az idő pedig eldönti, hogy ez mire elég.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz Lajosnagy17 #26672 üzenetére
Azért érdekelne, hogy miért van bajuk a nagyoknak a Digi-vel
- mert Román a tulajdonos?
Nem román, hanem romániai! A Digi főnöke, fő tulajdonosa egy romániai magyar, Teszári Zoltán.
Csak a "nemzet" nálunk nem más, csak "politikai termék". Nemzet = a mi barncsunk. Teszári nem tagja a brancsnak. Pedig fiatalon sikeres sportoló is volt, de nála ez is kevés.- ki akarják kényszeríteni, hogy a DIGI eladja a kábel részlegét
Igen. Ez az egész a DIGI kivéreztetéséről szól, hogy feladja, eladja a vezetékes ágat, kivonuljon Magyarországról. A vevő személye nyilvánvaló. De erről volt már szó régebben itt a topicban.A kiírással az ügy úgy tűnik eldőlt. Én már csak 2 lehetőségben reménykedem.
1. Az a Telekomnak és a Vodána sem érdeke, hogy a piacon megjelenjen egy vezetékes szolgáltatást is nyújtó AH-Telenor kombó. Ezért valamilyen formában "kisegítik" a DIGI mobilágát - nullszaldósra. Persze szigorúan azzal a feltétellek, hogy a DIGI jelentősen mérsékli az árversenyt. Természetesen a freki árverés lezárásáig a Telekom és a Voda lapítani fog. Nem kockáztathatják, hogy az NMHH-s megbeszélésen a Telenornak újabb ötletei legyenek, amikkel őket zárnák ki.
2. Vagy a Teszári juszt se a Telenornak adja el a vezetékest. Megvenné azt a Voda vagy a Telekom is. És jobb árat is adnának érte. -
sifarr
senior tag
válasz #25741824 #26952 üzenetére
Ezek az új csomagok jók lennének, HA maradna a hálózaton belüli ingyenes beszélgetés. Így viszont kalap kaki.
Havi tarifa 1000, benne 200 perc hívás. Te hiányolod a korlátlan hálón belülit.
Számolj már egy kicsit!
Beszélsz 250 percet hálón belül + 100 belföldit. Ezekre a telekom adó 700, hívásvégződtetési díj 171. Ez összesen 871 költség, az 1000-ből marad 129. (ÁFA-val nem is számoltam!) Szerinted ebből a 129-ből kellene kijönni a 15 GB netnek, üzemeltetési költségnek?
Ezzel az erővel azt is kérhetnéd, hogy a DIGI fizessen neked, hogy használod a szolgáltatását? -
sifarr
senior tag
válasz Lajosnagy17 #27096 üzenetére
Nem egészen ezt jelenti.
1.előfizető legyél most és a terület is rendelkezzen lefedettséggel.
Ha műholdas előfizetésed van, akkor nem kell lefedett területen laknod.2. A telepítés folyamatban van és a terület rendelkezik lefedettséggel.
Nem kell folyamatban lennie. Azt kell vállalnod, hogy más digis szolgáltatásra is előfizetsz, azaz egyidejűleg a mobil mellé azt is megrendeled, szerződést kötsz.
Viszont ebben az esetben mobillal lefedett területen is kell laknod. Azaz lefedetlen területre hiába rendelnél műholdas szolgáltatást.A Renwick által idézett mondat értelme ez.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Többeknek!
Meg ne kövezzetek már!
Szeretném felhíni a figyelmet az utolsó mondatomra! Idézem:
A Renwick által idézett mondat értelme ez.
A mondat értelme valóban az, amit írtam.
Lehet, hogy nem erre gondoltak; lehet, hogy nem így fogják csinálni, de akkor nem azt írták le.Korábban idézett valaki az ÁSZF mobilra vonatkozó mellékletéből is egy furcsaságot.
A melléklet 3.1.4 pontjából idézem:
A számlázási ciklus mérési időszaka adott hónap 1. nap 00.00 órájától következő hónap utolsó nap 24.00 órájáig tart.
Ez azt jelenti, hogy kéthavonta fogják a mobilt számlázni.
Tehát ha valaki okt 1-én kötsz szerződést, akkor az első számlázási ciklus november 30-án ér véget, és december elején jön róla a számla. Mivel az ÁSZF mellékletében szerepel, ezért mostmár így kell csinálnia a DIGI-nek. Ettől eltérni csak ÁSZF módosítással lehet.
Kérdezem: mi ebben a logika? Hiszen úgyis egy létező digis szolgáltatás számlájával együtt fogják a mobilt számlázni. A vezetékest havonta számlázzák, akkor miért kéthavonta a mobilt? Miért jó, ha a mobilbevételt később kapja meg a DIGI.
Szerintem itt sem ezt akarták írni ..., de ezt írták lenne.
Pedig olyan egyszerű lett volna leírni magyarul: a számlázási ciklus megegyezik a naptári hónappal. -
sifarr
senior tag
válasz viktorhu #27107 üzenetére
Csak mivel a feltétel szövegezése lényegében ugyanaz, mint a mostaninál, így tapasztalat alapján tudjuk, hogy a Digi hogyan értelmezi azt.
Azzal egyetértek, hogy így értelmezi a DIGI. Csak ...Ha egy szolgáltató a szolgáltatás igénybevételét feltételekhez köti és arról tájékoztatást ad, akkor a feltételek értelmezését nem a szoltáltató értelmezése, gyakorlata határozza meg!
Hanem a feltételeket szabatosan, egyértelműen, közérthetően, a magyar nyelv szabályai szerint kell megfogalmaznia! Úgy, hogy a szolgáltatást igényló számára is érthető és egyértelmű legyen. És ehhez az egyértelmű meghatározáshoz kell igazítania a gyakorlatát.
A szolgáltatónak kötelessége mindent megtenni (a fogalmazásban is), nehogy megtévessze a potenciális fogyasztót. Nem a fogyasztó kötelessége jogászt, nyelvészt igénybe venni egy feltétel értelmezéséhez, és nem köteles kitalálni, hogy mire gondolt a szolgáltató.
A félreérthető, megtévesztő megfogalmazásért a szolgáltatót a hatóság akár szankcionálhatja is.
Sajnos nagyobb dolgokban is slendrián a DIGI. Issza is a levét. Mi is. -
sifarr
senior tag
válasz PeterPH #27108 üzenetére
"A számlázási ciklus mérési időszaka adott hónap 1. nap 00.00 órájától a következő hónap utolsó nap 24.00 órájáig tart.", akkor valóban két hónapot jelentene.
A határozott névelő valóban hiányzik. De ez itt nem változtatja meg a mondat értelmét.
Az tartozik össze, hogy "adott hónap" és "következő hónap". Az adott hónaphoz tartozik a ciklus kezdete, a következő hónaphoz a ciklus vége.
Az érvelésed, hogy csak "kissé magyartalan", de 1 hónapos ciklust jelent, bíróság előtt nem állna meg. 2 hónapnak értelmezné a bíróság is.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz viktorhu #27114 üzenetére
elég egyértelműen leírta a két opciót: vagy már van otthoni szolgáltatásod tőlük, vagy vállalod, hogy lesz ilyened.
Valóban ez a két, egyértelmű alapeset. A félreérthetőség viszont nem itt van.Ez írja a DIGi a feltétel meghatározásánál:
DIGI, vagy Invitel vezetékes, valamint műholdas szolgáltatásaink közül legalább egy igénybevétele,
Ez az egyik eset szerinted is. Van már korábbról szolgáltatásod, akár műholdas is. Kérdés: ha műholdas vagy, de mobillal nem lefedett területen, akkor előfizethetsz-e mobilra?
E feltétel meghatározása szerint igen. Köthetsz lefedetlen helyen is. Mások azt mondják, hogy nem, és a DIGI gyakorlatára hivatkoznak.vagy amennyiben az Előfizető még nem rendelkezik élő szerződéssel, akkor vállalja, hogy legalább egy ilyen szolgáltatásra előfizetést köt a DIGIMobillal lefedett településeink közül.
Ez a másik eset. Itt egyértelmű, hogy a mobilelőfizetéshez vezetékes vagy műhoildas előfizetést is kell kötni, ráadásul ennek a szolgáltatásnak lefedett településre kell szólnia.
A "lefedett település" kitétel ebben a megfogalmazásban csak a második esetre vonatkozik.Nem kijavítva a magyartalanságot, valahogy így kellett volna fogalmazni, hogy mindkét esetre
vonatkozzon a "lefedett település" kitétel:
DIGI, vagy Invitel vezetékes, valamint műholdas szolgáltatásaink közül legalább egy igénybevétele, vagy amennyiben az Előfizető még nem rendelkezik élő szerződéssel, akkor vállalja, hogy legalább egy ilyen szolgáltatásra előfizetést köt, mindkét esetben a vezetékes vagy műholdas előfizetés esetében az igénybevételi helynek a DIGIMobillal lefedett településen kell lennie.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz PeterPH #27128 üzenetére
Példának okáért "október hónap 1. nap 00.00 órájától következő hónap" szerinted november?
Igen!
Azért, mert az október hónap 1. nap 00:00:00 az október hónap kezdete, első pillanata, része az október hónapnak. Tehát a következő hónap már november.
Ahogy a hónap vége, pl. szeptember hónap vége 30-án 23:59:59-kor van.Remélem, nem jutunk el oda az eszmecserében, hogy az i. e. 1 év után a 0. év következett.
-
sifarr
senior tag
válasz Dracula72 #27133 üzenetére
Nem éri meg. "Egyik viszi a másikat"
Ez bizony így van. Nem éri meg.
Főleg, ha a flottás előfizetés jogi személy (cég) nevén van. Ilyenkor a telekom adó percenként 3 és a maximuma 5000!!!
Gyakorlatilag keresztfinanszírozás történik a publikus díjcsomagok bevételéből a legjobb kormányzati, közbeszerzési, nagyvállalati és hasonló flották javára.
Ez a kérdés is megérne egy misét. A keresztfinanszírozás EU-ban "nem támogatott" üzletpolitika, de erre a GVH valahogy nem érzékeny. -
sifarr
senior tag
válasz poci76 #27136 üzenetére
Nem október után következő hónapról beszél, hanem "órájától következő", azaz órájától kezdődő.
Jajj, ne!!!
A "következő hónap" mindig azt az közvetlenül megelőző hónap után következik. Nem nap, óra, perc, hanem hónap után. A magyarban nem határozunk meg így egy időszakot, hogy pl. szombat 0 órától következő hónap. Még úgy sem, hogy szombat 0 órával kezdődő hónap - kivéve, ha az épp 1-jére esik.
A DIGI megfogalmazásában a "következő" szó használata a hiba.
Korábban leírtam a legegyszerűbb megoldást a számlázási ciklus meghatározására.
Ha ragaszkodik a DIGI a bonyolultabbhoz, akkor is lett volna megoldás.
Ez az eredeti: A számlázási ciklus mérési időszaka adott hónap 1. nap 00.00 órájától következő hónap utolsó nap 24.00 órájáig tart.Javítva: A számlázási ciklus mérési időszaka az adott hónap 1. napjának 0 órájától a hónap utolsó napjának 24 órájáig tart.
-
sifarr
senior tag
válasz user01 #27139 üzenetére
"következő" szinonimái: további, soron lévő, soros, alábbi
És? Mit akartál ezzel mondani? Hogy jön ez ide?
A szinonimák ritkán teljesen azonos jelentésűek, inkább rokonértelműek. Azaz nem minden esetben felcserélhetők. Itt mire cserélnéd a "következő" szót, hogy helyes legyen?De részemről ezt a témát lezártam.
-
sifarr
senior tag
válasz user01 #27142 üzenetére
Csak azért még egyszer, utoljára, mert a vitatot értelmezésű mondat az ÁSZF része, tehát a DIGI köteles az abban foglaltak szerint számlázni.
hanem
órájától következő hónap.
Egy hónap kezdetét, hosszát, végét nem kell meghatározni, ugyanis a fogalom maga egyértelműen meghatározza. Lehetni lehet, de az tautológia.
Minden hónap 1-én (0 órával) kezdődik és az utolsó napján 24 órakor ér véget. A hosszát pedig 11 esetben a hónap neve önmagában meghatározza, február esetében pedig az évszámmal együtt.
És akkor nézzük a DIGI meghatározását!
A számlázási ciklus mérési időszaka adott hónap 1. nap 00.00 órájától következő hónap utolsó nap 24.00 órájáig tart.
Mi tart/kezdődik az "adott hónap 1. nap 00.00 órájától"? A számlázási ciklus.
Mi tart (ér véget) "következő hónap utolsó nap 24.00 órájáig"? A számlázási ciklus. Ez a meghatározás nem az 1-én kezdődő adott hónapra vonatkozik. Ennek felesleges meghatározni a végét (tautológia). Lehet, de akkor a "következő" jelző értelmezhetetlen.Az egész hiba abból fakad, hogy a DIGI átvette más szolgáltatók meghatározását, ahol a számlázási ciklus nem a naptári hónappal azonos.
Ezekben az esetekben valóban így vagy hasonlóan kell fogalmazni: a számlázási ciklus adott hónap 8-tól a következő hónap 7-ig tart. -
sifarr
senior tag
válasz #04535040 #27190 üzenetére
Tehát megtehetnék azt, hogy lezárják az ingyenes csomagot október 1-gyel
Ezt is tették. A Teszt csomagra októbertől nem lehet előfizetni, csak az új csomagokra.
Lásd az októbertől hatályos ÁSZF mellékletet! -
sifarr
senior tag
válasz Flashget #27186 üzenetére
... akkor miert akar elterni az eddigi bevett gyakorlattol erre a par honapra?
Jogszabályi okai vannak. De más miatt, nem a 200 ezer előfizetői szám az ok. Részletezzem?
Nem akarja megsérteni a Hírközlési törvényt, egyben újabb lehetősséget adva a hatóság vegzálásának.
Szinte lépésről lépésre megjósolható, hogy milyen lépések várhatók a tesztcsomaggal kapcsolatban. -
sifarr
senior tag
válasz #04535040 #27198 üzenetére
Jó lenne, ha a saját weblapjuk összhangban lenne az ászf-fel....
Valóban jó lenne!
Nekem úgy tűnik, hogy kapkodnak.
Volt egy terv a januári váltásra, erre készült a honlapon a tájékoztatás. Azután rájöttek arra (jogi osztály?), hogy a Teszt csomag kivezetése nem olyan egyszerű, annak során könnyen megsérthető jogszabály. ÁSZF-et ezért pl. soron kívül is megváltoztatták (09.24). A honlap kicsit lemaradt a valós infókról. -
sifarr
senior tag
válasz viktorhu #27203 üzenetére
Gondolom félnek az ingyenes roamingtól, mert az tényleg lenullázná őket
Ebben sok igazságod lehet.az meg idő, míg elintézik, hogy kivétel legyenek.
Erre nincs esély. Az ingyenes EU-s roaming Eu-s rendelkezés miatt van. Kizárt, hogy a DIGI-nek az EU felmentést adjon.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Azt írja, hogy csak a DigiMobil által lefedett településekről lehet szerződni.
A honlapon olvasható feltétel értelmezéséről korábban (nem is régen) volt "nyelvészeti" vita. Több értelmezése is van a mondatnak. Olvass vissza.
Az biztos, hogy a DIGI a gyakorlatban csak lefedett településekről szerződik.A honlap és az ÁSZF szinkronjáról szintén volt szó (pár hsz vissza). Nincs mindig szinkronban. Most sem.
Erről ennél többet nem írnék, mert kedvelem, támogatom a DIGI-t, és nem szeretném nyílt színen "feljelenteni". -
sifarr
senior tag
válasz Lajosnagy17 #27278 üzenetére
VÉGRE ÉBREDEZNEK!!!
Én aláírtam, de/pedig nem hiszek ebben.
Ebből nem lesz olyan, mint az internetadó elleni tiltakozás volt.
Még a tesztelők min. fele sem fogja aláírni, hiszen pénzért már nem jó/nem kell a DIGI mobil.
A nem tesztelő vezetékes előfizetőket pedig nem igazán érdekli az ügy. (Egyébként is minek lépnének egyáltalán fel mostanában a honlapra. Az egészet észre sem veszik.) Arra pedig nem gondolnak, hogy a mobil kivéreztetése miatt emelkedni fog a szolgáltatási díjuk. Mindegy, hogy a DIGI kitart vagy megveszi a céget valaki.Ez inkább egy kétségbeesett lépés. Vagy a vergődés jele.
(Csináltak egy nagy hibát is. Ebből is baj lesz. Nem tanulnak ...)
-
sifarr
senior tag
válasz RWhite #27372 üzenetére
a távközlési adó ...adóként közvetlenül nem a fogyasztót terheli, hanem a távközlési szolgáltatót - ... szolgáltatók gyakorlatilag "egységesen, egyhangúlag" - megfelelő verseny hiányában - átterhelik-e a fogyasztókra ...
Ne nagyon számolgass, mert épp a lényeget nem látod!
Minden adó a fogyasztót, a végfelhasználót terheti, az fizeti!!! Az mindegy, hogy ki az adó alanya, mindegy, hogy kinek kell az adót technikailag befizetni a hatóságnak.
Ez könnyen belátható, csak nem kell elveszni a részletekben, és nem kell elhinni a kormányzati kommunikációt. Pl. távközlési adó nem emeli azt árat, mert a cégek fizetik".
Vegyél egy céget. A terméke önköltsége legyen nettó 80. Nettó, mert a neki felszámított ÁFA-t már visszaigényelte. A termék önköltségére rátesz 20-at, eladási ár 100.
A 20-nak elégnek kell lennie minden adóra (ÁFA, iparűzési, helyi adók, ágazati adók, stb) és jó ha némi profitra is elég. Ha nem elég ezekre, akkor a cég veszteséges, előbb-utőbb csődbe megy.
Szóval ne számolgass, mert minden adó költség és te fizeted! -
sifarr
senior tag
válasz RWhite #27411 üzenetére
Nekem nincs gondom azzal, hogy a vállalkozásoknak legyen profitja (minden adó "áthárítása" után.
Én erre reagáltam, ki is emeltem a tőled idézett részben. Most újra megteszem jobban kiemelve. Te írtad:
a távközlési adó fogyasztási jellegű adó-e, el lehetne vitatkozni, különösképpen azért, mert adóként közvetlenül nem a fogyasztót terheli, hanem a távközlési szolgáltatót - az más kérdés, hogy a "szorosan együttműködő" szolgáltatók gyakorlatilag "egységesen, egyhangúlag" - megfelelő verseny hiányában - átterhelik-e a fogyasztókra (egy áremelés vagy "ártöbblet" formájában), de hivatalosan, számlában ezt nem tehetik meg
Erre írtam, hogy átterhelik, minden adót átterhelnek. Ha van verseny, akkor is átterhelik, mert nekik az költség, mint minden adó.
Ahogy átterhelték a bankok is a tranzakciós illetéket (alanya a bank), akik között van verseny, mégis. Pedig azzal is az volt a kommunikáció, hogy a bankokat terheli és nem az ügyfeleket.Most én foglak provokálni. Én is az "éjjeliőr állam" híve vagyok, de pl. a tisztességes piaci viszonyokra ott is figyelni kell, szabályozni is. Mert a szabadpiaci verseny sem old meg jól mindent.
Fizeted te a mobilszámládban (ha publikus) a saját fogyasztásodon (benne adók) kívül más előfizetők fogyasztását is. A kiemelten jó flották ráfizetését. "Átterheli" a szolgáltató rád.
Lásd kormányzati/közbeszerzési flotta. (Csak nettót írok, hogy az ÁFA nem zavarjon be.)
Korlátlan csomag
Havi díj: 989.-
Korlátlan hívás és sms + 1 GB net.
Ha elfogy a net, akkor túlforgalmazási díj (128 kb/s-re lassítva) 0,01 Ft/GB, azaz 1 fillér.
Kisebb csomagokban az sms (50 ingyenesen túl) 0,01 Ft/db, azaz 1 fillér.
A mobilhívás percdíja 2,70.-, vezetékesé 0,01.Ragozzam, hogy ez flotta szinten csak ráfizetéses lehet a szolgáltatónak?
Már önmagában a telekom adó miatt is, ami percenként 3 Ft (céges a flotta) és a havi maximuma 5000.-? Mekkora a havi ráfizetés min. 200 ezer SIM esetében?
Ki fizeti ki a ráfizetést? A többiek, mi. Átterhelve.
Tisztességes (piaci) ez az átterhelés? Nem. Fellép ellene a GVH vagy az NMHH? Nem. Mert pl. ők is ezt a tarifát fizetik.
Hozzak idézetet, hogy hogyan indokolja határozatban jogosnak a hatóság, hogy lényegében a telekom adót az egyik előfizetésről átterhelik a másikra? -
sifarr
senior tag
válasz DevKiller #27801 üzenetére
Tudomásom szerint a tesztcsomagok értékesítését a DIGI október elsejével lezárta.
... az új csomagok pedig Január 1-től képnek életbe.
A megoldás szerintem (!) a következő.
Október 1-től csak az új csomagokra lehet szerződni. De - és itt a lényeg - az új előfizetők promócióban a teszt csomag feltételeivel használhatják az előfizetésüket. December végén a kedvezmény megszűnik és januártól életbe lép a leszerződött csomag. -
sifarr
senior tag
Amit ish4d0w írt a prepaid hordozása esetében, az igaz: vagy a pénz, vagy a szám. A méltányos visszafizetés, amiről martonl írt a Voda esetében, nem biztos, hogy működik a Telenornál.
Én a következőt próbálnám meg:
1. Átiratnám a számot az asszony nevére. Ez pár kattintás, ahogy Lackooo84 írta.
2. Utána az asszony váltsa át a prepaid előfizetést postpaid előfizetésre a Telenornál! Mindegy, milyen csomagra, de legyen használható átmeneti időre. Ilyenkor a szolgáltató a prepaid egyenleget átvezeti a pospaid egyenlegre. Én várnék egy olyan számlát, amiben a túlfizetés megjelenik. Tehát 1-2 hónapig használnám még a Telenornál az előfizetést.
3. Ha a túlfizetés (maradéka) már megjelent egy számlán, akkor már a szám átvihető a DIGI-hez, ami egyben szerződésbontás a Telenorral. A Telenor kénytelen egy zárószámlát készíteni, amely túlfizetést mutat. Ezt a pénz pedig ki kell fizesse az előfizetőnek.
Nem menthető meg így az egész összeg, de jelentős része igen.Garancia semmire sincs, de én ezt csinálnám.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz dethroner #28958 üzenetére
Valami megegyezést, összeborulást érzek én is a háttérben.
Telenor? Az AH megveszi a DIGI 25 %-át, és már is megvan az összekötő kapocs az összeborulásra. A Telenor adhat madzagos szolgáltatást, a DIGI-nek is a mobil lefedettség, a kapacitás megoldva, + kifizetheti az adósságát.
De ilyen összeborulásról volt már tipp (tőlem is) sokkal korábban is.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Digi meg köszi szépen 19/5-el nagyon jól elvan.
Nagyon magányos lehetsz abban a cellában.Itt írta valaki, hogy 1 antenna telepítési helyének bérleti díja mennyi. Évi 1-1,5 millió, legyen havi 100 ezer. 100 előfizető teljes (!) havi díja kell ennek kifizetéséhez. Nem vontam le az ÁFA-t sem, sem semmi más levonandó költséget a díjból. És az antenna beruházási, üzemeltetési költségével sem számoltam pluszban.
Ha a 100 előfizető használja is az antenna által lefedett területet, szektorra bontással is számolva, mekkora sávszél jut majd 1 használóra?
Ha örülni tudsz a jó sávszélnek, mert kevés lesz az előfizető, akkor sírni fogsz más oldalon. (Én is.)
Én már várom a madzagos szolgáltatások 2021-es árát. A 3-as csomag lesz tippem szerint 7 ezer. A külön internet, TV emelkedik 4-5 százzal. A régi csomagosokat meg szépen átterelik az új csomagokra. Ne legyen igazam, de csodák nincsenek. -
sifarr
senior tag
válasz trec12 #29013 üzenetére
2014--ben 10 milliárdért vették a frekit ...
Az a baj, hogy a "hívők" nem számolnak.
10 milliárd 20 évre egyenlő évi 500 milka. 200 ezer fizető előfizetőre havi 200 az 1 ezer előfizetői díjból. És akkor nem számoltam az elvesztett 6 évet, és nem számoltam ... semmi mást. Pedig van rengeteg tétel.Nem fog ez menni. Ha lesz elég előfizető (>500 ezer), akkor elhasal a hálózat. Ha nem lesz elég előfizető, akkor pénzügyileg omlik a rendszer, vagy emelhetik a madzagos díjakat fokozatosan 1,5-2-szeresre. Telekom, Voda pedig örül, tapsol.
Vagy egy kooperáció a Telenorral, akár kereszttulajdonon keresztül is. Vagy az AH felvásárolja a DIGI-t szőröstül-bőröstül. Nem is biztos, hogy nem fizetne elfogadható árat érte. Úgy tűnik, mintha a DIGI mobilág nem kellene a Telenorhoz, csak a vezetékeság, de ez csak látszat. A DIGI a mobilt az Ericssonnal fejleszti. Működik, nem is rosszul. Csak fel kellene bővíteni, és a Telenor gagyi ZTE alaprendszere máris lecserélhető lehetne. -
Új hozzászólás Aktív témák
-
(rögzített hozzászólás)
2024. március 1-től
● a DIGIMobil Plusz a jelenlegi 1.830 Ft listaárról és 1.480 Ft kedvezményes árról 2990 Ft-ra nő.
● a DIGIMobil MAX a jelenlegi 1.830 Ft-os listaárról és 1.480 Ft-os kedvezményes árról 2.990 Ft/hó összegre emelkedik.
● A DIGIMobil Junior a jelenlegi 1.250 Ft-os listaárról és 910 Ft-os kedvezményes árról 1.990 Ft/hó-ra módosul.
● Az eddigi 4 forintos percdíj valamennyi belföldi irányba 10 forint lesz.
● A nemzetközi irányú hívások díja az 1. díjzónában 5 Ft/percről 76 Ft/percre módosul.ÉN VAGYOK a feltámadás és az élet. (János 11:25)
● A politikai jellegű hozzászólások figyelmeztetés nélkül törlésre kerülnek!
● Az Összefoglalóban megtalálható, hogy mit ír a Digi ÁSZF a szolgáltatás és a SIM kártya használatáról. Az ezzel kapcsolatos hozzászólások törlésre kerülnek.
● A személyeskedő, sértő vagy flame jellegű hozzászólások törlésre kerülnek.
● Az iPhone-os SMS küldést boncolgató hozzászólások törlésre kerülnek.
Társtopikok:
● DIGI internet
● DIGI kábel TV
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.augusztus 4.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen