- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Surci1
tag
válasz Vertigo18 #36895 üzenetére
és szándékosság mellett még egy fontos dolog van : az hogy a közúti veszélyeztetést csak közúton és csak járművezető követheti el (pl. gyalogos nem, még akkor sem ha mondjuk feléd szaladva a gyalogos szándékosan lelök téged a kerékpárodról miközben te haladsz) a drón irányítás meg még nincs törvényben járművezetőként definiálva, ezen akarnak változtatni
szerk: kicsit pontatlanul fogalmaztak a cikkben, de valamelyest helytálló
jogszabályi szinten ez úgy hangzana: gondatlanságból elkövetett Közlzelekdés biztonsága elleni bűncselekmény (ez a bűncselekmény elkövethető, közúton, légi, vasúti vagy vízi úton is)[ Szerkesztve ]
-
Surci1
tag
két külön álló bűncselekményről van szó
a közúti veszélyeztetés csak szándékosan követhető el és csak járművezető járművet vezetve követheti el
a közlekedés biztonsága elleni bűncselekményt bárki elkövetheti ( pl. kővel dobálja a vonatot vagy buszt, ellop egy közlekedési jelzőtáblát, vagy a közútra vasúti pályára betontömböt helyez, de pl járművezető letöri a kamionnal vagy valamilyen járművel a lecsukódó vasúti sorompót az is ( vasúti) közlekedés bizt. elleni bcs.
ez a drónos baleset is gondatlanságból következett be, szerintem az első vizsgálandó dolog az lesz, hogy hol repült a drón az út felett és onnan esett le. Esetleg az út közelében és odáig sodorta a szél, de szerintem az a legfontosabb kérdés, hogy aki a út közelében repül annak be le kell kalkulálnia az a távolságot, hogyha a drón irányíthatatlanná válik és netán leesik akkor az senkinek és semmi járműnek ne okozzon sérült, még véletlenül se.
Szerintem ez a gondatlanság ebben a történetben, hogy a drón kezelő nem kalkulálta bele hogyha netán elveszti az irányítást a drón felett akkor azzal esetleg veszélybe kerülhet valaki vagy valami, márpedig ez nem a pusztában, a szántóföldön történt, hanem a nyüzsgő városban
Előre is bocsánat ezért az off-ért is, nem áll szándékomban okoskodni, amatőr drónosként én jobbára csak olvasom a topikot, mivel olyan szakmai tudással mesze nem rendelkezem mint ti
Tudom hogy nem is nekem szegezted a hozzászólásodban a kérdést, de azt akartam, hogy átlásd a dolgok "lényegét"[ Szerkesztve ]
-
Surci1
tag
válasz molnigee #36904 üzenetére
Abban igazad van, hogy a járműnél legyen az kerékpár vagy gépjármű és felmerül a gyanú, hogy műszaki hiba történt, ami előre nem volt látható és hirtelen következett be, akkor azt egy balesetnél vizsgálni kell és ha az igazságügyi műszaki szakértő megállapítja, hogy a váratlan előre nem látható hirtelen fellépő műszaki hiba miatt következett be a baleset akkor mentesül az illető, na de.....
Ennél a drónos esetnél az lesz a mérvadó, hogy mi oka volt a leesésnek, és igazságügyi műszaki szakértő vizsgálata alapján megállapítható-ő a kezelő felelőssége. Ha igen akkor az ő gondatlansága. Ez egy fél, egy vagy 2 éves bírósági eljárás is lehet. Szóval én az előző hozzászólásomba azt akartam mondani, hogy első körben a kezelő gondatlansága, de a végén lehet hogy nem, ezt az eljárásnál vizsgálni kell.
Mindig két oldaláról kell nézni a dolgot. Te az egyik oldaláról nézed, mint drónos, nem mehetsz ki sehova stb.
Nézd a másik oldaláról is : nyugodtan mész kocsival az úton és a szélvédődre esik egy drón. A drón kezelő meg azt mondja nem tehet róla valami hiba történt. Erre te azt mondod semmi baj előfordulhat nem a kezelő hibája?
Ismétlem magam, vizsgálni kell az okát, hogy miért zuhant le és ennek függvényében alakul a kezelő felelőssége. Mindez az én véleményem és nem a drónosok ellen vagyok, de azért kivülállóként meg kell próbálni objektíven nézni egy esetet. Részemről zártam a ezt a témát.[ Szerkesztve ]
-
Surci1
tag
válasz maximilian4 #36934 üzenetére
Ha esetleg nekem szántad a felvilágosítást jogi fogalmakból és értelmezésükből akkor felesleges volt. Ezeket én is tudom tanultam btk-t és be.-t is. Ezeket én is leírhattam volna, de inkább úgy gondoltam hogy jogi rész (luxuria és negligencia) helyett a gyakorlati részt (mi az ügy lényegi kérdése) írom le. Egyébként nálam a szándékosság ebben a drónos esetben fel sem merült.
Tapasztalatból az kell mondanom, hogy 10 emberből 9-et az érdekel pl. egy közlekedési balesetnél azonnal hogy ki a felelős, pedig az sokszor nagyon nem egyszerű kérdés, még stop táblánál sem!! Itt van pl. a Olaszországi buszbaleset, mindenki 4 napon belül arra kiváncsi miért történt. Mindezt úgy mondom, hogy olvastam jónéhány BH-t is közlekedés körében elkövetett bcs-ekről.[ Szerkesztve ]
-
Surci1
tag
Sziasztok.
A segítségeteket szeretném kérni. Szerintetek mennyire elfogadható 20%-os kedvezménnyel 136$-ért egy ARF JJRC JJPro P200 racer drón. FPV-zésre is használnám.Úgy érzem 130-asnál azért nagyobbat szeretnék, de 250-esnél kisebb méretűt Esetleg max 150$-ig tudnátok olyat ajánlani ami jobban megérné. Távom van így ARF-ben gondolkozom. Előre is köszönöm a segítségeteket.
[ Szerkesztve ]
-
Surci1
tag
válasz Geller72 #36986 üzenetére
BNF-ben olyan kevés a választék, így azt gondoltam a JJpro p200-hoz vennék vevőt (A8s), 3s 1500ah aksim meg töltőm van itthon. Vagy az ARF-hez ez még kevés?
szerk:
Jackal2: köszi a választ, az cikkeid olvasva már sok infót szereztem a drónokról, de így se könnyű döntést hozni[ Szerkesztve ]
-
Surci1
tag
Véleményetek szerint, tapasztalataitok alapján, ha egy gépnek servo-val forgatható a motorokat tartó karjai, akkor annak van előnye is azon kívül, hogy a géptörzs előre és hátra menetnél nem dől meg hanem vízszintesen marad? Erről a Eachine Racer 180 Tilt Rotor gépről néztem videókat, de hogy racer drónként a karok mozgatása előny e vagy sem azt nem megállapítani Viszont van olyan kapcsolóállás a távján ( a motorok a gép hátulja felé vannak megdöntve) ahol előre elinduláskor kamikaze beleáll a földbe a gép.
Ahogy néztem ez a Eachine-nek egy próbálkozása, más gyártóknál nem találkoztam ilyennel. Jól gondolom hogy ez a fajta vezérlés inkább nehézkessé teszi az irányítást?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen