Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
Ezt te most komolyan gondolod?
Ritka nagy baromság.
Amikor fékezzel a guminak csak nagyon pici része érintkezik az aszfalttal. Szart se ér hogy neked mennyi gumid van még azon kívül. A fék hatás csak azon a pici felületen fog jelentkezni. Az e-autók nagy nyomatéka miatt van lehetőségük a gyártóknak ilyen nagy kerékméretet választani. A nagy felület a gumikopásra van hatással, lassabban kopik.
Nekem ilyen keskeny gumim nincsen. A Golfon Pirelli 205/55 R16-ot használok. Ezen a gumi futó felület mintázat kb 59 cm-en kezdődik és a 205-ös guminál kb 18cm ami érintkezik az aszfalttal. És ebből a 18 cm-ből jó ha 3-4 cm ami folyamatos érintkezést biztosít. A többi az csak van és a fékezés ezen fog történni.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
cOxeR
Ármester
Pont akartam is kérdezni, mivel voltatok, aztán gondoltam repülővel biztos.
Jó kis beszámoló, na ez az amit I3-al nem mernék bevállalni.
Long range amúgy?
Eljátszottam a gondolattal, hogy a két mostani autóból meg kellene próbálni egy nagyobb méretű/akksis autót.
Ioniq5 meg a Model3 long range awd ami tetszene ebben a sorrendben, utóbbi olcsóbb. -
titán
Egy nehézséget kihagytam, ami a 6. tapasztalatot (hülye franciák) magyarázza.
Egy töltést hazafelé elbénáztam. Nem vettem észre, hogy a töltő a pálya túloldalán van csak. De mivel fizetős az autópálya, ezért a pihenőkben sehol sem lehet átmenni a túloldalra. És mivel fizetős, és a fizetőkapu drága, ezért se pihenő, se lehajtó nincs, csak 40-50 km-enként. Mivel én beterveztettem az autónak a töltőt, az szépen kiszámolta, hogy ahhoz meg kell fordulni. Ahhoz pedig túl kell menni, visszafordulni, és kész. Igen ám, de Franciaországban egy-egy lehajtás kész idegbaj. 5-10 perc sorban állás a le és a rögtön felhajtáskor is. És mivel messze vannak a lehajtók, így ennyi plusz út is. És mire észrevettem a hibámat, már elmentem az előző töltő mellett, és nem volt más lehetőség, mint megcsinálni a betervezett oda-visszát összesen plusz 80km és négy kapunál sorban állás árán. Hú, de mérges voltam magamra, de főleg az idióta franciákra.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Azt elfelejtettem írni, hogy aki nem villanyautózik, az nem feltétlenül érti, hogy annak a jelentősége, hogy "fogyaszt, mint az állat" (főleg) nem abban rejlik, hogy drága a fenntartása, hanem hogy hamar lemerül, bármilyen nagy is az az akku. És a nagy akku hátránya, hogy sokáig tart feltölteni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Pöttyet jobb áron jöttél ki, mint hagyományossal!
Nekem most így pár hónap után, kb. 4k km-el és 80% városban számolva, nagyon jó fogyasztás jött ki eddig. 10,3 kW az átlag, pedig megy a klíma mint a b*rom. Most a héten is mentem egy 7,7-es átlagot, de azt csak 60 km-en realizáltam és csak részben klímáztam mert volt benne éjjeli menet is, amikor nem kellett. Pályán, 140-el mondjuk nem ennyi lenne.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Saját magamnak kíváncsiságból csináltam egy teljes kimutatást csak az utakra vonatkozóan, tehát leszámítva az ácsorgás alatt fogyaszott energiát, és kivettem belőle a barcelonai városnézés szakaszait (nagyon torzítja a képet)
teljes út: 2401,34 km
energia: 382,98 kWh
idő: 24:55:00
fogyasztás: 15,95 kWh/100 km
átlagsebesség: 96,4 (hülye, több órás németországi egy helyben állós dugó nagyon lehúzza)[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
madgie
titán
"És a nagy akku hátránya, hogy sokáig tart feltölteni."
Na igen, a CCS nélküli, 52 kWh Zoe-val exponenciálisan meg lehet szívni, ha úgy tervezel, hogy addig kéne teletöltenie, míg dolgozol, de a meló környékén valami gebasz van a töltőkkel. Ilyenkor munka után ülsz, két órát nézel ki a fejedből valami random kajáldában, és magadban esküdözöl, hogy legközelebb a benzinessel jössz
Gyorstöltés nélkül nettó szopás a hosszú távú elektromos autózás. -
Tiédetis
senior tag
Gondolkoztam rajta, hogy előveszem gugli barátunkat, de végülis, engem annyira nem érdekelt, úgy voltam vele, ha annyira nagyon érdekelné, megkeresné. De láthatóan nem izgatta annyira, hogy keresgéljen is. Na de majd ha meglesz az első EV-je (legyen az bármi is) már tapasztalatokat is megtud osztani velünk, addig meg marad így.
Ne fecséreld rá az idődet.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
7Heads Drago
veterán
-
titán
Az út felén 33 fok fölött volt a hőmérséklet. Az autóban folyamatosan, a töltés során is 21 fok volt, végig ment a klíma a kutyák miatt ("kutya mód"). Pedig a hatalmas üvegtetőn jön be a hőenergia rendesen. Volt, hogy kísérletképpen kikapcsoltam a túlmelegedés védelmet, ami 40 fokon tartja a belső hőmérsékeltet utazáson kívül is, és akkor Spanyolországban felment a belső hőmérséklet 68 fokra. 68
A másik, hogy végig, a teljes úton +/- 2-3% pontossággal előre jelezte az érkezési töltöttséget. Sokkal pontosabban, mint a másfél éve tréningezett ABRP. Amikor az autó azt mondta, hogy 10% marad, már indultunk is. A legutóbbi frissítéssel nagyon feljavították az "jósda" pontosságát.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
Az ülés nekem is nagyon kényelmes volt, bár az ülésszellőztetés/hűtés nekem még ezen a ha rövid próbaúton is nagyon hiányzott belőle. Mióta van, azóta nem vagyok hajlandó elengedni, biztos, hogy a következő kocsimban is lesz (állítható deréktámasz szintén ilyen, de azt nem tudom, van-e a model3-ban).
De amúgy ezt kivéve tényleg nagyon kényelmes volt. Zajosnak se mondanám, szerintem az is teljesen rendben volt (bár tény, hogy ebben bőven le van maradva a hasonló árú prémiumoktól, de szerintem bőven elég jó), viszont az én ízlésemnek cefetül rázott még a vajsima svájci utakon is, futóműben bőven lenne még hova fejlődni. Dehát na, semmi sem tökéletes, mindent nem lehet. Plusz ebből sok ízlés és egyéni preferencia dolga.
Összességében egy nagyon fasza kids kocsi, na. Csak nem nekem.
Ui.: Amúgy ha a hülye lexus kiadná az es-t való normális hajtáslánccal, lehetőleg plugin verzióban, de olyanban, hogy minimum 60-80km-t valós körülmények között is el tudjon menni elektromosan, meg normális menetdinamikája legyen, ne ez a hülye harmatgyenge 300h, attól nedvesedne a bugyim rendesen. Pedig annak is vannak bajai, de nekem tökéletes lenne. Minden szempontból.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
cOxeR
Ármester
-
tag
Köszönöm szépen a válaszodat.
Merci konfigurátorban lehet tervezni 7 ülésest, meg van a csomag ára is. Elugrok a Papas-hoz, hátha van valami +infójuk.
Szegeden láttam már közúton 1-2 példányt, azért kérdeztem, hátha.
Meg használtautón is van már pár darab km.-rótt, 7 üléses is.
Leginkább az a bruttó 80 vs 60 nettó akukapacitás érdekelt volna."there are more jacks then one at the fair..."
-
Tiédetis
senior tag
Az ugye megvan, műveltem pár évig a szakmát..
Követési távolság be nem tartása és a "nem az út és látási viszonyoknak" című fejezet ami gumiszabály. Persze az is lehet, hogy 100 balesetből 120-at minősítenek gyorshajtásnak.
Bár ha jól olvasom, akkor 37%-ot hoztak ki sebességhajhaszásnak, az azért nem a szinte mind. Persze tudom én tévedek[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
GalaHU
őstag
Így van, szándékosan vakít a rendőrség a statisztikával, mert sokkal könnyebb “eredményt” elérni ha kivágnak az út szélére egy 40-es táblát és lehet a bokorból vadászni.
Ha a jeges úton 22km/h-val lecsúszol az útról, de a szakértő szerint 20-al rajta maradtál volna, simán gyorshajtóként fogsz szerepelni a statban.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
gorbep
senior tag
ne becsüljük alá a leleményességet, ha a padlást kell kisöpörni... amilyen pénzhiány az önkormányzatoknál most lesz, meg fogják oldani az ellenőrzést... akár úgyis, hogy felvesznek egy csomó embert... ha naponta megcsíp 4-5 időtúllépőt, már profitot termel... nálunk 30 perces időkorlát van üzlet kiszolgálásra... volt hogy a közteres 28 percnél már tollal a kezében várt, mikor kimentem odébb állni...
Becsületesnepper csatornáján volt jó videó az appos üreshely jelző alkalmazásról... ott 1mp-el túlléped a 3 órát... és már emelhetik is le a bírságot a számládról... megdöbbentem milyen sok helyen van már.... ha pénzbehajtásról szól a történet, sec-perc teletelepítik okos helyszenzorral a várost...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
De igen, az én időmet rabolja.
Amúgy szerintem ez a "hetvennel megyek, spórolok, mert megtehetem, és mindenki le van xarva" hozzáállás pont olyan agresszív, antiszociális és veszélyes attitűd, mint a büntetőfékező vagy az autópályán egy méterre mögötted jövő, letolós villogtatós idióta.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Bandit21
addikt
Én úgy gondolom hogy aki 110 el megy az autópálya és 500 méterenként gyorsít (mert persze figyelmes és a kamion mögött már a külsőben gyorsít 125-re hogy a belsobe már úgy érkezzen hogy ne zavarjon másokat azzal hogy 20 al lassabban esik be eléjük) az semmit se spórol. Mert utána 130 ről fékez vissza 110 re a következő kamion mögé.
És aztán ezt megcsinálja még ki tudja hányszor. Gyorsít fékez gyorsít fékez. Az biztos hogy az átlag fogyasztása sokkal magasabb lesz mint azoknak akik 130 al mennek egyenletesen.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Alapvető félreértés az egész beszélgetés folyamán hogy nem azzal van baj aki lassú hanem azzal aki váratlanul indokolatlanul lassú és a lényeg hogy nem egy sietős baromhoz képest hanem a forgalom összességehez képest.
Plusz gyakorlati tapasztalat hogy aki 110 el megy a kamion mögött az nem 130 ra (vagy ha a mögötte érkező épp 140 el jön az üres belső sávban akkor 140 re) gyorsulva jon be előzni. És indexet is arra használ hogy jelezze már jön. Nem arra hogy szeretne.
Kifejezetten sokat szelarnyokzok ha az id.3 al megyek néha pályán. Egy jó ideje tok ismeretlenekkel is megy, ilyenkor fel vesszük egymás tempójat. Sot az igazán jó esetekben cserélni is szoktunk és néha én néha a másik megy elől. Ilyenkor egymás mellett elhaladva néha még össze is mosolygunk.
De attól még figyelek arra aki közben gyorsabban jön.
Ha 170 el jön akkor se megyek ki elé még 140 el se mert O úgy gondolta neki sietni kell.
Az udvariasság elozekenyseg hiányzik sokszor azokból is akik spórolnak nemcsak azokból akiknel nyilvánvaló hogy sietős hülyék.
Amikor egy nem lámpás kereszteződéshez érek és indexelek hogy kanyarodni szeretnék balra. És a szemből érkező 40 el csorog felém. Kisebb gyorsítás nélkül is be tudnék kanyarodni elé de nem szoktam mert lassú bizonytalan ne ijedjen meg.
Az istennek nem villantana sose hogy menjel barátom mert bőven elférsz.
Véletlen se gyorsítana.
Ha 10 ből egyszer mégis elotte be kanyarodok akkor viszont mindig azonnal padló gaz duda és villogas a jutalmam.Mégegyszer mondom nem azzal van baj aki spórolas miatt lassú hanem azzal aki vakon teszi ezt másra nem figyelve.
Nem véletlen van a párhuzamos közlekedés résznél a KRESZ ben hogy akkor lehet a belsobe haladni ha a gyorsabban érkezőket nem zavarják. Nincs benne hogy a szabályos sebességgel haladó gyorsabb hanem az hogy gyorsabb. Jöhet akár 250 el is nem lehet ki menni elé még 160 al se.
Városban más egybe függő kocsisor a külsoben engedi a folyamatos belsőbe haladást olyankor így járt aki sietni akar.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Az en gyakorlati tapasztalatom sajnos az hogy a 110 el haladok töredéke figyel arra hogy a belső sáv tempója meglegyen mire sáv váltásba kezd.
A nagyobb rész pedig nepnevelo, és úgy van vele hogy a 130 a maximum ezért 125 fölött már közel a szabálytalan zóna ezért mindenki nyugodjon le O majd a belsobe szép lassan fel gyorsít. Az utolsó kamion mellett meg már általában abba is hagyja mert elég a tempó ezért a külsőbe már 120 rá lassulva csorog vissza.Kiemelem hogy ilyenkor se villogok sose, nem mászok bele sót sajnos mivel az átlagnál nagyobb követési távolságot tartok inakbb az a jellemző hogy a hátulról érkező idegbajos az utolsó kamion előtt jobbról be vag elém is.
Nekem ezzel van bajom mert ilyenkor a büntető fek sokszor nekem jut. Mert én maradok meg a belsobe amíg el megyek a 110 es mellett is.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Shadowbull
addikt
"Nekem nem elvárásom, hogy gyorsuljon 130-ra"
Nekem viszont igen. Ha már bejön a belsőbe akkor legyen olyan drága és gyorsuljon fel 130-ra. Aztán ha kimegy a külsőbe akkor tőlem spórolhat tovább 110zel.
Egyszerűen az lenne az alap, hogy igyekezzünk megtartani a forgalom ritmusát, be akadályozzunk senkit feleslegesen. Én ha megyek a belsőben és jön mögöttem egy gyorsabb akkor vagy kimegyek előle, akár azon az áron is hogy fékeznem kell, vagy ráállok a gázra és gyorsítok, amíg ki nem tudok menni a szélsőbe.
Nem filozók azon hogy miért megy annyival amennyivel, mert semmi közöm hozzá, az ő dolga.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Flashback
addikt
Jelenleg kombi Auris Hybridünk van, még az elözö ciklusból. Szerintem nem olyan kicsi ez. Hirtelen csak ezzel tudtam összehasonlítani.
De teljesen igazad van, a Rav4-el lett volna fair, aminek a vegyes fogyasztása 5.7 l/100 km. Ott már nagyobb a különbség.[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
Ja, értem. Annyival minden sokat eszik :)
Én a mostani autómmal sem megyek óra szerint 140nél gyorsabban, az 130 a valóságban. Az átlagsebességek meg 5-600 kilométeren 100-110 körül szoktak lenni, de az már jó értek. Pünkösdkor lementünk Olaszországba, 500 kilométer 10 óra alatt, 50km/h átlagAzokon az útvonalakon amerre mi járunk egyszerűen nem lehet gyorsabban menni amúgy sem, mert akkora a forgalom.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Eredeti játékok OFF topik
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Okos Otthon / Smart Home
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Parfüm topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen