Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Tudom, láttam, olvastam több helyen, hiszen elméletben lehetséges lenne, de pár hónapja pont láttam egy videót, ahol a szoftvert elemezve kiderült, hogy a szoftver nem kapcsolja.
Hányas évjáratú ampera/volt? Mert a hegyi működésben különbség van a 2012 és a 2013 modellek között.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A hegyi mód nem arra van, hogy hegyen segítsen felmenni a hegyre, hanem hogy a generátor többlet energiát termeljen a hajtás mellett, tehát növekedjen a töltöttségi szint. Nem a hegyen kell bekapcsolni, hanem a hegy előtt. Alacsony feszültségnél gyenge a hajtómotor teljesítménye, ezért előre feltölti a feszültséget, így nagyobb erőtartalékot képezve a villanymotornak a hegyre, amikor kell neki.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Volt 3-as priusom. A Volt használati szempontból sokkal közelebb van a Leafhez, mint a Priushoz. A Prius az mindig benzinezik, a villany csak kisegít. Ha sokat megy EV módban, elszáll a fogyasztása a borzasztóan nem hatékony elektromos hajtáson. Ahhoz képest a Volt a benzinmotort soha sem használja, amíg van valamennyi villany.
Az L mód pedig egy fix mértékű regen, ha leszállsz a gázról. A fék még ad rá kis regent. Városban csak L-ben használom. Ilyen a Priusban nincs, ott a B mód veszett motorfékezés.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
L-ben akkor nagyobb a fogyasztás, ha az ember nem tudja kezelni a visszatöltős fékezést. Eleinte nagyobb volt, aztán megszoktam, és már nem nagyobb. Lényeg, hogy lassítás közben is nyomni kell a gázpedált, ugye, hogy ne visszatömje az összes delejt az akksiba veszteséggel, hanem maradjon minél több mozgási energia. De az összes BEV villanyost is így kell kezelni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Elég vacak az új Leaf Tekna hangja. El lehet vele lenni, de nagyon hagyományos autós karaktere van. Az Accenta sem still rosszabbul, legalább.
Amiben viszont a Tekna sokkal jobb, mint az alacsonyabb szintek, az a hangszigetelt. A Tekna konkrétan jóval csendesebb, mint a 2020-as Model 3, pedig a 2018-19-esek még rosszabbak voltak. Az Accenta Leaf viszont elég zajos.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az oszlopok nagy része egyszerre csak egy DC töltést tud kiszolgálni. A MOL-nak van néhány nagy teljesítményű (2x75kW) töltőoszlopa, ami egyszere 2 DC töltést tud, de az tulajdonképpen egy oszlopban 2 független töltő. Nekünk (evDirect) lesz most néhány olyan töltőnk, ami egy dróton 75kW, és két dróton egyszerre megosztva 2x40kW leadására képes. A kettős töltés majd csak jövő év márciusa körül lesz aktív, addig a tesztüzem zajlik (a szoftvert még csiszolni kell).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tenyleg, mi az elvileg teljes (Mo-on) app-lista amivel kene latni a nyilvanos toltok mindegyiket?
Ha az üzemeltető beteszi egy-egy listára, akkor látszik, ha nem akkor nem. Semmi kötelezvény nincs, bár semmi értelmét nem látom, hogy ne kerüljön be egy-egy töltő.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Wang professzor szerint csökkentheti a hatótávszorongást (a félelmet, hogy az elektromos jármű valahol útközben lemerül), ha kisebb, de bárhol percek alatt feltölthető akkumulátorokat építenek az autókba.
Wang professzor egy idióta. Ebből sem a bárhol, sem a percek alatt nem megvalósítható. És nem az akksi, vagy az autó a korlátozó tényező, hanem az infrastruktúra. Rohadt kevés a nagy teljesítményű töltő, amivel percek alatt feltölthető lenne az akkumulátor.3 dolog miatt:
- Nagyon drága a nagy teljesítényű töltőberendezés, nagyon drágák az inverterek.
- Vagy nagyon vastag és kezelhetetlenül nehéz a töltőkábel hozzá, és minden egyes töltés egy Laokoón csoportkép lesz, vagy nagyon drága és karbantartásigényes (és még mindig elég birkózós) folyadékhűtéses kábelt kell szerelni a nagy teljesítményű töltőkbe.
- A villamos hálózat nem alkalmas arra, nem arra találták ki évtizedekkel ezelőtt, hogy mindenhol elérhető nagy teljesítményt szolgáljon ki. Ha ezt kéne megoldani, a világ egy nagy pókháló lenne tele nagyfesz távvezetékekkel. Ez nem lesz, túl drága.Szóval marad az olcsóbb, így nagyobb, és közepes teljesítménnyel tölthető akksik mint megoldás.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nálam 3x20A van otthon, és ez teljes egészében ki is tud menni a töltőre. Van 1 fázisú, és 3 fázisú autóm is. Ha olyan autót töltök, ami 1 fázison vesz fel váltót, annak, ha valamiért gyorsan kell tölteni, akkor 20-22A-t adok (a kismegszakítók simán átengednek 22A-t), így van 5kW-om, ha meg olyant töltök, ami 3 fázisú, akkor annak mehet a 3x16A, és 11kW. Szerintem hosszú távra ne vegyél 1 fázisú fali töltőt, egyre kevesebb az 1x32A-es autó.
Milyen autóhoz tervezel?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Én terhelés megosztós töltőt használok: AGT Home Type 2 Prót
Mi is forgalmazzuk, br. 246000 Ft, de a gyártótól is ennyi. Mi elsősorban az AGT egyenáramú DC töltőiből építünk hálózatot.
Terhelésmegosztó kb. br. 60-70e (ha jól emlékszem), a töltő közvetlenül kezeli a jelét. Amperenként fokozatmentesen (32 fokozatban...) tudja állítani az áramot. Helyszíni telepítés (töltő kábelezése, villanyszerelés, stb.) még kb 100-130ezer, úgy lehet számolni.De van már olyan AGT töltő 137000 Ft-ért is, ami pont ugyanezeket tudja, csak nem wifis.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Tigerclaw #873 üzenetére
A kollégám napelemekkel DC-DC inverteren keresztül BMS keresztkiegyenlítéssel tölti az LFP akkumulátorát, ami 24V-ra van belőve, és egy 24V->230V DC/AC inverterrel látja el saját magát. Egy relé vezérli azt, hogy a ház épp a telepről, vagy a nyilvános hálózatból kapja a delejt. A rendszer kínai egységeken alapul, minden eleme alibabán és/vagy aliexpressen megvásárolható.
Ez a rendszer tulajdonképpen a cégünk napelemes-akksis töltőrendszerének kistesója, párhuzamosan készültek. A kollégám építette-fejlesztette a rendszert, aki hálózati villamosmérnök 30 év hálózatfejlesztési, és akkumulátortelep-üzemeltetési tapasztalattal. Mert az akkumulátoros rendszerek nem ám a 2020-as évek csodája. A fejlődés a költségekben, kezelhetőségben, és méretben történt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ma már egy kWh-nyi LFP akksi nagyobb tételben szállítással 70 dollár alatt beszerezhető. Ha a feszültség a napelemekhez pontosan illesztett, akkor némi hatásfok veszteség árán a töltőinverter megspórolható, ha pedig autótöltés az elsődleges szempont, akkor egy CCS2-vezérlővel és egy DC-DC inverterrel sokkal olcsóbban ki lehet jönni, mint egy szaldós inverterrel, és egy (mondjuk) DC 22kW-os töltővel. De mivel ilyen komplett egységet (még?) senki nem forgalmaz, egyelőre csak komoly gyakorlattal rendelkezőknek ajánlom ezt a megoldást, tapasztalat nélkül 23 helyen lehet elbukni 100% kárra, vagy akár bele is lehet halni. Egy 50A@400V DC rendszer nem kezdőknek való.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz sajtos365 #916 üzenetére
Most nem cseréltem egyben sem. A 9 éves 175000km-es Chevy Volt ma ment el. Nem volt vele semmi gond. Előtte Toyota Prius volt 300k km-rel és Hiba insight 250-nel. A villanyos részük tökéletes volt, de a benzinmotor kezdett nyűglődni, ezért kellett menniük. Most egy Model 3 és egy 40-es Leaf van, de a jövő héten a Leaf megy, és egy eNiro érkezik. Nem szoktam akkut javítani, még sose kellett. A villanyautók (kivéve az öreg leafek) általában teljesen karbantartásmentesek. Pluginektől pont a belső égésű miatt menekülök, soha többet, mindig az a szívás.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Használtam már eNirót (39kWh, ilyen lesz), béreltünk pár napra vétel előtt. Általános tapasztalatok 2019-es 40-es Leafhez képest:
1. Kényelmesebb az ülés.
2. kb egyforma fogyasztás, hatótáv
3. Sokkal rosszabb sávtartó (csalinkázik össze-vissza), de kicsit jobb követő rendszer (nem akar minden nap 5x megölni, mint a Leaf, csak kétszer)
4. Nincs idegesítő gombkáosz, mint a Leafben, logikusabb a gombok elrendezése
5. Normális könyöktámaszok mindenhol, nem úgy a leafben.
6. Levegő a hátsó utasnak.
7. Nincs rendes e-pedál (a menetpedállal nem áll meg, csak lassít), csak ha lefékezel, akkor automatikusan rögzít.
8. Buta, mint a tök, nem jegyzi meg az auto-rögzítőfék bekapcsolt állását
9. Sokkal gyengébb kamerarendszer. A képminőség is borzasztó (a 9 éves Volté is sokkal jobb), és hát csak egyetlen tolatókamera van.
10. Összevissza és hangosan füttyög, zenél mindenért, és nem lehet kikapcsolni.
11. Kicsit nagyobb csomagtér.
12. Síkba dönthető hátsó ülések.
13. Csomó pakolási lehetőség az utastérben.
14. Sokkal stabilabb a futómű.
15. Sokkal jobb a kipörgésgátló. Egész pontosan: itt létezik, nem forog ki a kerék minden pedálérintésre, és nem csak azért, mert gyengébb a motor.
16. Gyengébb menetdinamika (gyengébb motor).evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Abban az adac tesztben kapitális, oltári, irgalmatlan marhaságok vannak.
Nyitott ajtó + bekapcsolt állapot és kulccsal is volt valami.
Auto - ra kell rakni a visszatöltést akkor fékez magától 10 km/h - ig akadálynál, utána megáll auto hold nélkül is csak visszatöltéssel a bal kormányfült hosszan húzva.
Ezt nem pontosan értem, de majd ha meglesz, kipróbálom. De elsőre elég béna megoldásnak tűnik kézzel fékezni. Miért nem működik úgy, hogy nem nyomkodok (húzogatok) valamit? Az pofonegyszerű dolog fölösleges megbonyolítása.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
Minden egyes érték egyesével köszönőviszonyban sincs a valósággal. Egy csomó típust használatam már ezek közül, és ezek a számok és a felállított sorrend is teljesen légbőlkapottak.
A fogyasztási és a töltési értékek egyaránt. DC töltőberendezéseket telepítünk és üzemeltetünk, pontosan látok minden értéket.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nem szoktam ilyen teszteket nézegetni. Tucatnyi típust használtam már tartósan, nem érdekelnek ilyen tesztek. Ha valamelyik típus érdekel, hogy fogyaszt, hogy tölthető, hogyan melegíti az aksit, kipróbálom. Kibérelem néhány napra, és megnézem, hogyan viselkedik a valóságban. Így tettem a eNiróval is.
Leafek (40-es és 62-es is) hónapokig voltak nálam (bérletben). Azért nem maradtak tartósan, mert van egy élhetetlen hibájuk. Túlmelegítik az akkumulátort. Hűtés hiánya miatt képtelenség velük értelmesen közlekedni városon kívül.
#938 Füleske
Az új Ioniqban (nem az 5-re gondolok, hanem a 38kWh-sra) van one-pedal mód.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tél kellős közepén -5 fokban 62-es Leaf:
1. töltés 47kW
2. töltés 38kW (pedig ugye 100kW a max, tehát a 100kW helyett kaptam 38-at)
3. töltés 24kW
4. töltés 12kW (tizenkettő k..va kilowatt) Azt hittem megőrülök. Otthagytam a töltőt a p.ba és Siófoktól egy kamion mögött nullán szélárnyékozva hazajöttem pestre néhány kilowattórából.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A lehetőség mindig adott volt. A lehetőség megvalósítását úgy hívják, fejlesztés. De ők úgy gondolták, hogy enélkül is megveszik. Náluk nem volt cél, hogy a legjobb villanyautót csinálják, hanem csak annyi, hogy elevickéljenek a pocsolyában. Ez 2020-ig működött, de mostantól eléggé "annyi" lesz nekik.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Megjött a Niro. Majdnem minden olyan, mint amilyenre emlékeztem.
A füles lassítást már értem, de nem igazán tetszik. Lassan reagál. Húzom, és egy-két másodperc múlva kezd csak rendesen lassítani, én meg rémülten majd le töröm, úgy szorítom. Egy fékmegoldás hogy lehet lagos? Kinek jutott ez eszébe, hogy ne azonnal reagáljon, hanem szép lassan építse fel a lassító erőt? Utána már jó, csak azt nem tudom, hogy miért nem lehet ezt automatikusan kihagyni, és miért nem folytatja a lassítást magától nulláig? Miért kell azt a szart húzni?
Ami viszont kellemes csalódás volt, az a sávtartás. Sokkal jobban működik, mint a másik darabon. Sokkal kevesebbet hullámzik. Szinte olyan mint a Leafé, használhatónak tűnik. Sőt, ellentétben a Leaffel, ez a városban is elvezetgeti az autót. Nem olyan precíz, mint a Tesla, helyenként azért bóklászik, meg nem is fogja olyan határozottan a kormányt, mint a másik kettő (Tesla sínen vezet, Leafbe kicsit bele lehet tekergetni, ebbe meg sokat lehet beletekerni) de az idő 60-70%-át még városban is rá lehet bízni (Teslára 95%-ot, Leaf 10-20%-ban engedi csak meg a városi használatot).
Ami viszont a másikban nem tűnt fel, hogy az távolságtartó követő ("adaptív tempomat") rendszeresen a mechanikus féket használja. Mi a francnak? Egy az egyben belerakták a hibrid Niro rendszerét?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán