Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
Temperálás során az autó ébren van. Tesla is.
Hihetetlen. De nem azt mondtad hogy így sokat eszik az autó?
Minek minden cellára szenzor? Jelenleg is van rajta szenzor különben hogy temperálna? Na meg ha bármi rendellenes van az akkunál akkor ezt miért nem jelzi a leállításkor?Akarat kérdése csak a gyártó részéről. Te meg űrtechnikának akarod beállítani és úgy fested le hogy itt mindenek aktívnak kell lennie. Pedig ezt már egy egész pici panel is meg tudná oldani és ha bármi eltér a beállított értékektől akkor ébresztené a kommunikációs részt, mintahogy baleset esetén is meg tudja ezt tenni.
Az autó kikapcsolt állapotában van róla folyamatos visszajelzés és figyelés? Mesélj, kérlek.
A turbó használat közben melegszik túl. Szóval semmi extra nem kell, csak jelezni a tulajnak leállításkor hogy a tűz veszélye miatt most nem szabad leállítania.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
WiZARD
addikt
Pont hogy üdvözli őket, mert most már tényleg bármit megtehetnek, nem mintha eddig nem lett volna így.
Én a gyárak mellett vagyok, jöjjenek, legyenek. 1 feltétellel: q szigorú környezetvédelmi előírások és azok még szigorúbb betartatása.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bandit21
addikt
Az az igazság hogy ez egy nagyon kettős megítélésu terület.
Nyilván jó, ha pluginek szaladgálnak értelmes hatotavval és a tulaj becs szó városban csak elektromosan megy
De épp a nagyobb BMW merci suv TC cikkekben volt anno levezetve hogy a vásárlók döntő többsége az életbe nem fogja feltölteni a 400 lóerős bazi suv-ot mert egyszerűen szarik rá kizárólag a parkolás meg a súly (teljesítmény) adó meg a többi huncutsag elkerülése érdekelte
De ha akar csak 1 olyan tulaj van köztük aki minden este tölt és óvatosan megy és nem kapcsol be sose a benzin/dízel akkor minek ki cseszni vele.
Ugyanúgy egy Rex i3 al is lehet idiótán menni és pofogni vele.
User függő arra meg nem lehet bevételt (adózás) tervezni.Így marad a fűnyíró elv.
Félreértés ne essék eszem ágában sincs védeni az elmúlt időszak jogalkotási gyakorlatát.
De ezt nem lehet megcsinálni úgy hogy aki városban megígéri hogy elektromosan megy annak nincs adó, akkor se ha ott a v8 turbo a kocsiban aki meg bevallja hogy a leaffel is kretén módon megy annak meg van.
A CCM korlát talán ésszerű lenne valóban.
De az adó neve teljesítmény adó és alapvetően az utak karbantartása lenne a célja.
Ehhez képest a száz éves 1.2 Fabia fizeti az 1000 le plaid meg nem.Ez is hülyeség.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Shadowbull
addikt
"Hogyan, hova tennéd a mérőt?"
Simán szoftveresen is lehet integrálni. Az autó pontosan tudja hogy mikor milyen forrásból mennyi energiát vett fel, ezt el is tárolja, sok autónál maga a gyártó online le tudja hívni az adatokat.
Simán lehetne erre egy EUs szabványt csinálni, adatszolgáltatási kötelezettséggel az adóhivatalok felé.
Sőt, mondok jobbat: azt is simán meg lehetne oldani, hogy az autókat csak a NAV által jóváhagyott és felügyelt töltőkön lehessen tölteni, máson nem. Aztán aki otthon akar EVt tölteni, az ilyen töltőt vesz, és kész.
Persze biztosan ki lehetne kerülni, meg mindenféle hacker megoldásokat alkalmazni, de a többség nem szarakodna vele, hanem fizetne. Ahogy anno a többség nem töltögetett étolajat az autóba.
De ettől függetlenül szerintem sem fognak ilyennek pepecselni, lesz valami átalányadó aztán szevasz.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Bandit21
addikt
Örülök ha van ilyen de talán O nem a többség sajnos.
Mindenesetre az a kocsi nem hiszem hogy kíméli a környezetet igy elvi szinten nem látom értelmét hogy emiatt ne fizessen adot. De annyi mindennek lenne teljesen más értelme elvi szinten hogy mindegy is...regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Nem értek veled egyet. És nem magát az adóztatás intézményét kérdőjelezem meg, hanem azt hogy van akinek nem kell fizetni. Bánja az ég kapjon adóvisszatérítést - de olyan nincs hogy valaki nem fizet adót. Ezen az alapon valamilyen oka mindenkinek lenne erre. Igazságtalan rendszer pont úgy mint az egy kulcsos adózás.
De ez nem ide valóhttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Füleske
addikt
Honnan tudod, hogy ugyanilyen körülmények között nem adnának ők ennyit érte? Nagyon másak a körülmények. ID3 - ért sem adnak ott 17 milliót, csak 6 - ot. Senki sem hisz vakon a kínai ismeretlen termékekben. Ha olcsóbb és nincsenek nagy hibái (az adott vásárló szemszögéből), akkor az ár/érték arány jobb. Pláne, hogy a többi gyártó autóinak is megvannak a maguk hibái.
-
Vesa
veterán
130km/h-val még jól elmegy a legtöbb mai EV. Annál többel az országok többségében úgysem lehet menni (most azt hagyjuk, hogy az átlag ostoba magyar 200-al repeszt a Bangladesh szintű ócska magyar autópályákon aztán csodálkozik, ha meghal). A használhatósgot nem befolyásolja érdemben, ha 120-130-al megy valaki. Akkor max. nem 500km-t tud megtenni, csak 430-at. Nulla jelentősége van ennek az emberek 95%-ára nézve, mert senki nem megy naponta ezer kilométereket autópályán 200-al (azon az 5%-on kívül, akinek valamiért mégis kell).
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
-
Vesa
veterán
Pedig egyébként, ha az X-hez mérjük -márt árban ahhoz lehet mérni-, akkor ez egy egészen más kategóriát képvisel. Mint technikailag, mind kidolgozásban, mind anyagminőségben. Ha mégis a Tesla X-et veszik az emberek, akkor az jól példázza, hogy valójában hype-ot vesznek, nem konkrétan a pénzükért kapható legjobb megoldást.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
és akkor még tedd hozzá hogy töltőhálózat, kiforrottság, szervizhálózat, és az esély arra hogy 1-5-10 év múlva is létezzen a cég (támogatás, szerviz, alkatrész)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
-
Vesa
veterán
Mindenesetre kár érte, mert több tesztet megnézve elég egyértelműen az jött le, hogy ez egy nagyon jó autó, mind műszaki értelemben, mind minőségben. Ha nem tudják eladni, vagy nem tudnak eleget gyártani, az a vezetés hibája, de attól még az autóért kár. Mondjuk nem ez lesz az első olyan termék, ami sokkal jobb mint a consumer vonalon elterjedt ellenfele, mégsem tudott sikert elérni. Ilyen volt anno a VHS vs. BetaMax történet, bár az okok ott mások voltak és ezek inkább technológiák, de ott is a minden szempontból sokkal rosszabb lett végül a standard.
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
(vállvonogatós szmájli).
A helyzet az hogy tökéletesen elégedett vagyok a mostani autónkkal. A család nem kevésbé. Bármilyen jelenleg létező elektromos autó ebben a kategóriában jelentős visszalépés lenne használati értékben, baromi drágán ráadásul.
Itthon tölteni amúgy sem tudjuk. Talán pár év és akkor eladjuk a mostani házunkat és elköltözünk vidékre, ott esetleg lesz lehetőség napelemre, akkura. Addig jönnek majd a következő generációs EVk, 800 Volttal, 100as akkukkal a közepes SUV kategóriában. Akkor esetleg.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
Na, most volt idom tuzetesebben megnezni. Tehat ha 600 kilometerre akartal volna menni, akkor is meg kellett volna allni ketszer, eloszor a netto toltesi ido volt 14 perc, masodjara 22 perc. Azaz 36 perc + a ket kiallas visszahajtas idoszukseglete, ami minimum 10 perc per kiallas, azaz osszesen brutto 56 perc....
annyira nem lottem melle az egy oraval.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
-
axioma
veterán
+1, kerdes, hogy azert mert 'valami tortenik' [=a jogalkoto is kifarol a fustosok eladasanak megszuntetesebol], vagy csak az tortenik h probaljak igy beallitani
[Az otthon toltes azert az usa-ban vicces h vkinek a sajat felhajton ejszakazo autoval nem megy - felteszem a gyors/villamtoltesre gondolt a szerzo, nem a napi ingazasra, bar ott teny h nem 30km az ingazok atlaga, azert 3.6kW-on is 6 ora 100km felett van.] -
tibcsi0407
félisten
Én kezdem azt érezni a régi gyártóknál, hogy nyomtak egy Nokia-t.
Ugye a Nokia is hülyeségnek tartotta az érintőképernyőt, az okos rendszereket, aztán már túl későn megpróbáltak erőlködni a Windows Phone-nal és bedőltek.Elég megnézni egy Byd-t, vagy egy Tesla-t tudásra, hol vannak ehhez a német autógyártók?
Ha nem vettem volna nyáron egy EV6-ot, akkor most tuti beülnék egy Seal-be egyébként.
Közben a Xiaomi is beköszönt: [link][ Szerkesztve ]
https://utdetailing.hu/
-
gorbep
senior tag
Akkor jól vigyázz a KMSZ-eidre nehogy cseréljék. Nálam óracsere miatt cserélt "Eon" feliratú B10-esek folyton lementek, bővíteni kellett... Műterheléssel kimértük, 10.6A-nál old! Mondtam a hibajelentésre kijött Eon mókusnak, hogy a szabvány szerint +13% túlterhelést kellene bírjon minimum 1 óráig. Megvonta a vállát, hogy nem ő gyártja. De rendes volt, bepipálta a tabletjén, hogy nem kell fizetnem indokolatlan hibabejelentésért...
Amúgy boltból vett B10-es nálam 18A felett oldott pár másodperc elteltével... szóval ezzel is zsiványkodnak. A legtöbb ilyen KMSZ csere után az előfizető bővít... és ez nekik bevétel...
Szerk: január volt +4 °C... szóval nem a meleg miatt
Meg őket is megértem, volt már kezemben Bakony Művek-es B10, ami gond nélkül vitt 30A-t... lehet picit meg volt piszkálva, vagy más volt a bele...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
Azért a túlterhelhető 20A-re nem építenék, ahogy gorbep is írja...
Nálam ha 16-18A körül terhelve van (tehát már aránylag meleg) akkor pillanatnyi 21-22A is lecsapja. Az egyik hidegen 24A körüli pillanatnyit kibír, a másik talán 23A-t. Ha meg rásüt a nap és jól bemelegszik a doboz (déltől estig) akkor megintcsak max 21A amit elvisel...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Kukipapa_rr
tag
Szia,
vacillálok 2022-es M3 RWD és LR között, ABRP-vel futtatok különböző teszteket és az sokkal rosszabb eredményeket hoz, mint amit itt közöltél (default-okkal használom, kivéve 100% departure SoC).
Pl. ABRP szerint egy Budapest-Bécs út RWD-vel meg sem tehető töltés nélkül, ahhoz LR kell, és egy Budapest-München-nél kétszer több töltési idővel számol, mint ami a te eredményedben van.
Nem kétlem, hogy a te adataid valósak (bár ahogy nézem, ez az út az optimális, 15 fok körüli hőmérsékletnél született), de durva a különbség, és nem világos, miért.
Mi ritkábban mennénk hosszabb útra, így elvileg elég lehet egy RWD, de ABRP tervezések alapján ez sokkal kompromisszumosabb, mint egy LR.
Pl. egy Budapest-Szeged oda-vissza (350 km), AWD: 2 töltés 36 perc, LR: 1 töltés 15 perc.
Szóval a kérdés: mi nem stimmel? Túl szigorú az ABRP?
Köszi
-
Ezekiell
veterán
Kivéve, ha a töltési sebesség is változik az akksimérettel, mint mondjuk a Teslanál - bár baromira nincs kedvem kimatekozni, lehet hogy nem annyira számít
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Opel topik
- Horgász topik
- PlayStation 5
- Bestbuy játékok
- Mobil flották
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs