Új hozzászólás Aktív témák
-
Kukipapa_rr
tag
Szia,
vacillálok 2022-es M3 RWD és LR között, ABRP-vel futtatok különböző teszteket és az sokkal rosszabb eredményeket hoz, mint amit itt közöltél (default-okkal használom, kivéve 100% departure SoC).
Pl. ABRP szerint egy Budapest-Bécs út RWD-vel meg sem tehető töltés nélkül, ahhoz LR kell, és egy Budapest-München-nél kétszer több töltési idővel számol, mint ami a te eredményedben van.
Nem kétlem, hogy a te adataid valósak (bár ahogy nézem, ez az út az optimális, 15 fok körüli hőmérsékletnél született), de durva a különbség, és nem világos, miért.
Mi ritkábban mennénk hosszabb útra, így elvileg elég lehet egy RWD, de ABRP tervezések alapján ez sokkal kompromisszumosabb, mint egy LR.
Pl. egy Budapest-Szeged oda-vissza (350 km), AWD: 2 töltés 36 perc, LR: 1 töltés 15 perc.
Szóval a kérdés: mi nem stimmel? Túl szigorú az ABRP?
Köszi
-
Kukipapa_rr
tag
Tudtok javasolni állapotfelmérőt? 2022-es M3 a cél Budapest környékén.
Típus, sérülések, garancia, működés ellenőrzése stb.
-
Kukipapa_rr
tag
válasz csemberlen #9432 üzenetére
Köszönöm, csatlakoztam, olvasgattam, de hasonlót látok, mint feljebb: ő kereskedőnek tűnik inkább, mint állapotfelmérőnek.
-
Kukipapa_rr
tag
Szerintem ezt el kell fogadni, autó tulajdonlás ezzel jár. Én is szívesen lízingelnék cégre inkább, ha tehetném. Ahogy más is írta, ez nem EV specifikus jelenség. Minél újabb, annál nagyobb az értékvesztése, jól árazva, hirdetve viszont az idősebb autót is gyorsan elviszik.
A piac ki fogja korrigálni a különbséget, ha az új és használt autó ára túlságosan elmenne egyik vagy másik irányba, tehát ezt az értékvesztést így én reálisnak látom. Számolni kell vele és kész.
Én azzal számolok, hogy a két éves 15-16M- s autó 5-6 évesen 9-10M-t fog érni (mai áron), és nem tervezem 2 évente cserélni. Így is hatalmas értékvesztés, de az újé a legnagyobb, azt egyszerűen nincs gyomrom benyelni (2-3 éves autó teljesen újszerű és garanciális még).
Szerk.: ja, nyilván autófüggő az értékvesztés, a piac itt is áraz. Nem véletlen, amikor hatalmasat zuhan.
[ Szerkesztve ]
-
Kukipapa_rr
tag
A BMW szerint már elkezdődött a belső égésű motorok haláltusája
-
Kukipapa_rr
tag
Karotta azt is elmondta, hogy jó eséllyel steer by wire funkcióval együtt gondolták ezt a kormányra szerelt kapcsolót, ahol nem kell körbeforgatni a kormánykereket, hanem mindig feléd állnak a gombok. Csak nem készült el, Cybertruck-ba kerül bele elsőként (nyilván később jön a többibe is).
Ennek így már abszolút van értelme, csak akkor kérdés, hogy félig elkészülve minek rakják bele.
-
Kukipapa_rr
tag
válasz bigdigit #10676 üzenetére
20 év alatt lassan valahogy össze rakja a zsetont aztán 5 év spórolását kidobja
Lehet sok mindenben Kiszámolóval egyet nem érteni, de az autóvásárlásra ajánlott 3-6 havi nettó bevétel nem hülyeség. (Tudom, nehéz beleférni, mégis egy jó irányadó szám, hogy az ember felmérje, mit engedhet meg reálisan.)
További támpontok itt:
https://kiszamolo.hu/mar-megint-az-autok/
Szóval ha 5 évig kell spórolni egy kocsira, akkor az annak a jele, hogy túl drágát vesz.
Lehet idősebbet is venni, ott kisebb az értékvesztés, cserébe a szervizben meg az idődben hagyod a különbözetet.
[ Szerkesztve ]
-
Kukipapa_rr
tag
Tudnátok segíteni, légyszi, hogy 2022-23-as Model 3-hoz milyen gyári tartozékok járnak? Két kártya, de hány kábel, kerékfingó szett stb.
Egyszerűen nem találok erről egy hiteles listát.
-
Kukipapa_rr
tag
-
Kukipapa_rr
tag
válasz Shadowbull #10758 üzenetére
Nagyobb értékvesztést jelent.
Amúgy is validabb előfizetési díjat szedni egy szolgáltatás után, mint egy ülésfűtésre.
-
Kukipapa_rr
tag
válasz Shadowbull #10764 üzenetére
Lehet, hogy felmérték, de lehet, hogy valóban ilyen rövidlátóan gondolkodtak.
Ez nemcsak a Leaf-ekről szól, egy csomó Nissan típusnak van app támogatása.
Egy analógia: szerinted milyen üzenete és visszhangja lenne, ha Tesla bejelentene hasonlót, és egy 2013-as S (11 éves) április 1-től többé nem csatlakozna?
-
Kukipapa_rr
tag
válasz Shadowbull #11644 üzenetére
Amit
megkoronáz még az elbaszott ajtózár konstrukció is, ami miatt halálos csapdává is válik az autó.
Pontosan mire gondolsz? -
Kukipapa_rr
tag
válasz Kroni1 #11684 üzenetére
tűzoltóként ez a megoldás szerintem teljes agyrém
Akkor a legjobbtól kérdezem: más autókkal összehasonlítva hogy kéne ennek működnie?
Modern autók bezárják az ajtót indulás után, kívülről nem lehet kinyitni őket. Baleset esetén az utasok mondjuk eszméletlenek, és nyilván az is tipikus, hogy nem működik akkor a központi zár. Mindenképpen az marad, hogy be kell törni az ablakot, és belülről lehet kinyitni a kocsit, mechanikus kilinccsel.
Miben különbözik a Tesla megoldása? Miért nem mindegy, hogy kívülről motoros kilincse van-e vagy nincs, ha úgyis belülről lehet csak nyitni mechanikusan?
-
Kukipapa_rr
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- E-book olvasók
- Külpolitika
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen