Új hozzászólás Aktív témák
-
Kroni1
veterán
A cikk szerint egy Model S volt. De azért nemcsak blikk szinten jelentek meg ilyenek, vannak máshol is hasonló cikkek..
[link] [link]Amúgy azt írják több európai és USA-ban történt halálos baleset után kezdték el bennfentesek rebesgetni, hogy a vészfunkció nem működik mindig megfelelően.
Én valami olyan visszahívásra is emlékszem, ahol meg az volt a probléma az S-ekkel, hogy balesetnél épphogy kinyiltak az autók ajtajai akaratlanul is. De lehet erre rosszul emlékszem..?
Mindenesetre nem vagyok jártas a biztonsági vizsgálatok és engedélyezések világában, de tűzoltóként ez a megoldás szerintem teljes agyrém.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"netán a belső ajtókilincs nyitotta volna-e az ajtót"
Hát ez az. Belül hátul még ajtókilincs sincs, csak gomb. Ha elmegy az aram, akkor szevasz. Van egy rejtett mechanikus vésznyitó kábel a szőnyeg alatt a lábtérben. Gondolhatod mekkora esélyed van baleset után megtalálni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Kroni1
veterán
Érdekes, nekem ugyan van washington post accountom, de úgy tudtam egy cikk mindenképp olvasható anélkül is. Most megnyitottam a céges gépen és azon is bejön a cikk.
Adblockert is használok, de a másik is bejött. Ezek amúgy csak random találatok voltak a tesla door handle safety risk keresésre amúgy, hogy ne csak blikk szintű hír legyen.De befejeztem, mert nem akarok a tesla hater jelzőre gyúrni. Csak annyit mondok, hogy bármelyik autó aminek az ajtaja nem nyitható manuális módszerrel, bonyolíthatja vagy késleltetheti a mentést, plusz tudást igényel a mentést végző személyektől, az attól függetlenül, hogy biztonságosnak mondják-e a hatóságok, az gáz szerintem.
-
Noukoum
veterán
Azzal szokott érvelni hogy a tesla nem prémium, csak mert ő ezt mondja, így nem hasonlítható pl. a bmw-hez.
Hiába cáfolod, hiszen ő jobban tudja.Nos az ilyennel nem lehet normális beszélgetést folytatni, vitáról nem is beszélve.
És akkor azt az érvét nem hoztam fel hogy megbélyegez pl. engem (teslafan, muskfan) és ez az érv. Az vagyok, tehát mindegy hogy mit írok.
Lényegtelen hogy a szakértők szerint prémium, lényegtelen hogy az emberek szerint prémium, lényegtelen hogy a tulajok szerint prémium, lényegtelen hogy a vásárlók szerint prémium, lényegtelen hogy az árkategóriája, a felszerelése, fizikai paraméterei, érezete alapján prémium.
Én musk fan vagyok, meg ő jobban tudja, és ennyi.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
V.T.
aktív tag
Pont ez az hogy amit bele raknak szélesebb kijelzőt minden megy de a hűtés fűtés nem ezt le is írja. Így nem ér nekem 300at azt hiszem annyiért cserélik alkatrésszel együtt.
Egyébként nem garis már így ez a része mindegy is.
Van ötleted?Egyébként 200ert láttam szélesebb kijelzőt ami Bluelinkes ki is tudom magamnak cserélni de így nincs értelme ha amúgy se fog működni sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Ha megkérdezi, az úgy rendben van természetesen. Bár itt is érdekes kérdés lehet, hogy a későbbi tulajdonosok esetén mi a helyzet, mert ők már nem feltétlen egyeznek bele.
Nem az a fontos, hogy kit zavar ez, hanem az, ami le van írva a jogban. A google is az engedélyeddel gyűjt adatot, és jogod van megnézni, kikérni amit rólad gyűjtöttek, majd jogod van kérni a törlését -illetőleg, saját magad is törölheted-. Itt most az volt a lényeg, hogy az EU elmarasztalhat-e egy autógyártót az adatszolgáltatás elmulasztása miatt, ha az adatokat harmadik fél tulajdonából kell gyűjteni, ami adott esetben, ütközhet a GDPR-el. De ez csak elmélet fejtegetés részemről, nyilván egy szakosodott jogász tudá ezt hitelesen megszakértni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
senior tag
HA akarna, ennél sokkal többet is tudna az auto rolad: tudja hol laksz, tudja, mikor mész dolgozni és mikor érsz haza, hanyan szoktatok utazni, merre szoktal jarni, milyen vezetö vagy. Ez alapjan a különbözö vezetöket is meg tudja különböztetni, statisztikailag akar még az anyagi helyzetedre is következtethet, pl hogy hova jarsz tankolni, vagy kerülöd-e a fizetös utakat stb. Innentöl a kérdés csupan az, hogy akarja-e (sztem nem).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
gabross
tag
de azt "tudja" az autó, h milyen google accounttal vagyok bejelentkezve az autó infotainment rendszerébe (kulcshoz kötve, fizikai v mobil), mikor használom az autót, persze az adatgyüjtes "elvileg" csak anonim. a polestar pl real-time csinálja, csúszós útszakaszt is jelenti, ha engedélyezed
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
A számítógéped a gépelés és az egérkezelés ritmusából és mintáiból 1 perc alatt eldönti ki ül előtte... nem érdekli ki van bejelentkezve... és máris a személyre szabott reklámszart nyomja... mobiltelefon dettó, kiveszed a gyerek kezéből 1 percre mert keresel rajta valamit, a touch kezeléséből tudja ki kezeli... és ez nem újdonság, már pár éves...
Ha még nem tudja ezt az autó a kezelőszervekből, csakis (rövid) idő kérdése, mert ez profitteremtő információ, az autógyártók szerintem már tudják... meg lennék lepve, ha még nem értékesítenék ezeket az adatokat.... Android autó pl nem tudom mennyire fér ezekhez hozzá...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biga
senior tag
En nem vagyok am alusisakos, nem gondolom, hogy valahol egy nagy testvér MINDEN adatot begyüjt rolunk Mint szoftverfejlesztö latom, hogy kb mit tudhatnék összegyüjteni, ha akarnék, a felhasznalorol. Ezt nyilvan nem csak én latom, hanem azok is, akik esetleg akarjak is. Es azt latom, hogy HA AKARJAK akkor nagyon sok mindent össze lehet gyüjteni. Ezt meg tudod neheziteni, illetve van ra szabalyozas is, de technikailag majdnem barmi lehetséges.
Ha te pl hasznalod a kocsidban az Android Auto-t, vagy CarPlay-t, akkor akar be is vagy azonositva (feltéve persze, hogy a telefonodba be vagy jelentkezve). De mint mondtam, ennek nem latom semmi értelmét, egyszerüen ez olyan oriasi adathalmaz lenne, amit nem lehetne igazabol semmilyen érvvel alatamasztani (na ok, célzott titkosszolgalati érvek lehetnek). Nem gondolom, hogy barki tömegesen gyüjt igy nem anonimizalt adatokat, bar technikailag ez siman lehetséges lenne ma is.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
WiZARD
addikt
Mobil nyitja/indítja az autót, ott appba vagyok bejelentkezve, autóba a profil mobilhoz van linkelve.
Ha asszony megy vele akkor ő accountja, ő profilja, ő mobilja.Persze lehet más mobiljával használni az autót, de a többség nem fog ezzel trükközni.
Na meg a belső kamera is adott, ami akár fel is ismerheti a vezetőt, csak software kérdése.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
persze, lehet gyalog is menni ahogy a bogarak
A kártyát én is magammal hordom, de még sose kellett. (de a kártyát is vezetői profilhoz kapcsoltam)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
"Szerintem (!) nem köthető személyhez az autó által rögzített menetinformáció, mivel nem jelentkezel be az autóba, mint vezető"
Konkrétan adott úthoz nem köthető a ténylegesen vezető személy, de tulajdonosként a neveden van az autó, tehát nem anoním!
"figyelik az összes autópályát, mégsem kérik a beleegyezésed"
Igen, de az közterület! A tulajdonodat képező otthonodban viszont már aligha figyelhetnek meg -kivéve bírósági engedéllyel-.
Sajnos sokan megosztják az adatokat magukról -nekem mondjuk FB profilom sincs, és soha nem is volt-, de ez más lapra tartozik. Engem ez csak elvi szinten érdekel, mert sokszor nem egyértelmű, mihez van joga egy gyártónak és mihez nincs. Simán lehet, hogy a vonatkozó EU-s direktíva felülírja a GDPR-t, de láttunk már példát arra is bőven, amikor utólag derült ki, hogy jogtalan adatgyűjtés zajlott. Az anonimizált adatgyűjtések többsége is engedélyköteles egyébként -ha mást nem, azzal járulsz hozzá, hogy használod az XY szolgáltatást-. Nyilván az olyan adatok, melyek egy eszköz vagy szolgáltatás használatához feltétlen szükségesek, nem tartoznak ebbe a körbe, de egy magántulajdonú autó hasnzálati szokásainak rögzítése és harmadik féllel történő megosztása, legalábbis kérdőjeles szerintem. Az autód által tőled bekért beleegyezések is erre engednek következtetni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"majd ha arcfelismerő vagy retina szkenner lesz benne akkor igen."
Speciel a Merci MBUX rendszerébe -tehát nem a telefonos appba, henem az autó infotainment rendszerébe- fingerprint azonosítóval lehet belépni -mondjuk nem kötelező, hasnzálható egy sima jelszó is-.
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
senior tag
Nem KELL leokézni. Abban egyet értek veled, hogy baromi idegesitö, de én sosem fogadom el a cookie-kat, raszanom a plusz 3mp-et, hogy visszautasitsam amit csak lehet. Ahol erre nincs lehetöség, arrol mar lépek is ki.
Az mas kérdés, hogy pusztan a gomb, hogy visszautasitom, még nem garantalja azt, hogy tényleg nem is hasznal majd követö cookie-t az oldal...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Kroni1
veterán
Ez tényleg szörnyű, és a legjobb az új divat, a "Jogos érdek".
A legdurvább egyébként, az F1 hivatalos oldala volt, ahova egy játék miatt szerettünk volna regelni, ha vissza akarod utasítani a 3rd party cégeknek a hozzájárulásodat akkor azt egyesével kell. Na én kb. a 80-dik pipa után meguntam, legörgettem, kb. 300 cégnek szerették volna továbbítani az adataimat..
-
Ezekiell
veterán
ami teljes képtelenség
Ez nem igaz, simán így működik mondjuk a token alapú JWT authentikáció is OIDC-ben.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Már a regisztrációnál hozzájárultál, anélkül meg nincs login se Ha pedig loginolsz, akkor implicit elfogadod, hogy ott bizony az adataidat használják.
De eleve: nem minden cookiehoz kell consent. Sőt simán be tudlak logoltatni egy websiteba mindenféle cookie nélkül (természetesen ha előtte regisztráltál, ahol pedig elfogadtad, hogy tárolni fogják az adataid)
De igazából ez nagyon off, csak fel akartam hívni a figyelmet, hogy amit írtál, az technikailag nem áll meg.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Nem. A cookiekat el lehet fogadni implicit módon is - lásd pl ha bepipálod a "Maradjak bejelentkezve" checkboxot, akkor azzal a GDPR szerint elfogadtad az authentikációs cookiek használatát egyéb kérdés nélkül. Ha szeretnél utánanézni jobban: 00879/12/EN WP 194
Ettől függetlenül vannak olyan auth módszerek, amikhez meg nem kell cookie. Bocs ha összekeverhető volt ez a két dolog.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
biga
senior tag
Nem, én nem hiszem azt (bar sztem a 79843 kopogas is az elsö kettövel indul ). Ami inkabb nekem probléma ezzel, hogy szemmel lathatoan vannak gyartok, akik megprobaljak feltalalni a hideg vizet. Ajto nyitasra létezik par jo megoldas, az autok biztonsagi autoira is létezik bevalt nagyon jo megoldas, de ez nem az (szerintem). Nem vagyok én semmi uj dolog elllen, szeretem az innovaciokat, nincs bajom azzal, ha probalgatjuk a hatarokat, de nagyon meglepne, ha ez a megoldas nem tünne el nyomtalanul a nagyon közeli jövöben. (jo, tudom, ez a kocsi eleve nem a main stream vonal, nem munkabajarasra fogja senki venni, de szerintem mar az ajto nyitasa sem tul praktikus. Lassu, kényelmetlennek tünik.)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Semin
senior tag
Az, hogy morálisan megkérdőjelezhető amit csinál, nem jelenti azt hogy kókler.Nem csípem én sem mint jelenséget, de a csoportban nagyon sok embernek segített javításokkal.
Nem kínai cuccokkal dolgoznak, és ettől azért szakmaibbanPersze nem azt mondom, hogy tévedhetetlen jó lenne ha 1-2 szaki ezen a nyomon elindulva meg tudná erősíteni.
.[ Szerkesztve ]
-
-
4D4M
aktív tag
Nekem is általában a hajam égnek áll a francia autókról, ez sem kivétel ezalol és még grátisz csajos is. De ezek most másodlagos szempontok és ha nem makkan meg 4 év alatt, akkor vállalható kompromisszum. Nem statuszszimbolum.
Tehát a műszaki tartalom mennyire gáz?ratkaics:
Nem mindegyikben van amúgy DC töltés.
~
Az speciel pont nem is kellene.i3-ban volt 1 fázis is, ezért macerás keresgélni, de BMW-t is szívesebben kerülöm általánosan.
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
Tiédetis
senior tag
Tiédetis: volt Scenic1, Scenic2, Megane kacsaseggű, renault express, ezekbe öszesen közel 300.000km-t toltam, és mindegyik pénztemető volt.
Rendben. Nekem a két Lagunába ennél több km ment.
2-es Lagunába akkut cseréltem kettőt, vezérlést amikor kellett, motorhoz nem nyúltunk, váltóhoz sem. klíma kompresszort cseréltünk, 4db rugót és lengéscsillapítót, 1db jobb hátsó ajtózárat (bontott Megane-ból pakoltunk át amit kellett), rugókkal együtt a futómű szokásos kopott dolgait. Kb ennyi
3-s Laguna: aki elvitte, az övében majd 500k km volt és nem akarta felújítani, az enyém új volt ahhoz képest, ennek is volt klímakompresszor 2x csere, mert a híres német 12 hó 3 napot bírt ki. 2db piezos befecskendező, kb. 5db első izzó, hátsó és első rugók (ez tény, hogy az utángyártottak szarok voltak ehhez). futómű kopók, szűrők, vezérlés. Amit kell minden másban is. Egy titka volt neki: évente 2x elvittem átnézetni 5-10k értékben. Talán a legnagyobb tétel a gumik és tuning volt rá. Ha sokat költöttem volna, eladtam volna.
Volt más francia autóm is: BX19, (utáltam de kellett az állítható hasmagassága miatt) megy egy Dacia 1310 (szerencsére pár hónapig)
Kinek hogy sikerült az üzemeltetés
Zoe: mivel kétszer belevertem a fejem mikor szálltam be, otthagytam a tesztvezetés után. Így ennél több tapasztalatom nincs vele.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Sok? Ne viccelj, Több évig voltak nálam, elég sokat nyomtam bele, 2-es ráadásul ügynök autó volt, szó szerint települéket járva, háztól-házig. 12V akku, melyik autóban tart ki 10 évet, rugók, csillapító, talpasok, fék alkatrészek? Igen, pályán nekem is állt le a siemens injector miatt, bár az szerintem nem francia De onnantól tudtam, mi az előjele, mikor haldoklik.
De kinek mi a sok és a temető. Én magamnak tartottam a kocsit, és szerettem rendben tudni.De ne csak Off legyen: Atto3? Jól emlékszem, hogy tervezted a vásárlást? Megvan? Mesélhetnél akkor róla.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Én december óta másodszor mentem gyorstöltőre az ampera-e kocsimmal. Télen is volt egy, de az katasztrófa ha nem tudom felmelegíteni valahogy az akkut.
Mivel tervezem Svájcba menni vele jövő nyáron (idén sajnos kiesik a lehetőség) és muszály tapasztalatot gyűjtenem.
30-60% 24 perc 19,7kWh
Itt már eléggé esik lefelé, tehát 5-10 körül kell tölteni és 50%-ig megy 50-52-el, ami még elviselhető. GM tehet egy szívességet ezzel a sebességgel, de mivel 99%-ban otthon töltöm, nagy hátrány nem ér vele, viszont most 14-et eszik, és ebben volt pálya isA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
gorbep
senior tag
Nem a töltő szolgáltatók oldalára gondoltam, persze ők se jótékonysági intézmény... nem lett volna szabad úgy a CCS-re váltani, hogy az nem tud V2G-t... A CCS szabvány amúgy is elég "fura", és szerintem kicsit tökön lőttük(lőjük) vele magunkat a jövőben... és ha egyszer mégis váltunk róla, az már nagyon fog fájni a CCS-es autók tulajainak...
Szerintem az autentikációt külön kellett volna szedni a fizikai csatlakozótól egy vezeték nélküli kommunikációs vonalra (akár még az se lett volna ördögtől való, hogy egy mobil app formájában), és akkor lehetne biztonsági kihívásokat folyamatos frissítésekkel kezelni, és nem lennénk bezárva egy gyorsan elavuló/ kockázatossá váló technológiába... ha megjelenik egy törési módszer, akkor mi lesz? Leállítjuk az összes töltőt? Amilyen gyorsan erősödnek a vasak, régen törhetetlennek tartott titkosításokat perc alatti törési időbe hozták (pl WPA2)
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen