Új hozzászólás Aktív témák
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #8735 üzenetére
Ha tippelnem kellene, egy Scott transzformátor lehet benne... a méret is kb stimmel a teljesítményéhez.
Ha a Niagara Falls erőmű lassan 100 éve egy ilyenen termel rá az USA villamos hálózatra, akkor gondolom tekinthetjük megbízhatónak...
Persze nem kizárt egy frekiváltó (3F AC - DC - 1F AC) ... de akkor kisebb lenne...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #8737 üzenetére
Kérhetsz teljesítmény bővítést aszimmetrikusan is, semmi akadálya... akár 32 + 6 + 6 is lehet. Az autó és a töltő egyeztet töltőáramot, semmi akadálya hogy a 22KW-os fali töltővel akár 1 fázis 6 A-el tölts, ha úgy van éppen igény. Ha csak nem autózod ki a kocsit naponta 0-ra, vagy nem kell napközben nagy út miatt rátölteni, nem feltétlenül lesz szükség nagy otthoni töltő teljesítményre. Itt inkább a kényelem ( csak leakasztod és bedugod) meg a robosztusság ( nem kell félni hogy leolvad és rádgyullad a ház) ami előnyt ad a vésztöltőhöz képest.
Ha olcsó megoldást keresel ez a Delta elég jó áron van...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #8737 üzenetére
az autó csak szimmetrikusan tud tölteni, ezért ha 3f terhelésmegosztós töltő van fent, azt 32+16+16 esetén 16A-re lehet állítani.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #8737 üzenetére
a spring csak egy fázison tölt, 1x32 lehet jó ötlet, de drága és nem logikus fejleszteni
eleve, 1x16A 3,6kW ezzel egy éjjel 0-100% lehet tölteni azt a kis akkut. Felesleges túlgondolni
fel kell tenni egy 11kW vagy nagyobb töltőt, terhelés megosztóval, és bedugod, elfelejted, megoldja az elektronika a többit.van olyan ami vezeték nélkül kommunikál a töltő és az elosztó közt, nem kell külön vezetékelni sem
(Te írtál messengeren is ugye?)
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz bigdigit #9131 üzenetére
100 km 13-16kWh, hogy jott ki 1500-ra? A 20-hoz mar palyatempo kell, felette hutes-futes is.
Kevesebb a szerviz, az ado, ingyen a parkolas [nekem, melohelyen, de az enyem varosi - Bp - hasznalat, ezert szamit].
Persze akkufuggo, de az ionom 12 eves eredeti akkukon. Eleve 5 eve vettem, riogattak h mindjart aksicsere...
Ha 5-8 evvel kesobbi technologiat veszel, me'g tobb a varhato idotartam.
[Mondjuk van me'g szaldos napelem igy en eleve 38-cal toltom.][ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9131 üzenetére
az én i3-ban (94 Ah) 108e km után 99,87%-os az akku.... persze puffer is van, de azért nem mondanám hogy nagyon durva a degradáció...
29kWh... és télen is tudja a 200km-t fűtéssel, 90-100 km/h vegyes város - főút... (persze nem autópályán)
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
válasz bigdigit #9137 üzenetére
Picit itt visszaolvasol, degradáció terén látsz szép grafikont, mit és hogyan kell/lehet számolni, lényege, hogy idővel csökken a mértéke, egy 94aH I3 eseten sacc 400e km után kerülsz 60% (kuka) közelébe, egy nagyobb akkus autónál ez 8-900e km, a teljes töltési ciklusok száma számít meg persze az idő is, de nem 5-6-7 éves távlatok ezek.
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9137 üzenetére
2016.11. havi... azaz most múlt 7 éves... de i3-ból az első generációsoknak (2013) is hasonló állapotú az akksija...
Nekem fontos szempont volt,mert hosszú távra tervezek vele... én cserélgetek autókat 3 évente... és ez legalább nem porlad el alólam.... a legtöbb kocsi előbb lesz egy kupac rozsda, mint ahogy az akku letérdelne... (temperálatlan akkusok: Lef, Triumvirátus természetesen kivételek ez alól...)
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9144 üzenetére
Csak akkor, ha az az akku kapacitás feltétlenül hiányzik a rendszeres napi rutinodhoz... a felár nem arányos...
Persze vannak néha jó üzletek... ne a HaHu-n keresgélj, lépj be a Facebook i3 csoportba... sok megbízható "nepper" van fent... a jó autók előbb elmennek ott, mint ahogy felkerülnének a HaHu-ra...
Másban nem különböznek... állítólag az utolsó 94Ah-sokban már a 120 Ah-s akksi van, csak szoftveresen van korlátozva...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
-
madgie
titán
válasz bigdigit #9166 üzenetére
150-et fizetek 2021-es Zoe-ra úgy, hogy káreseményem is volt, ezért emeltek rajta rendesen. Igaz, nekem nem 50k, hanem 200k van, a legutóbb is 800 ezer forint feletti javítási költség volt, amit sikerült "összetolatni" vele).
Ja és a feleségem nevén van, kevés bónusszal. -
válasz bigdigit #9169 üzenetére
LEheet nem jól fogalmaztam meg. Minden eddigi autó összes befizetett csaóját vesd össze azzal amit térítettek és amibe neked került.
Hans még pár hónapig nem tölti be a 7. évét. Kalkuláltam rá én is anno amikor hozzám került és az már pár éve volt. Összesen 1 azaz 1 ajánlat volt 400k alatt az összes kapott 3 -ból és annak is az önrésze több szézezres volt. Szerintem a csaó már régen nem a rációról szól, csak egy nagyon drága önnyugtatás.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
cinemazealot
addikt
válasz bigdigit #9207 üzenetére
"Valós degradációt csak akkor lehet ténylegesen megállapítani ha egy teljes töltést kiuatózik az ember és utána számol. Ez így nem életszerű sajnos és marad a lutri."
Kérdezz rá a kereskedésben, hogy pár napra el tudod-e vinni normál bérleti konstrukcióban az autót! Így egy bérlettel többet fizetsz majd érte, viszont leautózhatsz vele pár 100 kilométert, hogy megtudd, mi a helyzet az aksival.
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9722 üzenetére
2év... de messze van
Nos, addig meg kínai cégek legyalulják az eu piacot, rajtunk keresztül. Esni fog picit a használt piac, aki akkusok nem lesznek eladhatóak, chademosokat is nehéz lesz eladni. 50+ akkusok még talán nem annyira lesznek esésben. Ahhoz, hogy alternatíva legyen a füstölgősekkel szemben, jelentős esés kell még az árakban. Azt gondolom sok gyártó pár típusnál el kell menjen a (egy dakota közmondás szerint) a pozitív nulla marzsig, esetleg még a negatív mínuszig is. A prémium talán hozhat pénzt. A ferdeszeműek, két évet kibírnak így, a nyugatiak nem. Aztán jön az EU-ban is a hatalomátvétel és az árak visszarendeződése nyereséges kategóriában, de azt sok gyártó már nem fogja megélni.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
válasz bigdigit #9722 üzenetére
Hogyne lenne egyszerű- ha új autó olcsó senki nem akar használtat és mivel csórók vagyunk elkezdenek próbálni alkudni. Akinek nem kenyérre kell leszarja az ilyen ajánlatokat. Amit azon az aprón meg lehet majd venni az a hulladékja. Ez nem fog megváltozni csak mert villanyautó, ICE vonalon ez alaktult ki már nagyon régen és nem változik - szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Füleske
addikt
válasz bigdigit #9722 üzenetére
Én a hidrogénes BMW - ket várom, 2006 óta. [link]
"A BMW tervei szerint már a 7-es széria következő generációjával egy időben, akár 2009-ben megkezdődhet a hidrogénüzemű modellek értékesítése, az évtized végére pedig várhatóan a BMW, a Mini és a Rolls-Royce valamennyi modellje elérhető lesz hidrogénhajtású változatban is." -
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9733 üzenetére
Látom, azért az akkuk világában nem vagy járatos...
NMC akkuk önkisülése kb 10%/év! Nyugodtan tárolhatod, 50% körüli állapotban, semmi baja sem lesz...
Nem mondom addig állj fél lábon, amíg tömegével jönnek a Na akksik... NMC lesz még jó darabig, azt is reszelgetik, még sokáig verhetetlen lesz a tömeg miatt. Különösen ha a LiFePO4-et elkezdik venni a HMKE-sek meg az energiacégek, akik hajlandóak 2-3x árat is fizetni érte mint a BEV gyártók, az autókba nem fog jutni... Na is juthat hasonló sorsra...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9748 üzenetére
Nincs belső infóm, de amik szállingóznak az épülő gyárakban Li technológiára rendezkednek be, azaz pár éven belül nem számítanék piacfordító váltásra... de persze kizárni nem lehet. Az autóipar lassan mozdul... itt egy ilyen váltás években, akár évtizedben mérhető...
a LiFePO4 akkumulátorok hőmérsékletfüggését kutattuk 2010 -ben... és akkor már nem kísérleti, hanem sorozat gyártott boltban is kapható példányokat nyúztunk klímakamrában... mindenki azt mondta az NMC-nek rövid távon befellegzett... és ez 14 éve volt...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
válasz bigdigit #9741 üzenetére
Még szerencse, hogy másoknak kijön a matek.
Pár szám csak úgy:
Autó vételi ár: 6M (jelenleg kb 5,3M, 2 napon belül eladnám ennyiért)
Autóra költött összeg: 285e
Fizetős töltés 173e (kb 7e km) - mióta ennyibe kerül nem is nagyon töltöttem útközben
Megtett km 70e
Otthon betöltött energia: 10 Mwh (63e km)
16 kwh /100 km és 70 Ft árammal (van napelemem nem ennyibe van nekem)
Összes kiadás: 1,2M Ft
Benzin ára (6 liter 500 Ft-os) 2,1M Ft
Azaz ha holnap 5,1M-ért ha eladom, akkor vagyok nullába.
Nem számoltam, hogy van napelemem, nem számoltam a parkolással spórolt pénzt, nem számoltam semmi olyat amit az EV ad egy benzines meg nem, és igen nem számoltam, hogy mennyi időt töltöttem, mennyi időt vesztettem, ha autópályán mentem 110-el 130 helyett, de azt se számoltam, hogy munkával kapcsolatos kiszállásért mennyiszer fizettek ki 130 Ft/km-t nekem... de biztosan van néhány ezer km a 70-ből.
Lehet ezt boncolgatni, van akinek megéri, van akinek nem, van aki ki tudja számolni más meg nem.
Leírtam részletesen mi mennyi volt, de kidobott a böngésző, úgyhogy nem volt kedvem újra részletezni... -
cOxeR
Ármester
válasz bigdigit #9751 üzenetére
Nem vagy erős ebben, 1 évre számolsz, de miért... nekem ez 3 év, 3 évre a példád már 150e különbség az EV javára, cascoval.
Tipikusan az vagy akinek fogalma nincs mi fán terem egy elektromos autó, ezzel a sok éves az auto kuka az akku fóbiáddal. 2017-es I3 most lessz benne 100e km.
Casco kötés nem EV függvénye, hanem inkább auto értek és kockázatvállalási kedv, anyagi helyzethez viszonyítva.Milyen értékű/évjáratú/teljesítményű autónak van 150e/év cascoja? Tudod almát almával. Drágább EV-re a casco ezen nincs semmi meglepő, keresni akarnak extra profitot.
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9751 üzenetére
Te most a jóval rosszabb kondiciót mire alapozod?
Most vettem egy 8 millás EV-t, 18500Ft/év a kötelező
7 év gari még akkura...
20k-t megyek évente. 1155Ft/100km 230k
diesel fogyasztással lett volna 3300Ft/100km azaz 660k, volt benne 300k km. Évente szerelőnél maradt 50-100k
Egyiknél is értékvesztés, másiknál is.
Egyik kocsi 8, másik 1,5 millás
Szerinted a casco melyikre lenne olcsóbb? Persze értem én, hogy értékvesztése kisebb az olcsóbbnak, ami persze büdös életben nem romlik el igaz? Ne márA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9754 üzenetére
Látom már az is baj, ha esik az ára, sokan örülnek ennek. Ha esik a többinek is ám. Add el 8-ért a suzukit és vegyél újat belőle.
Igazad van abban hogy 50-es nincs, - bár 45-ös MG van - én 64-es akkusat vettem.
Igen, esik a tesla ára, használté is, újé is. Ez így működik.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9751 üzenetére
"nem rizikóztam semmit mikor száll el az aksi. "
Szinte minden gyártó 8év/160-200k km garanciát vállal az akkupakkra. Ha nem 8év feletti autóban gondolkodsz, akkor akku elszállástól nem kell tartanod.
A minimum 50-es akku is csak akkor érdekes, ha egyébként azonos fogyasztású autókat nézel. A lényeg a hatótáv amire szükséged van, aminek csak egyik eleme az akku mérete.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Kroni1
veterán
válasz bigdigit #9780 üzenetére
"Majd ha lesz max 10 mill körül új EV és 3 évesen 8 marad a maradvány értéke akkor kezd valami alakulni."
Most nem azért, ha kihozol egy 10milliós benzines vagy dízel kocsit a szalonból, akkor azt 8 misiért max 1 évesen párezer km-el tudod eladni, 3 évesen már nem igazán.
A Grand Espace-em 12 Milla körül volt az adott felszereltséggel újonnan, én 5 évesen 3.4 Millióért tudtam megvenni..Sokan olyan értéktartást várnak EV-től amit a belső égésűek sem tudnak, de ilyen nem valószínű h be fog következni.
-
biga
senior tag
válasz bigdigit #9754 üzenetére
Peugeot kiesik mert rohadt sokat fogyaszt
Esetleg ehhez egy személyes adalék: most pl nejem egy Corsa e-vel jar dolgozni napi szinten (ez lényegében egy Peugeot 208 e, csak oOpel logoval). Napi picibel több, mint 50km (oda vissza, kb 25 per irany), picivel kevesebb, de kb a fele autopalya (franciasan, tehat itt a 130 az inkabb max 120-125, nem 145!). Igy nyaron kényelmesen elmegy heti egy töltéssel (ilyenkor meg belefér egy hétvégi besarlasos körut is kényelmesen, a 300 körüli tav sztem nyugodtan megvan tehat nyaron, lehet szamolni), télen mar feszesen, de inkabb igen. Szerintem nem rossz a fogyasztasa. De mentünk vele 500-as tavokat is, 90% palya, ott volt valahol 20 körül a fogyasztasa.én személy szerint a Zoe-t sem tartom rossznak, csak az Opel (Peugeot) sokkal modernebb konstrukcio.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9773 üzenetére
Unalmas, hogy mindig előveszitek ezt a témát és siránkoztok rajta ... A jelenség mindig is volt... sőt COVID előtt még ennél is jobban...
AZ AUTÓ NEM RÉSZVÉNY, HASZNÁLATI TÁRGY!
Ha ennyire zavar ez az értékvesztés, vegyél 5-8 éves 100e km-t futott BEV-et... az az újkori ára fele alatt van, onnan már nem tud akkorát esni... azt az árat a fenntartási árelőny meghozza 5 év alatt... már akkor is pénzednél vagy, ha leadod a bontóba...
Mellesleg legtöbben ezt a modellt járjuk ép... 2 éve vettem BMW i3 94Ahat 5.5M 83e km még garis akkuval... Már "ledolgozta" az ára felét, az akku állapot most télen épp 97.8%. Szervízre 200e-t költöttem, ez klímagáz meg egy kisakku csere + 100e-nél egy hajtómű olaj csere. Műszakin csont nélkül ment át, csak bevittem előzetes átvizsgálásra, gratuláltak, hogy milyen rendes vagyok, hogy minden fék vadonat új .... sose volt rajta még tisztítva se... Rozsda nem eszi, ha figyelek a háklijaira akár még 30 év múlva is autó lesz, ha az akkutechnika fejlődik és lemennek az árak, lehet kap majd egy akku tuningot...
Úgy látom, nálunk nemzeti sport ez a "nepperkedés", ismerőseim is azzal foglalkoznak, hogy folyton nézegetik a HAHU-n épp mennyit ér az autójuk, és Dagoberteznek mekkora jó bizniszt csináltak.... de úgyse adják el, csak ez jól esik nekik... De hát mindenki úgy élvez ahogy tud... Én meg örülök az autónak, használom és nem számolgatom a megtérülését... nem cserélgetek, remélem sokáig élvezhetem az előnyeit
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9773 üzenetére
Figyi! Igazad van mindenben is
Csak tudnám miért vagy Te is egy olyan topciban, ahol már régen tudod, hogy semmi közöd nem lesz hozzá
De még valami: ki sajnálta itt le a suzukit??
De inkább ne is válaszolj, megkeresem a keresőbenA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Mauzes
őstag
válasz bigdigit #9785 üzenetére
Oké, figyelj, én is úgy gondolom, hogy magas az EV-k értékvesztése. De
1. Most te egy Suzukit hasonlítasz egy nagyértékű EV-hez. Ennek semmi relevanciája.
2. Ha a Suzuki is megfelel, akkor tök jó, jobban jársz anyagilag. Csak akkor nincs értelme drága EV-n agyalni.
3. Azért az, hogy drágábban adsz el használtat, mint új korában került, az csak az elmúlt évek hozadéka. Alapvetően nagyon nem ez érvényesül a piacon más időszakokban, Suzukinál sem ez volt régen és a jövőben sem ez lesz. Szóval ezt nem érdemes úgy kezelni, mint egy általános igazság és előny a belsőégésűeknél. -
biga
senior tag
válasz bigdigit #9803 üzenetére
Ahogy tudom, a Mokka is ugyan ez a hajtaslanc (100kw, akku brutto/netto 50/46kWh, gondolom mar a 2021-es modell is ez volt). Csak kicsit nagyobb, magasabb a karosszéria, igy némileg kisebb a hatotav, de ahogy néztem ez nem jelentös, talan 10km az eltérés a WLTP-ben, gondolom hasznalatban is hasonlo, vagy kicsit tôbb...
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
cOxeR
Ármester
válasz bigdigit #9806 üzenetére
Persze, 25-ben ami igazából egy bz3x alapokon nyugszik, 16-20M Ft-os áron, legalább is ami a Maruti néven az Indiai piacot érinti, kérdés itthon mennyi lesz. 60 kwh-s akku lesz az alapban, amire 400 km-t írnak, ami tudjuk, nem ennyi lesz városban is inkább alatta, autóúton meg enni fog 18-20-at legalább, pályán meg simán megyeszik 23-24 kwh-t.
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9780 üzenetére
"Holmi legkisebb aksis semmik."
Még mindig ezen lovagolsz, de ez nem így megy. Egy 71kWh-s akkuval szerelt e-tron kb. 280-300km-t képes elmenni átlagolva. Egy 38kWh-s Ioniq 250-270-et, egy 62kWh-s akkuval szerelt Tesla 370-400km-t.
Az akku kapacitásra rátapadni mint valamiféle csoda adatra, teljesen értelmetlen.
"8.4-9.4 között mennek amik akkori újkori ára 7850 volt"
Az megvan, hogy az elmúlt pár évben pont brutál drágulás ment végbe az autópiacon? A 2019-2020 környékén vásárolt EV-k áa is elszállt 2022-re, egy ideig drágábban el lehetett adni mint amennyibe 1-2 évvel korábban került. De az utóbbi fél-egy évben, folyamatosan csökken minden, az ICE is, és az EV is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9806 üzenetére
Japánok eléggé le vannak maradva EV fronton, egyedül a Nissan volt képben, de mellettük is elment közben a vonat. A Leaf siker volt bizonyos piacokon, de eleludtak, vagy nem tudom miért, de az Ariya későn jött és drágán. A többi japán gyártó meg sehol nincs. Toyota, Mazda, Lexus, Honda...egyik nevetségesebb EV-t dob piacra mint a másik (ha egyáltalán). Csodálkoznék, ha pont a Suzuki dobbantana valami őrületeset.
Springet is mindenki istenítette, mert óccsó, aztán kiderült, hogy túl sok dologra nem jó, főleg a jelenlegi áron.
A tudomány a valóság költészete!
-
mauimagic
aktív tag
válasz bigdigit #9806 üzenetére
Jól néz ki, 10 Milla Indiában...csak be kell hajózni, bele kell dobni úgy 4-5 millióért biztonsági berendezéseket, hogy Európában is kapjon engedélyt, kap egy kis büntetővámot, a világverő Áfánkat és veheted is....2025 után...ha lesz belőle valami...
Az S-crossod gondolom addigra pont 25 milliót fog érni, úgyhogy simán becserélheted majd egy ilyenre[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
válasz bigdigit #9816 üzenetére
szemben a durranóssal
Igen, hiszen pl a korrózió csak menet közben létezik.8 év garancia van az akksira legtöbb helyen, ha ez neked nem elég, akkor ne vegyél EV-t. Nem kell győzködni magad.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Stellar Blade
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Milyen monitort vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen