Új hozzászólás Aktív témák
-
stickrs
senior tag
És akk tegyek fali töltőt a gyár oldalára, és szereljem mindig oda át ahol van parkoló? Nem szórakozásbol irom a shukot.. munkásoknak 40+ green up-os shuko van a parkolóban. Az ugyanennyi fali töltőt a céges autók használhatják csak.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
axioma
veterán
Mar miert kene a napi [raeros] tolteshez pont a fali? Van falink, jo ratolteni ha napkozben ugy alakul [10-> 15A], de ejjel sima rofiben van mind2, napi szinten, ugy 4 eve. A falin toltes utan nem jon ki annyi km, az a tapasztalat, me'g ha a kulonbseg nem is sok km-ben. [Igaz, azon nem hagyjuk orakig, de azert nyilvan teletoltesre ertve.]
-
Andras6800
senior tag
Jaja, nem láttam minden videóját, de jó sokat. És hát hiába számolja ki a mérnök meg a statikus, hogy így meg úgy jó lesz, ha nem az.. és nem úgy kerül bele, ahogy számoltak.
persze biztonsági tényező miatt nem másnap fog összedőlni a ház. De az lehet, mint Pécsett az uszodánál. Ha jól emlékszem ott is kimaradt 1-2 vasalás. Aztán amikor jött egy nagyobb hó, beszakadt a teteje.Vissza az autókra. Itt azért a tervezés folyamata valamivel komplexebb, mint egy ingatlannál. Mármint ami a felhasználás módját és helyét illeti. Teljesen más igénybevételt kell elviselnie egy autónak a német utakon, klímán és felhasználói szokások mellett, mint a Szaharában. Vagy az esőerdőben, vagy a jó magyar utakon. Ezek átlagára megy a tervezés.
Azaz, ha a futóművön aggódik valaki, lehet, hogy németeknél nem lenne gond az akkucseréből, de nálunk.. .
Persze itt sem kiesni fog az autó kereke, csak majd gyorsabban kopnak el a futómű alkatrészek.Ha alá versz az autónak +100kg akkut, akkor azt azért illik beleszámolni a max terhelhetőségbe. Igaz, kíváncsi lennék, hány autótulaj van tisztában evvel az adattal (megengedhető max terhelés), meg a jelentőségével. Pedig még a forgalmiban is benne van.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
-
tibcsi0407
félisten
Aham, akkor a leírásban hülyeség volt, hogy az Amper állítható?
Az i3-on tudom állítani, de néha elég lenne kevesebb is, egyszerűbb lenne a töltőn.
Köszi a választ!
Update, elvileg app-ban lehetne. Megnézem, hogy ebben van-e egyáltalán BT. [link][ Szerkesztve ]
https://utdetailing.hu/
-
WiZARD
addikt
Sávtartót (+tempomat=autopilot) ami városban is egész jó
Elengedni rövid időre lehet, meg figyelni is kell, de azért nagyon hozzá lehet szokni.HA most talán kezd kevésbé elfogult lenni.
Egy ideig Tesla volt az isten, aztán valamire megsértődött és minden csak teslafikázásról szólt. Most már van 1-1 műsor amiben nincs indokolatlan és felesleges teslafika.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Andras6800
senior tag
Igen is, meg nem is.
Zajos, az tény, de a zajos nem egy SI mértékegység. Van akit a 30 dB már zavar, más meg 50 dB-ben is elvan. Nem fárasztja, stb.
Így lehet egy tényből szubjektivitást csinálni.Ülés ugyan ez. Apukám imádja a Passat ülést.. elvezet benne Split-ig 1 seggel nem gyorshajtva. Én 200 km után már nyüglődöm, meg zsibbad a lábam... Szóval szerintem bizonyított, hogy szar az ülés, szerinte meg bizonyított, hogy jó
Ergonómia egy vicces dolog.
Visszatérve a Teslára. Eltekintve a hitvallásoktól a Tesla igenis nagyon jó autókat gyárt a maga amerikai színvonalán. Sokan fikázzák az illesztések meg ilyenek miatt. Ez már megint szubjektivitás, mert van akit bánt, van akit nem.
Az, hogy nyekereg, zörög belül megint olyan, hogy van akit zavar (Zajos, lásd fentebb) van akit nem. Engem pl mérhetetlenül zavar, ha valami zörög, nyekereg az autóban. Asszony észre sem veszi.
Számomra 1 objektív és 1 szubjektív dolog van ami miatt távolság tartó vagyok a Teslától mint brandtől.
Objektív: Kollégám akivel napi szinten szoktam beszélni dolgozott nálunk Teslas projekten. Autóipari beszállító cégnél dolgozunk. Nálunk készült már nem is tudom melyik tesla-kba a légzsák vezérlő. Mivel persze Tesla nem fogadta el, hogy nem lehet 1 év alatt megcsinálni azt amit amúgy 2 évig tart, nem lett kész a vezérlő gyártás indításra. Így a mi cégünk határozott kérésének ellenére a Tesla bepakolta az autókba azokat a vezérlőket, melyek gyártástechnológiája még nem volt validálva. Persze tőlünk kértek tesztpályás tesztre 500 db-ot. (Ilyen stádiumban nem vehetnek részt normál közüti forgalomban a termékek beépítve, max megfelelő személyzettel ellátott tesztautóban). Utólag derült ki, hogy eladták ezeket. Persze szerencsére a validáció nem talált semmit, de a légzsákvezérlő felel a légzsákok nyitásáért balaset esetén. Azért az nem buli, ha valami gebasz van.
Pár éve ebből volt botrány, hogy VW ilyen autókat akart eladni validáció után olcsósítva.Szubjektív: Számomra mérnöki etikai szempőontból nem fér bele, amit az önvezetés kapcsán csinálnak.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
titán
Tudom. Pont ezt mondom, hogy 2023-ban megjelentek 2018-as belépő technikával Tesla árban. Akkor jó volt. Most viszont? Hol itt a nagy fejlődés, ami mindent elavulttá tesz? És mivel most jelent meg, velünk marad még 3-5 évig. Nevetséges.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Andras6800
senior tag
Egy ilyen rendszert nem arra terveznek, hogy valaki ugráljon a gázpedálon.
Persze amúgy váltókban 1000 éve van tanulás funkció, hogy ezen reszeljen kicsit. De alapvetően egy felhasználói profilra vannak ezek is tervezve ahogy minden. AZ, hogy valaki kb ideje 90%-ban városban megy és akkor is padlógázzal gyorsít ki minden pirosnál azért kilóg a normál felhasználásból. Legalábbis szerintem.
Mint ilyen, fizesse meg az extrát. Kicsit olyan ez, mint az adaptív olajcsere mostmár. Ha versenyautózol, akor gyakrabban kell.
A váltót is ha versenyautózól, akkor nem 250k-nál kell felújítani, hanem hamarabb.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Igen, de az nem életszerű, hogy a váltót a motor nyomatékgörbéjének tetjén járatására tervezed.
Ilyenkor van egy archetípus profil. Mennyi város, mennyi közút, mennyi autópálya. Vezetési stílus. És erre van belőve. Nem lehet az egész autót Schumacher felhasználásra tervezni. Illetve lehet, csak sokkal drágább lesz.
Ez akkor a normál felhasználónál azt jelenti, hogy kb sose kopik el. Cserébe mondjuk 1,5x annyiba kerül az új autó.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
Laktam falun Magyarországon vagy öt évig. Tényleg ez megy reggeltől estig. Fűnyíró, fafűrész, flex. Éjszaka meg a kutyák ugatnak.
Ez ilyen. Én is nyirtam a füvet a benzines fűnyírómmal órákig. Flexem mongyuk nem vót, de nem vótam igazi falusi, csak ilyen gyüttment.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
rjg
őstag
Mi '98-ban költöztünk ki, folyamatosan fejlődik, bár változó tempóban. 😉
Kedd este le kellett mennem Bajára és jobb híján Mobility töltőt kellett használnom. 30%-kal tettem rá az autóra. Az első 5 percben 43kW-tal töltött, utána visszament 34-re, majd 25 perc után 22kW-ra. Így 25,5 perc után 30-ról 70%-ra töltésért fizettem a 15,97kWh-ért 4 940 forintot.
Novemberben a MOL Plugee-n a 15,09kWh-ért 2 701 forintot fizettem.
Október végén az Optimum Way-nél 18kWh került 2 700 forintba.
Konklúzióm, amit már korábban is megfogalmaztam; hogy a perc alapú töltés a legelb@szottabb alternatíva a piacon.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
Andras6800
senior tag
16A -hez nem elég a 1,5-ös? Nekem anno azt raktak be 3F 16A-es csatihoz.
https://villanytszerelek.com/vez_meret.php
Igaz nekem nincs fél méter a vezeték hozz a kismegszakító és az ipari csati közt. Illetve nem autótöltésre, hanem "háztáji" felhasználásra. Azaz megy róla a 3f motor (betonkeverő, cirkula...)
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
cOxeR
Ármester
Meglesem az oldalon, nagyon köszi, mondjuk hely van neki a szekrényben,
Nem gond, hogy 10m a dedikált kismeg/fi kombinációtól és ugye csak ott jön a csatlakozóba a töltő? Pont az lenne a lényeg - mint nálatok a doboz esetén - hogy közelebb legyen maga a berendezés, mint egy felvonulási szekrény?
Illetve ha esetleg lengő ez a vezeték, de nincs állandóan kihúzva, hogy kell tárolni üzem közben?
Tömör vagy sodort inkább? 10m esetén nincs jelentősége igazán, ha akár 6mm2-ez húzok se, az is max +5e Ft. -
Vesa
veterán
Kicsivel több, mint 1 éves szerelés a konnektor, az autó miatt tetettem fel, de az is igaz, hogy azóta napi szinten használatban van és ahogy írod, 4-5 órán át. Itt csak azért nem áll össze a kép, mert nem mindig meleg, csak néha, tehát ha a csatlakozó lenne rossz, akkor gondolom minden esetben melegedne.
A forróságot egyébként a dugvilla fém részére értettem, maga a kábel nem ilyen meleg.stickrs
Ezt a tippet köszönöm, akkor veszek én is egy ilyet. Nekem a szerelő hozta az anyagokat, de akkor úgy látszik, ezt sem lehet rábízni senkire.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Gondolom valami kínai OEM csoda lehet, amit hatezer néven forgalmaznak. Nálam az is a probléma, hogy a villanyóra a töltő telepítési helyétől relatív messze van -légvonalban olyan 10méter lehet, de a kábelt nem lehet légvonalban vinni-, és mivel a ház egy hegyoldalba van építve, még egy -kábelezés szempontjából-, egészen idióta szintkülönbség is nehezíti a telepítést. Gyakorlatilag nem is látom át, hogyan tudna itt bárki kihúzni egy direkt kábelt az óráig a garázsból. Tkp. ezért maradtam a sima konnektoros töltésnél eredetileg is, mert őszintén szólva nem ér annyit az egész, hogy itt felforgassák a mindent IS egy kábelezés miatt, nem beszélve az anyagi vonzatáról. Az meg gondolom nem működne, hogy a garázsban lévő kismegszakító szekrénybe köttetem be a fali töltőt? 3x16A van a házban egyébként.
Szóval fentiek miatt akkor valszeg maradok ennél a Legrand Green Up konnektornál, azt csak felteszem a jelenlegi sztenderd konnektor helyére aztán kész.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Azért gondoltam, hogy nem köthető be oda, mert itt is többször írtátok, hogy fix töltő esetén az órától kell direkt kábelezni. Nem emlékszem így hirtelen, hogy mi jön be a garázsba, de szinte biztosan nem 1,5-ös vezeték. Megnézem majd a gépészeti tervben. Egyébként a terhelésmegosztás végül nem problémás jogila? Mintha lett volna itt valami diszkurzus korábban, hogy szivatták a népet ezzel is, de lehet, hogy rosszul emlékszem.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- BestBuy topik
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Projektor topic
- Fogyjunk le!
- Milyen monitort vegyek?
- PlayStation 4
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs