Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Nem is gondoltam hogy van Corollából plug-in. Nem tudom hogy jött képbe nálad a plug-in. 10 millióig kellene neki autó, egy plug-in Prius 13,6 - ról indul, míg egy kombi Corolla 8 - ról. Tehát elég jól felszereltet kapna 10 - ért. 15 millió körül meg már nem egy jól felszerelt bármilyen plug-in - t vennék hanem egy jól felszerelt Kia E-Niro 64 kWh - t.
-
Strezi
őstag
Nekem autó tudja ezeket.
Be tudom állítani mikor indulnék melóba(hétköznep, hétvége), és addigra a megadott szintre van töltve az akku, utastér ill. akkucsomag meg fűtve/hűtve ha kell. De lehet órára időzíteni is a töltés kezdetét. Amperszámot is lehet variálni, esetemben 5-16A @ 3f között az otthoni töltőn. De, geolokáció alapján ezt is jegyzi, szóval máshol mehet 32A@3f továbbra is.Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
axioma
veterán
Amperank tud, Ion nem, egyfazisu megoldas van ra (wifi konnektor, Blitzwolf, me'g meri is hogy mennyit evett, es ket okbol ejfel utan 5 perccel kapcsol be: akkor mar se a lakas se a halozat nincs terhelve, masreszt igy egy napra osszegzi a teljes elozo napi hasznalatot ), de nem talaltam most hirtelen belole 3 fazisut. Ha lesz Construma es kimereszkedek, megkerdezem az okosotthonosokat errol, mert kesobb erinthet.
A fali toltonk eleve 1f (azt nem a napi toltesre hasznaljuk), annak van valami allithatosaga, de semmi ilyesmi nem, vagy csak nagyon macerasan. De az tuti hogy toltobol lehet olyat venni, ami tud. De akkor az kulon csak arra vonatkozik, nincs mas azonos termek - en inkabb egyben vezerlek amit vezerelni akarok elv fele' megyek, inkabb tennem a keszulek/dugasz ele, de ez egyeni. -
Rakjunk, egy szóval se mondtam, hogy ne. Csakhogy kevés lesz. Otthoni környezetben sokkal jobb a tetőfelület/fogyasztó arány.
#672: 17kWp-ed van, ami ideális tájolás esetén árnyék nélkül egy full tiszta napon délben hoz ugye 17kW-ot, egész nap meg a ~haranggörbés output alapján ~80kWh-t elméletben. Ha éjszakás műszakban dolgozik valaki, annak akár a Model S-ét is fel lehet vele tölteni, vagy az új villanyskodát.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
titán
Nálam 3x20A van otthon, és ez teljes egészében ki is tud menni a töltőre. Van 1 fázisú, és 3 fázisú autóm is. Ha olyan autót töltök, ami 1 fázison vesz fel váltót, annak, ha valamiért gyorsan kell tölteni, akkor 20-22A-t adok (a kismegszakítók simán átengednek 22A-t), így van 5kW-om, ha meg olyant töltök, ami 3 fázisú, akkor annak mehet a 3x16A, és 11kW. Szerintem hosszú távra ne vegyél 1 fázisú fali töltőt, egyre kevesebb az 1x32A-es autó.
Milyen autóhoz tervezel?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
"Láma kérdés, de lusta vagyok Google-zni. "
Tudjuk, mindenki azt szeretné ha kifejezetten neki válaszolna valaki, nehogymár keresni/olvasni kelljen
"Ha a falból belemegy az N*X Amper AC az autóba, akkor mit csinál a Type2 fali "töltő" sokszázezer forintért? Egy ipari áramos aljzat kb. 20e-ből megvan. Én nem akarom a távolból okostelefonról tamagocsizni. Bedugom, töltsön, kihúzom, fejezze abba. Akár még egy kapcsolót is hajlandó vagyok megnyomni hozzá."
Elvégzi a kötelező kommunikációt az autóval. Hány ampert vehet ki az autó, és kapcsolja a töltést, ha minden rendben van, stb. Egy ilyen vezérlő önmaga 20-30-50eFt, a töltőkábel vagy a mágneszáras type2 aljzat a másik 40-60eFt, doboz, FI relé, stb.
Nálunk kb 130-140eFt + áfától vannak töltők egyébként."Amikor a 3x20A-ről 20-22A-rel töltesz, akkor a házban felkapcsolt lámpa (na jó, beindított mosógép, vízforraló, porszívó, vagy bekapcsolt sütő stb.) nem vágja le a villanyóránál a kismegszakítót? "
De bizony, levágja. Az autó ha 16A-el tölt, akkor akár 10-20 órán át stabilan ennyivel terhel. Kell egy terhelés megosztó, vagy más szabályzás ne menjen együtt más nagy fogyasztóval.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
"Simán láttam 500-900ezerért is "töltőt". Ennyiért ne kötelező kommunikáljon már az autóval!"
Azok OCPP kommunikációs töltők, vagyis egymással vagy egy központi szerverrel is kommunikálnak, neked nem kell
Terhelés megosztós töltő kb 360-380eFt, Wallbox pulsar plus + egy elektronika, nem kell áramváltó (egy digitális 3f fogymérőt használ modbuson)
A mi megoldásunk csak két fokozatot tud, cserébe a legolcsóbb töltőnkre is rátehető, és áramváltóstól se több 60ezernél, így szumma 200 nettóból kihozható
És igen, ez ennyibe kerül Mi kerül ezen a fotelen 20.000Ft-ba?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
ja igen, autó is megmondja, mennyivel tölthet, legtöbb autón van low-mid-high érték
És minden töltőnkön van fokozatkapcsoló, 6-8-10-13-16-20-25-32A azt állítasz be amit akarsz, ha letekered 6A-re mert megy a jacuzzi, akkor ennyit vesz fel az autóElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Füleske
addikt
"Nissan-Kia vonal meg Type1 (azaz csak egyfázisú lassútöltés), vagy CHAdeMO"
A Kia (Hyundai) is természetesen type2 (Ioniq, Kona, Soul, Niro), talán csak a régi Soul volt type1. A Nissan is vált az Aryia - nál CCS - re CHAdeMO - ról. De a frissített Leaf is type2.[ Szerkesztve ]
-
titán
Én terhelés megosztós töltőt használok: AGT Home Type 2 Prót
Mi is forgalmazzuk, br. 246000 Ft, de a gyártótól is ennyi. Mi elsősorban az AGT egyenáramú DC töltőiből építünk hálózatot.
Terhelésmegosztó kb. br. 60-70e (ha jól emlékszem), a töltő közvetlenül kezeli a jelét. Amperenként fokozatmentesen (32 fokozatban...) tudja állítani az áramot. Helyszíni telepítés (töltő kábelezése, villanyszerelés, stb.) még kb 100-130ezer, úgy lehet számolni.De van már olyan AGT töltő 137000 Ft-ért is, ami pont ugyanezeket tudja, csak nem wifis.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
ja, csak akkor nem lesz terhelés elosztód, mert adatvezetéket nem húztál ki. A terhelés elosztó az elosztóban van és kell vagy egy utp vagy egy 4x0,5mm2 kábel a jelnek
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
axioma
veterán
válasz joghurt #1030 üzenetére
A kozvetlen napelembol toltesnek csak szaldo utan lesz igazan jelentosege. [Spec. nalunk 17-es rendszer van fent, jo idoben van orakig 10 felett a rossz tajolas ellenere is.]
Masreszt Zoe-n kivul jelenleg nem tudok olyat amelyiknek ne lenne ugyanolyan jo az 1f toltes (az ion-om 10A-t azert ker - egyszer probabol paromek szerettek volna elinditani generatorrol, na az nem ment -, az Ampera csak 6-t default-ban, de az auto fedelzetin atallithato 10-re).
Amugy kerdes, hogy mennyit me'sz vele egy nap. Mert az "orakon at" az attol fugg, mennyi a hianyzo energia. Tulkepp 13-15km hatotav-noveles/ora kozotti toltes a sima 230V-s rofibol 10A-rel, ha 16kWh/100km konnektorbol mert fogyasztassal nezed (igaz, ennel ma mar vannak jobb autok, meg az is hogy palyazva 20 felett lesz). -
biker
nagyúr
válasz joghurt #1030 üzenetére
minden autó minimum 6A-t kér, ennél alacsonyabb érték a 0A
1x6A vagy 3x6A
ha a napelem 2kW-al termel, akkor 2kW jön a hálózatból melléElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz joghurt #1034 üzenetére
Egyreszt autofuggo, hogy tudja-e a 3 fazist (mienk auto oldalon type-I mindketto, nem tudjak). De elvielg tudhatna 1 fazis 32A-t is... Nem hinnem hogy attol hogy van 3f-d, muszaj lenne 3f tolto is, a villanybojlerben se cserelnel csak ezert futoszalat 3f-ra gondolom. Azt nem tudom, most hogy vannak az arak, anno ugy remlik magas volt a kulonbseg arban.
A fali toltonk 1x16A, az mar masfelszeres sebesseg a 230V-os toltohoz kepest. Igaz, nalunk 3x25 van es az a fazis elvileg mast nem visz. -
stickermajom
addikt
-
stickermajom
addikt
válasz joghurt #1045 üzenetére
Én most tényleg nem értem a problémát. 100000 Ft előlegért le tudtad adni a megrendelésed egy Springre, októberi érkezéssel. Most májusban turnézik pár autó az országban, oda az előrendelők is meg lettek hívva. Ha beleülés, megnézés, kipróbálás után nem tetszik, akkor kötelezettségek nélkül elállhatnak a vásárlástól, visszakapják a pénzt. Vagy szerinted hogyan kéne az éles előrendeléseket kezelni?
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #1045 üzenetére
a konát az első sorozatból 1mFt foglalóval lehetett rendelni, július-augusztusban, mikor az első megtekinthető példány november végén érkezett az országba
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
prAet0r_
csendes tag
válasz joghurt #1043 üzenetére
"VW e-Up!-ra azt mondták, idén 1000 darab az importőr magyarországi limitje. Sok helyen készleten is van, jönni is fog még belőle."
Ez az infó honnan van? E-Upot szeretnénk venni, várunk a pályázat kezdetére. Kérdezgettem a márkakereskedéseket hogy hogy állnak az idei kvótával, de sajnos nem mondtak semmi használhatót.
[ Szerkesztve ]
-
prAet0r_
csendes tag
-
stickermajom
addikt
-
axioma
veterán
válasz joghurt #1084 üzenetére
Ja igen, ezt is neztem hogy Daciahoz odairtak hogy _toluk_ (partnertol) "kell" venni a wallbox-ot. wtf??? Most vagy szabvanyos es tudok a kereskedelmi helyeken tolteni, vagy nem. Miert ne lenne jo egy (akar mar meglevo) sima wallbox? Ez is kerdesem lett volna, ha nyitva vannak... eh de bosszant ez a felesleges ut, kicsit elment tole a kedvem, meloidoben meg ritkan erek ra.
-
Füleske
addikt
válasz joghurt #1084 üzenetére
A gyári Type 2 kábelek az autóhoz általában kicsit vagy nagyon túlárazottak. A 100 még csak kicsit, van ahol 160-180 is lehet. Ha nem az autóhoz adják (20 milliós autó alatt ez ritka) akkor érdemesebb máshol megvenni.
"A mostani autóink elektromos kézifékesek, amit mindig utáltam. Egyszer megálltam, lekapcsoltam, kiszálltam, és az autó meg elkezdett gurulni ... "
A mostaniakban van hill control vagy hasonló néven erre okosság, szóval nem gurul el.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz joghurt #1088 üzenetére
Nem is szobeli valaszt kerek, hanem irasbeli nyomat barminek ;-) Nem vagyok konnyen kezelheto ugyfel egy rabeszelogepnek, ellenben egy ertelmes es informaciokkal biro embertol szivesen veszek termeket. Jo, a wallbox epp nem kritikus, mert nyilvan mukodnie kell, de azert ha nem reklamban hanem szerzodesben csillagozza oda az ma'r ga'z [epp ezert ketlem h bevallalja].
Cikket koszi, mindjart nezem. -
Chereiose
addikt
válasz joghurt #1118 üzenetére
"Annyi extra van még, hogy a pályázati papírok összerakását ígérik mellé."
Ezt sosem értem, hogy mitől "extra" néhány szalonnál? Gyakorlatilag pár scannelés meg kattintgatás ez a pályázat, ha a tavalyiból indulok ki, s ezért kérnek felárat néhol vagy micsoda? Ennél már csak az a szebb, amikor ők akarnak belépni az ügyfélkapudba és intézni ezt. -
Chereiose
addikt
válasz joghurt #1121 üzenetére
Ja, az kemény De most nem túlzok, szerintem 15 kattintás és az előzetesen scannelt dokumentumok és ennyi kell
Amúgy én vacilálok az E-up (de a full fapadoson, amiben se radar nincs se bőrkormány csak klíma) vagy a comfort plus dacia között, szépséghiba, hogy a dacia meg lett rendelve már 200k foglalóval, amit gondolom bukok ha visszamondom, mert csak akkor jár vissza, ha nem sikerül a pályázat, no meg az Up drágább így mindent figyelembe véve kb 400-500 ezerrel, és így fapadosan meg azt sokallom. Utazás közben meg nem a műanyagokat nézegetem, engem inkább a dinamika aggaszt
-
axioma
veterán
válasz joghurt #1118 üzenetére
Szombaton en is ultem egyben, de csak allo helyzeteben, mert tesztvezetesek kozott lehetett nezni. Mazli, mert itt volt az obudai dunaautonal - de egy SPY magyar rendszamos, comfort plus, szoval inkabb ketto van Ja es holnap me'g ott lesz, ha valaki meg tudja oldani hogy akkor megnezze, de azert elobb telefonaljatok hogy biztos jol ertettem hogy kedden viszik csak tovabb, es most is tomeg volt (igaz szombaton jobban raernek az emberek).
Az eladok sajnos me'g egymas kozott se mondtak mindenbol ugyanazt. Igazabol 3 lehetoseg van tipusbol, de mindegyik lehet tamogatott:
1. mostani megrendeles, mielobb gyartjak, sima comfort, ehhez kb. semmi nem rendelheto extrakent, szovet huzatok, narancs betetek
2. mostani megrendeles, mielobb gyartjak, comfort plus, ehhez kerheto villamtoltes (180e) es alaparon a navin kivul van benne tolatoradar + tolatokamera, bor uleses (brrr), es kek szinu betetei vannak a narancs helyett
3. mostani megrendeles de 2022-tol gyartasra, azaz kesobb lesz auto, de akkor sima comfort, kerheto hozza villamtoltes (ua. 180e), kerheto tolatoradar (60e), de tolatokamera nem - szerintem ez az optimalis, ha valaki nem siet vele.
A 100e-es foglalas mar nem jatszik, ellenben a 10% foglalo helyett (ami ugye a teljes arra vonatkozik szoval 650-700e lenne) megelegszenek 3-500e-rel is, es a megrendeles mindharom lepesben sikertelen palyazat eseten visszavonhato, teljesen visszafizetik (azaz x honapra nem nalad kamatozik a penz, ennyi a veszteseg). Nem kaptam me'g meg a kert bianko szerzodest, hogy benne van-e hogy kell-e es mennyire erosen eselyesen palyaznod ahhoz, hogy onhibadon kivuli sikertelen legyen, vagy milyen modon mondhato vissza me'g.
Amennyiben a megrendeles megtortenik, akkor az a'r mar veglegesitodik, tegnap ott tortentek ilyen megrendelesek. Vezetni nem tudtam, muszerfalat bekapcsolhattam. Mondtak par olyat amin felhuztam a szemoldokomet (pl. utolag - marmint leszallitott autoba - nem kerheto villamtoltes mert nem tudjak berakni az _invertert_... es ezt a "hozzaerto" mondta... valamint az otthoni 230-rol toltes az szerintuk a "vesztoltes", mert "annyira melegszik" a kabel, hogy magas a veszteseg... hat ezt nem tudom honnan vettek, de az egesz konszernre ezt mondjak a toltesre. A fogyasztasra se mertek semmit mondani, mondjuk nem jol emlekeztem, annyival nem nagyon konnyebb az ion-nal, csak aranyaiban az akkut is nezve. Ja azt mondtak hogy a Spring "csak" varosi autonak van kitalalva (eredetileg car sharing-re alkottak), igy napi "max egy" villamtoltesre van meretezve. Ezek utan nem annyira ertem a 230-as egyenlo vesztoltest, vagy fali type-II-re gondolt mint alaptoltes?Igazabol nekem az a kerdes, hogy mi a jobb, most ebbe beszallni +2M-val (sot inkabb 2.5 a toltovel meg a tolatoval meg addigra mennyit er az ion), es amikor abbol kiszallnek akkor visszajon-e ez a kulonbseg, vagy nem. Persze kozben ez azt jelenti, hogy Mo-on belul majdnem barhova elmegyek vele (nalunk inkabb 120km-es kor ami kell neha es ionnal nem menne toltesi pihi nelkul igy ampera), es kevesebbet esik az ara. 3 evig kene megtartani ahhoz hogy ne kelljen visszafizetni (meg van me'g valami spec eset azt hagyjuk). Cserebe uj az auto es vegig garis az akku. Van tempomat. Van magyar szerviz. Normalis meretu (es egyforma!) a 4 kerek (mondta is az elado hogy sokan elore megegyeznek egy gumissal, hogy az uzletbol atgurul par km es atveszi 60-70%-on a nyari gumit mert azzal es csak azzal szallitjak barmikor, es rarakatjak a 4 evszakost). Meg persze a 230km hatotav.
Ami miatt ez nem tunik bomba uzletnek: szubjektive nem tetszik a formaja, az ulesei szerintem gyengebbek mint az ion-e (inkabb szek, nem fotel), uj autora nem biztos hogy nem lesz dragabb par dolog (pl. kotelezo szerviz), nincs tolatokamera (az en ion-omban mar van egy a radio lecserelesekor olyat szereltettem be), az usb a teljes infotainment tetejen(!) van onnan kell levezetni a telefonig ami csak a valto elotti dobozban kaphat helyet (ott nem latni tehat android autoval ki kell rakni ahhoz kell a kabel) - sehol mashol racs vagy hely ahol rogziteni lehetne egy tartot waze-hoz. A csomagtarto beleejtosebb, szerintem kicsit kisebb mint az ione, de azert nagyjabol egy kategoria. Nincs tukorbehajtas (utcai szuk parkolasnal jo). Hatso ablak nem iranyithato a vezeto altal - neha jobb onnan kevesbe csap a fulre. Azt meg se neztem hogy taviranyitos-e a kozponti zarja, de kulcsos inditas van csak (ez mondjuk nem lep meg es nem is hatrany, az ion is, csak az ampera nem). Nekem hianyozna a kartamasz is kozepen, az iont azzal vettem, bar ott se szeria.
Me'g alszom ra parat, de szerintem ez inkabb kivaras lesz. Vagy robbantok bankot (nyerek a lotton) es akkor azert nem ezt, vagy hasznalom az iont amig megy, es utana megnezem, mi lesz akkor, akar hasznaltan akar ujonnan. Hiaba nez ki magas tamogatasi ara'nynak a 2.5/6.5, annyi elonye nincs nekunk, masodik autokent, mint amennyibe igy is kerulne a lecsereles. Es akkor me'g ott van hogy ki tudja mikor hoznak egy nekem sokkal jobban tetszo es illeszkedo autot ki me'g. Vagy veszek Zoet hasznaltan mert bar nagyobb, de akkor mar 5 szemelyes (ja azt is kerdeztem, hat szerintem goze nem volt az eladonak, szerinte a magyar forumokban mindent irnak a 3f toltesrol, de a nemeteknel mindenki 1 fazison tolti azt is es nincs bajuk...). Valamint a mi fali toltonk type-II kabelre cserelve nyilvan jo, azt mar nem is utaltam ra hogy miert irnak a marketinganyagban mast...
Ami me'g baromira idegesitettt hogy minden hianyossagra az volt a valasz hogy "sporoltak", masreszt az hogy "de a 12M-s xy autoban is ez van". Hat bocs, ez engem nem hat meg...
Az ka'r, hogy nem tudtam kiprobalni, hogy mennyire gurul mennyire fekez, a gyarban allitjak a ketto koze valahova, de nem allithato at (ami igy mar eleve ellentmondas, felteszem szervizprogrammal igen ha mar "beallitani" kellett, vagy nem igaz amit mondott). A szervizeseket most kepzik, fognak erteni hozza. Allitolag. Ami feltunt, hogy szerintem mintha kozelebb lennenek a pedalok, pedig hely az lenne, de nem tudtam kiprobalni hogy mennyire szamit. A valto csak 3 allasu tekero (D-N-R), ez szerintem kedvezo lehet annak, aki hol valtosba hol elektromosba ul hogy ennyivel mas az erzet, en is volt hogy rontottam parszor ide-oda atuleskor, a kez reflexe miatt (a lab is lyukra fut igy feltunik nyilvan mielott valtanal). -
stickermajom
addikt
válasz joghurt #1133 üzenetére
Nem 0km-rel fogod átvenni úgysem, valahol 1-30km között lesz benne. A kárelőzmény pedig szerintem rád mint szerződőre vonatkozik, nem az autóra. Bár van az autó sérüléseire vonatkozó kérdés is, de akár lehet szállítási sérült is az autó.
Én a pályázati feltételek között nem láttam az önrészre vonatkozó kitételt, csak annyit írnak, hogy teljeskörű legyen és a záradék szövegét.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Dell notebook topic
- Hobby elektronika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Autós topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Motoros topic
- További aktív témák...