Új hozzászólás Aktív témák
-
Patrick
addikt
válasz Tigerclaw #177 üzenetére
Én is nézegettem már párat. Elsőre valószínűleg Super Soco TC-t veszek majd, aztán később bővítem a jogsimat, hogy egy Zero S 11 kW beleférjen. Persze ha addigra lehet esetleg B-s jogsival is 11 kW-nak megfelelő motort használni, bár kötve hiszem...
Köszi az oldalt, el is mentettem.
Az akkus dologgal egyetértek, de szerintem nem a Li-Ion lesz az az akku, ami majd a kis súlyt, a nagy hatótávot, gyors töltést és a gigatárolást biztosítja, talán nem véletlenül várnak. Többfajtával is kísérleteznek, csak ez elég sok idő lesz.
A Honda PCX 2 milláért egy vicc... A KTM E-Speed 3 milláért, szintén, oké, az már 11 kW-os, de akkor is.
Sajnos eu le van szarva...
Mindenesetre kíváncsian követem a fejlődést motoros ügyben.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz Tigerclaw #181 üzenetére
Igen, azóta felment az ára, meglepődtem én is, de lehet, hogy vettek párat, aztán inkább feljebb vitték az árát.
Én is csak azért döntöttem mellette, mert rendes nagy kereke van, nem ilyen kis picike mint a robogóknál és ilyen szar utakon a kisebb kerék szerintem hátrány, mint sem előny, könyebb vele esni...
A + extra aksi, azt hiszem +160 000 Ft. 11 Kg 1 db aksi, ezt is ki lehet venni. Olyan 45-50 km a hatótávja reálisan. Mondjuk nekem elég lenne melóba és vissza egész héten. Így + aksival ki tudod bővíteni a hatótávot 100 km+-ra és a motor még mindig nem lesz 100 kg, ami szerintem egész jó.
A Bosch-al én sem vagyok kibékülve, ha lesz hasonló "méretű" motor más gyártótól akkor váltok, addig marad ez.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz Tigerclaw #179 üzenetére
Valószínűleg nem lesz, pedig ez lenne a logikus, szerintem... ez még jó 5-10 év szerintem.
Ha lesz olyan fasza japán elektromos motor, mint a Zero S, akkor akár olyat is vennék, de egyenlőre a Zero a végső befutó, ha még lesznek addig egyáltalán. Pláne az újabb modellek, könnyebbek lesznek, gyorsabban lehet majd őket tölteni.
[ Szerkesztve ]
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz Tigerclaw #186 üzenetére
Hát ezt szomorúan olvastam, igen vannak gyermekbetegségei, pl gázkart finoman meghúzva ránt egyet és nem szépen indul el, nem tudod finoman adagolni. Remélem kiforrja magát és akkor egy nagyon jó kis elektromos motor lehet belőle. Kb. 2 év múlva veszek egyet szerintem, addigra legyen fain minden.
Megsasolom a TS-t is, mert azt még nem nézegettem.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz Tigerclaw #189 üzenetére
Nem csak az elektromos autókkal, hanem a belső égésűekkel is, szóval, hogy minek 1000-1200 lóerős 2.9 alatt 100-ra gyorsuló, 300-400 km/h-ra képes "autó"-kat gyártani, több 100 millás árcédulával. Ennyi beteg embert, hogy kinek nagyobb a fallosza és ki tudja tovább nyújtani, vicc az egész. Ugye, most a tesla Roadstert le akarják nyomni, már van ennek is annak is koncepció autója, mindenki teslaverő...
Ez a Kia e-niro, nem rossz, csak egy árat jó lenne már tudni, de szerintem 10-15 között lesz egyenlőre. 5 év múlva már bőven 10 milla alatt lesznek az ehhez hasonlóak szerintem. Addigra még több töltőpont lesz az országban. Az akkuk is fejlődnek, jó lesz ez, csak idő kell neki, nekik.
Tesla 3 kint, alap verzsön, 8,8 milla. Itthon alap; 16 felett. Azért elfogadnám.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
veterán
válasz Tigerclaw #207 üzenetére
Nehéz dió az egész, mert meg kell értetni az emberekkel, hogy az elektromos járművek nagyon hasznosak lehetnek, de nem válthatják le pl. a távolsági közlekedést.
Erre a jelenben egy plug-in hibrid tűnik optimális megoldásnak.
Részemről egy Volvo V60 PHEV-et vettem lassan 2 hónapja:
- A városi ingázásomat tisztán elektromosan meg tudom oldani, ez napi 2x9 km + a mindennapi ügyek intézése; a gyakorlati elektromos hatótáv kb. 30-35 km a klímázás függvényben (eddigi max. 40 km, országúton, de klíma nélkül).
- Hétvégén pedig hidrid üzemben autópályázom, ilyenkor 90%-ban a dízelmotor megy (tempó függvényében autópályán 5 és 8 liter között; országúton 3,5 és 5 l között fogyaszt).[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #207 üzenetére
"Nehéz dió az egész, mert meg kell értetni az emberekkel, hogy az elektromos járművek nagyon hasznosak lehetnek, de nem válthatják le pl. a távolsági közlekedést."
Szerintem pont fordítva van. Most rengetegen a hatótáv para miatt nem vesznek elektromost, pedig egy 3-400 km - t tudó, gyorstöltős autóval ez már ma sem probléma.
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #222 üzenetére
Normalis tavolsagot megtenni kepes auto akkujat mar a netto sulya miatt nem cserelned ki egyben emberi erovel. es iszonyat problemas lenne egybol az erintesvedelem. Csak prius I. akkupakk kiszedesekor es cellacserejet asszisztaltam, ami ugye joval kisebb (bar NiMH miatt is), de hogy azt a koritest hogy oldanad meg 5 perc csere alatt azt nem tudom. Szerintem nem veletlen, hogy formula-e-ben tavalyig _auto_csere volt a verseny kozben, nem csak akkucsere. Pedig ott aztan abszolute specifikalt korulmenyekhez lehetett volna alakitani a cseret...
Amugy sima berlessel most is megteheted ugyanezt, ha hetkozben 1 auto kell csak utazni meg egy masik.
Amugy volt valami keleti koncepcio ami a legozhato autorol szolt, 1 vagy 2 sor ules, kis hatulja vagy nagy, bar azt hiszem szervizes (de nem gyari elokonfiguralt!) cserevel. Ezt erdemes lenne megjatszani: hetkozben 1 soros auto elol-hatul a ketfele motor, nagy utnal meg elektromos akar kirakhato, helyette masodik sor plusz csomagtarto. (Mondjuk a garazsmegoldas ehhez jo kerdes...)[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tigerclaw #228 üzenetére
Ez ilyen. Sajnos a normálisabb e-autókat, amik flottakezelő szempontjából élhetőek nem lehet készleten kapni. Teslának nincs itthoni szervize, kiesik, Leaf van, de ott azért van akku melegedés, plusz az a kormánypozíció - nem lehet mélységet állítani a kormányon - sokaknál kiveri a biztosítékot. A kona hajtása az egyik legjobb, ha nem a legjobb most a piacon, csak nem lehet kapni se a Hyundainál, se a Kianál. e-Niro volt nálunk nemrég megint egy időre, nekem bejött, kellemesen erős hajtás, nagy belső tér + anyagok (én bírom a Kia habosított műanyagjait).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #236 üzenetére
Nem fura, csak pont a technologiavaltas elejet nezed, csak uj autokra, egy gazdasagi allapota miatt kedvezotlen orszagban. Amugy ketlem hogy az elektromos autok lennenek kb. kizarolagosan ilyen "rovid" ido mulva, mar csak a "megszokas" lendulete miatt is. 15 eves autok boven vannak a magyar utakon, mar csak emiatt lassabb kivezetodese lesz mint a nyomogombos telefonoknak (amik azert ha elhanyagolhato, de lathato mertekben jelen vannak me'g).
Az viszont valoszinu, hogy rovidtavu kozlekedesre szant elektromos eszkozok szama igen meg fog ugorni, csak sok lesz az egyszemelyes megoldas ill. tomegkozl. eszkoz.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tigerclaw #236 üzenetére
A kereskedők többet is el tudnának adni, 200 db az jelenleg a hazai kvóta e-niroból 2020-ra. Pici a hazai piac. A támogatást nem számítva kb. csak Leafet lehet gyorsan venni, de az meg olyan is.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tigerclaw #246 üzenetére
"...és az ő idejükbe bele fog férni, akárhol is lesz szervíz az országban." > Ne gondold, nem azért, mert ennyire elfoglaltak, hanem ennyire hozzászoktak a kiszolgáláshoz. Van olyan bérlő nálunk, aki az asszonynak 20 milla környéki autót bérel és ő még a parkolást sem indít, mert nincs rá "ideje". Volt olyan hónap, amikor a büntetések - parkolás, gyorshajtás - többe kerültek, mint a bérleti díj - ami egy ilyen autónál több, mint a kikozmetikázott átlag magyar fizu - . Na az ilyet nem fogod rávenni, hogy autókázzon 2x1,5 órát egy szerviz miatt. Vagy marad a hozom-viszem, ha bevállalja 1-1 cég, hogy 1 embert egész napja odalesz 1 autó miatt.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #272 üzenetére
valoszinuleg azert nem hoztak amiert macera az eu bevezetes: egyszeruen nem volt kelloen biztonsagos, ezert itt nem lehet eladni, ott meg igen
En nem banom hogy nem szaladgalhatnak az utakon szappantarto szintu autok.Amugy meg ha ez jon ennyiert, es tenyleg kaphato lesz nem csak atlagos karosanyag-kibocsatas csokkentesere par peldany, akkor az tuti nagyot tarolna. Jelenleg a hasznalt 2011-es kezdetu ion es tarsai mennek eros 3M korul, a miev szerintem mar uti a 3.5-et, szoval ennyiert elegge lenyomna az arakat.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Tigerclaw #272 üzenetére
Kelet Európában egyáltalán nem lehet már eladni a kisautókat, a Twingo forgalmazása is megállt. A mediterrán országokban van még rájuk kereslet (Olaszország, Görögország, Portugália), Magyarországon alig fogy hasonló kategóriás járművekből, mi (sajnos) nagyon a német autóvásárlási szokásokat vettük át.
Egyébként a Renault most pont azt tűzte ki célul, hogy minél nagyobb haszonkulccsal értékesítse az autóit, amibe egy olcsó népautó nem igazán férne bele (nekem gyanús, hogy ez is Dacia-emblémás lesz végül). -
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #282 üzenetére
1. fekezes utani sebesseg szamit az utkozesnel, nem az eredeti - azert remelem senki nem megy annyira vakon, hogy egy kicsit sem fekez egy utkozes elott, meg a szembejovo sem
2. nullara osszetort autokbol is siman kiszallnak zuzodasokkal ma mar - nem csak az auto merete mint passziv vedelem jatszik, hanem az aktiv is -
biker
nagyúr
válasz Tigerclaw #282 üzenetére
Tényleg senki nem járt fizika órára?
Két egymással szemben haladó, 64kmh sebességű test ütközése pont olyan, mintha bármelyik 64kmh sebességgel falnak ütközne. Sebességvektor kontra helyzeti energia középpont. Ha egy forma a tömegük, akkor ott középen megéllnak összetörve, vagyis mintha falnak menne
Ha meg az egyik kétszer olyan nehéz, akkor van gond, mert a könnyebb autónak ekkor átad energiát, és lehet hogy neki virtuálisan 80kmh sebességről lassulás jön ki, a másiknak meg 45kmhElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #288 üzenetére
Marpedig a fizikaban igaza van. Hasonlo autok frontalis utkozese az erok szempontjabol a nem deformalodo fix falnak utkozessel egyenerteku. Ugyanugy az utkozesi pontig kell lelassulnia a megfigyelt autonak.
Ha a masik egy 30t-s jarmu az ellenoldal a megfigyelt meg tovabbra is 1 max. 1.5, akkor nyilvan mas a helyzet, de az meg viszonylag ritka hogy azok gyorshajtsanak vagy kiszamithatatlanul mozogjanak (me'g defekt vagy ilyesmi eseten is lassan valtozik a mozgas iranya es sebessege is). -
biker
nagyúr
válasz Tigerclaw #288 üzenetére
saját magad írod le, az energia nem vész el.
de nem is teremtődik.Ha A autó jön 20.000 egység mozgási energiával, meg B is 20.000 (nem nevezek meg egységet, mert mindegy hogy N-ban vagy kJ-ban számolunk energiát, de ez van), és egymással szemben ütközve nullára redukálódik, akkor mindkettőt ugyanaz a G lassulás éri, ami egyenlő 20.000 -ről 0-ra delta értékkel, szorozva a megtett úttal (50cm) osztva az idővel (1,5s mondjuk)
Ha igaz lenne, hogy olyan mintha kétszer annyival menne, akkor 4x akkora erő érné az autót, mintha falnak menne, és ha mindkettőt 4x annyi erő éri, akkor honnan keletkezett a 120.000egységnyi energia?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Patrick
addikt
válasz Tigerclaw #297 üzenetére
Jól írtad, persze szerintem és szerinted. Ez hogy megy át a törésteszten? Ha valakit elütnek annak kampec... egyébként meg szerintem bármelyikünk szebb formát rajzol... még ha batári kell, akkor is. Amcsik simán rákaptak, 150k felett van a megrendelés. Nem tudom mekkora lehet a súlya 2,5 tonna, 3? Szerintem túltolta, nem szabad full-ba nyomni a kretént, hogy durván fogalmazzak. Amúgy bírom a csávót, de az összes közül ez "mellényúlás", persze csak számomra, minden más fasza és le a kalappal. Én azért nem erre számítottam, többet vártam. Mondjuk nagy marketinges az biztos. Nyilván nem európai piacra szánják.
Make Amerika Great Again...
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Tigerclaw #299 üzenetére
Amúgy azt sem értem, hogy minek kellene egy pickup-ra golyóálló, vagy átdobás álló üveg, illetve vastagabb lemezből készült kasztni...hacsak Musk nem valami Mad Max járművet álmodott meg, egy képzeletbeli 3. világháború utánra. Lehet hogy a "felkészülők"-et célozzák meg. Kinézetre pont ideális lenne. Amolyan zombivadász jármű. Opcionálisan felkerülhet rá a Musk féle lángszóró is. Szinte már military modell.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #312 üzenetére
A levezetesbol mindossze az kovetkezik, hogy ezen tolteseket nem a mai meglevo halozatbol kozvetlenul kene megtenni.
Az otthoni toltesnel eleve semmi ertelme, a 230-as fali dugaljassal (10A-esek) is tolt orankent 12 km korul. 16A-ral meg 20km (legegyszerubb fali tolto).
Amugy nem is ertem en ezt a hipergyorstoltes-maniat, nem mindenre ugyanaz az eszkoz a legjobb, ennyi. Kamiont jo ideig nem fognak arambol taplalni (jo, tudom, troli-szeru probalkozas van, annal a RoLa is eletkepesebb). -
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #314 üzenetére
Ez mindossze azt jelenti, hogy rossz a cel. Mar ha a 36 powerwall (legyen az barmennyi kapacitasban) az egy epeszu mennyisegrol szol, nem tobbezer km-nyi aramrol. Itt szoktak elszallni a szamitasok... mindenki ugy szamol mintha a mostani benzines allomasokat kene villamos energiaval kivaltani, pedig ez csak szalmababnak jo.
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #316 üzenetére
Koszi, nem voltam kepben a powerwall-lal, uj infok, igy mar ertem. Bar a rohanast tovabbra sem
PHEV-vel az a baj, ami a mostani kamu hibrid zold rendszamosokkal: nem tudod ellenorizni, hogy elektromosan hasznaljak-e, vagy csak siman toltik a benzinkutnal (az amperankat igy hasznalta aki behozta az orszagba, igaz csak kb. 1 honapot). Nem segit az sem, hogy a toltoallomasoknal nem olcsobb az aram km-e, mint a benzine. Szerintem igy osszessegeben (amig autobuzi a tarsadalom) siman novekedne is a co2-terheles.
A tarolo egyelore szerintem nem indokolt, majd akkor lesz ha az utcabol kifele kene mennie aramnak barmikor a helyi tultermeles miatt (addig azert amig elfogy par haznyira, addig jobb felhasznalni mint tarolni). Ez nem ma lesz... [a teto ilyen beszabalyozasaval nem ertek egyet, de azzal igen, hogy x kWh/ev termelesre kepes felulet legyen megjelolve, az x lehet fuggvenye valaminek: aktualis epulet merete vagy max. oda telepitheto vagy akarmi]. -
prmcsk
addikt
válasz Tigerclaw #312 üzenetére
40 éve elektromos pályán vagyok, csak amikor ezeket is elmondom, gyakorlati oldalról, néznek, mint a vett malac. Szerintem tárgyilagos meglátás, egyetértek. A szabványosított akkucserés megoldásnak van egy óriási gondja, ha a környezetszennyezés a cél. Máris minimum dupla mennyiségű akku kellene hozzá, tehát újabb bányászat és újabb előállítási kényszer. Semmit nem old meg, sőt...Egymillió villanyosra min. kétmillió akkut legyártani (cserealap). Az akkutecnológia ugyanaz, a töltés fizikája is, tehát a kúton összpontosul ugyanaz a gondhalmaz, mint otthon, vagy máshol...
axioma: Értem, hogy elméletileg mindenre van megoldás, de az nem, hogy olyanokkal akarunk megoldani alapvető gondokat, amik még több, újabb problémákat hoznak. Egyik kedvenc filmem örök klasszikusa: „Ha valamit nem tudsz megoldani pénzzel, oldd meg sok pénzzel”! Világhálózatokat, töltésrendszereket fejleszteni, hogy képes legyen, a megugró energiaigényt fedezni, akár házon belül ? Hány újabb milliárd tonna nyersanyag bányászata kellene ehhez ? Az egyik oldalon megspórolunk 5 egységet, (mert ugye, ez van előtérben), de ehhez 20 egységet áldozunk be. Ez így vicc.
Ezért mondom évek óta. Amíg nem találják fel újra az akkumulátort, addig ezen a téren, csak „lavórfoltozás” történik…
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
prmcsk
addikt
válasz Tigerclaw #325 üzenetére
Értem a lényegét, én sem a teslát hibáztatom. Sokkal inkább azt, hogy felszopnak egy terméket, mint "világmegváltót", legyártják, mint alternatívát, de az újrahasznosítására, "egészséges" megsemmisítésre senki nem akar gondolni, csakis eladni...
Hogy is mondta Hanula Barna, egy előadásban ? Az igazi környezetkímélő autó, a le nem gyártott autó...
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #327 üzenetére
[nem a tesla cikk kapcsan, az nekem tul rovid bulvar velemenyt alkotni]
Az elektromos auto biztositasanak mi koze az akkuhoz? Nekem csak kgfb-m van ertelemszeruen (eletkora miatt), de szerintem a casco se tartalmazna az akku eloregedesere a biztositast. [Mondjuk nem is feltetlen lenne logikus, mas autokat is kukaznak hamarabb, mint ahogy a meghajtorendszer nullazna magat.]
Amugy a prius I. akkuit csak csereltek fiatalabb prius II akkucellakra, de a mai elektromos autokhoz ez nem is erdekes, mert abban me'g NiMH akkuk vannak, a mostaniak meg mar litiumosak. -
biker
nagyúr
válasz Tigerclaw #327 üzenetére
"Elektromos autó esetén a biztosítás se lehet valami olcsó, az "aranyáron" mért sérülékeny akkuk miatt. Nagyon kellene már olyan akku, vagy más energiatároló forma, ami olcsóbb és kevésbbé sérülékeny, veszélyes."
nem ez az elsődleges gond. Nem az akku miatt drága a casco, hanem minden más miatt. Az alkatrészek kb 60%-a egyedi, és mivel kis darabszám, drága az alkatrész. A karosszéria elemek is nagyban különböznek, ott a villanymotor az inverterrel, a fedélzeti töltő invertere, az most 3m alsó hangon a 3 alkatrész. 1misi az OBC, 1-2misi a hajtó inverter stb.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #330 üzenetére
En asszisztaltam prius akku ki- es visszaszereleset. Elegge nehez elkepzelni, hogy az akku serulne egy balesetben, nem olyan helyen es nem olyan hozzaferhetoen van. [Ha akkora a baleset akkor mar biztos nem az autom ertekenek elvesztese hanem az embereletek fognak szamitani.] De teny, a biztosito bele kell szamolja, de inkabb erzem ezt a rosszul megjosolhato igy "prudens mukodes" miatt tul magasra vett valoszinusegi szamok miatt, mint a csereles miatt (pillanatok alatt gazdasagi totalkar mar kb. barmelyik 5+ eves auto! akkor meg a jelenlegi piaci erteke szamit, nem hogy mennyiert cserelnek ezt-azt).
En egyebkent korrekt biztositos ugyintezest me'g nem lattam. KGFB-n egy alig serult lada-ra, erteke kb. 1.4M (hatulrol kicsit belecsusztam) elszamoltak 260e-et, de ugy hogy elotte 4 honapig me'g jarkalt vele az illeto, es utana irtak be irrealis aron irrealis mennyisegu alkatreszt (van amit uj bmw-s szakszervizes alkatresz arral csereltek pl.). Siman bejelentettem csalasnak, de valoszinuleg vajazva volt a dolog mert eloszor nem adtak ki a szamlareszleteket, masodszor meg azt mondtak hogy hiheto. Na ezeket en tuti nem etetem mar elvbol sem, ha nem muszaj.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #341 üzenetére
Szerintem fontos lenne a nyirbalast elobb a kamu phev-k kiszuresevel kezdeni... ha jol tudom mar volt ra valami terv, hogy ha a motor 2 literes legalabb, akkor ne lehessen zold rendszamos meg ne kapja az azzal jaro kedvezmenyeket. De csak beszeltek rola, kozben meg ram is ferden neznek pedig az enyemen nincs kipufogo, hogy csak a kedvezmenyekert zold.
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #374 üzenetére
Citigo/E-Up jutott Magyarországra kb. 150 darab ha jól emlékszem (idei teljes évre gyártott mennyiség), tavaly november 5 - én kezdték felvenni a rendeléseket, kb. 2-3 hétig lehetett rendelni és vége volt. Az ID.3 szoftverhiba akár még valós is lehet mivel semmi köze a Citigo/E-Up, de akár az E-Golf stb. szoftveréhez. Viszont az is beszédes hogy az E-Tron gyártását is le kellett állítani akkuhiány miatt, ami nem egy 5-10-20 milliós autó. Tehát én úgy gondolom hogy szoftver sincs és akku sincs.
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #383 üzenetére
Nem volt előző saját szoftver. Nézd meg pl. az E-Tron - t ami olajcserét kér... [link] Vagy Karotta videóját a kiváló fordításokról (6. perctől) : [link] Ráadásul kellene egy saját OTA rendszer is mint a Teslánál. (ami pont nem működik jól, ezért kell egyenként kézzel frissíteni)
"A francnak se kell olyan autó, aminek feltörik valamelyik rendszerét majd távolról irányíthatják." Pont ezért is jobb lenne a saját kód, nem az innen-onnan összekalapált. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Tigerclaw #478 üzenetére
Bevallom számomra teljesen vállalható egy robogó esetén a kivehető akku megoldása.
Elmész vele munkába, leparkolsz, kiveszed az akkut és felteszed töltőre. Na meg ugye ezáltal vihetsz magaddal egy másik pakkot vagy felváltva lehet tölteni a kettőt. Akkuk szabványosítása egy vágyálom. Elég csak a mobilok töltőcsatlakozóit nézni. Totál szembe mennek a gyártók a fenntarthatósággal - van jelenleg 4-5 vagy ki tudja mennyi használt töltőcsati a mobiloknál.⭐ Stella
-
Strezi
őstag
válasz Tigerclaw #532 üzenetére
13A bizti van minden dugvillában Ami a mondandóm lényege, hogy az autóhoz adott feltételezetten dugvillást töltőt lehet használni bátran, mivel a házakban jellemzően megvan a szükséges össz amperszám.
Miért kapnának jellemzően "egyedi dugvillát" az autó töltők (egyáltalán az mi?) Pont olyan dugvilla van rajtuk, amivel sima konnektorba is bele lehet dugni... Az más kérdés, ha van olyan töltőfej is, amivel nagyobb teljesítménytbe is be lehet dugni, de ott értelemszerűen az aljzat is más.
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #873 üzenetére
Napelem van (16.9kWp, haztartas + varosi EV + PHEV), de jelenleg a powerwall nem kimondottan eri meg, amig van szaldo. Kesobb ez sok szempontbol valtozhat (ki mikor esik ki szaldobol, mikor mennyi az akku a'ra, milyen hibrid invertereket engednek fel a halozatra, stb.)
Az me'g csak-csak megoldhato, hogy nyari napokon amit nappal gyujt a napelem, azt az este hazaero autoba attoltsed, ha ugy me'retezed akkor 1-2 rosszabb napot is athidalhat, de azert tudataban kell lenni annak, hogy az evszakos elterest ebben a formaban egeszen biztosan nem eri meg ta'rolni. Persze igy is lehet jo.
Napelemes topikban, igaz nem elektromos auto toltesere, van aki epit akkupakkot, de a korulmenyek miatt csak elso fecskek vannak ahol a betaplalas nem/dragan oldhato meg, vagyis szigetuzemre.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #876 üzenetére
Kicsit tul van ez (jelenleg) dimenzionalva. Marmint a hmke termeles tarolasa. Amig az utca (legkozelebbi trafo) szintjen nem termeles, hanem fogyasztas zajlik, addig ez legfeljebb szabalyozasi kerdes a napelem szintjen (az tok mas hogy vannak a "nagyuzemi", metar/kat napelemfarmok, most a kisemberrol beszeljunk az egy szam hazanak tetejen).
A fogyasztasra meg van mar egy tokeletesen bevalt alternativa, csak "nem ismerjuk igy tiltjuk" alapon nem hasznalhato: vezerelt aram. Igen, a mostani vezerelt csoportok "szocialis" alapon vannak bekapcsolva, de mindossze jogalkotoi/szolgaltatoi (a ketto azert erosen osszefugg) akarat kellene arra, hogy lehessen vezerelten aramot vetelezni akkor, amikor tenyleg volgyidoszak van (hogy ezt most frekifuggo funkcioval nezik vagy kapcsoloorasan, az mar teljesen reszletkerdes).
Szoval en nem gondolom, hogy a powerwall-t minden napelem/e-auto melle a megoldas, elobb ki kene hasznalni a meglevo, menetrendsegito technikakat, es majd ha az se eleg (bar lehet addigra mar lemegy ugy az akkuk ara hogy maguknak a napelemeseknek is megeri, vagy lesz alternativ tarolas mittudomen hidrogen), hogy akkor mostantol akkufal kell hozza.
Megjegyzem, en sokkal elobb vennem elo a futest. Egyreszt egy kis hoigenyu hazban mar realis az evszakos tarolo, nem ertem miert kellene a futesre hasznalt energiat telen, energiaszukeben vetelezni. Masreszt meg bizonyos joval tagabb hatarok kozott (akar napokon ativeloen, ha leszakadnanak a nepek a kettizedes pontossagu termosztat igenyrol) lehetne a betaplalast meghatarozni (pl. hetvege), legalabb valami pufferbe. -
titán
válasz Tigerclaw #873 üzenetére
A kollégám napelemekkel DC-DC inverteren keresztül BMS keresztkiegyenlítéssel tölti az LFP akkumulátorát, ami 24V-ra van belőve, és egy 24V->230V DC/AC inverterrel látja el saját magát. Egy relé vezérli azt, hogy a ház épp a telepről, vagy a nyilvános hálózatból kapja a delejt. A rendszer kínai egységeken alapul, minden eleme alibabán és/vagy aliexpressen megvásárolható.
Ez a rendszer tulajdonképpen a cégünk napelemes-akksis töltőrendszerének kistesója, párhuzamosan készültek. A kollégám építette-fejlesztette a rendszert, aki hálózati villamosmérnök 30 év hálózatfejlesztési, és akkumulátortelep-üzemeltetési tapasztalattal. Mert az akkumulátoros rendszerek nem ám a 2020-as évek csodája. A fejlődés a költségekben, kezelhetőségben, és méretben történt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #886 üzenetére
Vezerelt: hamis, hogy egyszerre. Tipusonkent van 16 csoport, ezeknek el van tolva egymashoz kepest a menetrendje, es veletlenszeruen teszik fel az utcaban oket. Te me'g talan a kapcsoloorasra gondolsz vagy a csoport nelkuli hangfrekisre, en viszont kicsit jobban ismerem mert radios korvezerlok parameterezeseben dolgoztam. Tokeletesen alkalmas lenne, pont annyira becsulheto (sot me'g az idojarast se kene figyelni) a napi terheles (= a vezerelt idoszakbol egy csoport mennyi ideig milyen sokat fogyaszt), mint a futesre hasznalt csoportoknal. Statisztikailag kijon.
A rendes kakao sok oran keresztul kb. 2%-nak kellhet, a tobbi azon a napon ugyanazt a kb. 40km-t tette meg. Akinek rendszeresen kell sok oran keresztul nagy kakao, az majd _nem_ keri hogy a vezerelten legyen az autoja, es??? De egy csomo toltest at lehetne tenni. En onkentesen megcsinalom, es ejfel utan 5 perccel indul csak az a konnektor, amibe az autot dugom.
A frekifuggot is ezert emlegettem. Az pont ugyanarra kapcsolna, mint az eromuvezerles, csak ellentetes iranyban... Megoldhato technologiailag, konkretan keszulek letezik ra ami ez alapjan (is) tudja a vezereltet kapcsolgatni, de (azon kivul hogy nem erre terveztek, hanem automata szintentartas/korlatozas inditasara) eddig - tudtommal, az utobbi 3 evben nem kovetem - semelyik funkciora nem hasznaljak.[ Szerkesztve ]