Új hozzászólás Aktív témák
-
Strezi
őstag
Remek!
Ugyanakkor az 1f 32ampert kétkedve fogadom, mert dugvillának sok. Fent a kolléga is 16amperig írta.
1f32 amperra tipikusan kék, három tüskés csati van. Kempingekben van ilyen ha jól tudom...
Ilyen:Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Ck.
addikt
Szerintem ez a degradáció egy kicsit túlzásba van víve, néztem több használt tesztet is mostanában, hivatalos szerviz látogatást, stb és megfelelő használat és nem trópusi éghajlati viszonyok mellett egyáltalán nem tűnik problémásnak a helyzet egy 4-5 éves példány esetén. Természetesen egyértelmű, hogy nem ok nélkül alakult ki ez a félelem és egész biztosan van valós alapja, de más típusnál sincs garancia rá, hogy az akkumulátor feltétlen jobb állapotban kell legyen, hőmérséklet management ide vagy oda
Nyilván a pálcák azért nekem is piszkálják az agyamat és törekszem teli pálcásat venni, valamint márkaszervizben meggyőződni az akku tényleges kapacitásáról.
Ha nem lennének ezek a pálcák, szerintem a félelem is sokkal kisebb lenne az emberekben.Egyébként ebben az árkategóriában sok választási lehetőség nincs. Van kb. a Leaf és a Zoe. De a Zoéban sajnos a nem állítható ülésmagasság miatt a kormány az ölünkben van, ami nem túl biztonságos. Ráadásul ugyanennyi pénzért csak akksi bérletest tudnánk venni, ami még plusz havi £50-100, az éves tervezett futástól függően. Ha pedig megvesszük az akksit, abból kijön másfél-két Leaf is a Zoe teljes ára mellett.
Nem tudom otthon mi a helyzet, ezek angol árak, mi csak ezekből tudunk kiindulni.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Jó írás, csak pár megjegyzés:
"Havi 55-60ezer km-t vezetek le" gondolom évi akart lenni"- Csak nagyon indokolt esetben töltöm 80% fölé. De inkább 70."
Ennek semmi értelme, eleve nem 100% a 100% (bruttó/nettó kapacitás) és a 70% irreálisan alacsony. jó lesz az 85-90%-nak is"- Hiába 455 km a gyári hatótáv, úgy számolom a megtehető utat, ha sztrádán közlekedünk rossz időjárási körülmények között, pláne az akkukímélés miatt nem töltjük fullra, így az lemehet a felére is. Így is kellett már kamion mögött vitorláznom, mert nem betervezett kerülő lett a napban."
Így kellene mindenkinek hozzáállni, hogy a saját vezetési szokásai szerint mennyi, mert a 130 pályán télen az 290km hatótáv lesz."- Igyekszem elkerülni a villámtöltést, eddig sikerült."
Ennek nem sok értelme van, lévén a niro és a kona "villám" töltése nem villám. kb 1,1C a max ionity-n, az 50kW villámon elér 44kW az nem villám, az 0,6C és a li-ion technika az 2-3C-nél lesz valóban villám. Ezt csak a tesla tudja."- Mekkora lesz az értéktelenedés, mikor lesz érdemes kiszállni a kocsiból, én mindenesetre hosszú távon gondolkodom, máshogy nem tudom, kijöhet-e a matek.
- Nem tudom, mit hoz a használtautó-piac, amikor megjelennek majd a most 55% kedvezménnyel taxinak megvett nagy akkus e-Nirok."
Hát őszintén, eladáskor senkinek semmi köze ahhoz, ki mennyiért vette. Ha nagyon kevés olyan eladó lesz, aki szabadulni akar, ezért olcsón adja, akkor drága lesz az ár a piacon. Ez az egy fogja befolyásolni. Az hogy 55% támogatással vette, az az ő dolga. Most a konák 1,5-2 évesen a listaár 90-95%-án mennek hahun.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
A DC az a villám, az AC meg a gyors, csak épp a DC villám az 22kW-tól 350kW-ig terjed.
Villám az, csak épp az akkut meg se csiklandozza. Amíg 1C környékén töltesz egy liion akkut, addig örökélet van.
A táblázat biztos igaz egy barkácsgép akkura, de nem autó akkura, ahol pl a bruttó 67kWh a nettó 64kWh amit te 0-100%-nak látsz, az igazából mondjuk 2-98% eleve, és még valóban 0%-nál is csak letilt az elektronika, menne még az.
Teljesen más egy autó BMS-e 4db 18650 töltéséhez képest.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
Elso kerdes: az auto vajon mit ir ki 0 es 100%-nak? Mert prius-I-nel latvanyos volt hogy 50% es 75% kozott volt az ido 98%-aban (abba ugye user sehogy nem tud beleszolni), de a mobilon mar reg nem azt latod toltottsegnek, ami a fizikai hatar, hanem ami az akkukimelo toltesre kijelolt szakasz hatara.
En mindig maxra toltom az autot. Mondjuk a korulmenyek miatt eddig talan 2x kapott dc-t (elsore inkabb teszt mint muszaj miatt), es legtobbszor 40%-nal erek haza, ritkan megyek a 20% figyelmeztetes ala (de akkor se izgulok igazabol, eddig talan volt 5-10 alkalom 1.5 ev alatt). -
axioma
veterán
A lassitasnal azert _nem_ ugyanaz a matek, mert ha ugy [olyan erosen] fekezel h a fektarcsa lassit, az elveszett energia. Azt alairom, h ha visszatermelesi tartomanyban marad, akkor ebbol nem jon ki [es nyilvan alairom az atlagsebesseg -> legellenallas indoklasi reszt is, bar ott negyzetesen kene ugye integralni de az mar tenyleg elhanyagolhato elteres]. Az 'egypedalos' feature ezert jo, ott pont tudod meddig motorfek... [ultem olyanban amiben a menetpedallal elengedesre fekezes megallasig mukodott, ion sik uton kb. 7km/o-ig megy le csak].
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
nem is kell légellenállást nézni, a kérdés az egységnyi utat egységnyi sebességgel megtenni, csak a gyorsítás dinamikája változik. Tehát a többi lehet állandó.
A gyorsításnál zárjuk ki a túl nagy és túl kicsi gyorsítást, ahol a túl nagy értelme a kivett áram meghaladná az akku maximális leadási szintjét, és a belső ellenálláson túl nagy a feszültség esés, illetve az extrém kicsit, ahol a kivett áram kisebb mint az akku önkisülési vesztesége és a segédelektronikák által felvett áram, mivel ezen küszöb alá menve nem csökken tovább az áram felvétel.
tehát a "normális" tartományban igaz, hogy mindegy a gyorsítás dinamikája.
Ami a belső égésű motor és az elektromos közti különbség, hogy a belső égésűnél ez a tartomány értelmezhetetlenül kicsi, mondjuk 1800-2200rpm közt van, ami nem tesz lehetővé semmi játékot, elektromos autónál meg az üzemi körülmények kb 90%-a ebbe a tartományba esik.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
Ion-nal nem valtoztathato de kelloen eros (=nem gurul menetpedal nelkul mint uresben), Amperanal viszont atveros, mert a D gurul (kis feknel visszatermel), de D helyett L eseten nem visszatoltest novel, hanem a normal motor motorfekjet is beveti. Vagyis az nem segit a takarekossagban. Nalunk is ugy van hogy en az ion-fele megoldast szeretem es azt vezetem, a ferjem az Amperasat es azt viszi, aztan mikor valamiert keresztben megyunk akkor szokni kell...
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban