Új hozzászólás Aktív témák

  • Bozso68

    senior tag

    Régóta terveztem már az e-Niro-val, a hétvégén végül csináltam egy alacsony sebességű fogyasztási tesztet OBD leolvasóval, amit most megosztok veletek.

    Gyorsulás kétféle módon 6-6 alkalommal ugyanarról a helyről:
    - tojáshéjon, 40-ig gyorsítás, ott tempomat aktiválása 55-ös tempóra, futásonként 0,143 kWh fogyasztás..
    - padlógázas gyorsulás, 40-ig, majd szintén tempomat 55-re, átlag 0,172kWh.
    GPS adatok alapján kiértékelve adott pontig, fogyasztási átlagok 20% többletet hoztak a padlógázas gyorsítás esetén.

    Lassulás 55km-h-ról négyféle módon 4-4 alkalommal, szintén GPS távolságadatok kiértékelésével. Minden esetben ugyanakkora útszakaszt tettem meg, a fékpontok estek máshova. Minden esetben 15km/h-ig rekuperáció, onnan a kormányon levő fékező karral álltam meg, mivel ott már kúszna csak a kocsi:
    - rekuperáció 1. fokozaton - ez az etalon, sajnos nem találtam megfelelő vízszintes útszakaszt a teszthez, ahol 0 rekuperációval ki tudtam volna gurulni, ez futásonként átlag -0,039kWh.
    - rekuperáció 3. (legnagyobb) fokozaton az előbbihez képest 85% visszatermelés, átlag -0,033kWh.
    - kormány mögötti karral megállás 76%, átlag -0,029kWh.
    - üzemi féket taposva megállásnál a kocsi nem termelt vissza, hanem átlag fogyasztott +0,043kWh-t.

    Konklúzió: nagyobb dinamikával való indulás ilyen kis sebességnél is lényeges fogyasztási különbséget jelent. A rekuperáció növelésével -hacsak nem játszunk a gázpedállal- nagyobb a fogyasztás, mivel a fékpontig a sebesség tartása több energiát emészt rekuperációval együtt, mintha hagynánk csak kigurulni.

    Hozzászólásomat gondolatébresztőnek szántam.

Új hozzászólás Aktív témák