Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
válasz stickermajom #1647 üzenetére
Jó kérdés...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
opr
veterán
Én nem az a típus vagyok, aki egyszer beállítja a klímát és többé nem nyúl hozzá, elég sokat basztatom, állítgatom fel-le a hőmérsékletet kb kedvtől függően.
Lámpát kapcsolni se árt, ha tudok magamnak, nem kell matatni mikor felhajtok mondjuk az autópályára.
Ablaktörlő meg... Sok fajta automatát láttam már, de olyat, ami tényleg jó és soha nem kell belenyúlni még nem. Olyat pláne, amelyik magától nyomja a tisztítót, ha valamiért hirtelen menet közben kell. Ha emiatt nem elég egy kart meghúzni, hanem a harmadik almenüben kell turkálni, az pláne életveszélyes.
Ülést is sokszor basztatom, pláne a deréktámaszt, pláne hosszú úton, ezt se hiszem, hogy bármelyik autó tudja magától automatikusan csinálni.
Ülés fűtés hűtés is olyan, hogy álló helyzetben kapcsolom be, de menet közben kapcsolom ki.Ezeket mind megoldja a tesla teljesen magától, nulla emberi beavatkozással, és/vagy van rá fizikai gomb?
Edit: most láttam az editet, már olvasom is.
Válasz az editre: A különbség az érintő és a fizikai gomb között pontosan annyi, hogy az egyiket vakon is meg tudom nyomni, a másikat nem, oda kell nézni. Nekem ez számít.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
titán
A Model 3-ból a listádról 3 dolog hiányzik:
A hűthető rekesz. Mérete sem nagy, de azon kívül is sok, hatalmas elzárt tártolója van jobban elhelyezve, mint a csak utas által használható kesztyűtartó.
Ülésszellőztetés, de az minek egy villanyba, hiszen amikor beszállsz, nem meleg az utastér, mint egy benzinesben. Sokkal jobb megoldás az egész utasteret előre behűteni, mint a béna ülésszellőztetés.
Hajó érzetű felfüggesztés. Pont szöges ellentéte, hiszen az rendkívül sportos. Ez ilyen, még a rutinos BMW-sek is megjegyezték, hogy nagyon kemény. Tényleg minden apró rezdülés átjön. Ezt családi sportkocsinak szánták, nem közúti hajónak, amit a Lexus szokott. Ez vezetési stílustól is függ, hogy ki mit szeret. Nekem volt már több, hasonlóan kemény autóm (Subaru, Honda, Chevy Volt), de ez mindnél kicsit keményebb. Cserébe olyan stabil, mint a svájci frank. Nem csinál semmi váratlant, meglepőt, bármennyivel is mész. Márpedig lehet vele menni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
A hűthető rekeszt amúgy esküszöm nem értem, miért divat újabban kihagyni, kb semmiben sincs, pedig annyira egyszerű és zseniális dolog.
Hűthető ülés: úgy érted, hogy benyomom, hogy 20p múlva indulok és addig lehűti magát? Végülis jogos, így annyira nem fontos.
Hajó érzetű felfüggesztést nem írtam sehol.
Kifejezetten szeretem, ha harapja az utat a kocsi, volt nekem is200 is, ne tudd meg hogy imádtam, kicsit mai napig bánom, hogy eladtam, nem véletlenül legenda, tényleg zseniális, az a kormány, az a váltó, az a műszerfal... Azóta se vezettem semmit, ami élményben ahhoz közel volt, és belefért a család csomagostól. Gyorsnak nem volt gyors, de jónak nagyon jó volt.
Viszont azért az se jó, ha kirázza a fogamból a tömést. Az sr+ meg a long range is olyan kemény?[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
titán
egyiket vakon is meg tudom nyomni, a másikat nem, oda kell nézni
Pontosan ugyanúgy nyomod vakon/nézve mindkettőt. Ugyanúgy a tér egy fix pontja mindkettő. Hőmérsékletet én is szoktam kapcsolgatni. Pont ugyanannyira kell ránézni mindkettőre, csak a kijelző jobb helyen van. Vakon semmit se találsz el. Én még soha nem tudtam egyetlen gombot sem megnyomni pillantás nélkül semmilyen autóban. Próbáld ki egyszer mereven előre nézve. Borzasztó, értelmetlen matatás lesz belőle. Teljesen vakon gépelni sem tudok, pedig a 80-as évek óta gyakorlom.A deréktámaszt nem állítja magától, annak rendes négyirányú gombja van az ülésen, mint minden autón.
Ablaktörlő meg...
Attól, hogy menüből állítható, van rá gomb a bajuszkapcsolón, ahogy a mosóra is. De ezt írtam is. Az a jó a Tesla menü + fizikai gomb megoldásában, hogy úgy tudod kézzel kapcsolni, hogy nem esik ki automata állásból, és nem kell keresgélni, hogy sikerült-e visszarakni egy kézi törlés után.Lámpát kapcsolni se árt, ha tudok magamnak, nem kell matatni mikor felhajtok mondjuk az autópályára.
Miért kéne lámpát kapcsolni autópályán? Automata nappali menetfény évtizedes találmány. Már a kettővel ezelőtti autómban is volt.Mindegyik kemény. A Performance pedig egyenesen eszetlenül kemény. Na az leveri rólad a vesekövet még kátyúk nélkül is. Az egy nagyon durva sportkocsi, miden szempontból. Képes elszállítani a családot, de nem feltétlen fognak neki annyira örülni. Ismerek olyat, aki lecserélte a P-t SR+-ra
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
Oh, azt hittem a tesla-ban az ülés is csak kijelzőről állítható!
Ablakmosó/törlő: ezt valamelyik tesztelő mondta, hogy csak kijelzőről lehet, ezek szerint hülyeséget beszélt?Ha ez a kettő kiesik, plusz ugye üléshűtésben igazad van, akkor már csak a csendesség a kérdés, meg az, hogy bármi nyekergés, zörej, stb van-e benne.
Lehet csak az lesz a dolog vége, hogy bérelek egyet egy hétre, aztán meglátjuk."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
titán
Csak olyan dolgok vannak menüből állíthatók, amiket nem nyomkod az ember, vagy máshogy nem oldható meg úgysem. Navi (ilyen gyorsan, könnyen beállítható navi még telefonon sincs), zene (hangerőre gomb van kormányon), és infó.
Fizikai kapcsolók vannak: irányváltó, tempomat be-ki, tempomat sebesség, tempomat távolságtartás, autopilot, egy törlés, ablakmosás, index, fénykürt, távolsági fényszóró, hangerő, zeneszámváltó, mindkét oldali ülésen elektromosan állítható gombokkal: előre, hátra, fel, le, háttámla, deréktámasz erősség, deréktámasz magasság
egy gombbal (tehát nem menüből) elérhető kijelzőn: hőmérséklet, ülésfűtés
Távolsági van full automatában is, ha kell, bár nem igazán oké. A 21-s modelleken lévő led mátrix fényszóró hamarosan kanyarkövető és full automata (pásztázós) lesz.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
Köszönöm az infókat, ennek még úgy döntöttem utána megyek jobban, illetve mindenképpen ki fogom próbálni.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
biker
nagyúr
"A hűthető rekeszt amúgy esküszöm nem értem, miért divat újabban kihagyni, kb semmiben sincs, pedig annyira egyszerű és zseniális dolog"
Mert hülyeség??? A legtöbb esetben befúvó van, aztán valahol kimegy a levegő, nem keringető, másik, hogy télen FŰT, mivel nem hűtődoboz hanem az utastérbe fújt levegőt fújja be.
akinek hideg ital kell, vesz egy mini valódi hűtőboxotElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
A legtöbb követelmény pontod talán értem, de ezen fennakadtam
"Ablaktörlő meg... Sok fajta automatát láttam már, de olyat, ami tényleg jó és soha nem kell belenyúlni még nem. Olyat pláne, amelyik magától nyomja a tisztítót, ha valamiért hirtelen menet közben kell. Ha emiatt nem elég egy kart meghúzni, hanem a harmadik almenüben kell turkálni, az pláne életveszélyes."A teslán kívül (de lehet azon is van kar) melyik autóban nincs ablaktörlő kar? Csak tapi? Kérlek típust adj meg, mert én balga ilyet még nem láttam.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Az írásod inkább önigazolás keresése: milyen indokokat találok, ami miatt nem kell vennem elektromos autót.
Nem fogok pontonként írni, mert kb 10-ből 9-et legalább 6-8 autó tudja ma a piacon, csak annyit kellene tenned, a 10-ből az 1-1 amit valamelyik nem tudja, melyik a legfontosabb ezek közül?
Pl milyen sűrűn mész 300km-t pályán amikor kell a 10p töltés? nem mindegy, heti 3x vagy évente 3x, és ha valóban VENNI AKARNÁL akkor ennyi minimális kompromisszumot kellene kötni (pl a zongoralakk nem az elektromos autó sajátja, hanem mindegyiké. Jó tippem hogy nem nagyon találsz belsőégésűt sem nélküle, nem sok értelme volt ezt felvetni.Egyébként meg BMW i4 M50 kell neked, jönnek a tesztek, nézd meg, mindent tud amit leírtál. ja hogy 30misi... ez van.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
stickermajom
addikt
-
biker
nagyúr
válasz stickermajom #1665 üzenetére
miért kell menet közben enni? Már bocs, lenyomtam 10+ évet évi 60-110ekm futással, ettem eleget menet közben, elég volt.
Ha belsőégésűt veszel, akkor MINDEN kívánságod teljesül, vagy ott is van kompromisszum? pl automata csak 2l dízellel van, vagy automata klíma csak XY további opcióval együtt van, és sorolhatnám.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
stickermajom
addikt
Idézd kérlek hol állítottam, hogy menet közben kell enni.
Önigazolással vádoltad a kollégát, én pedig felhoztam a két legnagyobb eautós önigazoló lózungot, amit minden - nézőpont szerint vélt, vagy valós - hátrányára fel lehet hozni: "addig eszünk egy szendvicset", "ennyi kompromisszum belefér".Nyilván érzed te is a különbséget egy hatótávval kötött kompromisszum és egy esetlegesen csak nagyobb motornál elérhető automata között, szóval ezt nem is kell magyaráznom.
-
Vasy09
őstag
Jó írás, és gratula, hogy kitartasz az elveid mellett!
Nagyon sok mindenben egyet kell értenem veled, viszont én nem akartam még várni 5 évet, így úgy gondoltam, hogy addig is ismerkedeünk, tesztelünk egy 40-es leafet!
Aztán majd 5 év múlva (már csak 4) meglátjuk!Gamertag: Vasy09
-
biker
nagyúr
válasz stickermajom #1667 üzenetére
Nincs problémám a hatótávval, símán elmentünk bécsbe oda vissza töltési időveszteség nélkül, mert nem várjuk meg lemerüljön, és sokat kelljen várni
Mindezt egy Konával ami 130-al alig 310-320km-t megy el és oda vissza 640km Bécs
Egyszer töltöttünk kb 15 percet bábolnán, míg sikerült osztrák matricát venni, bécs előtt egy smatricson kb 15 percet míg pisi/kávé szünet volt, és hazafelé bábolnán kellett volna kb 60%-ig tölteni (25perc) de mire megkaptuk a mekiben a menüt és megettük, 84% lett a kocsiban.Ha a kolléga 300km-t akar menni egy töltéssel, azt még a kona is tudja, télen már nem, de akkor elég egy 10perces töltés, és nem kell több
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
Ha mar navi: Teslanal nem lehet koztes celt megadni, a navigacio maga eleg egyszeru, komplexebb szituaciokban egyszeruen keves az info, nincs Android Auto/Apple Carplay, nincs tablafelismeres, nincs Surround View, nincs matrix LED fenyszoro, LG akkuk toltesi sebessege nagyon alacsony, az auto zajszintje is eleg magas.
A szuper ablaktorloallitasrol annyit hogy Nemetorszagban volt olyan eset, hogy egy Model 3 tulaj leesett az utrol mert hirtelen eleredt az eso es elkezdett a menuben turkalni hogy allitson valamit rajta.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #1671 üzenetére
Ha a menüben kikapcsolta az idióta az automata törlést, és nem ismeri az autót, hogy van a bajuszkapcsolón gomb, akkor nyilván menüből lehet csak kapcsolni. De ez nem az autó, a menü, vagy a törlő hibája, hanem pont 300% user error (két működtetési hiba és még le is esett az útról a hülye). Ha csak 200% user error lett volna, akkor nem esett volna le.
Nem lehet megadni köztes célt, de az autó magától betervez köztes célnak töltést, ha úgy számolja, hogy nem fér bele. Egyáltalán nem kevés az infó, pont annyi, mint mondjuk a wazenek. Lekanyarodáskor mutat sávot, táblákat. És sokszor jobb utat tervez városban, mint a Waze. Csak nagyon nagy dugóban használom a wazet, hogy egyszerre lássak két ötletet, és a kettőből és saját rutinból együtt hozok döntést.
Nincs AA/ACP. Másik autóm wireless AA/ACP kompatibilis, és könnyen állítom, hogy a Tesla minden egyes szoftvereleme sokkal jobb, mint a vonatkozó AA/ACP. Az AA/ACP navi nem kezelhető, csak álló helyzetben, lassú, nehézkes a gombok. A spotify sokkal jobb, gyorsabb, könnyebben kezelhető. Vannak videó lejátszók (YouTube, Netflix), játékok (menet közben utas által játszható is).
Surround view nincs, azt szerettem a Leafben, de itt sokkal jobb a kamera képminősége, és jobban ki lehet belőlük látni.
Mi van az LG akkukal? Ez egy oltári marhaság. Az első hónapban, amikor elkezdte használni a Tesla, akkor rövid ideig csökkentett töltéssel mentek.
Van mátrix LED, csak nem aktív az adaptív funkció. De múlt héten tesztelte a Tesla a az új adaptív szoftvert, hamarosan érkezik az autókra. (Tesla Update funkció mindent tud)
Az autó zajszintje egyáltalán nem rossz más autókhoz képest, főleg alacsonyabb (60 alatt) és magasabb sebességnél (130 felett).
De a fentiekkel szemben sokáig sorolhatnám azokat a Tesla funkciókat, amik a legtöbb autóban nem léteznek, vagy sokkal rosszabbul működnek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rolly
veterán
Azért te nagyon elfogult vagy a Teslaval az nagyon jól látszik...
Sportos (nem sport) Peugeot 308 GT-m futóműve peres gumival szerintem lágy a Teslahoz képest de a magyar szar utakon utálok vele járni. Meglepő de a e208 nem sportos futóműve bár kemény mégis jobb feltételezem a nagyobb súly miatt...Ablaktörlő: más utót nem ismerek amiben automata volt de itt ha akarok törölni automatába akkor kétszer lefele meghúzom az ablaktörlő kart töröl és így marad automatán... Nem kell sehova se nézni se kapcsolni. Ugyanígy a világítás is automata.
PSA az első között volt a kijelzős klíma konzollal mindenki ekézte miatta, hogy mekkora hülyeség, de én szeretem induláskor max állítok hőfokot... nagyon ritkán kell bármit nyomogatni. De van gyors gomb klima off, kima max, és belső levegő.
A hűtött kesztyűtartó nyáron jó tud lenni hogy a kocsiban legyen hűvösebb víz vagy néha bevásárlásnál használjuk ha olyat veszünk ami jobb ha kicsit hűtve van...
Ülésszellőztetés szerintem nagyon hasznos, mert nem kell nyáron annyira hűteni a kocsit mintha nem lenne így energiát lehet spórolni vele, de nem volt még ilyen autóm.Ha jól értem a sorrund view a közeli csipogás onnan jön ahol érzékeli az autó - ez is van a e208ban.
Automata ablaktörlő feljött... a 308 (2017)ban túl érzékeny volt az e208ban tökéletesen működik. Hátrány a Peugeotba, hogy egyes funkciókat megjegyez másokat nem hogy hogy hagyta a sofőr és nincs default állítás.
Autó zajszintje te írod, hogy 2021-est vegyen mert neked 2020-as van és az már nyöszög majd jössz hogy nem hangosabb az autó mint más autók... Legalább 1-2 hozzászóláson belül ne cáfold magad... 208-ban mivel szűk szélességében az autó például elcseszték a biztonsági övet így ha nem figyel valaki és csak visszaengedi akkor kopog az autó oldalán... Mondjuk mivel átérem az autót vezetés közben meg tudom igazítani. (Választhatok megigazítom vagy asszonyt nem engedem beszállni )
és azért a 8 év Teljeskörű garancia se rossz bár ez tény, hogy feláras volt.
#1664biker: i4 M50 tudtommal inkább 25m... nem? de a sima 40-es is elég jó konstrukció bár ha belerakom azt amit szeretnék 22-23 közé kerül...
-
titán
Azért te nagyon elfogult vagy a Teslaval az nagyon jól látszik...
Az elmúlt 20 évben volt vagy 10 autómNekem volt jópár automata törlős autóm, mind úgy működött, hogy volt egy külön állás az automata funkciónak. Már a 2002-es autóm is automata törlős volt, de azóta szinte mind.
A világítás is automata minden autóban manapság, ezt már a 2012-es autóm is tudta. Nem is állítottam soha, hogy nem. Pont ezért említettem, hogy azon kár rágódni, hogy a világítás a Teslában csak menüből kapcsolható. Hiszen az tulajdonképpen csak egy szerviz funkció.
energiát lehet spórolni vele
A légkondi fogyasztása igazán alacsony, nem mérhető a fűtéséhez. Legfeljebb 20 fok deltát kell kihűteni (45->25), míg télen simán akár 30-40 fokot is (-15->25). És a deltával négyzetesen nő az energiaigény. És ráadásul idővel úgyis beszáll az ember, és le kell hűteni az utasteret, akkor úgyis elmegy ugyanaz az energia.Surround View szerintem a felülnézeti képet jelenti (birds eye view)
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
Hutheto kesztyutarto: Neked hulyeseg, nekem hatalmas bonusz. Hosszu utakra nyaron megy az ember a dogmelegben, es olyankor nagyon jol tud am jonni, ha hideg marad az ital. Leirtam direkt elore, hogy szubjektiv szempontjaim vannak, es hogy ha valakit ez triggerel, inkabb ne olvassa vegig.
#1663:
Konkretan a Tesla-val kapcsolatban irtam. Azota le lett irva, hogy annyi van, hogy egyet tudjak torolni/ablakmosot nyomni, annyi az automatika melle eleg is, hulye volt a reviewer, akitol jott az info, ennyi.#1664:
"Az írásod inkább önigazolás keresése: milyen indokokat találok, ami miatt nem kell vennem elektromos autót."
Hatalmas tevedes. Viszont sehol nem irtam, hogy ha nem sikerul elkoltenem 20-40 millio forintot azonnal, akkor ki fog verni a viz. Azt irtam, hogy van egy amugy szamomra tokeletes benzines autom, ami viszont zabal (varosban rovid utakon akar 13-15l/100km, palyan inkabb 7,5-8), szennyez, es elgondolkodtam rajta, hogy jo lenne levaltani. Azt is leirtam, hogy hybridet en mar nem vennek. Arra voltam kivancsi, hogy letezik-e most kozel kompromisszummentes alternativa. Az van, hogy nem letezik, a TOLTOHALOZAT miatt. Ha mar ennyi penzt koltok, szerintem hadd varjam mar el, hogy ne kelljen ezer meg egy kompromisszumot kotni. 300km/30p palyan az szamomra nem kompromisszum, es ezt le is irtam.Zongoralakk: Semmilyen autot nem vagyok hajlando megvenni se ujonnan, se hasznaltan, ami tele van zongoralakkal, tiszta szivembol gyulolom. Az, hogy ezt nem tudod elfogadni, az nem az en bajom. Ez alol kivetel az, ha van ra valami olcso, elerheto es jo minosegu megoldas, hogy eltunjon/eltakarjam. VW idiota konkretan kormanyra rakott zongoralakkjarol mar inkabb ne is beszeljunk. Mondjuk a VW sok mas miatt is azonnal kiesett a szorasbol, majd ha sikerul ledolgozniuk a 20 ev hatranyukat szoftverben meg fedelzeti elektronikaban, es sikerul megbizhato autokat gyartaniuk legalabb 5-6 evig folyamatosan, visszaterhetunk ra. Addig passzolom. Az e-tron is csak azert van a listaban, mert ugyan VW, de valahogy megis teljesen mas szint.
BMW i40: Megneztem azota arrol is par tesztet. Koszonjuk hogy jott, majd ertesitjuk. Avagy: Uljon szepen vissza a sarokba, majd ha BMW-eknel sikerul komolyan venni ezt az egeszet, beszelhetunk, addig szerintem hagyjuk egymast beken. Artol fuggetlenul. Pluszba tudom, hogy azt irtam, hogy a design utolso, de ez az uj fajta BMW disznoorr design annyira rohadt undorito, hogy arra szavak nincsenek. Konyorgom, meg a VW id.akarhany is szebb, pedig azokat ugy formaterveztek, hogy a designer vegignezte, ahogy a pek leejti a zsomlet mielott berakna a sutobe, es pont ugy deformalodott el, hogy akkora ihletet kapott a formatervezo, hogy azota az osszes kocsijuk ugy nez ki. Ami orbitalisan hatalmas bonusz a BMW-nel, hogy van rajta rendes kilincs. De kb ennyi az elonye, ennyit meg nem er az ezer mas kompromisszum, amit hoz magaval azert, mert egy benzinesbol kendacsolt foshalom, nem egy eleve elektromosnak tervezett auto.
De amugy utoljara, meg egyszer leirom:
Amiert megdoglott a dolog, az a TOLTOHALOZAT. Mert ez jelenleg hosszu tavu tervezesnel UK/EU, de meg US szinten is ugy nez ki, hogy van a Tesla meg a hasznalhatatlan. Mert szamomra az, hogy a toltonel derul ki (amikor mar mindegy), hogy amugy szar/nem mukodik, es ez eleg gyakran megesik, addig ez nem kompromisszum, hanem konkretan hasznalhatatlan. Az ezer app meg egyeb kenyelmetlenseg mar csak hab a tortan. Igy viszont maradt a tesla. Amit amugy a kozeljovoben ki fogok probalni.De szerintem a dolog vege akkor is az lesz, hogy visszaterunk ra 5 ev mulva, hatha addigra normalizalodik a helyzet toltes szempontjabol.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
WiZARD
addikt
Ülésszellőztetést szerintem nem pótolja az, hogy előre le lehet hűteni az autót.
Leafet is le tudom hűteni előre (már amikor működik, de ettől tekintsünk el), ha eszembe jut előre nyomkodni, ha nem hirtelen kell indulni. Ha le is hűtöttem akkor is bőrbe beleizzadok hosszabb úton, főleg ha ott van asszony+gyerek és vinnyognak hogy ne hűtsek ennyire.De elfogadtam hogy ami autó tetszik/elérhető, abban nincs ülésszellőztetés. Vágyok rá, de eddig is megvoltam nélküle.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
opr
veterán
Amugy nem ertem par ember meglepodeset, hogy oszinte legyek.
Ennyire durva dolog az, hogy azt mondom, hogy amit egy 2001-2005 koruli also-kozepkategorias, illetve sokszor sima kompakt auto tudott, azt 2021-ben, 20-40 milla kozotti aron szerintem teljesen jogos dolog elvarni?Mar itt is az a divat, mint az okostelefonoknal a csucskategoriaban, hogy minden evben egyre kevesebbet kapunk funkcionalitas szempontjabol, egyre dragabban, es el van varva, hogy ennek oruljunk?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
"És sokszor jobb utat tervez városban, mint a Waze. "
Hja, csakhogy nem a waze az osszehasonlitasi alap, hanem azok az autok, amiket annyi penzert kapsz amennyiert a Teslat adjak.
"Mi van az LG akkukal?-"
Hogy lassan toltenek. valami 60-80KWh a csucs, amit tudnak. Ezzel kabe el is dobtad az SuC elonyet. Mondjuk ezt a Telsa nem veri nagy dobra, es az Y-ban is igy van...
"Az autó zajszintje egyáltalán nem rossz más autókhoz képest"
Dehogynem. Plane azokhoz kepest, amiket annyiert adnak mint egy Teslat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1680 üzenetére
Igen, tudom, ismerem a velemenyed. De alapveto kulonbseg van akozott, hogy mi hogy latjuk a vilagot. Pl szerinted a fejlettseg merceje az, hogy hany evnyi legacy meg tech debt van egy kodban, szerintem meg az, hogy mennyire gyors, porgos, hasznalhato, stabil.
Szerinted barmi, ami auto es nemetorszagbol jon, az a nirvana maga es minden mas szar, En pedig pont forditva latom a dolgot, plane a ketezres evek kozepe ota.Amugy olyannyira nem baromsag, hogy a BMW szerint is igy van, hogy az i4 egy sima benzines alapokra atepitett elektromos. De biztos vagyok benne, hogy Te jobban tudod, mint a BMW.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1681 üzenetére
Neked miert faj ennyire a Tesla amugy? Minden reggel atmennek egy Tesla-val a kislabujjadon, vagy mivan?
Barki megemliti, azonnal ott teremsz a semmibol es elkezded ezt az iszonyuan triggerelt, melyrol jovo, csapkodo gyuloletkapmanyt."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
"szerinted a fejlettseg merceje az, hogy hany evnyi legacy meg tech debt van egy kodban"
Öööö. Fogalmam sincs mirol beszelsz. Szamomra a fejlettseg merceje az hogy milyen funkciok vannak, es azok milyen szinvonalon mukodnek.
"Szerinted barmi, ami auto es nemetorszagbol jon, az a nirvana maga es minden mas szar"
Aha, es pont ezert jarok japan autoval. Ize...
"a BMW szerint is igy van, hogy az i4 egy sima benzines alapokra atepitett elektromos"
Nem, a BMW szerint sincs igy. Az i4, gyari kod szerint G26 a CLAR plattformra epul, amit a kezdetektol fogva ugy terveztek hogy kepes legyen fogadni barmilyen hajtaslancot, legyen az sima ICE, hibrid vagy BEV. Szo sincs "atepitesrol" plane nem "atkendacsolasrol". Nem veletlenul nem kell semmifele kompromisszumot kotni sem akkumeretben, sem hajtaslanc kialakitasban, sem utasterben, sem csomagtartoban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Egyszeruen utalom az agresziv, buta fanjaikat, akik gyakorlatilag loszart sem tudnak sem az autokrol, sem az autoiparrol, de ez nem akadalyozza meg oket abban hogy nagy mellennyel osszak rola az eszt.
Ugyhogy igyekszem tarsadalmi munkaban ellensulyozni a baromsagaikat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
martonz
csendes tag
válasz Shadowbull #1685 üzenetére
Kérlek írd már le ide nekünk, hogy mindenki megvilágosodjon, hogy melyik Tesla modellt hány órán át vagy km-en át vezetted. Köszönöm!
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #1685 üzenetére
az egyértelműen sikerült, hogy az agressziv, buta fan-ek szintjén legyél és nagy mellénnyel osszad az észt
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1684 üzenetére
"Öööö. Fogalmam sincs mirol beszelsz. Szamomra a fejlettseg merceje az hogy milyen funkciok vannak, es azok milyen szinvonalon mukodnek."
Masik topikban irtad, hogy konkretan azert jobb a VW fedelzeti elektronikaja, mert 20 evnyi terhet cipel magaval. Ami akkora baromsag, hogy az mar nem igaz, kb mondani se lehet ra semmit. Olyan, mintha azt mondanad, hogy azert jobb, ha egy lapat muanyagbol van, mert hamar eltorik, tehat kevesebbet kell dolgozni."Nem veletlenul nem kell semmifele kompromisszumot kotni sem akkumeretben, sem hajtaslanc kialakitasban, sem utasterben, sem csomagtartoban."
Ahhha... Ezert van ott a qrvanagy kardanalagut a kocsi kozepen, meg ezert nincs elso csomagtarto. Nem, ne nyaljuk be a marketinget. Ugy terveztek, hogy amugy, mellesleg bele lehet rakni elektromos hajtaslancot is. Mint olyan, amugy egy mernoki bravur, hogy osszvissz ennyi a kompromisszum, viszont egy direktben kizarolag elektromos hajtaslanchoz tervezett autohoz kepest akkor is kompromisszumokkal jar."Egyszeruen utalom az agresziv, buta fanjaikat, akik gyakorlatilag loszart sem tudnak sem az autokrol, sem az autoiparrol, de ez nem akadalyozza meg oket abban hogy nagy mellennyel osszak rola az eszt."
En agressziv, merges, orjongo modon eloadott feligazsagokat ITT meg csak toled lattam Tesla-val kapcsolatban. Tulajtol egyiktol sem. Valo igaz, az internet melyebb bugyraiban vannak olyan Tesla fanok, akikhez talan csak az Apple hivok merhetok fanatizmusban, de ITT egyet se lattam. Az meg akar tetszik, akar nem, teny, hogy elektromos autoban a Tesla a merce. Aztan van akinek sikerul megugrani, van, akinek nem. Szerintem pl Hyundai, Kia, Audi most nemhogy megugrotta, de rendesen le is hagyta oket azokban a szempontokban, ami nekem szamit, a VW viszont tovabbra is minimum 10 evvel le van maradva az ID.3/4 alapjan. Nem csak a Tesla-tol, hanem mindenki mastol is."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
sagesz93
addikt
Engem azért érdekelne, hogy jelenleg milyen autót használsz? Mert az általad leírt elvárások a "füstös" autóknál sem igazán tudnak teljesülni 2021-ben, elsősorban a nagyfokú automatizáltság végett(tűnnek el kapcsolók, mert az emberek alig nyúlnak hozzájuk), másodsorban a "trendek" miatt.
Szvsz neked egy tesla megfelelne egyébként, szerintem hamar átszoktatna a bizgentyűkről(de ez más füstös vagy elektromos kocsi is megtenné 2021-ben(vagy 2023-ban amikor megkapod ha most rendelsz )), illetve a töltőpara ügyben is a tesla elég jól áll, valahogy az emberek kevésbé félnek ettől ennél a márkánál, ha ez szóba kerül. Sokat számít a saját branddel ellátott töltők látványa talán.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Masik topikban irtad, hogy konkretan azert jobb a VW fedelzeti elektronikaja, mert 20 evnyi terhet cipel magaval. "
Beidezned hogy pontosan mit irtam es milyen kontextusban?
" Ezert van ott a qrvanagy kardanalagut a kocsi kozepen"
Es akkor mi van? Ez nem cafolja meg azt hogy a CLAR plattform ugy van megtervezve hogy tudjon fogadni BEV hajtaslancot is, es marhara nem kendacsoltak at semmit. Mellesleg a vasarlok 99%-at kurvara nem erdekli hogy van-e ott kardanalagut vagy nincs.
"ezert nincs elso csomagtarto"
Szimplan dontes kerdese, akar lehetne is. A MEB alapu VWkben sincs sehol, az EQSben sincs, lehet sorolni.
"Nem, ne nyaljuk be a marketinget"
Ez nem marketing, ez muszaki teny. A marketing az hogy a Tesla fedelzeti rendszere a vilag legjobbja, es mindenki mas evtizedekre van lemaradva tole. Kozben nincs benne egy szaros tablafelismero sem, ami mar tobb mint 10 eve autoipari standard.
"En agressziv, merges, orjongo modon eloadott feligazsagokat ITT meg csak toled lattam Tesla-val kapcsolatban. "
Tenyleg? Idezz be harmat.
A teslafan tarsasag talan az ostoba futballszurkolokhoz merheto, de meg azokon is tultesznek. Annyira gazok, hogy lassan gaz lesz Teslaban ulni miattuk.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz sagesz93 #1689 üzenetére
"Mert az általad leírt elvárások a "füstös" autóknál sem igazán tudnak teljesülni 2021-ben, elsősorban a nagyfokú automatizáltság végett(tűnnek el kapcsolók, mert az emberek alig nyúlnak hozzájuk), másodsorban a "trendek" miatt."
Igen, tobbek kozott ez az egyik oka annak, hogy nem valtottam, kitartok a jelenlegi mellett."Szvsz neked egy tesla megfelelne egyébként, szerintem hamar átszoktatna a bizgentyűkről"
Ki fogom probalni mindenkeppen.
Mar csak ki kell talalni, hogy mikor/mi legyen a megfelelo uticel, aztan osszetervezem, hogy par napot hasznaljuk varosban, jo es fos utakon is, aztan elmenjunk vele messzire kirandulni valahova."illetve a töltőpara ügyben is a tesla elég jól áll, valahogy az emberek kevésbé félnek ettől ennél a márkánál, ha ez szóba kerül."
Igen, egyedul a Tesla az, amelyik jol all, a supercharger halozat valami hihetetlen zsenialis huzas volt Musk-tol. Az En szememben a Tesla amugy nagyon nem nyerne, de a supercharger miatt gyakorlatilag az van, hogy nincs erdemben alternativaja.Amit most hasznalok, azt imadom. Nem egy draga auto, viszont mindent megad. Masik benzinesre cserelni a vilagon semmi ertelme, most vittem el egy rohadt alapos atvizsgalasra, ahol a szervizes azt mondta, siman benne van meg akar 10 ev is a kocsiban ha ugy alakul, annyira jo az allapota. Konkretan egyetlen dolog szerepelt a listan, amit nemsokara cserelni kell, a fekek kezdenek elkopni.
2005-os, ennek ellenere van benne:
- Vajszinu bor belso
- Elektromos, derektamaszos, futhetu, hutheto elso ulesek
- Tolatokamera
- Ketzonas klima, hatso befuvokkal
- 120W-os szivagyujto
- Bt kihangosito, illetve hangvezerles (bar ezt gyulolom, de kiprobaltam, jol mukodik, azota hozza se ertem)
- Automata vilagitas, tempomat, ilyesmi dolgok
- Erintokijelzos infotainment rendszer, viszont a fontosabb dolgokhoz van fizikai kapcsoloMeg meg ezer dolog, ami nem jut eszembe. Az auto egy Lexus IS250 (v6, szivobenzin, manualis valto) Mark Levinson. Kenyelmes, csendes, nagyon jol ossze van rakva, szepen szol a hifi, szoval jo. Navijaban a terkep mar nyilvan osregi, de ugyis a telefonnal navigalok, leszarom. Vesz esetere meg jo az is, teljesen jol mukodik ha kell, TMC van benne, szoval forgalomfuggoen tervez, igaz meg csak ketszer probaltam, mert ott a telefon.
Szoval annyi van, hogy ha van ertelme elektromos autora cserelni, akkor cserelem. Ha talalok olyat, amire van ertelme, tetszik annyira, hogy csereljem. Ha nem, akkor nem, meg max 10 evig birja a mostani is, csak kezdem rosszul erezni magam, hogy megtehetnem, hogy ne pofekljem tele a levegot szarral, megsem teszem. Marpedig ez aztan pofekeli a szart magabol, rengeteget fogyaszt szegeny, plane varosban. Az akkuval szemben is azert ilyen sulyosak a kovetelmenyek, mert a degradaciot is beleszamolom. Amit vennek, azt 10-15 evig megtartanam, ennek a periodusnak a vegen is tudnia kell a kozel kompromisszummentes hatotavot.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1692 üzenetére
Najo, akkor most figyelj: Mi van akkor, ha valaki merlegel, vegignezi mindet, es vegul a Tesla mellett dont, azt veszi. Ez az ember szerinted ........... ? A pontozott resz kitoltendo.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1692 üzenetére
"Tenyleg? Idezz be harmat."
Parancsolj, olvasd vegig ezt az amokfutasodat: [link]
Annyi baromsag van benne, hogy felsorolni is nehez.
Par idezet azert, hogy meglegyen az alap szajiz:
"Minden Tesla egy ipari hulladek."
"Egy szar Tesla kabe egy kozepes Dacia szintjen van muszakilag, nemhogy egy premiumauto szintjen."
"a Tesla egy hotegyszeru, primitiv architekturat uzemeltet, azt sem hiba nelkul, a tobbiek meg egy nagysagrendekkel bonyolultabbat joval magasabb szinvonalon, es akkor a Tesla jobban ert a szoftverhez."
"Kia EV6 meg nem kaphato, azt mondjak 45e euro lesz itt az alapara. Az Ioniq 5 42e eurorol indul.
Az ID4 meg 37e euro, es persze van ket oriasi elonye: Sokkal szebben nez ki mint a fenti ket auto (az Ioniq 5 szerintem ritka ocsmany egy valami kivul-belul) es nem koreai szar."Meg jo, hogy ilyen elfogulatlan es objektiv vagy. Mi lenne, ha nem igy lenne?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1695 üzenetére
Mindenkeppen, fentebb is irtam, az utazas kozbeni csend nalam alapelvaras. Ha azt valami nem tudja, akkor barmi mast leszarok, nem szamit. Elvileg a 2021-es gyartasu sokat javult, meglatjuk.
Amugy En sem vagyok teljesen partatlan, nagyon szeretem a japan autokat, ha a Lexus osszeszedne magat es kijonne egy ertekelheto elektromos autoval, nagyon konnyen lehet, hogy arra ugranek (bar a toltohalozat nyilvan oket is sulytana ugyanugy, mint mindenki mast). Egyszeruen annyira jo a minosege, meg 15-6 evesen is, hogy arra szo nincs. Lehet, hogy uj koraban egy merci/bmw/audi szebb belulrol, de az alapjan, amit latok, ez mar 5 evesen se igaz altalaban. Megbizhatosagban, hosszu tavu hasznalatban, strapabirosagban a Toyotanak, Lexusnak nincs parja.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
Azzal minden rendben van, teljesen legitim a Tesla mellett megalapozott dontest hozni. Meg szeretni is lehet a Teslat, sot akar rajongani is lehet erte, az is teljesen rendben van.
Az nincs rendben amikor elkezdenek hazudozni mas markakrol (illetve hat mindenki masrol), es persze betamadnak mindenkit aki nem az egyhaz resze. Sot neha meg azt is aki amugy az egyhaz resze, csak nem az a dzsihadista fajta:
https://electrek.co/2020/05/12/tesla-super-fandom-becomes-toxic-negative-electric-revolution-op-ed/
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1698 üzenetére
Jo, de attol, hogy valaminek van egy agyhalott fanbase-e, attol nem kell atesni a lo tuloldalara. Itt a PH!-n En nagyon nem latom jellemzonek ezt a szemellenzos, buta vallasos Tesla ahitatot, amirol Te beszelsz.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Facebook és Messenger
- EAFC 24
- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban