Új hozzászólás Aktív témák
-
cousin333
addikt
válasz joghurt #1547 üzenetére
Szerintem a válasz: is-is. A nyilvánvaló hatótávnövelésen és biztonsági tartalékon túl a REx csak nyűg. És én nagyon nem hasonlítanám a hibridekhez (bár technikailag ez is egy soros hibrid), a Porsche hibridekhez meg pláne nem. A zöld rendszám kérdése azért is érdekes, mert a REx nem az autó integráns része, mint egy hibridnél, hanem - nem kevés - pénzért vásárolható kiegészítő extra, mint a nagy navi vagy a bőrülés.
Az axioma által említett videót itt linkelték: #724. Erre írtam akkor én is néhány választ, ami talán jobban megvilágítja a REx mibenlétét (#728, #733, #737, #745, nem linkelem, mert nem akarom őket kiragadni a kontextusból). Egy szlogen is segít: "EV with a backup plan".
Rolly: a kicsi tank oka, hogy többet kell menjen tisztán villannyal, mint benzinnel hajtva. Azt hiszem ez volt a hatótávnövelt-elektromos kategória feltétele Kaliforniában.
axioma: Őszintén szólva már akkor sem értettem, hogy miért vagy úgy kibukva a videón...
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Még nincs elektromos autónk de mondjuk 5 éven belül valószínűleg lesz és most építkezünk és nem tudom eldönteni h érdemes-e elektromos autó kiállás előkészítést (csövezést, vezetékezést) kérni még most, amikor könnyen kivitelezhető mert még olyan fázisban van az építkezés, vagy elég lenne valami kültéri komolyabb konnektor 220V-al, mert éjszaka úgyis tud elég időt tölteni a kocsi.
Tudtok ebben tanácsot adni?
-
opr
veterán
válasz dabgergo #1552 üzenetére
Nincs elektromos autóm, úgyhogy itt általában csak olvasó vagyok, de...
Hány évre építed azt a házat? Ha max 5, utána úgyis eldózerolod a picsába, akkor ne.
Ha viszont 20, 30, 50 évre, akkor szerintem itt nincs kérdés. Ha 20 év múlva veszel 10 éves használt kocsit, már az is 90%, hogy elektromos lesz, ahogy a mai trendek haladnak. És 5-10-20 év múlva szétverni a már faszán belakott telket/beállót/járdát... Na AZ szopás.Most, amíg még úgyis mindegy, nem kerül kb semmibe kihúzni egy üres műanyag csövet. Aztán mikor odáig jutsz, mehet bele az a kábel meg delej, ami akkor éppen aktuális.
Ui.: tudom, hogy építkezés közepén nem éppen arra szeret gondolni az ember, hogy eladja (még kész sincs a rohadék ), de abba se hülyeség belegondolni, hogy ennek rövid időn belül, de talán már ma is konkrétan értéknövelő hatása van. Lassan tölteni meg lehet az erős töltőn is. Amit nem lehet, az az, hogy gyorsan tölteni a lassún.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
dabgergo
őstag
Nagyon köszi a válaszokat, meggyőztetek! :)
-
joghurt
addikt
válasz dabgergo #1557 üzenetére
Ja, és inkább több párhuzamos cső legyen, mint egy nagy. Egyrészt a külön áramköröket külön illik vinni, másrészt a gyengeáramot (LAN, érzékelők, okosotthon, riasztó stb.) külön a hálózattól (230/400 V).
A villanyosok is jobban szokták szeretni, mert nem kell olyan mély árkot vésni, legfeljebb kétszer végigtolni a horonymarót.A tej élet, erő, egészség.
-
Rolly
veterán
válasz dabgergo #1552 üzenetére
mindenképpen de a házban is legyen alapból 3 fázis... (még nem mindenhol alap)
- én a vezetéket is behúznám (5x6-os réz vezetékkel)
- páran írták az utp is férjen bele... arra nem tudom mi szükség van ... persze ha wifi hatótávon belül van...
Nekünk alapból nincs utp csatlakozó az autó töltőn . -
opr
veterán
Gondolom olyasminek, hogy kivezet egy AP-t a kocsi mellé, hogy legyen WiFi, és akkor a kocsi azon keresztül tudja csinálni amit akar, nem a "saját" simet/adatot használja? Nem tudom, csak tippelgetek.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
WiZARD
addikt
válasz -NOKIA- #1556 üzenetére
Ez a 230V-s 20-30-40 órás töltéssel ijjesztgetés is csak azt mutatja mennyire fogalmatlan aki ír róla.
Igen, 0-ról 100%-ra tényleg ennyi idő. De ha otthon lehet tölteni, mindennap, akkor elég ritka helyzet, hogy erre legyen szükség. Napi 50-100km-nyi hatótáv meg simán minden éjjel belemegy 3-6 óra alatt.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
joghurt
addikt
Én hetente egyszer szoktam tölteni, lehetőleg a hétvégi nappali napfényből. Tipikusan addigra fogy le 15-20%-ra (50 km hatótáv marad).
Majd ha télen nagy hidegek lesznek, előfordulhat, hogy hét közben is fog kapni egy kis pótlást az irodai fölös napáramból.De annyira nem hülyeség az ijesztegetés, csak nem életszerű. Az iD4-nek bizony 82 kWh akku jutott, ami 30 óra 230 V-ról, a szokványos 12 A-es konnektoros töltővel. De ahogy írod is, nagyon nem tipikus napi szinten üresről teli tölteni ilyennel.
A tej élet, erő, egészség.
-
-
Tiédetis
senior tag
Sziasztok
Ti mit használtok útvonaltervezőnek, ami hozza az út mentén lévő EV töltős helyeket? Plugshare-t néztem, többé-kevésbé jó is. A többinek amit találtam mindnek volt valami nyűgje (pl. nem tudtam a fizetős szakaszokat kivenni)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
Tiédetis
senior tag
köszi
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
wassermann
addikt
Villanyautók három millióig: [link]
-
NoMagix
addikt
válasz wassermann #1571 üzenetére
Üdv mindenkinek!
Eddig a háttérben olvasgattam néha néha!
Tervezem már valami villanyos autó vásárlását, de ez elég sovány csapat 3 millióért!
Leaf és a Zoe közül választanék! -
-NOKIA-
Ármester
válasz NoMagix #1572 üzenetére
A zoéról én csak jókat hallottam. Viszont ez fontos: [link]
A jelenlegi üzemanyagárak mellett azonnal lecserélném a vitarát őrá.
Viszont az asszony nem akar kisebb autót, így várunk még vele, és leaf 2 lesz.Más kérdésem azokhoz akik már elektromossal járnak: a lidl-be szoktam napi szinten vásárolni, és itt felém van is Chademo, 50kw, 30perc ingyen.
Érdemes elcsábulni az ingyenes lehetőség miatt, és rátennem minden alkalommal, vagy jobban nyírja az akkut annál, hogy ez megérje?
Egyáltalán mennyi villámtöltés a normális, ami még nem nyírja: havi 1? Vagy heti 1? -
cousin333
addikt
válasz -NOKIA- #1573 üzenetére
Alapvetően a villámtöltés maga nem gáz. Az ebből fakadó melegedés lehet a probléma. A Leaf 2 már ezért korlátoz, ha egy nap 2-3 alkalommal "villámtöltöd". A másik tényező az akku töltöttsége. Magas százalékoknál pont az akku kímélése miatt lassul a DC töltés sebessége. Azt nagyon nem szereti, ha huzamosabb ideig 100% környékén van a töltöttség.
Ebből következik, hogy használhatod nyugodtan a Lidl töltőjét, amikor csak akarod, de vedd figyelembe, hogy a töltöttség a 30 perc végén ne haladja meg a 80-90%-ot. Akkumérettől függően 50kW-on azt jelentheti, hogy vagy elég üresnek kell lennie, vagy nem kell megvárni a 30 percet.
Az én autóm akksija szűk 30 kWh. Egy múltkori hasonló Lidl villámtöltéssel 17%-ról 91%-ig ment pontosan 30 perc alatt.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
NoMagix
addikt
válasz -NOKIA- #1573 üzenetére
Köszi erről már olvastam! Zoe teszt olvasása után már nem olyan szép minden!
2 hónapja cseréltünk egy 18 éves kis benzinest (asszonynak) egy 5 éves szintén benzinesre, a másik 14 éves kocsit is gondoltam egy fiatalabb benzinesre cserélni, majd kb. 3 - 5 éven belül mindkettőt cserélnénk villanyra, de elnézve a jelenlegi tendenciákat lehet, hogy hamarabb lesz a villanyra az átállás! (Jövőre tervezzük a napelemeket is)
Most azon agyalok, hogy az asszonyom kocsiját használnám én tovább és neki vennék egy elektromosat mivel pesten a kerületben mozog sokszor rövid távon napi szinten 10 - 20 km-t![ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz -NOKIA- #1573 üzenetére
lehet számolni vele de DC-re csak ahogy írja cousin333 szinte üressel érdemes állni mert 10-80 30 perc alatt simán megvan egy Leaf2-vel is ... De megnyugtatlak pár hónap és vagy egy taxis fog állandóan lógni azon az ingyenes töltőn vagy egy nagyakkus szarrágó ... szóval a tapasztaltom az, hogy nem érdemes ingyenes töltővel számolni.
Nálunk Dunakeszin csak 4 22 kW-os AC töltő van de már itt is láttam Taxist 1-1,5 órán át tölteni ... nem tudom, hogy hogy éri meg neki (max 11 kW-ot tud felvenni a Skodája ), de a 25-50es DC töltőkön rendszerint 1-1,5 órát töltenek nagy akkus autók ingyen.. (tipikusan pesten taxisok...)
-
biker
nagyúr
válasz -NOKIA- #1573 üzenetére
"Egyáltalán mennyi villámtöltés a normális, ami még nem nyírja: havi 1? Vagy heti 1?"
Rengeteg, mivel a villám messze nem villám, és nem az akku csúcsa.
Fékezéskor pl 90kW elvileg a csúcs visszatermelése a kocsinak, a töltés meg 45kw lesz az 50-es töltőn.
Fejlett európai országokban ez csak gyorstöltés
napi 1-nél ne legyen több De az ilyen 10-15-20perces villámozások nem sokat számítanak az akku életében.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
#tesla_hungary
~6 hónapja működik a cég, linkedin profil alapján többnyire magyar, releváns tapasztalattal rendelkező csapattal.
A 6 hónap alatt végig ígérgették mindenkinek aki rendelt autót (állítólag 200+ user), hogy szeptemberben átadják.
Szeptember utolsó napjaiban végül kb 5-10 autót átadtak. Majd kitették linkedinre, hogy mekkora királyak, teljesítették a Q3 célokat. (tehát 1 percig se tervezték hogy a rendelések pár százalékánál többet valóban átadjanak)
A maradék párszáz usernek megígérték, hogy november körül várható az átadás, sajnos csúszás volt. Holland logisztikai központból az szivárgott ki, hogy Q4-re se terveznek 10-20 autónál többet küldeni Magyarországra, a helyi problémák miatt, ezt azért nyilván tudják az itt dolgozók is...(autó lenne bőven, a környező országokban azért belátható idő alatt megkapják a userek amit rendelnek)
A linkedines önünneplő postok alatt próbáltam rákérdezni, hogy most akkor mi van. Az egyik, amerikai alkalmazott már láthatóan profin elsajátította a balkáni magyar ügyfélkezelés alapjait - törölte a kommentem, és letiltott.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
stickermajom
addikt
Az itthoniak mire fogják a csúszást?
Spring rendelésem amúgy ugyanez pepitában, csak ők nem ünneplik magukat Linkedinen. Október-novembert ígértek, december 30. a határidő a szerződésben, alvázszám viszont nincs. Miután felmondással fenyegetőztem találtak egy "listát" ahol novemberi gyártás szerepel, talán január-februárra itt is van.
-
WiZARD
addikt
válasz stickermajom #1583 üzenetére
Nem fogják semmire, csak hogy sajnos nem jött autó. Mintha nem ők tehetnének róla, hogy nem allokálnak ide autókat
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Rolly
veterán
PSAnál nekem tavaly minden pöcre ment... 4 hónapra ígérték az autót... 4 hónapra megvolt az alvázszám 1-2 nappal később itthon volt az autó... ezt követően volt pár nap átírási kör biztosítási nyavaja (támogatás miatt) és november 21-én ültem bele a július 15-én rendelt autóba...
Az utánam párral rendelőknél már 2 hónap gap volt, mert nem volt elég 3 fázisú inverter, mert a PSA nem számolt arra, hogy mindenki kérni fogja a három fázisú töltést az autóhoz. -
WiZARD
addikt
válasz joghurt #1588 üzenetére
Megtehetem, hogy nem veszem át az autót, bukom a 36ezer ft megrendeléskor fizetett díjat és ennyi.
De attól se autóm nem lesz, sőt lényegében az IFKA támogatást is bukom...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
De itt nem a gyártóval van a gond, mert a körülöttünk lévő országokba szállítanak. A helyi kirendeltséggel van a gond és kifejezetten miattuk nem szállítanak ide többet.
joghurt: Papíron nem vállaltak semmit. Weblap kiírt egy várható szállítási időt, de ez már a megrendelő lapon se szerepel. Telefonban meg hazudoznak össze-vissza, eddig szeptember, most novembert, aztán majd gondolom jön február-március.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1594 üzenetére
Részleteznéd?
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
sasa134
addikt
válasz Shadowbull #1594 üzenetére
Engem is érdekelne... Mert sokan utalnak ilyesmikre de leírva részleteket sosem olvastam. Ha meg igen, azt se első kézből...( Egyik legjobb barátom március óta hajt egy FL SR+ M3-at, eddig nulla probléma - persze ez nem tekinthető mérvadónak, lehet ettől még sokaknak bajos az autó)
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
stickermajom
addikt
válasz wassermann #1597 üzenetére
Bármi elképzelhető, csak nem értem miért nem lehet ezt rendesen kommunikálni akkor. Nem mintha lenne mozgástere a vevőnek az igazságot hallva, mindenképp marad náluk.
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #1595 üzenetére
Öööö? Micsodat is?
A Tesla csapnivalo minosege kozismert. Nyilvan kifoghatsz egy problemamentes autot, csak ennek sokkal kisebb a valoszinusege, mint mas markaknal, ugyanennyi penzert. A szerviz garancialis javitas eseten meg ott probal lehuzni, ahol csak tud.
Hogy maga az auto milyen, azt nyilvan tudod, remelhetoleg kiprobaltad, megfontoltad, nem pedig a telsafan szekta legendai alapjan dontottel.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
sasa134
addikt
válasz wassermann #1597 üzenetére
én Shadowbull #1594-es hsz-ére reagáltam amiben arra utal, hogy az autóval (műszaki) jellegű gondok vannak. Erre lennék kíváncsi, hogy ez mit takar.
Avanti Roma