Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Nyilvan "attol fugg". De amugy ez igy onmagaban nekem gyanus szamolas, a 17kWh (ezt tekintem atlagnak) azert mai(!) aron 6.5Ft-ot ad inkabb es csak noni fog (rezsicsokkentes miatt a vallalkozoktol szedik be de mar nem realis), masreszt meg ha 800e-bol bovitenek akkor nem most kell (es ha inverter csereje nelkul nem megy akkor nem kell). Mondjuk egy 10e km eves futas eseten 1700kWh eves termeleshez 1.5kWp emeles kell, az nagyokbol 4 napelemtabla de nagyon max. is 5, csak az fontos (stringinverternel azon kivul hogy kaphato legyen az eredetivel egyezo), hogy az inverter hatarai koze beferjen... (remelem nem szamoltam el). Nem beszelve arrol, hogy ha elhasznalod az a'ramot es megterul (a 38-hoz kepest) 10 even belul, akkor tovabbi 10 evig termel vigan. Plusz az megfizethetetlen mikor a fustos-partiak jonnek az aram szeneromu-tartalma miatti CO2-vel es visszadobom a labdat hogy napelem
Amugy nalunk a napelemrendszer dragabb volt mint az autok barmelyike, de nem az autokat valtotta ki nagyobb reszben. Kulon-kulon vizsgalom a beruhazasokat: az autot a 38 Ft-tal, a napelemet a 38-hoz kepest. Mindketto kulon megerte, igaz azert, mert sok volt az alapfogyasztas arambol amugy is.[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
Napelemes fórumon már kérdeztem... akinek nem SE rendszere van, nem olyan egyszerű a bővítés, főleg nem 7 évvel a telepítés után.... én halmozottan hátrányos vagyok...
Amúgy eddig 11,6 kWh/100 km... pedig annyival megyek amennyit a KRESZ enged... nincs autópálya, és a klíma alapból megy 23 fokra állítva és nem ECO módban használom... mondjuk az i3 elég hatékony... elszörnyülködve nézem a mostani tesztekben a 20 kWh-s fogyasztásokat... miközben az enyém azért nem egy Spring, simán felszaggatja az aszfaltot...
Az én mostani HMKE-m 18 év alatt térülne meg, HA kitart a szaldó 2032-ig...(kizárt!) és akkor még az esetleges adó változásokról ne is beszéljünk...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
nem arra való... biztos szántás közben is sokat fogyasztana... de ez nem traktor...
városi kisautó, annak is kell használni... én nagyon elégedett vagyok vele.
mindennek ára van.... ha sietsz legyen pénzed meg időd a töltésre...
Más: sajnos nem kaptam hozzá Type2 kábelt. Honnan érdemes venni? A webáruházak árai elég viccesek, annál még készíteni is olcsóbb... használtakat meg új áron találtam...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
Ja neked van regi rendszer, az szivas. Na igen, ez is szempont volt az SE-nel.
11.6 az gondolom az auto altal me'rt, en a konnektorbol fogyasztottat mondom, az mondjuk persze csak tiz v. tizenpar szazalek elteres. Ja es telen-nyaron atlagolva. Ha uj az auto akkor nezd majd meg egy ev mulva... ilyenkor az Ampera is 70 km korul (felett) megy, telen szigoruan 50, futes nelkul (napi ingaja ha nincs pandemia pont 48, parszor tesztelve), persze teletolteni ugyanugy 10kWh kell kb., kicsit talan tobb.
Ha a szaldo-ado valtozasokat beleszamolod, akkor azt is szamold hogy majdnem masfelszeres lenne az aram ara, csak rezsiharc van. -
gorbep
senior tag
ez a konnektorból mérés érdekelne... van Blitzwolf mérős okos konnektorom, de azt már szedtem szét... kizárt hogy abba be merjem dugni a töltőt, az nem bírja ki tartósan a 16A-t, leég a ház... egy rendes külső fogyasztásmérő meg 100e-s tétel... de használt forgó-morgók vannak már 10e körül...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
A Blitzwolf ment egy jo ideig (de csak a konnektoros toltest 10A kellett merje, tudom hogy hitvita de en lassu toltest hasznalok inkabb), aztan ja, egyszer csak elerheto volt de mar nem toltott. Szivtam masnap mert pont szokasosnal hosszabb ut volt, evvan.
Ferjem a Sonoff-os, vezetekbe kothetot hasznalja, abbol van olyan ami birja a fali toltot is, egyelore nem csak papiron, a tolto typeI 16A a mero meg 25 vagy 32. Marmint ez mindketto wifis megoldas. Tulspilazni nem erdemes a merest, nem kell pontos legyen, de ionban semmi visszajelzes nincs csak a 8 palcika hogy mennyit erzekel toltottsegnek, annal azert jobb volt igy merve is. Illetve akkor me'g megtettem azt hogy ejfel utan 5 perccel indult a toltes. -
axioma
veterán
Update! en emlekeztem rosszul, sonoff csak 16A, az nem birta a fali tolto mellett [kiment a biztositekja, nem veszelyeztetett], az most a konnektornal van ott 10A max. terhelest kap.
A falihoz 100A wifis, din-es sinre pattinthato van, 30 dollar koruli ara volt, holnap fotozom. Az app a smartlife ami kezeli. -
WiZARD
addikt
Még így 2 év / 55k km elektromos autózás után is meglep néha, hogy mennyire sokat számít a külső hőmérséklet.
40kWh Leaffel ma Bp-Győr távon közel végig tartható tempomat 140 (gps 137) mellett 11%-al (Leafspy 21%) értem haza (95%-ról indulva), légkondizva.
Télen (hidegben, esőben) ugyanezen a távon 100%ról indulva örülök ha tempomat 110-el úgy érek haza hogy nem 0%-ot mutat a műszerfal (Leafspy 10%)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
gorbep
senior tag
válasz aerosmith #1411 üzenetére
Csókoltatom az egyetemes szolgáltatót meg a jogalkotót... A háztartás legnagyobb villamos fogyasztóját nem engedi az irányításra alkalmazott B tarifára kötni... értem én a szándékot, de a bojlert is simán lekapcsolom, letekerem a hőfokot...
Pedig ha engednék, akkor ösztönözve lennék, hogy csakis akkor töltsük az autót, amikor az a MAVIR-nak, és ezzel együtt a teljes GRID-nek jó. Még anyagilag is jobban járnának, akkor töltenénk, amikor nagyon alacsony ( Pl. Paks 11 Ft/kWh éjjel) a tőzsdei ár, talán rá se fizetnének...
Ez az ország lassan olyan mint a katonaság, ami kerek azt viszik, ami szögletes, azt gurítják... Megérdemelnék, hogy direkt kánikula 18-órakor töltsünk mind egyszerre, amikor a 7 GW-os csúcsfogyasztás van.... lehet hamar változna a szabályozás pozitív irányba... Szervezzünk már egy ilyen "nyomásgyakorlást" ( stress test)....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
biker
nagyúr
20e felett vannak, talán 24e most, de nem állok neki keresni.
átlagosan 6kW-al lehet számolni, mert sok ezek közül phev 3,6kW-al, a többi 7,2-11-22kW
az 120MW ha jól számolok? egyidőben ennyit tenne ráElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
Támogatással semmiképp, buknám a mostani HMKE-m szaldóját is. ( meg nem is vagyok a kedvezményezett körben). A megtérülés is kétséges amúgy, még a meglévő HMKE bővítése esetén is, sajnos a 7 éves 1 MMPT-s Fronius, meg a már nem elérhető LG mono 300W panel kvázi értelmetlenné teszi. Új erőmű meg 1.5 kW esetén elég rossz ár/kWp mutatójú...a szaldó lehetséges kivezetése miatt meg soha meg nem térülővé válhat
Szerintem kivárom az új bruttó árszabályozást, ha értelmesen alakítják ki, jó lesz az völgyidőszaki autó töltésre, és értelmetlenné teszi emiatt HMKE létesítését/bővítését. Kérek még egy mérési pontot Bruttó elszámolással, nem lesz más rajta csak a BEV, meg esetleg a fagyasztóláda... meg esetleg egy H, és ha elfogy a termelésem, a klímákat átkötöm oda.
Nagy kérdőjel hogy az energia szociális alapon marad tartósan, vagy igazi piaci alapúvá válik. Egy ilyen beruházás előtt jó lenne tudni.
Mindenesetre ami a benzinnel megy és várható ( ma történelmi csúcsra ment az ár, és az elemzők csúfokat vizionálnak...) , jó döntésnek mutatja a BEV beszerzést. El fog indítani egy spirált a vásárlóknál, és akkor már csak a töltés miatt lépéskényszerbe kerül a MAVIR-MVM
-ITM trió.[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
El kellene olvasni az előzményt, ha nem értesz valamit
"Megérdemelnék, hogy direkt kánikula 18-órakor töltsünk mind egyszerre, amikor a 7 GW-os csúcsfogyasztás van.... lehet hamar változna a szabályozás pozitív irányba... Szervezzünk már egy ilyen "nyomásgyakorlást" ( stress test)...."
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
gorbep
senior tag
nem lesz elég... én évi 3000 kWh-ra tettem fel 4.5 kWp-t 7 éve... most májusban 2500 kWh mínusszal számoltam el... ha most csinálnám, 8 kWp-t tennék fel, főleg ha támogatott... a fogyasztás alattomos dolog... ha már kifizetted előre, hajlamos vagy többet és többet fogyasztani... a zöld tudat hajlamosít a kényelemre...
Pont mint a BEV... megveszed, és 2-3x annyit mész vele mint az ICE-vel... így még az is kétséges, zöldebb e... de lehet én vagyok csak ilyen gyarló...
Érdekelne más is így járt e....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Semin
senior tag
Hm az fura. Mondjuk nagyon sok változós az egyenlet. Mennyit termel a rendszer, mi jött be extraként, miért ugrott ekkorát a meglévő fogyasztás. Én felmértem a fogyasztásom es az alapján kalkuláltam. Minden benne van ( klîma, BEV stb). 6 év múlva megmondom.
[ Szerkesztve ]
-
Vasy09
őstag
Én pont ezért gondolkodom a 8-as rendszer mellé még egy 5-öst is felrakatni majd, mivel ugyan a jelenlegi is fedezi a mostani fogyasztást, de nem tudom, hogy az év végére meg lesz-e a plusz annyi, hogy a Leaf-et is nyugodt szívvel merjem otthon tölteni, és ne kelljen majd ráfizetnem! Sajnos, mikor tavaly év végén eldöntöttük, nem számoltam vele, hogy ennyire hamar meglesz az elektromos kocsi!
Arról meg már nem is szólok, hogy még 3 klíma sem ártana pluszba!Gamertag: Vasy09
-
-NOKIA-
Ármester
Sziasztok!
Ilyen (használt) autót tervezek vásárolni 2022. év elején. (LEAF 40 kWh)
Van e-olyan hozzáértő itt a fórumon, vagy tudtok esetleg ajánlani valakit, aki a kiszemelt példány(oka)t eljönne velem átnézni tüzetesebben?
Nem ingyen kérném természetesen.
Üdv, Árpi[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
-
sasa134
addikt
sziasztok, jól sejtem, hogy a 60as Enyaq és az SR+ M3 kb azonos range-et tudnak vegyes város/hosszútáv üzemben?
Dilemmázok...[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
sasa134
addikt
válasz Füleske #1432 üzenetére
Árban hasonlóak (Németország), igazából a Skoda nagy mérete évente 1-2x jönne jól de elég lehet a Model3 is, amikor kb 500km-re mennénk a tengerpartra. 2 kisgyerekem van, babakocsi már nem kell, sztem a Teslaban is elférnénk. Amúgy csak városi használat, hétvégén rövidebb kirándulások, a város körül.
Picit most a méret/kényelem versenyzik a töltőhálózat/szoftveres szolgáltatások párossal.Avanti Roma
-
Füleske
addikt
válasz sasa134 #1433 üzenetére
64 - es e-Niro - ban nem gondolkodsz? Nem tudom ott milyenek az árak, itthon olcsóbb, méretben nem sokkal kisebb a Skodánál, az akkuja nagyobb, a fogyasztása jobb. Mondjuk itthon a Model 3 SR+ is jó áron van, ha az extrákat is figyelembe veszem, mert a Skodából 15 millióért a 60 - as fapados verzió sem jön ki.
[ Szerkesztve ]
-
sasa134
addikt
-
WiZARD
addikt
Igen
Azt én is szeretném tudni. Amikor rendeltem (júli1) akkor még szeptembert írt a tesla.com, remélem tényleg meg lesz akkor.
(a májusban rendelt támogatás nélkülit ma mondtam le)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
joghurt
addikt
Ma elhoztam (VW e-up!). Teli "tankkal" adták.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Az értékesítő számolgatta, hogy a gyári rendelés ellenére (tehát nem készletről vettem) 3 hónap alatt megvolt minden. Újat már csak majdnem egy év múlvára lehetne rendelni.
* * *
Eddigi vicces élmény a 30 km/h alatt aktiválódó mélyebb "motor"hang. Kicsit rálépek a gázra, és elcsendesül.
A katalógusból nem jött le, de 4 fokozatban állítható a fékezési visszatermelés erőssége. Nekem a hibrid után a legerősebb sem zavaró, a feleségemnek valószínűleg túl erős lesz a sima motorfékhez képest. A legnagyobb fiam nagyon nem tudja hova tenni a kuplung hiányát, "Akkor ezzel hogyan lehet elindulni?".
Igazából még a nézegetéskor észrevehettem volna, de nem tűnt fel, csak most: a hátsó ablakok nem nyithatók elektromosan, de még csak kurblival sem. Merthogy csak kibillenthetők, mint a kisbuszoknál. (Mivel alapvetően egyedül, legfeljebb a feleségemmel fogom használni, kölkökkel csak a legritkább esetben, ez nekem nem különösebb gond.)
A töltő csatlakozót rendesen zárolja magától, és amíg fel van dugva, elindulni sem lehet (a benzinkutat magával húzók mintájára). Szépen megvan a konnektoros és a Type2 kábel is a csomagtartóban, mint ahogyan a Kresz felszerelés is (háromszög, elsősegély, izzókészlet, láthatósági mellény). - A kettővel ezelőtti autómnál ezeket megvehettem volna külön a márkakereskedésben csilliókért.
Kollégáim rácsodálkoztak a ledes menetfény feletti sima H4-es izzókra.
A műszerfalas digitális kijelző nekem kicsit kicsi a mostani autóhoz képest, lényegében egyetlen információ lehet kint rajta a becsült hátralevő távolságon kívül. Vagy a sebesség, vagy a pillanatnyi fogyasztás, vagy valamelyik átlag stb. Ezek között persze lehet bajuszkapcsolóról léptetni. Amiknek kicsit más a logikája, mint a franciáknak.
Ja. Gyári (fekvő) mobiltartó a műszerfal közepén. Én jobban szeretem a bal szélen, biztos bolsevik vagyok. Viszont: mögötte USB-A aljzat, tehát egy 10 centis kanócról tölthető, nem kell a "sebváltóboxon" levő szivargyújtóból lifegnie egy hosszú kábelnek.
[ Szerkesztve ]
A tej élet, erő, egészség.
-
stickermajom
addikt
válasz joghurt #1444 üzenetére
"A kettővel ezelőtti autómnál ezeket megvehettem volna külön a márkakereskedésben csilliókért."
Ez annyira tróger dolog amúgy a márkakereskedésektől. 5-6-7-8 millió forint egy alap autó is és ezen megy a szarakodás. Én is így vettem át három éve az autót, mondták, hogy eü csomag, háromszög és mellény nem jár. Hivatalosan ugye úgy kéne átadniuk az autót, hogy közúti közlekedésben részt vehessen, ezek pedig kötelező tartozékok.
-
WiZARD
addikt
a legújabb hírek szerint még várhatok rá...
Augusztus végére ígértek alvázszámokat, de még nem kapott senki.
Előbb felhívtam őket, erre közölték hogy a céges támogatásos autókat ők eleve novemberre tervezték. Mert még mindenféle szerződést kell kötni. Az szép, de még augusztus van, nem hogy szeptember vége...
Mondom, hogy júniusban még hívogattak hogy sürgősen legyen meg a finanszírozás. Erre: Hát de a banknak nem mind1, hogy mikor van meg az autó?
Végül kibökte hogy a többieké (akiket tényleg szeptemberre terveztek) se biztos még, és igazából fogalmuk sincs.Szerencsétlen lúzer banda
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- Fotók, videók mobillal
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban